Uuden auton takuuhuolto asunto-osassa

apukuski tomtom

Mitenkä se menee..
Kysyn vastaisuuden varalta.
Jos uudessa autossa ilmenee takuuhuollon piikkiin menevä ongelma, tai vika. Onko mentävä auton ostoliikkeeseen, tai mennä missä yleensäkään myydään sen asuntoauton merkkiä. Jos vaikka ongelmia ilmenee Oulussa lomareissulla, niin ei tarvitse mennä tänne Turkusiin päin mistä auto on ostettu.
Myös käykö sellainen pikkufirma joka ei ole välttämättä merkkikohtainen, vaan huoltaa melkein kaikkia asuntoautomerkkejä?

5

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedänkö?

Kysyitkö myyjältä miten menetellä. Useasti vaativat omassa liikkeessä korjausta.

• Karavaanarisetä.

Itse ostin Tampereelta ja huollan takuuasiat Helsingissä. Mutta minulla onkin Dethleffs eli laatumerkki!

• bfdwed

Joo ,mutta toistepäin ei käynytkään korjaus,kun auto oli ostettu Helsingistä ,auto hajosi ,piti korjauttaa Tampereella , Ei onnistunut muutenkun maksamalla ,vaikka autossa oli takuu.

• justus86

Meidän Defthleffs korjattiin Helsinkicaravaanissa hyvin ,kun auto ei lämminnyt talvella kuin 12 asteeseen.
      Autosta purettiin kaikki kaapit pois ,ja patterit uuteen paikkoihin ,niin jopa alkoi lämmitä.
      Auto oli ostettu muualta ,mutta takuu korjasi kiukuttelujen jälkeen ,kun myyjä ei osannut korjata autoa.

• Olen kohdannut tämän ongelman kahden m-auton kanssa, pääsääntöisesti korjauksen joutuu teettämään liikkeessä josta ajoneuvon on ostanut. Valmistaja taas on molemmilla kerroilla sanonut jokaisen liikkeen joka heitä myy hoitavan asian.

Syy lienee siinä, että valmistaja on jokaisen työn hinnoittanut erikoistuneen henkilön työajan mukaan vaikkapa 0,5 tunniksi kun meikäläinen huoltomies joka moisen vian kohtaa ekaa kertaa elämässään käyttää siihen pari tuntia. Siksi nuo firmat sanovat itsensä ulos hommasta jos eivät ole myyneet kyseistä ajoneuvoa.

Uskon kuitenkin sinun saavan ainakin ensiavun lähimmästä ko. ajoneuvoa kauppaavasta yrityksestä vaikka lopullinen korjaus jäisikin alkuperäiseen kauppaan.

Ainakin kyselisin siitä myyjäliikkeestä paikkaa jossa se korjaus voitaisiin siellä toisella paikkakunnalla tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2972
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2631
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      101
      2244
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2084
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      338
      1874
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1188
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1175
    Aihe