...haamashoitajia jotka eivät pysy ammattiroolissaan? Neuvovat kokenutta hammaslääkäriä?
Onko joillakin oma ammatti rooli hukassa vai mistä moinen johtunee?
Itse työskennellyt hoitajana ja me ollaan työpari hl:n kanssa ja koen että molemmat toimivat yhteistyössä.
Joskus vain näkee niitä hoitajia jotka kuvittelvat omaavansa paremmat tiedot.
Onko kokemuksia vastaavasta? Minulla kuitenkin hoitsuna vajaavaiset tiedot .
Miksi löytyy näsäviisaita
3
106
Vastaukset
- Hoito etusijalla
Minulla ei ole koskaan tullut eteen tuollaista hammaslääkäriä neuvovaa hoitajaa, mutta muualla kylläkin. Eräälläkin poliklinikalla hoitaja joutui neuvomaan aloittelevaa sairaalalääkäriä tapauksessani mikä on ollut normaalikäytäntö hoidoissa (uusi tilanne lääkärille). Vastaavan luulisi toimivan hammaslääkärinkin tapauksessa. Jos on juuri valmistunut hammaslääkäri ja kokenut hoitaja, hoitaja voi antaa jostain ongelmatilanteesta neuvoja koska kyseiselle lääkärille sellaista ei ole tullut aiemmin eteen. Kyllä minä ainakin olisin tyytyväinen jos hoitava lääkäri saa hoitajalta vinkkejä hoidosta kuin että yrittäisi hoitaa epämääräisin tiedoin itsenäisesti.
- karjalasta kajahtaa.
Täällä Itä-Suomessa joudutaan turvautumaan ulkomaalaisiin hammaslääkäreihin, joiden tiedot ja taidot (mukaanlukien kielitaito) ovat todella heppoiset, potilaan hoito lähes täysin hoitajan vastuulla: onneksi on osaavia ja kokeneita hoitajia, jotka voivat estää lääkäriä tekemästä totaalista katastrofia. Että silleen täällä....
- En ymmärrä!
On se hyvä, että jompi kumpi tietää systeemit, jos esim. on keikkalääkäri, joka ei ole ihan ajantasalla joka asiasta.
Itseä ei ainakaan ole haitannut, kun saa hyvä hampaiden puhdistus vinkkejä ja neuvoja hoitajalta, kun lääkäri keskittyy vain korjaamaan ja hoitamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2110935- 408207
- 1255245
- 1433646
- 693558
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353514- 333157
- 552519
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352011- 281786