Jos Jeesus Krsitus oli

Ihmetteleväinen aatu

tie totuus ja elämä, eikä kukaan pääse Jumalan luokse muutoin kuin hänen kauttaan, mitä tapahtui kaikille niille ihmisille jotka elivät ennen häntä... tai hänen jälkeensä jotka eivät hänestä tienneet? Mihinkä kaikki ne jotka eivät tiedä evankeliumista joutuvat?

19

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kristinuskon kirja

Parahin aatu !

Älä ole huolissasi. Jeesuksen tie, totuus ja elämä on lähimmäisen rakkaus, jonka noudattaminen on mahdollista kaikille ihmisille, vaikka eivät olisi tietoisiakaan mistään uskonnosta. Näin Jeesuksen omien sanojen mukaisesti.

( Usko ei pelasta, se on harhaoppia, )

• Ihmetteleväinen aatu

Eli siis kasteet ja kaikki ehtooliset ja uskontunnustukset ja Raamattu ovat tarpeettomia? Mikä se Jumala sitten on ollut ihmiselle joka ei Hänestä tiedä mitään? Siis pelastuuko ihminen tietämättömyydessä?

• pertsa2010

Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

• pertsa2010 kirjoitti:

Markuksen evankeliumi:
        16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

pertsa2010: Ai sen takia uskot, ettet joutuisi kadotukseen?

En voi ymmärtää, kuinka joku viitsii hyväksyä Raamattua ja pitää sitä totena, kun sitä ei ole koskaan kukaan pystynyt todistamaan.

Joko olet kivittänyt homot?

• pertsa2010
        ateisti1982 kirjoitti:

pertsa2010: Ai sen takia uskot, ettet joutuisi kadotukseen?

En voi ymmärtää, kuinka joku viitsii hyväksyä Raamattua ja pitää sitä totena, kun sitä ei ole koskaan kukaan pystynyt todistamaan.

ateisti1982 sanoi :
        riittävästi.
        Ja onhan sitten nuo omat kokemukset jotka olen saanut :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

• Akkad
        pertsa2010 kirjoitti:

Markuksen evankeliumi:

> Markuksen evankeliumi:
        > 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu;
        > mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

Mark. 19:6-20 puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista esim. Codex Sinaiticuksesta ja Vaticanuksesta jotka ovat neljänneltä vuosisadalta. Kyseinen osuus ei kuulunut alkuperäiseen tekstiin vaan se on lisätty myöhemmin.

• pertsa2010 kirjoitti:

ateisti1982 sanoi :
        riittävästi.
        Ja onhan sitten nuo omat kokemukset jotka olen saanut :

Johanneksen evankeliumi:
        14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa, mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ILMOITAN itseni hänelle."

PERTSA2010. Voisitko ystävällisesti kertoa mitkä mitkä Jeesuksen käskyt olet pitänyt? Monet asiat, joita ei ihan käskyksi voi sanoa, mutta esim ruokkia nälkäisiä ja käydä katsomassa sairaita ja vankeja piti tehdä, muuten heitetään iankaikkiseen kärsimykseen. Oletko tosiaan noudattanut ja muita Jeesuksen sanoja, esim myynyt kaiken omaisuutesi ja antanut köyhille? En jaksa uskoa.

Ja monissa ketjuissa otit esille jakeen, jossa miesten kanssa makaavat miehet piti surmata. Etkö enää olekaan sen Jumalan sanan takana?

• pertsa2010
        helsinkijokkeri kirjoitti:

PERTSA2010. Voisitko ystävällisesti kertoa mitkä mitkä Jeesuksen käskyt olet pitänyt? Monet asiat, joita ei ihan käskyksi voi sanoa, mutta esim ruokkia nälkäisiä ja käydä katsomassa sairaita ja vankeja piti tehdä, muuten heitetään iankaikkiseen kärsimykseen. Oletko tosiaan noudattanut ja muita Jeesuksen sanoja, esim myynyt kaiken omaisuutesi ja antanut köyhille? En jaksa uskoa.

Ja monissa ketjuissa otit esille jakeen, jossa miesten kanssa makaavat miehet piti surmata. Etkö enää olekaan sen Jumalan sanan takana?

helsinkijokkeri sanoi :

• pertsa2010 kirjoitti:

helsinkijokkeri sanoi :

"Opettaja, kaikkea tätä olen noudattanut nuoresta pitäen", vastasi mies.

• pertsa2010
        Phoebus kirjoitti:

Phoebus sanoi :
        ______
        Siis myöskö sinä Phoebus?

• pertsa2010 kirjoitti:

Phoebus sanoi :
        ______
        Siis myöskö sinä Phoebus?

En tietenkään, enhän ole hullu enkä kristitty. Autan toki hädänalaisia, mutta en aio luopua kaikesta omaisuudestani. En ole julistanutkaan tekeväni niin, en omasta aloitteestani tai henkiolentojen velvoittamana.

Etköhän se ollut sinä, joka kirjoitit: "kaikkea muuta noista olen tehnyt".

Mitä ristinkiesus vastasi sille nuorukaiselle, joka sanoi melkein samat sanat kuin sinäkin?

Ethän vai poimi opetuksista vain niitä, jotka eivät aiheuta liikaa epämukavuutta? Ethän vain ole kiintynyt liikaa maalliseen?

• Tie, totuus ja elämä esiintyvät ainoastaan Johanneksen evankeliumissa.
      Synoptiset evankeliumit eivät tällaista käsitystä jaa.

• yksinkertaista

Se on yksinkertaista, ennen Jeesusta Kristusta ja muuta kautta menneet heitetään ulos.

• Kristinuskon kirja.

Kaikki ihmiset ovat ainutkertaisuudessaan, ainutlaatuisuudessaan, samanarvoisia Korkeimman edessä. Tietämys lähimmäisen rakkauden merkityksestä on elämän velvoittava periaate.

Zelig ! Kieltämättä Johanneksen evankeliumi on erittäin, erittäin, epäluotettava. Tie, tottus ja elämä sanonnalla sillä ei ole mitään merkitystä.

• PSARI

kristinuskon kirja, olet oikeassa tavallaan Johanneksen evankeliumin suhteen, mutta evankeliumien tarkastelu pitää aloittaa niiden kirjoitusajankohdasta ja huomioida, että niiden tekstit on täydennetty muista evankeliumeista. Johanneksen evankeliumi Markuksen evankeliumi on kirjoitettu ensimmäisenä, joka on kirjoitettu Roomassa. Johanneksen evankeliumi sijoittuu noin 90-100-luvulle ja kertoo tuona ajankohtana eläneestä Jeesuksesta, joten sen pohjateksti on totta, mutta lisätyt kohdat tekevät Johanneksen evankeliumista epäluotettavan.

Markuksen evankeliumi sisältää 150 kirjoitusta Vanhasta testamentista. Virheellistä tekstiä on maantieteessä että kulttuurissa ja ne osoittavat, että nämä kohdat on lisätty tekstiin sekä alkuperäinen evankeliumi on muutettu Roomaa koskevasta Juudeaa koskevaksi. Lisäykset on saatettu tehdä Roomassa henkilön taholta, joka ei tuntenut Juudeaa maantieteellisesti, eikä juutalaisuutta. Alkuperäistekstissä juutalaisuudesta ei ole ollut mitään tietoa.

Evankeliumin 622:sta jakeesta 406 on Matteuksesta ja Luukkaasta, 145 Matteuksesta, 60 Luukkaasta ja vain 51 jaetta sen omia.

Markuksen evankeliumin runsaasti lainatussa kohdassa 14:44 Juudas ei suudellut Jeesusta. Kreikan sanat ystävä ja suudella ovat sekoittuneet. ”Se, jolle suuta annan..” = ”Ystävä, jonka kanssa puhun..” Juutalaiset eivät tervehtineet suutelemalla, vaan tyrkkäämällä kätensä nivusiin. Kreikasta käännettäessä ystävä ja suudella ovat menneet sekaisin osaamattomuudesta.

Pyhän Markuksen kirkossa Italiassa on kahden eri Markuksen pyhäinjäännökset eli Aleksandriasta ja Bysantista tuodut. Markuksen evankeliumin kirjoittaja Markus, josta Pietari puhuu kirjeessään kertoen olevansa Babyloniassa poikansa kanssa, syntyi Kyrenaikassa nykyisen Libyan rannikolla. Se oli Rooman provinssi, jonka pääkielenä olivat latina ja kreikka. Pietari, josta tuli Jeesus Kristuksen jälkeen Rooman paavi oli syntyisin samasta Egyptin kaupungista ja opiskellut Aleksandriassa. Egyptin Babylon sijaitsee myös Niilin delta-alueella nykyisessä Kairossa, josta Pietari kirjeensä lähetti. Kirkko väittää Babylonian olevan mukamas Rooma.

Bab-ili = Jumalan portti, myöhemmin Bab-ilani, Jumalten portti, kreik. Babylon.

Evankeliumeissa Pietarin kerrotaan olleen kalastaja. Tämän ammattiryhmän henkilöt eivät kuitenkaan harrastaneet opiskelemista ollessaan varattomia. Kalastuksella elätettiin koko perhe isovanhempia ja lapsia myöten, siksi aikaa ei jäänyt juurikaan opiskelemiseen. Pietarista käytetään Apostolien teoissa sanaa oppimaton, jolla viitataan kalastaja Pietariin. Joissakin teksteissä on, että Pietari osasi lukea ja kirjoittaa, joten hän on ollut joku toinen Pietari.

Johanneksen evankeliumi antaa ymmärtää, että roomalaissotilaat pidättivät Jeesuksen Getsemanessa Sanhedridin ja ylipappi Kaifaan käskystä. Muiden evankeliumien mukaan tekijänä oli miekoin ja seipäin aseistautunut miesjoukko, jonka olivat lähettäneet ylin papisto sekä vanhimmat ja lainopettajat.

Piispa Papias kertoi n. v. 125 Eusebiuksen kirkkohistorian mukaan: ”Matteus kirjoitti aramean kielellä Jeesuksen puheet, ja jokainen käänsi ne niin hyvin kuin taisi.” Tämän Matteuksen tekstit ovat koskeneet Galilean Beetlehemissä Marialle syntynyttä Jeshuaa eli Jeesusta.

Raamatussa oleva Matteuksen evankeliumi oli tehty hellennistiseen koinee kreikan tyyliin, eikä suinkaan klassisella kreikalla. Klassisen kreikan sana petros tarkoittaa isoa siirtolohkaretta, mutta petra-sana pientä kiveä. Petros sanaa käytetään teksteissä tarkoitettaessa maamerkkiä. Petras sana tarkoittaa taasen kivenhakkaajaa

Mattija oli syntyjään Jerusalemista. Hän vastusti saddukealaisuutta ja heidän harjoittamaansa yhteiskuntapoli-tiikkaa. Mattija kirjoitti ja käänsi paljon hepreaksi kreikasta ja arameasta. Hänen apurinaan toimi Markus niminen kirjuri ja pappi, joka oli Keeefaksen Pietarin vanhin poika. Monissa vanhoissa teksteissä Markus ja Mattija mainitaan Egyptin koptistikirkon perustajina.

Tie, totuus ja elämä -sanonta on hiukan monimutkaisempi asia, mitä nuo 3 sanaa tarkoittavat evankeliumitekstejä tarkasteltaessa.

• Vetto
    • Promazin

Jeesus oli anarkisti aikakauden mittapuun mukaan sekä toisinajattelija.
      Herää vaan kysymys oliko Hän myös homoseksuaali? Missään ei kerrota Jeesuksen vaimosta tai naisystävistä. Jeesuksella sentään oli 12 "opetuslasta" (miestä) mukanaan. Ei kai siellä mitään salavuoteutta harrastettu miesten kesken? Asiasta kun on monenlaista mielipidettä esitetty. Ei siinä mitään, nykyisen tautiluokituksen (ICD-10) ja rikoslain mukaan homoseksuaalisuus ei ole sairaus eikä edes rikos. Homoseksuaalisuuden voisi kirkko siis ihan suoraan myöntää. Se olisi todellakin nykyaikaa ja avoimmuutta.

• Yst.terv.tptien777

hei

Erittäin vaikea kysymys vastata inhimillisesti ottaen. Toisaalta on muistetttava, että Jumala on täydellisen hyvä kaikessa hyvässä ja siten myös täydellisen oikeudenmukainen. Toisaalta Hän on ihmisen omaksi parhaaksi salannut ihmiseltä paljon asioita, joita ihmisen olisi turhaa täällä pohtia. "Raskaiden asioiden pohtiminen on raskasta." Siksi Häntä sanotaankin, että Hän on samaan aikaan salattu ja ilmoitettu Jumala. raamatun ydinsanoma on kuitenkin se, että Jumala toivoo ihmisen kääntyvän takaisin Hänen yhteyteensä. Se tietenkin vaatii uskon ja luottamuksen Häneen. Vanhan Testamentin juutalaiset, kuten Aabraham uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi [=syyttömäksi julistamiseksi], mutta vasta Jeesus täytti tämänkin vanhurskauttamisen Golgatalla. Golgatan lunastus on siis ikäänkuin maailman aikajanan keskellä ja sen vaikutus suuntautuu sekä eteen että taakse päin. Alempana yksi esimerkki VT:n ja UT:n Jeesuksen toiminnasta, mutta on muistettava, että Jeesus huusi vasta Golgatalla: "Se on täytetty!"

http://www.youtube.com/watch?v=bLNTEu0kfi0&feature=player_embedded

Yst.terv.tptien777

• Aatulle... minun käsitykseni mukaan kaikki ihmiset tulevat saamaan mahdollisuuden kumartaa Jeesusta Krsitusta. Jeesushan meni tuonelaan ja saarnasi kuolleille hengille eli kyllä sielläkin tiedetään evankeliumista ja pelastumismahdollisuudesta. He tosin eivät voi itse enään tehdä mitään sen hyväksi, kuin hyväksyä toimitukset, jotka joku muu on heidän puolestaan tehnyt täällä maan päällä. Minusta tuo on erinomainen suunnitelma. Todella kaikki otka turvaavaat Jeesukseen saavat mahdollisuuden olla hänen kanssaan iankaikkisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2886
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1288
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      911
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      892
    Aihe