KARHU LEMMIKIKSI?

Otsolainen

Voinko ottaa karhun lemmikiksi? Meidän pihallamme kävi viime kuussa äitikarhu kahden poikasensa kanssa. Kun annoimme karhuille ruokaa, ne ovat alkaneet käydä täällä säännöllisesti, nykyään melkein joka päivä. Poikaset ovat kasvaneet ja äitikarhukin on lihonut kun saa säännöllisesti hyvää ruokaa kuten esim. lihaa, kalaa ja mannapuuroa. Olemme ajatelleet, että sitten kun äitikarhu vieroittaa poikaset, olisi hyvä jos poikasilla olisi uusi koti. Voimmeko ottaa toisen tai vaikka molemmat poikaset lemmikeiksi kotiimme?

47

994

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurisopua

Minun mielestäni voit oikein hyvin ottaa karhun lemmikiksi. Asut ilmeisesti omakotitalossa, koska karhuperhe käy pihalla. Sitten kun sinulla on yksi tai kaksi karhua kotieläimenä, sinulla ei ole ainkaaan siitä huolta, että naapurit heittäytyisivät hankaliksi.
      Jos tulee jotain erimielisyyksiä, ei muuta kuin usutat karhut naapurien kimppuun!
      Karhut ovat hyvä takuu naapurisovulle!

• naapurit_ruotuun

kuulostaa mukavalta! voisikohan karhu olutmerkki ponsoroida tätä hanketta?

• --!--

Tottahan toki voit!
      Karhun ottaminen lemmikiksi kuulu vanhaan kansanperinteeseen jonka jatkuminen on ehdottomasti turvattava. Lisäksi se on myös perustuslaillisen oikeuden lisäksi melkeinpä kansalaisvelvollisuus, joten kehoitan sinua huolehtimaan lemmikeistäsi erityisen hyvin.
      Myös itselläni on ollut jo kymmeniä vuosia erilaisia metsäneläimiä asuttamassa kotiani, ja melkeinpä nimeäisin karhun yhdeksi suosikeistani, vaikka ajoittain joudunkin puuttumaan sen ilmeiseen haluun alkaa isännöimään talossa ja puutarhassa.
      Neuvotteluilla olemme kuitenkin selvittäneet kiperätkin kysymykset, vaikka tilanteen ratkaisemiseksi olen pari kertaa siel` karhun kanssa painia lyönyt ja maailma on unholaan jäänyt.
      Erityisesti minua on ilahduttanut syksyiset siene- ja marjamatkat karhuperheen kanssa, sillä parempia kavereita tuskin löytyy.
      Lähiympäristöön kuljemme luonnollisesti jalan, mutta etäämpänä oleviin metsiin meneminen tuottaa hieman vaikeuksia auton pienuuden takia, joskin myös sen vetokyky kuin runkokin näyttäisi olevan melko lujilla.
      Ymmärtääkseni vuosimallin 1990 Sunny ole varsinaisesti suunniteltu tuon kaltaisiin kuljetuksiin, joten olenkin pahimmalta välttyäkseni asentanut vetokoukun ja lainannut kärriä, joten tilanpuute on osittain ratkaistu kun neljä nuorempaa nallea istuu siinä vain vanhempien ollessa auton sisällä.
      Nuorille kun ei kärrissä istuminen ja siitä johtuva veto aiheuta nivelkolotuksia, kuten vanhuksille.
      Minua on myös onnistanut siinä suhteessa hyvin että noin 50km ympyrässä on useita lohenkasvattamoja, joten karhujen luonnolliseen ravintoon kuuluva kalaakin on runsaasti saatavilla. Omistajat ovat kyllä tietoisia asiasta, mutta olen käynyt heiltä asiaa kysymässä kaikkien kuuden karhun kanssa ihan heidän kotonaan ja sisällä asti, ja mitään aihetta kalastuksen kieltämiseen ei ole -yllättävää kyllä- ilmaantunut.
      -Näin ollen toivotan sinulle iloista puuhastelua erityisen antoisan nalle-harrastuksen parissa. Olet tehnyt oikean valinnan!

• lemmikki-

Helpommalla pääse kun hankit lapsia kuten kaikki muutkin ja lapsille saa lapsilisän.

• --!--

No ei pääse helpommalla, sillä karhuista maksetaan karhulisä sekä erilaisia tukiaisia EU:n toimesta suojelua varten. Myös kotoinen maa-ja metsätalousministeriö myöntää harkinnanvaraisia avustuksia, ja nekään ei ole aivan mitättömiä summia.
        Erityisesti tulee huomioida ettei karhut -eikä muutkaan eläimet- ole niin perkeleesti hermoille käypää sakkia kuin ihmislapset..ja etenkin suuri osa nuorisoa.
        Asian ollessa näin, kehoitan jokaista jolla on mahdollisuus hankkimaan karhuja kotieläimikseen tekemään sen, mikäli siihen on pienimpiäkään mahdollisuuksia.
        Sen verran kuitenkin suosittelen harkitsemaan ettei niitä hankittaisi kerrostaloihin, sillä se ei ole niille kaikkein ominta ympäristöä, ja pitkästyessään saattaisivat panna ranttaliksi varsinkin humalapäissään.

• kuis olis sudet?

Karhut ovat jees! Meidän perheellämme oli aikaisemmin lemmikkinä jääkarhu, joka asui perheemme kellarissa. Talvisin luonnollisesti tykkäsi vaeltaa ulkona, joskus pitkiäkin matkoja. Saimme sen isosedältäni Pransulta, joka oli merimies ja työskenteli jäänmurtajalla Pohjoisella Jäämerellä.
      Monta monituista vuotta jääkarhumme (kutsuimme sitä nimellä "Aisnalle") tuotti meille iloa ja hauskuutta, kunnes sitten vanhuuttaan kupsahti kellarin nurkkaan.
      Mutta nyt kysyisin mielipidettänne, voisikohan pienen susilauman ottaa lemmikeiksi? Voisivat asua vaikka ulkorakennuksessa.
      Meinaan vaan kun täällä meilläpäin on liikkunut susilauma ja nyt verenhimoiset metsästäjät meinaavat posauttaa ne hengiltä. Tarjoan siis turvapaikan uhatuille eläimille.

• Ongelma on ratkaistu

sillä että posautat ne verenhimoiset metsästäjät hengiltä ja syötät rumihit metsän eläimille, ikään kuin hyvityksenä niitä kohtaan osoitetusta vihamielisyydestä.
      Tällä tavoin ei jää myöskään jälkiä teostasi, ja harvemmat tutkijat jaksaa kahlata kaikkia Suomen metsiä läpi eläimien pökälekasoja tutkien ja niistä dna-näytteitä etsien. Se on varma asia, eli tässä on vihje täydelliseen rikokseen jota kukaan ei vielä tätä ennen ole onnistunut tekemään. Mutta nyt onnistuu.

• juon karhuviinaa

Sen vaan sanon, että jokaisen kansalisen perustuslaillinen oikeus on pitää karhua lemmikkinään! Eikös se sanota myös YK:n yleismaailmallisessa ihmisoikeuksien julistuksessa alaluvussa "Omistaos karhu".

• Aivan niin,

ja näinhän on tapahtunut. Esimerkiksi Arto Paasilinna kertoo kirjassaan "Rovasti Huuskosen petomainen miespalvelija" karhusta joka ei ollut pelkästään lemmikki vaan peräti erittäin tehokas palvelija, sanan positiivisessa merkityksessä niin kuin on arvattavissa. Paasilinna on monissa muissakin teoksissaan keskittynyt kertomaan maailmanmanosta riemastuttavien eläinhahmojen kautta, joten siinä meillä on kerrankin mies joka ymmärtää mitä elämä todellisuudessa on.

• Tässä pirun hyvä
      • Tuumasta Toimeen

Hyvä vilmi !

Otetaanpa opiksi .

• Tuossahan karhu

ottaa ihmisen lemmikikseen, eller hur ?

• Anonyymi

Hurja. Olen pitänyt tyhminä näitä tällaisia idealisteja, millä ei ole mitään tajua mistään ja menevät elämään luontoon, villieläinten kanssa tai perustavat utopian.

Tuo tyyppi rikkoi kaikkia puiston sääntöjä.

Villi tuntematon karhu söi heidät molemmat osittain. 🐻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hurja. Olen pitänyt tyhminä näitä tällaisia idealisteja, millä ei ole mitään tajua mistään ja menevät elämään luontoon, villieläinten kanssa tai perustavat utopian.

Tuo tyyppi rikkoi kaikkia puiston sääntöjä.

Villi tuntematon karhu söi heidät molemmat osittain. 🐻

https://www.today.com/popculture/author-revisits-how-wild-subject-died-alaskan-bus-8C11141443

Tämä tapaus tuli mieleen tuosta karhumiehestä.

Tyyppi meni Alaskaan elämään luonnossa ja kokemaan jotain harmoniaa. No hänellä ei ollut tarpeeksi ruokaa ja varusteita eikä kokemusta. Eli jossain hylätyssä bussissa. Ei saanut kerättyä tarpeeksi ruokaa. Oli aliravittu ja söi jotain villiperunan siemeniä, mitkä ovat myrkyllisiä aliravitulle ihmisellä. Halvaantui ja kuoli. ☠

• SATA NAN TYHMÄT!

VILLIELÄIMIÄ EI SAA OTTAA LEMMIKIKSI, EIKÄ NAHOIKSI, LIHOISTA PUHUMATTAKAAN.

• Jääman

Suomen lain mukaan villieläimiä ei saa ottaa lemmikeiksi joten et voi ottaa karhua lemmikiksi, ellet sitten tarkoita verokarhua jonka saat ottaa lemmikiksi koska se ei ole villieläin.

• Toota puhut.

Minun mieleni tekisi hakata pääsi irti, mutta nuo turhat pykälät esteenä.

Pääsisit kaikista vaivoistasi kerralla.

• Medjev*
    • repsa22

karhu on herkkä ja haavoittuvainen ja rakastaa korkeakulttuuria, jos kyseessä on naaraskurhu niin muistathan että se on erittäin tarkka mitä huulipunaa kuuluu käyttää missäkin tilanteessa.
      mukavia muurahaisenmunan makuisia hetkiä karhujen kanssa

• Aineissa taas?

• Hyvä koira!
    • eläinten ystävä

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että karhua parempaa kotieläintä ja talonvahtia ei ole! Kun olin lapsi, vanhemmillani oli lemmikkeinä parhaimmillaan kolme karhua. Aina sai jättää ulko-oven auki eikä ollut pelkoa varkaista.
      Itselläni näin aikuisena on ollut aina vain yksi karhu kerrallaan, mutta ajattelin hankkia sille tänä kesänä yhden tai kaksi kaveria.
      Mukava on nallen kanssa elellä!

• PA kollinen

Meidän pihalla odottelee talvea teräskarhu. se on nykyään jo suojeltu, koska sen työt on kilpailutettu halvimmille "höylääjille" mutta murisee tarvittaessa niinkuin nuoruuden voimissaan.

• hyvinhän tässä...
    • Eläimet rauhaan

Ihmisen erottaa eläimestä ajattelukyky ? Oletko mielestäsi raju ihminen, jos kesytät villieläimen, kenenkään toisen mielestä et ole, vaan yksinkertainen typerys, joka ei ymmärrä, että villieläimet kuuluvat vapauteen.

• Jäätelöaoto
    • Säädökset:

Suomen lain mukaan minkäänlainen yksilönvapaus tai vapaa ajattelu ei ole sallittua.
      Samaa lakia sovelletaan mm. Pohjois-Koreassa hyvällä menestyksellä.

Yksilön vapaa ajattelu ja tahto määritellään riskiksi kansalliselle turvallisuudelle ja muiden yksilöiden vapaudelle. Kyseessä on siis vapaudenriisto omaan käyttöön josta rangaistaan välittömästi ankarammin kuin ketään koskaan.

Jos jollekin asialle ei ole säädöstä se on ehdottomasti kiellettyä ja rangaistavaa.

Poikkeustilanne syntyy mikäli yksilö itse tai hänen lähisukulaisensa on korkeassa asemassa kaupunginhallinnossa, valtionhallinnossa tahi suurteollisuuden sikariportaassa.
      Tällöin hänelle myönnettäköön valtavirrasta poikkeavia lupia ja etuuksia jotka kirjataan poikkeuslupa- nimikkeillä asiakirjoihin.

Säädöksen puuttuminen yllättävässä tilanteessa johtaa välittömään paniikkiin byrkokraattisessa järjestelmässämme jolloin hätätilahallitus julistaa kriisiratkaisunaan välittömän kiellon sekä myöhemmin määriteltävän ankaran tuomion poikkeuksena aiemmin mainittu poikkeusluparyhmään kuuluva henkilö tai taho.

(ikkunamme takana on usein ilves mutta en ole uskaltanut kertoa siitä kellekään ettei joku luule että se on meidän huostaan ottama ilves koska en halua vankilaan näin nuorena. help.)

• Saman kaltainen..

..ongelma, sillä oveni takana on usein nainen, mutta en uskalla laskea häntä sisälle. Nykyään kun on oltava erityisen tarkkana niissäkin asioissa ettei syytettä tule yllättäen vaikka ei itse ymmärtäisi mitään tehneensäkään.En näes halua vankilaan enää näin vanhana, sillä joitakin vuosia niissä aikoinani vietin humalassa tehtyjä idioottimaisia tekoja sovittaen, eikä ollut yhtään lystiä.

• kodikasta asumista

Joo mutta kyllähän karhun ihan hyvin voi ottaa kotiinsa asumaan ja mikä ettei useampaakin nallea. On hauskaa kun karhut mörisevät kodikkaasti ja välillä läiskivät käpälillään esim. hyttysiä, joita näin kesäiseen aikaan aina toisinaan tulee sisään inisemään.

• Anonyymi

Elokapinan toripäiville voisi laskea irti saisi kasvissyöjä ruokaa sitten.

• Anonyymi

Kerran kävelin metsässä ja yhtäkkiä rupes kusettaan ihan hirveesti. No mitäpä muutakaan ku äkkiä housut pois ja kyykkyyn. Sitten kohta ilmesty karhu ja aattelin että nyt tuli loppu mutta karhu säikähtikin mua ja lähti karkuun tuhatta ja sataa. Ei kai ollu ennen nähny kusevaa ihmistä. Voisko olla täydellisempää ajotusta kusihädälle.

• Anonyymi

Karhujuttuja on kiva lukee Otso-nimisenä.

• Anonyymi

Lain mukaan villieläimen saa ottaa vain jos sen terveys vaatii hoitoa

• Anonyymi

Karhunpentu sopii lemmikiksi mutta jopa 300 kiloinen aikuinen karhu ei sovi.

Voi vahingossa tappaa ihmisen.

• Anonyymi

Naapurin Veijolla oli karhu lemmikkinä, mutta muutti vissiin pois kun ei ole näkynyt. Karhu kyllä vahtii pihaa edelleen.

• Anonyymi

Onkos karhu lihonut? Ja käykö jossain haaskalla syömässä?

• Anonyymi

Ei niitä saa ottaa lemmikeiksi. Mutta ota pois karhu kotieläimeksi, eihän siitä tarvitse kertoa kenellekään.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Otin karhun lemmikikseni mutta en uskaltanut kertoa siitä tyttöystävälleni. Hävetti niin.

Niinpä minun piti valehdella hänelle että minulla oli toinen nainen.

• Anonyymi

Onpas hyviä marjoja! Omnomnomnom... no voi perkele! Mikä siellä perseessä kutiaa niin perkeleesti! Aah, en kestä, nyt pitää raapia! Mutta ei tassut ylety. No sitten kiehnätään maata vasten! No niin, johan rupee helpottaan! Aah, aah, kun helpottaa. Vielä vähän! Noin nyt loppu! Ja sitten taas marjoja suuhun! Omnomnomnom!
      https://www.youtube.com/watch?v=hJ78lGrR4hc

• Anonyymi

Minä kin haluaisin karhun siis minä tarvitsen

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2258
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1510
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1497
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1224
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      178
      1157
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      22
      1104
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1074
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      929
    Aihe