Kirjoitan tavallisten ihmisten joukolle

En ole nopein

Pyhä Henki antaa sydämeemme varmuuden, että olemme Jumalan lapsia.

" kaikki Raamatussa on totta ja niitä tulee noudattaa ja tehdä ymmärryksensä mukaisia päätöksiä. " Näin totesi eräs henkilö aiemmassa syyllistyykö miespappi majesteettirikokseen työskennelllessään neitipapin kanssa. Raamatussa kerrotaan millainen seurakunnan paimenen tulee olla. Sukupuoleen viittaava kohta on siinä, kun kerrotaan että tulee olla yhden naisen mies.

Nimenomaan, Raamattu on kokonaan totta ja Jumala on kokonaan olemassa ja Hänellä on yleensä yksi tahto yhtä asiaa kohti. Yksi tahto yhtä lasta kohti. Kun lapsia on useita tahto on erilainen joissakin kohdin toisten kohdalla,mutta rakastava, kun yhdellä on synttärit niin ei kaikilla voi olla samaan aikaan synttärit, otolliset ajankohdat vaihtelevat. Meidän parhaaksi viisas Isä tuo eteemme niitäkin asioita, joista emme haluaisi kasvaa ja vahvistua.

Sanotaan, ettei ihminen voi muuttua. Jumala voi osoittaa sen halutessaan vääräksi. Pilkkaaminen on väärä tapa saada Jumalan huomio,

Paavali kirjoittaa, että uskoville annettu Pyhä Henki on erityisesti "lapseuden Henki". Siitä minäkin sain todellisen ahaa elämyksen, että olen todellakin valittu, rakas ja pyhä. Varsinkin itseni pyhänä pitäminen on hieman outo ajatus mutta sulattelen sitä. Enpä olisi sitä tiennyt ellei Raamatusta olisi lukenut.

Jeesustakin voi kuvailla monilla sanoilla millainen Hän oli, sydämensä, tekonsa, puheensa. Hän oli nöyrä ja pyhä. Sellaisena minunkin on parempi elää. Maailmassa tulee monenlaisia Jumalasta irtivetämään pyrkiviä tilanteita, jotka vaikuttavat etäännyttävästi. On hyvä muistaa, että Jumala rakastaa toisella tavalla kuin mihin ihminen pystyy, koska Jumalassa on valtavasti rakkautta ja armoa. Ei hän torju luokseen palaavaa.

Paavali kirjoittaa myös, että Jumala on vuodattanut rakkautensa meidän sydämiimme antamalla meille Pyhän Hengen. Aha, pitää lopettaa kun tuli liikaa tekstiä, selvitä identiteettisi ja tarkoituksesi lukemalla Raamattua, mun tarkoitukseni on elää Jumalan rakastamana ja kasvattamana lapsena.

9

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minähän en taida olla aivan "tavallinen ihminen", kun olen kerran ateisti!? :D Mä en ymmärtänyt sinun otsikossasi ollutta "tavallinen ihminen"...miten uskovainen voi olla "tavallinen ihminen"?

• ei-aloittaja

"miten uskovainen voi olla "tavallinen ihminen"? "

Mitä tarkoitat?

• yu

Ihmettelen vain sitä,kuinka joku tohtii olla ateisti.Eikö mikään tietoisuus sisimmässä kerro että kuoleman jälkeen tulee tuomio,joko kadotukseen tai taivaaseen.Miettikääpä sitä,te jumalankieltäjät.

• rosa-m

Jos on olemassa ateisteja, luulen hyvin vahvasti, että he tosiaan eivät tunne sisimmässään Jumalan olemassaoloa. Päätöshän on heidän, emmekä me ihmiset voi toisiamme tuomita, vaikka sitä yritämmekin.

Monet ateistit varmasti ajattelevat, kuinka joku tohtii olla uskovainen. Eikö mikään evoluution luoma tietoisuus kerro, että Jumala ja Jeesus yms. ovat vain humpuukia.

Se on vaan se näkökulma, veikkaisin.

• "yu". Ei ole ongelmaa olla ajattelematta kuoleman jälkeistä tuomiota. Itse ajattelen vain, että miksi Jumala ei näy, ei kuulu eikä tunnu missään. Siksi on mahdotonta uskoa, johonkin mitä ei näy olevan olemassakaan ja sellaisen määräyksiin. Minun tietoisuus tulee vain siitä minkä näen ja tiedän todelliseksi. Jumala ei ole sellainen. Eikä ufotkaan.

• Kristinusko on kuin satu keisarin uusista vaatteista ja ei-kristityt on sadun pieni lapsi...

• Onnellinen maikka
        helsinkijokkeri kirjoitti:

"yu". Ei ole ongelmaa olla ajattelematta kuoleman jälkeistä tuomiota. Itse ajattelen vain, että miksi Jumala ei näy, ei kuulu eikä tunnu missään. Siksi on mahdotonta uskoa, johonkin mitä ei näy olevan olemassakaan ja sellaisen määräyksiin. Minun tietoisuus tulee vain siitä minkä näen ja tiedän todelliseksi. Jumala ei ole sellainen. Eikä ufotkaan.

Niin, en minäkään ole nähnyt Jumalaa. Sen sijaan olen saanut paljon rukousvastauksia elämän hyvin vakavissa tilanteissa. Olen saanut kokea perheenjäsenten paranemisia lääkärin toteamista vaikeista sairauksista, esimerkiksi. Olen saanut tuntea ihmeellistä rauhaa, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, tilanteissa, jossa kaikki muut olivat toivonsa menettäneet.

Olen myös saanut kokea iloista mieltä ja kiitollisuutta. Olen saanut joka päivä ruokaa ja juomista, joskus paljon, joskus niukasti. Nämä kaikki ovat suurta Jumalan lahjaa ja kertovat Hänen läsnäolostaan elämässäni.

Rukousvastauksia on ollut tavattoman paljon elämäni varrella. Joskus Jumala on vastannut edellä mainituilla tavoilla suoraan, joskus olen joutunut odottamaan vastausta ja vasta jälkeen päin ymmärtänyt, että asia meni kuitenkin paremmin kuin mitä itse olisin suunnitellut.

En voi enkä edes halua todistella saati väitellä Jumalan olemassaolosta. Tämä oli vain kertomus minun, tavallisen kristityn kokemuksista.

Olen ammatiltani opettaja, ja työssäni käsittelen siis ns. faktatietoa. Usko ei kuitenkaan ole järjen asia. Se on syvä luottamus Jeesuksen sovitustyöhön. Sydämessäni asuu varmuus, että olen Jumalan lapsi. Minulla on rauha Jumalan, itseni ja toisten ihmisten kanssa. Minun ei tarvitse pelätä mitään, edes kuolemaa.

• Sinulla oli monta hyvää asiaa tuossa, joihin kuitenkin kiinnitin huomioni.
      ”Pyhä Henki antaa sydämeemme varmuuden, että olemme Jumalan lapsia.”

Tästä olen samaa mieltä. Miksi siis joidenkin kohdalla tämä subjektiivinen asia ei riitä vaan täytyy todistella erilaisilla teoillaan että näin on?

" kaikki Raamatussa on totta ja niitä tulee noudattaa ja tehdä ymmärryksensä mukaisia päätöksiä. "

Tästä sitten voidaankin olla montaa mieltä. Raamattu on siitä veikeä teos, että sieltä löytyy niin monia kohtia, jotka todellakin voivat kumota vaikka toisensa. He jotka eivät hyväksy Paavalia, eivät allekirjoita hänen kirjoituksiaan. Onpa Paavalia jopa moitittu antikristukseksi.

”Sukupuoleen viittaava kohta on siinä, kun kerrotaan että tulee olla yhden naisen mies.”

Tämä onkin sitten juttu, että kuinka tuo mies todistaa, ettei ole ollut kuin yhden naisen kanssa seksuaalisuhteessa koko elämänsä aikana? Kuten tiedät, eivät miehet – eivät siis edes uskovat miehet – mekkaloi sillä, että ovat olleet vain yhden naisen kanssa. Miten mies voi todistaa tämän seurakunnan edessä pätevästi?

”Jumala rakastaa toisella tavalla kuin mihin ihminen pystyy, koska Jumalassa on valtavasti rakkautta ja armoa.”

Tämän allekirjoitan vahvasti!

• Jos kerron, että ainoa, yksivärinen autoni on vihreä ja hetken päästä kerron, että se onkin punainen, niin onko kaikki puheeni ihan peruuttamattoman varmasti ja vuorenlujasti totta?

Voiko se yksi ja sama auto olla samanaikaisesti punainen ja vihreä? Voiko mitenkään olla mahdollista, että jompikumpi ei pidäkään paikkaansa, vaan kyseessä on perätön väite.

Siis toinen väitteistä (tai molemmat) eivät olekaan totta?

Mitenkäs jos raamatusta sattuisi löytymään vastaavanlaisia kohtia?

Yksi ihan helppo esimerkki on: Kuka osti ruukuntekijän pellon muukalaisten hautausmaaksi? Judas Iskariot vai papit?

Onko kaikki raamatussa siis totta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      30
      4277
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      30
      2217
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1750
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1608
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      83
      1446
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      139
      1296
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1096
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1004
    9. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      984
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      971
    Aihe