Minkä asian puolesta tämän päivän feministit "taistelee"?

Niin onko? ??

Piti ihan wikipediasta selvittää mitä feminismi on niin alussa tuo touhu on ollu ihan järkeenkäypää, mutta mitä ite olen feministeihin törmännyt ja lukenut niin kaikki ylistää naisia ja miesvihaa. Nainen on miestä parempi joka asiassa ja maailma ois parempi paikka elää ilman miehiä. Näille feministeille sanon, että kun näette seuraavan kerran kadulla skinheadin niin älkää yhtään moittiko ennen kun olette katsoneet peiliin. Koulussa opetettiin rasismista ettei ketään saa syrjiä kun kukaan ei ole valinnut minne syntyy. Sama koskee sukupuolta, vai missä vaiheessa se piti päättää?

Siis onko mitään järkevää syytä minkä puolesta tämän päivän feministit taistelee? Minulla ei tule mitään muuta kun tämä palkka asia.

8

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kananmuna

Joo mä ymmärrän jos islaminuskoisissa maissa olisi feministi, mutta en täällä suomessa. Täällä kun naiset eivät edes elä alistetussa asemassa.

• antakaapesää

Kyse on revanssista. Kostosta menneiden aikojen sorrosta.

Naisilla on jo ikuisuuden ajan ollut tässä yhteiskunnassa mahdollisuus kaikkeen samaan mihin miehelläkin. Ja velvollisuuksia on yhä edelleen vähemmän.

Oikeasti nykynaisen elämä on helpompaa kuin miehen. On kiintiöitä silottamassa uraa. Nainen ei syrjäydy yhteiskunnasta yhtä helposti kuin mies. Nainen saa puolison ja seksiä paljon helpommin kuin mies ( mitkä ovat tärkeimpiä asioita elämässä). Naisia hemmotellaan, ovia avataan, drinkkejä tilataan, lounaita tarjotaa, mielistellään ja ymmärretään. Naiset saavat enemmän huomiota.

Ei esim. ketään tunnu kiinnostavan elämästä syrjäytyneet nuoret miehet (sellaiset jotka pahimmillaan lahtaavat koululuokallisen ihmisiä), kun kaikki tarmo menee siihen, kun pitää kauhistella sen kauniin tyttösen huikean kamalaa kohtaloa, kun joku on todennut hänellä olevan hyvät rinnat. Tai vielä traagisempaa: puristanut pyllystä. (apua, psykologit apuun. ja feministit opettavat tytölle, että sinun kuuluu nyt itkeä ja olla kamalan traumatisoitunut)

Ehkä pohjimmiltaan feminismissä kuitenkin on kyse rumempien naisten kateudesta kauniita naisia kohtaan, sillä kaunis nainenhan on tämän yhteiskunnan huipulla monellakin tavalla. Kaunokainen saa kana-aivoisenakin hienon elämän, esim naimalla rikkaan miehen. Jne.

• asiaa_asiaa

Ei niin. Miten olet feminismiin törmännyt? Vain täälläkö? No ei ihme, täällä kirjoittelevat vain sovinistit vihaansa.

Feminismi tarkoittaa naisten pyrkimystä sukupuolten tasa-arvoon yhteiskunnassa. Tämä on ainoa, todellinen ja yhteinen tavoite. Ei olla vielä päästy siihen, mutta matka jatkuu.

Naisten urakehityksellä tms. ei ole mitään kiintiöitä, niin kuin sovinistipöntöt täällä väittävät. He ovat, kuten olet ehkä huomannut, kouluttamattomia, sivistymättömiä ja katkeria miehiä, faktat eivät kiinnosta, vain oma viha ja väärät luulot.

Ainoa sukupuolia koskeva säädetty kiintiö Suomessa koskee poliittista yhteiskunnalista toimintaa, ao. toimikunnissa, lautakunnissa jne. pitäisi olla vähintään 40 %:n edustus kummastakin sukukupuolesta. Se takaa myös miesten edustuksen, ei vain naisten. Jos miehet vain niin haluavat, aina pääsevät mukaan. Tavallisimmin rikotaan lakia miesten hyväksi. Selitys: ei muka ole sopivia naisia.

Jos olisin mies, nolottaisi näiden täällä kirjoittavien miesten puolesta kuulua samaan sukupuoleen, eivätkö ne lue mitään, tiedä mitään, seuraa, mitä yhteiskunnassa tapahtuu?

• ashysayhshb

"Feminismi tarkoittaa naisten pyrkimystä sukupuolten tasa-arvoon yhteiskunnassa. Tämä on ainoa, todellinen ja yhteinen tavoite. Ei olla vielä päästy siihen, mutta matka jatkuu."

Teillä on täydellinen tasa-arvo ja joissain asioissa jopa etulyöntiasema, avaapa silmät.

"Jos olisin mies, nolottaisi näiden täällä kirjoittavien miesten puolesta kuulua samaan sukupuoleen, eivätkö ne lue mitään, tiedä mitään, seuraa, mitä yhteiskunnassa tapahtuu?"

Ei minua ainakaan nolota ollenkaan. Mitä sitten, jos he ovat myös miehiä? Ei se minulle kuulu mitä he kirjoittavat ja mitä ovat mieltä, eikä minun pidä hävetä heidän puolestaan vain siksi, että myös minä olen mies.

Jos minun pitäisi ottaa vastuu muiden miesten nolouksista vain siksi että olen myös mies, niin eihän siinä ole mitään järkeä? Löytyy niitä noloja naisiakin, nolottaako sinua heidän puolesta?

Anteeksi yleistys mutta naisen logiikallasi et huomioi ja kritisoi tässä(kään) ketään muita kuin miehiä, vaikka tiedät että myös nainen voi olla vastaavasti tyhmä kuten nämä jotkut kirjoittelevat "sovinistit".

• 2-4-6-8 Motorway

"Miten olet feminismiin törmännyt?"

Elävässä elämässä. Miehillä voi olla naisia ystävinä. Joillakin jopa useita.

Televisiossa. Julkifeministit ovat yleensä niitä radikaaleja. Valitettavasti käyttäytyvät julkisuudessa juuri sen stereotypian mukaan josta ovat saaneet huonon nimen.

Lehtien palstoilla. Yleensä tarinana se tavanomainen naisen euro on 80 - senttiä vale. Sitä korjataan aina kun on mahdollisuus mutta aina se silti toistetaan ikäänkuin kuka tahansa ei asiaa voisi jo netistä tarkistaa.

Kirjoissa. Olen lukenut feministien kirjoittamia kirjoja sekä asiatekstiä että proosaa ymmärtääkseni ajatusmaailmaa ja löytääkseni tapoja lähestyä tasa-arvon ongelmaa.

Tulva - lehden sivuilla. Radikaalifeministien äänenkannattaja, heitä näyttää olevan turha yrittää valistaa. Ideologia sokaisee.

Lainsäädännössä. Suomen tasa-arvolainsäädäntö perustuu hyvin pitkälle akateemiseen naistutkimukseen Suomessa, joka puolestaan on puhtaasti feministien hallussa. Näin siis jopa feministien itsensä kirjoittaman materiaalin perusteella.

Tasa-arvoasioissa. Tasa-arvovaltuutetun toimistossa ei ole töissä yhtään miestä eli edustus on 0 %, olipa kiintiö mikä tahansa. Itse en todellakaan usko että Suomesta ei löytyisi yhtään tasa-arvoasioista kiinnostununtta pätevää miestä toimimaan kyseisessä toimistossa. Kyse on puhtaasti syrjinnästä, kuten Biaudetin nimitysasiassakin ilmeni. Sopiva nimitetään, pätevyydestä ei väliä.

a
        - a
        a

"eivätkö ne lue mitään, tiedä mitään, seuraa, mitä yhteiskunnassa tapahtuu? "

Yhteiskunnassa tapahtuu paradigman muutos miesaktivismin nousun myötä. Aiempi paradigma oli naisvetoinen "tasa-arvo" - politiikka eräänlaisena hyvityksenä aiemmin kärsitystä vääryydestä. Tuleva malli on toivottavasti yhteistyössä tehtävä todellinen tasa-arvotyö jossa myös miesten ääni otetaan huomioon.

• Olet sovinisti

Joskus jotkut MIEHET ovat varovaisesti yrittäneet kyseenalaistaa feministien keinoja parantaa sukupuolten välistä tasa-arvoa ja näkemyksiä epätasa-arvosta. Aidon feministin kanssa keskustelu osoittautuu hyvin nopeasti hedelmättömäksi. Mies leimataan sovinistiksi jos edes sivulauseissa tai rivien välissä erehtyy esittämään kritiikkiä feminismiä, feministejä tai yleensä naisia kohtaan. Feminismi muistuttaa entistä enemmän yhden totuuden ääriliikettä. Miehellä ei ole feministien tasa-arvokeskustelussa minkäänlaista sananvaltaa, mikäli mies yrittää puolustaa omaa sukupuoltaan tai osoittaa miehiin kohdistuvan syrjinnän todelliseksi ja hel... pääsee irti jos mies kohdistaa kritiikiä feminismiin.

• pehtoorin muija

Kyllä feminismiä voi ilman muuta kritisoida, se ei kuitenkaan ole mikään fundamentalistinen uskonto ja saa sitä uskontojakin kritisoida. Ymmärtääkseni feminismi taistelee naisten oikeuksien puolesta kaikkialla maailmassa. Länsimaissa työ on suurelta osalta saatettu loppuun, vanhoissa itäblokin maissa on vielä paljon tehtävää ja todellinen työmaa lienee ns.muslimimaissa.
      Oikea feministi ei vihaa ketään , ei miestä, ei poikaa, ei koiraakaan.Hih.
      Oikeanlainen feminismi on tyttöjä "suosta" auttavaa, kannustavaa toimintaa. Ja ennen kaikkea sitä, että naisellisia arvoja arvostettaisiin siinä kuin miehisiäkin, ei naisten ole tarkoitus olla miehekkäitä, se on sitten jotain ihan muuta. Mutta naisilla on oikeus naiseuteen ja mammatkin saa pukeutua pitsiin jos niin haluavat, ilman ivaamista.
      Näin olen ymmärtänyt. Tarkoitus ei ole repiä vaan tehdä miesten kanssa yhteistyötä elämän kaikilla osa-alueilla.
      Jos tarkoitus on purkaa vihaa ja aiheuttaa harmia niin silloin on vinksahdettu pahasti.

• Voisihan se noinkin

olla mutta kun ei ole. Luonnollisesti kuka hyvänsä voi sanoa olevansa feministi ja määritellä feminismin mieleisekseen (tietyin reunaehdoin ja varmaan ymmärrystä löytyy "enemmän" jos ei ole mies), mutta valitettavasti se on harhakuva. Todellisuudessa feminismi on puhtaasti naisten (tosin toisten enenmmän ja toisten vähemmän) etuisuuksia kovalla kädellä ajavaa toimintaa.

Sukupuolten tasa-arvon - jo valmiiksi hämärä - käsitekin on muuttunut viimeisen vuosikymmenen aikana. Feministit ovat ajaneet läpi mallin, jossa lopputulokseen pääsemiseksi voidaan hyväksyä ns. positiivinen syrjintä joka on suosinut lähes 100% naisia (pl. muut "vähemmistöt"). Oikeastaan naisille tilanne (tai kuvitteellinen tilanne), jossa tasa-arvoa ei saavuteta, voi olla jopa toivottava.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      37
      4441
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      52
      2379
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      48
      1442
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      93
      1288
    5. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      28
      1237
    6. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1188
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      54
      1149
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      965
    9. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      60
      931
    10. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      899
    Aihe