Ruisrokki seuraavaksi... Vai?
Konfan nuorisojuttu...
28
179
Vastaukset
- viihtyvyyttä...
Jos nuorille ei anneta viidettä he lähtevät pois seurakunnasta.
- Viihteen alasajo
Saavat mennäkin pois....ei Jumalan huoneeseen tuleminen tarkoita sitä, että etsimme itsellemme viihdykettä. Tarkoitus on tulla palvelemaan Jumalaa.
Viihdykettä itsekukin voi hakea sitten ihan mistä mielii ja mitä omatunto sallii.
EI OIKEA USKO TARVITSEE VIIHDETTÄ !!! SIINÄ ON JO USKOSSA IHAN TARPEEX VIIHDETTÄ ETTÄ SIELU TULEE RAVITUX. SELLAINEN ON HENGELINEN IHMINEN. MUTTA VIIHDETTÄ ON PERC-ELEN MAAILMASTA. JA TOTTAKAI LUONNOLINEN IHMINEN VANHASSA LUONOSSA LÄHTEE POIS JOS ALKAA TULLA HENGELLINEN OHJELMA KONFASSA..
- body
Ihminen ei ole hengellinen, ihminen on psyykkis- fyysinen sekä lihallinen olento ja tarvitsee ruokaa, tarvitsee juomaa, tarvitsee täällä pohjolassa vaatetuksen ja sielu kaipaa kohokohtia.
Niitä kohokohtia etsii myös uskova ihminen, sillä hänkään ei elä ainoastaan sanasta, vaan kaikesta joka liittyy aikaan.
Ne jotka ovat jo pystyynkuolleet eivät paljoa tarvitse, heille riittää kun ovat olemassa. * Luonnollinen ihminen on kuvaamasi omanaisuudet omistava. Mutta luonnollisen ihmisen hengellinen minä on kuolleessa tilassa synnin tähden ja erossa Jumalasta, jopa on Jumalan vihollinen sellaisenaan. Hän elää ainoastaan fyysisesti sen elämän kautta joka on veressä, mutta se pitää hengissä ainoastaan fyysisen ihmisen, henkinen osuus kuuluu samaan osaan ihmistä.
* Hengellisyys saadaan takaisin vain Jeesuksen uhrin kautta ja Hänen vereensä uskomalla ja omistamalla Hänen anteeksiantamuksensa kautta saatava hegellinen elämä, joka saadaan syntymällä Jumalan Hengestä, juomalla Hänen Henkeään. 1Kor.12:13.
* Älä usko ketään, joka väittää vauvakasteen armon synnyttävän ihmisen uudesti. Se on kyllä kirkkojen teologiaa, mutta ei Raamatun totuudenmukaista Raamatun teologiaa? Siksi se on hrahauttavaa ja petollista evankeliumia !- body
Ihminen on siinä määrin hengellinen kuin hän haluaa ja kaikenlaiset muut vaatimukset ovat kirkon/seurakuntien aikaansaamia.
Jeesus sanoi : tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heidät Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja OPETTAMALLA heidät pitämään kaikki..."
Siinä on hengellisyyden kaava ja toimii vieläkin, mutta ihminen haluaa siihenkin oman puumerkkinsä ja osaluettelon. - Tähän on tultu
Ymmärrän huolesi.
- tode*
minä taaen en ole ollenkana hullissani, vaan päinvastoin olen tosi iloinen, että helluntainuoriso on ottamassa paikkansa herätyksessä. Ovat ottaneet sen, vaikka vanhoillisiipi pitää omastaan kiinni kynsin ja hampain.
Tilaisuuden saarnamies haastoi nuoria tulemaan rohkeasti esiin omalla tavallaan, ei isovanhempiensa.
Ja yksi, mikä oli erityisen hienoa, oli se, että samainen saarnamies korosti seurakunnan merkitystä. Eräs tämän ketjun viesti "jos nuorille ei anneta viihdettä, he lähtevät pois seurakunnasta" edustaa suurta tietämättömyyttä. Viestin kirjoittaja edustaa sitä vanhollista ajattelutapaa, jonka mukaan kaikki nuorten tekemiset ovat vain viihdettä. Onneksi sentään tuo tapa tuoda esille yhteyttä on jo mennyttä aikaa.- Jopa taakka putosi
"helluntainuoriso on ottamassa paikkansa herätyksessä"
Helluntainuoriso ottanee myös paikkansa herätyksen taloudellisesta hengissäpitämisestä. Sehän tälle herätysliikkeelle tuntuu olevan elinehto eli että rahaa tulee joka tuutista. Ihan kiva, että me vanhat eli 40 vuodesta ylöspäin saamme jättää nämä rahahuolet täysin nuorison hoidettavaksi. - "Sehän tälle
Jopa taakka putosi kirjoitti:
"helluntainuoriso on ottamassa paikkansa herätyksessä"
Helluntainuoriso ottanee myös paikkansa herätyksen taloudellisesta hengissäpitämisestä. Sehän tälle herätysliikkeelle tuntuu olevan elinehto eli että rahaa tulee joka tuutista. Ihan kiva, että me vanhat eli 40 vuodesta ylöspäin saamme jättää nämä rahahuolet täysin nuorison hoidettavaksi.herätysliikkeelle tuntuu olevan elinehto eli että rahaa tulee joka tuutista."
Te vanhat eli 40 vuodesta ylöspäin olette luoneet tämän elinehdon ja nyt se taakka on poissa? - Anti mennä vaan
"Sehän tälle kirjoitti:
herätysliikkeelle tuntuu olevan elinehto eli että rahaa tulee joka tuutista."
Te vanhat eli 40 vuodesta ylöspäin olette luoneet tämän elinehdon ja nyt se taakka on poissa?Onneksi en ole ollut tuota illuusiota luomassa, olen alusta asti irtisanoutunut siitä, koska mielestäni Jumalan Hengen toiminta ei ole missään muodossa siinä mielessä rahasta kiinni, että sitä tarvitsisi yleisesti kerätä tai saada se jotenkin poikimaan lisää rahaa.
Jokainen tehkööt työtä, ansaitkoot elantonsa ja jos siitä vielä riittää evankelioimisen maailmanmatkailuun, niin "Anti mennä vaan".
Minun rahani eivät ainakaan riitä kuin oman perheeni elätykseen.
Muuten kukaan ei luo toiselle mitään elinehtoa rahaan nähden, jokainen kyllä ihan itse, jos on vähänkään älliä päässä, rakentaa ihan itse suhteensa rahaan ja siihen miten sitä käytetään ja miten sitä kuuluu käyttää.
- rahaa rahaa
Mutta bisnes on ollut tuottoisaa.
Rahoja on laskeskeltu iloisin mielin. On onnistuttu taas kerran saamaan hyvä tuotto uskonnollisesta show-ohjelmasta.Ja yx nuorisosaarnaja sanoi että tällaista disco meininki koin ennen uskontuloa ,, enkä halua olla mukana tällaisissa enää ja lähti Jeesuxen luo joka oli ulkopuolella...
- DoctorT
Mika Yrjölä,tuleva Hgin Saalemin johtaja!!??????????? Millä armoituksella, kysyn?
Oli aikoinaan Lappeenrannassa ja pisti pystyyn hengellisen diskon savukonein ja värivaloin. Volumet ja Tonet kaakossa. Näin riistettiin tanssia saatanalta. Taisi jäädä riistämättä, koska ainakin TV 2,ssa vielä pyörii ohjelma ja hyvä onkin! Loppuu vain.
Tahdon sanoa vain sen, ettei tuossa hölynpölyn veivaamisessa oikein Henki pääse koskettamaan. Saati Sana! Ja ilman niiden koskettamista, nuoriso ei eroa maailmasta mitenkään.
Nuorison ja Naisten varassa oleva liike, on hukkuva liike! Ja tässä ollaan. Onhan Radio Dei-ssä keskusteltu ja mietitty miten saa ei uskova nuoriso kirkkoihiin ja siinä sitten avautuu monenlaisia maailman keinoa ja nyt sitten nähdään miten konffaan on huokuteltu nuoret maailman keinoin ,, mutta siinä käy sitten niin,, että maailman keinot houkuttelee nuoret uskovaiset maailmaan,, kun he saavat maista maailmaan,, kun eivät vielä ole juurtunut Kristuxen ja pn nousut inhoo tuota maailman meininkiä vastaan !
Lyhyesti.
Nuorisojuhla oli hyvä ja erityisesti musiikki oli loistavaa / tasokasta. Ei tosiaan tarvi lähteä mihinkään maailman bileisiin, kun omat juhlat on huomattavasti paremmat. Meillä on paremmat bileet, kun maailmalla : ) Yes...Psalmi50.15, musiikista voidaan sanoa, että se on makuasia.
Samaa voi sanoa myös hengellisestä musiikista. Yksi tykkää Siionin virsistä, toinen Bachin kantaateista, kolmas kitarakuoroista jne.
Mutta TÄSTÄ asiasta minä olen sydämessäni varma, Psalmi:
Yksikään sinun mainostamistasi lippalätsä päässä tai musta pipo korvillaan kitaraa rämpyttelevistä ja veteliä lökäpöksyjään nytkyttelevistä bilettäjistä EI soita hengellistä musiikkia. EI soita.
Maailman bileille nuo nuorison eksyttäjät pärjäävät hyvinkin nimenomaan siitä syystä, että heidän heavy- ja muu rokkikamansa tulee syvyyden syövereistä ja kirkastaa vain syvyyden herran, itse perkeleen nimeä.
Laittamattomasti sanottu, eikö totta? Voin tulla hivenen vastaan, jos pystyt perustelemaan kantaasi paremmin kuin sanomalla "nuorille nuorten maun mukaan" tmv. Siis KUNNON perustelut kehiin, parahin Psalmi-ystäväni! Muussa tapauksessa pysyn ankaralla linjallani :)- tode*
"Mutta TÄSTÄ asiasta minä olen sydämessäni varma, Psalmi:
Yksikään sinun mainostamistasi lippalätsä päässä tai musta pipo korvillaan kitaraa rämpyttelevistä ja veteliä lökäpöksyjään nytkyttelevistä bilettäjistä EI soita hengellistä musiikkia. EI soita."
Nyt viimein tulee eittämättä mieleeni kysymys, mahtaako palstan ukkeilla itsellään olla lähettyvillään lapsia ja nuoria. tode* kirjoitti:
"Mutta TÄSTÄ asiasta minä olen sydämessäni varma, Psalmi:
Yksikään sinun mainostamistasi lippalätsä päässä tai musta pipo korvillaan kitaraa rämpyttelevistä ja veteliä lökäpöksyjään nytkyttelevistä bilettäjistä EI soita hengellistä musiikkia. EI soita."
Nyt viimein tulee eittämättä mieleeni kysymys, mahtaako palstan ukkeilla itsellään olla lähettyvillään lapsia ja nuoria.Tarkoititko kysyä, onko esim. minulla tarpeeksi ikää/kokemusta musiikkiasioiden ruotimiseen? Vastaan myöntävästi, kyllä on:)
>>lähettyvillään lapsia ja nuoria- tode*
Semper.Fidelis kirjoitti:
Tarkoititko kysyä, onko esim. minulla tarpeeksi ikää/kokemusta musiikkiasioiden ruotimiseen? Vastaan myöntävästi, kyllä on:)
>>lähettyvillään lapsia ja nuoriaei sitä itse tarvitse rokista tai räpistä tykätä hyväksyäkseen nuoret sen Jumalan lapsiksi, jota itsekin palvelee.
Sanot, ettet ole mustavalkoinen, mutta tekstisi puhuu kyllä toista. Ainakin suhteessasi nuoriin näyttäisit olevan melkoisen yksiviivainen.
Suosittelisin lähempää tuttavuutta kyseiseen lajiin. Sinussa on näemmä kuitenkin ainesta muunlaisiinkin heittoihin, kuin nuo edellä olevat. Eihän Jumalanpalveluksessa ja sen toimittamisessa ole kyse siitä, millaisella tyylillä se tehdään, vaan itse sanomasta. Mikäli sanoma on hyvä ja menee perille, on tilaisuus / Jumalanpalvelus silloin onnistunut. Jokaista ikäryhmää tulee lähestyä oikein ja pyrkiä puhumaan sitä kieltä, millä sanoma helpoiten kuullaan / vastaan otetaan. Ymmärrän toki, etteivät kaikki tilaisuudet voi olla pelkkää ”irrottelua”, mutta on todella upeaa, jos nuorille voidaan tarjotaan myös helluntaikaavasta poikkeavaa ja muistakin kaavoista vapaata toimintaa. Mitään musiikkityyliä, sen paremmin kuin esiintymistyyliäkään, ei tule tuomita, vaan jokaiselle tyylille on oma paikkansa ja eikö Jumala voi puhua ja toimia ihan samalla tavalla, rokin, hevin, räpin, tai vaikkapa jatsin kautta, siinä missä virsi / urkumusiikin kautta. Pukeutuminen ja esiintyminen, on kokonaan vapaata, niin kauan kuin ei tietoisesti loukata ketään, tai toimita epäsopivasti. Jumala ei siitä loukkaannu, jos joku laittaa pipon päähänsä, pukeutuu mustiin tms. Miksi me siten?
Psalmi50.15 kirjoitti:
Eihän Jumalanpalveluksessa ja sen toimittamisessa ole kyse siitä, millaisella tyylillä se tehdään, vaan itse sanomasta. Mikäli sanoma on hyvä ja menee perille, on tilaisuus / Jumalanpalvelus silloin onnistunut. Jokaista ikäryhmää tulee lähestyä oikein ja pyrkiä puhumaan sitä kieltä, millä sanoma helpoiten kuullaan / vastaan otetaan. Ymmärrän toki, etteivät kaikki tilaisuudet voi olla pelkkää ”irrottelua”, mutta on todella upeaa, jos nuorille voidaan tarjotaan myös helluntaikaavasta poikkeavaa ja muistakin kaavoista vapaata toimintaa. Mitään musiikkityyliä, sen paremmin kuin esiintymistyyliäkään, ei tule tuomita, vaan jokaiselle tyylille on oma paikkansa ja eikö Jumala voi puhua ja toimia ihan samalla tavalla, rokin, hevin, räpin, tai vaikkapa jatsin kautta, siinä missä virsi / urkumusiikin kautta. Pukeutuminen ja esiintyminen, on kokonaan vapaata, niin kauan kuin ei tietoisesti loukata ketään, tai toimita epäsopivasti. Jumala ei siitä loukkaannu, jos joku laittaa pipon päähänsä, pukeutuu mustiin tms. Miksi me siten?
Mistä tiedät Psalmi, ettei Jumala loukkaannu, jos Häntä "ylistetään" lätsä tai pipo korvilla? Oletko varma, että tyylikeinot voi valita vapaasti?
Minä en ole siitä ollenkaan varma. Tyylin ja keinojen väärä vapaus johtaa ennen pitkää epäraittiisiin ilmiöihin. Mainittakoon karkeana esimerkkinä Lakelandin "herätys", jonka pääsaarnaaja parantamisinnossaan potki sairasta vanhusta kasvoihin.
Oleellista on: jossain kulkee raja raittiin ja epäraittiin toiminnan välillä.
Helluntaiherätys EI uskaltanut ajoissa tuomita Lakelandin "herätystä".
Suopea linja sekä maailman suuntaan että äärikarismaattisuuden ja muun uskonnollisuuden suuntaan on leimallista helluntailiikkeelle.
Heikoimmassa hapessa alkaa olla kuuliaisuuden opettaminen Jumalan Sanaa kohtaan. Ristin sana ja nöyrä kuuliaisuus Herran edessä koetaan ahdistavana ja kristityn 'vapautta' ja show-hengen armoa loukkaavana.
- DoctorT
Miten saada ei-uskova nuoriso kirkkoihin? Voi veljet sentään! Hengellinen disko, siideri, olut ja lonkerotarjoilu, niin jo on tungosta. Ja jos vielä ilmaiseksi, niin eivät mahdu pirttiin kaikki halulliset! Siinä on vastaus.
MUTTA, älköön tuohon riettauteen sotkettako PYHÄÄ JUMALAA, POIKA JA PYHÄÄ HENKEÄ mukaan!
Mutta jos on tavoite saada nuoret kirkkoon,niin helppo juttu.
Taas, jos tavoite on saada evankeliumi nuorille, se lähtee uskovien heräämisestä kutsumukseensa, jos sellainen vielä on olemassa? - 60- vuotias mummo
Konferenssin anti oli todella hyvää, niin nuorille kuin vanhoille. Varsinkin tämän päivän nuorille, jotka taistelevat tässä ajassa mennäkkö jonnekkin festareille vai konffaan. Konffa on kuitenkin parempi vaihtoehto, vaikka ohjelmatarjonta ei kaikkia miellytäkkään. Onneksi niin ohjelman tekijät, kuin kuulijatkin seisovat yksin kerran Jumalansa edessä ja uskon, että Jumala katsoo meidän vajavaisten ihmisten tekemiset oikeudenmukaisesti. Jos aidosti Jumalaa kunnioittaen ja hänen antamaansa näkyä noudattaen, edes yksikin ihminen pelastuu, vaikka hengellistä " rokkia " kuunnellen on sillä ollut siunaus. Oma asenteesi Jumalan valtakunnan työhön tällä palstalla kirjoittaja, tarkista se, montako sinä voit moittimalla voittaa kerran iänkaikkisuutta viettämään.
- Ei Xää
Savonarola edelleen pilkkaa Jeesusta ja saa aikaan sielunviholliselle iloa.
Pyhä Henki on jo monesti kutsunut sinua parannukseen. Miksi jatkat syntiäsi? Olet saanut monet keskustelut pilalle äxän käytölläsi, jonka tiedät olevan Jumalan tahtoa vastaan. Raitishenkiset kristityt vetäytyvät pois lukemasta Jeesusta halventavia X -viestejäsi. - Helluntain illuusio
Mennäkkö festareille vai konffaan,,,,,
Kyllähän sinne pojat menee kilttejä ja alistuvia siivoojia pyykinpesijöitä
ja kokkeja etsimään, joka siinä sivussa on vielä hyvän ammatin omaava
rakastajatar ja äiti mammanpojalle!
Mammanpoika saa mennä ja tulla ja mellastaa, mutta helluntaineito
vaan rakastaa rakastaa ja kärsii kärsii. - 60-vuotias mummo
Väärässä olet pahasti väärässä. Ei helluntainuori ole alistuva siivooja tai pyykinpesijä. Helluntainuorissa on kyllä paljon hyvän ammatin omaavia todella fiksuja naisia ja miehiä. Eikä varsinkaan mammanpoikia, vaan itsenäisiä nuoria. Kun katselee festareiden ja konferenssin jälkimaininkeja niin onpa ero. Festareilla vilisee poliiseja ja mikä siivo jälkiselvittelijoille. Kyllä itse jos olisin kumppania etsimässä katsoisin mistä etsisin tarkasti, Ottaisinko kaljatolkkien keskeltä vai ........ ! Helluntaineito rakastaa ja kärsii.... ei pidä paikkaansa. Kyllä taitaa olla että festari neito kärsii ja kovasti kärsiikin. Huumeet ja alkoholin kun tuovat maassamme ne suurimmat ongelmat. Tuomarit oikeudessa ovat sanoneet että jos alkoholia ja huumeita ei olisi, niin Suomessa ei tarvittaisi kuin yksi oikeusistuin ja se riittäisi. Helluntai ei ole illuusio, mutta festarit on harha, jonka onti jää aika lyhyeksi ja niitä kärsiviä neitoja tulee ihan liikaa......
- kössönöm mojor
Kerätkää pojat pullot pois...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p626087Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813636Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242761- 212239
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402185Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621853Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61679Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85129281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201246- 281185