Monilla saattaa olla voimakkaita riittämättömyyden tunteita.
Tämä voi johtua siitä, että he asettavat itselleen kohtuuttoman korkeat normit, kun he yrittävät elää mielestään Jumalan vaatimusten mukaisesti.
Epäonnistuessaan he tuntevat syyllisyyttä.
”Syyllisyyden tunne voi olla kuin painajainen”, selittää tri Claire Weekes kirjassaan Self-Help for Your Nerves, ”erityisesti niille, jotka yrittävät asettaa itselleen korkean vaatimustason.”
Mitä kristitty voi tehdä, jos tällaiset arvottomuuden tunteet vaivaavat häntä?
Arvosta ansaitsematonta hyvyyttä
Minua auttoi suuresti sen ymmärtäminen, mitä Raamattu sanoo Heprealaiskirjeen 4:15, 16:ssa. Siinä apostoli Paavali muistuttaa meitä siitä, että Jeesus on huolehtivainen auttaja, joka voi ”suhtautua myötätuntoisesti heikkouksiimme” ja joka on tehnyt mahdolliseksi sen, että me voimme ’saada armon ja löytää ansaitsemattoman hyvyyden avuksi oikeaan aikaan’.
Haluaisitko tietää, mikä on avain arvottomuuden tunteiden voittamiseen?
Se on tämä: Muista, että Jehova Jumala ja Jeesus Kristus tietävät meidän olevan heikkoja perityn epätäydellisyyden vuoksi.
He ymmärtävät, ettemme voi täydellisesti pysytellä vanhurskaiden mittapuiden tasalla. (Psalmi 51:7; Roomalaisille 3:23; 5:12, 18; Jaakob 3:2)
He eivät siksi odota meiltä enempää kuin mihin pystymme.
He etsivät meidän hyviä puoliamme, eivät heikkouksiamme.
Psalmista kysyi: ”Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?” (Psalmi 130:3)
Voit ymmärtää, ettei kukaan meistä voisi kestää.
Jeesuksen Kristuksen lunastusuhrin avulla Jehova voi kuitenkin armollisesti antaa meille puhtaan aseman epätäydellisyyksistämme huolimatta. (1. Johannes 2:2; 4:9, 10) Me voimme saada ”hairahdustemme anteeksiannon” – ja tämä auttaa voittamaan kaikki arvottomuuden tunteet – ”hänen ansaitsemattoman hyvyytensä rikkauden mukaan”. – Efesolaisille 1:7.
Riittämättömyyden tunne....
7
62
Vastaukset
- mikä "esto" ?
Minulle iski arvottomuuden tunne kun facebookissa tajusin että joku "kavereistani" on laittanut mulle "eston"..
Ensin pyydetään fb-kaveriksi ja sit laitetaan joku"esto" ?
mitä se tarkoittaakaan?
salaako joku osan jutuistaan minulta vai eikö hän ota vastaan minun kirjoituksiani...
alkoi itkettää ...
olen kamalan herkkä tämmösisssä.....- nonsoleerausta
Voi älä itke...
Minä olen huomannut että minulle on laitettu jonkilainen"esto" kun kirjoitan Vs-sivulle ajatuksiani.
Kirjoitukseni sisältöä vähätellään, sitä siirrellään ja saatetaanpa se poistaa kokonaankin..
Todellista "vertaistukea" ja KAVERUUTTA ;D
Kyllä facebookissa ollaan taatusti kiltimpiä, ...
-kaikkien kaverihan ei koskaan voi olla , tässä asiainjärjestelmässä ainakaan, mut huvittaa kun kehutaan et täällä saat "vertaistukea"...ja sitten vähätellään ironisesti :(((
- kiltti kaikille
Naisilla joskus PMS-oireina on "herkkänahkaisuus"...silloin usein puolison on
hyvä varoa sanojaan...
toivottavasti me kaikki muistamme olla toisillemme ystävällisiä ja kohteliaita, riippumatta iästä, sukupuolesta tai mistään muustakaan seikasta ?- totta puhut
Tuo PMS-oire on hyvä huomioida koska se on varsin totta. Miehet olkaa tarkkoina!
- parempi paikka.....
Raamatussa sanotaan, että Jumala on rakkaus (1. Johanneksen kirje 4:8).
Hänen rakkautensa ilmenee paitsi luomakunnassa
myös hänen Sanassaan Raamatussa.
Raamattu esimerkiksi antaa ohjeita, jotka edistävät hyvää terveyttä, kannustavat kohtuuteen kaikessa ja varoittavat liiallisesta alkoholinkäytöstä ja ahmattiudesta (1. Korinttilaisille 6:9, 10).
Raamatussa on viisaita neuvoja myös ihmissuhteista, ja se kehottaa meitä rakastamaan toinen toistamme ja kohtelemaan toisia kunnioittavasti, arvostavasti ja huomaavaisesti (Matteus 7:12).
Se tuomitsee tavat ja asenteet, jotka aiheuttavat kärsimystä: ahneuden, juoruilun, kateuden, aviorikoksen ja murhan.
Jos jokainen yrittäisi elää Raamatun erinomaisten neuvojen mukaan, maailmassa olisi varmasti paljon vähemmän kärsimyksiä. - - § -
>> Raamatussa on viisaita neuvoja myös ihmissuhteista, ja se kehottaa meitä rakastamaan toinen toistamme ja kohtelemaan toisia kunnioittavasti, arvostavasti ja huomaavaisesti (Matteus 7:12).
Tämän estämättä Wt-järjestö harrastaa henkisesti erittäin raakaa ja sydämetöntä Raamatun vastaista karttamisen muotoa, jonka sen kohteeksi joutunut useimmiten kokee suorastaan hekisenä sadismina. Jotkut kartetuksi tulleet ovat tämän raa-an kohtelun seurauksen jopa tappaneet itsensä, koska se on ollut heille henkisesti liian tappava asia kestää, perheen alettua yks'kaks kohdella heitä kuin kuolleita.
Järjetö repii hajalle ja rikkoo ihmissuhteita ja perheitä, kääntää lapset vanhempiaan vastaan ja päinvastoin, sisarukset toisiaan vastaan, Raamatun virheellisellä ääritulkinnallaan.
Tähän riittää se, että jokin srk:n jäsen uskaltautuu ilmaisemaan olevansa osittainkin eri mieltä jostakin järjestön kulloinkin voimassa olevasta Raamatun tulkinnasta. Näitä kulloikin voimassa olevia tulkintoja ei saa edes epäillä, niiden perusteiden punnitsemisesta ja kyseenalaistamisesta puhumattakaan.
Henkilön tulee alistua täysin ehdoitta ja sokeasti, ulkoistaen ajattelun-, puheen ja omantunnonvapautensakin. Ei ihme, että se voi ajatteleville ihmisille aiheuttaa ahdistusta, tuskaa ja riittämättömyydenkin tunteita alati niskassa olevien vaatimuksien, yksityiselämänkin asti ulottuvan kontollin alla ja jatkuvan kotrolloidun suorittamisen alla, joista niiden oikeutusta punnitakseen ei ole edes lupa keskustella.
Totaalikieltäytyminen. Raamatun vastaisen, sekä hyvin autoritäärisen ja lakihenkisen totaalikieltäytymisen ollessa voimassa ( -> 1996 saakka ) ja johon tuli alistua sanktioiden uhalla, se erotti kiertoteitse Jt-veljiä joiden omatunto salli toimia tuossa asiassa Seuran nykisen kannan mukaisesti. Puolen vuosisadan ajan se lähetti omia veljiään kärsimään vankiloihin kollektiivisesti tuhansien vuosien ajaksi ja tämä Raamatun vastaisen tulkintansa vuoksi.
Jälkeenpäin järjestö on vierittänyt tästä toiminnastaan vastuun veljille itselleen, vastuunoton sijaan, puhumattakaan anteeksipyynnöstä. Ei sanaakaan kaikille noille väärin perustein kärsineille, toisinaan raa-asti piestyille ja kaltoin kohdelluille, joista osa kärsi vankiloissa toistuvien kutsuntojen ja tuomioiden vuoksi kymmenenkin vuotta parhaista vuosistaan. Ei myöskään sanallakaan anteeksipyyntöä kaikille noille Raamatun vastaisin perustein erotetuille, jotka ovat joutuneet maksamaan siitä inhimillisesti, henkisesti ja hengelllisesti erittäin korkean hinnan ja se on koskettanut myös kaikkia heidän lähiomaisiaan.
Toimiiko Vt-järjestö itse tuon hienon lainaamasi periaatteen mukaisesti?
Jeesus sanoi aikansa uskonnollisille autoritäärisille johtajille, että se mitä teette yhdellekin näistä pienimmistä, se on kuin tekisitte sen minulle, kuin koskisitte silmäterääni.
Vt-järjestö itse sivuuttaa tämän toistamiseen jäseniään koskien ja käyttäyttyy varsin samalla auriritäärisellä ja kylmän itseriittoisella tavalla kuin nuo Jeesuksen ajan uskonnolliset johtajat.
Entä mitä tulee ajatella Vt-järjestön vastuusta koskien kaikkia niitä jota kuolivat tarpeettomasti ennen aikojaan Seuran rokotus- ja elintensiirtokiellon seurauksena? Entä edelleen voimassa oleva Raamatun vastainen verioppi direktiiveineen, joka aiheutta vuositain tarpeettomia kuolemia? - Jumalan ohjaus
Raamatussa on viisaita neuvoja myös ihmissuhteista, ja se kehottaa meitä rakastamaan toinen toistamme ja kohtelemaan toisia kunnioittavasti, arvostavasti ja huomaavaisesti (Matteus 7:12).
Ajatteleva ihminen ajattelee itse
ja toteuttaa omassa elämässään näitä viisaita neuvoja,
pyytäen Jumalalta voimaa vastustaa typeriä neuvoja,
joita Saatanan sokaisemat ihmiset tyrkyttävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760