Kastajan synttäreitä, ja rankimman jälkeen? Onko kovakin krapula? Siis henkinen, kun pitää uskonnollista juhlaa viettää.
Turha on ateistien ja evokkien väittää ettei heitä uskonto kiinnosta niin kauan kuin joulua ja juhannusta viettävät.
Olen kyllä monesti miettinyt sitä että miksi noiden täytyy vastoin kaikkia puheitaan yrittää yhä pitää kiinni jostain köydestä joka heitä jumaluuksiin edes jotenkin yhdistäisi.
Kyllä homma taitaa olla niin että uskonnollisuus on luotu meihin jokaiseen, eivätkä siitä pääse irti sen paremmin ateistit kuin evokitkaan. Ei edes uppo-ateistimme Apo joka parhaillaan tutkailee vedenpaisumuksen jättämiä jälkiä kesämökkinsä rantakallioilla sen uurteista mitään kuitenkaan ymmärtämättä.
Niin ne vaan evokit juhli Johannes
32
108
Vastaukset
- poikjuhg
Ihanko totta?
- Huh hah hei.
"Esikristillisenä aikana juhannusta vietettiin Suomessa Ukon juhlana sadon ja hedelmällisyyden varmistamiseksi "
Sanoopi wikipedia... Että näin.- asianharrastaja
Taitavatpa vuodenkiertoonkin (päiväntasauksiin ja -seisauksiin) kiinnitetyt juhlat olla nekin alusta asti jumaluuksiin liitettyjä. Tässä mielessä avaajan havainnossa on sentään pohjaa.
Eri asia on sitten, mitä tuo todistaa ja miten. - Mietippä.
Tuosta tulikin mieleeni... Jos jaksaisit hyvä a. asiohin perehtyä
niin huomaisit, että moni nykyinen "kristillinen" juhla, on vain
korvike vanhoille pakanajuhlille...
Joulusta esimerkiksi wikipedia sanoo näin:
"Joulun ajankohta on muinaisen roomalaisen kalenterin talvipäivänseisauksen päivämäärä."
" Joulussa ovat yhdistyneet kristillinen juhla, muinainen roomalainen saturnalia-juhla sekä Euroopan pohjoisten kansojen maatalousvuoden päättäjäis- ja keskitalven juhla (yule), "
Jos väität Joulun olevan Jeesuksen syntymäpäivä niin saatatpa osua
harhaan... Tästä ei oikeasti ole tietoa vaan se on sovittu juttu:
" Joulukuun valintaan Jeesuksen syntymäkuukaudeksi vaikutti historiantutkimusta vahvemmin se tosiasia, että kristillinen kirkko halusi kansan luopuvan pakanallisista perinteistä"
Lähde:
http://tampere.vapaa-ajattelijat.fi/pakanasanomat/2005-4/kenelle.htm - asianharrastaja
Mietippä. kirjoitti:
"Joulun ajankohta on muinaisen roomalaisen kalenterin talvipäivänseisauksen päivämäärä."
" Joulussa ovat yhdistyneet kristillinen juhla, muinainen roomalainen saturnalia-juhla sekä Euroopan pohjoisten kansojen maatalousvuoden päättäjäis- ja keskitalven juhla (yule), "
" Joulukuun valintaan Jeesuksen syntymäkuukaudeksi vaikutti historiantutkimusta vahvemmin se tosiasia, että kristillinen kirkko halusi kansan luopuvan pakanallisista perinteistä"
Lähde:
http://tampere.vapaa-ajattelijat.fi/pakanasanomat/2005-4/kenelle.htmPakanajuhliksihan niitä sanotaan siksi, että ne eivät olleet kristillisiä. Jumaluuksien palvontaan ne taisivat silti lähes kaikki liittyä. Aiheellisempaa kuin kummastella tuon taipumuksen vanhuutta olisi ehkä kuitenkin pohtia sen sitkeähenkisyyttä.
- a.
Näinhän se on. Ev-.lutit vaan keksivät vanhalle pakanalliselle juhlalle kristillisen merkityksen. Ja ihan omasta päästään tietenkin, sillä eihän Raamatussa sanota että milloin Johannes kastaja syntyi.
Niin ne vaan evokit ja varsinkin ev.lut-evokit antavat huijata itseään ihan kaikessa.
Tosi fiksua? - 34
a. kirjoitti:
Näinhän se on. Ev-.lutit vaan keksivät vanhalle pakanalliselle juhlalle kristillisen merkityksen. Ja ihan omasta päästään tietenkin, sillä eihän Raamatussa sanota että milloin Johannes kastaja syntyi.
Niin ne vaan evokit ja varsinkin ev.lut-evokit antavat huijata itseään ihan kaikessa.
Tosi fiksua?"Näinhän se on. Ev-.lutit vaan keksivät vanhalle pakanalliselle juhlalle kristillisen merkityksen. Ja ihan omasta päästään tietenkin, sillä eihän Raamatussa sanota että milloin Johannes kastaja syntyi."
Ensin ilakoit Johannes Kastajan syntymäjuhlalla ja sitten huomaat ettei Raamatussa kerrotakaan koko äijän synttäriä, mutta oletko tullut huomanneeksi että kyllä se Johannes Kastajalle pyhitettiin jo ennen kuin Luther oli syntynytkään? - a.
Mietippä. kirjoitti:
Lähde:
http://tampere.vapaa-ajattelijat.fi/pakanasanomat/2005-4/kenelle.htmToki tuo kaikki mitä kerroit kirkon uskonnollisista juhlista pitää paikkansa.
Itse asiassa olen hyvin selvittänyt senkin etteipä taida Raamatusta löytyä tukea yhdenkään ev.lut-kirkon kirkkopyhien vietolle mitään perusteita.
Huom. Ei yhdenkään.
Ei niinkö etteikö esim. juutalaisilla olisi ollut näitä juhlia, kuten helluntai, mutta varhaiset tiedot kristillisen kirkon alkutaipaleelta kertovat että kaikki juutalaistaustaiset juhlat jäivät pois eikä uusia tullut tilalle.
Itse asiassa sapattikin jäi pois, joten ei meillä ole mitään raamatuullista perustetta viettää yhtä viikon päivää uskonnon vuoksi lepopäivänä.
Muistaakseni Paavali taisi sanoakin että kaikki päivät ovat kristityille. samanveroisia.
Niin että mitäpäs tässä juhannusta viettelemään. Itse menin metsään karsimaan puita pois toisten silmiltä. En nyt kuitenkaan halua loukata ev.lut-evokkiateistien uskonnollisia tunteita. Apo voisi ehkä jopa loukkaantua jos en kunnioittaisi tahdikkaasti hänen uskonnollisia juhannuksen aikaisia kossunkittaamisiaan. - a.
asianharrastaja kirjoitti:
Taitavatpa vuodenkiertoonkin (päiväntasauksiin ja -seisauksiin) kiinnitetyt juhlat olla nekin alusta asti jumaluuksiin liitettyjä. Tässä mielessä avaajan havainnossa on sentään pohjaa.
Eri asia on sitten, mitä tuo todistaa ja miten.Avaajan havainto evokkiateistien innosta osallistua uskonnollisiin juhliin kertoo evoolutionisteista sen että he antavat kovin helposti huijata itseään sekä uskonnon että evoluutiotieorian kanssa. Samanlaista huijausta molemmat.
Joten ainoa johtopäätös jonka voimme evolutionisteista tehdä tämän perusteella on se että he ovat helposti jymäytettävää sakkia.
Joten eipä ihme että he uskovat olemattomiin, evoluutio mukaanlukien. - a.
34 kirjoitti:
"Näinhän se on. Ev-.lutit vaan keksivät vanhalle pakanalliselle juhlalle kristillisen merkityksen. Ja ihan omasta päästään tietenkin, sillä eihän Raamatussa sanota että milloin Johannes kastaja syntyi."
Ensin ilakoit Johannes Kastajan syntymäjuhlalla ja sitten huomaat ettei Raamatussa kerrotakaan koko äijän synttäriä, mutta oletko tullut huomanneeksi että kyllä se Johannes Kastajalle pyhitettiin jo ennen kuin Luther oli syntynytkään?Totta puhut. Luther kyllä karsi roomalaiskatolisuudesta varsin ansiokkasti pois monia ihmisten oppeja, kuten anekaupan, ripin, ihkvisition, paaviuden, anekaupan, ja paljon muuta. Johannes kastajan synttärit tosin jäivät joulun ohella entiselleen, samoin pyhäinmiestenpäivä ja helluntai ja moni muukin "pyhäpäivä".
Kaikesta huolimatta kristikunnan maailma viettää täällä pohjolassa juhannusta joka nykyään mielletään Johannes kastajan syntymäpäiväksi.
Juhannus=Johannes.
Tästä kaikesta näemme sen että todellilnen kristillisyys oli varsin yksinkertaista ja muodollisuksista vapaata uskontoa. Siis aivan jotain muuta kuin ev.lut-touhu johon keksitään koko ajan lisää muotomenoja, kuten homoliittojen siunaamiset.
Kyllä olisi Paavali repinyt pelihousunsa moneen kertaan jos olisi tämän menon nähnyt. - bang bang
a. kirjoitti:
Toki tuo kaikki mitä kerroit kirkon uskonnollisista juhlista pitää paikkansa.
Itse asiassa olen hyvin selvittänyt senkin etteipä taida Raamatusta löytyä tukea yhdenkään ev.lut-kirkon kirkkopyhien vietolle mitään perusteita.
Huom. Ei yhdenkään.
Ei niinkö etteikö esim. juutalaisilla olisi ollut näitä juhlia, kuten helluntai, mutta varhaiset tiedot kristillisen kirkon alkutaipaleelta kertovat että kaikki juutalaistaustaiset juhlat jäivät pois eikä uusia tullut tilalle.
Itse asiassa sapattikin jäi pois, joten ei meillä ole mitään raamatuullista perustetta viettää yhtä viikon päivää uskonnon vuoksi lepopäivänä.
Muistaakseni Paavali taisi sanoakin että kaikki päivät ovat kristityille. samanveroisia.
Niin että mitäpäs tässä juhannusta viettelemään. Itse menin metsään karsimaan puita pois toisten silmiltä. En nyt kuitenkaan halua loukata ev.lut-evokkiateistien uskonnollisia tunteita. Apo voisi ehkä jopa loukkaantua jos en kunnioittaisi tahdikkaasti hänen uskonnollisia juhannuksen aikaisia kossunkittaamisiaan.Itse asiassa olen hyvin selvittänyt senkin etteipä taida Raamatusta löytyä tukea yhdenkään ev.lut-kirkon kirkkopyhien vietolle mitään perusteita.
Huom. Ei yhdenkään.
Mikä sinä olet tuolla tavalla herjaamaan ja häpäisemään Jumalan Sanaa? Sinä tulet Korkeimman edessä maksamaan rienauksestasi kalliin hinnan. Kerrohan millaisin perustein sinun mielestäsi on lupa juhlapäiviä viettää, vääräuskoinen pakana? - bang bang
a. kirjoitti:
Avaajan havainto evokkiateistien innosta osallistua uskonnollisiin juhliin kertoo evoolutionisteista sen että he antavat kovin helposti huijata itseään sekä uskonnon että evoluutiotieorian kanssa. Samanlaista huijausta molemmat.
Joten ainoa johtopäätös jonka voimme evolutionisteista tehdä tämän perusteella on se että he ovat helposti jymäytettävää sakkia.
Joten eipä ihme että he uskovat olemattomiin, evoluutio mukaanlukien.Avaajan havainto evokkiateistien innosta osallistua uskonnollisiin juhliin
Onko sinusta saunominen, makkaran paistaminen, kaljan ja miestä väkevämmän juominen, vieläpä kokon polttaminen uskonnollista juhlintaa? Mitä uskoa sinä oikein yrität tunnustaa, oletko jokin epäjumalanpalvoja? Minkäänlaista kristittyä sinusta ei ainakaan puheidesi perusteella saa tekemälläkään, jo Pyhistä Kirjoista Pyhimmän eli Raamatun pilkkaamisesi sen kertoo. Mene itseesi ja häpeä - mikäli sellaisesta mitään tiedät! - a.
bang bang kirjoitti:
Avaajan havainto evokkiateistien innosta osallistua uskonnollisiin juhliin
Onko sinusta saunominen, makkaran paistaminen, kaljan ja miestä väkevämmän juominen, vieläpä kokon polttaminen uskonnollista juhlintaa? Mitä uskoa sinä oikein yrität tunnustaa, oletko jokin epäjumalanpalvoja? Minkäänlaista kristittyä sinusta ei ainakaan puheidesi perusteella saa tekemälläkään, jo Pyhistä Kirjoista Pyhimmän eli Raamatun pilkkaamisesi sen kertoo. Mene itseesi ja häpeä - mikäli sellaisesta mitään tiedät!Juhannuskokon polttaminen on toki ikivanha pakanallinen tapa joka juontaa juurensa suomalaiseen mytologiaan.
Noidat saivat kokon myötä kyytiä, mutta sanan Juhannus liittäminen tuohon kokkoon tekee tuosta riitin jossa on sekaisin sekä vanhaa että uutta uskonnollisuutta.
Joten jos sinulta kysytään että vietitkö juhannusta, ja vastaat että vietit, niin tokihan sinä harjoitit uskontoa.
Jos taas sanot että että et viettänyt juhannusta, niin sitten et harjoittanut uskontoa vaan dokasit ihan muuten vain.
Ja tottahan se on niin että eipä taitaisi monikaan kristillinen ryhmä minua joukkoonsa huolia. Enkä minä heitä, en ennenkuin karsivat pakanallisen luterilais-ugrilaisen juhannuksenvieton pois uskonnostaan.
Ja koska et muutenkaan tiedä todellisesta kristillisyydestä yhtään mitään, niin miten voisitkaan minut todelliseksi kristyksi havaita? Et mitenkään.
Ja tkihan minulla on asioita joita hiukan häpeänkin, mutta juhannuksen viettämättäjättämistä minun ei tarvitse hävetä. Enkä tietenkään vietä muitakanan ev.luttien uskonnollisia juhlia ennenkuin joku näyttää että miksi niitä pitäisi viettää. Miksi minä ex-ev.luttina niitä viettäisin? - a.
bang bang kirjoitti:
Huom. Ei yhdenkään.
Mikä sinä olet tuolla tavalla herjaamaan ja häpäisemään Jumalan Sanaa? Sinä tulet Korkeimman edessä maksamaan rienauksestasi kalliin hinnan. Kerrohan millaisin perustein sinun mielestäsi on lupa juhlapäiviä viettää, vääräuskoinen pakana?Näytähän sinä Jumalan sanasta että millä perusteella meidän pitää viettää esim. pyhäinmiesten päivää, tai juuri juhannusta tai joulua? Eikös Mietippä juuri selostanut asian faktapuolen?
Raamattu sanoo eräästä Israelin kuninkaasta moittivaan sävyyn sen että hän keksi uskonnollisen juhlapäivän omasta päästään.
Koska ev.lutit tekevät samoin niin he häpäisevät näin toimimalla Jumalan
sanaa, eikö totta? Häpeä siis vähäsen. - bang bang
a. kirjoitti:
Juhannuskokon polttaminen on toki ikivanha pakanallinen tapa joka juontaa juurensa suomalaiseen mytologiaan.
Noidat saivat kokon myötä kyytiä, mutta sanan Juhannus liittäminen tuohon kokkoon tekee tuosta riitin jossa on sekaisin sekä vanhaa että uutta uskonnollisuutta.
Joten jos sinulta kysytään että vietitkö juhannusta, ja vastaat että vietit, niin tokihan sinä harjoitit uskontoa.
Jos taas sanot että että et viettänyt juhannusta, niin sitten et harjoittanut uskontoa vaan dokasit ihan muuten vain.
Ja tottahan se on niin että eipä taitaisi monikaan kristillinen ryhmä minua joukkoonsa huolia. Enkä minä heitä, en ennenkuin karsivat pakanallisen luterilais-ugrilaisen juhannuksenvieton pois uskonnostaan.
Ja koska et muutenkaan tiedä todellisesta kristillisyydestä yhtään mitään, niin miten voisitkaan minut todelliseksi kristyksi havaita? Et mitenkään.
Ja tkihan minulla on asioita joita hiukan häpeänkin, mutta juhannuksen viettämättäjättämistä minun ei tarvitse hävetä. Enkä tietenkään vietä muitakanan ev.luttien uskonnollisia juhlia ennenkuin joku näyttää että miksi niitä pitäisi viettää. Miksi minä ex-ev.luttina niitä viettäisin?Ja koska et muutenkaan tiedä todellisesta kristillisyydestä yhtään mitään, niin miten voisitkaan minut todelliseksi kristyksi havaita? Et mitenkään.
Kuulkaahan kuka puhuu. Kukahan se tässä on tietämätön todellisesta kristillisyydestä? Sinä se olet hylännyt Jumalan Sanan ja herjaat ja solvaat Raamattua suorastaan järjestelmällisesti. Sinulla tulee viimeisellä tuomiolla olemaan paljon selittämistä ja kalliin hinnan saat vääräoppisuudestasi vastaa, tekopyhä harhaanjohdettu - bang bang
a. kirjoitti:
Näytähän sinä Jumalan sanasta että millä perusteella meidän pitää viettää esim. pyhäinmiesten päivää, tai juuri juhannusta tai joulua? Eikös Mietippä juuri selostanut asian faktapuolen?
Raamattu sanoo eräästä Israelin kuninkaasta moittivaan sävyyn sen että hän keksi uskonnollisen juhlapäivän omasta päästään.
Koska ev.lutit tekevät samoin niin he häpäisevät näin toimimalla Jumalan
sanaa, eikö totta? Häpeä siis vähäsen.Millaista tekopyhän omatekoisen lahkolaisen paapatusta jälleen kerran! "Vastaat" kysymykseen kysymyksellä ja tietenkin luulet kaikkien harhaanjohdettujen tavoiin, että asia on sillä kuitattu. Mutta kun se ei ole.
Vastaahan siis kysymykseeni: Millaisin perustein sinun mieletäsi on lupa juhlapäiviä viettää?
- ...
En tiennytkään, että Endorissa vietetään juhannusta.
- a.
Eipä taideta En Dorissa viettää Juhannusta.
- ...
Kannattaa muistaa, että tänään on myös Saturnuksen päivä ja huomenna juhlitaan Aurinkoa. Sitä todellista elämän antajaa.
- Möttöskä 1
Evokit eivät ole keksineet yhtään ainoaa juhlaa, eihän ne kehtaa juhlia edes Darwinin synttäreitä. Kun tajuavat miten sen ukkelin aatteet tulevat katoamaan historian hämärään ja likakaivoihin. Parasta juhlia vaan kristittyjen kanssa.
Eikä sitäpaitsi ole evokkien idolit eli homot/lesbot keksineet uusia juhlia muuta kuin ylvästelykulkueensa. Mutta sitähän ei juhli kukaan muu ne itse ja evokit. Mahtaa nolottaa niin huono kansansuosio.- asianharrastaja
Taisi tulla ekokolokero täyteen katolisen kirkon pyhimysjuhlapopulaation runsastuessa ennen sukupuuttoaan.
Meinaan, että vuoden joka päivältä löytyy useampikin pyhimysjuhla, jonka jatkajaksi jokainen sille asettuva uusi on helppo leimata. Vaikkapa vappu. - Että näin
No... Ainakaan ei tarvinnut mennä lainaamaan muiden juhlia.
- tuulimyllypylly
"Evokit eivät ole keksineet yhtään ainoaa juhlaa, eihän ne kehtaa juhlia edes Darwinin synttäreitä. Kun tajuavat miten sen ukkelin aatteet tulevat katoamaan historian hämärään ja likakaivoihin. Parasta juhlia vaan kristittyjen kanssa."
Miksi Darwinin syndejä pitäisi juhlia? Ei Darwin ollut mikään jumala vaan ihan tavallinen, älykäs tiedemies, joka kirjoitti ensi kertaa ääneen 1800-luvun aikana kypsyneen ajatuksen evoluutiosta. Sitemmin evoluutioteoriaa on myös tarkennettu. Suuri tekijä hän silti oli, mutta kun irrationaalinen palvominen ei silti oo se kaikkein fiksuin juttu. - darwin vai Darwin
tuulimyllypylly kirjoitti:
"Evokit eivät ole keksineet yhtään ainoaa juhlaa, eihän ne kehtaa juhlia edes Darwinin synttäreitä. Kun tajuavat miten sen ukkelin aatteet tulevat katoamaan historian hämärään ja likakaivoihin. Parasta juhlia vaan kristittyjen kanssa."
Miksi Darwinin syndejä pitäisi juhlia? Ei Darwin ollut mikään jumala vaan ihan tavallinen, älykäs tiedemies, joka kirjoitti ensi kertaa ääneen 1800-luvun aikana kypsyneen ajatuksen evoluutiosta. Sitemmin evoluutioteoriaa on myös tarkennettu. Suuri tekijä hän silti oli, mutta kun irrationaalinen palvominen ei silti oo se kaikkein fiksuin juttu.-----Ei Darwin ollut mikään jumala -----
Kyllä vaan taitaa olla kiihkoevokeille ainakin aika lähellä Jumalaa. - tuulimyllypylly
darwin vai Darwin kirjoitti:
-----Ei Darwin ollut mikään jumala -----
Kyllä vaan taitaa olla kiihkoevokeille ainakin aika lähellä Jumalaa.Hyvä nimimerkki darwin vai Darwin:
Vastaus on Darwin isolla koska suomen kielioppi kirjoittaa erisnimet isolla. - ...
darwin vai Darwin kirjoitti:
-----Ei Darwin ollut mikään jumala -----
Kyllä vaan taitaa olla kiihkoevokeille ainakin aika lähellä Jumalaa."Kyllä vaan taitaa olla kiihkoevokeille ainakin aika lähellä Jumalaa."
Lieneeköhän asia myös päinvastoin eli kiihkouskova kunnioittaa ilmeisesti jumalaansa arvostettuna tiedemiehenä, joka on julkaissut aikanaan kirjoja, joiden vaikutukset tuntuvat myös tänä päivänä.
Ai niin, mutta eihän jumala ole kirjoittanut yhtään kirjaa eikä näin ollen ansaitse kunnioitusta. ;)
- Tuulimyllypylly
Pakanalliset juhlat ovat kuuluneet vuodenkiertoon - keskikesä, sydäntalvi, elonkorjuu, kevään tulo - kaikissa kulttuureissa ihmisen koko historiallisen ajan (n. vuoteen 3000 eaa). Asia on varmaan ollut näin myös kauemmin, siis ihmislajin olemassaolon ajan, mitä puolestaan on kestänyt noin 100 000 vuotta alkaen itä-Afrikan "mitokondrio-Eevasta". Esimerkiksi 10 000 vuotta vanhalla Stonehengellä oli muuten tänäkin vuonna juhannuksenjuhlijoita pilvin pimein.
- ltte piru
Meillä yhdistettiin keskikesänjuhla sukulaisen 70-vuotispäiviin. Onko lahkolaisella jotain huomauttamista?
- a.
Suomessa on uskonnonvapaus, joten jos haluat palvoa jotakuta 70-vuotiasta jussin ohella niin enpäs tuota estelekään.
- ltte piru
a. kirjoitti:
Suomessa on uskonnonvapaus, joten jos haluat palvoa jotakuta 70-vuotiasta jussin ohella niin enpäs tuota estelekään.
Jos haluat määritellä syntymäpäivän vieton palvomiseksi - no, se on sinun ongelmasi.
- ltte piru
a. kirjoitti:
Millaisia juhlapäiviä jibeaanisessa kalenterissa nyt sitten on? Vai onko ollenkaan? Ettei ole koko kalenteri vain sydämettömän isännän keino teettää talonväellä töitä pyhät ja arjet?
Lentelin muuten juhannuksen yönä hiukan luudalla antaakseni sille liikuntaa. Poikkesin teidän navetassa, ja hirvinauta kiitti lämpimästi kun tarjosin uusia perunoita tillin ja ruohospulin kera.
Ähtärin eläinpuiston ihmissudenpennut, ne Hiskin siittämät, ilahtuivat kovasti kun vein niille aivan tuoreen, vielä lämpimän rusakon. Ai että ovat somia veijareita!
Olikohan se itse naapurin kissa, joka siellä istui lumileopardiaitauksen vieressä ja näkyi olevan syventynyt vilkkaaseen keskusteluun? Olin kuulevinani mm. uussananparren "kukas kissan hännän nostaa - ellei eläinlääkäri".
Aivan väärin!!! juhannus onb oikeasti Ukko-ylijumalan juhla, se ei missään nimessä ole harhaoppinen kristillinen juhla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770