mitä eroa näillä kahdella on? ehkäisyteho on vissiin alhaisempi minipillereillä, mutta miten helposti niitä käytettäessä tulee raskaaksi jos ottaa ne säännöllisesti? ovatko minit terveydelle parempia kuin e-pillerit? itse olen käyttänyt n.2 vuotta e-pillereitä ja siinä samalla on mennyt halut seksiin ja muutenkin pelottaa nuo terveysvaikutukset. täytyykö niiden kanssa käyttää samanaikaisesti muuta ehkäisyä,esim siittiöitä tuhoavaa vaahtoa tms? kannattaako minun vaihtaa minipillereihin?
minipillerit vs e-pillerit
1
11896
Vastaukset
- pikku myy
minipillereiden ja e-pillereiden ero on siinä, et mineis on vaan keltarauhashormonia ja e-pillereis on lisäks estrogeenia.
mineissä on 3h unohtamisvara, kun e-pillereillä se on 12h. itse en ole tullut mineillä raskaaksi (syönyt puolivuotta) ja pari kertaa migreenin takia tuo 3h:n unohdus vara on venynyt yli pari kolme tuntiakin.
minien kanssa ei tarvitse käyttää yhdessä mitään muuta ehkäisyä kunhan muistaa ottaa joka päivä suunnilleen samaan aikaan tabletin! minipillereitä jos syö, niin on mahdollista vaihtaa pidempää ehkäisyä halutessaan (jos minien hormoni sopii, ei pahoja sivuvaikutuksia) ehkäisykapseliin tai hormoonikierukkaan. kapseli on 3 tai 5v. kierukka 5v.
minien haittapuoli on siinä, että minit saattaa aiheuttaa vuotohäiriöitä, eli menkkoja ei joko tuu tai sit ne muuttuu epäsäännöllisiksi. omasta kokemuksesta voin sanoa, että ensimmäiset kolme kuukautta menkkoja tuli miten sattui, parin viikon välein, mutta kolmen kuukauden jälkeen ne ovat palautuneet samaan rytmiin jossa ne olivat ennen pillereiden aloitusta. e-pillereitä söin kuukauden, mutta taukoviikko oli liikaa 4 päivän migreeniputken takia.
netistä löytyy googlella ihan asiasivustoja aiheesta ja mtv3:sen poliklinikalta löytyy lääkkeiden tuoteselosteet, joissa on sivuvaikutukset lueteltuna. käyppä lukemassa. sitä en osaa sanoa mikä on sit sun elimistölle paras ratkaisu. mulle se oli minipillerit (tai kohta ehkäisykapseli)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792