minipillerit vs e-pillerit

tietämätön

mitä eroa näillä kahdella on? ehkäisyteho on vissiin alhaisempi minipillereillä, mutta miten helposti niitä käytettäessä tulee raskaaksi jos ottaa ne säännöllisesti? ovatko minit terveydelle parempia kuin e-pillerit? itse olen käyttänyt n.2 vuotta e-pillereitä ja siinä samalla on mennyt halut seksiin ja muutenkin pelottaa nuo terveysvaikutukset. täytyykö niiden kanssa käyttää samanaikaisesti muuta ehkäisyä,esim siittiöitä tuhoavaa vaahtoa tms? kannattaako minun vaihtaa minipillereihin?

1

12056

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikku myy

minipillereiden ja e-pillereiden ero on siinä, et mineis on vaan keltarauhashormonia ja e-pillereis on lisäks estrogeenia.
      mineissä on 3h unohtamisvara, kun e-pillereillä se on 12h. itse en ole tullut mineillä raskaaksi (syönyt puolivuotta) ja pari kertaa migreenin takia tuo 3h:n unohdus vara on venynyt yli pari kolme tuntiakin.
      minien kanssa ei tarvitse käyttää yhdessä mitään muuta ehkäisyä kunhan muistaa ottaa joka päivä suunnilleen samaan aikaan tabletin! minipillereitä jos syö, niin on mahdollista vaihtaa pidempää ehkäisyä halutessaan (jos minien hormoni sopii, ei pahoja sivuvaikutuksia) ehkäisykapseliin tai hormoonikierukkaan. kapseli on 3 tai 5v. kierukka 5v.

minien haittapuoli on siinä, että minit saattaa aiheuttaa vuotohäiriöitä, eli menkkoja ei joko tuu tai sit ne muuttuu epäsäännöllisiksi. omasta kokemuksesta voin sanoa, että ensimmäiset kolme kuukautta menkkoja tuli miten sattui, parin viikon välein, mutta kolmen kuukauden jälkeen ne ovat palautuneet samaan rytmiin jossa ne olivat ennen pillereiden aloitusta. e-pillereitä söin kuukauden, mutta taukoviikko oli liikaa 4 päivän migreeniputken takia.

netistä löytyy googlella ihan asiasivustoja aiheesta ja mtv3:sen poliklinikalta löytyy lääkkeiden tuoteselosteet, joissa on sivuvaikutukset lueteltuna. käyppä lukemassa. sitä en osaa sanoa mikä on sit sun elimistölle paras ratkaisu. mulle se oli minipillerit (tai kohta ehkäisykapseli)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe