Miksi tässä herätysliikkeessä muiden pitäisi kantaa vastuuta rahallisesti siitä, että jotkut sanovat, että "Minut on kutsuttu evankelistaksi, elättäkää minut." "Minut on kutsuttu laulajaksi, ostakaa minun tuotoksiani, elättäkää minut." Minut on kutsuttu lähetiksi, elättäkää minut." "Minulla on kutsumus, minulla on johdatus, maksaa minun ylöspitoni, että voin kuunnella lihallisia harhaääniäni, jotka sisimmästäni tuon tuostakin kumpuilevat."
Tosi merkillistä toimintaa. Jos herätysliikkeessä on about 40.000 jäsentä, suurin osa ilmeisesti ihan työikäisiä ihmisiä, niin miksi he eivät päivätyönsä ohessa evankelioi siellä työpaikoillansa ihmisiä, puhu totuudesta, joka luulisi olevan arkipäivää heille joka hetki ja sydämen asia kokoajan.
Näinhän sitä tavoitettaisiin hetkessä koko valtakunta, eri yhteiskuntaryhmistä ja eri aloilta työskentelevät ihmiset. Voi hyvä tavaton, mikä "apaja" siellä odottaisikaan. Mutta ei. Se on liian vaikeaa, siihen ei kenenkään rahkeet tunnu riittävän.
Näinhän se on, on helppo pulista saarnapöntön takaa, uskonnollisen yhteisön suojeluksessa ja kaupata hengellisyyttä ja hengellisiä ratkaisuja ihmisille, mutta mennäpä tarjoamaan Jumalan Pojan totuutta työpaikan ateistiporukalle, niin siihen tarvitaankin jo aivan jotain muuta kuin "pintahörhellystä", siinä aletaan kantaa raskasta ristiä samantien (mikäli nyt asiasta mitään ymmärrätte??).
Tai tarpeeksi, kun uskoo uskonnolliseen hörhellykseen on helppo mennä samanhenkisen porukan kanssa kaduille työntämään lappusia, laulamaan rakkaudesta ja puhumaan ihmiset pyörryksiin Jeesuksesta.
Mutta tehkää se sama ja menkää niiden rakkaiden naapurienne luokse, jotka sattumoisin tietävät teistä myös ne vähemmän mairittelevat puolet ja viekää sitä rakkauden sanomaa siihen parin metrin päähän aidan taakse....eikös sen pitäisi olla ihan helppoa?
Kannattaisi useamman saarnatautisen ja kutsumuksensa toitottajan ja johdatusintoilijan miettiä näitä asioita ja tosiaankin kokeilla sitä saarnaamisintoaan siihen naapuriin/työkavereihin/opiskelukavereihin/sukulaisiin, joiden kanssa on jatkuvasti tekemisissä ja todeta, että kyllä se sädekehä aika nopeasti pyyhkäistään sieltä päänne päältä "Käyttökelvottomat kierrätykseen" -osastoon.
Lipevä uskonnollisuus
2
<50
Vastaukset
Aivan !!! : )
Minun mielipiteeni asiasta on seuraava:
Jos evankelista on todella saanut kutsunsa Jumalalta ja hän jää Jumalan käskystä Jumalan varaan taloudellisesti ja kaikin puolin. Tällainen henkilö kertoo Jeesuksesta kaikkialla ilman ihmispelkoa. Hän on Jumalan johdatuksessa mikä tarkoittaa käytännössä että hän kulkee Jumalan käskystä paikasta toiseen ja tekee Hänen tekojaan. Silloin hän ei puhu omista tarpeistaan ihmisille. Hän jopa varoo etteivät ihmiset vain saisi tietää hänen tarpeistaan. Hän puhuu tarpeistaan vain Jumalalle. Ja Jumala pitää palvelijastaan huolta ja antaa hänelle mitä hän tarvitsee. Silloin kaarneet lentelevät ahkerasti.
Mutta jos Jumalan palvelija kääntyykin ihmisten puoleen puhuen heille tarpeistaan ja jopa pyytää ja vaatii taloudellista tukea ihmisiltä, hän ei enää otakaan vastaan apua Jumalalta. Hänhän kääntyi ihmisten puoleen ja pyysi apua ihmisiltä. Jumala sanoo hänelle että sinä käännyit minun sijastani ihmisten puoleen ja luotat enemmän ihmisiin kuin minuun. Pitäköön sitten ihmiset huolen tarpeistasi. Silloin Jumala ei auta ja kaarneet pysyvät työttöminä oksallaan.
Helluntaiherätyksen alkupuolella herätysliike lähetti lähetystyöntekijöitä kentälle ilman kannatusta. Silloin luotettiin Jumalan huolenpitoon ja kaarneet lentelivät ahkerasti. Nämä lähetystyöntekijät olivat tietenkin Jumalan kutsumia ja Jumalan lähettejä Jumalan asialla. Ja Jumala piti huolen palvelijoistaan.
Mutta luultavasti kävi niin että kentälle lähetettiin sellaisiakin "lähetyssaarnaajia" joita Jumala ei ollutkaan kutsunut. He eivät olleetkaan Jumalan asialla. Heillä oli muut motiivit mennä "lähetystyöhön". Silloin kaarneet eivät lennelleetkään ja "Jumalan palvelija" kärsi puutetta.
Niin herätysliike kääntyi ihmisten puoleen ja alkoi vaatimaan ihmisiltä kannatusta jokaiselle lähetystyöntekijälle. Kannatuksen järjestymisestä tuli pääsyvaatimus lähetyskentälle. Näin se toimii nyt tänä päivänä. Ei enää uskalleta luottaa Jumalaan.
Evankelista joka toimii täällä kotikentällä on myös riippuvainen Jumalasta tai sitten ihmisistä. Hän valitsee itse kummasta tekee itsensä riippuvaiseksi. Mutta tärkeintä ja ratkaisevaa on se KUKA on kutsuja ja lähettäjä; ihmiset vaiko Jumala. Tämä tulee jokaisen Jumalan valtakunnan työntekijäksi pyrkivän itselleen selvittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057