Ylistäminen raamatun vastaista

Jeesus Herra

Näin väitetään.

"Jeesuksen ylistäminen on Raamatun vastaistakin, kun Jeesus ei halunnut itseään ylistettävän."

Jos näin on olen todella hukassa,sillä sydämmeni huutaa ylistystä Jeesukselle ja sieluni ylistää Kristusta Herraani,olet kaikkeni.Haluan kiittää ja ylistää sinua ikuisesti Jumalani.

19

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minäkin ylistän Jeesus joka on sanonut ja joka ON käskenyt minut pitämään kaiken mitä HÄN Raamattussa ON sanonut ja Käskenyt mun Pitämään loppuun asti..

Älä usko niitä jotka vastustaa ylistystä,, kyllä käskyjen pitäminen on iloinen asia. : )

KUNNIA KUNNIN KUNNIA JEESUXELLE !!!! NÄIN YLISTÄMME SINUA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• savonhoro

jassoo ja savonahoola ei vastaa koskaan kuinka pitää Jumalan käskyt ja ne eivät ole iloinen asia koettelemattomillekaan saati aina minullekaan, mutta se joka vaatii lakia ja käskyjä on kurja katolinen joka on menossa...ties minne.

• Ylistämisen sijaan

olisi paljon tärkeämpää yrittää seurata Jeesuksen esimerkkiä ja hänen jalanjälkiään. Ylistäminen ei muuta ihmistä sisäisesti, mutta Jeesuksen esimerkin (lähimmäisenrakkauden - rakkauden yleensäkin, armon, lempeyden, puhdassydämisyyden jne) seuraaminen muuttaa ihmistä.

Muutenkin pitäisi olla enemmän sisäistä pohdiskelua, halua muuttua ihmisenä enemmän Jeesuksen kaltaiseksi. Sitä Jeesus nimenomaan opetti.
      Seuraa minua, sanoi Jeesus. Hän ei sanonut, ylistä minua.

Jeesus on hankkinut syntien anteeksisaamisen ja iankaikkisen elämän. Miksi en ylistäisi ja kiittäisi Häntä?

• Jumalan lapsi

Meidän kuuluu ylistää Jumalaa ja antaa kaikki kunnia Jumalalle. Ylistäähän lintusetkin luojaansa, jospa mekin osaisimme ylistää ja kiittää Jumalaa niinkuin linnut. Kaikki maa ylistää luojaansa. Psalmeissa on paljon ylistyksestä esim. Ps.104. Maailman luojan ja ylistäjän ylistys. Ylistän itsekin Herraani ja miksen ylistäisi kaikki kunnia ja ylistys Herralle ja vapahtajalle. Jatka vaan ylistystä se on Jumalan mielen mukaista. Siunausta

• Luukas 4
      14 Ja Jeesus palasi Hengen voimassa Galileaan; ja sanoma hänestä levisi kaikkiin ympärillä oleviin seutuihin.
      15 Ja hän opetti heidän synagoogissaan, ja kaikki ylistivät häntä.

• Ilm. 5:12

ja he sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan voiman ja rikkauden ja viisauden ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen".

• Ei ymmärtä

Niiiin, kyllä sitä voi Raamastusta hakea kaikki ne kohdat joissa puhutaan ylistämisestä. Siitä vaan.

Ylistää toki saa, mutta paljon, paljon tärkeämpää olisi muuttaa itseään Jeesuksen kaltaiseksi: lähimmäisenrakkaus, laupeus, armo, rakkaus jne.
      Näitä niin vähän korostetaan.

Vähän vaikea on itseään muuttaa. Noita sinun mainitsemiasi asioita voidaan kutsua yhdellä nimellä Armolahjat. Ja kuten nimestä saa selvän, ne ovat lahjoja. Ne me saamme armosta. Jos niitä itse rupeaa vääntämään, niin kovin äkkiä meistä tulee tiukkapipoisia hellareita, joilla kiristää niin kovasti, ettei siinä ole kiva olla kenenkään läheisyydessämme.

• Ei ymmärtä
        ****** kirjoitti:

Vähän vaikea on itseään muuttaa. Noita sinun mainitsemiasi asioita voidaan kutsua yhdellä nimellä Armolahjat. Ja kuten nimestä saa selvän, ne ovat lahjoja. Ne me saamme armosta. Jos niitä itse rupeaa vääntämään, niin kovin äkkiä meistä tulee tiukkapipoisia hellareita, joilla kiristää niin kovasti, ettei siinä ole kiva olla kenenkään läheisyydessämme.

Ei Jumalakaan pysty ihmistä muuttamaan, jollei ihminen itse yritä itseään muuttaa. Kyllä Jumala antaa voimaa muuttua, mutta tuntuu siltä, että uskovainen ei haluakaan muuttua. On niin paljon helpompaa pyytää aina ja ikuisesti anteeksi omia syntejään, kuin muuttaa omaa käytöstään.

Itseään täytyy ja pitää kehittää. Jeesus on meille hyvä esimerkki. Hänen kaltaisekseen on jokaisen hyvä pyrkiä. Uskovainen ihminen on usein liian laiska ja itsetyytyväinen saatuaan pelastusvarmuuden. So what, jos olen vähän kateellinen, itsekeskeinen, ylpeä, olen saanut syntini anteeksi ja saan vastakin, miksi tehdä itse mitään. Näinkö sen pitää mennä?

Ei ymmärtä kirjoitti:

Ei Jumalakaan pysty ihmistä muuttamaan, jollei ihminen itse yritä itseään muuttaa. Kyllä Jumala antaa voimaa muuttua, mutta tuntuu siltä, että uskovainen ei haluakaan muuttua. On niin paljon helpompaa pyytää aina ja ikuisesti anteeksi omia syntejään, kuin muuttaa omaa käytöstään.

Itseään täytyy ja pitää kehittää. Jeesus on meille hyvä esimerkki. Hänen kaltaisekseen on jokaisen hyvä pyrkiä. Uskovainen ihminen on usein liian laiska ja itsetyytyväinen saatuaan pelastusvarmuuden. So what, jos olen vähän kateellinen, itsekeskeinen, ylpeä, olen saanut syntini anteeksi ja saan vastakin, miksi tehdä itse mitään. Näinkö sen pitää mennä?

Ihminen antaa Jumalalle luvan muuttaa. Hän ei koskaan tee mitään pakottamalla. Ja kannattaa todella muistaa, että armoLAHJAT ovat armosta saatuja lahjoja.

Lisäksi Hengen Hedelmälle (rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, hyvyys... itsensähillitseminen, sävyisyys...) kasvun antaa Jumala. Me annamme sille maaperän kasvua varten. Me emme sitä hedelmää kasvata. (Vert. omenapuu ja sen hedelmä).

Toki näitä (rakkautta, iloa, rauhaa...) saa puristettua itsestään, mutta kitkerä maku niistä jää itselleen ja toisillekin.

Olen sitä mieltä, että kun oikein rakastuu Jeesukseen ja viettää aikaansa Hänen kanssaan, muutosta alkaa tapahtumaan ihan itsestään. Ja silloin muutos tapahtuu "levosta käsin". Ei otsasuonet pullistellen.

Ja sitten on niitä, jotka eivät anna Jumalalle mahdollista muuttaa häntä. He muuttavat itse itseään ja usein sitten ovat melko lailla pöyhkeitä ja itseään täynnä. Ja niin kovin ylpeitä, että siinä lähellä on muiden hankala olla.

Ja muista, pelastus on YKSIN ARMOSTA!

• Ei ymmärtä
        ****** kirjoitti:

Ihminen antaa Jumalalle luvan muuttaa. Hän ei koskaan tee mitään pakottamalla. Ja kannattaa todella muistaa, että armoLAHJAT ovat armosta saatuja lahjoja.

Lisäksi Hengen Hedelmälle (rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, hyvyys... itsensähillitseminen, sävyisyys...) kasvun antaa Jumala. Me annamme sille maaperän kasvua varten. Me emme sitä hedelmää kasvata. (Vert. omenapuu ja sen hedelmä).

Toki näitä (rakkautta, iloa, rauhaa...) saa puristettua itsestään, mutta kitkerä maku niistä jää itselleen ja toisillekin.

Olen sitä mieltä, että kun oikein rakastuu Jeesukseen ja viettää aikaansa Hänen kanssaan, muutosta alkaa tapahtumaan ihan itsestään. Ja silloin muutos tapahtuu "levosta käsin". Ei otsasuonet pullistellen.

Ja sitten on niitä, jotka eivät anna Jumalalle mahdollista muuttaa häntä. He muuttavat itse itseään ja usein sitten ovat melko lailla pöyhkeitä ja itseään täynnä. Ja niin kovin ylpeitä, että siinä lähellä on muiden hankala olla.

Ja muista, pelastus on YKSIN ARMOSTA!

"Toki näitä (rakkautta, iloa, rauhaa...) saa puristettua itsestään, mutta kitkerä maku niistä jää itselleen ja toisillekin."

En kyllä tarkoittanutkaan mitään väkisin vääntämistä. Sehän ei edes onnistu.

Halusin vain ylipäätään herättää keskustelua siitä, kuinka tärkeää on kiinnittää huomiota omaan käytökseensä ja ihan oikeasti yrittää muuttaa itseään rakkaudellisempaan suuntaan Jeesus kirkaasti esikuvana.

Jumala ei voi tehdä yhtään mitään puolestamme, jos meillä ei ole tahtoa ja halua muuttua. Se tahto ja halu tulee meistä, Jumala antaa siihen voiman. Kristityt usein aliarvioivat ja jotenkin väheksyvät ihmisen omaa tahtoa ja halua muuttua. Aivankuin se olisi jotenkin väärin ja ei-jumalallista.

Minä olen tavannut kahdenlaisia kristittyjä. Niitä, jotka epäitsekkäästi haluavat muuttua paremmiksi ihmisiski Jeesus esikuvinaan ja niitä, jotka vähät välittävät muuttua, koska synnit on anteeksi saatu.

Ei ihmisen oma voima ole pahaa, se tulee aina Jumalalta. Meidän ihmisten tehtävä on ottaa vastaan tämä voima ja käyttää sitä Jumalamme kunniaksi.

Ei ymmärtä kirjoitti:

"Toki näitä (rakkautta, iloa, rauhaa...) saa puristettua itsestään, mutta kitkerä maku niistä jää itselleen ja toisillekin."

En kyllä tarkoittanutkaan mitään väkisin vääntämistä. Sehän ei edes onnistu.

Halusin vain ylipäätään herättää keskustelua siitä, kuinka tärkeää on kiinnittää huomiota omaan käytökseensä ja ihan oikeasti yrittää muuttaa itseään rakkaudellisempaan suuntaan Jeesus kirkaasti esikuvana.

Jumala ei voi tehdä yhtään mitään puolestamme, jos meillä ei ole tahtoa ja halua muuttua. Se tahto ja halu tulee meistä, Jumala antaa siihen voiman. Kristityt usein aliarvioivat ja jotenkin väheksyvät ihmisen omaa tahtoa ja halua muuttua. Aivankuin se olisi jotenkin väärin ja ei-jumalallista.

Minä olen tavannut kahdenlaisia kristittyjä. Niitä, jotka epäitsekkäästi haluavat muuttua paremmiksi ihmisiski Jeesus esikuvinaan ja niitä, jotka vähät välittävät muuttua, koska synnit on anteeksi saatu.

Ei ihmisen oma voima ole pahaa, se tulee aina Jumalalta. Meidän ihmisten tehtävä on ottaa vastaan tämä voima ja käyttää sitä Jumalamme kunniaksi.

Jep! Tottakai pitää kiinnittää huomiota omaan käytökseensä. Mutta tulee erottaa inhimmilliset jumalallisista. Eli tarkoitan sitä, että itseään voi muuttaa esimerkiksi enemmän itsensä hillitseväksi. Mutta se on eri asia kuin se, että meissä pääseen kasvamaan Hengen Hedelmän osa-alue nimeltään itsensähillitseminen. Ja nyt puhun ihan omasta kokemuksesta.

Minä osoitin luonteenlujuutta ja harjoitin itseni hillitsemistä siinä määrin, että oma luonnollinen impulsiivisuuteni, iloisuuteni ym (voisi kutsua sangviininen luonteenlaatuni) muuttui melankoliaksi ja flegmaattisuudeksi. Kun tajusin erottaa inhimmillisen Hengellisestä olen saanut hieman takaisin sitä alkuperäistä luonnettani. Sitä, miksi Jumala on minut luonut. Mutta minä HALUAN, että Jumala saa kasvattaa minussa Hengen Hedelmää. Annan Hänelle kaikki valtuudet tehdä sitä.

Mutta edelleen olen vähän epäileväinen sen suhteen, että me muuttuisimme paremmiksi ihmisiksi. Ehkä vähän voimme itsessämme muuttua. Pidän kuitenkin ihmistä sen verran saviastiana, että lopullisen hyvän saa aikaan Jumala ja valmista on vasta silloin, kun olemme perillä Hänen luonaan.

• Jumalan lapsi

Kyllähän uskova noita kaikkia sun luettelemia asioita tekee ja haluaa tehdä, muuttua yhä enemmän Jeesuksen kaltaiseksi ja haluaa myöskin tehdä samoja tekoja mitä Jeesus teki ja suurempiakin. Niinkuin Jeesus sanoi te voitte tehdä samoja tekoja ja suurempiakin kuin minä tein. Halutaan päästä lähemmäksi Jumalaa koko ajan ja oppia tuntemaan Jumalan tahto, mikä on meille parasta, kun ensin opimme ja maltamme jäädä kuuntelemaan mitä Jumala haluaa meille puhua ja mitä meidän tekevän. En tiedä päteekö kaikkien uskovien kohdalla tämä. Kuitenkin tämä on Jumalan tahto meitä kohtaan Jeesuksen nimessä. Siinä ohessa myös kielilläpuhuminen ja ylistäminen. Kaikki nämä kuuluu uskovan elämään, kun teemme näin pääsemme kokoajan lähemmäksi Jumalaa. Siunausta

• Jumalan lapsi

Eihän me päästä uskossa kasvamaan jos ei anneta Jumalalle kokonaan itseämme, että Hän voi muuttaa meitä yhä enemmän Jeesuksen kaltaiseksi, koska se on Jumalan tahto meihin nähden. Voihan uskova olla koko ajan samassa tilassa, jos ei anna kokonaan itseään Jumalan käyttöön, eli anna Jumalan tehdä työtä itsessään ei Jumala tee mitään väkisin meissä, se on meistä itsestä kiinni miten haluamme Jumalan lähestyvän meitä. Jumala haluaa meidät kokonaan jos olemme valmiit hänen työpöydälleen missä Hän saa särkeä meidät kokonaan ja koota ehjä saviastia Jumalan käyttöä varten. Vaikka se koskee, kun Jumala puhdistaa meitä, välillä todella kovasti, eihän meistä tule Jeesuksen kaltaisia ilman Jumalan puhdistavaa työtä. Eikä meistä koskaan tule tässä ajassa täydellisiä, vaan pääsemme lähemmäksi Jumalaa. Kuitenkin kannattaa anttaa kokonaan itsensä Jumalalle ja sanoa tässä olen tee minusta sellainen kuin haluat, annan itseni kokonaan sinun käyttöösi Jumalani Jeesuksen nimessä tee minusta yhä enemmän Jeesuksen kaltainen.Amen. Siunausta

• Äiti Amma

on varsinainen rakkauden ilmentymä. Senhän näkee jo hänen kasvoistaan, ne säteilevät ja loistavat. En ihmettele, että hänen halattavakseen on aina pitkät jonot. Hän on uhrannut koko elämänsä köyhien auttamiseen. Hän seuraa Jeesuksen esimerkkiä tietämättään auttamalla ja rakastamalla ihmisiä. Näitä äiti Ammoja saisi olla enemmän, varsinkin niissä ihmisissä, jotka kutsuvat itseään Jeesuksen seuraajiksi.

• Tällä viikolla tulleessa Ristin Voitossa, [Nro 27] Juhani Kuosmanen kirjoittaa mm. että "Meillä on ihania ylistyslauluja, joissa korostetaan Jeesuksen herrautta ja Isän kaikkivaltiutta. Näinhän 24 vanhintakin taivaassa tekevät (Ilm.4:10,11)."

Tuo on ihan oikein huomioitu; kirjoituksissa Isä on asettanut Jeesuksen Herraksi ja Isä on Kaikkivaltias Majesteetti, jonka oma Kristuskin on.

• Jymyhunaja

Yhtyisin mielelläni kontekstiin, jos siinä lukisi: "ALISTAMINEN RAAMATUN VASTAISTA!"

• vanha ja vakaa

sitähän minäkin olen aina sanonut teille uskovaisille että Jeesus oli vaatimaton mies ja varmasti nolostuisi jos häntä ylistettäisiin ja herroiteltaisiin.
      Uskovaisten jumala on kyllä sellainen herra olevinaan että voisi tykätäkkin.
      Hänhän on kieltänyt jopa toisten jumalien pitämisen, sellainenhan on mitä suurinta pöyhkeyttä ja itsekkyyttä. Ja vielä jumalaksi korottanut itsensä.
      Se joka itsensä ylentää se alennetaan, näinhän sanotaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      68
      2342
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      244
      2304
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1528
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      30
      1346
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      58
      1340
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      133
      1299
    7. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1220
    8. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      81
      998
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      989
    10. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      989
    Aihe