Minua kiinnostaisi tietää onko Juutalaisilla mitään sellaista, jota kristityt kutsuvat hengen todistukseksi? Todistaako henki koskaan mitään Juutalaisuudessa?
Kysymys juutalaisille
43
58
Vastaukset
- Jisreel
Ei ole.
- kysymys on varmaan
tarkoitettu pelkästään lihassa ympärileikatuille juutalaisille, ei siis hengellisille juutalaisille Kuningas Yeshuassa, vai kuinka?
- Totuus on
Jumala kutsuu jokaista rakasta juutalaista ottamaan vastaan pelastuksen, korjaamaan suhteensa Häneen. Tämä tapahtuu vain yhdellä ainoalla tavalla, ottamalla vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntien sovittajaksi ja elämän Herraksi.
Jeesus Messias on Herra! - 8+13
Onko vaihtoehto inkvisitio vai peräti hengen menetys.
Eivät tehoa nekään. - Tässä Raamatusta
Jumalan oma todistus Hengen todistuksesta, valitettavasti vain kaikki eivät ymmärrä Hengen todistuksia, sillä mieli voi jumiutua pelkästään näihin järkeisoppeihin:
´Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni. Minä annan näkyä ihmeitä taivaalla ja maassa: verta ja tulta ja savupatsaita; aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä. Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Sillä Siionin vuorella ja Jerusalemissa ovat pelastuneet, niinkuin Herra on sanonut; ja pakoonpäässeitten joukossa ovat ne, jotka Herra kutsuu.´ (Jooel 2:28)
Tämä tapahtui ensimmäisen kerran helluntaina noin kaksi vuosituhatta sitten Yeshuan ylösnousemuksen jälkeen.
Hengen vuodatusta tulee tapahtumaan myös meidän päivinämme kun Jumala vuodattaa armon ja rukouksen Henkeä lähitulevaisuudessa kaikkien anovien ylle ja myös noiden 144 000 päälle kaikista Israelin sukukunnista. - Sakarja 4:6
"Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot."
- 16+3
Niin mutta teillä onkin kirkon rakentama kolmipäinen saviukko jossa henkeä ei ole.
Voi hyvät hyttyset... kysymys oli asetettu juutalaisille, eikä kaikenkarvaisille käännyttäjille!
Siis voiko Jumalan henki todistaa juutalaiselle Jumalasta?- ...
Laki on annettu ja sen mukaan pitää elää, sen lisäksi oli muinoin profetia joka lakkasi Malachiin, mutta joka siis varoitti/ neuvoi mutta ei ollut lain veroinen. Yksityinen henkilö ei saa "ilmoituksia" eikä lisätodistuksia tarvita mihinkään . Tämän voit tarkistaa vaikka ottamalla sähköpostitse yhteyttä Helsingin juut.seurakuntaan. Nyt on loma-aika mutta vastaus tulee aikanaan.
Tämä ei ole palsta jolla kannattaisi kysyä juutalaisuudesta, kuten kai jo huomasit. - mieti tätä
Sinun on lähes mahdoton tavoittaa täälllä muita kuin näitä leikkijuutalaisia jotka ovat tukahduttaneet koko palstan ..ja joiden häiriköinnistä ei ylläpito välitä pätkääkään...
- Jisreel
Ymmärsin väärin kysymyksesi tarkoituksen. Vastaan tarkemmin paremmalla ajalla. Olen juuri lähdössä töihin.
- Jisreel
Jisreel kirjoitti:
Ymmärsin väärin kysymyksesi tarkoituksen. Vastaan tarkemmin paremmalla ajalla. Olen juuri lähdössä töihin.
Tarkoitin vastata aloittajalle
... kirjoitti:
Laki on annettu ja sen mukaan pitää elää, sen lisäksi oli muinoin profetia joka lakkasi Malachiin, mutta joka siis varoitti/ neuvoi mutta ei ollut lain veroinen. Yksityinen henkilö ei saa "ilmoituksia" eikä lisätodistuksia tarvita mihinkään . Tämän voit tarkistaa vaikka ottamalla sähköpostitse yhteyttä Helsingin juut.seurakuntaan. Nyt on loma-aika mutta vastaus tulee aikanaan.
Tämä ei ole palsta jolla kannattaisi kysyä juutalaisuudesta, kuten kai jo huomasit.Ei todelakaan. Mormonismi sivustoa terrorisoi myös eräs to... joka väittää olevansa juutalainen.. hmm... en usko että oikea juutalainen alentuisi sellaiseen.
kiitos vastauksesta. Mormonismi palsta on samanlainen tosin siellä on muutama mormoni puolustuksessa.- pidätkö sinä
nenada kirjoitti:
Ei todelakaan. Mormonismi sivustoa terrorisoi myös eräs to... joka väittää olevansa juutalainen.. hmm... en usko että oikea juutalainen alentuisi sellaiseen.
kiitos vastauksesta. Mormonismi palsta on samanlainen tosin siellä on muutama mormoni puolustuksessa.Uuden Testamentin Paavalia juutalaisena tai uskotko hänen opetukseensa juutalaisuudesta? Tietysti juutalaisuudessa on erilaisia näkemyksiä juutalaisuudesta ja myös Herran Hengestä eli Pyhästä Hengestä eli Totuuden Hengestä. Mitä sinä itse ajattelet kysymyksestäsi alkuviestissä?
- 2+17
Todistaa ?
Miksi Jumalan pitäisi todistaa itsestään ?
Ihmiset todistelevat omia uskomuksiaan.
Sana on olemassa......"En ole minä puhunut salassa, enkä pimeässä maan paikssa, en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille; Etsikää minua tyhjyydestä, minä Herra ( Adonai) puhun vanhurskautta, ilmoitan mikä oikein on. "
Ihmisellä on vapaus ottaa tai jättää, valita oikein tekeminen, tai väärin tekeminen, valita siunaus tai kirous. Pakkoa ei ole. - Kun tahdot totuutta
Jumalan armossa niin lue koko Raamattu ja opi tuntemaan ja tunnustamaan Herraa Yeshuaa, niin ei tarvitse olla ihmisten todistusten varassa vaan voi itse saada Pyhän Hengen kasteen ja kiittää ja kunnioittaa Israelin Kuningasta, Isän oikealla puolella istuvaa ja takaisin pian tulevaa ja autuaat ne, jotka häntä odottavat lahjavanhurskauden ja totuuden pyhityksen varustuksissa.
Pyhä Henki myös opettaa ja puolustaa ja tuottaa hyvää hedelmää Jumalan valtakunnasta.
Varo myös niitä, jotka vastustaa Pyhää Henkeä niinkuin on Raamatussa opetettu ja näistä varotettu.
Herran Yeshuan nimessä siunausta Pyhän Hengen armossa ja totuudessa sinulle nenada. - Jos tuon kysymyksen
olisit esittänyt Israelissa noin kaksi vuosituhatta sitten, kun Yeshua tunnusteoin ja ihmein vaelsi ja auttoi monia kaikenlaisissa ongelmissa, niin olisit sitä voinut kysyä Israelin ylipapeilta tai fariseuksilta tai Johannes Kastajalta tai opetuslapsiltaan tai saddukeuksilta tai roomalaisilta tai Messias Yeshualta, joka on Israelin Kuningas hengellisessä Jumalan valtakunnassa, tai Herran opetuslapsilta ennen tai jälkeen Pyhän Hengen vuodatuksen ja Hengen voiman opettaa ja julistaa Herran suuria tekoja.
Tietysti olisit saanut erilaisia vastauksia erilaisilta juutalaisilta, mutta ei ole yhtään epäilystä, ettetkö olisi saanut Isän Jumalan tahdon mukaisia vastauksia Juutalaisten Kuninkaalta ja hänen Pyhällä Hengellä täytetyiltä opetuslapsiltaan.
Tietysti on myös niitä, jotka olisivat korostaneet opillista teologiaa ja ylipappeja ja fariseuksia ja varotaaneet vakavasti ja halveksineen Herraa Yeshuaa ja opetuslapsiaan. Jopa erottivat yhteydestään jokaisen joka tunnusti Herran Yeshuan, sillä vastustivat Pyhää Henkeä ja tahtoivat tappaa Elämän Herran niinkuin kävikin ja jopa verensä toivottivat itsensä ja jälkeläistensä päälle.
Toivottavasti ymmärrät miten tärkeää on pysyä Jumalan valtakunnan armossa ja totuudessa ja kysyä tätä Hengen todistusta Yeshuan nimessä taivaaliselta Jumalalta, joka ajallaan ja tavallaan vastaan vaikka sitä eivät aina ihmiset ymmärräkään, sillä rakastavat pimeyttä valkeuden sijaan ja valheita totuuden sijaan, voi heitä. - Israelin Herra ja
Jumala on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti, amen.
Tietysti on tärkeää ymmärtää myös se, että Mooseksen liiton jälkeen on kaikille ihmisille annettu paremmille lupauksille annettu Uusi Liitto Yeshuan veressä ja vedessä ja Hengessä, amen. - 7+19
Viittani ei ole veriruskea se on valkoinen. Pesty Arielilla. :)
Rakkaudesta Arieliin se on puhdas.- ihana Ariel! :)
Amen.
Isä Jumala pesköön Arielin Herran Yeshuan verellä ja suokoon elävän veden ja Pyhän Hengen, amen.
- Varoitus Hengessä
´ Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa, jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta; sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni; ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni.'" ´
- 11+10
Pese viittasi rakkaudella Arieliin.
Mitä heidän armoihin otttamisensa on muuta kuin elämä kuolleista.
Valitse elämä - itsesi takia.....he eivät sinun armoasi tarvitse.- Yeshua on Elämä ja
Pyhässä Hengessä saan hänessä vaeltaa ja todistaa ja myös sinua kehottaa tulemaan Jumalan valtakuntaan armoonsa ja totuuteensa, sillä ilman Pojan Henkeä ei kukaan voi pyhittyä totuudessa.
Tietysti toivon Israelin juutalaisten pelastuvan, sillä ovathan sukukuntiin kuuluvia rakkaita lupauksen lapsia ja luvatussa maassa saavat asua Herran armosta nimensä tähden ja myös Hengen vuodatus annetaan, kunhan vain sitä anotaan ja Herra Yeshua tunnustetaan ja avuksi huudetaan, amen.
HalleluYah, ylistys ja kiitos Abba Isälle Yeshuan nimessä, amen!
Toivon, että sinäkin voit syntyä Yeshuasta, antamastaan elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, sillä näin on kirjoitettu:
´ Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian." Amen, tule, Herra Jeesus! Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen. ´
- 5+5
Taas meni höpöksi.
- Sisar, sinun todella
kannattaa tulla pois höpöistä Jumalan valtakunnan totuuden pyhittämäksi ja Vapahtajan odottajaksi ja Pyhän Hengen kastamaksi.
- Sisar, tahdotko olla
hellä ja valkoinen vai toisenlainen? Ensimmäisen tahtoo Abba Isä Jumala sinulle lahjoittaa Yeshuan armoliitossa, mutta jälkimmäisen saa vaeltamalla lavealla tiellä, oli sitten juutalaisuutta tai kristillisyyttä tai muuta mitä tahansa ilman Pyhän Hengen uudestisynnyttämistä ja vanhurskauttamista ja pyhittämistä.
- 19+11
Koska aiot syntyä.... ensin pitää kuolla vanhalle että voi syntyä uudeksi ?
- ei tietysti kuolla
sielullisesti syntyessä hengellisesti, höpsö. Tietysti vaikuttavat sekä sielulliset että hengelliset myös Herran opetuslapseudessa. Sensijaan huonon hedelmän tuottamiselle pitää kuolla ja tarkoittaa epäuskoa ja riitaa ja valheita ja muuta sellaista. Näiden tilalle Herra tahtoo hyvää hedelmää kuten iloa ja rauhaa ja vanhurskautta ja uskoa ja toivoa ja rakkautta ja todistusta Yeshuasta, amen.
Kun olemme hengellisesti syntyneet Jumalasta, niin voimme vaeltaa vapaudessa, mutta ei tietenkään tarkoita synnin tekemistä vaan syntiorjuudesta vapautumista ja sydämen usko on se, joka meidät vanhurskauttaa ja Pyhä Henki pyhittää totuudessa ja tämä on kaikki Jumalan suurta armoa, amen.
Tietysti myös hellyys on Jumalan Hengen hedelmä ja ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa niinkuin on kirjoitettu. Samoin valkoiset rakkauden ja vanhurskauden vaatteet yllemme Herra tahtoo pukea eikä ole mitään huonoa vaan pelkkää hyvää hedelmää ja kiitos ja kunnia Isälle Yeshuan nimessä, amen.
Ymmärrä nyt, että Jumalan Hengessä voimme rakastaa jopa koiranpenikoita, amen. - Sinulla on potenttia
rakastaa Herraa Yeshuaa todella paljon, niinkuin Yeshua opetti meille anteeksiantamuksesta, samoin Jumala halajaa sitä henkeä, jonka on sinuunkin pannut asumaan, mutta sinun tulee uudestisyntyä ja uudistua Jumalan elävän sanan ja voiman kautta, niin että sinusta tehdään Herralle Yeshualle kihlattu ja viisas neitsyt vertauskuvallisesti, kun rakastat Herraa Yeshuaa ja vaellat uskollisuudessa ja kuuliaisuudessa ja kiitoksessa ja puhtaudessa ja pyhyydessä ja vanhurskaudessa siinä Jumalan lupauksen lapseuden vapaudessa, jonka saat Herralta Yeshualta, kun sitä halajat ja vastaanotat. Miten Herra tahtoo sinua käyttää parannettuaan, on hänen ja sinun välinen asia, mutta siitä olen varma, että se on sinulle paras ja myös kaita tie, mutta Herra ei hylkää eikä jätä sitä, joka tykönsä tulee. Tiedän, että sinä voit rakastaa Israelin Pyhää Herraa Yeshuaa Pyhässä Hengessä, koska se on Jumalan armo ja totuus ja myös siunaus Jumalan valtakunnassa jokaiselle opetuslapselle.
Ymmärrän hyvin miksi sinä ja muut voi ymmärtää väärin, mutta Henki on se, joka jokaista ihmistä opetttaa ja kasvattaa, kunhan vain tahdomme sen vastaanottaa ja siinä pyhittyä ja sinuakin kutsutaan ja valitaan, kun vain avuksesi Yeshuaa pyydät ja siten lähestyt ja vanhurskauttaa janoat, amen.
HalleluYeshua!
- Kuningas Yeshuasta
on kirjoittettu ja tietää parhaiten Pyhän Hengen kasteen ja todistuksen:
´Sillä Jumalan Sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri Ylimmäinen Pappi, läpi taivasten kulkenut, Yeshua (Jeesus), Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen Ylimmäinen Pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.´ - 10+17
Pakko teillä varman on pitää, jos tuollaiset ukaasit on annettu.
Minua ei enää kukaan voi uhkailla, rakkaus Arieliin karkotti pelot pois.
Jos juutalaiset ovat kestäneet teidän kanssanne, kestän minäkin. :)
"Kuka oli se mies, jota tuonelan portitkaan eivät voineet pidätellä." ....se oli Ihmisen Poika Ariel.- Nasaretilaisen
Yeshuan todistajana voin Pyhässä Hengessä todeta ja todistaa, että Yeshua on Ihmisen Poika ja myös Juutalaisten Kuningas ja Siionin Herra ja Jumala, amen.
Kukaan ei ketään uhkaile vaan esillä pidetään totuuden ja armon sanoja ja autuaat ne, jotka uskovat ja siten ojentautuvat.
Mistä sinä saat nuo väärät todistukset? Minä sen tiedän, mutta sinä et usko Herraan Yeshuaan eikä ilman Pyhää Henkeä voi kukaan pyhittyä totuudessa, amen.
- Vastaus Alkuviestiin
Kysy Juutalaisten Kunigas Yeshualta, joka istuu Isän oikealla puolella!
Vai tahdotko turvata ihmisiin Israelin Pyhän Herran sijaan? Pois se!- Jos nyt kuitenkin
tahdot uskoa ja turvata ihmisiin, niin kysy edes niiltä juutalaisilta, jotka todistavat Messian Yeshuasta, sillä Pyhässä Hengessä voivat sinut johtaa Jumalan valtakunnan armon ja totuuden tuntemiseen.
Jos tahdot turvata juutalaisiin ilman Yeshuaa, niin tiedä se, että ei ihminen ilman Herran Henkeä voi antaa oikeaa opetusta ja todistusta Herran Hengestä ja Israelin Pyhästä Kuninkaasta.
- 11+3
Tämä on se jatkokertomus, entinen on mennyt, eikä sitä enää muistella.
Vai väitätkö etteivät juutalaiset ole selvinneet tuonelasta, kadotuksen kidasta jonne te yrititte tunkea koko kansan.- todistuksesi on
aivan väärä samoin kuin jos väittäisit valkoista mustaksi, sillä tietysti teen tätä todistusta Yeshuasta ainoastaan sen tähden, että juutalaiset pelastuisivat Tuonelasta Jumalan valtakuntaan ja Jumalan taivaalliseen kaupunkiin.
Kuinka voit olla noin pimeä? Tietysti siten, että et ole itsekkään halunut tulla Jumalan valkeutta eli totuutta tuntemaan Messias Yeshuassa eli Israelin Pyhässä Kuninkaassa.
Jos tämä sinua loukkaa, niin samoin voi loukata juutalaisia, mutta on Jumalan armon ja totuuden sanomaa että sinä ja kaikki juutalaiset voisivat tehdä parannusta eli mielenmuutosta niinkuin jokainen ihminen sen voi tehdä jos haluaa kun kuulee totuuden ja armon sanoman Hyvästä Paimenesta, joka on ristiinnaulittu Golgatan ristillä ja rukoili anteeksiantamusta juutalaisille, niille, jotka hänet tuomitsivat ja tahtovat surmata.
Herran armo pysyy Yeshuassa ja Pyhässä Hengessä ja jokainen anova sen saa, eikä ole mitään sellaista, josta sinä mielettömyydessäsi todistat väärin, kenties katkeruudessa tai loukkaantumisessa, mutta varmuudella pimeydessä, sillä et muutoin noin ajattelesi sydämessäsi.
Toivon sinun nöyrtyvän parannukseen, ei minun edessäni vaan Herran Yeshuan armoliitossa ja hengellisen hyvän vastaanottajaksi nimessään anoen.
Toivottavasti tahdot totuutta etkä valheita, mutta lakkaa levittämästä vääriä todistuksia, sillä ovat kuin mielettömät juorut vaikka julkisesti esille tuodaankin. Kaiken saat kuitenkin anteeeksi minulta ja toivon sinulle Herran Yeshuan armoa ja totuutta, samoin juutalaisille ja on parasta kaikille, myös minulle itselleni, sillä Herra taivaassa armonistuimella on hyvä ja tahtoo meiltä mielenmuutosta valheista totuuteen ja katkeruudesta laupeuteen ja loukkaantumisesta nöyryyteen ja rakkauteen, amen.
- Herran Hengen Opetus
Nämä profeetan esilletuomat koskevat jokaista juutalaista:
´Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani. Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
Ja sinä, ihmislapsi! Sano Israelin heimolle: Näin te sanotte: 'Niin, rikoksemme ja syntimme ovat meidän päällämme, ja me riudumme niiden tähden. Kuinka me voisimme pysyä elossa?' Sano heille: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, ei ole minulle mieleen jumalattoman kuolema, vaan se, että jumalaton kääntyy tieltänsä ja elää. Kääntykää, kääntykää pois pahoilta teiltänne; ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo!
Ja sinä, ihmislapsi! Sano kansasi lapsille: Vanhurskasta ei pelasta hänen vanhurskautensa sinä päivänä, jona hän rikkoo, ja jumalaton pääsee suistumasta turmioon jumalattomuutensa tähden sinä päivänä, jona hän kääntyy pois jumalattomuudestaan, ja vanhurskas ei voi elää vanhurskautensa turvin sinä päivänä, jona hän syntiä tekee. Jos minä sanon vanhurskaalle, että hän totisesti saa elää, mutta hän sitten luottaa vanhurskauteensa ja tekee vääryyttä, niin hänen vanhurskauttansa ei ensinkään muisteta, vaan hän kuolee vääryydessään, jota on tehnyt. Ja jos minä sanon jumalattomalle, että hänen totisesti on kuoltava, mutta hän kääntyy pois synnistänsä ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, antaa takaisin, tuo jumalaton, pantin, korvaa riistämänsä ja vaeltaa elämän käskyjen mukaan, niin ettei vääryyttä tee, niin totisesti hän saa elää; ei hänen ole kuoltava. Hänen syntejänsä, jotka hän on tehnyt, ei ensinkään muisteta: hän on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää.
Ja vielä sinun kansasi lapset sanovat: 'Herran tie ei ole oikea'. Juuri heidän omat tiensä eivät ole oikeat. Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja vääryyttä tekee, on hänen sentähden kuoltava. Ja jos jumalaton kääntyy pois jumalattomuudestansa ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, saa hän sentähden elää. Ja vielä te sanotte: 'Herran tie ei ole oikea': minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan." ´
(Hesekiel 33) - 15+20
Herra tie......?
Kuka on kenenkin Herra ?
Juutalaiset ovat selvinneet kadotuksen kidasta. Sen sinä tiedät aivan hyvin, ei tämä mikään todistus ole.
Tosiasioita ei tarvitse todistaa.
Kukin pitäköön huolen omista synneistään.
Kuka sanoo; ' Herran tie ei ole oikea' , eivätkö juuri ne jotka väittävät että 'Emme ole enää lain alla, laki on kuoletettu ja ristiinnaulittu. "- "Kuka on kenenkin ..
Herra: Nasaretilainen Yeshua on Israelin Herra ja Kuningas ilman pienintä epäilystä ja jokainen joka häneltä hyvää pyytää, myös saa sitä, amen. HalleluYeshua!
> Kukin pitäköön huolen omista synneistään.
Kuinka ihanat ovat ilosanomaa vievän jalat! Todistus Herran Yeshuan Ristin Lunastuksesta on ilosanoma jokaiselle ihmiselle, sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja itsessään Jumalan kirkkautta vailla, mutta saavat armoliitossa Yeshuan veressä ja vedessä ja Hengessä syntien anteeksiantamuksen ja uuden hyvän hengellisen elämän, sillä Herra on hyvä, amen.
Eksyksissä olevat juutalaiset voivat sanoa Israelin Herran Yeshuan tiestä: "Herran tie ei ole oikea!, valitettavaa mutta totta ja sentähden on hyvä pitää esillä totuudellista tietoa ja viisautta Herran hyvästä tiestä Yeshuassa ja Jumalan valtakunnasta.
Tule sinä Herran Yeshuan hyvälle tielle, sillä uskon että sinä tahdot vaeltaa valkeudessa eli totuudessa Israelin Pyhän Herran ja Kuninkaan suhteen, sillä nousi kuolleista ja vaikuttaa valtaistuimeltaan taivaan Uudesta Jerusalemista valtaistuimeltaan. Usko minua, koska en muutoin näitä sinulle todistaisi. Olen anonut ja saanut vastaanottaa ja lupaus koskee kaikkia anovia ihmisiä, sillä niin on kirjoitettu. Ongelma on epäusko, mutta Yeshua auttaa senkin poistumaan anovien sydämmistä, amen.
HalleluYah Yeshuan nimessä, amen!
- Jisreel
En tarkalleen taida ymmärtäää mitä tarkoitat. Kysyt todistaako henki juutalaisuudessa.
Nykyisessä juutalaisuudessa ei ole sellaista kuin Hengen todistus. Siellä luotetaan lakiin ja lukemattomiin sääntöihin "käsky käskyn päälle, läksy läksyn päälle".
Siellä ei myöskään katsota olevan mitään pelastusta kuten UT opettaa.
Kuitenkin moni löytää Messiaan VT:n ja juutalaisen opinkin kautta.
Niissä on tuo kaipaamasi todistus, jos sitä tarkoitit.
Varsinaisessa nykyisin Israelissa vallalla olevassa juutalaisuudessa ei ole. - 2+14
' Herran hengen....'
Jos Hesekiel ( ihmislapsi ) on joskus pantu kansalle vartijaksi, niin sinä et kuitenkaan ole Hesekiel, emmekä me ole Hesekielin ajassa.- Olet oikeassa
"2 14", hyvä, mutta minä olen oikeassa siinä, että Nasaretilainen Yeshua on Israelin Pyhä Herra, eikä sitä tosiasiaa muuta yhtään se, että monet juutalaiset eivät siihen vielä tänä päivänä usko. Epäusko on valitettavaa ja surullista, sillä Herran Henki tahtoo vaikuttaa juuri sitä hyvää hengellistä sydämen uskoa kaikissa juutalaisissa, sillä sen kautta voidaan vastaanottaa myös Jumalan vanhurskautta ja pyhitystä, ja tämä koskee myös sinua, "rakas sisar" vaikka tuota nimitystä käytänkin nyt profetaalisesti. Sinustakaan ei tule Israelin vartijaa, mutta voi tulla Israelin Kuninkaan todistaja ja on parasta juutalasille ja sinullekin, sillä vain suun tunnustuksella pelastutaan ja hyvää hedelmää voidaan kantaa.
Hesekiel antaa hyvän opetuksen Herran Yeshuan vanhurskaasta mielenlaadusta, niinkuin opetti myös silmästä ja kädestä, jos ne syntiin viettelee ja näin saattaa turmioon sen hyvän, jonka Jumala on alkanut Pyhän Hengen kautta omassaan. Autuaat ne ihmiset, jotka tahtovat päästä valittuina Jumalan valtakuntaan ja myös rakastavat Herraa Yeshuaa kaikesta sydämmestä ja kaikesta sielusta ja kaikesta mielestä, kuten voit ymmärtää ja olet autuas, kun sen mukaan anot sitä hyvää Hengen siunausta vaikka helppoa ei kenelläkään ole Herran tiellä vaikka Herran Henki tahtookin siunata Yeshuaa avuksi huutavia ja antaa yltäkylläistä hengellistä hyvää matkaevääksi ja voimaksi.
Meidän kannattaa katsoa Yeshuaa ja muistaa ristiään ja sitä esimerkkiä, ettemme olisi muistamattomia kuulijoita vaan pyhitettyjä kutsuttuja ja valittuja, kirjoitan nyt siis uudestisyntyneistä Jumalan lapsista ja juutalaisista vedestä ja Hengestä kaikista kansoista ja siihen sinuakin kutsun, sillä tiedän, että se on Jumalan tahto myös osallesi. Näin voit myös olla sisareni ja tulla viisaaksi neitsyeksi Pyhän Hengen voimassa ja öljy astiassasi, amen.
- mä vaan***
Nimim. nenadan kysymykseen vastaisin, että: kyllä tietenkin Ruach HaKodesh todistaa juutalaisuudesta. mm sillä että Henki vuodatettiin uskovaisten juutalaisten ylle Shavuotina, ja vasta myöhemmin pakanuudesta kääntyvien ylle. Se jo todistaa, miten asiat ovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760