Puhun tässä nyt vuoden 2002 maaliskuun alusta voimaantulleesta homoseksuaalien oikeudesta rekisteröidä parisuhteensa.
Kysymyshän silloin oli siis kirkon ulkopuolella tapahtuvasta homoseksuaalien parisuhteen virallistamisen sallivan lain voimaantuosta.
Tätä lakia silloinen Kristillinen liitto vastusti. Se siis vastusti, toki maailmankatsomuksellisista syistä, täysin uskonnottomien, kirkkoon kuulumattomien ihmisten mahdollisuutta järjestää oma elämänsä kuten haluaa, vaivaamatta, saati häiritsemättä sillä ketään.
Oliko tuo sinun, "kuunteleva kirkko", mielestäsi jotain muuta kuin kunnollisten ihmisten tuottamuksellista kiusaamista?
Homoseksuaalinen parisuhde
91
265
Vastaukset
Vastaanpa minäkin, vaikka kysymys olikin esitetty "Kuuntelevalle kirkolle".
Se on myös selvä osoitus kristillisdemokraattien syvästä epäluottamuksesta jumaliaan kohtaan.
Jos jumalia olisi olemassa, niin tarvitsivatko ne ihmisten apua tahtonsa toteutumiseen?
Jos ne haluaisivat estää homoliitot, niin eivätkö ne voisi sitä tehdä vain päättämällä, että niin ei tule tapahtumaan?
Jos taas on kyse vapaasta tahdosta ja ihmisten valinnoista, niin jos jumalat antavat mahdollisuuden valita, niin miksi ihmiset kiistävät jumalien antaman oikeuden tehdä niin? Kuka täällä määrää jumalat vai KD?
Jos joku uskoo jumaliin, niin tehköön niin tykönään ja heittäköön vaikka voltin niin käskettäessä. Mitä tulee maailman menoon, niin rentoutukaa ja luottakaa jumalienne harkintakykyyn ja voimaan saada tahtonsa läpi myös täällä maanpäällä.
Ne jotka eivät jumaliin usko voivat puolestaan käyttää harkintaansa ja pyrkiä kohtelemaan kaikkia lähimmäisiämme tasapuolisesti ja reilusti.- helvettiin pikatietä
Synti on aina vaarallista:
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/112845-homo-lesbo-ja-biseksuaali-elavat-vaarallista-elamaa Ja jos kerran Jumala on sinut itsensä kanssa, niin miksi vitussa se kaipaa sitten ihmisten uskoa?---ja jos uskoa ei löydy, niin sitten ihmistä kidutetaan...
helvettiin pikatietä kirjoitti:
Synti on aina vaarallista:
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/112845-homo-lesbo-ja-biseksuaali-elavat-vaarallista-elamaaEnnen kuin nimimerkki "helvettiin pikatietä" tulee palstalle henkseleitään paukutellen toivottamaan syrjittyjä helvettiin, kannattaisi lukea koko uutinen ja miettiä hetken. Kuulutko itse tähän syrjijien jengiin? Taidatpa kuulua.
"Tutkijat uskovat, että vähemmistössä olevien opiskelijoiden vaaroille alttiimpi elämäntapa voi kummuta ahdistuksesta, jonka vähemmistöasema ja siihen liittyvä irtaantuminen valtavirrasta aiheuttaa.
Terveysviranomaisten tutkimus suosittaa, että koulut ottavat seksuaalivähemmistöjen ongelmat huomioon ja puuttuvat niihin. Heteronormista poikkeavan seksuaalisuuden hyväksyminen avoimesti ja julkisesti vähentää tutkijoiden mukaan vähemmistöjen riskialttiutta."mave kirjoitti:
Ja jos kerran Jumala on sinut itsensä kanssa, niin miksi vitussa se kaipaa sitten ihmisten uskoa?---ja jos uskoa ei löydy, niin sitten ihmistä kidutetaan...
Juma on sellainen keräilijätyyppi. Keräilee sieluja. Kaikenlaisia sieluja tahtoisi kovasti. Kokoelmasta puuttuu vain ateistin sielu, ja sekös sitä harmittaa. Harmittaa niin perkeleesti että kun ei ateistin silua saa niin kärventykööt sitten helvetissä.
- Huom.!
Parisuhteen rekisteröinti ei ole vain homoja varten, vaan kuka tahansa voi halutessaan rekisteröidä parisuhteen samaa sukupuolta olevan kanssa.
"Parisuhteen rekisteröinti ei ole vain homoja varten, vaan kuka tahansa voi halutessaan rekisteröidä parisuhteen samaa sukupuolta olevan kanssa."
Ai, niinkuin avioliittokaan ei ole vain heteroja varten vaan kuka tahansa voi halutessaan solmia avioliiton vastakkaista sukupuolta olevan kanssa?
- body
En ole kirkon virallinen edustaja vaan muuten ajan hermolla ja minulla on yksiselitteinen kanta,
mitä toisten liitto voi jollekin puolueelle, kristilliselle järjestölle tai seurakunnalle kuulua. ei mitenkään, niin kauan kun lakejamme noudatetaan.
Hyppikööt fanaatikot seinille että kiihko laantuu.
Jos jokin puolue alkaisi kieltää autolla ajamisen vetoalla ettei sitä tehty pari vuosituhatta sitten, vaan ihmiset joko kävelivät, purjehtivat tai ratsain, niin johan tyhmyys olisi totaalista.
Uskovaisten on opittava pitämään näppinsä erossa toisten asioista.- ParannusOnNytTarjoll
Homojen Raamatun tuntemus on saman suuntaista kuin itse pirulla.
Helvetissä ei enää kukaan aja homoutta, siellä jokainen rukoilee armoa ja syntejään anteeksi oikeasti ja tekisi parannuksen, mutta mitään armoa ei enää ole tarjolla 1 - 12 min kertoo homojen kohtalon helvetissä:
http://tv7.fi/vod/player.html?id=6409&translation=FI
- adfat
Hei haloo - krintinusko johtaa etiikkansa Raamatusta, jossa kielletään homoseksuaalien harjoittamasta homoseksiä. Ei tässä kukaa tahallaan kiusaa ketään, vaan kyseessä on kristillisen kirkon kanta (luterilaista valtiovirastoa ei tähän lasketa, kun ei noudata Raamattua monenkaan asian kohdalla). Olen itse huomannut, että kyllä loppujen lopuksi Jumala on ihmistä viisaampi ja hän on hyvin harkinnut omat ohjeensa.
Oletko "adfat" miettinyt myös, että ovatkohan ne ohjeet Jumalalta vai sen aikaisilta ihmisiltä? Olisiko "ihmistä viisampi Jumala" todella antanut ohjeen surmata lapset, jotka ovat kovakorvaisia tai lyövät vanhempiaan? Jos Jumala on tuollainen, niin haluan pysyä hänestä erittäin kaukana.
Jos ihmiset ovat keksineet sellaisia, niin ymmärrän että silloin ihmisten mieli saattoi olla niinkin musta. Mutta "adfat" on huomannut kauheidenkin käskyjen olevan "hyvin harkinnoita ja viisaita". Olen eri mieltä.- pertsa2010
helsinkijokkeri kirjoitti:
Oletko "adfat" miettinyt myös, että ovatkohan ne ohjeet Jumalalta vai sen aikaisilta ihmisiltä? Olisiko "ihmistä viisampi Jumala" todella antanut ohjeen surmata lapset, jotka ovat kovakorvaisia tai lyövät vanhempiaan? Jos Jumala on tuollainen, niin haluan pysyä hänestä erittäin kaukana.
Jos ihmiset ovat keksineet sellaisia, niin ymmärrän että silloin ihmisten mieli saattoi olla niinkin musta. Mutta "adfat" on huomannut kauheidenkin käskyjen olevan "hyvin harkinnoita ja viisaita". Olen eri mieltä.helsinkijokkeri sanoi :
Jos Jumala on tuollainen, niin haluan pysyä hänestä erittäin kaukana.
pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
Jos Jumala on tuollainen, niin haluan pysyä hänestä erittäin kaukana.
jotta joku parempi Minä astuisi "Sinääsi".Niin ilman parannusta ei ole elämää Jumalan yhteydessä, moni luulee, että pitäisi saada elää synneissään ja ilman parannusta ja uskoa Jeesukseen pitäisi vielä päästä taivaaseen. Homot tuskin väittävät taivaasta tai helvetistä, ettei Jumalan armo avaa heidän ymmärrystään totuudessa elämäänsä tyhjyyttä ja ala etsiä Jeesuksen veren armoa.
http://www.youtube.com/watch?v=8mABH5so8UY - Keskustelua aiheesta
etsivät löytää kirjoitti:
Niin ilman parannusta ei ole elämää Jumalan yhteydessä, moni luulee, että pitäisi saada elää synneissään ja ilman parannusta ja uskoa Jeesukseen pitäisi vielä päästä taivaaseen. Homot tuskin väittävät taivaasta tai helvetistä, ettei Jumalan armo avaa heidän ymmärrystään totuudessa elämäänsä tyhjyyttä ja ala etsiä Jeesuksen veren armoa.
http://www.youtube.com/watch?v=8mABH5so8UYKotimaassa uutinen aiheesta. Siteeraa mm. pastori Samuli Korkalaista.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5567-pitaako-valita-uskon-ja-rakkauden-valilla - pertsa2010
Keskustelua aiheesta kirjoitti:
Kotimaassa uutinen aiheesta. Siteeraa mm. pastori Samuli Korkalaista.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5567-pitaako-valita-uskon-ja-rakkauden-valillaKeskustelua aiheesta / Korkalainen sanoi :
- Raamattuargumentit on käytetty loppuun, niitä toistellaan puolesta ja vastaan, ja sekä homoseksuaalisuuden salliva että kieltävä tulkinta on perusteltavissa. Näistä tulkinnoista olisi aika siirtyä keskustelemaan erilaisista jumalakuvista. Konservatiivit vaikuttavat näkevän Jumalan kontrolloivana, joka jaottelee teot karkeasti oikeiksi ja vääriksi, ja liberaalien Jumala puolestaan näyttäytyy ihmisestä yksilönä kiinnostuneena, joka arvioi tekoja ihmisen yksilöllisestä tilanteesta käsin. Nämä yhteen sovittamattomat jumalakuvat tekevät seksuaalisesta suuntautumisesta ongelman, ei Raamattu, Korkalainen totesi.
Hänen puheessaan ei ollut ainuttakaan perustelua - Raamatun vesittämistä kylläkin. - Tiesittekös tämän?
Keskustelua aiheesta kirjoitti:
Kotimaassa uutinen aiheesta. Siteeraa mm. pastori Samuli Korkalaista.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/5567-pitaako-valita-uskon-ja-rakkauden-valillaKorkalainen on herätysliikepappi.
- pertsa2010
Tiesittekös tämän? kirjoitti:
Korkalainen on herätysliikepappi.
Tiesittekös tämän? sanoi :
Korkalainen on herätysliikepappi.
Korkalainen kommentoi, että Jumalan edessä pitäisi pystyä näkymään KOKONAISENA ja tulla HYVÄKSYTYKSI.
- Miksi suomalainen jumalakuva usein on sellainen, että tämä ei toteudu? hän kysyi.
PERTSA2010. Olet ehkä käsittänyt minut väärin. Olin uskossa v 1972 alkaen, menin Raamattukouluun tarkoituksena työ kirkon piirissä. Luin Raamattua, rukoilin, tein varmaan sitä mitä yleisesti ottaen uskovan pitikin. Mutta käänne tapahtui, kun tajusin ettei uskovien elämä ole sellaista kuin Raamatun perusteella pitäisi. Ja kun tarkkailin parantumisia (myös omaani), niin Jumalan voimaa ei ollutkaan missään. Ja kun Raamatusta löytyi sitten sellainen Jumala, mitä en voinut ennen ajatellakaan (mielivaltainen sadisti) sekä Paavalikin osottautui tavalliseksi kuolevaiseksi, niin siinä se. Sitä elämää en enää kaipaa. Tunsin olleeni hölmö, kun uskon olemattomaan ja puhun rukoillessa seinille.
Siksi minun ei enää kannata lähestyä Jumalaa, koska tiedän jo ettei sellaista ole olemassakaan. Tein omat selvitykseni tunteella ja järjellä. Siksi voinkin vapaasti ihmetellä, miksi meuhkataan homoudesta, mutta Jumalan käsky surmata tottelemattomat lapset pannaan pois mielestä ja ajatuksista. Tuo vain yhtenä kummallisuutena Raamatusta ja uskovien intresseistä.
Joka tapauksessa mulle itselle sopii parisuhde miehen kanssa. Ja avioliitto, kun kerran rakastetaan toisiamme. Avioliitto ja sormus on kuin sinetti rakkaudelle ja yhteiselle elämälle.- pertsa2010
helsinkijokkeri sanoi :
PERTSA2010. Olet ehkä käsittänyt minut väärin.
Matteuksen evankeliumi:
7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan
Ethän sinä "mitään" voi "tietää".
Eli älä aloita tietämistä , vaan jatka tiedon keräämistä.
Matteuksen evankeliumi:
7:8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan
Ethän sinä "mitään" voi "tietää".
Eli älä aloita tietämistä , vaan jatka tiedon keräämistä.
Uudessa liitossa ei surmata ketään , kuten on tullut todettua muutaman kerran.PERTSALLE. Olet oikeassa, etten ole aivan tyytyväinen. Mä ja mieheni emme asu aina yhdessä ja se raastaa mieltäni välillä. En koe muuta kaipaavani.
Jumalan todellisuudesta voin kyllä tietää sen perusteella, etten ole kokenut enkä tuntenut Jumalaa millään lailla ikinä. Enkä varsinkaan rakkautta. Mulla on hyvä syy olla uskomatta Jumalan olemasssoloon. En usko, että kukaan olisi ajatellut jumala-asioita niin paljon kuin minä. Ja olen osannut olla tarpeeksi kriittinen, pelkäämättä joutuvani sen takia helvettiin. Sen tajuaminen vapautti totuuden löytymiseen. Muuta en usko enää löytäväni eli Jumala jää lopullisesti näkymättömäksi. Ei suvainnut tulla tietoisuuteeni, joten se siitä.
Niitä miesten kanssa makaavien miesten surmaamisia olet laittanut vaikka kuinka monta eri ketjuihin kirjoituksissasi. Ne muistan, vaikka nyt jo sanoudut irti VT:n tuomiosta. Totta kuitenkin, että se VT:n Israelin Jumala ei mitenkään kuulu Jeesus- uskontoon. Ei, vaikka Jeesuskin sanoi olevansa vain Israelia varten.- pertsa2010
PERTSALLE. Olet oikeassa, etten ole aivan tyytyväinen. Mä ja mieheni emme asu aina yhdessä ja se raastaa mieltäni välillä. En koe muuta kaipaavani.
Jumalan todellisuudesta voin kyllä tietää sen perusteella, etten ole kokenut enkä tuntenut Jumalaa millään lailla ikinä. Enkä varsinkaan rakkautta. Mulla on hyvä syy olla uskomatta Jumalan olemasssoloon. En usko, että kukaan olisi ajatellut jumala-asioita niin paljon kuin minä. Ja olen osannut olla tarpeeksi kriittinen, pelkäämättä joutuvani sen takia helvettiin. Sen tajuaminen vapautti totuuden löytymiseen. Muuta en usko enää löytäväni eli Jumala jää lopullisesti näkymättömäksi. Ei suvainnut tulla tietoisuuteeni, joten se siitä.
Niitä miesten kanssa makaavien miesten surmaamisia olet laittanut vaikka kuinka monta eri ketjuihin kirjoituksissasi. Ne muistan, vaikka nyt jo sanoudut irti VT:n tuomiosta. Totta kuitenkin, että se VT:n Israelin Jumala ei mitenkään kuulu Jeesus- uskontoon. Ei, vaikka Jeesuskin sanoi olevansa vain Israelia varten.helsinkijokkeri sanoi :
Enkä varsinkaan rakkautta. Mulla on hyvä syy olla uskomatta Jumalan olemassaoloon.
Ei suvainnut tulla tietoisuuteeni, joten se siitä.
helsinkijokkeri sanoi :
Totta kuitenkin, että se VT:n Israelin Jumala ei mitenkään kuulu Jeesus- uskontoon.
Ei, vaikka Jeesuskin sanoi olevansa vain Israelia varten.
49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
Kaikkea hyvää jokkeri! pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
Enkä varsinkaan rakkautta. Mulla on hyvä syy olla uskomatta Jumalan olemassaoloon.
Ei suvainnut tulla tietoisuuteeni, joten se siitä.
helsinkijokkeri sanoi :
Totta kuitenkin, että se VT:n Israelin Jumala ei mitenkään kuulu Jeesus- uskontoon.
Ei, vaikka Jeesuskin sanoi olevansa vain Israelia varten.
49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
Kaikkea hyvää jokkeri!PERTSALLE. "...koska silloinhan joutuisit luopumaan joistakin asioista."
Niin, Jeesus esitti joukon asioita, joista olisi syytä luopua, jos taivaaseen mielii.
Eikö niin, että jaloista, silmistä ja käsistä olisi luovuttava, jos ne viettelevät niin, että helvettiin olisi menossa? Ja perheväestään, muuten ei saisi iankaikkista elämää? Ja omaisuudestaan olisi myös luovuttava, jos haluaa päästä ahtaasta portista paremmalle puolelle? Varmaan jotain muutakin, mutta nuo nyt mieleen tulivat.
Ja yhäkö sinulle Jesaja näyttää Jeesuksen? Ei ne oikein täsmää, kun ei tuossakaan mainita edes nimeä varmistukseksi. Ja Jeesushan sanoi, että oli lähetetty vain Israelin kadonneita lampaita varten ja kielsi opetuslapsiakin menemästä pakanain luokse. Joten sinun olisi jo uskottava, ettei Jesaja kerro Jeesuksesta yhtään mitään- pertsa2010
PERTSALLE. "...koska silloinhan joutuisit luopumaan joistakin asioista."
Niin, Jeesus esitti joukon asioita, joista olisi syytä luopua, jos taivaaseen mielii.
Eikö niin, että jaloista, silmistä ja käsistä olisi luovuttava, jos ne viettelevät niin, että helvettiin olisi menossa? Ja perheväestään, muuten ei saisi iankaikkista elämää? Ja omaisuudestaan olisi myös luovuttava, jos haluaa päästä ahtaasta portista paremmalle puolelle? Varmaan jotain muutakin, mutta nuo nyt mieleen tulivat.
Ja yhäkö sinulle Jesaja näyttää Jeesuksen? Ei ne oikein täsmää, kun ei tuossakaan mainita edes nimeä varmistukseksi. Ja Jeesushan sanoi, että oli lähetetty vain Israelin kadonneita lampaita varten ja kielsi opetuslapsiakin menemästä pakanain luokse. Joten sinun olisi jo uskottava, ettei Jesaja kerro Jeesuksesta yhtään mitäänhelsinkijokkeri sanoi :
Ei ne oikein täsmää, kun ei tuossakaan mainita edes nimeä varmistukseksi.
Ne asiat joista on luovuttava , estävät Jumalasuhteesi eivätkä peilaa oikeutta ja armoa.
- de_kiva
Kristillisestä näkökulmasta katsottuna homoseksualinen parisuhde on kyllä mielestäni ongelmallinen, koska sille ei yksinkertaisesti löydy mallia mistään.
Se tuntuu jollakin tavoin yli marginaalin menevältä elämän muodolta pyrkiipä siihen suhtautumaan kuinka avoimin mielin tahansa. Ei se minusta muuta ollut. On hyvä huomioida, kuten itsekin käytät sanaa "silloinen", ettei enää automaattisesti leimata kristilliseen liittoon tänään kuuluvia. Ja silloiseenkin kuuluvilla oli omat perustelunsa kannanotolleen. Tämä liitto on myös eri asia kuin ev.lut. kirkko. Sekin on hyvä muistaa.
Menneisyydessä on moniin asioihin liittyen tehty suuria virheitä. Tässä päivässäkin meillä on riittämiin, jotta emme tekisi virheitä nyt. Annetaanko menneiden olla menneitä ja pyritään tekemään yhdessä tästä päivästä ja huomisesta niin hyvä kuin jokaisella meistä omalla paikallamme on mahdollista? Otatko haasteen vastaan tuhlata lähimmäisenrakkautta? :)
pappi Sonja- de_kiva
Minusta tässä kohtaa tulisi ehkä pystyä kuitenkin erottamaan toisistaan kaksi asiaa.
Lähimmäisenrakkaus ja yleisten yhteiskunnallisten asioiden hoito. Varsinkin kun puhutaan kristillisessä viitekehyksessä. Asia ei silloin ole minusta aivan yksioikoinen.
Se, mikä ihmisen mielestä ihmiselle usein on hyväksi, ei sitä välttämättä olekkaan suuremmassa, erityisesti yhteiskunnallisessa mittakaavassa. Tai puhumattakaan hengellisessä mittakaavassa.
Asioihin ei ehkä aina voi suhtautua vain täysin kevyesti ja kuitata kaikkea pelkällä rakkaudella. - pertsa2010
Sonja !!
Sukupuolineutraali parisuhde ei ole kristillinen - kirkon taholta sen hyväksyminen
sellaiseksi on suuri synti!!
Ota haaste vastaan! - Blaa blaa blaa
Pappi Sonja, on aika hämmästyttävä suoritus, miten sinä onnistutkin kirjoittamaan 10 riviä tekstiä sanomatta yhtään mitään ja ottamatta vahingossakaan mitään kantaa mihinkään asiaan. Olet väärällä alalla, sinusta olisi pitänyt tulla poliitikko. Monet heistä harjoittelevat vuosikausia oppiakseen antamaan lausuntoja, joissa ei sanota yhtään mitään, vaikka puhutaan tärkeän näköisenä pitkään. Sinulta tyhjä ja täydellisen merkityksetön paskalässytys käy näköjään ihan luonnostaan.
Tuon sinun koko viestisi vois tiivistää tähän: Blaa blaa blaa lässynlässyn höpötihöpöti nojuueimuttakentiesehkätaisillainiinkumuttatoisaalta, tai siis ehdottoman jyrkkä ehkä, näkökulmasta riippuen myös ei tai juu.
Ketä sinä oikein kuvittelet hämääväsi tuollaisella ala-arvoisella ja toisten ihmisten älykkyyttä ja koko elämää avoimesti halveksuvalla sonnalla? Luuletko sinä tosiaan, että kaikki muutkin täällä ovat yhtä tyhmiä kuin sinä? Jos sinä et osaa tai uskalla ajatella, niin älä yleistä sitä koskemaan kaikkia ihmisiä.
Täällä on paljon kirjoittajia, jotka osaavat jopa ajatella, sekä myöskin tulkita kriittisesti kaikkea sitä, mitä heille vastataan. Ja varsinkin sitä, mitä heille ei haluta vastata ja mikä naamioidaan sen vuoksi tyhjäksi idioottilässytykseksi. Joka tepsii vain tyhjäpäisiin idiootteihin, ei ihmisiin jotka osaavat ajatella. Sinun vastauksesi, tai pikemminkin sen täydellinen puute, henkii aivan uskomatonta halveksuntaa kaikkia ajattelevia ihmisiä kohtaan. - aafadfaf
Taidat viitata siihen, että kirkko kun on opettanut homoseksin harjoittamisen olevan syntiä, että se olisi ollut tämä suuri virhe. Suuri virhe kirkolle on nyt se, että se luopuu Raamatusta.
Homoseksin harjoittaminen on edelleen synti, eikä Raamattua ole muutettu eikä sitä voi muuttaa, minkään asian kohdalla. de_kiva kirjoitti:
Minusta tässä kohtaa tulisi ehkä pystyä kuitenkin erottamaan toisistaan kaksi asiaa.
Lähimmäisenrakkaus ja yleisten yhteiskunnallisten asioiden hoito. Varsinkin kun puhutaan kristillisessä viitekehyksessä. Asia ei silloin ole minusta aivan yksioikoinen.
Se, mikä ihmisen mielestä ihmiselle usein on hyväksi, ei sitä välttämättä olekkaan suuremmassa, erityisesti yhteiskunnallisessa mittakaavassa. Tai puhumattakaan hengellisessä mittakaavassa.
Asioihin ei ehkä aina voi suhtautua vain täysin kevyesti ja kuitata kaikkea pelkällä rakkaudella.Siis rakkaus on jotain kevyttä jolla vain olankohtauksilla ”kuitataan” asioita? Aika omituinen käsitys rakkaudesta?
pertsa2010 kirjoitti:
Sonja !!
Sukupuolineutraali parisuhde ei ole kristillinen - kirkon taholta sen hyväksyminen
sellaiseksi on suuri synti!!
Ota haaste vastaan!Eiköhän tässä ole pikemminkin kysymys siitä, noudattaako kirkko valtion lakeja? Kieltäytymällä kirkko voi ehkä menettää oikeuden avioliiton vihkimisiin. Jos kirkko luopuisi siitä, silloin voisi jokainen pappi itse päättää ketä esim. siunaa ja ketä ei koska ei voi enää vihkiä ketään?
- pertsa2010
mummomuori kirjoitti:
Eiköhän tässä ole pikemminkin kysymys siitä, noudattaako kirkko valtion lakeja? Kieltäytymällä kirkko voi ehkä menettää oikeuden avioliiton vihkimisiin. Jos kirkko luopuisi siitä, silloin voisi jokainen pappi itse päättää ketä esim. siunaa ja ketä ei koska ei voi enää vihkiä ketään?
mummomuori sanoi :
Eiköhän tässä ole pikemminkin kysymys siitä, noudattaako kirkko valtion lakeja?
Kirkkojärjestys kieltää papistolta nuo vihkimiset ja he ovat papin valassaan sitoutuneet noudattamaan kirkkojärjestystä.
Ketkä siis ovat rikkoneet papin valansa jo tässä kohden historiaa?
He eivät voineet muuttaa kirkkojärjestystä koska parisuhdeasiat eivät silloin olisi menneet läpi ja muut kirkkokunnat olisivat ottaneet pesäeron luterilaiseen kirkkoon.
Tällä hetkellä kirkko julistaa sellaista "evankeliumia" , joka on kielletty
kirkkojärjestyksessä - vallitsee siis laiton tilanne.
Suomen evankelis-luterilainen kirkko tunnustaa sitä kristillistä uskoa, joka perustuu Jumalan pyhään sanaan, VANHAN ja UUDEN TESTAMENTIN PROFEETALLISIIN ja APOSTOLISIIN kirjoihin, ja joka on ilmaistu kolmessa vanhan kirkon uskontunnustuksessa sekä muuttamattomassa Augsburgin tunnustuksessa ja muissa luterilaisen kirkon Yksimielisyyden kirjaan otetuissa tunnustuskirjoissa. Kirkko pitää korkeimpana ohjeenaan sitä tunnustuskirjojen periaatetta, että kaikkea oppia kirkossa on tutkittava ja arvioitava JUMALAN PYHÄN SANAN mukaan.
2 §
Kirkon pyhissä toimituksissa ja opetuksessa käytettävien kirjojen on oltava tunnustuksen mukaisia.
Minä Irja.Askola lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja JÄRJESTYSTÄ sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon. - Raamattu varoittaa!!
mummomuori kirjoitti:
Siis rakkaus on jotain kevyttä jolla vain olankohtauksilla ”kuitataan” asioita? Aika omituinen käsitys rakkaudesta?
Homojen ns. rakkaus on himoa, mikä on kieroutunutta kiintymistä luonnonvastaisesti, mikä perustuu luonnottomaan syntiin viettelyyn, usein toisen alistamiseen ja hyväksikäyttöön...
Homoseksuaalisuus on vaarallista elämää, mistä pitää varoittaa ihmisiä:
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/112845-homo-lesbo-ja-biseksuaali-elavat-vaarallista-elamaa
Olet oikeassa, rakkaudella ei voi kevyesti kuitata kaikkea. Ja kuten kirjoitin, monissa asioissa olisi niin yhteiskunnallisesti kuin kirkon sisälläkin voitu toimia toisin.
pappi Sonja- mieti tätä
Anteeksi että pistän lusikkani tähän soppaan, mutta haluaisin sanoa, että "sovitaan pois" lausahduksesi oli aika asiaton. Eikä anteeksi anneta vain katuvalle? Kristillisdemokraatit tai mikä sen nimi n yt onkaan ei ole ilmoitanut olevansa pahoillaan ja pyytävänsä anteeksi sitä että he ovat väärässä.
- pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Anteeksi että pistän lusikkani tähän soppaan, mutta haluaisin sanoa, että "sovitaan pois" lausahduksesi oli aika asiaton. Eikä anteeksi anneta vain katuvalle? Kristillisdemokraatit tai mikä sen nimi n yt onkaan ei ole ilmoitanut olevansa pahoillaan ja pyytävänsä anteeksi sitä että he ovat väärässä.
mieti tätä sanoi :
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Päivi Räsänen on puhunut asiat kuten ne Raamatussa ovat , vai missä kohden ei?Jos sinä et ymmärrä, niin silloin jaat heidän maailmankuvansa ja siihen ei voi sanoa mitäänm. Et ymmärrä kuinka väärin he asennoituvat ( ja sinä asennoidut) toisia ihmisiä kohtaan.
Mitä tulee Raamattuun, niin en halua tapella siitä. Tiedät kuitenkin että kristityt eivät Raamattuineen ole erikoisen hurskasta väkeä, vaikka niin itse uskovat. Jos sinussa olisi rippunen nöyryyttä, voisimme keskustella niinkuin ihminen toiselle, mutta niin kauan kuin asentesi on tuo, mikä on, niin anna sinun mieluummin olla rauhassa. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Jos sinä et ymmärrä, niin silloin jaat heidän maailmankuvansa ja siihen ei voi sanoa mitäänm. Et ymmärrä kuinka väärin he asennoituvat ( ja sinä asennoidut) toisia ihmisiä kohtaan.
Mitä tulee Raamattuun, niin en halua tapella siitä. Tiedät kuitenkin että kristityt eivät Raamattuineen ole erikoisen hurskasta väkeä, vaikka niin itse uskovat. Jos sinussa olisi rippunen nöyryyttä, voisimme keskustella niinkuin ihminen toiselle, mutta niin kauan kuin asentesi on tuo, mikä on, niin anna sinun mieluummin olla rauhassa.mieti tätä sanoi :
Tiedät kuitenkin että kristityt eivät Raamattuineen ole erikoisen hurskasta väkeä, vaikka niin itse uskovat.
mieti tätä sanoi :
Et ymmärrä kuinka väärin he asennoituvat ( ja sinä asennoidut) toisia ihmisiä kohtaan.
Kuuntelin itse sen kuuluisan homopaneelin ja kyllä Räsänen veti Raamatullista linjaa ja toki se piispakin jotakin yritti ,mutta hänestä jäi vähän aneeminen , vaivaantuneen oloinen vaikutelma.
Päivi hoiti pääasiassa papin virkaa siinä tilaisuudessa ,eikä piispa. - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Tiedät kuitenkin että kristityt eivät Raamattuineen ole erikoisen hurskasta väkeä, vaikka niin itse uskovat.
mieti tätä sanoi :
Et ymmärrä kuinka väärin he asennoituvat ( ja sinä asennoidut) toisia ihmisiä kohtaan.
Kuuntelin itse sen kuuluisan homopaneelin ja kyllä Räsänen veti Raamatullista linjaa ja toki se piispakin jotakin yritti ,mutta hänestä jäi vähän aneeminen , vaivaantuneen oloinen vaikutelma.
Päivi hoiti pääasiassa papin virkaa siinä tilaisuudessa ,eikä piispa.No, otetaan sitten erä.
Tiedän kyllä sen kun olen kuullut ja nähnyt,mutta se ei ole oleellista jos puhumme Jumalan tahdosta joka on kirjoitettuna Raamattuun.
Sitä voi joko noudattaa tai sitten ei
Miten on sinun kristityn elämä? Noudatatko Jumalan tahtoa siinä että olet köyhä ja annat kaiken omaisuutesi toisille, jotka ovat vielä käyhempiä? Miten sinulla, oletko antanut pois toisen ihokkaasi?
Minä en asennoidu itse mitenkään , vaan kaikki tulee Sanasta,ja jos
Sana on asenteellista , niin toki sen tuleekin olla mitä tulee syntien käsittelyyn.
Sanasta voidaan hakea tukea ihan mille vain. Siellä esim sallitaan orjuus, vaikka onneksi sivistyneet ihmiset eivät enää pidä orjia. Niiden pitoa puolustettiin Amerikassakin juuri siksi että Raamattu salli orjuuden.
Moni ihminen uskoo vieläkin etä Juutalaiset tappoi Jeesuksen ja Hitler rankaisi juutalaisia eli holokousti oli oikein.
Päivi Räsänen pamfletissaan:
Tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykososiaalisen kehityksen häiriö. Ne, jotka väittävät homouden olevan luonnollinen, "terve" seksuaalisuuden variaatio, mitätöivät perhetaustatutkimusten todistusarvon poliittisista syistä."
• "Mitä varhaisemmassa vaiheessa nuorella on homoseksuaalisia kokemuksia, sitä vaikeampaa tutkimusten mukaan tästä taipumuksesta on päästä eroon."
Tiede ei todista tuollaista. Homoseksuaalisuus ei ole psykososiaalisen kehityksen häiriö. Hän valehtelee väittäessään noin. Jaajaa.. Sitäkö se uskovaisuus teettää? - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
No, otetaan sitten erä.
Tiedän kyllä sen kun olen kuullut ja nähnyt,mutta se ei ole oleellista jos puhumme Jumalan tahdosta joka on kirjoitettuna Raamattuun.
Sitä voi joko noudattaa tai sitten ei
Miten on sinun kristityn elämä? Noudatatko Jumalan tahtoa siinä että olet köyhä ja annat kaiken omaisuutesi toisille, jotka ovat vielä käyhempiä? Miten sinulla, oletko antanut pois toisen ihokkaasi?
Minä en asennoidu itse mitenkään , vaan kaikki tulee Sanasta,ja jos
Sana on asenteellista , niin toki sen tuleekin olla mitä tulee syntien käsittelyyn.
Sanasta voidaan hakea tukea ihan mille vain. Siellä esim sallitaan orjuus, vaikka onneksi sivistyneet ihmiset eivät enää pidä orjia. Niiden pitoa puolustettiin Amerikassakin juuri siksi että Raamattu salli orjuuden.
Moni ihminen uskoo vieläkin etä Juutalaiset tappoi Jeesuksen ja Hitler rankaisi juutalaisia eli holokousti oli oikein.
Päivi Räsänen pamfletissaan:
Tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykososiaalisen kehityksen häiriö. Ne, jotka väittävät homouden olevan luonnollinen, "terve" seksuaalisuuden variaatio, mitätöivät perhetaustatutkimusten todistusarvon poliittisista syistä."
• "Mitä varhaisemmassa vaiheessa nuorella on homoseksuaalisia kokemuksia, sitä vaikeampaa tutkimusten mukaan tästä taipumuksesta on päästä eroon."
Tiede ei todista tuollaista. Homoseksuaalisuus ei ole psykososiaalisen kehityksen häiriö. Hän valehtelee väittäessään noin. Jaajaa.. Sitäkö se uskovaisuus teettää?mieti tätä sanoi :
mieti tätä sanoi :
mieti tätä sanoi :
27:24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja
sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
27:25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle."
Totisesti hänen verensä tuli heidän ja heidän lastensa päälle.
Holokausti ei meidän mittapuittemme mukaan ollut kuitenkaan oikein.
Pilatus toimi vain tuomion täytääntöönpanijana.
Toteaisin omasta puolestani vain että homoudesta ovat ihmiset voineet eheytyä :
Yksi paranemistarina :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9516079
Toinenkin :
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/kari_honkanen/332/homokeskustelun_unohdetut
Kolmaskin Annin tarina :
http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Katso nimimerkki zimzin,ja lue ne linkit - niissä on lisää tarinoita
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9659297/48091854
Homous ei ole synnynnäistä - Pasi Turunen :
http://uskonpuolesta.blogspot.com/2011/02/myytti-homouden-synnynnaisyydesta-mita.html - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
mieti tätä sanoi :
mieti tätä sanoi :
27:24 Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja
sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
27:25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle."
Totisesti hänen verensä tuli heidän ja heidän lastensa päälle.
Holokausti ei meidän mittapuittemme mukaan ollut kuitenkaan oikein.
Pilatus toimi vain tuomion täytääntöönpanijana.
Toteaisin omasta puolestani vain että homoudesta ovat ihmiset voineet eheytyä :
Yksi paranemistarina :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9516079
Toinenkin :
http://www.seurakuntalainen.fi/blogit/kari_honkanen/332/homokeskustelun_unohdetut
Kolmaskin Annin tarina :
http://koti.phnet.fi/petripaavola/annintarina.html
Katso nimimerkki zimzin,ja lue ne linkit - niissä on lisää tarinoita
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9659297/48091854
Homous ei ole synnynnäistä - Pasi Turunen :
http://uskonpuolesta.blogspot.com/2011/02/myytti-homouden-synnynnaisyydesta-mita.htmlKoko omaisuuttaan ei tarvitse antaa pois - nuo esimerkit joita löytyy kuvailevat kuinka vaikeaa on mennä siitä ovesta sisälle.
Aabraham ja Job olivat rikkaita miehiä - täytyy ymmärtää lukemansa.
LUUKAS 2/ 11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".
TÄSSÄ EI OLE PUHE RIKKAAN MIEHEN TAIVAASEEN PÄÄSYASTÄ VAAN JEESUKSEN ANTAMASTA "KÄSKYSTÄ"
Miutä Tulee Aabrahamiin, niin hänellä oli mm haaremi joten hän sopii hyvin esimerkiksi siitä, kuinka Päivi Räsäsen väite siitä että avioliitto on Raamatun esikuvan mukaan yhden miehen ja naisen välinne liitto. Siistä hän väittää väärin jos nojaamme Aabrahamin esimerkkiin.
Toísaalta Aabraham ei mennyt kristilliseen taivaaseen...ja Job on tarinan henkilö, ei mikään maassa elänyt ihminen. Sinunkin kanattaisi ymmärtää lukemasi .
Orjuus oli alkuseurakunnan aikaan vaihtoehto nälkäkuolemalle.
Ne sivistyneet ihmiset pitävät tänä päivänä orjuutta pystyssä maksamalla ihmisille palkkaa , josta ei vuokran ja ruuan jälkeen juuri jää mitään yli.
Ei se ollut mikään vaihtoehto nälkäkuolemalle vaan orjat olivat toisten omaisuutta jioille sai tehdä mitä halusi, vaikka näännyttää halutessaan nälkään tai pistää tappelemaan villieläinten kanssa.
´"Juutalaisethan tapattivat Jeesuksen vaikka Pilatus olisi vapauttanut Hänet "
Tuo ei pidä paikkaansa.
Koetapa löytää muualta kuin ut.sta todisteet väitteesi tueksi.
Et löydä vaikka hakisit kuinka roomalaisten tai juutalaisten tekstien joukosta todistetta. Mitään tuollaista ei ole tapahtunut.
Tuossa siirrettiin roomalaisten harteiltä syy juutalaisten harteille koska haluttiin myydä kristillisyyttä roomalaisille ja se saatiin hyvin kaupaksi syyttämällä - ei roomalaisia vaan - juutalaisia Jeesuksen tappajiksi.
Mitä Räsäsen kannanottoihin tulee niin kai hänelläkin on sanomisiensa tukena jotakin kättä pitempää.Minä en viitsi alkaa sitä minun tutkijani
tietää väittelyä.
ESITÄ NE TIETEEN TODISTEET JOIHIN RÄISÄNEN NOJAA, TAI PYSYN VÄITTEESSÄNI ETTÄ HÄN VALEHTELEE.!! - tk
mieti tätä kirjoitti:
Koko omaisuuttaan ei tarvitse antaa pois - nuo esimerkit joita löytyy kuvailevat kuinka vaikeaa on mennä siitä ovesta sisälle.
LUUKAS 2/ 11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".
TÄSSÄ EI OLE PUHE RIKKAAN MIEHEN TAIVAASEEN PÄÄSYASTÄ VAAN JEESUKSEN ANTAMASTA "KÄSKYSTÄ"
Miutä Tulee Aabrahamiin, niin hänellä oli mm haaremi joten hän sopii hyvin esimerkiksi siitä, kuinka Päivi Räsäsen väite siitä että avioliitto on Raamatun esikuvan mukaan yhden miehen ja naisen välinne liitto. Siistä hän väittää väärin jos nojaamme Aabrahamin esimerkkiin.
Toísaalta Aabraham ei mennyt kristilliseen taivaaseen...ja Job on tarinan henkilö, ei mikään maassa elänyt ihminen. Sinunkin kanattaisi ymmärtää lukemasi .
Ne sivistyneet ihmiset pitävät tänä päivänä orjuutta pystyssä maksamalla ihmisille palkkaa , josta ei vuokran ja ruuan jälkeen juuri jää mitään yli.
Ei se ollut mikään vaihtoehto nälkäkuolemalle vaan orjat olivat toisten omaisuutta jioille sai tehdä mitä halusi, vaikka näännyttää halutessaan nälkään tai pistää tappelemaan villieläinten kanssa.
Tuo ei pidä paikkaansa.
Et löydä vaikka hakisit kuinka roomalaisten tai juutalaisten tekstien joukosta todistetta. Mitään tuollaista ei ole tapahtunut.
Tuossa siirrettiin roomalaisten harteiltä syy juutalaisten harteille koska haluttiin myydä kristillisyyttä roomalaisille ja se saatiin hyvin kaupaksi syyttämällä - ei roomalaisia vaan - juutalaisia Jeesuksen tappajiksi.
Mitä Räsäsen kannanottoihin tulee niin kai hänelläkin on sanomisiensa tukena jotakin kättä pitempää.Minä en viitsi alkaa sitä minun tutkijani
tietää väittelyä.
ESITÄ NE TIETEEN TODISTEET JOIHIN RÄISÄNEN NOJAA, TAI PYSYN VÄITTEESSÄNI ETTÄ HÄN VALEHTELEE.!!Pertsan mielipiteet eivät todennäköisesi ole samat, mitkä Perttsan mielipiteet olivat, sinun ei tule tuomita ihmistä, toisten toisenkäden tiedon kautta, vaan sen mukaan mitä Räsänen on itse sanonut. Kirjoitit itsekkin osauvasti, että Jumala
oli SALLINUT orjuuden juutalaisten keskuudessa, sekä myös moniavioisuuden. Mutta kumpikaan näistä ei ollut Jumalan lopullinen tahto, vaan Hän salli, niiden
tapahtua, niin kauan kuin Hänen täydellinen tahtonsa tuli Jeesuksen kautta ilmi.
Hän on sama, jonka kautta juutalaiset israelin profeetat ennustivat, että Jumalan sana
tullaan saarnaamaan myös pakanoille pelastuksksi, ja "Minä kutsun kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani". Sillä Jumalan suunitelma on ollut, tuoda oma pelastuksensa ja tahtonsa tiettäväksi kansansa israelin kautta. Jeesus oli juutalainen, mutta myös kaikki profeetat, ja Raamatun apostolit olivat juutalaisia. joiden kautta pelastuksen sanoma on tullut myös pakanakansoille. Pelastuksen sanomalla tarkoitan kristinuskoa, joka myös jokaisen juutalaisen tulisi ottaa vastaan pelastuakseen.
Israel on Jumalan valittu kansa. tätä asiaa eivät miksikään asiat muuta, vaikka kuinka yrittäisivät.
Päivi Räsänen, uskon, jos hän on evankeelisen piirin jäsen, ei vihaa juutalaisia, pois sellanen, vaan rakastaa heitä, sillä eikö kristollisdemokraatit ole lähes ainoita, jotka ovat isrelia puolustaneet. Tämän minä uskallan sanoa Päivi Räsäsen puolesta. että hän on Herraan uskovainen ihminen, joka tietää myös israelin kansan merkityksen.
Päivi Räsänen on puhunut rehellisesti homoillassa, sen mikä on Jumalan tahto, ja hänet lähes kaikki tahtoivat tuomiolle, että hän olisi tehnyt jotain väärin. Päivi Räsänen ei tehnyt mitään väärin Jumalan edessä, vaan ne ihmiset, jotka vaativat, että Räsäsen tulisi toimia Jumalaa vastaan.
Eikä kyse ihokkaasta, tarkoitan sitä että olisit rikas, vaan jos sinulla on antaa ylimääräistä, anna sille joka sen tarvitsee. Köyhänä tai rikkaana sitoo sama rakkauden laki. Jos näet veljesi puutteellisena, ja sinulla on ylimääräistä, niin anna veljellesi se mitä hän tarvitsee. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Koko omaisuuttaan ei tarvitse antaa pois - nuo esimerkit joita löytyy kuvailevat kuinka vaikeaa on mennä siitä ovesta sisälle.
Tuo ei pidä paikkaansa.
tietää väittelyä.
ESITÄ NE TIETEEN TODISTEET JOIHIN RÄISÄNEN NOJAA, TAI PYSYN VÄITTEESSÄNI ETTÄ HÄN VALEHTELEE.!!mieti tätä
_______
Tuossa Jeesuksesta / Kristuksesta ja mainintoja hänestä löytyy pilvin pimein :
PUBLIUS CORNELIUS TACITUS
(n. 55 – 120 jKr.) oli roomalainen senaattori ja historioitsija. Häntä pidetään Rooman merkittävimpänä historioitsijana ja eräänä huomattavimmista roomalaisista kirjailijoista.
ANNAALIT 15,44,2–5
15,44,2 Mutta eivät inhimilliset varotoimet eivätkä keisarin runsaat lahjoitukset tai jumalten lepyttelyt poistaneet huonoa mainetta, niin ettei olisi uskottu tulipalon olleen sytytetty käskystä.1 Päästäkseen tästä huhusta eroon Nero valheellisesti syytti ja erityisillä kidutuksilla rankaisi niitä häpeällisten tekojensa takia vihattuja ihmisiä, joita kansa kutsui kristityiksi.
15,44,3 Nimitys on saanut alkunsa KRISTUKSESTA, joka oli Tiberiuksen hallituskaudella teloitettu prokuraattori Pontius Pilatuksen toimesta.2 Hetkeksi tukahdutettu turmiollinen taikausko levisi kuitenkin uudestaan — eikä ainoastaan Juudeaan, josta paha oli peräisin, vaan myös Rooman kaupunkiin, jonne kaikki hillitön ja häpeällinen kaikkialta virtaa ja saavuttaa siellä suosiota.
Tertullianus (n.155-230jKr.)kirjoitti n. vuoden 200 paikkeilla puolustuskirjoituksen, jossa hän sanoo:
"Juutalaiset jättivät JEESUKSEN Pilatukselle kateuden tähden, ja taivuttuaan kansansa tahtoon, antoi tämä hänet ristiinnaulittavaksi. Ristillä riippuen antoi hän henkensä kovasti huutaen, niin ettei pyövelin tarvinnut sitten häntä lopettaa. Samalla hetkellä tuli äkkiä synkkä pimeys. Sotamiehet pantiin vartioimaan hautaa, etteivät hänen opetuslapsensa varastaisi hänen ruumistansa, koska hän oli sanonut jälleen ylösnousevansa, mutta kolmantena päivänä maa järisi kovasti, ja kivi vieritettiin haudalta, jossa ei sitten enää muuta löydetty, kuin mitä oli kääreiksi käytetty. Jotka olivat hautaa vartioineet, he levittivät vielä semmoisen huhun, että opetuslapset varastivat hänen ruumiinsa. Jeesus vietti sitten 40 päivää opetuslastensa seurassa Galileassa antaen heille opetusta heidän lähetyksestänsä, ja sitten kun hän oli heille ohjeet antanut ... meni hän pilvessä ylös taivaaseen. Kaiken tämän ilmoitti Tiberiukselle Pontius Pilatus; omatuntonsa oli hänetkin vaatinut kääntymään kristityksi."
mieti tätä sanoi :
22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
Missäköhän se Aabraham on jos on hengissä.
Jobin historiallisuus on ilmoitettu Raamatussa.
Nälkään kuolee jos ei ole ruokaa ja silloin orjuus on vaihtoehto.Se mitä heille sai tehdä on eri asia.
Tottakai isäntä antoi orjalleen ruokaa jos halusi työsuorituksia.
Heterot ovat se normaali ryhmä seksuaalisuudesta puhuttaessa,ja on aivan selvää etteivät homot sitä ole.
Homoseksi on syntiä.
Räsäsen lähteistä en tiedä,mutta kyllä niitä löytyy jos rupeaa hakemaan. - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
_______
Tuossa Jeesuksesta / Kristuksesta ja mainintoja hänestä löytyy pilvin pimein :
(n. 55 – 120 jKr.) oli roomalainen senaattori ja historioitsija. Häntä pidetään Rooman merkittävimpänä historioitsijana ja eräänä huomattavimmista roomalaisista kirjailijoista.
ANNAALIT 15,44,2–5
15,44,2 Mutta eivät inhimilliset varotoimet eivätkä keisarin runsaat lahjoitukset tai jumalten lepyttelyt poistaneet huonoa mainetta, niin ettei olisi uskottu tulipalon olleen sytytetty käskystä.1 Päästäkseen tästä huhusta eroon Nero valheellisesti syytti ja erityisillä kidutuksilla rankaisi niitä häpeällisten tekojensa takia vihattuja ihmisiä, joita kansa kutsui kristityiksi.
15,44,3 Nimitys on saanut alkunsa KRISTUKSESTA, joka oli Tiberiuksen hallituskaudella teloitettu prokuraattori Pontius Pilatuksen toimesta.2 Hetkeksi tukahdutettu turmiollinen taikausko levisi kuitenkin uudestaan — eikä ainoastaan Juudeaan, josta paha oli peräisin, vaan myös Rooman kaupunkiin, jonne kaikki hillitön ja häpeällinen kaikkialta virtaa ja saavuttaa siellä suosiota.
Tertullianus (n.155-230jKr.)kirjoitti n. vuoden 200 paikkeilla puolustuskirjoituksen, jossa hän sanoo:
"Juutalaiset jättivät JEESUKSEN Pilatukselle kateuden tähden, ja taivuttuaan kansansa tahtoon, antoi tämä hänet ristiinnaulittavaksi. Ristillä riippuen antoi hän henkensä kovasti huutaen, niin ettei pyövelin tarvinnut sitten häntä lopettaa. Samalla hetkellä tuli äkkiä synkkä pimeys. Sotamiehet pantiin vartioimaan hautaa, etteivät hänen opetuslapsensa varastaisi hänen ruumistansa, koska hän oli sanonut jälleen ylösnousevansa, mutta kolmantena päivänä maa järisi kovasti, ja kivi vieritettiin haudalta, jossa ei sitten enää muuta löydetty, kuin mitä oli kääreiksi käytetty. Jotka olivat hautaa vartioineet, he levittivät vielä semmoisen huhun, että opetuslapset varastivat hänen ruumiinsa. Jeesus vietti sitten 40 päivää opetuslastensa seurassa Galileassa antaen heille opetusta heidän lähetyksestänsä, ja sitten kun hän oli heille ohjeet antanut ... meni hän pilvessä ylös taivaaseen. Kaiken tämän ilmoitti Tiberiukselle Pontius Pilatus; omatuntonsa oli hänetkin vaatinut kääntymään kristityksi."
mieti tätä sanoi :
22:32 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
Missäköhän se Aabraham on jos on hengissä.
Jobin historiallisuus on ilmoitettu Raamatussa.
Nälkään kuolee jos ei ole ruokaa ja silloin orjuus on vaihtoehto.Se mitä heille sai tehdä on eri asia.
Tottakai isäntä antoi orjalleen ruokaa jos halusi työsuorituksia.
Heterot ovat se normaali ryhmä seksuaalisuudesta puhuttaessa,ja on aivan selvää etteivät homot sitä ole.
Homoseksi on syntiä.
Räsäsen lähteistä en tiedä,mutta kyllä niitä löytyy jos rupeaa hakemaan.Esität kaksi tekjstiä:
Hänen tekstinäs todistaa, että kristittyjä on ollut..enkä ole sanonut, ettei niin olisi ollut. Se ei siis todista sitä mitä pyysin:
"Koetapa löytää muualta kuin ut.sta todisteet väitteesi tueksi.
Tuossa siirrettiin roomalaisten harteiltä syy juutalaisten harteille koska haluttiin myydä kristillisyyttä roomalaisille ja se saatiin hyvin kaupaksi syyttämällä - ei roomalaisia vaan - juutalaisia Jeesuksen tappajiksi."
Toinen teksti jonka esität todisteeksi on tässä:
Tuo ei todista sitä mitä kysyin. Tertullianus oli kirkkoisä joka toisti sitä samaa tarinaa josta nyt keskustelemme- Tuo voi korkeintaan todistaa sen, että hyvin varhain alettiin sementoida kokoon tarinaa juutalaisten syyllisyydestä Jeesuksen tappamiseen.
Tertulliaanuksen tekstissä lukee mm:
Jeesus vietti sitten 40 päivää opetuslastensa seurassa Galileassa antaen heille opetusta heidän lähetyksestänsä, ja sitten kun hän oli heille ohjeet antanut ... meni hän pilvessä ylös taivaaseen. Kaiken tämän ilmoitti Tiberiukselle Pontius Pilatus; omatuntonsa oli hänetkin vaatinut kääntymään kristityksi." ''
Pilatjus ei kääntynyt kristityksi joten tuo väite on valhe. - mieti tätä
mieti tätä kirjoitti:
Esität kaksi tekjstiä:
Hänen tekstinäs todistaa, että kristittyjä on ollut..enkä ole sanonut, ettei niin olisi ollut. Se ei siis todista sitä mitä pyysin:
Tuossa siirrettiin roomalaisten harteiltä syy juutalaisten harteille koska haluttiin myydä kristillisyyttä roomalaisille ja se saatiin hyvin kaupaksi syyttämällä - ei roomalaisia vaan - juutalaisia Jeesuksen tappajiksi."
Tuo ei todista sitä mitä kysyin. Tertullianus oli kirkkoisä joka toisti sitä samaa tarinaa josta nyt keskustelemme- Tuo voi korkeintaan todistaa sen, että hyvin varhain alettiin sementoida kokoon tarinaa juutalaisten syyllisyydestä Jeesuksen tappamiseen.
Jeesus vietti sitten 40 päivää opetuslastensa seurassa Galileassa antaen heille opetusta heidän lähetyksestänsä, ja sitten kun hän oli heille ohjeet antanut ... meni hän pilvessä ylös taivaaseen. Kaiken tämän ilmoitti Tiberiukselle Pontius Pilatus; omatuntonsa oli hänetkin vaatinut kääntymään kristityksi." ''
Pilatjus ei kääntynyt kristityksi joten tuo väite on valhe.mieti tätä sanoi :
Se, mitä heille sai tehdä ei ole mikään " toinen asia" vaan keskeinen asia. Koska orjalla ei ollut mitään oikeuksia, niin hänen ei voida sanoa olevan orja henken sä pitimiksi. Hän oli esine ja täysin isännän mielivallan alla. Häntä voi pitää seksiorjana tai hupiesineenä ja heittää villieläinen eteen taistelemaan...
Kuvitteletko todella että " raskaan orjapäivä lopuksi" orja tulee kotiin, sitoo leijonan raatelemat kädentyngät siteisiin ja hoitaa rikki mennyttä sukupuolielintään jotta jaksaisi seuraavan päivän uurastuksen..onneksi vatsa täynnä ruokaa? - mieti tätä
mieti tätä kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Se, mitä heille sai tehdä ei ole mikään " toinen asia" vaan keskeinen asia. Koska orjalla ei ollut mitään oikeuksia, niin hänen ei voida sanoa olevan orja henken sä pitimiksi. Hän oli esine ja täysin isännän mielivallan alla. Häntä voi pitää seksiorjana tai hupiesineenä ja heittää villieläinen eteen taistelemaan...
Kuvitteletko todella että " raskaan orjapäivä lopuksi" orja tulee kotiin, sitoo leijonan raatelemat kädentyngät siteisiin ja hoitaa rikki mennyttä sukupuolielintään jotta jaksaisi seuraavan päivän uurastuksen..onneksi vatsa täynnä ruokaa?Aabrahamilla oli tosiaan haaremi ja yksiavioisuus on meidän yhteiskunnassamme ihanne.Aabrahamin aikaan yksinäisellä
naisella ei juuri ollut vaihtoehtoja - huoraaminen tai nälkäkuolema.
Ei haaremi ollut mikään hyväntekeväisyyslaitois. Sinne rikkaat ostivat ihmisiä ja pitivät niitä naisinaan..
Naisilla ei ylimalkaan siihen aikaan ollut oikeuksia. Toisaalta ei naisen yksinäisyys ollut mikään sosiaalturvalaitos. Ei hän päätynyt haaremiin jos jäi yksin.Hänet ostettiin jos mies piti hänestä samalla tavalla kuin minkä tahansa
esineen. - mieti tätä
mieti tätä kirjoitti:
Aabrahamilla oli tosiaan haaremi ja yksiavioisuus on meidän yhteiskunnassamme ihanne.Aabrahamin aikaan yksinäisellä
Ei haaremi ollut mikään hyväntekeväisyyslaitois. Sinne rikkaat ostivat ihmisiä ja pitivät niitä naisinaan..
Naisilla ei ylimalkaan siihen aikaan ollut oikeuksia. Toisaalta ei naisen yksinäisyys ollut mikään sosiaalturvalaitos. Ei hän päätynyt haaremiin jos jäi yksin.Hänet ostettiin jos mies piti hänestä samalla tavalla kuin minkä tahansa
esineen.Heterot ovat se normaali ryhmä seksuaalisuudesta puhuttaessa,ja on aivan selvää etteivät homot sitä ole.
Homoseksi on syntiä.
Räsäsen lähteistä en tiedä,mutta kyllä niitä löytyy jos rupeaa hakemaan.
Sanoin tuosta siksi että on valhe väittää, että:
Ilmeuisesti homoseksuaalisuus on aihe josta voi valehdella mitä haluaa ja aina joku uskoo valheen. Toldisteita ei ole tuon valheen tueksi esitetty eikä niitä löydy. - mieti tätä
tk kirjoitti:
Pertsan mielipiteet eivät todennäköisesi ole samat, mitkä Perttsan mielipiteet olivat, sinun ei tule tuomita ihmistä, toisten toisenkäden tiedon kautta, vaan sen mukaan mitä Räsänen on itse sanonut. Kirjoitit itsekkin osauvasti, että Jumala
oli SALLINUT orjuuden juutalaisten keskuudessa, sekä myös moniavioisuuden. Mutta kumpikaan näistä ei ollut Jumalan lopullinen tahto, vaan Hän salli, niiden
tapahtua, niin kauan kuin Hänen täydellinen tahtonsa tuli Jeesuksen kautta ilmi.
Hän on sama, jonka kautta juutalaiset israelin profeetat ennustivat, että Jumalan sana
tullaan saarnaamaan myös pakanoille pelastuksksi, ja "Minä kutsun kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani". Sillä Jumalan suunitelma on ollut, tuoda oma pelastuksensa ja tahtonsa tiettäväksi kansansa israelin kautta. Jeesus oli juutalainen, mutta myös kaikki profeetat, ja Raamatun apostolit olivat juutalaisia. joiden kautta pelastuksen sanoma on tullut myös pakanakansoille. Pelastuksen sanomalla tarkoitan kristinuskoa, joka myös jokaisen juutalaisen tulisi ottaa vastaan pelastuakseen.
Israel on Jumalan valittu kansa. tätä asiaa eivät miksikään asiat muuta, vaikka kuinka yrittäisivät.
Päivi Räsänen, uskon, jos hän on evankeelisen piirin jäsen, ei vihaa juutalaisia, pois sellanen, vaan rakastaa heitä, sillä eikö kristollisdemokraatit ole lähes ainoita, jotka ovat isrelia puolustaneet. Tämän minä uskallan sanoa Päivi Räsäsen puolesta. että hän on Herraan uskovainen ihminen, joka tietää myös israelin kansan merkityksen.
Päivi Räsänen on puhunut rehellisesti homoillassa, sen mikä on Jumalan tahto, ja hänet lähes kaikki tahtoivat tuomiolle, että hän olisi tehnyt jotain väärin. Päivi Räsänen ei tehnyt mitään väärin Jumalan edessä, vaan ne ihmiset, jotka vaativat, että Räsäsen tulisi toimia Jumalaa vastaan.
Eikä kyse ihokkaasta, tarkoitan sitä että olisit rikas, vaan jos sinulla on antaa ylimääräistä, anna sille joka sen tarvitsee. Köyhänä tai rikkaana sitoo sama rakkauden laki. Jos näet veljesi puutteellisena, ja sinulla on ylimääräistä, niin anna veljellesi se mitä hän tarvitsee.sinun ei tule tuomita ihmistä, toisten toisenkäden tiedon kautta, vaan sen mukaan mitä Räsänen on itse sanonut¨
Viitasin Räsäsen mielipiteessä hänen omaan tekstiinsä:
NÄIN RÄSÄNEN KIRJOITTAA PAMFLETISSAAN
"Tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykososiaalisen kehityksen häiriö. Ne, jotka väittävät homouden olevan luonnollinen, "terve" seksuaalisuuden variaatio, mitätöivät perhetaustatutkimusten todistusarvon poliittisista syistä."
"Mitä varhaisemmassa vaiheessa nuorella on homoseksuaalisia kokemuksia, sitä vaikeampaa tutkimusten mukaan tästä taipumuksesta on päästä eroon."
"Homoseksuaalisuuden harjoittaminen myös pysyvässä parisuhteessa on vahingollista oman itsensä, kumppanin ja ehkä myös muiden läheisten ihmisten kannalta."
"Pidän täysin mahdollisena, että homoseksuaalisuus voi lisääntyä, kun sitä lainsäädännön tasolla suositaan heteroseksuaalisen aviosuhteen rinnalla."
Lähde: Ilta-Sanomat (Päivi Räsäsen pamflettivihko: Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi) - mieti tätä
mieti tätä kirjoitti:
sinun ei tule tuomita ihmistä, toisten toisenkäden tiedon kautta, vaan sen mukaan mitä Räsänen on itse sanonut¨
Viitasin Räsäsen mielipiteessä hänen omaan tekstiinsä:
"Tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykososiaalisen kehityksen häiriö. Ne, jotka väittävät homouden olevan luonnollinen, "terve" seksuaalisuuden variaatio, mitätöivät perhetaustatutkimusten todistusarvon poliittisista syistä."
"Mitä varhaisemmassa vaiheessa nuorella on homoseksuaalisia kokemuksia, sitä vaikeampaa tutkimusten mukaan tästä taipumuksesta on päästä eroon."
"Homoseksuaalisuuden harjoittaminen myös pysyvässä parisuhteessa on vahingollista oman itsensä, kumppanin ja ehkä myös muiden läheisten ihmisten kannalta."
"Pidän täysin mahdollisena, että homoseksuaalisuus voi lisääntyä, kun sitä lainsäädännön tasolla suositaan heteroseksuaalisen aviosuhteen rinnalla."
Lähde: Ilta-Sanomat (Päivi Räsäsen pamflettivihko: Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi)Tässä suora lainaus tekstistäni jossa otin esille orjuuden:
"Sanasta voidaan hakea tukea ihan mille vain. Siellä esim sallitaan orjuus, vaikka onneksi sivistyneet ihmiset eivät enää pidä orjia. Niiden pitoa puolustettiin Amerikassakin juuri siksi että Raamattu salli orjuuden.
Moni ihminen uskoo vieläkin etä Juutalaiset tappoi Jeesuksen ja Hitler rankaisi juutalaisia eli holokousti oli oikein."
Minä EN sanonut että Jumala salli orjuuden..( kuten tuossa alla olevassa tekstissäsi väität sanoikseni):
Kirjoitit itsekkin osauvasti, että Jumala
Älä luule vaan lue mitä kirjoitan..!! - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Esität kaksi tekjstiä:
Pilatjus ei kääntynyt kristityksi joten tuo väite on valhe.mieti tätä
________
Kiistäminen on näköjään helppoa , kun ei esitä vasta-argumentteja.
Tertullianus ei kelpaa - hyvä on ,tuossa on muitakin historioitsijoita :
Eusebius (n.275-339jKr.)kertoo kirkkohistoriansa toisen osan luvussa 2 :
"Huhu Jeesuksen kuolleista nousemisesta oli nyt levinnyt laajalle, ja eri maakuntain maaherrain vanhan tavan mukaan oli heidän kertominen kaikki tärkeimmät tapaukset keisarille, ettei mitään tärkeänarvoista jäisi häneltä tietämättä. Pontius Pilatus lähetti siis keisari Tiberiukselle ilmoituksen Jeesuksen ylösnousemisesta ja siinä tapahtuneista asioista, joka tapaus oli jo huhuna tunnettu ympäri Palestiinan maata. Tässä kertomuksessa hän mainitsi tietävänsä muitakin ihmetöitä, joita Jeesus oli tehnyt ja jota Jeesusta sitten hänen ylösnousemisensa jälkeen suuri rahvasjoukko piti jumalana........ja niin edelleen.
"Kun Herra Kristus oli kärsinyt ja kuolleista noussut sekä lähettänyt opetuslapsensa saarnaamaan, lähetti Juudean maaherra Pilatus keisarille ja senaatille kertomuksensa Kristuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta sekä niistä julkisista töistä, joita hän teki ynnä niistä ihmeellisistä töistä, joita hänen opetuslapsensa hänen nimissään tekivät, mainiten myöskin, miten yhä enemmän alettiin häneen uskoa, ja että monet pitivät häntä Jumalana."
________
Flavius Josephus
37–100 jKr.
Ensimmäisen vuosisadan merkittävin juutalainen historioitsija. Hänen yksi tunnetuimmista teoksistaan on 21-osainen juutalaisten historiaa käsittelevä Antiquities (Juutalaisten muinaisajat), jonka hän sai valmiiksi vuosien 93 ja 94 välillä. Tästä teoksesta löytyy kaksi selvää viittausta Jeesukseen.
Merkittävin maininta on katkelma, jota kutsutaan nimellä Testimonium Flavianum:
»Niihin aikoihin siellä eli Jeesus, viisas ihminen, jos häntä voi nimittää ihmiseksi. Sillä hän oli henkilö, joka teki yllättäviä sankaritekoja ja oli sellaisten ihmisten opettaja, jotka iloiten ottivat vastaan totuuden. Hän voitti puolelleen monia juutalaisia ja monia kreikkalaisia. Hän oli Kristus. Kun Pilatus, kuultuaan että häntä syyttivät keskuudessamme korkeimmassa asemassa olevat miehet, oli tuominnut hänet ristiinnaulittavaksi, ne, jotka olivat ensin oppineet rakastamaan häntä, eivät luopuneet kiintymyksestään häntä kohtaan. Kolmantena päivänä hän ilmestyi heille herättynä takaisin henkiin, sillä Jumalan profeetat olivat profetoineet tämän ja lukemattomia muita hämmästyttäviä asioita hänestä. Ja kristittyjen heimo, jota hänen mukaansa sillä nimellä kutsutaan, ei tähän päivään mennessä ole kadonnut.»
(Josephus: Antiquities 18.63-64.)
Tuota Josefuksen kirjoitusta on kyseenalaistettu perusteilla ,jotka kuitenkin ovat enemmän tai vähemmän arvailuja.En ala tässä esittelemään puolesta ja vastaan kannanottoja - niihin voivat kiinnostuneet perehtyä googlettamalla.
Toteaisin vain , että kuulemma noihin aikoihin oli liikkeellä myös väärennös
tuosta kirjoituksesta.
mieti tätä kirjoitti:
Aabrahamilla oli tosiaan haaremi ja yksiavioisuus on meidän yhteiskunnassamme ihanne.Aabrahamin aikaan yksinäisellä
esineen.JKirjoitan uudellen, tarkemmin:
esineen.
Naisilla ei ylimalkaan ollut siihen aikaan mitään oikeuksia. Toisaalta ei naisen yksinäisyys tai turvattomuus ollut asia , joinka vuoksi hänet ostettiin haaremiin .
Jos mies piti naisesta, mies osti hänet..ei siksi koska nainen oli turvaton vaan siksi että tämä kyseinen kappale herätti seksihalun. Jos nainen ei ollut seksuaalisesti vetoava, ei häntä ostettu. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Homoseksi on syntiä.
Räsäsen lähteistä en tiedä,mutta kyllä niitä löytyy jos rupeaa hakemaan.
Sanoin tuosta siksi että on valhe väittää, että:
Ilmeuisesti homoseksuaalisuus on aihe josta voi valehdella mitä haluaa ja aina joku uskoo valheen. Toldisteita ei ole tuon valheen tueksi esitetty eikä niitä löydy.mieti tätä
________
Homoseksi on epänormaalia ja se on synti / kauhistus!!
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
JKirjoitan uudellen, tarkemmin:
esineen.
Naisilla ei ylimalkaan ollut siihen aikaan mitään oikeuksia. Toisaalta ei naisen yksinäisyys tai turvattomuus ollut asia , joinka vuoksi hänet ostettiin haaremiin .
Jos mies piti naisesta, mies osti hänet..ei siksi koska nainen oli turvaton vaan siksi että tämä kyseinen kappale herätti seksihalun. Jos nainen ei ollut seksuaalisesti vetoava, ei häntä ostettu.mieti tätä
_______
Nuo käytännöt muodostuivat pakkotahtisesti senaikaisten olojen myötävaikutuksella.
Yksinäinen nainen joka tapauksessa kuoli nälkään tai joutui huoraamaan tai
kerjuulle. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Kuvitteletko todella että " raskaan orjapäivä lopuksi" orja tulee kotiin, sitoo leijonan raatelemat kädentyngät siteisiin ja hoitaa rikki mennyttä sukupuolielintään jotta jaksaisi seuraavan päivän uurastuksen..onneksi vatsa täynnä ruokaa?mieti tätä sanoi :
Koska orjalla ei ollut mitään oikeuksia, niin hänen ei voida sanoa olevan orja henken sä pitimiksi.
nähtävästi valtavat määrät.
Lapsityövoimaa pidetään nykyään myös orjuudessa alikehittyneissä maissa.
Olisiko oikein antaa heidän kuolla nälkään , jos vanhemmat eivät pysty
heistä huolehtimaan??
Raamatun aikoina orjat vapautuivat muistaakseni kuuden vuoden jälkeen tai
saivat jäädä orjuuteen. pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
________
"Huhu Jeesuksen kuolleista nousemisesta oli nyt levinnyt laajalle, ja eri maakuntain maaherrain vanhan tavan mukaan oli heidän kertominen kaikki tärkeimmät tapaukset keisarille, ettei mitään tärkeänarvoista jäisi häneltä tietämättä. Pontius Pilatus lähetti siis keisari Tiberiukselle ilmoituksen Jeesuksen ylösnousemisesta ja siinä tapahtuneista asioista, joka tapaus oli jo huhuna tunnettu ympäri Palestiinan maata. Tässä kertomuksessa hän mainitsi tietävänsä muitakin ihmetöitä, joita Jeesus oli tehnyt ja jota Jeesusta sitten hänen ylösnousemisensa jälkeen suuri rahvasjoukko piti jumalana........ja niin edelleen.
"Kun Herra Kristus oli kärsinyt ja kuolleista noussut sekä lähettänyt opetuslapsensa saarnaamaan, lähetti Juudean maaherra Pilatus keisarille ja senaatille kertomuksensa Kristuksen kärsimisestä, kuolemasta ja ylösnousemuksesta sekä niistä julkisista töistä, joita hän teki ynnä niistä ihmeellisistä töistä, joita hänen opetuslapsensa hänen nimissään tekivät, mainiten myöskin, miten yhä enemmän alettiin häneen uskoa, ja että monet pitivät häntä Jumalana."
________
Flavius Josephus
37–100 jKr.
Ensimmäisen vuosisadan merkittävin juutalainen historioitsija. Hänen yksi tunnetuimmista teoksistaan on 21-osainen juutalaisten historiaa käsittelevä Antiquities (Juutalaisten muinaisajat), jonka hän sai valmiiksi vuosien 93 ja 94 välillä. Tästä teoksesta löytyy kaksi selvää viittausta Jeesukseen.
»Niihin aikoihin siellä eli Jeesus, viisas ihminen, jos häntä voi nimittää ihmiseksi. Sillä hän oli henkilö, joka teki yllättäviä sankaritekoja ja oli sellaisten ihmisten opettaja, jotka iloiten ottivat vastaan totuuden. Hän voitti puolelleen monia juutalaisia ja monia kreikkalaisia. Hän oli Kristus. Kun Pilatus, kuultuaan että häntä syyttivät keskuudessamme korkeimmassa asemassa olevat miehet, oli tuominnut hänet ristiinnaulittavaksi, ne, jotka olivat ensin oppineet rakastamaan häntä, eivät luopuneet kiintymyksestään häntä kohtaan. Kolmantena päivänä hän ilmestyi heille herättynä takaisin henkiin, sillä Jumalan profeetat olivat profetoineet tämän ja lukemattomia muita hämmästyttäviä asioita hänestä. Ja kristittyjen heimo, jota hänen mukaansa sillä nimellä kutsutaan, ei tähän päivään mennessä ole kadonnut.»
Tuota Josefuksen kirjoitusta on kyseenalaistettu perusteilla ,jotka kuitenkin ovat enemmän tai vähemmän arvailuja.En ala tässä esittelemään puolesta ja vastaan kannanottoja - niihin voivat kiinnostuneet perehtyä googlettamalla.
tuosta kirjoituksesta.
http://www.nic.fi/~jlindell/pilatus.htmNo jopa itse PERTSA2010 haksahti pahemman kerran. Jos nuo Pilatuksen kirjoitukset ovat totta, niin silloin Raamatussa olevat kirjoitukset Jeesuksesta eivät kerro kaikkea. Yksikään neljästä evankeliumista ei kerro Jeesuksen olleen ylivertaisen mukavan näköinen eikä sitä että maa olisi niellyt epäuskoisia juutalaisia kuolemaan. Nuohan ovat aivan olennaisia asioita, jotka puuttuvat Raamatusta, joka kertoo totuuden, vai miten se on?
Nyt jää jäljelle Jesaja, joka sinun mukaansa sanoo Jeesuksen olevan rujo, ja Pilatus joka sanoo hänen erottuneen muista, koska hän oli kuin kullattu ja muutenkin uljaamman näköinen. Joku valehtelee tai sinun tietosi ovat väärät. Vai onko Pilatus sitten tiennyt paremmin kuin Jesaja ja evankelistat?
Eikö sinua, Pertsa, mikään ristiriitaisuus saa hälytyskelloja soimaan? Ei Pilatus kuulosta kovin todelliselta Jeesuksen mieheltä, jos panee hänen kuolemantuomionsa käytäntöön, vaikka muka piti häntä Jumalana ja Kristuksena. Siinä jos missä on sellaista, joka ei voi pitää paikkaansa.
Ei sun todistelu vakuuta minua ainakaan yhtään ollenkaan.- mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä sanoi :
Koska orjalla ei ollut mitään oikeuksia, niin hänen ei voida sanoa olevan orja henken sä pitimiksi.
nähtävästi valtavat määrät.
Lapsityövoimaa pidetään nykyään myös orjuudessa alikehittyneissä maissa.
Olisiko oikein antaa heidän kuolla nälkään , jos vanhemmat eivät pysty
heistä huolehtimaan??
Raamatun aikoina orjat vapautuivat muistaakseni kuuden vuoden jälkeen tai
saivat jäädä orjuuteen.Raamatun aikaan orjat kuolivat miten kuolivat, ruoskittuna, nälkään, nääntymykseen..ja joskus vapautettuina..
Mutta, et kai tosissasi ajattele että parempi orjana ja kylläisenä kuiin vapaana ja nälkäisenä? Silloin sinä olet samaa mieltä siitä että jokin ihmisjoukko saadaan ottaa orjaksi ja hyödyntää, jos yhteiskunta ei elätä tätä joukkoa tai tarvitsee orjajoukon työpanoksen..hyvä ihme...jos noin ajattelet, niin sulla on kiinnostava moraali.
Sivumennen, mikä vastuu sinulla on nykyajan nälkäisistä orjista? - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
_______
Nuo käytännöt muodostuivat pakkotahtisesti senaikaisten olojen myötävaikutuksella.
kerjuulle.Kuule,
"Nuo käytännöt muodostuivat pakkotahtisesti senaikaisten olojen myötävaikutuksella.
kerjuulle. "
Nuo käytännöt muodoistuivat sen pohjalta, että mies vallitsi ja oli ihminen ja nainen oli esine, kuin kuokka tai hevonen. Sinulla näyttää koko ajan olevan käsitys, että parempi vatsa täynnä ja vaikka huorana kuin nälkäisenä ja ihmisarvon säilyttäneenä. Silloin et varmaan pane pahaksesi niitä itsensä myyviä naisia jotka tulee Suomeen ja tarjoilevat " pilua kympillä". Hehän vain elätt'ävät itsesnäs ja parempi se kuin kuolla nälkään..
Noita samoja itsensä myyviä ihmisiä näkyy joka puolella maailmaa.. jotkut myyvät pilua, joitkut penistä. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Raamatun aikaan orjat kuolivat miten kuolivat, ruoskittuna, nälkään, nääntymykseen..ja joskus vapautettuina..
Mutta, et kai tosissasi ajattele että parempi orjana ja kylläisenä kuiin vapaana ja nälkäisenä? Silloin sinä olet samaa mieltä siitä että jokin ihmisjoukko saadaan ottaa orjaksi ja hyödyntää, jos yhteiskunta ei elätä tätä joukkoa tai tarvitsee orjajoukon työpanoksen..hyvä ihme...jos noin ajattelet, niin sulla on kiinnostava moraali.
Sivumennen, mikä vastuu sinulla on nykyajan nälkäisistä orjista?mieti tätä
_________
Jos vapaus loppuu lyhyeen , kun kuolet nälkään niin mikä olisi parempi
vaihtoehto mielestäsi? - pertsa2010
No jopa itse PERTSA2010 haksahti pahemman kerran. Jos nuo Pilatuksen kirjoitukset ovat totta, niin silloin Raamatussa olevat kirjoitukset Jeesuksesta eivät kerro kaikkea. Yksikään neljästä evankeliumista ei kerro Jeesuksen olleen ylivertaisen mukavan näköinen eikä sitä että maa olisi niellyt epäuskoisia juutalaisia kuolemaan. Nuohan ovat aivan olennaisia asioita, jotka puuttuvat Raamatusta, joka kertoo totuuden, vai miten se on?
Nyt jää jäljelle Jesaja, joka sinun mukaansa sanoo Jeesuksen olevan rujo, ja Pilatus joka sanoo hänen erottuneen muista, koska hän oli kuin kullattu ja muutenkin uljaamman näköinen. Joku valehtelee tai sinun tietosi ovat väärät. Vai onko Pilatus sitten tiennyt paremmin kuin Jesaja ja evankelistat?
Eikö sinua, Pertsa, mikään ristiriitaisuus saa hälytyskelloja soimaan? Ei Pilatus kuulosta kovin todelliselta Jeesuksen mieheltä, jos panee hänen kuolemantuomionsa käytäntöön, vaikka muka piti häntä Jumalana ja Kristuksena. Siinä jos missä on sellaista, joka ei voi pitää paikkaansa.
Ei sun todistelu vakuuta minua ainakaan yhtään ollenkaan.helsinkijokkeri sanoi :
mieti tätä kirjoitti:
Kuule,
"Nuo käytännöt muodostuivat pakkotahtisesti senaikaisten olojen myötävaikutuksella.
kerjuulle. "
Nuo käytännöt muodoistuivat sen pohjalta, että mies vallitsi ja oli ihminen ja nainen oli esine, kuin kuokka tai hevonen. Sinulla näyttää koko ajan olevan käsitys, että parempi vatsa täynnä ja vaikka huorana kuin nälkäisenä ja ihmisarvon säilyttäneenä. Silloin et varmaan pane pahaksesi niitä itsensä myyviä naisia jotka tulee Suomeen ja tarjoilevat " pilua kympillä". Hehän vain elätt'ävät itsesnäs ja parempi se kuin kuolla nälkään..
Noita samoja itsensä myyviä ihmisiä näkyy joka puolella maailmaa.. jotkut myyvät pilua, joitkut penistä.mieti tätä sanoi :
Sinulla näyttää koko ajan olevan käsitys, että parempi vatsa täynnä ja vaikka huorana kuin nälkäisenä ja ihmisarvon säilyttäneenä.
mieti tätä
________
Homoseksi on epänormaalia ja se on synti / kauhistus!!
3.Mooseksen kirja:
18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.Minä sanoin:
• "Mitä varhaisemmassa vaiheessa nuorella on homoseksuaalisia kokemuksia, sitä vaikeampaa tutkimusten mukaan tästä taipumuksesta on päästä eroon.""
Tuohon lauseeseen viittaen sanoin: tuo on valhe ja siihen tartuin. Sinä hyppäsit Raamattuun ,vaikka en sanon ut puolta sanaa Raamatusta vaan siitä, että Räsänen valehtelee tietoisesti.. - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
_________
Jos vapaus loppuu lyhyeen , kun kuolet nälkään niin mikä olisi parempi
vaihtoehto mielestäsi?Olosuhteiden muuton on se parempi vaiuhtoehto. Kun sinulla on se ylimääräinen ihokas, niin anna se sille joka on kuolemassa nälkään. Toisaalta tunnen ihmiset niin hyvin ,ettei kenelläkään ole ylimääräistä koska ainahan pitää ruokkia oma suu ensin ja sitten koirien suu ja sitten se muskeliveneen bensa ja asuntolainat.. ja mehän maksamme kirkollisveroa ja muita veroja..ja niin edelleen.
Ja eihän Jeesus tarkoittanut sitä mitä sanoi käskemällä luopua omaisuudesta..sehän on vain vertauskuva..ja maailma on muutenkin pahja..ja ihminen heikko ja muut vielä heikompia..syitä löytyy sanoi entinenkin laíska sika: maa kova ja kärsä kipeä. pertsa2010 kirjoitti:
helsinkijokkeri sanoi :
Evankeliumit eivät tietääkseni puhu hänen normaalista ulkonnäöstään mitään.Ai jaa, Pertsa. Sinä olet nojannut tietosi Jeesuksen ulkonäöstä Jesajaan, jossa Jeesus on ruma, ettei ihmiset voi edes katsoa. Olet huomannut, kuten kirjoitinkin, että evankeliumeissa ei ole mainintaa Jeesuksen ulkonäöstä. Taas laistit tietolähteitäsi, kun vetoat nyt Pilatukseen, joka antaa mielestäsi parempaa tietoa kuin Raamattu. Ja tässä tapauksessa luotat nyt Pilatukseen enemmän kuin Jesajaan. Ei se minua haittaa, kun olen ajatellutkin ettei Jesaja Jeesuksesta mitään kerro. Se minun suhtautumistavan muutoksesta.
Eli lopputuloksena on, että Jeesus oli hienon näköinen, kun ainoa joka siitä tiesi kertoa, on Pilatus. Ihme kuitenkin, että tietojeni mukaan Pilatus ei kirjoittanut Jeesuksesta mitään sen aikaisen kirjeenvaihtokaverinsa kanssa. Outoa, kun kerran jälkeenpäin tiesi kertoa Jeesuksesta paljonkin.
Kolmas seikka, ihme sekin, jos Pilatus piti itseään Jeesukseen uskovana, niin eikö niin merkittävä asia mennyt evankeliumien kirjoittajien tietoon? Jotenkin vaikka miten ajattelee, niin koko ajan on liikaa epämääräsisiä asioita, joita ei voi tarkistaa mistään toisesta, ei edes Raamatusta, vaikka kyseessä on itse Jeesus. Ja taas nähtiin, ettei Raamattu käy tietolähteeksi edes Raamatun asioista.- mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
________
________
Flavius Josephus
37–100 jKr.
tuosta kirjoituksesta.
Maaherra Pontius Pilatus olisi kernaasti jättänyt Jeesuksen tuomitsematta, käy ilmi paitsi Sanasta myös Pilatuksen omista raporteista keisari Tiberiukselle eli Pontius Pilatuksen Virallisista Asiakirjoista
Aina kun luemme Jeesuksen kärsimyshistoriaa tapaamme myös nimen Pontius Pilatus. Hän oli roomalainen prokuraattori, joka edusti maallista tuomiovaltaa. Tärkeän asemansa vuoksi hänestä on aina ollut liikkeellä monenlaisia taruja ja legendoja, mm. Acta Pilati -niminen keskiaikainen kirjoitelma.
Mutta hänestä on myös vakavampaa historiallista aineistoa, kuten Pontius Pilatuksen viralliset asiakirjat, jossa on Pilatuksen itsensä kirjoittamia ilmoituksia, kirjeitä yms. Rooman keisari Tiberiukselle Jeesuksen vaikutuksesta, tutkimisesta, tuomiosta, ristiinnaulitsemisesta jne. Kirja ilmestyi suomeksi 1887,ja uusi painos 1975 Akateemisen Kustannusliikkeen kautta.
Prof. Tischendorf löysi Pilatuksen Asiakirjat
Asiakirjat olivat olleet pitkään tietymättömissä, mutta saksalainen professori Konstantin von Tischendorf löysi ne tehdessään tutkimusmatkoja mm. itämaisiin kirjastoihin 1850- luvulla. Noilla matkoilla hän teki myös löydön, joka teki hänestä maailmankuulun: hän toi Saksaan UT:n alkutekstin todistuskappaleita, joista tärkein oli Siinain Katariinaluostarista löytämänsä kreikkalainen Raamatun käsikirjoitus, Codex Sinaiticus.
Pilatuksen asiakirjojen aitoutta vastaan on tietysti myös hyökätty, mutta se on ollut vaikeaa, koska dokumentin tukena on kolmen kuuluisan kirkkoisän todistus: Justinus Martyyrin (v. 138), Tertullianuksen (n. v 200) ja kirkkohistorioitsija Eusebiuksen (n. v. 315). Tischendorf toteaakin kirjan johdannossa. "Näiden kolmen tunnetun ja luotetun henkilön kirjoituksista ja lausunnoista selviää se, että Pilatuksen asiakirjat ovat olleet olemassa jo ennen vuotta 138 jKr. ja että niitä tuolloin pidettiin todellisina asiakirjoina - -. "
Osa Pilatuksen dokumenteista oli löydettäessä sekä kreikan- että latinankielisinä, joten tältä osin kirjassa on toistoa, koska kaikki tekstit on suomennettu. Kirjan loppuun on myös liitetty mm. lainauksia em. kirkkoisiltä näiden elämäkertatietoja. Seuraavassa joitakin otteita Pilatukselta:
"Pontius Pilatus lähettää tervehdyksensä keisari Tiberiukselle
Tuo ei pidä paikkaansa koska tiede ja tutkimus ei ole löytänyt yhtään tekstiä joka olisi Pilatuksen itsensä kirjoittama. Ei ole lähetetty kirjeitä Palestiinasta Roomaan..nuo sinun tekstisi joita esittelet tässä ovat kaikki joko väärennös tai muu myöhempi tekele.
"Huhu Jeesuksen kuolleista nousemisesta ..
tapaus oli jo huhuna tunnettu ...
Nuo sinun todisteesi eiv ät ole tieteen tutkimuksen läpikäyneitä tekstejä vaan joko väärennöksiä tai myöhem min syntyneitä tekstejä jotka eivät todista muuta kuin että kristillisyys alkoi olla tunnettu asia....ja siitä ei tässä ole kysymys. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Minä sanoin:
• "Mitä varhaisemmassa vaiheessa nuorella on homoseksuaalisia kokemuksia, sitä vaikeampaa tutkimusten mukaan tästä taipumuksesta on päästä eroon.""
Tuohon lauseeseen viittaen sanoin: tuo on valhe ja siihen tartuin. Sinä hyppäsit Raamattuun ,vaikka en sanon ut puolta sanaa Raamatusta vaan siitä, että Räsänen valehtelee tietoisesti..mieti tätä
_______
Homoseksuaalisuuden ei ole voitu osoittaa olevan geeneistä johtuvaa tai
muutoinkaan mikään fyysinen sairaus joten sen syyt menevät täten sinne
"latvan" puolelle.
Kallistuisin Räsäsen kannalle jos syisttä puhutaan. - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
_______
Homoseksuaalisuuden ei ole voitu osoittaa olevan geeneistä johtuvaa tai
muutoinkaan mikään fyysinen sairaus joten sen syyt menevät täten sinne
"latvan" puolelle.
Kallistuisin Räsäsen kannalle jos syisttä puhutaan.Kakkistu mille puolelle hakluat, mutta sanoin Räsäsen tekstistä joka on tässä:
Totesin että
tuo on valhetta ja on kumma kuinka kristitty uskovainen voi laittaa tuollaista esiin. Nähtävästi siinä ei "panettelun synti" paljon merkitse kun voi valehdella. - pertsa2010
Ai jaa, Pertsa. Sinä olet nojannut tietosi Jeesuksen ulkonäöstä Jesajaan, jossa Jeesus on ruma, ettei ihmiset voi edes katsoa. Olet huomannut, kuten kirjoitinkin, että evankeliumeissa ei ole mainintaa Jeesuksen ulkonäöstä. Taas laistit tietolähteitäsi, kun vetoat nyt Pilatukseen, joka antaa mielestäsi parempaa tietoa kuin Raamattu. Ja tässä tapauksessa luotat nyt Pilatukseen enemmän kuin Jesajaan. Ei se minua haittaa, kun olen ajatellutkin ettei Jesaja Jeesuksesta mitään kerro. Se minun suhtautumistavan muutoksesta.
Eli lopputuloksena on, että Jeesus oli hienon näköinen, kun ainoa joka siitä tiesi kertoa, on Pilatus. Ihme kuitenkin, että tietojeni mukaan Pilatus ei kirjoittanut Jeesuksesta mitään sen aikaisen kirjeenvaihtokaverinsa kanssa. Outoa, kun kerran jälkeenpäin tiesi kertoa Jeesuksesta paljonkin.
Kolmas seikka, ihme sekin, jos Pilatus piti itseään Jeesukseen uskovana, niin eikö niin merkittävä asia mennyt evankeliumien kirjoittajien tietoon? Jotenkin vaikka miten ajattelee, niin koko ajan on liikaa epämääräsisiä asioita, joita ei voi tarkistaa mistään toisesta, ei edes Raamatusta, vaikka kyseessä on itse Jeesus. Ja taas nähtiin, ettei Raamattu käy tietolähteeksi edes Raamatun asioista.helsinkijokkeri sanoi :
Ja taas nähtiin, ettei Raamattu käy tietolähteeksi edes Raamatun asioista.
________
Miten niin nähtiin - on liikaa epämääräisiä asioita - me vain ajattelemalla
selvitämme itsellemme niitten mahdolliset taustat.
Sanoin jo aiemmin ,että älä rupea "tietämään" vaan kerää mieluummin tietoa.
Ei minullakaan ole vastauksia kaikkiin kysymyksiin , mutta niihin tärkeimpiin on. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
(Avainsanoma 3/2004)
Maaherra Pontius Pilatus olisi kernaasti jättänyt Jeesuksen tuomitsematta, käy ilmi paitsi Sanasta myös Pilatuksen omista raporteista keisari Tiberiukselle eli Pontius Pilatuksen Virallisista Asiakirjoista
Aina kun luemme Jeesuksen kärsimyshistoriaa tapaamme myös nimen Pontius Pilatus. Hän oli roomalainen prokuraattori, joka edusti maallista tuomiovaltaa. Tärkeän asemansa vuoksi hänestä on aina ollut liikkeellä monenlaisia taruja ja legendoja, mm. Acta Pilati -niminen keskiaikainen kirjoitelma.
Mutta hänestä on myös vakavampaa historiallista aineistoa, kuten Pontius Pilatuksen viralliset asiakirjat, jossa on Pilatuksen itsensä kirjoittamia ilmoituksia, kirjeitä yms. Rooman keisari Tiberiukselle Jeesuksen vaikutuksesta, tutkimisesta, tuomiosta, ristiinnaulitsemisesta jne. Kirja ilmestyi suomeksi 1887,ja uusi painos 1975 Akateemisen Kustannusliikkeen kautta.
Prof. Tischendorf löysi Pilatuksen Asiakirjat
Asiakirjat olivat olleet pitkään tietymättömissä, mutta saksalainen professori Konstantin von Tischendorf löysi ne tehdessään tutkimusmatkoja mm. itämaisiin kirjastoihin 1850- luvulla. Noilla matkoilla hän teki myös löydön, joka teki hänestä maailmankuulun: hän toi Saksaan UT:n alkutekstin todistuskappaleita, joista tärkein oli Siinain Katariinaluostarista löytämänsä kreikkalainen Raamatun käsikirjoitus, Codex Sinaiticus.
Pilatuksen asiakirjojen aitoutta vastaan on tietysti myös hyökätty, mutta se on ollut vaikeaa, koska dokumentin tukena on kolmen kuuluisan kirkkoisän todistus: Justinus Martyyrin (v. 138), Tertullianuksen (n. v 200) ja kirkkohistorioitsija Eusebiuksen (n. v. 315). Tischendorf toteaakin kirjan johdannossa. "Näiden kolmen tunnetun ja luotetun henkilön kirjoituksista ja lausunnoista selviää se, että Pilatuksen asiakirjat ovat olleet olemassa jo ennen vuotta 138 jKr. ja että niitä tuolloin pidettiin todellisina asiakirjoina - -. "
Osa Pilatuksen dokumenteista oli löydettäessä sekä kreikan- että latinankielisinä, joten tältä osin kirjassa on toistoa, koska kaikki tekstit on suomennettu. Kirjan loppuun on myös liitetty mm. lainauksia em. kirkkoisiltä näiden elämäkertatietoja. Seuraavassa joitakin otteita Pilatukselta:
"Pontius Pilatus lähettää tervehdyksensä keisari Tiberiukselle
Tuo ei pidä paikkaansa koska tiede ja tutkimus ei ole löytänyt yhtään tekstiä joka olisi Pilatuksen itsensä kirjoittama. Ei ole lähetetty kirjeitä Palestiinasta Roomaan..nuo sinun tekstisi joita esittelet tässä ovat kaikki joko väärennös tai muu myöhempi tekele.
"Huhu Jeesuksen kuolleista nousemisesta ..
tapaus oli jo huhuna tunnettu ...
Nuo sinun todisteesi eiv ät ole tieteen tutkimuksen läpikäyneitä tekstejä vaan joko väärennöksiä tai myöhem min syntyneitä tekstejä jotka eivät todista muuta kuin että kristillisyys alkoi olla tunnettu asia....ja siitä ei tässä ole kysymys.mieti tätä sanoi :
eivät todista muuta kuin että kristillisyys alkoi olla tunnettu asia....ja siitä ei tässä ole kysymys.
eivät todista muuta kuin että kristillisyys alkoi olla tunnettu asia....ja siitä ei tässä ole kysymys.
Joka tapauksessa roomalaiset historioitsijat ja muutkin tunsivat nimen Jeesus ja aina voidaan kaikkea väittää väärennökseksi - päästään ikäänkuin helpommalla.Nyt vetäydyt taqppion kärsineenä väittämään että koska et voi osoittaa todisteita paikkansa pitäviksi , niin todisteiden kriittinen tarkastelu on sinusta epäreilua...
Jos sinun uskosi nojaa siiihen, mikä on mukavaa uskoa ,niin mihin se silloin nojaa? - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Nyt vetäydyt taqppion kärsineenä väittämään että koska et voi osoittaa todisteita paikkansa pitäviksi , niin todisteiden kriittinen tarkastelu on sinusta epäreilua...
Jos sinun uskosi nojaa siiihen, mikä on mukavaa uskoa ,niin mihin se silloin nojaa?mieti tätä
________
Minä olen esittänyt dokumentoitua tietoa - sinä olet esittänyt vain omia
mielipiteitäsi dokumenttien aitoudesta :-) - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
________
Minä olen esittänyt dokumentoitua tietoa - sinä olet esittänyt vain omia
mielipiteitäsi dokumenttien aitoudesta :-)Dokumenttien aitoudesta
(:http://en.wikipedia.org/wiki/Pontius_Pilate)
Main article: Acts of Pilate
The 4th century apocryphal text that is called the Acts of Pilate presents itself in a preface (missing in some MSS) as derived from the official acts preserved in the praetorium at Jerusalem. Though the alleged Hebrew original of the document is attributed to Nicodemus, the title Gospel of Nicodemus for this fictional account only appeared in mediaeval times, after the document had been substantially elaborated. Nothing in the text suggests that it is in fact a translation from Hebrew or Aramaic.
This text gained wide credit in the Middle Ages, and has considerably affected the legends surrounding the events of the crucifixion, which, taken together, are called the Passion. Its popularity is attested by the number of languages in which it exists, each of these being represented by two or more variant "editions": Greek (the original), Coptic, Armenian and Latin versions. The Latin versions were printed several times in the 15th and 16th centuries.
One class of the Latin manuscripts contain as an appendix or continuation, the Cura Sanitatis Tiberii, the oldest form of the Veronica legend.
The Acts of Pilate consist of three sections, whose styles reveal three authors, writing at three different times.
The first section (1–11) contains a fanciful and dramatic circumstantial account of the trial of Jesus, based upon Luke 23.
The second part (12–16) regards the Resurrection.
An appendix, detailing the Descensus ad Infernos was added to the Greek text. This legend of a Harrowing of Hell has chiefly flourished in Latin, and was translated into many European versions. It doesn't exist in the eastern versions, Syriac and Armenian, that derive directly from Greek versions. In it, Leucius and Charinus, the two souls raised from the dead after the Crucifixion, relate to the Sanhedrin the circumstances of Christ's descent to Limbo. (Leucius Charinus is the traditional name to which many late apocryphal Acta of Apostles is attached.)
Ei Pilatus itse ole mitään kirjoittanut. Se mitä esittelit, on 300-luvulta oleva kristillinen apokryfikirjoitus. Se perustuu mielikuvitukseen ja sitä on vielä keskiajalla paranneltu.
Tischendorfd julkaisi tämän apokryyfin teoksessaan " Evangelia Apocrypha". Hän ei väitä löytänensä Pilatuksen kirjoituksia eikä Acta Pilati väitä että teksti olisi Pilatuksen
http://www.newadvent.org/cathen/01111b.htm
The Acts of Pilate does not purport to have been written by Pilate (thus is not pseudepigraphical), but does claim to have been derived from the official acts preserved in the praetorium at Jerusalem. An alleged "Hebrew" original is falsely attributed to Nicodemus, hence the title Gospel of Nicodemus that the text gained in the Middle Ages. It had a considerable effect on medieval popular Christianity, an effect that it carries in some quarters still. Its popularity is attested by the number of languages in which it exists, each in several manuscript traditions, or "editions."
Siinä sinulle vaswtaus, jota kaipasit...en puhu mitä sattuu, enkä usko edes mitä sattuu.. m iten sinä? - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Dokumenttien aitoudesta
(:http://en.wikipedia.org/wiki/Pontius_Pilate)
Main article: Acts of Pilate
The 4th century apocryphal text that is called the Acts of Pilate presents itself in a preface (missing in some MSS) as derived from the official acts preserved in the praetorium at Jerusalem. Though the alleged Hebrew original of the document is attributed to Nicodemus, the title Gospel of Nicodemus for this fictional account only appeared in mediaeval times, after the document had been substantially elaborated. Nothing in the text suggests that it is in fact a translation from Hebrew or Aramaic.
This text gained wide credit in the Middle Ages, and has considerably affected the legends surrounding the events of the crucifixion, which, taken together, are called the Passion. Its popularity is attested by the number of languages in which it exists, each of these being represented by two or more variant "editions": Greek (the original), Coptic, Armenian and Latin versions. The Latin versions were printed several times in the 15th and 16th centuries.
One class of the Latin manuscripts contain as an appendix or continuation, the Cura Sanitatis Tiberii, the oldest form of the Veronica legend.
The Acts of Pilate consist of three sections, whose styles reveal three authors, writing at three different times.
The first section (1–11) contains a fanciful and dramatic circumstantial account of the trial of Jesus, based upon Luke 23.
The second part (12–16) regards the Resurrection.
An appendix, detailing the Descensus ad Infernos was added to the Greek text. This legend of a Harrowing of Hell has chiefly flourished in Latin, and was translated into many European versions. It doesn't exist in the eastern versions, Syriac and Armenian, that derive directly from Greek versions. In it, Leucius and Charinus, the two souls raised from the dead after the Crucifixion, relate to the Sanhedrin the circumstances of Christ's descent to Limbo. (Leucius Charinus is the traditional name to which many late apocryphal Acta of Apostles is attached.)
Ei Pilatus itse ole mitään kirjoittanut. Se mitä esittelit, on 300-luvulta oleva kristillinen apokryfikirjoitus. Se perustuu mielikuvitukseen ja sitä on vielä keskiajalla paranneltu.
Tischendorfd julkaisi tämän apokryyfin teoksessaan " Evangelia Apocrypha". Hän ei väitä löytänensä Pilatuksen kirjoituksia eikä Acta Pilati väitä että teksti olisi Pilatuksen
The Acts of Pilate does not purport to have been written by Pilate (thus is not pseudepigraphical), but does claim to have been derived from the official acts preserved in the praetorium at Jerusalem. An alleged "Hebrew" original is falsely attributed to Nicodemus, hence the title Gospel of Nicodemus that the text gained in the Middle Ages. It had a considerable effect on medieval popular Christianity, an effect that it carries in some quarters still. Its popularity is attested by the number of languages in which it exists, each in several manuscript traditions, or "editions."
Siinä sinulle vaswtaus, jota kaipasit...en puhu mitä sattuu, enkä usko edes mitä sattuu.. m iten sinä?mieti tätä
________
Sinä esittelet pilatuksen tekoja(nikodeemuksen evankeliumi) , minä puolestani opusta Pontius Pilatuksen virallisia asiakirjoja :
http://www.netikka.net/mpeltonen/pilatuskirjat.htm :
Ote ylläolevasta
Kirjan alkusanoissa mainitaan, että jo teoksen ilmestyttyä v. 1887 syntyi epäilyjä asiakirjojen alkuperästä ja oikeellisuudesta. Mistä voitaisiin tietää, olivatko nämä varmasti Pontius Pilatuksen kirjoittamat vai eivät? Teoksessa vedotaan prof. Tischendorffiin, joka oli tunnettu saksalainen raamatunkriitikko ja joka toimi teologian professorina Leipzigissä. Tischendorffin mukaan kyseessä ovat samat Pilatuksen asiakirjat, jotka tämä oli lähettänyt Rooman keisarille ja samassa muodossaan, kuin Justinuksen, Tertullianuksen ym. niitä lukiessa, ja sellaisina, kuin ne olivat silloin, kun Eusebius kirkkohistoriallisessa teoksessaan niihin viittasi.
Justinuksen maininnat asiakirjoista ovat vuodelta 138 jKr, Tertullianuksen noin v. 200 jKr. ja Eusebiuksen noin v. 315 jKr. Näistä maininnoista voi tehdä sen johtopäätöksen, että mainitut asiakirjat todella olivat olemassa. Ja koska ne olivat olemassa jo ennen v. 138, jolloin Justinus niihin vetosi ollessaan syytettynä roomalaisessa oikeudessa, niiden täytyi olla nimenomaan aidot Pilatuksen asiakirjat, koska muutoin Justinus ei olisi voinut niihin vedota.
Johdannossa mainitaan myös, että harvoilla vanhan ajan kirjoituksilla on yhtä varmoja todisteita alkuperästään, kuin näillä kirjoituksilla. (Esim. Tacituksen Keisarillisen Rooman historia -kirjasta on vain muutama osittainen jäljennös säilynyt, ja nekin peräisin jostain 1100 -luvulta. M.P.)
Seuraava lyhennelmä sisältää otteita teoksen pääkohdista. - mieti tätä
pertsa2010 kirjoitti:
mieti tätä
________
Sinä esittelet pilatuksen tekoja(nikodeemuksen evankeliumi) , minä puolestani opusta Pontius Pilatuksen virallisia asiakirjoja :
http://www.netikka.net/mpeltonen/pilatuskirjat.htm :
Ote ylläolevasta
Kirjan alkusanoissa mainitaan, että jo teoksen ilmestyttyä v. 1887 syntyi epäilyjä asiakirjojen alkuperästä ja oikeellisuudesta. Mistä voitaisiin tietää, olivatko nämä varmasti Pontius Pilatuksen kirjoittamat vai eivät? Teoksessa vedotaan prof. Tischendorffiin, joka oli tunnettu saksalainen raamatunkriitikko ja joka toimi teologian professorina Leipzigissä. Tischendorffin mukaan kyseessä ovat samat Pilatuksen asiakirjat, jotka tämä oli lähettänyt Rooman keisarille ja samassa muodossaan, kuin Justinuksen, Tertullianuksen ym. niitä lukiessa, ja sellaisina, kuin ne olivat silloin, kun Eusebius kirkkohistoriallisessa teoksessaan niihin viittasi.
Justinuksen maininnat asiakirjoista ovat vuodelta 138 jKr, Tertullianuksen noin v. 200 jKr. ja Eusebiuksen noin v. 315 jKr. Näistä maininnoista voi tehdä sen johtopäätöksen, että mainitut asiakirjat todella olivat olemassa. Ja koska ne olivat olemassa jo ennen v. 138, jolloin Justinus niihin vetosi ollessaan syytettynä roomalaisessa oikeudessa, niiden täytyi olla nimenomaan aidot Pilatuksen asiakirjat, koska muutoin Justinus ei olisi voinut niihin vedota.
Johdannossa mainitaan myös, että harvoilla vanhan ajan kirjoituksilla on yhtä varmoja todisteita alkuperästään, kuin näillä kirjoituksilla. (Esim. Tacituksen Keisarillisen Rooman historia -kirjasta on vain muutama osittainen jäljennös säilynyt, ja nekin peräisin jostain 1100 -luvulta. M.P.)
Seuraava lyhennelmä sisältää otteita teoksen pääkohdista.Kyse on juuri samasta acta pilatista, jonka Tischendorff julkaisi Evangelia Apocrypha- kirjassaan.
Apokryyffikirja ei väitä olevansa Puilatuksen teksiä. Se ei ole Pilatuksen kirjoittama eikä kenekään hänen aikalaisensakaan.
Katsopa esimerkiksi tätä käännöstä suomeksi:
( Peltonen)
"Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:
Hän on viettelijä,
hän on kapinallinen,
hän on lain vihollinen, hän nimittää itsensä Israelin kuninkaaksi,
hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.
Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.
Me allekirjoittaneet todistamme täten Jeesuksen kuolemantuomion:
Daniel, rabbiini, farisealainen
Johannes, rabbiini
Rafael Rorobabel
Kapet, kansalainen
Väitätkö todella että tämä olisi aito pöytäkirja jota Pilatus piti Jeesuksen kuolemaantuomion aikana?
Kukaan ei tiedä minkä roomalaisen kuun pääsiäisenä Jeesus kuoli.
Roomalaiset eivät nimittäneet Jerusalemia pyhäksi , rabbiineja ei tuohon aikaan ollut,
oli kyllä kunnianimi rav, mutta juutalaiset eivät allekirjoittaneet miehittäjän asiakirjoja eikä miehittäjä omissa tuomioissaan tarvinnut todistajia. Sen näkee jopa evankeliumeistakin. Kapet ja Rorobabel ovat älyttömiä nimiä eivät mitään kieltä.
Eusebiuksesta: The well-informed Eusebius (325), although he mentions the Acta Pilati referred to by Justin and Tertullian and heathen pseudo-Acts of this kind, shows no acquaintance with this work. We are forced to admit that is of later origin, and scholars agree in assigning it to the middle of the fourth century. There is no internal relation between the "Acta" and the feigned letter found in the Acts of Peter and Paul. Epiphanius refers to the Acta Pilati similar to our own, as early as 376, but there are indications that the current Greek text, the earliest extant form, is a revision of the original one.
Then Tertullian, the great jurist-theologian of Carthage, addressing his Defence of Christianity to the man authorities in the province of Africa about AD 197, says: 'Tiberius, in whose time the Christian name first made its appearance in the world, laid before the Senate tidings from Syria Palestina which had revealed to him the truth of the divinity there manifested, and supported the motion by his own vote to begin with. The Senate rejected it because it had not itself given its approval. Caesar held to his own opinion and threatened danger to the accusers of the Christians."
It would no doubt be pleasant if we could believe this story of Tertullian, which he manifestly believed to be true but a story so inherently improbable and inconsistent with what we know of Tiberius, related nearly 170 years after the event, does not commend itself to a historian's judgment. "
Mistä luulet johtuvan että mikään kirkko ei pidä totena näin mullistavaa asikirjaa : pöytäkirjaa jeesuksen oikeudenkäynnistä jossa todistajina oli joukko juutaisia ja juutalaisilla arvonimi joka on peräisin saksan kielestä. - pertsa2010
mieti tätä kirjoitti:
Kyse on juuri samasta acta pilatista, jonka Tischendorff julkaisi Evangelia Apocrypha- kirjassaan.
Apokryyffikirja ei väitä olevansa Puilatuksen teksiä. Se ei ole Pilatuksen kirjoittama eikä kenekään hänen aikalaisensakaan.
Katsopa esimerkiksi tätä käännöstä suomeksi:
( Peltonen)
"Keisari Tiberiuksen seitsemäntenätoista hallitusvuotena ja 24 päivänä Maaliskuuta, Pyhässä Jerusalemin kaupungissa, Hannaan ja Kaifaan ollessa ylimmäisinä pappeina, Jumalan kansan uhripappeina, tuomitsen minä, Pontius Pilatus, Pretorikunnan maaherra, Jeesus Natsarealaisen kuolemaan ristillä kahden pahantekijän välillä, seuraavien kansan syytösten tähden:
Hän on viettelijä,
hän on kapinallinen,
hän on lain vihollinen, hän nimittää itsensä Israelin kuninkaaksi,
hän on mennyt temppeliin seurassaan suuri kansanjoukko, jolla oli palmunoksia käsissään.
Centurio Qvintus Kornelius käsketään viemään hänet teloituspaikalle. Jokaista, olkoonpa hän köyhä tai rikas, kielletään vastustamasta Jeesuksen kuolettamista.
Me allekirjoittaneet todistamme täten Jeesuksen kuolemantuomion:
Daniel, rabbiini, farisealainen
Johannes, rabbiini
Rafael Rorobabel
Kapet, kansalainen
Väitätkö todella että tämä olisi aito pöytäkirja jota Pilatus piti Jeesuksen kuolemaantuomion aikana?
Kukaan ei tiedä minkä roomalaisen kuun pääsiäisenä Jeesus kuoli.
Roomalaiset eivät nimittäneet Jerusalemia pyhäksi , rabbiineja ei tuohon aikaan ollut,
oli kyllä kunnianimi rav, mutta juutalaiset eivät allekirjoittaneet miehittäjän asiakirjoja eikä miehittäjä omissa tuomioissaan tarvinnut todistajia. Sen näkee jopa evankeliumeistakin. Kapet ja Rorobabel ovat älyttömiä nimiä eivät mitään kieltä.
Eusebiuksesta: The well-informed Eusebius (325), although he mentions the Acta Pilati referred to by Justin and Tertullian and heathen pseudo-Acts of this kind, shows no acquaintance with this work. We are forced to admit that is of later origin, and scholars agree in assigning it to the middle of the fourth century. There is no internal relation between the "Acta" and the feigned letter found in the Acts of Peter and Paul. Epiphanius refers to the Acta Pilati similar to our own, as early as 376, but there are indications that the current Greek text, the earliest extant form, is a revision of the original one.
Then Tertullian, the great jurist-theologian of Carthage, addressing his Defence of Christianity to the man authorities in the province of Africa about AD 197, says: 'Tiberius, in whose time the Christian name first made its appearance in the world, laid before the Senate tidings from Syria Palestina which had revealed to him the truth of the divinity there manifested, and supported the motion by his own vote to begin with. The Senate rejected it because it had not itself given its approval. Caesar held to his own opinion and threatened danger to the accusers of the Christians."
It would no doubt be pleasant if we could believe this story of Tertullian, which he manifestly believed to be true but a story so inherently improbable and inconsistent with what we know of Tiberius, related nearly 170 years after the event, does not commend itself to a historian's judgment. "
Mistä luulet johtuvan että mikään kirkko ei pidä totena näin mullistavaa asikirjaa : pöytäkirjaa jeesuksen oikeudenkäynnistä jossa todistajina oli joukko juutaisia ja juutalaisilla arvonimi joka on peräisin saksan kielestä.mieti tätä sanoi :
Mistä luulet johtuvan että mikään kirkko ei pidä totena näin mullistavaa asikirjaa : pöytäkirjaa jeesuksen oikeudenkäynnistä jossa todistajina oli joukko juutaisia ja juutalaisilla arvonimi joka on peräisin saksan kielestä.
mieti tätä sanoi :
Mistä luulet johtuvan että mikään kirkko ei pidä totena näin mullistavaa asikirjaa : pöytäkirjaa jeesuksen oikeudenkäynnistä jossa todistajina oli joukko juutaisia ja juutalaisilla arvonimi joka on peräisin saksan kielestä.
mieti tätä kirjoitti:
Tässä suora lainaus tekstistäni jossa otin esille orjuuden:
"Sanasta voidaan hakea tukea ihan mille vain. Siellä esim sallitaan orjuus, vaikka onneksi sivistyneet ihmiset eivät enää pidä orjia. Niiden pitoa puolustettiin Amerikassakin juuri siksi että Raamattu salli orjuuden.
Moni ihminen uskoo vieläkin etä Juutalaiset tappoi Jeesuksen ja Hitler rankaisi juutalaisia eli holokousti oli oikein."
Minä EN sanonut että Jumala salli orjuuden..( kuten tuossa alla olevassa tekstissäsi väität sanoikseni):
Kirjoitit itsekkin osauvasti, että Jumala
Älä luule vaan lue mitä kirjoitan..!!Vaikka ymmärsin väärin Jos sinä et ymmärrä, niin silloin jaat heidän maailmankuvansa ja siihen ei voi sanoa mitäänm. Et ymmärrä kuinka väärin he asennoituvat ( ja sinä asennoidut) toisia ihmisiä kohtaan.
Yritätkö sinä tehdä homoudesta hyväksyttävän tuomitsemalla niitä ihmisiä, jotka eivät sitä Jumalan tahdosta hyväksy? Eivätkö ihmiset saa elää Jumalan tahdon mukaisesti? Minä kyllä jaan heidän maailamankuvansa, enkä tule koskaan hyväksymään, että kirkossa, joka on tarkoitettu Jumalan huoneksi, tultaisiin Hänen sanaansa vastaan siunaamaan homoja. Kyse ei pelkästään ihmisistä, vaan myös Jumalasta. Kirkon tulisi olla Jumalan huone, jonka kautta ihmiset kuulisivat pelastuksen, ja missä ihmiset voisivat tehdä parannuksen, ja löytää elävän yhteyden luojaansa. Ei sellainen jota homoaktivistit koettavat, että kirkon
tulisi olla heidän luomansa "seksuaalisen tasa-arvon" mukainen instituutio.
Kirkon tulisi jatkaa kristillistä linjaansa, joka ei hyväksy käsitystä seksuaalisesta
tasa-arvosta, koska homoseksuaalisuus on synti. Kysymys kuuluu, eivätkö homoaktivistit voi hyväksyä kirkkoa tai Jumalan elävää seurakuntaa sellaisena kuin se on, turha sinne on mennä homojen itsensa vääristämiä ihmisoikeus- tasa-arvoasioista tuputtamaan. Tällä takoitan sitä, että homolobbaajat, ovat valehdelleet, siinä, että homoaviolitto olisi yk.n ihmisoikeuskysymys. Ja mitä muuta he valehtevat: homous on geeneissä, joka ei pidä paikaansa. Homoseksuaalisuus ei voi olla geeneissä, sillä saman geneettisen perimän omaavat kaksoset toimivat sukupuolisesti täysin päinvastoin. Mutta tämä asia oli ehkä täysin ohi kirjoitettua asiasta, mistä oli kysymys.
Lähde: Ilta-Sanomat (Päivi Räsäsen pamflettivihko: Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi)
Se, että Päivi Räsänen näin tieteellisenä asiana puhuu, josta osa on varmasti myös totta.
Minä en hänen mielipiteisinsä ota kantaa. Mutta Jumalan edessä homoseksuaallisuus on synti, eikä sitä kukaan voi muuksi muuttaa. Minä olen puhunut sen minkä olen puhunut, taistelkoon sitten Jumalaa vastaan. - mieti tätä
tk kirjoitti:
Vaikka ymmärsin väärin Jos sinä et ymmärrä, niin silloin jaat heidän maailmankuvansa ja siihen ei voi sanoa mitäänm. Et ymmärrä kuinka väärin he asennoituvat ( ja sinä asennoidut) toisia ihmisiä kohtaan.
Yritätkö sinä tehdä homoudesta hyväksyttävän tuomitsemalla niitä ihmisiä, jotka eivät sitä Jumalan tahdosta hyväksy? Eivätkö ihmiset saa elää Jumalan tahdon mukaisesti? Minä kyllä jaan heidän maailamankuvansa, enkä tule koskaan hyväksymään, että kirkossa, joka on tarkoitettu Jumalan huoneksi, tultaisiin Hänen sanaansa vastaan siunaamaan homoja. Kyse ei pelkästään ihmisistä, vaan myös Jumalasta. Kirkon tulisi olla Jumalan huone, jonka kautta ihmiset kuulisivat pelastuksen, ja missä ihmiset voisivat tehdä parannuksen, ja löytää elävän yhteyden luojaansa. Ei sellainen jota homoaktivistit koettavat, että kirkon
tulisi olla heidän luomansa "seksuaalisen tasa-arvon" mukainen instituutio.
Kirkon tulisi jatkaa kristillistä linjaansa, joka ei hyväksy käsitystä seksuaalisesta
tasa-arvosta, koska homoseksuaalisuus on synti. Kysymys kuuluu, eivätkö homoaktivistit voi hyväksyä kirkkoa tai Jumalan elävää seurakuntaa sellaisena kuin se on, turha sinne on mennä homojen itsensa vääristämiä ihmisoikeus- tasa-arvoasioista tuputtamaan. Tällä takoitan sitä, että homolobbaajat, ovat valehdelleet, siinä, että homoaviolitto olisi yk.n ihmisoikeuskysymys. Ja mitä muuta he valehtevat: homous on geeneissä, joka ei pidä paikaansa. Homoseksuaalisuus ei voi olla geeneissä, sillä saman geneettisen perimän omaavat kaksoset toimivat sukupuolisesti täysin päinvastoin. Mutta tämä asia oli ehkä täysin ohi kirjoitettua asiasta, mistä oli kysymys.
Lähde: Ilta-Sanomat (Päivi Räsäsen pamflettivihko: Mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi)
Se, että Päivi Räsänen näin tieteellisenä asiana puhuu, josta osa on varmasti myös totta.
Minä en hänen mielipiteisinsä ota kantaa. Mutta Jumalan edessä homoseksuaallisuus on synti, eikä sitä kukaan voi muuksi muuttaa. Minä olen puhunut sen minkä olen puhunut, taistelkoon sitten Jumalaa vastaan.Se, että Päivi Räsänen näin tieteellisenä asiana puhuu, josta osa on varmasti myös totta."
Sanoin ja sanon että väite siitä, että "Tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykososiaalisen kehityksen häiriö. Ne, jotka väittävät homouden olevan luonnollinen, "terve" seksuaalisuuden variaatio, mitätöivät perhetaustatutkimusten todistusarvon poliittisista syistä."" on valhetta.
Tuollaista tieteellistä todistusaineistoa ei ole olemassa ja on moraalisesti väärin että hänen asemassaan oleva ihminen puhuu pötyä. En usko ettei hän itse tietäisi mitä sanoo ( ja sen että sanottu ei ole totta).
"Pidän täysin mahdollisena, että homoseksuaalisuus voi lisääntyä, kun sitä lainsäädännön tasolla suositaan heteroseksuaalisen aviosuhteen rinnalla.""
Tuo on hänen oma mielipiteensä ja hänellä on oikeus omiin mielipiteisiinsä.
Kysyt:" Yritätkö sinä tehdä homoudesta hyväksyttävän tuomitsemalla niitä ihmisiä, jotka eivät sitä Jumalan tahdosta hyväksy?"
Huomasin hänen valehtelevan( kuten yllä sanoin) ja pidän valehtelua moraalittomana ja alhaisena keinona vaikuttaa toisten käsityksiin, varsinkin kun hänellä on " lääkärin arvovalta" ja siinä roolissa hän sanoo " tieteellinen todistusaineisto jne"
Minä en siis hyväksy valehtelua olipa syy tai tarkoitus mikä tahansa. Uskonnon pitää seistä totuuden jaloilla, samoin kaikkien aaatteiden tai uskomusten.
Oletatko sinä, että huomauttamalla tästä asiasta, sodin jotenkin homoja vastaan/ puolesta tai krtistinuskoa vastaan / puolesta? Vaativatko ne tuollaista apua? mieti tätä kirjoitti:
Se, että Päivi Räsänen näin tieteellisenä asiana puhuu, josta osa on varmasti myös totta."
Sanoin ja sanon että väite siitä, että "Tieteellinen todistusaineisto osoittaa vastaansanomattomasti, että homoseksuaalisuus on psykososiaalisen kehityksen häiriö. Ne, jotka väittävät homouden olevan luonnollinen, "terve" seksuaalisuuden variaatio, mitätöivät perhetaustatutkimusten todistusarvon poliittisista syistä."" on valhetta.
Tuollaista tieteellistä todistusaineistoa ei ole olemassa ja on moraalisesti väärin että hänen asemassaan oleva ihminen puhuu pötyä. En usko ettei hän itse tietäisi mitä sanoo ( ja sen että sanottu ei ole totta).
"Pidän täysin mahdollisena, että homoseksuaalisuus voi lisääntyä, kun sitä lainsäädännön tasolla suositaan heteroseksuaalisen aviosuhteen rinnalla.""
Tuo on hänen oma mielipiteensä ja hänellä on oikeus omiin mielipiteisiinsä.
Kysyt:" Yritätkö sinä tehdä homoudesta hyväksyttävän tuomitsemalla niitä ihmisiä, jotka eivät sitä Jumalan tahdosta hyväksy?"
Huomasin hänen valehtelevan( kuten yllä sanoin) ja pidän valehtelua moraalittomana ja alhaisena keinona vaikuttaa toisten käsityksiin, varsinkin kun hänellä on " lääkärin arvovalta" ja siinä roolissa hän sanoo " tieteellinen todistusaineisto jne"
Minä en siis hyväksy valehtelua olipa syy tai tarkoitus mikä tahansa. Uskonnon pitää seistä totuuden jaloilla, samoin kaikkien aaatteiden tai uskomusten.
Oletatko sinä, että huomauttamalla tästä asiasta, sodin jotenkin homoja vastaan/ puolesta tai krtistinuskoa vastaan / puolesta? Vaativatko ne tuollaista apua?Huomaan "tk":n kirjoitulksesta, että ministeri Räsänen on mieleltään vakavasti sairas. Jopa Jeesus varoitti vakavasti sanomasta väärää todistusta lähimmäisistä, johon syntiin ministeri Räsänen syyllistyy.
Jos ministeri Räsänen kieltää homoja menemästä kirkkoon, niin miten on eronneiden laita, kun eronneet ovat Jeesuksen mielestä syyllistyneet huoruuden syntiin? Ja Jumala aikoinaan kielsi tiettyjä vamman saaneita menemästä temppeliin.
Ja tosiaan, Räsäsen mukaan homon lähipiirikin voi vahigoittua. Mutta kun mun "anoppi" tykkää minusta valtavasti, ei lainkaan kärsi minusta. Enkä mä eikä mun mieheni ole vahingoittunut parisuhteestamme, miten rakkaus voisikaan vahingoittaa ketään. Sehän tuottaa vain onnellisuutta, ei mitään pahaa kenellekään.
Ministeri Räsänen epäilee homouden lisääntyvän. Olen samaa mieltä; jos uskalletaan vihdoinkin tulla niistä kaapeista ulos, niin mikä homoseksuaalisten määrä heti olisikaan. Ja sattumoisin tiedän aviomiehien olevan välillä miesten kanssa. Ikävä tosiasia?
- Go_home_all
Homoseksuaalinen parisuhde??
Pitäiskö heteron ajatella tälläisiäkin. Itse olen eronnut kirkosta juuri äsken, mutta aivan toisenlaisista syistä.
Kun heterosuhteet eivät Suomessa toimi niin yritetäänkö ajatukset viedä jonnekin homosuhteisiin? Ei vaan nappaa mulle.
Sinänsä mua ei haittaa homostelijat, mutta kun tässä maassa suurin osa ihmisistä on heteroja eikä kumppanin löytämisestä tule silloinkaan juuri mitään.
Yksinkertaisesti ei vaan kiinnosta homosuhteiden asiat heteroa vaikka olenkin ateisti.
Mutta tehkää mitä haluatte. - 2ef3gg
Miksi ihmeessä kuvittelet, että heteron pitäisi solmia homosuhde?
- .......
Mikä yllätys tämä nyt on? Uskovat ovat vastustaneet joka ikistä homoseksuaalien ihmisoikeuksia parantanutta lakia.
Uskovat ovat Suomessa(!) ehdottaneet homoille kastraatiota, rekisteröinti ja tietenkin linnaa. Kun homous poistettiin rikoslaista ja sairausluokituksista uskovat vastustivat molempia.
Mutta sama on ollut suhde naisiin, historia kertoo kuinka mm. naisten oikeutta opiskella yliopistissa vastustettiin koska sen katsottiin olevan luonnotonta.
Samoin on vastustettu lukuisia muita naisen oikeuksia jotka ovat nykyisin aivan selviä jokaisella paitsi kaikille uskoville.
Kaikkien mielestä nainen ei saisi olla vieläkään mm. johtaja, kunnianhimoinen, seksuaalinen olento. Ja fundisporukoistahan nämä mielipiteet tulevat.
Varsinaisia kehityksen vetureita nämä fundikset.- pertsa2010
....... sanoi :
Uskovat ovat vastustaneet joka ikistä homoseksuaalien ihmisoikeuksia parantanutta lakia.
Avioliittoon homoja ei pidä vihkiä kirkon eikä valtion toimesta.
He voisivat perustaa vaikkapa avoimen yhtiön jos yhtiölakeja saataisiin
vähän "hoonattua" :-) - kuolema kolkuttaa
Homo-elämä on vaarallista, ettei sille tule edistää millään lailla ja valheellisella tekosyyllä ihmisoikeuksiin vetoamalla.
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/112845-homo-lesbo-ja-biseksuaali-elavat-vaarallista-elamaa
http://www.youtube.com/watch?v=yDTP-ylG8vg&feature=related kuolema kolkuttaa kirjoitti:
Homo-elämä on vaarallista, ettei sille tule edistää millään lailla ja valheellisella tekosyyllä ihmisoikeuksiin vetoamalla.
http://www.youtube.com/watch?v=yDTP-ylG8vg&feature=related"Homoseksuaalisuus on vaarallista elämää, mistä pitää varoittaa ihmisiä"
Itse en tiedä heterona homoseksuuaalisuuden vaarallisuudesta, mutta ilmeisesti itse olet kokeillut sitä puolta elämäsi aikana, kun sulla on kerran tietoa sen vaarallisuudesta, jotta voit siitä varoittaa muita?!
Minusta ihmisiä tulisi varoittaa homofobiasta ja siitä että liian korkea konservatiivisuus ja ahdasmielisyys voi olla heille vaaraksi ja haitaksi terveydelle!?kuolema kolkuttaa kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=yDTP-ylG8vg&feature=relatedPaljon vaarallisempaa on saada EHEC-tartunta?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/112979-ehec-tartunta-paivakodissa
Kun yhtään tietää näiden "vastarannan kiiskien" eli Kristillisten ajatusmaailmaa, niin he ovat aikoinaan varmasti vastustaneet aikoinaan heteropariskuntien siviilivihkimistäkin?
Kristilliset vastustavat kaikkea "normaalia" ihmisten elämää, joka ei vastaa heidän maailmankatsomustaan. Joku joka tietää paremmin voisi kertoa, mitä he eivät vastusta!?- Taivaaseeeen
Heterot taitaa päästä taivaaseen ihan automaattisesti vaan sen takia että elävät kirkon hyväksymässä parisuhteessa. Saa pettää, tehdä abortteja, olla väkivaltainen puolisoa ja lapsia kohtaan, ei tarvitse välittää kymmenestä käskystä. Kunhan vaan olet hetero. Ja maksat kirkollisverot. Jos toisin olisi, varmaan kirkolla olisi ollut äänekkäitä mielipiteitä asioista. Ei ole ollut, hiljaisuus on vallinnut.
- Eunukki
http://www.tunturisusi.com/haaremi/eunukit.htm
Eunukit eivät kai olleet homoja. - cvbhxcvbx
Homosuhteet ovat Persujenkin mielestä väärin...
Halleluja! I love Timo Soini!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin304277Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302217Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141750Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71608- 831446
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1391296- 641096
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101004Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa220984Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70971