Kristillisdemokraattien puheenjohtaja, kansanedustaja, uunituore sisäministeri Päivi Räsänen kiirehti ensi töikseen ilmaisemaan halunsa jarruttaa sukupuolineutraalin avioliiton ja homojen adoptio-oikeuden laillistamista.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062713957969_uu.shtml
SDP:n puoluesihteeri Mikael Junger kuuluttaa Pride-tapahtuman avauksessa, että jos Jeesus eläisi, hän olisi puolustamassa vähemmistöjä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011062713957969_uu.shtml
Molemmat vetoavat kristinuskon Jumalaan, mutta sanoma on heillä päinvastainen.
Jos Jumalan sanasta voi tehdä täysin vastakkaisia johtopäätöksiä homouden luvallisuudesta, miksi kristikunta ei pyydä häneltä tarkennusta? Luulisi sellaisen olevan kaikkivaltiaalle helppoa. Voitaisiin vaikka kirkolliskokouksessa sopia, että jos tulee klaava, niin Jumala sallii homouden, jos kruuna, niin ei salli, ja jos kolikko putoaa kyljelleen, hän tahtoo että arvuuttelu jatkuu. Arkkipiispa heittämään lanttia todistajien läsnäollessa. Sen jälkeen riita poikki, ja eletään Korkeimman tahdon mukaan.
Itseäni ainakin kiusaisi tuollainen epätietoisuus, jos uskoisin Jumalaan.
Miksi Jumala ei puhu?
175
515
Vastaukset
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011061713912553_uu.shtml?fb_ref=flb_y&fb_source=profile_oneline
Anteeksi, tuli sama linkki kahteen kertaan, kun Räsäseen piti liittää tietenkin tämä toinen.Lehtiotsikko:
"Samaa sukupuolta olevat parit eivät saa adoptio-oikeutta"
Eikö otsikko pitäisi olla laajempi: "Kiellän kaikkia ihmisiä elämästä haluamallaan tavalla"? Jotakin pitää viirata tuon moraalisaarnaaja-akan päässä, mikäli todellakin tahtoo ihmisiltä viedä jokaisen oikeuden ihmisiltä elämään. Niin elämähän on jo itsessään "syntiä"...teki mitä hyvänsä? Ainut mikä ei taida olla syntiä on kuolema?
Kohta varmasti ko. moraalisaarnaaja-akka sotkeentuu nykyisten heteropariskuntien parisuhdemuoto seikkoihin. Joko pariskunnat menevät avioliittoon tai eroavat. Eivät saa asua avoliitossa, kun ovat kerran "susipareja", heh!! Siis miksi uskontoa tulee sotkea politiikkaan??- rautalangalla
ateisti1982 kirjoitti:
Lehtiotsikko:
"Samaa sukupuolta olevat parit eivät saa adoptio-oikeutta"
Eikö otsikko pitäisi olla laajempi: "Kiellän kaikkia ihmisiä elämästä haluamallaan tavalla"? Jotakin pitää viirata tuon moraalisaarnaaja-akan päässä, mikäli todellakin tahtoo ihmisiltä viedä jokaisen oikeuden ihmisiltä elämään. Niin elämähän on jo itsessään "syntiä"...teki mitä hyvänsä? Ainut mikä ei taida olla syntiä on kuolema?
Kohta varmasti ko. moraalisaarnaaja-akka sotkeentuu nykyisten heteropariskuntien parisuhdemuoto seikkoihin. Joko pariskunnat menevät avioliittoon tai eroavat. Eivät saa asua avoliitossa, kun ovat kerran "susipareja", heh!! Siis miksi uskontoa tulee sotkea politiikkaan??Kristinusko tunkeutuu maahan jossa on jo uskonto joka odottaa vapahtajaansa (muslimeilla Mahdi ja Jeesus), ja aiheuttaa maassa sekasortoa, levottomuuksia, vainoja, pakolaisia, jopa sisällissodan. Suomessa uuteen uskoon heräävä kansa eroaa pakanallisesta, laittomasta, rasistisesta kirkosta ja sen vanhoollisrasistisista opeista, ja Räsänen haluaa korvata seurakuntien menettämät suomalaiset orjat ulkomaalaisilla orjilla, "kristinuskoisilla pakolaisilla jotka sopeutuvat hyvin seurakuntiin", suomen veronmaksajien kustannuksella tietenkin
- vero_karhu
rautalangalla kirjoitti:
Kristinusko tunkeutuu maahan jossa on jo uskonto joka odottaa vapahtajaansa (muslimeilla Mahdi ja Jeesus), ja aiheuttaa maassa sekasortoa, levottomuuksia, vainoja, pakolaisia, jopa sisällissodan. Suomessa uuteen uskoon heräävä kansa eroaa pakanallisesta, laittomasta, rasistisesta kirkosta ja sen vanhoollisrasistisista opeista, ja Räsänen haluaa korvata seurakuntien menettämät suomalaiset orjat ulkomaalaisilla orjilla, "kristinuskoisilla pakolaisilla jotka sopeutuvat hyvin seurakuntiin", suomen veronmaksajien kustannuksella tietenkin
Kristityt maksavat veroa kirkolle joka lain vastaisesti tuottaa huonovointisuutta suomessa ja ulkomailla, ja se tuo suomeen kristinuskoon käännettyjä pakolaisia veronmaksajien kustannuksella = nekin jotka eivät kuulu kirkkoon maksavat kirkollisveroa
"... Jumalan sanasta voi tehdä täysin vastakkaisia johtopäätöksiä homouden luvallisuudesta..."
Mitään Jumalan sanaa ei sellaisenaan ole olemassakaan. Monet unohtavat sen, että Raamattu on itsessään jo tulkintaa siitä miten ovat ihmiset uskoneet Jumalaan eri aikoina.- Altal El Altal.
Voi sinä Sodoman hedelmä, sinä myrkyttynyt mieli, sinä riettauden kansa, sinä tuhon ja tuomion kansa. Mitä minulla on teidänkin kanssa tekemistä, te huorain ja miehimysten kansa. Miehimykset ovat mielettömät ja ahdistetut nurkkaan ja aikakausi tuomitsee teidät ja teidän tekonne, te miehimykset kaikki.
Aikakausi on teidät tuomittava, te myrkyllinen kansa. Täynnä hillittömyyttä ovat teidän astianne. Te itse olette teidän astianne.
Gomorra on kovettuma, te kovettuman kansa. Teidän sydänverenne ovat kovettuman kansan veri. Miksi te ette jo kääntyisi minun puoleeni, kun te aina käännytte nääntyvien puoleen ja sanotte: " Anna meille oikeus, me aina haluamme oikeutta ja oikeus olemme me itse itsellemme". Menkää itseenne te hävyttömyyden kansa, niin minäkin menen itseeni , minä kansojen kaitsia.
Älkää olko minusta kaukana, niin minäkään en ole itsestäni kaukana, te kaipaava kansa. Synnin tunto ja tuomion tie on teidän apunne.- dia_psy
"Synnin tunto ja tuomion tie on teidän apunne. "
Vaan kun Jeesus antoi kaikkien synnit anteeksi, ja sen jälkeen ei ketään ennen Jeesusta kuten ei myöskään ketään Jeesuksen jälkeen syntynyttä ole saanut syyttää ja/tai opettaa syntiseksi.
"Syntinen" tarkoittaa "mielenvikainen ja/tai rikollinen ja/tai alempiarvoinen". Joka Jumalan sanaa, Jumalan lakia, 10 käskyä sekä Jeesuksen vastaisia oppeja opettaa, sekä Suomen "maan jonka Jumala on antanut" perustuslakia vasten opettaa, on syntinen.
Jos Jumalan san, Jumalan laki, eli 10 käskyä, ja Jeesuksen opit, sekä Suomen perustuslaki ei kelpaa sinulle miten elää ja olla ihmisiksi, niin mene sellaiseen maahan jossa niitä ei ole - niin olet paratiisissasi.
"Synnin tunnon antaminen" on psyykkistä väkivaltaa, laitonta Jumalan lain mukaan, laitonta Jeesuksen oppien mukaan, sekä laitonta Suomen perustuslain mukaan.
Huomenta iaurwen!
Lausut aloituksessasi ääneen niin monen muunkin ihmisen huokauksen: kunpa elämä olisi selvempää, kunpa kaikkeen olisi joko-tai -vastaus, kunpa Jumala sanoisi yksiselitteisesti mikä on missäkin tilanteessa oikein.
Kuitenkin, jos niin olisi, jos Jumala lähettäisi joka maanantai päivitetyn sähköpostin jokaiselle maailman ihmiselle jossa kertoisi missä tilanteessa mitenkäkin tulee toimia tai ajatella (pöhkö vertaus, mutta sallittakoon pieni kesäpöhköilykin sinänsä vakavan asian sisällä) - niin eikö silloin ihmisellä olisi enää huolia, päänvaivaa ja moraalisia ongelmia. Sen kuin toteuttaisi sen vaan, mitä kirjeessä lukee?
Enpä usko niin. Jokainen tulkitsisi meilin kuitenkin erilailla. Soveltaisi sitä mahdollisesti omiin tarkoitusperiinsä ja elämäntilanteeseensa. Ottaisi itselleen vähän enemmän oikeuksia. Lukisi rivien välistä itselleen etuja ym. Karkea esimerkki taas: tiedämme tyypin, joka pysäköi tavaratalon invapaikalle "vain vähäksi aikaa kun mulla on nyt niin kauhea kiire". Ykskaks se oma tarve jotenkin oikeuttaakin väärin toimimisen? Invapaikkarajoitus on vain muita varten, mutta minä olen poikkeus, joka saan nyt tässä vähän joustaa? Eikö tuo ole karu inhimillinen totuus monen säännön kohdalla?
Jumala ON ilmoittanut tahdostaan. Meilin sijasta siitä voi lukea Raamatusta. Se tiivistyy rakkauden kaksoiskäskyyn ja hieman laajemmin kymmeneen käskyyn. Ihmiselle on annettu tehtävä pitää toisistaan ja luomakunnasta huolta. Simppeliä? Kuitenkaan niin ei toimita.
Kaikki teot pitäisi punnita lähimmäisenrakkauden vaa'alla. Vain se on Jumalan meille antaman elämän etiikan kulmakivi.
Kiitos mielenkiintoisesta avauksestasi !
diakoni MeijuOikeastaan en tässä yhteydessä lausu toivomusta, että elämä olisi selvempää, vaan, että Jumalan sana olisi selvempi.
Kun nyt suuri joukko ihmisiä pitää Raamattua - uskoisin että aivan vilpittömästi - korkeimpana ohjenuoranaan, ja siitä silti voi johtaa ja sillä perustella keskenään päinvastaisia elämänohjeita, ettekö kristikuntana pidä Jumalaa ollenkaan epäselvyydestä vastuullisena? Eikö vähintäänkin kaikkein repivimmissä kohdissa (esimerkiksi homous, naispappeus, kastekysymykset jne.) voisi Jumalan tahtoa etsivä kristittyjen yhteisö pyytää jonkinlaista merkkiä, että riitely loppuisi?
Kun jokainen rukoilee selvyyttä yksin tai samanuskoistensa kanssa, ei selvyyteen päästä, koska tuntuu että Raamattua tulkitseva Pyhä Henki kertoo edelleen kullekin sopivaa ja mieleistä tulkintaa huolimatta siitä että se on erilainen kuin (vähintään yhtä hartaasti rukoilevalla) naapurilla.
Eikö teille juolahda koskaan mieleen, että ihminen itse luo oman Jumalansa päänsä sisälle ja laittaa sen suuhun sellaisia sanoja, joista itse pitää?iaurwen kirjoitti:
Oikeastaan en tässä yhteydessä lausu toivomusta, että elämä olisi selvempää, vaan, että Jumalan sana olisi selvempi.
Kun nyt suuri joukko ihmisiä pitää Raamattua - uskoisin että aivan vilpittömästi - korkeimpana ohjenuoranaan, ja siitä silti voi johtaa ja sillä perustella keskenään päinvastaisia elämänohjeita, ettekö kristikuntana pidä Jumalaa ollenkaan epäselvyydestä vastuullisena? Eikö vähintäänkin kaikkein repivimmissä kohdissa (esimerkiksi homous, naispappeus, kastekysymykset jne.) voisi Jumalan tahtoa etsivä kristittyjen yhteisö pyytää jonkinlaista merkkiä, että riitely loppuisi?
Kun jokainen rukoilee selvyyttä yksin tai samanuskoistensa kanssa, ei selvyyteen päästä, koska tuntuu että Raamattua tulkitseva Pyhä Henki kertoo edelleen kullekin sopivaa ja mieleistä tulkintaa huolimatta siitä että se on erilainen kuin (vähintään yhtä hartaasti rukoilevalla) naapurilla.
Eikö teille juolahda koskaan mieleen, että ihminen itse luo oman Jumalansa päänsä sisälle ja laittaa sen suuhun sellaisia sanoja, joista itse pitää?Niin, iaurwen otti esille asian, joka muakin on mietityttänyt ja saanut ajattelemaan, ettei Jumalaa ole.
Miksi Jumala olisi toiminut niin, että kun Raamattu oli saatu tehdyksi, niin Jumalan työ oli tehty eikä hänen ole sen jälkeen tarvinnut puhua eikä kertoa mitään? Minun mielipide on se, että kun kerran sanotaan Jumalan olevan sama aina, niin miksi hänen puhekykynsä on kadonnut? Ohjeita suullisesti tuli vain israelilaisille kauan aikaa sitten eikä muuta ole sen koommin kuultu. Eikä se jo pane epäilemään koko juttua?
Siksi monet asiat ovat vailla selkeää kantaa ja sellainen tilanne saa jatkua tietysti niin kauan kuin Raamattuja maailmassa on. Olisi ollut mukavampaa, jos Raamattu olisi selkeä ilman ristiriitoja ja erilaisten tulkintojen mahdollisuutta. Iaurwen on oikeassa, että Raaamusta jokainen tuntuu osaavan lukea vain itselle sopivat asiat. Ja nekein usein vääränä, koska ei ole luettu muita asiaan liittyviä vastaikkaisia ja selventäviä Raamatun kohtia.- nopealuinen
iaurwen kirjoitti:
Oikeastaan en tässä yhteydessä lausu toivomusta, että elämä olisi selvempää, vaan, että Jumalan sana olisi selvempi.
Eikö teille juolahda koskaan mieleen, että ihminen itse luo oman Jumalansa päänsä sisälle ja laittaa sen suuhun sellaisia sanoja, joista itse pitää?"Eikö teille juolahda koskaan mieleen, että ihminen itse luo oman Jumalansa päänsä sisälle ja laittaa sen suuhun sellaisia sanoja, joista itse pitää?"
Kysymyksesi on yhtä tervetullut kuin jos sinulta kysyttäisiin onko mieleesi juolahtanut että olet harhautunut ateismiin ja asettanut omat kuvitelmasi terveen opin edelle. Tykkäisitkö hyvää? nopealuinen kirjoitti:
"Eikö teille juolahda koskaan mieleen, että ihminen itse luo oman Jumalansa päänsä sisälle ja laittaa sen suuhun sellaisia sanoja, joista itse pitää?"
Kysymyksesi on yhtä tervetullut kuin jos sinulta kysyttäisiin onko mieleesi juolahtanut että olet harhautunut ateismiin ja asettanut omat kuvitelmasi terveen opin edelle. Tykkäisitkö hyvää?nopealuinen, kyllä minulta voi tuon kysymyksen kysyä, siis että juolahtaako minulle koskaan mieleen että olen itse harhautunut ja niin edespäin.
Minä en näe mitään jumaluutta missään. En näe johdatusta, armoa, ihmeitä, uskonnollisen pyhyyden kokemusta, en kuule kuiskauksia enkä jylinää. Kaikki aistimani on selitettävissä luonnollisesti. Jumalan sanaksi sanottu Raamattu on sekava, verinen ja julma kirja.
Teen tosin useinkin ajatuskokeen "entä jos Jumala onkin olemassa" ja ajattelen, miten hän kaikkivaltiaana taivaassaan istuu ylivoimaisten enkeliarmeijojensa ympäröimänä. Istuu ja katselee kaikkinäkevällä katseellaan, kun 9-vuotiaat seksiorjat raatavat maan päällä - eikä tee mitään. Siihen loppuu minun haluni ja kykyni uskoa. Kukaan terve ihminen ei seuraisi sivusta moisia julmuuksia, jos voisi niihin puuttua. Mutta Jumalapa ei puutu, vaikka voisi: jatkaa vain katselemistaan. Ja tämä on vain yksi syy, miksi en pysty uskomaan.
Yllättävää, että viittaat vielä "terveeseen oppiin". Sehän tässä juuri minua kummastuttaa, että Raamatusta voi johtaa niin monenlaisia "terveitä oppeja", jotka ovat keskenään sellaisessa ristiriidassa, että pahimmillaan kristittyjen kesken verikin lentää.- nopealuinen
iaurwen kirjoitti:
nopealuinen, kyllä minulta voi tuon kysymyksen kysyä, siis että juolahtaako minulle koskaan mieleen että olen itse harhautunut ja niin edespäin.
Minä en näe mitään jumaluutta missään. En näe johdatusta, armoa, ihmeitä, uskonnollisen pyhyyden kokemusta, en kuule kuiskauksia enkä jylinää. Kaikki aistimani on selitettävissä luonnollisesti. Jumalan sanaksi sanottu Raamattu on sekava, verinen ja julma kirja.
Teen tosin useinkin ajatuskokeen "entä jos Jumala onkin olemassa" ja ajattelen, miten hän kaikkivaltiaana taivaassaan istuu ylivoimaisten enkeliarmeijojensa ympäröimänä. Istuu ja katselee kaikkinäkevällä katseellaan, kun 9-vuotiaat seksiorjat raatavat maan päällä - eikä tee mitään. Siihen loppuu minun haluni ja kykyni uskoa. Kukaan terve ihminen ei seuraisi sivusta moisia julmuuksia, jos voisi niihin puuttua. Mutta Jumalapa ei puutu, vaikka voisi: jatkaa vain katselemistaan. Ja tämä on vain yksi syy, miksi en pysty uskomaan.
Yllättävää, että viittaat vielä "terveeseen oppiin". Sehän tässä juuri minua kummastuttaa, että Raamatusta voi johtaa niin monenlaisia "terveitä oppeja", jotka ovat keskenään sellaisessa ristiriidassa, että pahimmillaan kristittyjen kesken verikin lentää.Vastaat myöntävästi kysymykseen oletko kenties harhautunut ja asettanut omat kuvitelmasi terveen opin edelle. Ajatuskokeessasi kerrot kohdallasi uskon esteeksi muodostuvan sen mikä yleisemmin tunnetaan pahan ongelmana. Mietin vain, että oletko johtopäätöksesi tehdessäsi huomioinut ihmisen vallan, voiman, kyvyt, rajat ja mahdollisuudet, sekä vastuun. Minkä verran kutakin noista on ja pitäisi olla, missä suhteissa? Millainen suhde pitää olla ihmisen riippumattomuuden ja Jumalan suvereniteetin välillä? Mitä pitää tapahtua, jos tuo suhde rikkoutuu?
Terveellä opilla en tietenkään tarkoita yksityiskohtia erinäisten vähemmän tärkeiden kohtien suhteen, vaan ihan sitä perussanomaa mikä ihmisen asema on ilman Jumalaa ja Jumalan kanssa. Se ei ole mikään sadistinen joko tai -uhkaus, vaan ihan ymmärrettävä asia. Ristiinnaulitsijat eivät olleet Jeesuksen ystäviä, vaan vihollisia.
Pahan ongelman vastaus on siis Jeesus Kristus, mutta 2000 vuotta sitten koko maailma ei vielä kärsinyt ristiinnaulitsemisen seurauksia. Tämä tarkoittaa sitä, että koska ihmiskunta ei ymmärrä pahan olemusta ja seurauksia, ihmiskunta saa nähdä mihin kaikkeen nuo valintansa johtavat. - nopealuinen
nopealuinen kirjoitti:
Vastaat myöntävästi kysymykseen oletko kenties harhautunut ja asettanut omat kuvitelmasi terveen opin edelle. Ajatuskokeessasi kerrot kohdallasi uskon esteeksi muodostuvan sen mikä yleisemmin tunnetaan pahan ongelmana. Mietin vain, että oletko johtopäätöksesi tehdessäsi huomioinut ihmisen vallan, voiman, kyvyt, rajat ja mahdollisuudet, sekä vastuun. Minkä verran kutakin noista on ja pitäisi olla, missä suhteissa? Millainen suhde pitää olla ihmisen riippumattomuuden ja Jumalan suvereniteetin välillä? Mitä pitää tapahtua, jos tuo suhde rikkoutuu?
Terveellä opilla en tietenkään tarkoita yksityiskohtia erinäisten vähemmän tärkeiden kohtien suhteen, vaan ihan sitä perussanomaa mikä ihmisen asema on ilman Jumalaa ja Jumalan kanssa. Se ei ole mikään sadistinen joko tai -uhkaus, vaan ihan ymmärrettävä asia. Ristiinnaulitsijat eivät olleet Jeesuksen ystäviä, vaan vihollisia.
Pahan ongelman vastaus on siis Jeesus Kristus, mutta 2000 vuotta sitten koko maailma ei vielä kärsinyt ristiinnaulitsemisen seurauksia. Tämä tarkoittaa sitä, että koska ihmiskunta ei ymmärrä pahan olemusta ja seurauksia, ihmiskunta saa nähdä mihin kaikkeen nuo valintansa johtavat.Ensimmäisessä virkkeessäni ajatukseni ei välittynyt oikein. Muokkasin sen päin honkia, että anteeksi vain. Ei ollut tarkoitus laittaa sanoja suuhusi. Piti lähinnä viitata siihen mitä myönsit.
Taisin myös pitää liian itsestäänselvyytenä, että tuntisit pahan ongelman, kun sillä tarkoitetaan kristillistä kysymyksenasettelua miksi Jumala sallii pahan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_ongelma
Tähtäimessä oli herättää ajatuksia siitä miten kaikki kristityt eivät ole ajattelemattomia eläen jossakin pilvilinnoissa, vaan kukin vuorollaan kohtaa nämä samat haasteet kuin sinäkin. Viesti oli, että usko voi kestää nuo haasteet. nopealuinen kirjoitti:
Ensimmäisessä virkkeessäni ajatukseni ei välittynyt oikein. Muokkasin sen päin honkia, että anteeksi vain. Ei ollut tarkoitus laittaa sanoja suuhusi. Piti lähinnä viitata siihen mitä myönsit.
Taisin myös pitää liian itsestäänselvyytenä, että tuntisit pahan ongelman, kun sillä tarkoitetaan kristillistä kysymyksenasettelua miksi Jumala sallii pahan.
Tähtäimessä oli herättää ajatuksia siitä miten kaikki kristityt eivät ole ajattelemattomia eläen jossakin pilvilinnoissa, vaan kukin vuorollaan kohtaa nämä samat haasteet kuin sinäkin. Viesti oli, että usko voi kestää nuo haasteet.Nopealuinen
Minun uskoni ei kestänyt sitä havaintoa, että Jumala ei puutu , ei suojele, ei auta, ei puhu, ei vastaa kysymyksiin. Siitäpä tämä aloituskin. Jos häneen uskoo, pitäisi nähdä, että hänellä on äärimmäisen harvoin halua auttaa kaikkein heikoimpia, ja jos hän jotain jollekin "puhuu", hän saattaa puhua naapuriseurakunnassa ihan muuta (mikä johtaa kyllä ajatukseen, että jokaisella saattaa olla ihan oma Jumala).
Uskon tuolla puolen löysinkin jokseenkin koherentin maailmankuvan. Sattuma ja satunnainen julmuus selittävät ristiriidat paremmin tai siedettävämmällä tavalla kuin uskonto.
Oletko kirjoittanut ennen nimimerkillä H.H.?- onko ketään kotona?
"kunpa elämä olisi selvempää"
onhan se selvempää, kun noudattaa sanantarkasti Jumalan lakia, noudattaa sanantarkasti Jeesuksen oppeja, ja noudattaa sanantarkasti "maan jonka Jumala on antanut" k e Suomen perustuslakia, eikä ketään tai mitään muuta - niin ei tule "helvetin lapseksi" eli samanlaiseksi mielenvikaiseksi kuin uskonnon/kultin/lahkon/sektin/ vanhoollisrasistinen perustaja oli. Mielenvikausuus tarttuu nykytietouden mukaan samalla tavalla niinkuin virus, ja aiheuttaa mielisairautta siinä missä virus aiheuttaa fyysistä sairautta. nopealuinen kirjoitti:
Ensimmäisessä virkkeessäni ajatukseni ei välittynyt oikein. Muokkasin sen päin honkia, että anteeksi vain. Ei ollut tarkoitus laittaa sanoja suuhusi. Piti lähinnä viitata siihen mitä myönsit.
Tähtäimessä oli herättää ajatuksia siitä miten kaikki kristityt eivät ole ajattelemattomia eläen jossakin pilvilinnoissa, vaan kukin vuorollaan kohtaa nämä samat haasteet kuin sinäkin. Viesti oli, että usko voi kestää nuo haasteet.Oletko sinä siis nettifrendi/H.H.?
Olisi reilua, että käyttäisit aina samaa nimimerkkiä. Nimimerkin vaihto tuntuu siltä, ettet tahdo kantaa vastuuta aiemmista kirjoituksistasi.
Jos olet joku toinen, niin anteeksi sekaannus!- nopealuinen
iaurwen kirjoitti:
Oletko sinä siis nettifrendi/H.H.?
Olisi reilua, että käyttäisit aina samaa nimimerkkiä. Nimimerkin vaihto tuntuu siltä, ettet tahdo kantaa vastuuta aiemmista kirjoituksistasi.
Jos olet joku toinen, niin anteeksi sekaannus!Mitä ilmeisempää, sen selvempää, mutta itsestäänselvyyden soveltamisen pitäisi olla selkäytimessä myös ihmisen vaikuttimien arvioimiseksi. Kukaan ei voi pitää itseänsä kristittynä, jos motiivinsa ovat rakkaudettomat ja siten myös vastuuttomat. Arvioi kirjoittamaani sen sisällön pohjalta, älä ennakkokäsitystesi, jos todella pidät mahdollisena että ajatuksissasi voi olla jokin virhe.
Kiitos muuten vielä siitä miten valaisit oman ajattelusi taustoja.
Ensimmäinen kappaleesi osuu herkälle alueelle välittömästi, koska jos henkilö on kohdannut menetyksiä tai vain kokenut sydämessänsä maailman julmuudet ja muut vääryydet ahdistavaksi, niin todistelut Jumalan auttamisesta voivat kaikua kuuroille korville. Mitä vastuuseen tulee noin laajemmin, joudumme kohtaamaan sen millä tavoin olemme vastuussa heikompiosaisista; toinen toisillemme, Jumalalle.
Uskonnollisuuden monet ilmentymät ja suoranaiset sekoilut mitä näkee eri porukoissa, ne hiertävät itseäni todella pahasti. Hihhulointi on ikävä sana ja valitettavasti on pakko myöntää miten myös sellaista toimintaa on kristittyjen parissa, siis kristillisyyteen ja kristilliseen tapakulttuuriin liitettynä, jota en ainakaan minä pysty pitämään tervehenkisenä. Esimerkiksi hurmahenkinen kielilläpuhuminen on Raamatun vastaista, jos selittäjää ei ole.
Koherentin maailmankuvan löysit... ymmärrän, en ymmärrä lainkaan, koen kateuden tunteita, sekä myös sillä tavoin negatiivisesti, että miten noin sanova tyytyy uskottelemaan koherenssia, koska omasta ajattelustani kaikissa kohtaamissani maailmanselityksissä on suuria vaikeuksia saada ja säilyttää johdonmukaisuutta. Älä ota tätä henkilökohtaisesti ja siis itseesi, vaan kerron näin omasta prosessoinnistani miten olen maailmankuvia käsitellyt. Oma maailmankuvani päätyi kristillisyyteen, ei sen takia etteikö siihen liittyisi suuriakin ristiriitoja, vaan koska siinä monet ristiriidat aukeavat. Usein ristiriita on liittynyt asenteeseeni, tai ennakkoluuloihini, joskus aikaisemmin tiedostamattomiinkin.
Kommentoin samalla tätä:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9958089#comment-50241378-view
"Kyllä minusta on periaatteessa julmaa säätää mistään rikoksesta sellainen rangaistus, joka on äärimmäisen tuskallinen eikä lopu milloinkaan. Näin kristinuskon Jumala kuuluu uskottomille tekevän."
Jumala sanoo olevansa alku ja loppu. Samoin kerrotaan miten Pyhää Henkeä pilkkaavat eivät saa anteeksi tässä eikä tulevassa ajassa. Lisäksi uskon eli Jeesuksen sovituksen vastaanottamisen tärkeydestä kertoo tämäkin:
Matteus 5
25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
Eivätkö kertomukset siitä miten taivaassa syttyi sota kerro myös menneestä ajasta? Se, tämä nykyinen ja tuleva, minusta tässä kerrotaan jo kolmesta ajasta. Kaikella on aikansa, myös ajalla, tai ajoilla, jos tähän liittää mainitun eli Alun ja Lopun. Eikö se anna viitettä kaipaamastasi oikeudenmukaisuudesta ja kohtuullistamisesta?
Lue tämä viesti sydämellä, rukoillen. - Uskonto alistaa
Olet Meiju erehtynyt. Ei ole annettua etiikkaa. On miesten kirjoittamia tekstejä, jotka miehet ovat valinneet raamattu-nimiseen kirjoituskokoelmaan. Tekstit ovat vallan välineitä. Jostain käsittämättömästä syystä monet uskovat tekstien olevan "jumalallisia", heh heh.
- Ie-Suo-Mi
diakoni Meiju : "Lausut aloituksessasi ääneen niin monen muunkin ihmisen huokauksen: kunpa elämä olisi selvempää, kunpa kaikkeen olisi joko-tai -vastaus, kunpa Jumala sanoisi yksiselitteisesti mikä on missäkin tilanteessa oikein."
Paras Diakoni Meiju,
Raamatun historiassa, 10 käskyä on Jumalan laki ja Jumalan testamentti: ensimmäiset kirjatut Jumalan sanat. Mitä tahansa raamattuun on lain jälkeen kirjoitettu, mitä kirjoitetusta on opetettu ja tänään opetetaan, ei ole koskaan saanut eikä saa rikkoa lakia. Tämä on itsestään selvä asia, sillä jos ei noudata lakia kun opettaa raamatusta, on lain rikkoja ja Jumalan pilkkaaja.
Raamatun historiassa, Jeesus on vahvistanut Jumalan lain, Hänen sanat on Jeesuksen testamentti. Hän on myös asettanut kaipaamasi joko-tai -ehdon; Opetuksesta vastuussa oleva henkilö, joko opettaa sanantarkasti lain mukaan, tai ei opeta. Ellei opeta sanantarkasti lain edellyttämällä tavalla, pilkkaa julkisesti Jumalaa, ja ellei opeta sanantarkasti Jeesuksen oppien mukaisesti, pilkkaa julkisesti Jumalaa ja Jeesusta.
Jumalan laki yhdistetään "Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa." -sanojen kautta olemassa olevaan todelliseen maahan jonka Jumala on antanut, etniseen kansaan joka maassa asuu, sekä maan perustuslakiin joka tukee Jumalan lakia sekä Jeesuksen oppeja koskien m. m. lasten/ihmisten (ihmisarvon) suojelemista, k. e. Suomi. Näin ollen jos ei opeta sanatarkasti Jumalan lain, Jeesuksen oppien sekä Suomen perustuslain mukaisesti, pilkkaa Jumalaa, Jeesusta, Suome ja Suomen kansaa julkisesti.
Johdonmukaisesti, viitaten yllä olevaan, kenekään ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, itsetuntoa, vakaumusta, oikeuksia ei ole koskaan saanut eikä saa loukata maallisesti eikä henkisesti. Ketään ei ole koskaan saanut eikä saa vahingoittaa maallisesti/ruumiillisesti/fyysisesti eikä henkisesti/mielellisesti/psyykkisesti - kenekään terveyttä ja/tai henkeä ei ole koskaan saanut eikä saa vaarantaa.
Joka ei noudata lakia, loukaten ihmisiä fyysisesti ja/tai psyykkisesti (mikä periaatteessa on sama asia), Jeesuksen mukaan asia on tuotava julki ja hän joka asian tuo julki, on pyhä, sillä tuomalla asian julkisuuteen hän suojelee koko etnistä kansaa ja maata sisäistä vihollista vastaan. Suomen perustuslain mukaan valtion, kunnan tai seurakunnan palveluksessa olevan virkamiehen, on viivyttelemättä ja salassapitomääräysten estämättä tehtävä rikosilmoitus kun lasta/ihmistä on loukattu fyysiesti ja/tai henkisesti.
Jos te olette kulleet "suuresta koettelemuksesta jonka Jumala lähettää", niin se on Raamattu mitä se tänä päivänä on, sisältäen Pyhän ja Pahan opin. Suosittelen lukemaan Pietarin kirjeet, ja huomioimaan "henkiset uhrit" - Pahan tuomitseminen henkilökohtaisella, kansallisella ja kansainvälisellä tasolla ennen henkilökohtaista tuomiopäivää, ja ennen kollektiivista tuomiopäivää. - serubaabel
Meiju
Kiitos hyvästä kommentista, Pitkästä aikaa kuuli hyvän kommentin kirkon edustajalta:). Mutta jos vielä harkitsisit sitä, että se samainen raamattu pitäis olla kirjoitettu sun sydämeen, niin sitten toi lausunto lähentelisi täydellisyyttä.
Mutta toisaalta. eihän nykytekniikan aikana voi olla monestakaan asiasta varmuutta. Jos Jumala alkaa postata sulle, niin lisää mut postituslistalle :)
Heh, enhän mä sitä tarvitse, koska osa Jumalasta asuu mussa. Mut olishan sekin aikamoinen innovaatio, et tulis Isältä mailia. - serubaabel
helsinkijokkeri kirjoitti:
Niin, iaurwen otti esille asian, joka muakin on mietityttänyt ja saanut ajattelemaan, ettei Jumalaa ole.
Miksi Jumala olisi toiminut niin, että kun Raamattu oli saatu tehdyksi, niin Jumalan työ oli tehty eikä hänen ole sen jälkeen tarvinnut puhua eikä kertoa mitään? Minun mielipide on se, että kun kerran sanotaan Jumalan olevan sama aina, niin miksi hänen puhekykynsä on kadonnut? Ohjeita suullisesti tuli vain israelilaisille kauan aikaa sitten eikä muuta ole sen koommin kuultu. Eikä se jo pane epäilemään koko juttua?
Siksi monet asiat ovat vailla selkeää kantaa ja sellainen tilanne saa jatkua tietysti niin kauan kuin Raamattuja maailmassa on. Olisi ollut mukavampaa, jos Raamattu olisi selkeä ilman ristiriitoja ja erilaisten tulkintojen mahdollisuutta. Iaurwen on oikeassa, että Raaamusta jokainen tuntuu osaavan lukea vain itselle sopivat asiat. Ja nekein usein vääränä, koska ei ole luettu muita asiaan liittyviä vastaikkaisia ja selventäviä Raamatun kohtia.Aamen
Onko sulla johonkin ihan tiettyyn ristiriitaiseen asiaan selkeää vastausta vaativa kysymys? Toi pastorin kommentti oli virheellinen. Sen pitäis itsekkin tietää, että tulee aika, jolloin ei ole kyllä ja ei. Vaan kyllä kyllä. Tai ei ei.
Mutta muista että monesti kysytään niin laajoja kysymyksiä, ettei niihin voi antaa yksinkertaista vastausta, mikä olisi totta kaikissa tilanteissa.
- herttainenhertta
Jumalahan voisi myös kerralla lopettaa spekuloinnin olemassaolostaan hyvin helposti. Jos siin olisi olemassa.
- En valehtele
Minä todistan Jumalan olemasaolosta. Tiedän Hänen olevan olemassa. Muuta todistusta en Jumalan olemassaolosta voi antaa kuin oman todistukseni ja kokemukseni.
Jumalan olemassaolo on tiedostavalla tasollani suurin, yllättävin ja ehdottomasti paras saamani lahja tietoisuudelleni.
Epäilevää Tuomasta taitaa olla jokaisessa kunnes taphtuu sellainen asia, joka tekee uskosta tiedon. Itselleni lahja tuli rukouksen aikana sängyssä selälläni maaten. Kylvin Pyhän Hengen aikaansaamassa autaallisessa hyvässä olossa. Sen parempaa hyvää oloa en ole koskaan kokenut.
Sain lahjaksi epäilyn taakasta poispääsyn. Ja sitä taakkaa en ole takaisin kaivannut. Raamattua kunnioitan parhaana keitaana erämaavaellukseni aikana. - Usko vai tieto
En valehtele kirjoitti:
Minä todistan Jumalan olemasaolosta. Tiedän Hänen olevan olemassa. Muuta todistusta en Jumalan olemassaolosta voi antaa kuin oman todistukseni ja kokemukseni.
Jumalan olemassaolo on tiedostavalla tasollani suurin, yllättävin ja ehdottomasti paras saamani lahja tietoisuudelleni.
Epäilevää Tuomasta taitaa olla jokaisessa kunnes taphtuu sellainen asia, joka tekee uskosta tiedon. Itselleni lahja tuli rukouksen aikana sängyssä selälläni maaten. Kylvin Pyhän Hengen aikaansaamassa autaallisessa hyvässä olossa. Sen parempaa hyvää oloa en ole koskaan kokenut.
Sain lahjaksi epäilyn taakasta poispääsyn. Ja sitä taakkaa en ole takaisin kaivannut. Raamattua kunnioitan parhaana keitaana erämaavaellukseni aikana.Sinä siis tiedät Jumalan olevan olemassa? Sinulla on siis vain tieto?
Mutta kun raamatun pelastussanoman mukaan pitää olla usko.
Ei tiedolla tee mitään. Vain oikea usko pelastaa. Ja sitä sinulla ei siis ole,
koska tieto ei ole uskoa. En valehtele kirjoitti:
Sain lahjaksi epäilyn taakasta poispääsyn. Ja sitä taakkaa en ole takaisin kaivannut. Raamattua kunnioitan parhaana keitaana erämaavaellukseni aikana."En valehtele", haluan tietää mielentilasi silloin kun rukoilit ja sait kokemuksen.
Olitko jollakin tavalla epätoivoinen vai oliko mielialasi ihan tavallinen?
Tämä siksi, että itse olen saanut jotain tuntemuksia rukoillessani epätoivoisena, mutta jälkeenpäin tajusin sen olleen itsesuggestiota. Ja myös siksi haluan tietää, koska niin monet ovat olleet ihan elämänsä pohjalla silloin, kun...
Ja lisään tähän vielä, että äiti Teresa ei viimeisen 40 v aikana tuntenut Jumalan rakkautta omien sanojensa mukaan.- En valehtele
Usko vai tieto kirjoitti:
Sinä siis tiedät Jumalan olevan olemassa? Sinulla on siis vain tieto?
koska tieto ei ole uskoa.Tieto lisäsi uskoani. Usko sisältää tietoa ja tieto uskoa. En ole sanonut, etteikö minulla kumpaakin olisi. Olen tiedossa ja uskossa, aiemmin uskossa ja melkoisen epäilykeskeisessä sellaisessa.Uskoni Jeesukseen sisältää tiedon sisäisen hyväksymisen. On mahdollista uskoa totuus, ollen silti kykenemätön hyväksymään sitä sisäisesti epäilyn takia.
Usko ja tieto ne yhteen soppii, epäilys ei tule kolmanneksi mukaan pääkoppiin.
Sitten HelsinkiJokkerille. Olin ahdistunut rukoukseni aikana ja rukous kesti n.30min. Itsesuggestiosta ei ollut kyse. Hyvää oloa kesti useita minuutteja ja kokemus oli todellakin paras koskaan kokemani nautintokokemus ja olen monenlaisia nautintoja ehtinyt kokea.
Oma ehdotukseni jokaiselle, joka haluaa saman kokea on jatkaa/aloittaa uskominen sisällyttäen siihen Raamatun lukua ja rukoilua,vaikka epävarma asiasta olisi. Saman kokeneita on muitakin kuin minä.
Kiitän Jumalaa kokemastani herätys hetkestämme. Kokemukseni aikana oivalsin, miksi kannattaa tavoitella Taivaspaikkaa, olotila, jota sielut kokevat Taivaassa tulee ylittämään odotuksemme, toiveemme, menee yli hilseemme, paljon parempaa on luvassa.
Nyt tiedän ja uskon ja voin viimeinkin sanoa: Jeesus on minulle tärkein asia elämässä, vajaat 2v sitten en uskossaolevana sitä voinut rehellisesti sanoa, ja en sanonutkaan.
Onko Jeesus sinulle/tätä lukevalle tärkein asia elämässä?
En ole muuten täydellinen. Kahvimuki kaatui lattialle vajaa tunti sitten ja raivostuin kömpelyydestäni. Kun mielenmaltin syrjäyttää kiukku, yhteydet Suuntaajan katkeavat tilapäisesti: Niin kauan kuin kiukku kalvaa mieltä, niin kauan kun mieli ei ole rauhoittunut, niin kauan yhteys korkeisiin hengellisiin johdatuksiin on poikki ja rukoilinkin suuttumukseni perään suunnilleen näin päin: Anteeksi suuttumukseni. Kahvinkaatuminen lattialle oli vahinko ja sen sai helpohkosti putsattua. Amen. Nyt jo naurahtelen sisäisesti tapahtumalle. Kahvinkaatumista edelsi pelin häviäminen konsolipelissä ja paiskasin ohjaimen pöydälle osuen suoraan kahvikuppiin, tarkoitukseni oli tuhota peliohjain ja samalla toivoa ettei se hajoa =) - En valehtele
En valehtele kirjoitti:
Tieto lisäsi uskoani. Usko sisältää tietoa ja tieto uskoa. En ole sanonut, etteikö minulla kumpaakin olisi. Olen tiedossa ja uskossa, aiemmin uskossa ja melkoisen epäilykeskeisessä sellaisessa.Uskoni Jeesukseen sisältää tiedon sisäisen hyväksymisen. On mahdollista uskoa totuus, ollen silti kykenemätön hyväksymään sitä sisäisesti epäilyn takia.
Sitten HelsinkiJokkerille. Olin ahdistunut rukoukseni aikana ja rukous kesti n.30min. Itsesuggestiosta ei ollut kyse. Hyvää oloa kesti useita minuutteja ja kokemus oli todellakin paras koskaan kokemani nautintokokemus ja olen monenlaisia nautintoja ehtinyt kokea.
Oma ehdotukseni jokaiselle, joka haluaa saman kokea on jatkaa/aloittaa uskominen sisällyttäen siihen Raamatun lukua ja rukoilua,vaikka epävarma asiasta olisi. Saman kokeneita on muitakin kuin minä.
Kiitän Jumalaa kokemastani herätys hetkestämme. Kokemukseni aikana oivalsin, miksi kannattaa tavoitella Taivaspaikkaa, olotila, jota sielut kokevat Taivaassa tulee ylittämään odotuksemme, toiveemme, menee yli hilseemme, paljon parempaa on luvassa.
Nyt tiedän ja uskon ja voin viimeinkin sanoa: Jeesus on minulle tärkein asia elämässä, vajaat 2v sitten en uskossaolevana sitä voinut rehellisesti sanoa, ja en sanonutkaan.
En ole muuten täydellinen. Kahvimuki kaatui lattialle vajaa tunti sitten ja raivostuin kömpelyydestäni. Kun mielenmaltin syrjäyttää kiukku, yhteydet Suuntaajan katkeavat tilapäisesti: Niin kauan kuin kiukku kalvaa mieltä, niin kauan kun mieli ei ole rauhoittunut, niin kauan yhteys korkeisiin hengellisiin johdatuksiin on poikki ja rukoilinkin suuttumukseni perään suunnilleen näin päin: Anteeksi suuttumukseni. Kahvinkaatuminen lattialle oli vahinko ja sen sai helpohkosti putsattua. Amen. Nyt jo naurahtelen sisäisesti tapahtumalle. Kahvinkaatumista edelsi pelin häviäminen konsolipelissä ja paiskasin ohjaimen pöydälle osuen suoraan kahvikuppiin, tarkoitukseni oli tuhota peliohjain ja samalla toivoa ettei se hajoa =)"kokemus oli todellakin paras koskaan kokemani nautintokokemus"
Korostan vielä sitä, että 10 ei riitä kouluarvosanoin kokemuksen hyvästä olosta annettavaksi numeroksi. Mikään aiemmin kokemani ei mene hyvässä olossa lähellekään sitä hyvää oloa, jonka sain lahjaksi kokea.
Sitä voin kuvailla sanomalla ettei se ollut tästä maailmasta, ihan käsittämätöntä hyvää oloa. - Höpönlöpön
En valehtele kirjoitti:
Tieto lisäsi uskoani. Usko sisältää tietoa ja tieto uskoa. En ole sanonut, etteikö minulla kumpaakin olisi. Olen tiedossa ja uskossa, aiemmin uskossa ja melkoisen epäilykeskeisessä sellaisessa.Uskoni Jeesukseen sisältää tiedon sisäisen hyväksymisen. On mahdollista uskoa totuus, ollen silti kykenemätön hyväksymään sitä sisäisesti epäilyn takia.
En ole muuten täydellinen. Kahvimuki kaatui lattialle vajaa tunti sitten ja raivostuin kömpelyydestäni. Kun mielenmaltin syrjäyttää kiukku, yhteydet Suuntaajan katkeavat tilapäisesti: Niin kauan kuin kiukku kalvaa mieltä, niin kauan kun mieli ei ole rauhoittunut, niin kauan yhteys korkeisiin hengellisiin johdatuksiin on poikki ja rukoilinkin suuttumukseni perään suunnilleen näin päin: Anteeksi suuttumukseni. Kahvinkaatuminen lattialle oli vahinko ja sen sai helpohkosti putsattua. Amen. Nyt jo naurahtelen sisäisesti tapahtumalle. Kahvinkaatumista edelsi pelin häviäminen konsolipelissä ja paiskasin ohjaimen pöydälle osuen suoraan kahvikuppiin, tarkoitukseni oli tuhota peliohjain ja samalla toivoa ettei se hajoa =)Sinä et siis valehtele, vaikka keskustelet näköjään sujuvasti itsesi kanssa. Yleensä keskustelua käydään toisten kanssa eikä vastata itselleen, mutta tietenkin jos kuulee ääniä päässään, niin on jo tottunut itsensä kanssa keskustelemiseen. Kovin tervettä kuvaa se ei sinusta kylläkään anna.
"Usko sisältää tietoa ja tieto uskoa"
Ei pidä paikkaansa. Minä tiedän että aurinko paistaa tällä hetkellä taivaalla, koska se porottaa täydellä voimalla suoraan parvekkeelleni. Minun ei tarvitse uskoa siihen, enkä oikeastaan edes pysty, koska varmaan tietoon ei voi eikä tarvitse uskoa - sehän tiedetään varmasti. Mikään usko ei liity siihen millään tavalla. Mikään usko tai uskomus ei saa aurinkoa paistamaan enemmän tai vähemmän.
Jos sinä tiedät varmuudella, että jumalasi on olemassa, niin silloin sinulla ei ole uskontoa eikä uskoa, jotka jo sekä nimensä että määritelmänsä mukaisesti eivät ole tietoa, vaan uskoa ja uskomuksia. Eivät tietoa. En valehtele kirjoitti:
"kokemus oli todellakin paras koskaan kokemani nautintokokemus"
Korostan vielä sitä, että 10 ei riitä kouluarvosanoin kokemuksen hyvästä olosta annettavaksi numeroksi. Mikään aiemmin kokemani ei mene hyvässä olossa lähellekään sitä hyvää oloa, jonka sain lahjaksi kokea.
Sitä voin kuvailla sanomalla ettei se ollut tästä maailmasta, ihan käsittämätöntä hyvää oloa."En valehtele"
Minulla on uskovainen ystävä, jolla on niin paha mielen sairaus, että hän on jo alle viisikymppisenä ollut sen vuoksi useita vuosia sairaseläkkeellä.
Miten hän saisi tuon kertomasi kaltaisen hyvän olon Jumalalta, niin että hän voisi saada elämänhallintansa ja itseluottamuksensa takaisin ja kammottavan syvät masennuskaudet, harha-aistimukset ja kuluttavat maaniset vaiheet loppuisivat? Hän on rukoillut ja hänen puolestaan on rukoiltu. Hänelle riittäisi varmaan ihan kouluarvosanan 7 tai 8 arvoinen hyvän olon tunne.- rosa-m
Mieluummin sitä on onnellinen seinähullu ja pimpelipom kuin onneton ja kaikki inkkarit kanootissa! Jos olen hihhuli niin kenelläkään ei ole siihen minkäänlaista vastaansanomista ja jos on, niin haistatan hänelle pitkät.
Oho, en kuulunutkaan tähän keskusteluun. Noo, saittepahan mielipiteeni ja ihan ilmaiseksikin vielä. rosa-m kirjoitti:
Mieluummin sitä on onnellinen seinähullu ja pimpelipom kuin onneton ja kaikki inkkarit kanootissa! Jos olen hihhuli niin kenelläkään ei ole siihen minkäänlaista vastaansanomista ja jos on, niin haistatan hänelle pitkät.
Oho, en kuulunutkaan tähän keskusteluun. Noo, saittepahan mielipiteeni ja ihan ilmaiseksikin vielä.Parasta on olla onnellinen ja kaikki muumit talossa.
- Tämä on totuus.
Raamtussa on sanantarkasti kerrottu, että
Korkeimman luojan energia, elämänmuoto jota kutsumme sieluksi, loi mies ja naispuoliset sielut = Jumalat jokaiselle etniselle Kansalle maailmassa. Jumalat puolestaan loi sielulliset maalliset miehet ja naiset, jotka ovat jokaisen etnisen kansan k e suomalaisten ensimmäinen Kansan Äiti ja Kansan Isä.
Ensimmäiseltä Kansan Äidiltä ja Kansan Isältä sukupolvelta toiselle on periytynyt Äitin kieli ja kieleen yhdistetty Äidin Mieli, Kansan Sielu ja tänään myös Isän "maa jonka Luoja ja Jumala on antanut" k e Suomi.
Sinä joka tätä luet, edustat kaikkia ihmisiä ihmiskunnan historiassa, jotka ovat mahdollistaneet sinun olemassaolosi tänään. Sukulinjasi alkaa Jumalasta, ja kaikista Korkeimmasta Luojasta.
Tämä on totuus. - Tämä on totuus.
Tämä on totuus. kirjoitti:
Raamtussa on sanantarkasti kerrottu, että
Korkeimman luojan energia, elämänmuoto jota kutsumme sieluksi, loi mies ja naispuoliset sielut = Jumalat jokaiselle etniselle Kansalle maailmassa. Jumalat puolestaan loi sielulliset maalliset miehet ja naiset, jotka ovat jokaisen etnisen kansan k e suomalaisten ensimmäinen Kansan Äiti ja Kansan Isä.
Ensimmäiseltä Kansan Äidiltä ja Kansan Isältä sukupolvelta toiselle on periytynyt Äitin kieli ja kieleen yhdistetty Äidin Mieli, Kansan Sielu ja tänään myös Isän "maa jonka Luoja ja Jumala on antanut" k e Suomi.
Sinä joka tätä luet, edustat kaikkia ihmisiä ihmiskunnan historiassa, jotka ovat mahdollistaneet sinun olemassaolosi tänään. Sukulinjasi alkaa Jumalasta, ja kaikista Korkeimmasta Luojasta.
Tämä on totuus.Raamatun mukaan, joka loukkaa etnisen Kansan tai etniseen Kansaan kuuluvaa henkilöä tietoisesti, opettaen väärin hänen Jumalallisetsta alkuperästä missään mielessä, on tuomittu. Anteeksi saa vain kerran, eli kun kääntyy alkuperäiseen oppiin Suomessa Suomen kielellä, noudattamaan sanantarkasti Jumalan lakia, Jeesuksen oppeja sekä Suomen perustuslakia. Siinä piilee myöskin valaistus (viisaus mielenvikaisuuden sijasta), vanhurskaus (lain oppinut, lakia noudattava, laillinene maallisesti ja henkisesti), ja armo tällä ja toisella puolella.
- kolahtiko?
koska tieto ei ole uskoa."Ei tiedolla tee mitään. Vain oikea usko pelastaa. Ja sitä sinulla ei siis ole,
koska tieto ei ole uskoa. "
Ettö on tietämätön, on sama kuin että ei tajua todellisuutta, t s on mielenvikainen. - dia_psy
koska tieto ei ole uskoa."Ei tiedolla tee mitään. Vain oikea usko pelastaa. Ja sitä sinulla ei siis ole,
koska tieto ei ole uskoa. "
Mielenlaatusi mukaan sinun ei saa käyttää mitään mikä perustuu tietoon. käytät kuitenkin tietokonetta, sähköä, teitä, käyt kaupassa, ostat ruokaa j n e Todellisuudentaju puuttuu kokonaan. - serubaabel
Noku siinä on sellainen vähemmän pieni ongelma. Jumalan EI tarvitse todistaa olemassaoloaan. Jeesuksen olemassaolon on jo todistanut.
- .
Eikös se Jumalan mielipide ole melkoisen selvästi kirjattuna siellä raamatussa, jos nyt tästä homoseksuaalisuudesta on kyse.
Mutta se ei taida kelvata osalle. No enpä ihmettele, että sen jälkeen Jumala ei pahemmin pukahda. Heh, jos mua tarkoitit, niin ei Jumalasta kuulunut mitään myöskään silloin, kun elin heteroelämää. Että ei ole eikä näy. Miksi luulet kaiken liittyvän homouteen ja että Jumala vihaa vain homoutta. Minun tapauksessa voi ajatella Jumalan vihanneen minua myös heterona, kun ei mikään ole muuttunut. Vaikka itse ajattelen, ettei Jumalaa ole olemassakaan.
- Paina pääsi alas
Alkamalla homoksi etäännyit Hänestä, näin ymmärtämäni mukaan. Usko Raamattu ja evankeliumi ja ala parannuksen tekoon, helppoa ei ole heteroillakaan maailman synninpaljouksien houkutuksissa.
Sulla on aikaa parannukseen niin kauan kun happea haukot. Kuuntele todistuksia joita muut sinulle kertoneet ekämänsä aikana, he ovat parannukseen menneet ja nöyrinä lähestyneet Kuningasta. - serubaabel16
Elä menetä toivoasi. Jos sulla kerran pyörii nupissa Jumalan mahdollinen olemassaolo. Niin kyllä Isä jollain tavalla koittaa saada suhun yhteyden.
- th
Jumala ei puhu, koska Jumalalla ei ole suuta. Eikä äänihuulia. Jumala ei ole fyysinen olento eikä voi muodostaa ilman värähtelyä, jota ääneksi kutsutaan. Kaikkea ilman värähtely ei sanota puheksi. Toivottavasti tämä selvensi asiaa.
Joskus ihmiset kuulevat ääniä päässään vaikka ilman värähtelyä ei ole havaittavissa. Heillä on harha-aistimuksia. Siihen liittyy usein jokin sairaus.
Jotkut kertovat tarinoita, joissa Jumala on puhunut. Jumala ei puhu enää. Hän tekee kuvioita paahtoleipiin."th" selvensikin asian. Eli kaikki mitä Raamatussa on kirjoitettu Jumalan puhuneen, onkin valetta. Sitä minäkin olen ollut mieltä, mutta nyt sain siihen varmistuksen. Raamattuun ei voi uskoa edes noin oleellisessa asiassa kuin "Jumala sanoo, Jumala puhuu".
Ja "Paina pääsi alas", olen itse kokenut ettei ole mitään eroa suhteessa Jumalaan, onko hetero vai homo. Kaikki menee samalla lailla. Aloin ihmetellä uskonasioita jo uskovan vaimoni aikana, kun hengellisissä piireissä ei tapahtunut sellaisia asioita, joista olisi nähnyt Jumalan voiman. Se minut "etäännytti", ei suinkaan homous.
Ja kun lukee Raamattua, niin mulle tulee kuva ettei Jumala itse ole voinut antaa itsestään niin huonoa kuvaa, vaan ihmiset ovat kirjoittaneet se oman tuhansien vuosien takaisen ymmärryksensä mukaan. Vai miten muuten olisi selitettävissä mm. Jumalan mielivaltainen teko, kun 40 vuoden erämaavaelluksella Jumala surmasi kaikki ne, jotka halusivat mannan lisäksi välillä myös lihaa. Jos olisin Jumala, olisin antanut runsaasti lihaa enkä tappanut siitä hyvästä. Mutta minä olisinkin liian hyvä Jumala?- ??
" Jumala ei ole fyysinen olento eikä voi muodostaa ilman värähtelyä, jota ääneksi kutsutaan "
Olet täysin väärässä JUMALA PUHUU ! Ehkei sinulle, kun et häntä tunne, mutta puhui mm. Pojalleen Jeesukselle: " Tämä on minun rakas poikani ..! "
Jumala puhuu tänäkin päivänä, monin eri tavoin... Jolla on korvat se kuulkoon!
mirka olet vain kuuro. - th
?? kirjoitti:
" Jumala ei ole fyysinen olento eikä voi muodostaa ilman värähtelyä, jota ääneksi kutsutaan "
Olet täysin väärässä JUMALA PUHUU ! Ehkei sinulle, kun et häntä tunne, mutta puhui mm. Pojalleen Jeesukselle: " Tämä on minun rakas poikani ..! "
mirka olet vain kuuro."Olet täysin väärässä JUMALA PUHUU !"
Sinulla on edellisessä lauseessa puheelle aivan oma määritelmäsi, jota normaali ihminen ei käytä.
Minä tarkoitan puheella linkin mukaista ihmiselle ominaista toimintaa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Puhe - "Jumala puhuu"
?? kirjoitti:
mirka olet vain kuuro.Kun noudattaa sanantarkasti Jumalan sanaa, Jumalan lakia, eli 10 käskyä ja niiden mukaan opettaa, niin silloin Jumala puhuu henkilön kautta joka sanat esittää. Ja kun noudattaa sanantarkasti Jeesuksen oppeja ja niin opettaa, niin Jeesus puhuu henkilön kautta. Ja kun noudattaa Suomen perustuslakia ja niiden mukaan opettaa, niin silloin koko etninen Suomen kansa puhuu koska kaikki ovat yksimielisiä siitä miten olla ja elää ihmisiksi. Normaalijärkiselle ihmiselle tuo ei pitäis olla vaikea ymmärtää.
- serubaabel
Kannattaa tarkistaa ukkosenjohdattimen kunto!
- Hyvä päkä!
" Itseäni ainakin kiusaisi tuollainen epätietoisuus, jos uskoisin Jumalaan."
Minua taas ei kiusaa pätkääkään, koska RAAMATTU kyllä sanoo selvästi mitä mieltä siitä asiasta on ! Lue se sieltä.
Ja löydät sieltä muutakin ajankohtaista tietoa, uuden testamentin puolelta.
Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä. Siunausta Päivi Räsäselle ! - moraali ---> uskonto
"Tiivistelmä: Kuka voi sanoa, mikä on oikein ja mikä väärin? Ev. lut. kirkko luulee olevansa tällainen taho. Se on vaarallinen - joskaan ei yllättävä - käsitys."
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=100&kaikki=TRUE
"väitän, että moraali ei tule uskonnosta laisinkaan, vaan päin vastoin – uskonto on lähtöisin moraalista. Moraali puolestaan tarkoittaa pohjimmiltaan niitä asioita, mitkä edistävät yksilön tai yhteisön selviämistä."
"Uskonto on moraalisääntöjen esittämistä sellaisessa muodossa, että niiden kumoaminen on hankalaa tai mahdotonta."
"Nykyinen valtion ja kirkon liitto loukkaa kaikkia niitä jotka eivät kirkon oppeihin usko. Kyse ei ole siitä, mitä pitää oikeana ja vääränä, sillä silloinhan uskontoa ei tarvittaisi siihen höysteeksi ollenkaan. Kyse on siitä, että kirkon parissa tunnutaan uskovan, että heidän arvonsa ovat ainoita oikeita arvoja ja muilla ei ole arvoja ollenkaan, jolloin heillä ei ole moraaliakaan. Ja kirkon oman ajattelun mukaan kaikesta tästä seuraa, että kirkko ja uskonto ovat ainoita moraalisia vaikuttajia yhteiskunnassa. Tämä “moraalin monopoli” on vaarallinen ajatus, riippumatta siitä kenellä tämä monopoli on.
Siitä olen samaa mieltä Nurmen kanssa, että valtiota ei voi olla ilman arvovalintoja. Mutta näihin arvovalintoihin ei tarvita kirkkoa tai uskontoa – ainakaan niin, että toiset uskonnot saavat virallisen statuksen ja muut elämänkatsomukset leimataan “arvotyhjiöksi”. Mihin kirkko tarvitsee valtiota muutenkaan, eikö taivaallinen valta ole joka tapauksessa voimakkaampi? Herää kysymys, onko valtiojohto kirkolle tärkeämpi “jumala” kuin heidän omansa? Miten se ensimmäinen käsky menikään... “sinulla ei saa olla muita jumalia”?" Ajatuksia:"SDP:n puoluesihteeri Mikael Junger kuuluttaa Pride-tapahtuman avauksessa, että jos Jeesus eläisi, hän olisi puolustamassa vähemmistöjä."
Toki, mutta Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa jossa Jeesus puolustaisi syntiä millään tavoin.
"Jos Jumalan sanasta voi tehdä täysin vastakkaisia johtopäätöksiä homouden luvallisuudesta, miksi kristikunta ei pyydä häneltä tarkennusta?...Itseäni ainakin kiusaisi tuollainen epätietoisuus, jos uskoisin Jumalaan".
Kyllä Raamatun Sana on tässä asiassa hyvin yksiselitteinen, se tuomitsee homouden syntinä. Ei niitä kohtia voi eikä saa selittää tyhjiin. Onneksi tässäkään kohdin ei ole mitään epätietoisuutta kun pitäytyy Raamatun Sanaan. Samaa mieltä kanssasi siitä että epätietoisuus asioiden suhteen kiusaisi ja olisi turhauttavaa."Kyllä Raamatun Sana on tässä asiassa hyvin yksiselitteinen, se tuomitsee homouden syntinä."
Sitä ihmettelen vaan, että mikä helkkarin pakko ihmisten on elää yleensäkään Raamatun mukaan tai siten kun siellä satutaan asioista sanomaan, kunnei sieltä kuitenkaan kaikkea sitä noudateta mitä siellä sanotaan. Siinä kirjan tekstissä ei ole mitään hyvää tai siinä kirjan tekstissä ei kerrota myöskään mitään sellaista, onko ihmisillä oikeus elämään sen jälkeen kun ihmisiltä on viety ihmisoikeudet. Jos minun pitäisi alkaa noudattamaan Raamatun sanaa, niin minun tulisi vähintään tehdä itsemurha tai jollakin muulla tavoin kuolla, jotta voisin elää kuten Raamattu sanelee, koska kaikki on syntiä ja väärin (etsi googlella esim. "syntilista"), mitä ihminen kulloinkin tekee eli jokaisessa asiassa on seinä vastassa. Se on minun tulkintani Raamatusta ja siksi en sellaista voi noudattaa, jota ihmiset tulkitsevat oman maunsa mukaan.
Naispappeus ja homoliitot -niistä tapellaan siksi kun on olemassa heitä, jotka tahtovat noudattaa Raamattua, mutta vain sitä kohtaa, jossa kielletään homous tai naispappeus jne. Sehän tuntuu hyvin naurettavalta, että jotkut jotka sanovat Raamatun sanomaa niin juuttuvat vain siihen yhteen kohtaan ja alkavat keinotella sitä. Eräät miespapithan eivät voi toimia naispappien kanssa ollenkaan, mutta sitten jokin muu kohta Raamatusta on sitten vähäpätöisempi, jota ei tarvitse noudattaa?!?"juhani1965". Juu, Raamatun sana on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että on autettava köyhiä, nälkäisiä, orpoja ja leskiä, käytävä katsomassa vankeja ja sairaita. Tai muuten käy kuten Sodomalle tai joutuu iankaikkiseen kadotukseen.
Eikä saa unohtaa Jeesuksen seuraajilleen antamaa toimintaa: parantaa sairaita.
Raamattu on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että kurittomat lapset pitää surmata, koska sen määräyksen antoi itse Jumala ja Jeesus muistutti tästä ankarasta laista Matt 15 ja Mark 7. Raamatun mukaan on siis paljon muutakin vainottavaa ja tehtävää kuin homojen tuomitseminen. Pitää vain pitäytyä Raamatun sanaan, niin elämä on mukavaa. Tosin voi joutua vankilaan.ateisti1982 kirjoitti:
"Kyllä Raamatun Sana on tässä asiassa hyvin yksiselitteinen, se tuomitsee homouden syntinä."
Sitä ihmettelen vaan, että mikä helkkarin pakko ihmisten on elää yleensäkään Raamatun mukaan tai siten kun siellä satutaan asioista sanomaan, kunnei sieltä kuitenkaan kaikkea sitä noudateta mitä siellä sanotaan. Siinä kirjan tekstissä ei ole mitään hyvää tai siinä kirjan tekstissä ei kerrota myöskään mitään sellaista, onko ihmisillä oikeus elämään sen jälkeen kun ihmisiltä on viety ihmisoikeudet. Jos minun pitäisi alkaa noudattamaan Raamatun sanaa, niin minun tulisi vähintään tehdä itsemurha tai jollakin muulla tavoin kuolla, jotta voisin elää kuten Raamattu sanelee, koska kaikki on syntiä ja väärin (etsi googlella esim. "syntilista"), mitä ihminen kulloinkin tekee eli jokaisessa asiassa on seinä vastassa. Se on minun tulkintani Raamatusta ja siksi en sellaista voi noudattaa, jota ihmiset tulkitsevat oman maunsa mukaan.
Naispappeus ja homoliitot -niistä tapellaan siksi kun on olemassa heitä, jotka tahtovat noudattaa Raamattua, mutta vain sitä kohtaa, jossa kielletään homous tai naispappeus jne. Sehän tuntuu hyvin naurettavalta, että jotkut jotka sanovat Raamatun sanomaa niin juuttuvat vain siihen yhteen kohtaan ja alkavat keinotella sitä. Eräät miespapithan eivät voi toimia naispappien kanssa ollenkaan, mutta sitten jokin muu kohta Raamatusta on sitten vähäpätöisempi, jota ei tarvitse noudattaa?!?"Sitä ihmettelen vaan, että mikä helkkarin pakko ihmisten on elää yleensäkään Raamatun mukaan tai siten kun siellä satutaan asioista sanomaan, kunnei sieltä kuitenkaan kaikkea sitä noudateta mitä siellä sanotaan. Siinä kirjan tekstissä ei ole mitään hyvää tai siinä kirjan tekstissä ei kerrota myöskään mitään sellaista, onko ihmisillä oikeus elämään sen jälkeen kun ihmisiltä on viety ihmisoikeudet. Jos minun pitäisi alkaa noudattamaan Raamatun sanaa, niin minun tulisi vähintään tehdä itsemurha tai jollakin muulla tavoin kuolla, jotta voisin elää kuten Raamattu sanelee, koska kaikki on syntiä ja väärin (etsi googlella esim. "syntilista"), mitä ihminen kulloinkin tekee eli jokaisessa asiassa on seinä vastassa. Se on minun tulkintani Raamatusta ja siksi en sellaista voi noudattaa, jota ihmiset tulkitsevat oman maunsa mukaan."
Uskovaiset noudattavat Raamatun sanaa siksi, että uskovat sen olevan ihmiselle hyväksi, lisäävän ihmisen hyvinvointia. Raamatun voi nähdä Luojansa "käyttöohjeena" luodulleen. Kirjoitat, että Raamatussa ei ole mitään hyvää, osa Jeesuksen tärkeimmästä käskystä kuuluu:"Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi", voiko enään mitään "hyvemmin" sanua.
Ei Raamattu kehoita itsemurhaan. Itse näen Raamatun realistisena, ihminen on syntinen ja pahaan taipuvainen, ei tarvitse kuin vilkaista päivän mediaa nii kuulee,näkee ihmisten tekemistä kauheuksista.
Uskovaisestakaan ihmisestä ei tule synnitöntä, ts. täysin hyvää. Mutta Raamattu kehoittaa karttamaan ja vastustamaan syntiä,pahuutta.
"Naispappeus ja homoliitot -niistä tapellaan siksi kun on olemassa heitä, jotka tahtovat noudattaa Raamattua, mutta vain sitä kohtaa, jossa kielletään homous tai naispappeus jne. Sehän tuntuu hyvin naurettavalta, että jotkut jotka sanovat Raamatun sanomaa niin juuttuvat vain siihen yhteen kohtaan ja alkavat keinotella sitä. Eräät miespapithan eivät voi toimia naispappien kanssa ollenkaan, mutta sitten jokin muu kohta Raamatusta on sitten vähäpätöisempi, jota ei tarvitse noudattaa?!? "
Kyllä uskovainen on kutsuttu noudattamaan koko Raamattua eikä osia sieltä täältä kuten liberaalipiispat ja -teologit asian näkevät. Koko Raamattu kokonansa. Mutta hyvä on Raamattu lukiessa huomata asiayhteydet, kenelle puhutaan ja mitä puhutaan. Esim. Vanha Testamentti on myös kristityille pyhä kirja mutta sen sitovuus kristittyyn nähden on rajallinen.helsinkijokkeri kirjoitti:
"juhani1965". Juu, Raamatun sana on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että on autettava köyhiä, nälkäisiä, orpoja ja leskiä, käytävä katsomassa vankeja ja sairaita. Tai muuten käy kuten Sodomalle tai joutuu iankaikkiseen kadotukseen.
Eikä saa unohtaa Jeesuksen seuraajilleen antamaa toimintaa: parantaa sairaita.
Raamattu on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että kurittomat lapset pitää surmata, koska sen määräyksen antoi itse Jumala ja Jeesus muistutti tästä ankarasta laista Matt 15 ja Mark 7. Raamatun mukaan on siis paljon muutakin vainottavaa ja tehtävää kuin homojen tuomitseminen. Pitää vain pitäytyä Raamatun sanaan, niin elämä on mukavaa. Tosin voi joutua vankilaan."juhani1965". Juu, Raamatun sana on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että on autettava köyhiä, nälkäisiä, orpoja ja leskiä, käytävä katsomassa vankeja ja sairaita. Tai muuten käy kuten Sodomalle tai joutuu iankaikkiseen kadotukseen.
Eikä saa unohtaa Jeesuksen seuraajilleen antamaa toimintaa: parantaa sairaita."
Tärkeitä ja hyviä asioita kaikki, aina on pyrittävä auttamaan heikompiosaisia kanssa ihmisiä niillä varoilla ja lahjoilla mitä on itsellä tarjota. Kannatan kyllä.
"Raamattu on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että kurittomat lapset pitää surmata, koska sen määräyksen antoi itse Jumala ja Jeesus muistutti tästä ankarasta laista Matt 15 ja Mark 7. Raamatun mukaan on siis paljon muutakin vainottavaa ja tehtävää kuin homojen tuomitseminen. Pitää vain pitäytyä Raamatun sanaan, niin elämä on mukavaa. Tosin voi joutua vankilaan."
Tästä kohdasta olen yksiselitteisesti eri mieltä. Kyseisissä kohdissa Jeesus esittää 2 käskyä Mooseksen laista. Jeesus ottaa jatkopuhessaan kantaa toiseen niistä eli siihen vanhempien kunnioittamiseen, huomaa yksikkö. Pääpointti kyseisissä kohdissa on fariseuksien väärä käytös, "ihmiskäskyjen" kehitteleminen ja vanhempien syrjiminen.
Itse kivittämiseen eli surmaamiseen Mooseksen lain mukaan Jeesus ottaa kantaa aviorikosesta tavatun naisen kohdalla ( missä muuten rikkoja mies? pötki pakoon?). Jeesus ei anna lupaa kivittää, vaan armahtaa naisen ja kehoittaa karttamaan syntiä.juhani1965 kirjoitti:
"juhani1965". Juu, Raamatun sana on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että on autettava köyhiä, nälkäisiä, orpoja ja leskiä, käytävä katsomassa vankeja ja sairaita. Tai muuten käy kuten Sodomalle tai joutuu iankaikkiseen kadotukseen.
Tärkeitä ja hyviä asioita kaikki, aina on pyrittävä auttamaan heikompiosaisia kanssa ihmisiä niillä varoilla ja lahjoilla mitä on itsellä tarjota. Kannatan kyllä.
"Raamattu on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että kurittomat lapset pitää surmata, koska sen määräyksen antoi itse Jumala ja Jeesus muistutti tästä ankarasta laista Matt 15 ja Mark 7. Raamatun mukaan on siis paljon muutakin vainottavaa ja tehtävää kuin homojen tuomitseminen. Pitää vain pitäytyä Raamatun sanaan, niin elämä on mukavaa. Tosin voi joutua vankilaan."
Tästä kohdasta olen yksiselitteisesti eri mieltä. Kyseisissä kohdissa Jeesus esittää 2 käskyä Mooseksen laista. Jeesus ottaa jatkopuhessaan kantaa toiseen niistä eli siihen vanhempien kunnioittamiseen, huomaa yksikkö. Pääpointti kyseisissä kohdissa on fariseuksien väärä käytös, "ihmiskäskyjen" kehitteleminen ja vanhempien syrjiminen.
Itse kivittämiseen eli surmaamiseen Mooseksen lain mukaan Jeesus ottaa kantaa aviorikosesta tavatun naisen kohdalla ( missä muuten rikkoja mies? pötki pakoon?). Jeesus ei anna lupaa kivittää, vaan armahtaa naisen ja kehoittaa karttamaan syntiä."juhani1965" kiersit teesini. Ei nuo lähimmäisen auttamiset ole "kannatan kyllä"- "hyviä ja tärkeitä asioita". Raamatun mukaan taivaaseen ei ole mitään asiaa, jos ei auta heikkoasaisia. Se on täysin yksiselitteistä, niin on vain pakko tehdä.
Toisekseen vetoat siihen kun Jeesus ei kivityttänyt pettäjänaista. Mutta siinä Mooseksen lain kohdissa Jeesus nimenomaan sanoo Matt: "Sillä Jumala on sanonut: joka kiroaa vanhempansa, sen pitää kuolemalla kuoleman. ...ja niin te olette TEHNEET TYHJÄKSI Jumalan sanan perinnäissäännöillänne, te ulkokullatut." Markuksessa Jeesus sanoo heidän HYLJÄNNEEN Jumalan käskyn.
Mulle se kuulostaa sille, että Jeesus ei siedä, että noudatatetaan mielummin omia juttuja, ja Jumalan käskyt jätetään noudattamatta, kuten kovakorvaisten lasten surmaaminen. Se on minusta hyvin yksiselitteistä. Pääpointti on noudattaa Jumalan käskyjä. Siis tärkein asia.
No, jäi selvittämättä Jeesuksen suhtautuminen homoihin. Paha puute, kun Jeesus on kristinuskon pomo, jonka sanaa on pakko noudattaa. Emme ole saaneet esimerkkiä, onko se edes synti olla homo. Ainakaan Daavid ja Joonatan eivät olleet tuomittuja. Se on Raamatun ainoa kertomus toisiaan rakastavista miehistä.juhani1965 kirjoitti:
Itse kivittämiseen eli surmaamiseen Mooseksen lain mukaan Jeesus ottaa kantaa aviorikosesta tavatun naisen kohdalla ( missä muuten rikkoja mies? pötki pakoon?). Jeesus ei anna lupaa kivittää, vaan armahtaa naisen ja kehoittaa karttamaan syntiä.Älä Julle viitti...Sinä tiedät, minä tiedän, että Jeesus moitti tuossa kohtaa oppineita liberaaleista tulkinnoista, kuten tänäkin päivänä moittisi. Jeesus palautti tuossa lain ja vaati lain mukaisen rangaituksen kurittomille kersoille. Matteus 5 ...Vuorisaarna, josta lähtien Jeesus puhui voimakkaasti lain kirjaimellisen noudattamisen puolesta.
Mitä tulee taas kivitämiseen, niin Raamatun mukaan juutalaisilla ei ollut siihen aikaan edes oikeutta julistaa kuolemantuomiota, joten kunnioittiko Jeesus silloin esivallan käskyä`?- dia-psy
juhani1965 kirjoitti:
"Sitä ihmettelen vaan, että mikä helkkarin pakko ihmisten on elää yleensäkään Raamatun mukaan tai siten kun siellä satutaan asioista sanomaan, kunnei sieltä kuitenkaan kaikkea sitä noudateta mitä siellä sanotaan. Siinä kirjan tekstissä ei ole mitään hyvää tai siinä kirjan tekstissä ei kerrota myöskään mitään sellaista, onko ihmisillä oikeus elämään sen jälkeen kun ihmisiltä on viety ihmisoikeudet. Jos minun pitäisi alkaa noudattamaan Raamatun sanaa, niin minun tulisi vähintään tehdä itsemurha tai jollakin muulla tavoin kuolla, jotta voisin elää kuten Raamattu sanelee, koska kaikki on syntiä ja väärin (etsi googlella esim. "syntilista"), mitä ihminen kulloinkin tekee eli jokaisessa asiassa on seinä vastassa. Se on minun tulkintani Raamatusta ja siksi en sellaista voi noudattaa, jota ihmiset tulkitsevat oman maunsa mukaan."
Uskovaiset noudattavat Raamatun sanaa siksi, että uskovat sen olevan ihmiselle hyväksi, lisäävän ihmisen hyvinvointia. Raamatun voi nähdä Luojansa "käyttöohjeena" luodulleen. Kirjoitat, että Raamatussa ei ole mitään hyvää, osa Jeesuksen tärkeimmästä käskystä kuuluu:"Rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi", voiko enään mitään "hyvemmin" sanua.
Ei Raamattu kehoita itsemurhaan. Itse näen Raamatun realistisena, ihminen on syntinen ja pahaan taipuvainen, ei tarvitse kuin vilkaista päivän mediaa nii kuulee,näkee ihmisten tekemistä kauheuksista.
Uskovaisestakaan ihmisestä ei tule synnitöntä, ts. täysin hyvää. Mutta Raamattu kehoittaa karttamaan ja vastustamaan syntiä,pahuutta.
"Naispappeus ja homoliitot -niistä tapellaan siksi kun on olemassa heitä, jotka tahtovat noudattaa Raamattua, mutta vain sitä kohtaa, jossa kielletään homous tai naispappeus jne. Sehän tuntuu hyvin naurettavalta, että jotkut jotka sanovat Raamatun sanomaa niin juuttuvat vain siihen yhteen kohtaan ja alkavat keinotella sitä. Eräät miespapithan eivät voi toimia naispappien kanssa ollenkaan, mutta sitten jokin muu kohta Raamatusta on sitten vähäpätöisempi, jota ei tarvitse noudattaa?!? "
Kyllä uskovainen on kutsuttu noudattamaan koko Raamattua eikä osia sieltä täältä kuten liberaalipiispat ja -teologit asian näkevät. Koko Raamattu kokonansa. Mutta hyvä on Raamattu lukiessa huomata asiayhteydet, kenelle puhutaan ja mitä puhutaan. Esim. Vanha Testamentti on myös kristityille pyhä kirja mutta sen sitovuus kristittyyn nähden on rajallinen."Ei Raamattu kehoita itsemurhaan. Itse näen Raamatun realistisena, ihminen on syntinen ja pahaan taipuvainen, ei tarvitse kuin vilkaista päivän mediaa nii kuulee,näkee ihmisten tekemistä kauheuksista."
Ei ole. Mutta kun lapsesta saakka syntiseksi, eli mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi lapsen Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisesti opettaa, niin sellainen lapsesta tulee.
Jeesus muuten ennusti paavalin, ja todisti näin paavalin valehtelijaksi, vääräksi apostoliksi. - dia-psy
dia-psy kirjoitti:
"Ei Raamattu kehoita itsemurhaan. Itse näen Raamatun realistisena, ihminen on syntinen ja pahaan taipuvainen, ei tarvitse kuin vilkaista päivän mediaa nii kuulee,näkee ihmisten tekemistä kauheuksista."
Ei ole. Mutta kun lapsesta saakka syntiseksi, eli mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi lapsen Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisesti opettaa, niin sellainen lapsesta tulee.
Jeesus muuten ennusti paavalin, ja todisti näin paavalin valehtelijaksi, vääräksi apostoliksi."Että ihminen ottaa henkensä on oire hänelle tuotetusta fyysisestä ja/tai psyykkisestä kidutuksesta k e "synnin tunnon antamisesta" jota uskonnot harrastavat (puoskarointia lääketieteellisellä alalla), kyseessä ei ole itsemurha, vaan murha, ja jos uhreja on useita, kyseessä on joukkomurha."
- dia_logi
juhani1965 kirjoitti:
Itse kivittämiseen eli surmaamiseen Mooseksen lain mukaan Jeesus ottaa kantaa aviorikosesta tavatun naisen kohdalla ( missä muuten rikkoja mies? pötki pakoon?). Jeesus ei anna lupaa kivittää, vaan armahtaa naisen ja kehoittaa karttamaan syntiä."Jeesus ei anna lupaa kivittää, vaan armahtaa naisen ja kehoittaa karttamaan syntiä. "
Ja kaikki mikä on Jumalan sanan, Jumalan lain eli 10 käskyn, Jeesuksen oppien sekä Suomen perustuslain vastaista, kaikki sellainen mikä loukkaa yksittäisen etniseen kansaan kuuluvan henkiklön tai koko etnisen kansan k e Suomalaisten ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, itsetuntoa, vakaumusta, e m laissa säädettyjä oikeuksia (loukkaa henkilökohtaista, kansallista ja kansainvälistä identiteettiä) - on synti mitä tulee karttaa = kirkko, sen uskonnot, sen kultit, sen lahkot, sen sektit j n e - dia_logi
dia_logi kirjoitti:
"Jeesus ei anna lupaa kivittää, vaan armahtaa naisen ja kehoittaa karttamaan syntiä. "
Ja kaikki mikä on Jumalan sanan, Jumalan lain eli 10 käskyn, Jeesuksen oppien sekä Suomen perustuslain vastaista, kaikki sellainen mikä loukkaa yksittäisen etniseen kansaan kuuluvan henkiklön tai koko etnisen kansan k e Suomalaisten ihmisarvoa, kunniaa, omatuntoa, itsetuntoa, vakaumusta, e m laissa säädettyjä oikeuksia (loukkaa henkilökohtaista, kansallista ja kansainvälistä identiteettiä) - on synti mitä tulee karttaa = kirkko, sen uskonnot, sen kultit, sen lahkot, sen sektit j n esynti tarkoittaa: mielenvikainen ja/tai rikollinen ja/tai alempiarvoinen
dia-psy kirjoitti:
"Ei Raamattu kehoita itsemurhaan. Itse näen Raamatun realistisena, ihminen on syntinen ja pahaan taipuvainen, ei tarvitse kuin vilkaista päivän mediaa nii kuulee,näkee ihmisten tekemistä kauheuksista."
Jeesus muuten ennusti paavalin, ja todisti näin paavalin valehtelijaksi, vääräksi apostoliksi."Ei ole. Mutta kun lapsesta saakka syntiseksi, eli mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi lapsen Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisesti opettaa, niin sellainen lapsesta tulee.
Jeesus muuten ennusti paavalin, ja todisti näin paavalin valehtelijaksi, vääräksi apostoliksi. "
Minä kasvoin ateistisessa kodissa, silti opin tekemään pahaa. Ei ole täysin vain hyvää tekevää ateistiakaan olemassa. Näin argumenttisi kumoutuu.
"Jeesus muuten ennusti paavalin, ja todisti näin paavalin valehtelijaksi, vääräksi apostoliksi."
En tiedä mihin Raamatun kohtaan viittaat. Mutta Jeesus itse valtuutti Paavalin ja antoi hänelle sanottavansa. Minkä Paavali kirjoitti sen Jeesus allekirjoittaa.mave kirjoitti:
Älä Julle viitti...Sinä tiedät, minä tiedän, että Jeesus moitti tuossa kohtaa oppineita liberaaleista tulkinnoista, kuten tänäkin päivänä moittisi. Jeesus palautti tuossa lain ja vaati lain mukaisen rangaituksen kurittomille kersoille. Matteus 5 ...Vuorisaarna, josta lähtien Jeesus puhui voimakkaasti lain kirjaimellisen noudattamisen puolesta.
Mitä tulee taas kivitämiseen, niin Raamatun mukaan juutalaisilla ei ollut siihen aikaan edes oikeutta julistaa kuolemantuomiota, joten kunnioittiko Jeesus silloin esivallan käskyä`?Itse olen edelleen sitä mieltä ja tulkitsen niin, että Jeesus nuhteli fariseuksia ulkokultaisuudesta. He vaativat noudattamaan omia kehittelemiä ihmiskäskyjä, joista oli hyötyä heille itselleen.
Ei Jeesus yhdessä kohdassa sano yhtä ja toisessa toista. Jeesus tuli täyttämään lain kuten Raamattu ilmoittaa. Eihän Jeesus aviorikoksen tehneen naisenkaan kohdalla vedonnut Mooseksen lakiin vaikka fariseukset vetosivat. Ei, vaan Jeesus armahti naisen.
Totta, juutalaisilla ei ollut oikeutta julistaa kuolemantuomioita, silti kivittivät esim. Stefanuksen.- dikduk
juhani1965 kirjoitti:
Itse olen edelleen sitä mieltä ja tulkitsen niin, että Jeesus nuhteli fariseuksia ulkokultaisuudesta. He vaativat noudattamaan omia kehittelemiä ihmiskäskyjä, joista oli hyötyä heille itselleen.
Ei Jeesus yhdessä kohdassa sano yhtä ja toisessa toista. Jeesus tuli täyttämään lain kuten Raamattu ilmoittaa. Eihän Jeesus aviorikoksen tehneen naisenkaan kohdalla vedonnut Mooseksen lakiin vaikka fariseukset vetosivat. Ei, vaan Jeesus armahti naisen.
Totta, juutalaisilla ei ollut oikeutta julistaa kuolemantuomioita, silti kivittivät esim. Stefanuksen.Lakeja ei voi täyttää,vaan niitä pitää kaikkien yhteisön jäsenten noudattaa, jos Jeesus armahti naisen joka oli syyllistynyt rikokseen hän rikkoi lakia, vain tuomioistuin voi armahtaa, ei kuka tahansa . Eli Jeesus rikkoi oman yhteisönsä lakeja milloin halusi ja se on kristittyjen mielestä jotenkin hienoa.
Minusta kristittyjen asenne on käsittämätön:juutalaisten lakien rikkominen oli hienoa ja koko Moseksen laki ilmoitettiinkin kumotuksi, mutta mitä tekivät kristityt saatuaan vallan : elivät Jeesuksen utopististen ohjeiden mukaan, ehei, joka maassa he julistivat ja ylläpitivät omia maallisia lakeja joita ei suurin surminkaan saanut rikkoa . Nyt laki oli tärkeä eikä suinkaan kumottu, vain juutalaisten piti elää ilman lakejaan. Miksi ihmeessä?
Kristinuskon synnystä on 2000 vuotta ja kristityt noiden vuosituhansien kuluessa tappaneet suunnattoman määrän sekä eik-ristittyjä että toisia kristittyjä ja erityisen suuren määrän juutalaisia ja ketkä ovat pahoja - no fariseukset tietysti. Siinä sitä vasta oli ulkokultainen joukko. - dia_psy
juhani1965 kirjoitti:
"Ei ole. Mutta kun lapsesta saakka syntiseksi, eli mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi lapsen Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisesti opettaa, niin sellainen lapsesta tulee.
Jeesus muuten ennusti paavalin, ja todisti näin paavalin valehtelijaksi, vääräksi apostoliksi. "
Minä kasvoin ateistisessa kodissa, silti opin tekemään pahaa. Ei ole täysin vain hyvää tekevää ateistiakaan olemassa. Näin argumenttisi kumoutuu.
"Jeesus muuten ennusti paavalin, ja todisti näin paavalin valehtelijaksi, vääräksi apostoliksi."
En tiedä mihin Raamatun kohtaan viittaat. Mutta Jeesus itse valtuutti Paavalin ja antoi hänelle sanottavansa. Minkä Paavali kirjoitti sen Jeesus allekirjoittaa.Jeesus vastaa sinulle omin sanoin;
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
Katso 25: EDELTÄ SANONUT : Jeesus tiesi että vääriä apostoleita tulee jotka väittävät hänen ilmeestyneen heille.
Katso 27, Jeesus ilmestyy kaikille ihmisille kaikkialla maailmasa yhtäaikaa. Ei yhdelle ihmiselle k e paavalille.
Paavali on Jeesuksen mukaan valhtelija, riippumatta siitä mitä paavali itse väittää valheellisissa kirjoituksissaan. - dia_psy
juhani1965 kirjoitti:
"Ei ole. Mutta kun lapsesta saakka syntiseksi, eli mielenvikaiseksi, rikolliseksi, alempiarvoiseksi lapsen Jumalan lain, Jeesuksen oppien ja Suomen perustuslain vastaisesti opettaa, niin sellainen lapsesta tulee.
En tiedä mihin Raamatun kohtaan viittaat. Mutta Jeesus itse valtuutti Paavalin ja antoi hänelle sanottavansa. Minkä Paavali kirjoitti sen Jeesus allekirjoittaa."Minä kasvoin ateistisessa kodissa, silti opin tekemään pahaa. Ei ole täysin vain hyvää tekevää ateistiakaan olemassa. Näin argumenttisi kumoutuu."
Sille on ihan sama kuinka hyvin kasvattaa lapsensa kotona, kun kodin ulkopuolella lapsi raiskataan psyykkisesti ja/tai fyysisesti uskontojen taholta. - dia_psy
dia_psy kirjoitti:
"Minä kasvoin ateistisessa kodissa, silti opin tekemään pahaa. Ei ole täysin vain hyvää tekevää ateistiakaan olemassa. Näin argumenttisi kumoutuu."
Sille on ihan sama kuinka hyvin kasvattaa lapsensa kotona, kun kodin ulkopuolella lapsi raiskataan psyykkisesti ja/tai fyysisesti uskontojen taholta.ja niitä rikoksia kirkko on peitellyt koko olemassaolonsa ajan
Tasan takalleen missä kohtaa raamattua jumala tai Jeesus sanoo, että lapsen psyykkinen ja/tai fyysinen raiskaus on oikein?
Lestadion, Lutherin ja Paavalin mukaan se on oikein, mutta ei Jumalan, eikä Jeesuksen, eikä Suomen perustuslain. Ei suomen kansa synnytä lapsia psyykkisesti ja/tai fyysisesti raiskattavaksi joidenkin mielenvikaisten vanhoollisrasististen oppien ja lakien mukaisesti. Kysytäänkö Suomen kansalta? - Raamatun mukaan
juhani1965 kirjoitti:
Itse kivittämiseen eli surmaamiseen Mooseksen lain mukaan Jeesus ottaa kantaa aviorikosesta tavatun naisen kohdalla ( missä muuten rikkoja mies? pötki pakoon?). Jeesus ei anna lupaa kivittää, vaan armahtaa naisen ja kehoittaa karttamaan syntiä.Raamatun sana on hyvin yksiselitteinen myös siitä, että Jumalan sanaa, Jumalan lakia, 10 käskyä on noudatettava opeissa sanantarkasti, ja joka niitä on rikkonut historiassa ja rikkoo tänään, riippumatta siitä onko oppi raamatusta tai ei, oppi oli se sitten sana ja/tai teko niin se on laiton. Laiton teko vahingoittaa fyysisesti, laiton sana vahingoittaa psyykkisesti.
dia_psy kirjoitti:
Jeesus vastaa sinulle omin sanoin;
23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.
27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
Katso 25: EDELTÄ SANONUT : Jeesus tiesi että vääriä apostoleita tulee jotka väittävät hänen ilmeestyneen heille.
Katso 27, Jeesus ilmestyy kaikille ihmisille kaikkialla maailmasa yhtäaikaa. Ei yhdelle ihmiselle k e paavalille.
Paavali on Jeesuksen mukaan valhtelija, riippumatta siitä mitä paavali itse väittää valheellisissa kirjoituksissaan.Ei Jeesus puhu tuossa yhteydessä ilmestyksistä vaan toisesta tulemuksestaan,katso jae 27. Nämä ovat kaksi täysin eriasiaa. Hyvä on tarkata asiayhteyttä Raamattua lukiessa ja tutkiessa.
dia_psy kirjoitti:
"Minä kasvoin ateistisessa kodissa, silti opin tekemään pahaa. Ei ole täysin vain hyvää tekevää ateistiakaan olemassa. Näin argumenttisi kumoutuu."
Sille on ihan sama kuinka hyvin kasvattaa lapsensa kotona, kun kodin ulkopuolella lapsi raiskataan psyykkisesti ja/tai fyysisesti uskontojen taholta.Osasin pahaa jo ennen kuin olin kuullutkaan uskonnoista tai mitä ne opettavat.
dikduk kirjoitti:
Lakeja ei voi täyttää,vaan niitä pitää kaikkien yhteisön jäsenten noudattaa, jos Jeesus armahti naisen joka oli syyllistynyt rikokseen hän rikkoi lakia, vain tuomioistuin voi armahtaa, ei kuka tahansa . Eli Jeesus rikkoi oman yhteisönsä lakeja milloin halusi ja se on kristittyjen mielestä jotenkin hienoa.
Minusta kristittyjen asenne on käsittämätön:juutalaisten lakien rikkominen oli hienoa ja koko Moseksen laki ilmoitettiinkin kumotuksi, mutta mitä tekivät kristityt saatuaan vallan : elivät Jeesuksen utopististen ohjeiden mukaan, ehei, joka maassa he julistivat ja ylläpitivät omia maallisia lakeja joita ei suurin surminkaan saanut rikkoa . Nyt laki oli tärkeä eikä suinkaan kumottu, vain juutalaisten piti elää ilman lakejaan. Miksi ihmeessä?
Kristinuskon synnystä on 2000 vuotta ja kristityt noiden vuosituhansien kuluessa tappaneet suunnattoman määrän sekä eik-ristittyjä että toisia kristittyjä ja erityisen suuren määrän juutalaisia ja ketkä ovat pahoja - no fariseukset tietysti. Siinä sitä vasta oli ulkokultainen joukko.Jeesus toikin tullessaan uusia tulkintoja ja lopullisen täyttymyksen lakiin. Jumalana Hän oli tähän kykenevä. Koska Vanha liittokin oli Jumalan antama, samoin on Uuden liiton laita.
Ei lakia niinkään rikottu, vaan Jeesus antoi moneen kohtaan uuden tulkinnan. Jeesus oli lain täyttymys,päämäärä. Laki on edelleen voimassa siinä tarkoituksessa että se osoittaa ihmisille hänen syntisyytensä. Ja kykenemättömyyden noudattamaan lakia. Tällöin apu löytyy Jeesuksesta.
Ei ole pahuudesta vapaita kristitytkään, silti pahuus ja vääryys on aina tuomittava olipa tekijän vakaamus mikä hyvänsä.- X-files
juhani1965 kirjoitti:
Osasin pahaa jo ennen kuin olin kuullutkaan uskonnoista tai mitä ne opettavat.
kerro kaikille mitä lakeja olit rikkonut kun olit vastasyntynyt ja esitä näyttö siitä
- Kaksi eri asiaa
ateisti1982 kirjoitti:
"Kyllä Raamatun Sana on tässä asiassa hyvin yksiselitteinen, se tuomitsee homouden syntinä."
Naispappeus ja homoliitot -niistä tapellaan siksi kun on olemassa heitä, jotka tahtovat noudattaa Raamattua, mutta vain sitä kohtaa, jossa kielletään homous tai naispappeus jne. Sehän tuntuu hyvin naurettavalta, että jotkut jotka sanovat Raamatun sanomaa niin juuttuvat vain siihen yhteen kohtaan ja alkavat keinotella sitä. Eräät miespapithan eivät voi toimia naispappien kanssa ollenkaan, mutta sitten jokin muu kohta Raamatusta on sitten vähäpätöisempi, jota ei tarvitse noudattaa?!?Naispappeus ja homous - toinen on syntiä, toinen ei.
X-files kirjoitti:
kerro kaikille mitä lakeja olit rikkonut kun olit vastasyntynyt ja esitä näyttö siitä
Minä näen pahana ja syntinä myös muunkin kuin Suomen lakien rikkomisen. Esim. valehtelu, toiselle pahan mielen tuottaminen sanallisesti, tottelemattomuus,lunttaus...ynm. näitähän riittää.
- serubaabel
dia_psy kirjoitti:
Jeesus vastaa sinulle omin sanoin;
Paavali on Jeesuksen mukaan valhtelija, riippumatta siitä mitä paavali itse väittää valheellisissa kirjoituksissaan.Joo. Paavali oli ihan nasta heppu. Mutta sillä oli vähän aukkoja opetuksissaan. En jaksa tähän mitään isoa listaa alkaa kirjoittaa niistä. Mut suurin virhe sillä oli se kommentti èttekö tiedä, että tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin`. No sehän ei oiken käy..
Se lausahdus aiheutti mulle ainakin ihan liikaa ylimääräistä päänvaivaa yhdessä vaiheessa. Kysykää vaikka Jaakobilta, miltä tuntuu painia enkelin kanssa koko yön.. Se on aika rankkaa hommaa. Ne on kovia tyyppejä.
- ??
" Toki, mutta Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa jossa Jeesus puolustaisi syntiä millään tavoin." Totta, aamen näin on ! Jungerkin vois ottaa Jeesuksen omaan elämäänsä, niin ymmärtäisi asian oikean laidan.
""juhani1965" kiersit teesini. Ei nuo lähimmäisen auttamiset ole "kannatan kyllä"- "hyviä ja tärkeitä asioita". Raamatun mukaan taivaaseen ei ole mitään asiaa, jos ei auta heikkoasaisia. Se on täysin yksiselitteistä, niin on vain pakko tehdä."
En minä näe, että Raamattu esittää sen pakkona. Ei köyhiä auttamalla pelastu, vaan uskomalla Jeesukseen kuten Raamattu asian esittää. Raamattu itse sanoo että "Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa. " (2.Kor.9:7). Ei siis pakolla vaan vapaaehtoisesti.
"Mulle se kuulostaa sille, että Jeesus ei siedä, että noudatatetaan mielummin omia juttuja, ja Jumalan käskyt jätetään noudattamatta, kuten kovakorvaisten lasten surmaaminen. Se on minusta hyvin yksiselitteistä. Pääpointti on noudattaa Jumalan käskyjä. Siis tärkein asia."
Minä näen tämän asian niinkuin kirjoitin. Ei Jeesus kehoita kivittämään "kovakorvaisia lapsia" kuten ei sallinut kivittettävän aviorikosesta tavattua naistakaan. Myös aviorikos vaati Mooseksen laissa kivitystuomion. Jeesus ei antanut kivittää.
"No, jäi selvittämättä Jeesuksen suhtautuminen homoihin. Paha puute, kun Jeesus on kristinuskon pomo, jonka sanaa on pakko noudattaa. Emme ole saaneet esimerkkiä, onko se edes synti olla homo. Ainakaan Daavid ja Joonatan eivät olleet tuomittuja. Se on Raamatun ainoa kertomus toisiaan rakastavista miehistä."
Itse en näe Daavidin ja Joonatan välistä ystävyyttä "toisiaan rakastavina miehinä". Kyseessä on syvä ystävyys, ei seksuaalinen kanssakäyminen."juhani1965". Olet naurettava.
Raamattu esittää pakkona auttaa lähimmäisiään monessa kohdassa. Esim Jeesus sanoo Matteus 25: 31-46, että iankaikkiseen rangaistukseen menevät kaikki ne, jotka eivät ota tuntematonta kotiinsa, ei anna vaatteita puuttellisille, ei anna vettä eikä ruokaa niitä tarvitseville, ja jotka eivät käy katsomassa sairaita ja vankeja. Usko Jeesukseen ei siis auta eikä se ole vapaaehtoista.
Samoin VT Hesekiel 16:49 ja Jesaja 1 Jumala sanoo Sodoman voineen jäädä ilman Jumalan rangaistusta, jos olisivat auttaneet kurjaa ja köyhää, ajaneet orpojen ja leskien asiaa. Kun eivät tehneet, Sodoma tuhottiin. Pakolta sekin näyttää, tuskin vapaaehtoista Jumalan mielestä.
Kun sanot, että Jeesus ei tuominnut aviorikosta tehnyttä naista, niin miksi et voi ajatella, ettei Jeesus sitten olisi tuominnut myöskään homoa? Ei Jeesus voi armahtaa yhtä ja tuomita toista, vai onko Jeesus sitten valikoiva tai epäoikeudenmukainen? Eli tuskin homoakaan olisi kivitetty ainakaan minun mielestä.
Ja et sitten voi käsittää, että Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan." Kuin omaa sieluaan, olla lähinnä (kuten kuningatar) jos Daavidista kuningas, suutelu, eron tuska, isän raskas syytös "säädyttömän äidin poika" kuin homolle, Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus". Ei oo mun mielestä mitään ystävyyttä, vaan syvää miesten välistä rakkautta. Ja suoraan Raamatusta!helsinkijokkeri kirjoitti:
"juhani1965". Olet naurettava.
Raamattu esittää pakkona auttaa lähimmäisiään monessa kohdassa. Esim Jeesus sanoo Matteus 25: 31-46, että iankaikkiseen rangaistukseen menevät kaikki ne, jotka eivät ota tuntematonta kotiinsa, ei anna vaatteita puuttellisille, ei anna vettä eikä ruokaa niitä tarvitseville, ja jotka eivät käy katsomassa sairaita ja vankeja. Usko Jeesukseen ei siis auta eikä se ole vapaaehtoista.
Samoin VT Hesekiel 16:49 ja Jesaja 1 Jumala sanoo Sodoman voineen jäädä ilman Jumalan rangaistusta, jos olisivat auttaneet kurjaa ja köyhää, ajaneet orpojen ja leskien asiaa. Kun eivät tehneet, Sodoma tuhottiin. Pakolta sekin näyttää, tuskin vapaaehtoista Jumalan mielestä.
Kun sanot, että Jeesus ei tuominnut aviorikosta tehnyttä naista, niin miksi et voi ajatella, ettei Jeesus sitten olisi tuominnut myöskään homoa? Ei Jeesus voi armahtaa yhtä ja tuomita toista, vai onko Jeesus sitten valikoiva tai epäoikeudenmukainen? Eli tuskin homoakaan olisi kivitetty ainakaan minun mielestä.
Ja et sitten voi käsittää, että Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan." Kuin omaa sieluaan, olla lähinnä (kuten kuningatar) jos Daavidista kuningas, suutelu, eron tuska, isän raskas syytös "säädyttömän äidin poika" kuin homolle, Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus". Ei oo mun mielestä mitään ystävyyttä, vaan syvää miesten välistä rakkautta. Ja suoraan Raamatusta!"Raamattu esittää pakkona auttaa lähimmäisiään monessa kohdassa. Esim Jeesus sanoo Matteus 25: 31-46, että iankaikkiseen rangaistukseen menevät kaikki ne, jotka eivät ota tuntematonta kotiinsa, ei anna vaatteita puuttellisille, ei anna vettä eikä ruokaa niitä tarvitseville, ja jotka eivät käy katsomassa sairaita ja vankeja. Usko Jeesukseen ei siis auta eikä se ole vapaaehtoista.Samoin VT Hesekiel 16:49 ja Jesaja 1 Jumala sanoo Sodoman voineen jäädä ilman Jumalan rangaistusta, jos olisivat auttaneet kurjaa ja köyhää, ajaneet orpojen ja leskien asiaa. Kun eivät tehneet, Sodoma tuhottiin. Pakolta sekin näyttää, tuskin vapaaehtoista Jumalan mielestä. "
Tässä puhutaan uskon tuottamista hyvistä hedelmistä jotka ovat seurausta uskosta Jeesukseen. Ei uskominen saa olla lainalaista eikä teoillaan kukaan lunasta pelastustaan. Muutoin armo olisi täysin turhaa. Jeesus itse sanoo:" Minä olen tie,totuus ja elämä". Uskomalla Jeesukseen saa iänkaikkisen elämän. Raamatun tulkintojen on hyvä olla yhtenäisiä, harmoniassa keskenään, eikä ristiriitaisia. Näin Raamattu avautuu parhaiten ja kirkkaimmin.
"Kun sanot, että Jeesus ei tuominnut aviorikosta tehnyttä naista, niin miksi et voi ajatella, ettei Jeesus sitten olisi tuominnut myöskään homoa? Ei Jeesus voi armahtaa yhtä ja tuomita toista, vai onko Jeesus sitten valikoiva tai epäoikeudenmukainen? Eli tuskin homoakaan olisi kivitetty ainakaan minun mielestä."
Olen samaa mieltä, en usko että Jeesus olisi maan päällä ollessaan antanut kivittää homoakaan. Jeesus toi tullessaan Uuden Liiton ja sen mukaiset opit. Koska Vanha ei toiminu piti tilalle tuleman Uuden.
"Ja et sitten voi käsittää, että Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan." Kuin omaa sieluaan, olla lähinnä (kuten kuningatar) jos Daavidista kuningas, suutelu, eron tuska, isän raskas syytös "säädyttömän äidin poika" kuin homolle, Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus". Ei oo mun mielestä mitään ystävyyttä, vaan syvää miesten välistä rakkautta. Ja suoraan Raamatusta! "
Näen tämän toisin. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen" ei rakastutukseen. Itämailla "syleileminen,suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuuri eroja siis.juhani1965 kirjoitti:
"Raamattu esittää pakkona auttaa lähimmäisiään monessa kohdassa. Esim Jeesus sanoo Matteus 25: 31-46, että iankaikkiseen rangaistukseen menevät kaikki ne, jotka eivät ota tuntematonta kotiinsa, ei anna vaatteita puuttellisille, ei anna vettä eikä ruokaa niitä tarvitseville, ja jotka eivät käy katsomassa sairaita ja vankeja. Usko Jeesukseen ei siis auta eikä se ole vapaaehtoista.Samoin VT Hesekiel 16:49 ja Jesaja 1 Jumala sanoo Sodoman voineen jäädä ilman Jumalan rangaistusta, jos olisivat auttaneet kurjaa ja köyhää, ajaneet orpojen ja leskien asiaa. Kun eivät tehneet, Sodoma tuhottiin. Pakolta sekin näyttää, tuskin vapaaehtoista Jumalan mielestä. "
Tässä puhutaan uskon tuottamista hyvistä hedelmistä jotka ovat seurausta uskosta Jeesukseen. Ei uskominen saa olla lainalaista eikä teoillaan kukaan lunasta pelastustaan. Muutoin armo olisi täysin turhaa. Jeesus itse sanoo:" Minä olen tie,totuus ja elämä". Uskomalla Jeesukseen saa iänkaikkisen elämän. Raamatun tulkintojen on hyvä olla yhtenäisiä, harmoniassa keskenään, eikä ristiriitaisia. Näin Raamattu avautuu parhaiten ja kirkkaimmin.
"Kun sanot, että Jeesus ei tuominnut aviorikosta tehnyttä naista, niin miksi et voi ajatella, ettei Jeesus sitten olisi tuominnut myöskään homoa? Ei Jeesus voi armahtaa yhtä ja tuomita toista, vai onko Jeesus sitten valikoiva tai epäoikeudenmukainen? Eli tuskin homoakaan olisi kivitetty ainakaan minun mielestä."
Olen samaa mieltä, en usko että Jeesus olisi maan päällä ollessaan antanut kivittää homoakaan. Jeesus toi tullessaan Uuden Liiton ja sen mukaiset opit. Koska Vanha ei toiminu piti tilalle tuleman Uuden.
"Ja et sitten voi käsittää, että Daavid ja Joonatan rakastivat toisiaan." Kuin omaa sieluaan, olla lähinnä (kuten kuningatar) jos Daavidista kuningas, suutelu, eron tuska, isän raskas syytös "säädyttömän äidin poika" kuin homolle, Joonatanin rakkaus oli ihanampaa kuin naisen rakkaus". Ei oo mun mielestä mitään ystävyyttä, vaan syvää miesten välistä rakkautta. Ja suoraan Raamatusta! "
Näen tämän toisin. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen" ei rakastutukseen. Itämailla "syleileminen,suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuuri eroja siis."juhani1965". Huomaan, ettei Jeesuksen sanat ole lainkaan tärkeitä. Eikä Jumalan Sodomalle antama tuomio ole myöskään tärkeä opetus.
En enää käsitä miksi koko Raamattu on kirjoitettu. Jokainen tulkitsee ja ottaa sieltä vain itselle sopivimmat kohdat, ja ne ovat sitten muka "yhteneväisiä ja harmoniassa keskenään". Ja kirjoitat, että ne ovat Raamatun TULKINTOJA.
Olet yhä naurettava. Ja Vanha liitto ei voikaan toimia, kun koko uskonto ja Jumala oli Israelia varten.helsinkijokkeri kirjoitti:
"juhani1965". Huomaan, ettei Jeesuksen sanat ole lainkaan tärkeitä. Eikä Jumalan Sodomalle antama tuomio ole myöskään tärkeä opetus.
En enää käsitä miksi koko Raamattu on kirjoitettu. Jokainen tulkitsee ja ottaa sieltä vain itselle sopivimmat kohdat, ja ne ovat sitten muka "yhteneväisiä ja harmoniassa keskenään". Ja kirjoitat, että ne ovat Raamatun TULKINTOJA.
Olet yhä naurettava. Ja Vanha liitto ei voikaan toimia, kun koko uskonto ja Jumala oli Israelia varten.Jeesuksen sanat ovat ne kaikkein tärkeimmät myös suhteessa "lakiin ja profettoihin". Samoin Sodoman tapahtumasta voi oppia ja löytää paljon.
Raamattu on kirjoitettu ihmisille opiksi ja "käyttöohjeeksi". Ei Raamatun tulkintojen pidä olla mielivaltaisia vaan Raamatun itsensä mukaisia. Tulkinnat on oltava sopusoinussa keskenään. Itse olen huomannut, että Raamattu on ehtymätön aarreaita, aina löytää uutta, kasvattavaa, opastavaa ja hengellisesti ravitsevaa.
Totta, Vanha liitto ei toiminut. Uuden liiton voi nähdä Jumalan suunnitelman jatkumona. Näin Jumalan suunnitelma etenee tässäkin ajassa.- X-files
juhani1965 kirjoitti:
"Raamattu esittää pakkona auttaa lähimmäisiään monessa kohdassa. Esim Jeesus sanoo Matteus 25: 31-46, että iankaikkiseen rangaistukseen menevät kaikki ne, jotka eivät ota tuntematonta kotiinsa, ei anna vaatteita puuttellisille, ei anna vettä eikä ruokaa niitä tarvitseville, ja jotka eivät käy katsomassa sairaita ja vankeja. Usko Jeesukseen ei siis auta eikä se ole vapaaehtoista.Samoin VT Hesekiel 16:49 ja Jesaja 1 Jumala sanoo Sodoman voineen jäädä ilman Jumalan rangaistusta, jos olisivat auttaneet kurjaa ja köyhää, ajaneet orpojen ja leskien asiaa. Kun eivät tehneet, Sodoma tuhottiin. Pakolta sekin näyttää, tuskin vapaaehtoista Jumalan mielestä. "
Näen tämän toisin. Ensinnäkin molemmat miehet olivat naimisissa. Kun Daavid lankesi seksuaalisyntiin Batseban kanssa Jumala rankaisi heti ankarasti Daavidia. Jos Joonatan ja Daavidin suhde olisi ollut homoseksuaalinen olisi Jumala rankaissut myös siitä, näin ei kuitenkaan Raamatussa lue. Jumala ei rankaise ystävyydestä. Daavid puhuttelee Joonatania "veljekseen" ei rakastutukseen. Itämailla "syleileminen,suuteleminen ja erossa olon itkeminen" ovat normaalia vielä tänä päivänkin, ei niihin liity seksuaalisuutta kuten helposti nähtäisiin täällä länsimaissa. Kulttuuri eroja siis.Gnosis/Gnostinen/Gnostiikka = " tie,totuus ja elämä"
X-files kirjoitti:
Gnosis/Gnostinen/Gnostiikka = " tie,totuus ja elämä"
Gnosis,gnostilaisuus on tyystin eri oppia kuin kristinusko. Niitä ei pidä sekoittaa keskenään.
juhani1965 kirjoitti:
Gnosis,gnostilaisuus on tyystin eri oppia kuin kristinusko. Niitä ei pidä sekoittaa keskenään.
Juhani luottaa siis 100 prosenttisesti siihen, että katoliset kirkonmiehet osasivat tarkalleen valita oikeat kirjoitukset, jotka panivat sitten Raamattuun. Kirjoituksiahan oli tuhansia. Kristinuskoon tuli siis valita siihen sopivat kirjoitukset. Katoliset ihmiset ovat ihmeellisen tarkkoja. Vaikea uskoa, kun ajattelee että paavi on "Jumalan sijainen", ja ovat käyttäneet lapsia hyväkseen.
helsinkijokkeri kirjoitti:
Juhani luottaa siis 100 prosenttisesti siihen, että katoliset kirkonmiehet osasivat tarkalleen valita oikeat kirjoitukset, jotka panivat sitten Raamattuun. Kirjoituksiahan oli tuhansia. Kristinuskoon tuli siis valita siihen sopivat kirjoitukset. Katoliset ihmiset ovat ihmeellisen tarkkoja. Vaikea uskoa, kun ajattelee että paavi on "Jumalan sijainen", ja ovat käyttäneet lapsia hyväkseen.
En usko nuihin da vinci-fiktio juttuihin, sen verran olen itsekkin tutkinut asioita. Ut:n tekstit ovat käyneet läpi tarkan seulan, siellä on juuri ne tekstit mitä pitääkin. Nykyisen kaltainen Ut oli olemassa jo kauvan ennen kirkolliskokouksia. Ut:ssa olevat tekstit ovat myös varhaisempaa perua kuin "tuhannet" gnostilaiset tekstit. Juuri näiden gnostilaisten tekstien ilmestyminen myöhemmin antoi aihetta virallistaa jo olemassa oleva Ut:n kaanon, ettei Ut:lle vieraita ja erillaisia oppeja pääsisi Ut:n sivuille, hyvin loogista ja järkevää toimintaa.
- ............
Jumala ei ole puhua pukahtanutkaan sitten Mooseksen aikojen, eikä Jeesus kirjoittanut riviäkään koskaan.
- serubaabel
Jeesuksella on ihan omat pikakirjoittajat :)
Miksi sen pitäis itse vaivautua raapustamaan?
- dikduk
Melko syvä "ystävyys" , kun Joonatanin rakkaus oli Daavidista ihmeellisempi kuin naisen rakkaus.
- ei signaalia
Naisen rakkaus ei välttämättä ole aitoa ja yhteen mieheen kohdistuvaa. Jos mies vaikkapa kuolee niin nainen rakastaa hyvin nopeasti kuin rotta syö juustonpalan, uutta miestä.
Kun nainen "rakastaa" miestä niin sillä on todella harvoin tekemistä totuudellisesti rakkauden kanssa siitäkin huolimatta, että nainen asiaa vakuuttaa ja elehtii kasvoja värisyttämällä ja meikkaamalla.
Kyllä se totuus kuitenkin esiin tulee kun aikansa tutustuu ja huomaa minkä takia nainen miehistä on kiinnostunut. Tilastollinen tosiasia: Varakkaimmilla miehillä on maailmassa vaimo ja tilastollinen tosiasia on että köyhimmillä miehillä ei ole vaimoa. Ensimmäinen tai ensimmäisiä asioita, joita nainen miehestä kysyy on mitä teet työksesi, millainen on asuntosi ja onko autoa.
Naisen "rakkaus" vaatii ehtojen täyttymistä.
Nainen etsii miestä ja hakuvaatimuksia löytyy. Miehelle riittää luonne ja se, että nainen on neitsyt, eihän sitä muiden möyhentämää mieluusti kumppanikseen halua kun on itsekin vaippansa sitonut tiukasti.
- girl22gr
mulle ainaki puhu viimeks eilen.
girl, miten Jumala puhui sinulle eilen? Kuulitko sen omassa päässäsi, vai kuuliko sen joku muukin? Mitä hän sanoi? Voisiko hän kertoa sinulle lopullisen mielipiteensä homouden hyväksyttävyydestä, kun se Raamatun perusteella tuntuu olevan vähän epäselvää? Voisitko kertoa meille muillekin täällä palstalla?
Olen todella kiinnostunut tästä, mitä kerroit.- th
Puhe on ihmisen muodostamia säännöllisiä ilman värähtelyjä äänihuulien avulla. Niitä voi nauhoittaa kaikilla yleisimmillä mikrofoneilla.
Nauhoita Jumalan puhetta tänään, huomenna tai seuraavan kerran, kun Jumala puhuu sinulle. - girl22gr
iaurwen kirjoitti:
girl, miten Jumala puhui sinulle eilen? Kuulitko sen omassa päässäsi, vai kuuliko sen joku muukin? Mitä hän sanoi? Voisiko hän kertoa sinulle lopullisen mielipiteensä homouden hyväksyttävyydestä, kun se Raamatun perusteella tuntuu olevan vähän epäselvää? Voisitko kertoa meille muillekin täällä palstalla?
Olen todella kiinnostunut tästä, mitä kerroit.omassa päässä joo,ajatuksissa:) no sitä en tiiä et haluuko kertoa lopullisen mielipiteensä homouden hyväksyttävyydestä :DD kyl täs on kyse ihan mun omasta elämästä ja mun ja Jumalan välisestä suhteesta:)
- girl22gr
th kirjoitti:
Puhe on ihmisen muodostamia säännöllisiä ilman värähtelyjä äänihuulien avulla. Niitä voi nauhoittaa kaikilla yleisimmillä mikrofoneilla.
Nauhoita Jumalan puhetta tänään, huomenna tai seuraavan kerran, kun Jumala puhuu sinulle.tarkotin ajatuksisa puhumista,ei siis sellasta et voisi nauhottaa,sori:)
- serubaabel
girl22gr kirjoitti:
tarkotin ajatuksisa puhumista,ei siis sellasta et voisi nauhottaa,sori:)
Eikä niitä viestejä kannata edes nauhoittaa, koska ne on henkilökohtaisia. Ne saattaisi tarkoittaa toiselle ihan eri asioita.
Toivottavasti viesti oli mieluinen.
- kkhkhkh
Ihminen vääntää Jumalan tahdon mieleisekseen monessa kohtaa, eli toimii Jumalan tahdon vastaisesti.
- th
Mistä sinä tiedät Jumalan tahdon?
- ei-teisti
th kirjoitti:
Mistä sinä tiedät Jumalan tahdon?
Kaikki uskislahkot ja -liikkeiden älypäät tietää oman Jumalansa tahdon.
Taivas-Helvettipaikatkin jaetaan täällä maan päällä etukäteen.
Raamattu on uskiksilla hallussa100%:sti.
Esim käsky Älä Tapa tarkoittaa mitä tahansa Hiroshiman pommituksen sallimisesta täydelliseen pasifismiin, lahkosta ja tilanteesta riippuen.
Eutanasia voi olla synti lahkosta riippuen, mutta siviilien tuhoaminen sodassa voikin olla ihan OK.
Mitä hyötyä on edes keskustella noiden kaiken kaikesta tietävien kanssa.
- Gregorius
Jos Jeesus Kristus eläisi niin hän häpeäisi Päivi Räsäsen haluttomuutta ja kenties kyvyttömyyttä päivittää niin elämän- kuin ihmisyyden arvojakin nykypäivään. Kovin monissa kansalaisten, veronmaksajien, epätasa-arvoista kohtelua tavoittelevissa kommenteissa on kaikuja ja yhtymäkohtia menneen maailman arvoihin viime sotien ajoilta mm. Euroopassa, jossa juutalaisia, homoseksuaaleja, poliittisia vankeja ja toisinajattelijoita teurastamalla tuhottiin keskitysleireissä. Raakalaismaiset naisten, lasten, nuorten, vanhusten ja miesten elämän tuhoaminen oli ja on häpeäksi niin ihmiskunnalle kuin myös kristillisyydelle. Kristillisyydelle siksi, että ne tahot olivat tapahtumista tietoisia puuttumatta asioiden kulkuun. Se on häpeä. Samoin tuo homoseksuaalien väheksyntä, irviminen, pilkkaaminen, syrjiminen ja synnittely on ihmisyyden häpeä niin tässä yhteiskunnassa kuin maailmassakin. En vähääkään epäile, etteikö sitä häpeä niin Jeesus kuin Jumalakin.
- Kalle Ankka
Raamatussa puhuu ja sinuakin kuuntelee kun rukoilet.
- th
Raamattu on kirja. Se ei voi muodostaa puheeksi ymmärrettävää ilman värähtelyä.
Puhe on ihmiselle ominainen kommunikaatiomuoto, joka välittyy ilman värähtelyinä puhujalta kuulijalle.
Tämä on wikin määritelmä puheesta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Puhe
- ards
Ateistit syyttävät syyttämästä päästyään Jumalaa puhumattomaksi, julmaksi ja hänen sanaansa ristiriitaiseksi.
Asia on kuitenkin niin että uskovat kristityt eivät hakemallakaan löydä mitään näistä. Jumala on sanassaan sanonut kaiken tarpeellisen, sillä Raamattu on äärettömän rikas ja sen lisäksi ainoa kirja koko maailmassa, jonka sanoma on alusta loppuun totta myös historiallisesti. Jumala ei ole julma, vaan sellainen on ihminen, joka täälläkin syyttää omista julmista valinnoistaan Jumalaa.
Epäuskoinen ei halua nähdä totuutta itsestään, ei vääriä valintojaan, luovuttamattomia helmasyntejään, rikoksiaan lähimmäisiä vastaan eikä jumalanpilkkaansa. Siksi hän samoinkuin epäuskoiset liberaaliteologit pilkkaa Raamattua ristiriitaiseksi mitä se ei ole koskaan ollut. Yhteistä heille on Jeesuksen jumaluuden kieltäminen minkä Raamattu tuhannesti on vahvistanut.ards
En minä syytä Jumalaa, koska en usko Jumalaan, mutta haluaisin tietää, miten kristityt pystyvät uskomaan valtavista ristiriidoista huolimatta.
Kyllä minusta on periaatteessa julmaa säätää mistään rikoksesta sellainen rangaistus, joka on äärimmäisen tuskallinen eikä lopu milloinkaan. Näin kristinuskon Jumala kuuluu uskottomille tekevän. Ja kun se rangaistus annetaan mielipide-erosta eikä sillä edes ole mitään tekemistä ihmisen omien tekojen kanssa, ajatus on yhä käsittämättömämpi. Ehkä tätä ajatuskulkua on vaikea seurata, kun sitä katsoo kristinuskon sisältä, mutta minusta se on ihan looginen.- dikduk
Raamattu on ristiriitainen ja sen tunnustaminen ei ole liberaalia eikä epäuskoista vaan rehellistä ja ja Raamatun tekstiä kunnioittavaa. Siinä puhuvat muinaiset ihmiset kuka mitäkin välillä ristiin ja välillä todella raakoja nykymittapuun mukaan ainakin. Luonnontieteistä heilllä ei ollut hajuakaan ja muinaisen Israelin historiakin on osoittautunut suurelta osin fiktioksi.
- ards
iaurwen kirjoitti:
ards
En minä syytä Jumalaa, koska en usko Jumalaan, mutta haluaisin tietää, miten kristityt pystyvät uskomaan valtavista ristiriidoista huolimatta.
Kyllä minusta on periaatteessa julmaa säätää mistään rikoksesta sellainen rangaistus, joka on äärimmäisen tuskallinen eikä lopu milloinkaan. Näin kristinuskon Jumala kuuluu uskottomille tekevän. Ja kun se rangaistus annetaan mielipide-erosta eikä sillä edes ole mitään tekemistä ihmisen omien tekojen kanssa, ajatus on yhä käsittämättömämpi. Ehkä tätä ajatuskulkua on vaikea seurata, kun sitä katsoo kristinuskon sisältä, mutta minusta se on ihan looginen.Herätyskristittyjen usko perustuu nimenomaan oikeudenmukaisuuteen. Ei ole oikeudenmukaista se, että hyvinvoiva kiduttaja saa kuolemassa saman palkan kuin kidutettu. Tämä koskee jokaista. Raamatun mukaan jokainen tuomitaan tekojen mukaan. Jokainen väärä teko on kirjattu muistiin. Vain Jeesukseen turvautuva välttää tuomion.
- th
ards kirjoitti:
Herätyskristittyjen usko perustuu nimenomaan oikeudenmukaisuuteen. Ei ole oikeudenmukaista se, että hyvinvoiva kiduttaja saa kuolemassa saman palkan kuin kidutettu. Tämä koskee jokaista. Raamatun mukaan jokainen tuomitaan tekojen mukaan. Jokainen väärä teko on kirjattu muistiin. Vain Jeesukseen turvautuva välttää tuomion.
"Raamatun mukaan jokainen tuomitaan tekojen mukaan. ... Vain Jeesukseen turvautuva välttää tuomion."
Minusta näiden kahden väittämän välillä on ristiriita. Huomaatko itse sen? - mieli tietty
iaurwen kirjoitti:
ards
Kyllä minusta on periaatteessa julmaa säätää mistään rikoksesta sellainen rangaistus, joka on äärimmäisen tuskallinen eikä lopu milloinkaan. Näin kristinuskon Jumala kuuluu uskottomille tekevän. Ja kun se rangaistus annetaan mielipide-erosta eikä sillä edes ole mitään tekemistä ihmisen omien tekojen kanssa, ajatus on yhä käsittämättömämpi. Ehkä tätä ajatuskulkua on vaikea seurata, kun sitä katsoo kristinuskon sisältä, mutta minusta se on ihan looginen.Jotta esitystäsi voisi pitää loogisena, siinä pitäisi näkyä mielipiteesi lisäksi myös kristillisyyden olemuksen eli evankeliumin huomioiva ajattelu. Kuitenkin käytännössä joka kerta, kun ateisti selittää miksi kristinusko on julmaa, tämä on vääristänyt kristinuskon olemuksen joksikin sellaiseksi, mihin yksikään kristitty ei edes usko.
mieli tietty kirjoitti:
Jotta esitystäsi voisi pitää loogisena, siinä pitäisi näkyä mielipiteesi lisäksi myös kristillisyyden olemuksen eli evankeliumin huomioiva ajattelu. Kuitenkin käytännössä joka kerta, kun ateisti selittää miksi kristinusko on julmaa, tämä on vääristänyt kristinuskon olemuksen joksikin sellaiseksi, mihin yksikään kristitty ei edes usko.
mieli tietty, vastasitko minulle? Mikä esittämässäni oli Raamatun vastaista?
- dikduk
ards kirjoitti:
Herätyskristittyjen usko perustuu nimenomaan oikeudenmukaisuuteen. Ei ole oikeudenmukaista se, että hyvinvoiva kiduttaja saa kuolemassa saman palkan kuin kidutettu. Tämä koskee jokaista. Raamatun mukaan jokainen tuomitaan tekojen mukaan. Jokainen väärä teko on kirjattu muistiin. Vain Jeesukseen turvautuva välttää tuomion.
Eli kyse on kostosta jonka joku kaikkivoipa olento on valmistanut yhdelle luotulajilleen kuoleman jälkeen.
Muistiin kirjaus (elämän kirja ) on ajatus joka on peräisin kaksoisvirtain alueen kulttuureilta, heti kun kirjoitustaito oli keksitty kauppiaat alkoivat kirjoittaa muistiin velkoja ja hallitsijat veroja.Kirjoitustaito oli harvinainen, "jumalallinen", joten pääteltiin että jumalilla onmyös kirja johon he kirjoittavat muistiin ihmisten rikkeet heitä kohtaan ja rankaisevat sen pohjalta ihmisiä . - Helsinki keskiviikko
dikduk kirjoitti:
Raamattu on ristiriitainen ja sen tunnustaminen ei ole liberaalia eikä epäuskoista vaan rehellistä ja ja Raamatun tekstiä kunnioittavaa. Siinä puhuvat muinaiset ihmiset kuka mitäkin välillä ristiin ja välillä todella raakoja nykymittapuun mukaan ainakin. Luonnontieteistä heilllä ei ollut hajuakaan ja muinaisen Israelin historiakin on osoittautunut suurelta osin fiktioksi.
Yksinkertaiselle Raamattu on ristiriitainen. Älykäs taas ymmärtää ettei siinä ole ristiriitaisuutta. Vähän sama kuin pölhö kustaa lukee iltasanomia eikä ymmärrä lyukemaansa uutista ja sanoo, että onpa ristiriitaista kun en ymmärrä uutista vaan sanoihan se isä-Eemmeli etten ole kyllä ihan sieltä terävimmästä päästä.
- th
Helsinki keskiviikko kirjoitti:
Yksinkertaiselle Raamattu on ristiriitainen. Älykäs taas ymmärtää ettei siinä ole ristiriitaisuutta. Vähän sama kuin pölhö kustaa lukee iltasanomia eikä ymmärrä lyukemaansa uutista ja sanoo, että onpa ristiriitaista kun en ymmärrä uutista vaan sanoihan se isä-Eemmeli etten ole kyllä ihan sieltä terävimmästä päästä.
Yksinkertainen kysymys pohdittavaksi helsinkiläiselle näin keskiviikoksi.
Oliko maapallo aivan luomisen alussa veden peittämä vai kuiva?
Vaiko mahdollisesti kuiva, mutta veden alla? :) - toisintulkitsija
Helsinki keskiviikko kirjoitti:
Täällä yksi yksinkertaiseksi tunnustautuva, jos se noin määritellään. Haluat varmaan esittää esimerkkejä Raamatun ristiriidattomuudesta? Niitä yksinkertaisten havaitsemia ristiriitoja löydät yllinkyllin pelkästään tämän palstan ketjuista eli eipä muuta kuin valitsemaan ja esittämään Raamatun oletettua ei-ristiriitaisuutta.
- jopotijoi
th kirjoitti:
Yksinkertainen kysymys pohdittavaksi helsinkiläiselle näin keskiviikoksi.
Oliko maapallo aivan luomisen alussa veden peittämä vai kuiva?
Vaiko mahdollisesti kuiva, mutta veden alla? :)th voisi vastavuoroisesti miettiä miten meri on kuoleman symboli ja miten evankeliumi eli ilosanoma tuo valkeuden luomakunnalle. Kristus on maailman valo.
- th
jopotijoi kirjoitti:
th voisi vastavuoroisesti miettiä miten meri on kuoleman symboli ja miten evankeliumi eli ilosanoma tuo valkeuden luomakunnalle. Kristus on maailman valo.
"th voisi vastavuoroisesti miettiä miten meri on kuoleman symboli"
Minun mielestäni meri on maapallon elämän lähde ja alkuperä. Kuoleman symboliksi en merta miellä missään muodossa. Joku muu voi mieltää, mutta se on hänen asiansa.
"miten evankeliumi eli ilosanoma tuo valkeuden luomakunnalle"
Evankeliumit ovat suullisia sepitteitä eli kertomuksia uskontojen pohjaksi. Uskontojen, joista aikanaan muodostui varhainen kristinusko. Ne kertoivat ajanlaskun alussa Lähi-idän alueella kulkeneista saarnamiehistä.
Valkeutta niistä ei löydä hakemallakaan. Kertomus ihmisen kiduttamisesta ja tappamisesta ei minusta ole mikään ilosanoma.
"Kristus on maailman valo."
Aurinko on maailman valo. - jopotijoi
th kirjoitti:
"th voisi vastavuoroisesti miettiä miten meri on kuoleman symboli"
Minun mielestäni meri on maapallon elämän lähde ja alkuperä. Kuoleman symboliksi en merta miellä missään muodossa. Joku muu voi mieltää, mutta se on hänen asiansa.
"miten evankeliumi eli ilosanoma tuo valkeuden luomakunnalle"
Evankeliumit ovat suullisia sepitteitä eli kertomuksia uskontojen pohjaksi. Uskontojen, joista aikanaan muodostui varhainen kristinusko. Ne kertoivat ajanlaskun alussa Lähi-idän alueella kulkeneista saarnamiehistä.
Valkeutta niistä ei löydä hakemallakaan. Kertomus ihmisen kiduttamisesta ja tappamisesta ei minusta ole mikään ilosanoma.
"Kristus on maailman valo."
Aurinko on maailman valo.Mieltokykysi rajoittuneisuus madaltaa ymmärryksesi sutkautusten tasolle. Mitäpä sellainen viisaudella tekisikään kun käyttäisi sitä vain älyttömyyksiin.
- sampii Ϡ
toisintulkitsija kirjoitti:
Täällä yksi yksinkertaiseksi tunnustautuva, jos se noin määritellään. Haluat varmaan esittää esimerkkejä Raamatun ristiriidattomuudesta? Niitä yksinkertaisten havaitsemia ristiriitoja löydät yllinkyllin pelkästään tämän palstan ketjuista eli eipä muuta kuin valitsemaan ja esittämään Raamatun oletettua ei-ristiriitaisuutta.
Miksi vastauksia saaneet ateistit eivät sitten missään olosuhteissa tyydy vastauksiin, vaikka osa vastauksista on tyhjentäviä ja vastaansanomattomia?
sampii Ϡ kirjoitti:
Miksi vastauksia saaneet ateistit eivät sitten missään olosuhteissa tyydy vastauksiin, vaikka osa vastauksista on tyhjentäviä ja vastaansanomattomia?
sampii
Siksi, että Jumala ei edelleenkään ole kertonut, miten homoseksuaalisuuteen, naispappeuteen, kastekysymyksiin ja muihin sellaisiin ristiriitoihin pitäisi suhtautua, vaikka Raamatun lehdiltä sadat kerrat vastausta haettu. Eri ihmiset ja eri suunnat löytävät päinvastaisia totuuksia ja lyövät niillä toisiaan.
Ajattelepa vaikka toisaalta naispappia, joka on täysin vakuuttunut siitä, etä itse Jumala on hänet tähän työhön kutsunut, ja toisaalta naispappeuden vastustajaa, joka ei Jumalan sanaan vedoten voi edes ehtoollista toimittaa, jos työkaverina on nainen.
Miten te jaksatte uskoa? Ettekö tule koskaan ajatelleeksi, että Jumala on mielikuvituksen tuotetta?- sampii Ϡ
iaurwen kirjoitti:
sampii
Siksi, että Jumala ei edelleenkään ole kertonut, miten homoseksuaalisuuteen, naispappeuteen, kastekysymyksiin ja muihin sellaisiin ristiriitoihin pitäisi suhtautua, vaikka Raamatun lehdiltä sadat kerrat vastausta haettu. Eri ihmiset ja eri suunnat löytävät päinvastaisia totuuksia ja lyövät niillä toisiaan.
Ajattelepa vaikka toisaalta naispappia, joka on täysin vakuuttunut siitä, etä itse Jumala on hänet tähän työhön kutsunut, ja toisaalta naispappeuden vastustajaa, joka ei Jumalan sanaan vedoten voi edes ehtoollista toimittaa, jos työkaverina on nainen.
Miten te jaksatte uskoa? Ettekö tule koskaan ajatelleeksi, että Jumala on mielikuvituksen tuotetta?Vastahankaan asettuminen tuottaa päinvastaisia totuuskäsityksiä. Suhteellista tai kiellä absoluuttinen ja tee suhteellisesta absoluuttista, niin saat vinhan dogmin, mutta olet silti väärässä.
sampii Ϡ kirjoitti:
Vastahankaan asettuminen tuottaa päinvastaisia totuuskäsityksiä. Suhteellista tai kiellä absoluuttinen ja tee suhteellisesta absoluuttista, niin saat vinhan dogmin, mutta olet silti väärässä.
En ymmärrä. Minkä "vinhan dogmin"? En minä dogmia tarvitse, vaan ihmettelen miten uskova jaksaa uskoa vuodesta toiseen mykkään, piittaamattomaan, reagoimattomaan Jumalaan.
http://www.youtube.com/watch?v=YymNb-pr-Pc- th
jopotijoi kirjoitti:
Mieltokykysi rajoittuneisuus madaltaa ymmärryksesi sutkautusten tasolle. Mitäpä sellainen viisaudella tekisikään kun käyttäisi sitä vain älyttömyyksiin.
- toisintulkitsija
sampii Ϡ kirjoitti:
Yleisesti ottaen kaikkien "vastauksia saaneiden ateistien" puolesta en osaa vastata kysymykseesi. Mutta olisi kiva, jos yleisen kommentin sijaan esittäisit vaikka jonkun esimerkin oletetusta Raamatun ristiriidattomuudesta, koska niissä ristiriitaisiksi koetuissa kohdissa monien ja minun ainakin on vaikea nähdä tyhjentävyyttä tai vastaansanomattomuutta. Eli kun "Helsinki keskiviikko" sanoi Raamatun olevan ristiriitainen yksinkertaisille, muttei älykkäälle, niin ehkä joku älykäs esittäisi meille yksinkertaisille niitä esimerkkejä ristiriidattomuudesta?
- sampii Ϡ
Yleisesti ottaen kaikkien "vastauksia saaneiden ateistien" puolesta en osaa vastata kysymykseesi. Mutta olisi kiva, jos yleisen kommentin sijaan esittäisit vaikka jonkun esimerkin oletetusta Raamatun ristiriidattomuudesta, koska niissä ristiriitaisiksi koetuissa kohdissa monien ja minun ainakin on vaikea nähdä tyhjentävyyttä tai vastaansanomattomuutta. Eli kun "Helsinki keskiviikko" sanoi Raamatun olevan ristiriitainen yksinkertaisille, muttei älykkäälle, niin ehkä joku älykäs esittäisi meille yksinkertaisille niitä esimerkkejä ristiriidattomuudesta?
Koko aihealueen puolesta löytyy tietoa vaikka kuinka paljon. Tässä vain yksi:
http://raapustus.net/?id=111
Tietämättä kyseisen sivuston tasosta, voi todeta ristiriitoja käsitteleviä tahoja olevan runsaasti.
Miksi milloinkaan ei näy ateistin kirjoituksia, joissa tämä tunnustaisi yksilöidysti mitkä ristiriitojen selitykset olivat kelvollisia? Olisiko niin, että se kielii ateistin asenteesta? - toisintulkitsija
sampii Ϡ kirjoitti:
Koko aihealueen puolesta löytyy tietoa vaikka kuinka paljon. Tässä vain yksi:
http://raapustus.net/?id=111
Tietämättä kyseisen sivuston tasosta, voi todeta ristiriitoja käsitteleviä tahoja olevan runsaasti.
Miksi milloinkaan ei näy ateistin kirjoituksia, joissa tämä tunnustaisi yksilöidysti mitkä ristiriitojen selitykset olivat kelvollisia? Olisiko niin, että se kielii ateistin asenteesta?Kuten jo aiemmin "Helsinki keskiviikolle" totesin, riittäisi ihan näin tavalliselle yksinkertaiselle, jos joku älykäs ("Helsinki keskiviikko" tai "sampii" esimerkiksi) valitsisi yhden monista palstallakin käsitellyistä ristiriidoista. Ja selittäisi ihan vaikka sen yhdenkin vaan, osoittaisi ristiriidattomuuden. Ei tarvita yleisluontoisia linkkejä maailmojasyleilevän laajoihin teksteihin, pysytellään yksinkertaisten ymmärtämällä tasolla. Joten ei kun valitsemaan vaan, hyvä "sampii", jokin mikä on sinusta selvittämisen arvoinen asia.
iaurwen kirjoitti:
En ymmärrä. Minkä "vinhan dogmin"? En minä dogmia tarvitse, vaan ihmettelen miten uskova jaksaa uskoa vuodesta toiseen mykkään, piittaamattomaan, reagoimattomaan Jumalaan.
http://www.youtube.com/watch?v=YymNb-pr-PcLiberaalien määritysten mukaisesti helvetti on eroa Jumalasta, joten me olemme jo sitten Helvetissä...
sampii Ϡ kirjoitti:
Kyllä mä oon hyvinkin sanonut vastaan tai paremminkin esittänyt lisäkysymyksiä vastauksiin, mutta niihin ei vastata. Vastausten pituus ei tee niistä automaattisesti tyhjentäviä, etenkin kun niistä vastauksista nousee lisää ristiriitaisuuksia esille, joihin kaipaisi vastauksia. Sinusta voi vain tuntua siltä, että jankataan asioita, mutta kun sinä olet jo tippunut kärryiltä, niin moni pysyy helposti matkassa...Kaikki ihmiset kun ei ole tasa-arvoisia ja joillekin on annettu kykyä hahmottaa monimutkaisetkin usean muuttujan asiat.....
Kuten jo aiemmin "Helsinki keskiviikolle" totesin, riittäisi ihan näin tavalliselle yksinkertaiselle, jos joku älykäs ("Helsinki keskiviikko" tai "sampii" esimerkiksi) valitsisi yhden monista palstallakin käsitellyistä ristiriidoista. Ja selittäisi ihan vaikka sen yhdenkin vaan, osoittaisi ristiriidattomuuden. Ei tarvita yleisluontoisia linkkejä maailmojasyleilevän laajoihin teksteihin, pysytellään yksinkertaisten ymmärtämällä tasolla. Joten ei kun valitsemaan vaan, hyvä "sampii", jokin mikä on sinusta selvittämisen arvoinen asia.
Ja alunperin ketjun alussa kysyin nimenomaan sitä, miksi Jumala tuntuu joillekin kristityille selittävän asioita aivan eri tavoin kun taas toisille.
Nämä ovat sitten keskenään niin pahoissa ristiriidoissa etteivät mahdu samalle alttarille; miten mahtunevat sitten samaan taivaaseen?
Siis miksi Jumalalta ei saa vedenpitävää selitystä ja lisätietoa esimerkiksi siitä, saako homoseksuaali toteuttaa homoseksuaalisuuttaan vai ei? Toiset kristityt sanovat että Jumala sanoo että saa; toiset kristityt sanovat että Jumala sanoo että ei saa. Kristitylle homoseksuaalille tilanne voi olla pahasti mielenterveyttä kuormittava.- sampii Ϡ
Kuten jo aiemmin "Helsinki keskiviikolle" totesin, riittäisi ihan näin tavalliselle yksinkertaiselle, jos joku älykäs ("Helsinki keskiviikko" tai "sampii" esimerkiksi) valitsisi yhden monista palstallakin käsitellyistä ristiriidoista. Ja selittäisi ihan vaikka sen yhdenkin vaan, osoittaisi ristiriidattomuuden. Ei tarvita yleisluontoisia linkkejä maailmojasyleilevän laajoihin teksteihin, pysytellään yksinkertaisten ymmärtämällä tasolla. Joten ei kun valitsemaan vaan, hyvä "sampii", jokin mikä on sinusta selvittämisen arvoinen asia.
Otetaan sitten tässä ketjussa jokin esiin tuotu ongelma:
Ymmärrän ajattelukuvion, mutta siinä ei oteta huomioon miten Jeesukseen turvautuvalla on ässä hihassaan. Viisas ei saa sortaa tyhmempäänsä, vahvempi heikompaa, eikä paljon hyvää tekevänkään pitäisi kuvitella hyvyytensä olevan itsestänsä lähtöisin. Jos hän niin väittäisi, hän kiistäisi Jumalan. Ehkä se ei tunnu sinusta pahalta asialta, mutta Jumalansa kieltävä kieltää myös Jeesuksen. Sellainen kuuluu siihen porukkaan, joiden takia Jeesus joutui ristille.
Moni kysyy miten voisivat olla vastuussa 2000 vuotta vanhoista tapahtumista näin jälkikäteen. He kuitenkin jakavat saman torjuvan asenteen. Silloinhan on vain reilua, että saavat oikeudenmukaista kohtelua, siis kukin tekojensa mukaan.
Ilmeisesti se vaivaa, että tämä reiluus tarkoittaa joka tapauksessa limboa. Siihen seikkaan en menisi ennen kuin yksi sotku on avattu. Moni kun ei ymmärrä mitä on usko. Se ei ole uskottelua ja luulottelua, saati hihhulointia aivot narikkaan -asenteella. Ei, vaan se on avointa asennetta ja sen hyväksymistä, mikä ikinä onkaan totuus, ja jos siihen liittyy hyvä ja armollinen Jumala, niin tähän luottamista. Kuten tunnettua, terve luottamus rakentuu vähitellen.
Siten tämä ristiriita on aukaistu. Jos joku kokee miten ei voi uskoa Jumalaan, pyytäköön uskoa Jumalalta vilpittömästi. Ainakin tällä tavoin pitäisi asenteen olla kunnossa, vaikkei kykenisikään kokemaan luottamusta.
Kristukseen uskomattomat, mutta omasta mielestänsä hyväntekijät, ovat saaneet huseerata rauhassa koko ihmiskunnan historian. Heillä on ollut runsaasti aikaa näyttää tekojensa oikeutus ja hyvyys. Jos he eivät ottaneet Jumalan tarjoamaa vapaaehtoista lahjaa vastaan, mutta heille jäi valta ja voima, niin eikö tämän jälkeen ole kohtuullista alkaa jossakin vaiheessa kyselemään vastuunsa perään?
Siitä päästäänkin alun siteeraukseen kuinka kukin tuomitaan tekojensa mukaan. Kukin toimii uskonsa mukaan - ja kielikuvan mukaisesti ymmärrettynä tai muutoinkin - hengen hedelmien mukaan.
Kristukseen uskova toimii palvelijan asemassa toisten hyväksi Jumalansa esimerkin mukaisesti. - kysyn vaan......
sampii Ϡ kirjoitti:
Ymmärrän ajattelukuvion, mutta siinä ei oteta huomioon miten Jeesukseen turvautuvalla on ässä hihassaan. Viisas ei saa sortaa tyhmempäänsä, vahvempi heikompaa, eikä paljon hyvää tekevänkään pitäisi kuvitella hyvyytensä olevan itsestänsä lähtöisin. Jos hän niin väittäisi, hän kiistäisi Jumalan. Ehkä se ei tunnu sinusta pahalta asialta, mutta Jumalansa kieltävä kieltää myös Jeesuksen. Sellainen kuuluu siihen porukkaan, joiden takia Jeesus joutui ristille.
Moni kysyy miten voisivat olla vastuussa 2000 vuotta vanhoista tapahtumista näin jälkikäteen. He kuitenkin jakavat saman torjuvan asenteen. Silloinhan on vain reilua, että saavat oikeudenmukaista kohtelua, siis kukin tekojensa mukaan.
Ilmeisesti se vaivaa, että tämä reiluus tarkoittaa joka tapauksessa limboa. Siihen seikkaan en menisi ennen kuin yksi sotku on avattu. Moni kun ei ymmärrä mitä on usko. Se ei ole uskottelua ja luulottelua, saati hihhulointia aivot narikkaan -asenteella. Ei, vaan se on avointa asennetta ja sen hyväksymistä, mikä ikinä onkaan totuus, ja jos siihen liittyy hyvä ja armollinen Jumala, niin tähän luottamista. Kuten tunnettua, terve luottamus rakentuu vähitellen.
Siten tämä ristiriita on aukaistu. Jos joku kokee miten ei voi uskoa Jumalaan, pyytäköön uskoa Jumalalta vilpittömästi. Ainakin tällä tavoin pitäisi asenteen olla kunnossa, vaikkei kykenisikään kokemaan luottamusta.
Kristukseen uskomattomat, mutta omasta mielestänsä hyväntekijät, ovat saaneet huseerata rauhassa koko ihmiskunnan historian. Heillä on ollut runsaasti aikaa näyttää tekojensa oikeutus ja hyvyys. Jos he eivät ottaneet Jumalan tarjoamaa vapaaehtoista lahjaa vastaan, mutta heille jäi valta ja voima, niin eikö tämän jälkeen ole kohtuullista alkaa jossakin vaiheessa kyselemään vastuunsa perään?
Siitä päästäänkin alun siteeraukseen kuinka kukin tuomitaan tekojensa mukaan. Kukin toimii uskonsa mukaan - ja kielikuvan mukaisesti ymmärrettynä tai muutoinkin - hengen hedelmien mukaan.
Kristukseen uskova toimii palvelijan asemassa toisten hyväksi Jumalansa esimerkin mukaisesti.H.H.?
- dikduk
sampii Ϡ kirjoitti:
Kristukseen uskova toimii palvelijan asemassa toisten hyväksi Jumalansa esimerkin mukaisesti.Kysyisin kristityjen vastuun perään. Tällä uskonnolla on verisin jälki.
Kirkot ja kristityt ovat Euroopassa määränneet lähes 2000 vuotta ja käyneet valloittamassa ja ryöväämässä ja tuhoamassa muita maanosia siinä sivussa satoja vuosia. Jäljet ovat sellaiset että ihme että kukaan enää uskoo kristinuskoon. - girl22gr
iaurwen kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=YymNb-pr-Pcno ku se ei ole mykkä,piittaamaton ja reagoimaton uskoville ja niille jotka Häntä rukoilee sydämestää:)
- jopotijoi
th kirjoitti:
Viisastelit ja luulet siitä huomauttamista henkilöön käymiseksi. Operari sequitur esse.
- th
jopotijoi kirjoitti:
Viisastelit ja luulet siitä huomauttamista henkilöön käymiseksi. Operari sequitur esse.
O sancta simplicitas!
- serubaabel
Kai sulle vois kertoo mikä oli se Joonaan merkki, mistä Jeesus puhui. Koska ajattelet Jumalan olevan rakastava. Tai toivottavasti tiedät että hän on rakastava. (Se on se armon merkki..)
9 Mutta Jumala kysyi Joonalta: "Onko sinulla mitään syytä olla suutuksissa risiinikasvin tähden?" Joona vastasi: "Kyllä on, tahtoisin kuolla." 10 Herra sanoi: "Sinä suret risiinikasvia, vaikka et ole nähnyt vaivaa sen vuoksi etkä ole sitä kasvattanut. Yhden yön se vain eli, yhden yön jälkeen se kuihtui pois. 11 Enkö minä säälisi Niniveä, tuota suurta kaupunkia! Siellä on enemmän kuin satakaksikymmentätuhatta ihmistä, jotka eivät pysty edes tekemään eroa oikean ja vasemman käden välillä, ja lisäksi paljon eläimiä."
Ja se oikean ja vasemman käden vertaus viittaa Jeesuksen paikkaan. Eli Jos pitää itseään jumalana, näkee Jeesuksen oikealla siitä kolmiosta. Jos katselee Jumalaa edestäpäin, niin Joshua onkin vasemmalla puolella. Koska hän on Jumalan oikealla puolella. - ...
dikduk kirjoitti:
Kysyisin kristityjen vastuun perään. Tällä uskonnolla on verisin jälki.
Kirkot ja kristityt ovat Euroopassa määränneet lähes 2000 vuotta ja käyneet valloittamassa ja ryöväämässä ja tuhoamassa muita maanosia siinä sivussa satoja vuosia. Jäljet ovat sellaiset että ihme että kukaan enää uskoo kristinuskoon.Kristittyjen vastuuksi on aina sälytetty toisten rikkomukset. Sitten on niitä, jotka esiintyvät kristittyinä, mutteivät sitä ole. Suuri osa kuitenkin luulee, että sellaisia kristityt sitten ovat. Saatanan master plan, vaikka Jumala onkin jo voittanut. Maailmasta ei vielä ole pahuutta poistettu, mutta sekin aika koittaa.
- Minä vaan
Olisko niin että nämä saarnat ja jumalat kuuluvat johonkin muualle kuin tämän kaltaisille kustelupalstalle Jokainen uskoo jos uskoo mutta ei pidä millään tavalla uskoa tyrkyttää tätä kautta!!!
Olen mikä olen eikä sitä minkäänlainen uskon tyrkytys muuta!!!
- ards
Ristiriidat ovat epäuskoisen pään sisällä, eivät Raamatussa.
Tämän havainnon tein vapauduttuani vuosikymmenien epäuskosta Jumalan avulla. Uskon saa Jumalalta jokainen, joka sitä suostuu pyytämään. Jeesus on maksanut syntivelan, jonka epäuskoinen luulee olevan lopullinen, uskon ja pelastuksen este. Itselläni on tutkinto luonnontieteistä.
Kuuntele vaikka Norvannon raamattuopetusta (Radio dei 21.00), älä ateistisia pilkkaraamattuja. - dikduk
Mikään ei tee niin vääryyttä raamatulle kuin nämä nykyajan fundamentaalisuunnat jotka väkisin laittavat omat tulkinnat Raamatun tekstien yli. Kullakin fundisryhmällä on myös oma tulkintansa ja juuri se on se oikea. Tekstien kirjoittajat ovat oikeassa, eivät nämä myöhäiset norvannot. Älä turhaan edes lue raamattua kyllä norvanto riittää.
"ards". Ai kun hienoa! Kukaan ei siis todellakaan voi tulla uskoon Raamattua lukemalla, sillä se on uskomattomalle täynnä ristiriitoja. Tavallinen ihminen pitää Raamattua ihmisen kirjoittamana ja ideoimana.
Ja sitten kun ihminen tulee jollain konstilla uskovaiseksi, niin Raamattu on sinun ja monen muunkin mukaan kirja, jota ei lueta niinkuin siellä lukee, vaan jollakin erikoisella tavalla. Ja Raamattu ei ole enää luettava kirja? Tulkittavako?
Minulle ristiriitaa on esim. kun Jumala surmaa kansaa, kun halusivat lihaa, vaikka asetti itse lain, ettei saa tappaa. Ristiriitaa on minusta myös se, että Paavali sanoo saaneensa Jeesukselta valtuutuksen, mutta kirjoittaa silti, ettei aina kirjoita Herran mielen mukaan, ja saatana pääsi pari kertaa estämään matkanteon. Niin ei koskaan tapahtunut Jeesukselle. Mutta ne ristiriitaisuudet ovatkin minun "pään sisällä", ei Raamatussa.- vai ei
Mikähän siinä on, että samat tyypit selittelevät miten kukaan ei ole kyennyt selittämään ristiriitoja heille, vaikka näille on selitetty ne monen monta kertaa. Kristityille sellainen kertoo siitä miten syvälle valheeseen nämä ovat itsensä juurruttaneet.
- KETJUSSA PAIKALLAAN
Kieltämättä kovia jankuttamaan ja olemaan ymmärtämättä totuutta.
- kaasukaskammio
Kokeile puhua oikealle jumalalle Luciferille, hän vastaa takuuvarmasti jos rukoilet pakanajumalille ei kuulu mitään.
- jep,jep
Sitä kutsutaan skitsofreniaksi.
- tk
Asiaan ei tarvita vastausta arpaaheittämällä, koska Jumala on jo sanonut asiaan sanansa, joka joksaiselle on helposti ymmärrettyä, niin vanhassa ja uudessa
Testamissa. Jumalan tahto itsessään on kristallinkirkas. heille jotka tahtovat Hänen sanaansa kuulla, mutta ei heille, jotka tahtovat sitä omien syntisten halujen, tai idealisminsa mukaan muuttaa. Jumala on selkeästi sanonut, että homoseksuaalisuus on synti. Se asia ei tule Jumalan edessä milloinkaan muuksi muuttumaan. Jumala on sama, eilen, tänään ja iänkaikkisesti, eikä Jumala muutu. Jumalan tahto on se, että ihminen muuttuu, ja tulee Hänen lapseksensa. Se vaatii myös ihmiseltä tahtoa jättää synnillinen elämä. Jos ihmenen ei tunne kykenevänsä , mutta hänellä silti on tahto, ei Jumala hylkää, vaan tahtoo kasvattaa. ja auttaa myös lastansa kaikkia maailman ihmisiä vastaan, jotka häntä vastaan sotivat. Niin myös entiseltä elämältään homot, jotka syntinsä hylkäävät, ja ottavat Jumalan vastaan ovat Jumalan lapsia. Samoin asian tulisi myös koskea hillitömisä himoissa eläviä heteroseksuaaleeja, paitsi, että Jumala on sanonunut lisääntykää ja täyttäkkää maa.
Sen tähden Jumala sallii tällaisen irrallisen seksuaalisuuden tapahtrua, että nainen ja mies löytäisivät Hänen tahtonsa mukaan omansa, että he perustaisivat perheen, ja kasvattaisivat lapsensa, joka on heidän vanhemmillinsa ilo mutta myös Jumalalle. Jumalan ilo, mitä minä luulen, on se, että kaksi ihmistä ovat sitoutuneet toisiinsa, ja tehneet lapsen. Ja mies ja nainen pysyvät uskollisuudessansa toisiaansa kohtaan, että kumpikaan ei petä toista, ei mies omaa vaimoansa kohtaan, eikä vaimo miestänsä kohtaan, ja sitä kautta ihminen tulee lopulta aarteen. Tällä en tarkoita sitä. että vaimoja vaihdetaaan, vaan että Jumalan edessä on yksi mies, ja yksi vaimo johon sitoudutaan. Aarteella tarkoiin sitä, kun ihminen on vanhempana, hän tulee saamaan palkkansa uskollisuudesta vaimoansa tai miestänsä kohtaan omassa sydämessänsä. Ei silti oman vaimon tai miehensä rakkaudessa, vaan Jumalalta, jos ihminen sen tahtoo ottaa vastaan.
Anteeksi, että eksyin asioissani, mutta luullen sinun ymmärtävän. näiden kahden vasttakkaisesin mielipiteen johtopäätökset Mikael Junger ei ole koskaan kuulunut uskovien seurakuntaan, kuten taas Räsänen. Räsänen puhuu seurakunnan mielipidettä, Junger taas omaansa saadaakseen ääniä, joka ei tiedä asioista sen halaistua sanaa. Junger ei ymmärrä mitään, toisin kuin Räsänen uskonasista tai Jumalan tahdosta. Junger tahtoo omilla mielipiteillänsä luoda mielikuvaa omasta populistnsa, jota vastaa Räsänen taistelee, ja hyvä että taistelee.
Minun seuraavat asiat eivät kuulu uskontoon, vaan muuhun ihmiselämään, ja kysyn rehellisesti tahdotko sinä, että homoseksuulisuutta opetetaan lapsillesi, tasa-arvoisena asiana koulussa, kuten heteroseksuaalisuutta. Luulen, että tiedät, että lasten seksuaalisuus on silloin vasta kehityssvaihessa. kun Jani Toivolan kaltaiset ihmiset menevät sinne puhumaan, että homos on jees.Minusta se hirvittävää, ja sen jälkeen, jos lapset menevät kokdeilemaan, se tulee tramatisoimaan heidän omassa miehekksi kasvavamista. jota en tule koskaan hyväksymnään, että homoseksuaalisuus koetetaan esittää tasa-arvoisena asiana heteroseksuaalisuuden kanssa. Ovahan Heterossa suhteissa eläneet tehneet virheitä, Ihmiset tekevät hererosuheessa syntiä. Niin miehet kuin naiset. mutta minä mitättömänä ihmisenä toivon, että He joitsa puhun, teidän avioliittoonne jatkuu. Kiitos viestistäsi, tk.
Löytyy kyllä aika paljon uskovaisia ihmisiä, jotka ovat eri mieltä kanssasi homoseksuaalisuudesta. Siksi minä ehdotin, että Jumalalta kysyttäisiin porukalla ja yhteisellä sopimuksella, miten sen asian kanssa lopulta on. Näyttää kuitenkin mahdottomalta edetä siihen suuntaan: tässä ketjussa ei ainakaan ole kukaan tainnut asiasta innostua.
Jos Raamattua on tarkoitus käyttää kirjaimellisena elämänohjeena, niin kysyisin sinulta syötkö verilettuja tai mustaa makkaraa? Eikö veren syöminen kielletä Uudessa testamentissakin? Entä hiusten pituudet ja naisten pään peittämisen vaatimus, joista niistäkin löytyy ohjeet? Onko niitä tarkoitus noudattaa? Ja oletko oikeasti katkaissut kätesi, jos se on vietellyt sinua syntiin?
Missä siis kulkee kirjaimellisen Raamatun tulkinnan raja käytännössä?
Lopussa esittämääsi kysymykseen vastaan:
Lapseni ovat jo kotoa saaneet tottua homoseksuaalisuuteen, koska minulla on lesbo ystävätär, joka elää naisen kanssa suhteessa, jossa on myös lapsia. Siinä ei ole mitään merkillistä. On asiallista, että koulussa opetetaan, että homoseksualisuus on yksi seksuaalisuuden hyväksyttävä variantti. Yksi lapsistani on käynyt Prometheus-leirin, ja siellä oli yksi Setan järjestämä ilta, jossa seksuaalista suuntautumista ja identiteettiä käsiteltiin. Omassa lapsessani tämä herätti myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, joita on asian takia syrjitty sekä halun olla itse rakentamassa sellaista maailmaa, jossa erilaisuus hyväksytään. Homoseksuaalia hänetä ei ole tullut kuten ei muistakaan lapsistani, mutta jos olisi tullut, en olisi ollut pahoillani (paitsi mahdollisen ympäristöpaineen vuoksi). Emme kuulu kirkkoon. Itse olen ateisti, lapseni saavat valita oman katsomuksensa itse.
Mitä sinä tekisit, jos lapsesi ilmoittaisi olevansa homo?- tk
Jos Raamattua on tarkoitus käyttää kirjaimellisena elämänohjeena, niin kysyisin sinulta syötkö verilettuja tai mustaa makkaraa? Eikö veren syöminen kielletä Uudessa testamentissakin? Entä hiusten pituudet ja naisten pään peittämisen vaatimus, joista niistäkin löytyy ohjeet? Onko niitä tarkoitus noudattaa? Ja oletko oikeasti katkaissut kätesi, jos se on vietellyt sinua syntiin? Missä siis kulkee kirjaimellisen Raamatun tulkinnan raja käytännössä? Raamatin tulkinta minulla, on käytännöllistä.
Raamatun kirjaimellisen tulkinnan raja menee siinä, että uskovainen ihminen ei pelkästään perusta, ajatuksiaan Jumalasta toisten ihmisten mielipideille, vaan Jumalan mielipideille. Sillä uskova noudatttaa kaikkia Jumalan sääntöjä, ja on niille alisteinen. Jos Paavali on sanonut, että naisten päät tulee olla peiteltyjä enkeliden tähden, niin peitelkööt. Mutta kristuksessa kaikki me olemme alamaisia kristuksen armolle. tk kirjoitti:
Jos Raamattua on tarkoitus käyttää kirjaimellisena elämänohjeena, niin kysyisin sinulta syötkö verilettuja tai mustaa makkaraa? Eikö veren syöminen kielletä Uudessa testamentissakin? Entä hiusten pituudet ja naisten pään peittämisen vaatimus, joista niistäkin löytyy ohjeet? Onko niitä tarkoitus noudattaa? Ja oletko oikeasti katkaissut kätesi, jos se on vietellyt sinua syntiin? Missä siis kulkee kirjaimellisen Raamatun tulkinnan raja käytännössä? Raamatin tulkinta minulla, on käytännöllistä.
Raamatun kirjaimellisen tulkinnan raja menee siinä, että uskovainen ihminen ei pelkästään perusta, ajatuksiaan Jumalasta toisten ihmisten mielipideille, vaan Jumalan mielipideille. Sillä uskova noudatttaa kaikkia Jumalan sääntöjä, ja on niille alisteinen. Jos Paavali on sanonut, että naisten päät tulee olla peiteltyjä enkeliden tähden, niin peitelkööt. Mutta kristuksessa kaikki me olemme alamaisia kristuksen armolle.Anteeksi nyt tk,
minusta alkaa tuntua siltä, että te (jotkut) kristityt olette mestareita laatimaan vastauksia, joista ei saa oikein mitään selvää. Homot joutuvat mielestänne helvettiin, jos toteuttavat homouttaan eivätkä tee parannusta - se on toki selvää, mutta kun tulee vastaan asia, jossa itsenne pitäisi nähdä vaivaa tai muuttaa asennetta, alkaa sumu, selitys ja uusien rajojen asettelu.
Ymmärsin tuosta (ehkä väärin) että kirjaimellista Raamatun tulkinnasta voi poiketa silloin, kun se on sinusta käytännöllistä. Onhan toki epäkäytännöllistä hakata viettelevä käsi poikki, niinpä siitä ei tarvitse välittää ollenkaan. Samoin lienee turhan hankalaa käydä vankilassa ja sairaalassa katsomassa siellä viruvia tai antaa puolet vaatetuksestaan ja ruuastaan tarvitsevalle (tällaisia tekoja Jeesus piti ratkaisevan tärkeinä) puhumattakaan että vaimolle aseteltaisiin liinaa päähän, kun rukoillaan. Hypätkäämme siis yli sellaiset kohdat!
Eikö pitäisi olla johdonmukainen ja ottaa sitten kaikki Raamatun kohdat yhtä lailla todesta? Missä tuollainen omakohtaisen käytänöllisen tulkinnan lupa annetaan? Sitähän ohjaa oma mukavuus!
Vähemmän julmuutta tuotetaan, kun ajatellaan inhimillisesti ja toisen ihmisen asemaan asettuen, eikä siinä Raamattua tarvita ollenkaan. Hyvä on aina mitata omia asenteita silläkin mittarilla, mitä omalle lapselle sanoisi, jos hän tulisi kertomaan esimerkiksi juuri homoudestaan. Nousisiko häpeä ja hätä, alkaisiko eheytys ja selittely, kaveripiirin ja yleisen asenteen syyttely, viettelyepäilyt, tulisiko raastavia kohtauksia, sydänalan pitelyä kaksin käsin vai pamahtaisiko kodin ovi kiinni saman tien?
Ohjaako sinua rakkaus ja ymmärrys vai luetko vain muille ihmisille sopivan kipeitä ohjeita mustakantisesta kirjasta?- tk
tk kirjoitti:
Raamatun kirjaimellisen tulkinnan raja menee siinä, että uskovainen ihminen ei pelkästään perusta, ajatuksiaan Jumalasta toisten ihmisten mielipideille, vaan Jumalan mielipideille. Sillä uskova noudatttaa kaikkia Jumalan sääntöjä, ja on niille alisteinen. Jos Paavali on sanonut, että naisten päät tulee olla peiteltyjä enkeliden tähden, niin peitelkööt. Mutta kristuksessa kaikki me olemme alamaisia kristuksen armolle.Viestini jäi kesken, joten jatkan vielä vähän. Jumala ilmoittaa oman tahtonsa
sanansa kautta, ja kuuliaisuus Jumalan sanaa kohtaan on hyvä. Jumalan
sanan päämäärä on kuitenkin uskovalle armo ja rakkaus, joka tarkoittaa Jumalan, itsensä ja lähimmäistensä rakastamista Jumalan meille lahjoittamalla
rakkaudella. Kätt'ä ei tarvitse katkaista, jos se sinua viettelee, vaan parempi vaihtoehto kieltäytyä houkutuksesta tai tehdä parannus. Mutta mitä tulee Jeesuksen sanoihin, niin Hän tarkoitti, että parempi on ihmisen käsipuolena pelastua, kuin kahden käden kanssa mennä kadotukseen. tk kirjoitti:
Viestini jäi kesken, joten jatkan vielä vähän. Jumala ilmoittaa oman tahtonsa
sanan päämäärä on kuitenkin uskovalle armo ja rakkaus, joka tarkoittaa Jumalan, itsensä ja lähimmäistensä rakastamista Jumalan meille lahjoittamalla
rakkaudella. Kätt'ä ei tarvitse katkaista, jos se sinua viettelee, vaan parempi vaihtoehto kieltäytyä houkutuksesta tai tehdä parannus. Mutta mitä tulee Jeesuksen sanoihin, niin Hän tarkoitti, että parempi on ihmisen käsipuolena pelastua, kuin kahden käden kanssa mennä kadotukseen.Kyllä minä näen selkeään käskymuodon Jeesuksen sanoissa: "Jos kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois." (Matt. 18:8)
Sinä taas selität, että hän tarkoitti, ettei käsiä tarvitsekaan hakata irti. Siinähän on selkeä ristiriita!
Jos sinun mielestäsi tässä on kirjaimellisen tulkinnan raja, niin eikö ole täysin ymmärrettävää, että jonkun toisen mielestä se raja on jossain vähän eri paikassa?- ...
iaurwen kirjoitti:
Kyllä minä näen selkeään käskymuodon Jeesuksen sanoissa: "Jos kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois." (Matt. 18:8)
Sinä taas selität, että hän tarkoitti, ettei käsiä tarvitsekaan hakata irti. Siinähän on selkeä ristiriita!
Jos sinun mielestäsi tässä on kirjaimellisen tulkinnan raja, niin eikö ole täysin ymmärrettävää, että jonkun toisen mielestä se raja on jossain vähän eri paikassa?Jos sinä tuossa näet selkeän käskyn, niin onpa sinulla ihmeellinen käsitys ilosanomasta. Oma käsi ei viettele ketään, ei myöskään oma silmä. Omat asenteet viettelevät.
Koko evankeliumi kertoo ihmisen asemasta Jumalaan ja Jumalan rakkaudesta ihmiseen. Armon vastaanottaminen edellyttää aina omien pahojen tekojen ja ajatusten myöntämistä. Eikö ole aivan ymmärrettävää, että jos nuo synnit ja virheet tunnustaa, täytyy myös parhaansa mukaan tehdä parannusta ettei syntien tunnustaminen jää pelkäksi sanahelinäksi? ... kirjoitti:
Jos sinä tuossa näet selkeän käskyn, niin onpa sinulla ihmeellinen käsitys ilosanomasta. Oma käsi ei viettele ketään, ei myöskään oma silmä. Omat asenteet viettelevät.
Koko evankeliumi kertoo ihmisen asemasta Jumalaan ja Jumalan rakkaudesta ihmiseen. Armon vastaanottaminen edellyttää aina omien pahojen tekojen ja ajatusten myöntämistä. Eikö ole aivan ymmärrettävää, että jos nuo synnit ja virheet tunnustaa, täytyy myös parhaansa mukaan tehdä parannusta ettei syntien tunnustaminen jää pelkäksi sanahelinäksi?Käskyjähän nämä ovat: "hakkaa" ja "heitä".
Eikä Jeesus sano: "Jos sinun asenteesi viettelee sinuaa, hakkaa se pois."
Anteeksi nyt, mutta minusta te muuttelette Raamatun sanaa silloin kun se teille sopii, ja otatte sen kirjaimellisesti silloin kun se teille sopii.
Evankeliumi kertoo ihanasta iankaikkisuudesta sille, joka siihen uskoo. Kaikille muille se lupaa ikuista kidutusta. Pähkinänkuoiressa näin: uskot, tai itket ja uskot. Minusta rakkaus on sellaisesta tosi kaukana.- ...
iaurwen kirjoitti:
Käskyjähän nämä ovat: "hakkaa" ja "heitä".
Anteeksi nyt, mutta minusta te muuttelette Raamatun sanaa silloin kun se teille sopii, ja otatte sen kirjaimellisesti silloin kun se teille sopii.
Evankeliumi kertoo ihanasta iankaikkisuudesta sille, joka siihen uskoo. Kaikille muille se lupaa ikuista kidutusta. Pähkinänkuoiressa näin: uskot, tai itket ja uskot. Minusta rakkaus on sellaisesta tosi kaukana."Anteeksi nyt, mutta minusta te muuttelette Raamatun sanaa silloin kun se teille sopii, ja otatte sen kirjaimellisesti silloin kun se teille sopii."
Kiitos samoin. Jos et usko totuuteen ja ota armoa vastaan, saat ansiosi mukaan ja hyvä niin. - †erve
iaurwen kirjoitti:
Käskyjähän nämä ovat: "hakkaa" ja "heitä".
Evankeliumi kertoo ihanasta iankaikkisuudesta sille, joka siihen uskoo. Kaikille muille se lupaa ikuista kidutusta. Pähkinänkuoiressa näin: uskot, tai itket ja uskot. Minusta rakkaus on sellaisesta tosi kaukana.Käsky on ehdollistettu. Mikäli käsi ja silmä ei viettele, niissä ei ole vikaa, vaan syy on jossakin muualla. Vika pitää ensin löytää, jotta sen voi korjata.
... kirjoitti:
"Anteeksi nyt, mutta minusta te muuttelette Raamatun sanaa silloin kun se teille sopii, ja otatte sen kirjaimellisesti silloin kun se teille sopii."
Kiitos samoin. Jos et usko totuuteen ja ota armoa vastaan, saat ansiosi mukaan ja hyvä niin.. . .
Ajatteletko hyvillä mielin, että Jumala saa heittää minut iankaikkiseen kidutukseen pelkästään sen takia, että kerroin, miltä eräiden uskovaisten Raamatun tulkinta minusta näyttää?
Mitä sellainen kertoo sinusta?- ...
iaurwen kirjoitti:
. . .
Ajatteletko hyvillä mielin, että Jumala saa heittää minut iankaikkiseen kidutukseen pelkästään sen takia, että kerroin, miltä eräiden uskovaisten Raamatun tulkinta minusta näyttää?
Mitä sellainen kertoo sinusta?Ensin vääristelet Jumalan sanaa ja arvostelet Jumalaa sen pohjalta. Sitten vääristelet minun sanomisiani ja sen pohjalta arvostelet minua. Kaikki nuo ovat omia valintojasi ja katumisen sijaan jatkat mielin määrin. Olet itse päättänyt käyttää tuolla tavoin vapaata tahtoasi ja pidän hyvänä, että tulee aika kun panettelijat ja muut pahantekijät erotetaan hyvää tarkoittavista ja armoon turvautuvista. Eikö tässä yksi jos toinenkin kristitty ole yrittänyt kaikkensa sinun parhaaksesi, Kristus kaikkein eniten?
... kirjoitti:
Ensin vääristelet Jumalan sanaa ja arvostelet Jumalaa sen pohjalta. Sitten vääristelet minun sanomisiani ja sen pohjalta arvostelet minua. Kaikki nuo ovat omia valintojasi ja katumisen sijaan jatkat mielin määrin. Olet itse päättänyt käyttää tuolla tavoin vapaata tahtoasi ja pidän hyvänä, että tulee aika kun panettelijat ja muut pahantekijät erotetaan hyvää tarkoittavista ja armoon turvautuvista. Eikö tässä yksi jos toinenkin kristitty ole yrittänyt kaikkensa sinun parhaaksesi, Kristus kaikkein eniten?
Miten vääristelin? Enkö lainannut Raamattua ja sinun tuomiotoivotustasi aivan suoraan?
En minä syytä Jumalaa, koska minä en usko Jumalaan.
Minä ihmettelen sitä, miten kukaan voi uskoa julmaan kaikkivoipaan olentoon, joka virittelee ikuisia kidutustulia, ja vielä nähdä tämän olennon rakkauden lähteenä. Lisäksi tässä ketjussa olen yrittänyt valottaa sitä ristiriitaisuutta, joka erilaisten raamatuntulkintojen välillä vallitsee, ja johon väitetty Jumala ei ota mitään kantaa, vaan sallii kristittyjen ihmisten kiistellä niistä pahimmillaan verissä päin.
Luit minulle myös helvetin tuomion jo kahteen kertaan, vaikka Luukkaan evankeliumin mukaan Jeesus kieltää niin tekemästä (Luuk. 6:37). Minä en arvostellut sinua; kysyin vain sinulta, mitä oma tuomiointosi sinusta kertoo. Voit kertoa nimenomaan oman näkemyksesi. Jeesus kertoi jo omansa.†erve kirjoitti:
Käsky on ehdollistettu. Mikäli käsi ja silmä ei viettele, niissä ei ole vikaa, vaan syy on jossakin muualla. Vika pitää ensin löytää, jotta sen voi korjata.
:D Jeesus taisikin siis puhua tilanteesta, jota ei koskaan tule. Harvoinpa näkee katkottuja käsiä kristityillä!
- ...
iaurwen kirjoitti:
Miten vääristelin? Enkö lainannut Raamattua ja sinun tuomiotoivotustasi aivan suoraan?
En minä syytä Jumalaa, koska minä en usko Jumalaan.
Minä ihmettelen sitä, miten kukaan voi uskoa julmaan kaikkivoipaan olentoon, joka virittelee ikuisia kidutustulia, ja vielä nähdä tämän olennon rakkauden lähteenä. Lisäksi tässä ketjussa olen yrittänyt valottaa sitä ristiriitaisuutta, joka erilaisten raamatuntulkintojen välillä vallitsee, ja johon väitetty Jumala ei ota mitään kantaa, vaan sallii kristittyjen ihmisten kiistellä niistä pahimmillaan verissä päin.
Luit minulle myös helvetin tuomion jo kahteen kertaan, vaikka Luukkaan evankeliumin mukaan Jeesus kieltää niin tekemästä (Luuk. 6:37). Minä en arvostellut sinua; kysyin vain sinulta, mitä oma tuomiointosi sinusta kertoo. Voit kertoa nimenomaan oman näkemyksesi. Jeesus kertoi jo omansa.Kukaan ei ole sinulle helvettituomiota antanut sillä tuomio on yksin Jumalan. Kristitty kertoo ilosanoman ja täsmentää sitä Raamatulla. Vaikka kyseessä on ilosanoma, viestiin kuuluu vakava varoitus mihin ihminen on matkalla mikäli ei suostu mielenmuutokseen ja ota kurssia kohti parempaa. Ota esimerkiksi mikä hyvänsä itsetuhoinen ja haitallinen käytös ja samaistu sellaiseen, joka yrittää saada tuota toista lopettamaan ajoissa.
Kysyit miten vääristelit. Pyynnöstäsi:
Jumalan sanaa vääristelit, koska väännät armonsa julmuudeksi, jätät huomioimatta ihmisen syntisen tilan ja sen miten Kristus tähän tarpeeseen vastasi. Kerrot kuin raamatullisina käskyinä, että "hakkaa ja heitä", vaikka annoit itse sen kohdan missä Jeesus sanoo "jos". Oletko kenties ymmärtämätön? Pidätkö samoin Joh. 8:7:tta vain jonakin heittojärjestyksenä?
Jumala haastaa meidät pohtimaan ajattelutapamme ja tekojemme oikeutusta. Voit katsoa meidän molempien kirjoitukset uudelleen ja etsiä vaikka suurennuslasilla missä olisin antanut sinulle helvettituomion. Et löydä. Et myöskään löydä mitään sen tueksi, joka oikeuttaisi sinua käyttämään minusta tai muista kristityistä sellaista sanaa kuin "tuomiointo".
Ne, jotka ihmettelevät eri raamatuntulkintojen kirjoa ja ristiriitoja ja kokevat sen uskollensa haitalliseksi, voi antaa rohkaisun sanan: Ihan pelkästään sillä voi erotella jyviä akanoista, kun huomaa miten eri tulkintoja kannattavista jotkut eivät taivu vaikka ovat saaneet vastaukset kysymyksiinsä jo monta kertaa. Sellaisia ei totuus edes kiinnosta, vaan he haluavat vain väitellä ja vääntää valheen totuudeksi. Miten on sinun laitasi? ... kirjoitti:
Kukaan ei ole sinulle helvettituomiota antanut sillä tuomio on yksin Jumalan. Kristitty kertoo ilosanoman ja täsmentää sitä Raamatulla. Vaikka kyseessä on ilosanoma, viestiin kuuluu vakava varoitus mihin ihminen on matkalla mikäli ei suostu mielenmuutokseen ja ota kurssia kohti parempaa. Ota esimerkiksi mikä hyvänsä itsetuhoinen ja haitallinen käytös ja samaistu sellaiseen, joka yrittää saada tuota toista lopettamaan ajoissa.
Kysyit miten vääristelit. Pyynnöstäsi:
Jumalan sanaa vääristelit, koska väännät armonsa julmuudeksi, jätät huomioimatta ihmisen syntisen tilan ja sen miten Kristus tähän tarpeeseen vastasi. Kerrot kuin raamatullisina käskyinä, että "hakkaa ja heitä", vaikka annoit itse sen kohdan missä Jeesus sanoo "jos". Oletko kenties ymmärtämätön? Pidätkö samoin Joh. 8:7:tta vain jonakin heittojärjestyksenä?
Jumala haastaa meidät pohtimaan ajattelutapamme ja tekojemme oikeutusta. Voit katsoa meidän molempien kirjoitukset uudelleen ja etsiä vaikka suurennuslasilla missä olisin antanut sinulle helvettituomion. Et löydä. Et myöskään löydä mitään sen tueksi, joka oikeuttaisi sinua käyttämään minusta tai muista kristityistä sellaista sanaa kuin "tuomiointo".
Ne, jotka ihmettelevät eri raamatuntulkintojen kirjoa ja ristiriitoja ja kokevat sen uskollensa haitalliseksi, voi antaa rohkaisun sanan: Ihan pelkästään sillä voi erotella jyviä akanoista, kun huomaa miten eri tulkintoja kannattavista jotkut eivät taivu vaikka ovat saaneet vastaukset kysymyksiinsä jo monta kertaa. Sellaisia ei totuus edes kiinnosta, vaan he haluavat vain väitellä ja vääntää valheen totuudeksi. Miten on sinun laitasi?Olet oikeassa, anteeksi. Et julistanut minulle helvettituomiota, vaan kirjoitit ensin, että tulen saamaan ansioni mukaan, ja sitten, että pidät hyvänä sitä että panettelijat ja pahantekijät erotetaan armoon turvautuvista. Käsitin, että tämä tarkoitti sitä, että joudun - ja joudankin helvettiin. Ehkä kuvittelin kirjoitukseesi tuomitsevan sävyn ja erehdyin siinä.
Minun pitäisi nyt pystyä uskomaan Jumalaan, että tätä keskustelua kannattaisi jatkaa. En pidä riittävästi arvossa sitä tietoa, joka sinulla tuntuu olevan kuolemanjälkeisistä asioista. Väitellä ei kannata. Ehkä koet "vääntämisenä" sen, että tiivistän kristinuskon sanoihin "uskot, tai itket ja uskot". Siitä ovat ennenkin uskovaiset ihmiset olleet järkyttyneitä ja vihaisia. Kuitenkin siinä on tiivistettynä kristinuskon oleellisin sisältö, kun sitä tulijärven pohjalta katsellaan.
Oletko sinä muuten ennen kirjoitellut jollakin muulla nimimerkillä?- ...
iaurwen kirjoitti:
Olet oikeassa, anteeksi. Et julistanut minulle helvettituomiota, vaan kirjoitit ensin, että tulen saamaan ansioni mukaan, ja sitten, että pidät hyvänä sitä että panettelijat ja pahantekijät erotetaan armoon turvautuvista. Käsitin, että tämä tarkoitti sitä, että joudun - ja joudankin helvettiin. Ehkä kuvittelin kirjoitukseesi tuomitsevan sävyn ja erehdyin siinä.
Minun pitäisi nyt pystyä uskomaan Jumalaan, että tätä keskustelua kannattaisi jatkaa. En pidä riittävästi arvossa sitä tietoa, joka sinulla tuntuu olevan kuolemanjälkeisistä asioista. Väitellä ei kannata. Ehkä koet "vääntämisenä" sen, että tiivistän kristinuskon sanoihin "uskot, tai itket ja uskot". Siitä ovat ennenkin uskovaiset ihmiset olleet järkyttyneitä ja vihaisia. Kuitenkin siinä on tiivistettynä kristinuskon oleellisin sisältö, kun sitä tulijärven pohjalta katsellaan.
Oletko sinä muuten ennen kirjoitellut jollakin muulla nimimerkillä?Tietenkin saat anteeksi. Kaikkihan me töpeksimme eli ei kun eteenpäin vain. Haluaisin sanoa miten kristityt eivät tuomitse, vaan eipä heille sekään synti ole vierasta, mutta kristillisyyteen se ei kuulu. Kaikenlaisia ajatuksia ja tunnetiloja kyllä tulee niin negatiivisia kuin positiivisia, mutta ehkei ole oleellista käydä tällaista keskustelua henkilökohtaisuuksin. Tarkoitan, että uskonasioista pitää kyllä voida keskustella myös luottamuksellisesti, mutta tällaisella avoimella palstalla on ainakin omasta mielestäni järkevintä keskittyä muihin kuin henkilöfaktoihin.
Olet oikeassa siinä, että koen tiivistyksesi vääntämisenä, mutten ole siitä sinulle vihainen, koska 1. Joh. 5:19 ja Joh. 15:18-19. Ehkä pitää tässä yhteydessä korostaa ettei kristitty saa korottaa itseänsä toisen yläpuolelle.
Mitä tarkoitat tällä:
"En pidä riittävästi arvossa sitä tietoa, joka sinulla tuntuu olevan kuolemanjälkeisistä asioista." ? Mihin viittaat? Uskon vain Jumalan olevan hyvä ja nähneen vaivaa puolestamme, jotta me Häneen uskoisimme. Jeesus itse tiivisti olevansa tie, totuus ja elämä. Myös 1. Joh. 4:7-8 on hyvä tiivistys ja/tai pari-kolme seuraavaakin.
"Minun pitäisi nyt pystyä uskomaan Jumalaan, että tätä keskustelua kannattaisi jatkaa."
Tämäntyyppisiä keskusteluja kannattaa yleensä jatkaa niin kauan kuin keskustelijoilla on halua ymmärtää toistensa kantoja ja valaista omaansa. Kun esimerkiksi tiivistät kristinuskon ja Jumalan omalla tavallasi, niin haluaisin mielipiteesi miksi sellaista pitää kysyä yhä uudelleen huomioimatta miten moni ajatteleva kristitty voi elää ihan sopusoinnussa omassa uskossaan uskoen Jumalan hyvyyteen.
Toivoisin vastaukseltasi muutakin kuin perusteluja. Olisi kiva nähdä miten asettuisit kuvatunlaisen "ajattelevan kristityn" asemaan ja laittaisit vaakakuppeihin samat rojut kuin kristittykin. ... kirjoitti:
Tietenkin saat anteeksi. Kaikkihan me töpeksimme eli ei kun eteenpäin vain. Haluaisin sanoa miten kristityt eivät tuomitse, vaan eipä heille sekään synti ole vierasta, mutta kristillisyyteen se ei kuulu. Kaikenlaisia ajatuksia ja tunnetiloja kyllä tulee niin negatiivisia kuin positiivisia, mutta ehkei ole oleellista käydä tällaista keskustelua henkilökohtaisuuksin. Tarkoitan, että uskonasioista pitää kyllä voida keskustella myös luottamuksellisesti, mutta tällaisella avoimella palstalla on ainakin omasta mielestäni järkevintä keskittyä muihin kuin henkilöfaktoihin.
Olet oikeassa siinä, että koen tiivistyksesi vääntämisenä, mutten ole siitä sinulle vihainen, koska 1. Joh. 5:19 ja Joh. 15:18-19. Ehkä pitää tässä yhteydessä korostaa ettei kristitty saa korottaa itseänsä toisen yläpuolelle.
Mitä tarkoitat tällä:
"En pidä riittävästi arvossa sitä tietoa, joka sinulla tuntuu olevan kuolemanjälkeisistä asioista." ? Mihin viittaat? Uskon vain Jumalan olevan hyvä ja nähneen vaivaa puolestamme, jotta me Häneen uskoisimme. Jeesus itse tiivisti olevansa tie, totuus ja elämä. Myös 1. Joh. 4:7-8 on hyvä tiivistys ja/tai pari-kolme seuraavaakin.
"Minun pitäisi nyt pystyä uskomaan Jumalaan, että tätä keskustelua kannattaisi jatkaa."
Tämäntyyppisiä keskusteluja kannattaa yleensä jatkaa niin kauan kuin keskustelijoilla on halua ymmärtää toistensa kantoja ja valaista omaansa. Kun esimerkiksi tiivistät kristinuskon ja Jumalan omalla tavallasi, niin haluaisin mielipiteesi miksi sellaista pitää kysyä yhä uudelleen huomioimatta miten moni ajatteleva kristitty voi elää ihan sopusoinnussa omassa uskossaan uskoen Jumalan hyvyyteen.
Toivoisin vastaukseltasi muutakin kuin perusteluja. Olisi kiva nähdä miten asettuisit kuvatunlaisen "ajattelevan kristityn" asemaan ja laittaisit vaakakuppeihin samat rojut kuin kristittykin.Siis olet H.H.?
- ...
iaurwen kirjoitti:
Siis olet H.H.?
Luuk. 22:67-69 ja Matt. 21:24-27
Pyrkimättä korottamaan itseäni, sanon etten tietenkään vihjaa olevani Kristus, mutta elän Kristuksessa. Samalla haluaisin vastauksen asiakysymyksiini ja toivoisin jokaiselle suotavan myös hieman yksityisyyttä, itsellenikin. Persoonaani liittyvien seikkojen ei tulisi vaikuttaa vastaukseen, jos sinulla on halu vastata. - just nii
tk kirjoitti:
Viestini jäi kesken, joten jatkan vielä vähän. Jumala ilmoittaa oman tahtonsa
rakkaudella. Kätt'ä ei tarvitse katkaista, jos se sinua viettelee, vaan parempi vaihtoehto kieltäytyä houkutuksesta tai tehdä parannus. Mutta mitä tulee Jeesuksen sanoihin, niin Hän tarkoitti, että parempi on ihmisen käsipuolena pelastua, kuin kahden käden kanssa mennä kadotukseen.Uskonto ei mielestäni kuulu näille keskustelupalstoille! Itse en kuulu kirkkoon ja vaikka kuuluisinkin niin ne asiat eivät kuulu tänne! Aamen!
- kaltainen
Seksuaalisuus on herkkä alue. Moni vanhempi haluaa varjella lapsiansa etteivät nämä kevytkenkäisyyttänsä itseänsä kovettaisi, tai satuttaisi itseänsä kun joku toinen osoittaa heitä kohtaan välinpitämättömyyttä samalla käyttäen heitä hyväksi.
Mikäli seksuaalisuuteen ei liitetä muita arvoja kuin mutu ja itse kunkin halut ja viehtymykset, se voi kannustaa kokeilemaan enemmän, koska arvot toimivat myös pidäkkeinä. Yksilön kannalta voi olla vapauttavaa toimia kokeellisesti ja omien mieltymysten ja impulssien mukaan, mutta itsekkyyttä alleviivaava kulttuuri ei voi olla yhteinen etu. Jos sellaista tuetaan, tuetaan samalla myös ihmisten rikkoutumista. Rikkoutumista tapahtuisi oman ja toisten itsekkyyden takia, sekä kovien arvojen yleistyessä.
Kukaan vanhempi tuskin haluaa oman lapsensa olevan seksuaalisuudessaan yhtään sen holtittomampi kuin mitä tämä on päihteiden käytön suhteen.
Lapsen kehitystä pitää tukea. Kaikkia ilmoitettuja älynväläyksiä ei pidä ottaa vakavasti. Aika paljon vaikuttaa jo sekin minkä ikäinen lapsi kertoo homoudestaan ja miten, missä yhteydessä jne.
Tärkeintä on, että oli asia miten hyvänsä, vanhempien ja lapsen välinen side on rakkauden side, joten mikään ei sitä katkaise. Se vain pitää tiedostaa ja ymmärtää, sekä sen mukaan toimia.
Koska jokainen vastuullinen vanhempi välittää omalla tavallaan omaa katsomustaan ja arvojansa jälkipolville, tuollaisessa tilanteessa voi helposti syntyä konflikti, etenkin jos arvonäkemykset poikkeavat toisistaan suuresti ja itse kunkin reviirit ovat vielä hakusessa. Jumala ei hylkää ketään, joten kristitynkään ei tule, mutta silti on hyvä tunnistaa tilanteet, joissa toinen osapuoli ei enää pysty ottamaan vastaan. Sitten vain täytyy tyytyä siihen, tai osoittaa hyvä tahto muuten. Usein se vaatii hieman oveluutta ja runsaasti kärsivällisyyttä.
Ihmettelit toisaalla kuinka sanatarkasti uskovan on otettava Raamatun käytännön elämän ohjeet. Sanoisin oman uskoni nojalla, että viitekehyksemme maallisen suhteen muuttuu koko ajan ja oikea tapa toimia edellyttää olosuhteiden huomioimista. Jumala sanoo miten meidän ei tule mukautua tämän maailman menoon, mutta siinä tuleekin mukaan uskon elementti. Joissakin asioissa on helppo pitää erillään tämä maailma ja uskon alue, mutta silläkin saralla tulee päällekkäisyyksiä. Uskovalle ne saattavat ilmetä uskonkysymyksinä ja sellaisina niihin voi hakea opastusta ja johdatusta.- kysynpähänvaan
H.H. taas?
- Joh.17:17
Raamatussa on täysin selkeä kanta homoseksuaalisuuteen. Luojan ei tarvitse antaa tähän asiaan "tarkennusta", ikäänkuin hänen Sanansa olisi epätäydellinen tai vaikeasti määriteltävissä. Luoja on antanut ihmisille vapaan tahdon.
- karet
Aamen.
Ei toki tarvitse tarkennusta myöskään siihen, että tottelemattomat lapset pitää surmata Jumalan käskystä, kun kerran Jeesuskin muistutti tästä tärkeästä Jumalan käskystä. On aivan selkeä kanta. Ei kuitenkaan ole ihan pakko surmata kurittomia lapsia, sillä "Luoja on antanut ihmisille vapaan tahdon", eli Jumalan käskyjä voi myös uhmata, kuten uskovat tekevätkin tässä tapauksessa.
Raamattu on täydellinen ohje- ja käskykirja ihmiskunnalle?
Itse noudatan mielummin vähän järkevämpiä ohjeita.- 68kkkkkkk8
Jeesus käski etsimään Jumalan Valtakuntaa ja Jumalan vanhurskautta, niin muu sen ohessa teille annetaan
- yks_al.simpson vaan
Itse surmaat itsesi jokkeri...
homous on siis itsemurhaa...
- serubaabel
Tänks. Toi tuli mulle vähän puun takaa, ettei Junger usko Jeesuksen elävän. No mut tiedän ainakin mihin en lähetä joulukorttia.
Se homo kysymys on aika hankala. Kun nykyään lääkärit arvioi syntymässä lapsen sukupuolen. Osalla on syntyessään molempien sukupuolien sukuelimet. (mikä ei ole mikään ihme, kaikkien myrkkyjen takia mitä meille syötetään). Niin lääkäri tekee sen sukupuolen määrityksen monesti ihan arvioimalla kummat sukupuolielimet ovat kehittyneempiä. Sitten ne tekee päätöksen asiasta. Ja osassa tapauksissa poistaa toisen sukupuolielimen. Niin on kyseenalaista voiko lääkäreiden arvio sukupulesta olla aina oikea.
Homous on Jumalalle hirvitys. Mutta en mä ole mistään saanut infoa, et sillä menolippua helvettiin ostais.- Ihanko totta
Jos Jeesus elää ja on noussut haudasta niin miks kärsimystä on niin paljon ja useimmiten heillä jolla on olllut vaikeuksia/ ja tai sairsuksia jo liikaakin? Tietääkseni lääkäri ei poista kumpiakaan sukuelimiä ihan tosta vaan, eiköhän siinä kuitenkin katsota kumpaa sukupuolta lapsi kasvaessaan muistuttaa. Ainakin tähän mennessä miehet ja naiset ovat olleet aikalailla "erinäköisiä"
- Minä vaan
Voihan Jumal!!
- Min vaan
Huomasin tossa mainostekstissä että ev. lut::n mainostaa itseään netissä. En usko että tuolla keinoin saavat uusia jäseniä. Äitipuoleni maksoi kirkollisveroa ainakin 50v. ja ainoa mitä sillä sai oli rippijuhla ja häät. Noina vuosina hän maksoi aikamoisen summan ja jos nyt niin haluttaisiin että seurakunta hoitaisi haudan niin siitäkin pitäisi maksaa erikseen! Minnehän nämä kaikki rahat ovat hukkuneet, olisi kiva tietää!
Ovat rippijuhlat ja häät maksaneet sievoisen summan!
Juu ja jos lapsesi menee rippileirille niin eikö pidä taas olla pussin suu levällään eli maksat kaikesta ainakin triplahinnan ellet enemmänkin. - Nin vaan
Siis voi helvetti tätä paasamista kun kaikki luulevat olevansa oikeassa! Ettekö parempaa riidan aihetta löydä??
- Mie vaan
En ole uskovainen enkä paheksu samaa sukupuolta olevien yhteiseloa. Ainoa mitä EN hyväksy on että heille ei pidä "suoda" lapsia! Jos niin tehdään niin millaisia näistä lapsista kasvaa, eihän heillä ole ollut "isää / eikä tai äitiä".
He kasvavat kodissa mikä ei ole "normaali" vieläkään!
Joten jos menette yhteen samaa sukupuolta olevan kanssa niin älkää saako tai ottako lapsia elämäänne.
Annetaan lapsille vielä suht normaali elämä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262866Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71258Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70901- 102877