Mulla on terveys ja varsinkin hermot kirjamellisesti paskana ja mun on pakko loytaa vuokra asunto HETI.
Mulla on lievasta selkarankavammasta johtuva erittain paha dysautonomia jonka voi myos lievemassa muodossaan myos toksiinit aiiheuttaa ja erittain paha herkistyminen ja alergioita ja sun muuta mukavaa ja nama sairaudet ruokkivat toisiaan ,netista loytyy aika vahan tietoa siita dysautomiasta ja sekin on vain jaavuoren huippu. suomessa vain muuta laakati ymmartaa siita varsinkin selan ja autonomisen hermoston yhdeyden jonka toimintahairio tama on ja sen takia en saa apua siihen vaikka olen jo niin paskana kun voi vaanolla eika ne yksityislaakarit mitaan mahda vaikkka kuinka monta lahetetta antaisi kun kelalla on omat laakarit jotka arvioi jokaisen sairaan kohdalla paaseeko han kuntoutukseen vai ei ja he eivat ymmarra naista asioista paskaakaan minun pitaisi paasta ortoniin mutta en paase. oireet voivat olla TODELLA rajuja ja kuormittaa elimistoa ja varsinkin hermostoa ja sydanta pahasti.Dysautonomia voi johtua monesta syysta ja olla erillaista ja eri asteista en jaksa selittaa tarkemmin ehka myohemmin.Taalta vahan tietoa:http://p3.foorumi.info/niskavamma/index.php
Olen joutunut olee teltassa saaressa saimaalla mutta rasittaa selkaa liikkaa joka vain pahentaa oiraita ja minun tapauksessa viela patja olisi eritain tarkea koska huono selan asento aiheittaa autonomisen hermoston aktivoitumisen.tata helvettia on jatkunut jo kaksi vuotta ja minulla on kirjaimellisesti hermot paskana,olen paattanyt etta jos en saa tana kesana apua tapan itseni koska kuolen kohta muutenkin koska tama sairaus aiheuttaa valtavaa henkista ja fyysista sterssia ja olen jo tosi heikossa kunnossa.ensi viestiin laitan vahan todisteita.
nyt oikeesti tarviin apua !!!!!!!!
21
468
Vastaukset
Yritä hakea asuntoa seurakunnan lehdestä siltä paikkakunnalta, johon haluat asettua. Lukijoissa on monia, jotka välittävät.
Helsingissä osoite on tämä:
http://www.kirkkojakaupunki.fi/
Kirkolta on ihan oikeasti saanut apua silloinkin, kun muut ovat kääntäneet selkänsä. Konkreettista apua siis.Kylla tieadan kokemuksesta etta valittaa mutta uskovatko se onki eri asia, en vaan jaksa/pysty enaa hoitamaan asioitani eika ole ketaan kuka auttaisi....
mv79 kirjoitti:
Kylla tieadan kokemuksesta etta valittaa mutta uskovatko se onki eri asia, en vaan jaksa/pysty enaa hoitamaan asioitani eika ole ketaan kuka auttaisi....
Ehka olen liian pessimistinen mutta kaikki on mennyt pieleen mita vaan on voinut menna taman kahden vuoden aikana enka usko enaa mihinkaan koska mikaan ei onnistu, aina kun on luullut etta nyt ne asiat jarjestyy niin on tullutkin vain lisaa vastoinkaymisia ,ihan kun olisi kirous paalla....
- väsynyt-leila
Minullakin on homeasuntojen tuomia pahoja nivel ja keskushermosto-oireita. Välttelen parhaani mukaan sisätiloja ja mm nukun ulkona. Hermot alkaa olla loppu, tätä on jatkunut jo monta vuotta. Olen myös miettinyt, miksi jatkaa tätä. Kuitenkin sairaus menee pahemmaksi koko ajan, kun en saa hyviä tiloja (ei löydy normaaleista asunnoista tällä herkistymisellä). Mutta jos tapan itseni, haluaisin tehdä sen siinä mielessä näyttävästi, että en kuolisi turhaan. Moni homesairastunut on tehnyt itsemurhan, ja heistä ei tiedetä mitään, tilanne ei muutu, ja aina tulee seuraavia sairastuneita. Ymmärrän sinua todella hyvin, ei tämä ole ihmisarvoista elämää.
- vertti-eetu
Älkää tehkö sitä.
Kaveri kertoi, että matka ei jatku siitä enään mihinkään vaan jää niinkuin välille jotenkin "roikkumaan".
En tiedä onko totta vai tarua, mutta itse en ainakaan lähde sitä kokeilemaan. Ennemmin kestän tämän maanpäällisen helvetin loppuun kuin valitsisin tien mikä olisi vielä tätäkin pahempi.
Kaverista sen verran lisää. Oli ollut porukkaa iso määrä Rovaniemellä Lappiatalossa ja siellä oli ollut joku "meedio" ulkomailta muistaaksen.
Tämä meedio oli sitten tullut kaverini kohdalle ja kertonut, että "minulla on nyt yhteys sinun entiseen kaveriisi joka katuu tekemäänsä ratkaisua ja yrittää viestittää sitä, ettei täällä ole hyvä olla".
No tuon kaverin kaveri siis kaverini naapurin poika oli tehnyt itsemurhan. Tunnen molemmat poikavuosiltani kuuskytluvulta. Tunnen tämän vielä elossa olevan kaverin oikein hyvin ja takaan ettei ole mikään valehtelija vääristelijä eikä vähättelijä. Eikä isännöitsijä eikä terveysmies. Eikä edes kosteusalalla.
Pakko teidän on jotenkin muuten selvitä sairaudestanne. Minullakin roppa voi helekutin huonosti mutta ajatukset on pidettävä kirkkaana. Muuta mahdollisuutta tässä ei ole nyt tarjolla.
"ei tämä ole ihmisarvoista elämää".
Näin ajattelin vielä vuosi takaperin, mutta kun aloin sitten miettimään asioita tarkemmin ja pääsin pahimmat "myrkytysvaiheet" ja tulehduskierteen ohi ja löytyi tämä viimeinen asunto joka remonttien jälkeen on hieman oloa parantanut alkoi "uusi elämä". Voin sanoa, että näiden vaikeuksien kautta olen oppinut paljon. Paljon mitä ei koulun penkillä opi. Periksi ei passaa antaa. Sitä ne vastustajat juuri haluavatkin. Kaikki vastuussa olevat ja niitä en nyt ala vielä nimeämään. Jokainen keneen olen yhteyttä ottanut tietää mistä tässä oikein on kysymys. Aito välittäminen lähimmäisestä on monelta osin loppu tästä yhteiskunnasta ja siihen pitää saada parannusta pikapuoliin.
Jonkinlainen vielä isompi "Jytky". Olisikohan se siinä.
Päättäjät tekemään nopeasti oikeita lakeja oikeusturvaan ja vakuutusturvaan kosteusvauriorakennusten myrkkyihin sairastuneiden hyväksi.
Köyhän on turhauttavaa etsiä sitä "uutta puhdasta" asuntoa minkä rikkaat
on ahneudessaan pilanneet jo rakennuksen suunnittelu- ja rakennusvaiheessa. Jos tasta jotenkin selvian rupean auttamaan sinunlaisia ihmisia ja omistan elamani talle asialle.
osaako kukaan sanoa minkalaista asuntoa kannattaa edes lahtea katsomaan?
ei kylla ole edes kulkuneuvoa milla menna kun pyora,ei talla terveyella pitkalle poljeta.
Joo kyllahan minakin kun olen saanut uskonnollisen kasvatuksen niin kyhallahan siihen kuuluu ainakin kirkon osalta tuo helvetilla pelottelu jos tekee itsarin ja onhan se koko aja tuolla takaraivossa......- vertti-eetu
Hirsimökki kivijalalla ja kaikki vesien käsittely toisaalla.
80% rakennuksistamme tässä maassa on jonkinsortin kosteusvaurio.
Rakennuskulttyyri ollut jo kauan sutta ja sekundaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9733467Aidilla olisi perintona pieni tontti maalla johon voisi pistaa mokin mutta ei ole rahaa.Aitini tuntee Terveystalon Perustajan Pekka roton joka kuuluu samaan kirkkoon ja jonka kanssa vanhempani tekivat vuosia sitten pienta bisnesta.
Hanelta tietysti voisi kysya apua mutta tormataan taas uskottavuus ongelmiin vaikka tasta aut.hermoston temppuilusta todisteita onkin....
Eika ne rikkaat taida yksittaisia ihmisia auttaa muita kuin "oikeesti" sairaita.
- vertti-eetu
Gooklaa sutta ja sekundaa.
http://www.taloussanomat.fi/rakentaminen/2010/05/03/taas-rakennetaan-sutta-ja-sekundaa/20106016/12
Täällä Hollola / Lahti kairassa neljässä asunnoss oli piilevää epäpuhtautta hometta ja toksista myrkyllisyyttä sekä runsasta bakteerikasvua ja niitä Homeherkkä# myrkkyjäkin varmaan myös "eli rakennus itse itsessään tuotti noita sieni-itiöitä ilman ulkosienialtistustakin. Ja tuotti jopa myrkyllisiä lajeja". Homeherkkä 2006.
Terveys meni ja kamoja myös kaatikselle. Oli asuntoja eri vuosina valmistuneita, nuorin alle neljä. Sillä ei siis ollut mitään merkitystä. Seinissä oli joku kyltti YIT jos sillä on.
Jos joku asunto vaikuttaa hyvältä, niin kokeile se ensin ilman mitää kamoja uusilla patjoilla ja silleen. Jos myrkyt on kovaa luokkaa, niin irtaimiston mukanahan ne menee "puhtaaseenkin" asuntoon ja oireilu jatkuu.
Homekoira ennen muuttoa mutta ei sekään ole ilmaista.
Meillä päin yksi isännöitsijä oli pähkäillyt asuntomyyjän kanssa, että jos näin kova altistunut kuin minä tulee jatkossa heidän kauttaan asuntoa hakemaan, niin olisi homekoira hyvä varmistus. No olisihan se mutta kuka maksaa. Tyhmää ajatellakaan, että vuokralainen alkaisi maksamaan mahdollisesta paska-asunnon testaamisesta. Varsinkin kun muutin saman omistajan toiseen rakennukseen sairastumiseni jälkeen.Nyt on pakko kysya suoraan,onkohan taalla palstalla ketaan Etela-Karjalasta joka voisi vahan helpata asioiden hoitamisessa kun itse oikein enaa pysty/jaksa.
Ei varmaan kukaan uskalla vaikka olisikin kun ei tieda kuka hullu taalla kirjoittelee...- Annaniina
mv79 kirjoitti:
Nyt on pakko kysya suoraan,onkohan taalla palstalla ketaan Etela-Karjalasta joka voisi vahan helpata asioiden hoitamisessa kun itse oikein enaa pysty/jaksa.
Ei varmaan kukaan uskalla vaikka olisikin kun ei tieda kuka hullu taalla kirjoittelee...Ota yhteys oman alueesi sosiaalivirastoon ja kerro kamalasta tilanteestasi. Kerro, ettet ole ainoa tässä maassa tässä tilanteessa, jotta ymmärtävät paremmin. Suomessa on lain mukaan sosiaaliviranomaisilla velvollisuus auttaa ihmisiä, jotka mm ovat erityisistä syistä asunnon tarpeessa. Ongelma vain on, että tämä asia on niin helppo kieltää. Ole kuitenkin tiukkana ottaessasi yhteyttä. Kannattaa tosiaan nauhoittaa kaikki puhelut jos mahdollista.
Jos sosiaaliviranomaiset eivät pikaisesti ota tilannettasi hoidettavakseen, tee heistä muistutus. Se on helppoa, kysy heiltä itseltään neuvoa. Ota yhteyttä myös oman alueesi sosiaaliasiamiehiin ja kerro tilanteestasi ja pyydä apua. Suomen lain mukaan ketään ei saa jättää heitteille. Sen pitäisi koskea myös homesairastuneita.
Homepakolaisten sivuilla voi kertoa asuntotilanteestaan kohdassa hätämajoitus, jossa kerätään hätämajoitusta tarvitsevien ihmisten yhteystietoja. Itse veisin sosiaalivirastoon mukanani linkin homepakolaisten sivuille, koska sivut ovat vakuuttavat ja tulee ilmi, että et ole ainoa, vaan kyseessä on todellinen ongelma.
- vertti-eetu
Ota yhteys terveydensuojeluun paikkakunnallasi ja jollei apua ala pikkuhiljaa tulemaan, niin ota yhteys Aluehallintoviraston ylijohtajaan, johonkin "valvojaan" tai ylitarkastajaan. Siellä on porukkaa meidän verorahoilla pyörittelemässä mitättömämpiäkin asioita kuin syyttömänä kosteusvauriorakennusten myrkkyihin sairastuneiden "kuolinkamppailuja".
Poliisille rikosilmoitus jos ei ala jotain tapahtumaan. Kaikki kirjallisena virastojen kirjaamoon ja oikeilla nimillä. Nauhoita puhelut ym. Pidä kirjaa tapahtumista mitään ei passaa jättää muistin varaan. Ota itseäsi nyt vaan niskasta kii ja pane asiat rullaamaan. En ole karjalasta.
Eteläisen alueen AVI:n vastuuhenkilöt ovat Anneli Taina, Esa Ellala ja Vesa Pekkola, mutta eri asia on sitten haluavatko edes auttaa köyhää homeisiin "myrkyttynyttä". Apua en ole heiltä saanut vieläkään kolmenässänkujan asukkaille jotka ovat suuressa vaarassa "solumyrkkyjen homeiden ja vockipaskojen seassa". - vertti-eetu
Tässähän meille on luvattu ummet ja lammet.
"Laaja-alainen viranomaisyhteistyö on kansalaisten turvallisuuden perusta".
http://www.intermin.fi/lh/etela/bulletin.nsf/PFBDArch/7F4F7316CB38499AC225752F0048C069?opendocument- vertti-eetu
Äläkäähän antako periksi nuoret . Kyllä se vielä tästä kirkastuu.
Runsas vuosi sitten tuli verta keuhkoista, neneästä ja perästä, kaikki sisältä.
Solumyrkkyjä, hometta ja sitä vockipaskaa hengitin ja jotain meni ihonkin läpi. Ei ollut kirppuja vaikka siltä tuntui. Rasvaliukoisiakin.
Nyt on ollut jo vähän rauhallisempaa.
http://www.youtube.com/watch?v=oqT9yegqoRk&feature=related - vertti-eetu
vertti-eetu kirjoitti:
Äläkäähän antako periksi nuoret . Kyllä se vielä tästä kirkastuu.
Runsas vuosi sitten tuli verta keuhkoista, neneästä ja perästä, kaikki sisältä.
Solumyrkkyjä, hometta ja sitä vockipaskaa hengitin ja jotain meni ihonkin läpi. Ei ollut kirppuja vaikka siltä tuntui. Rasvaliukoisiakin.
Nyt on ollut jo vähän rauhallisempaa.
http://www.youtube.com/watch?v=oqT9yegqoRk&feature=related"Tämä kaikki siitä syystä, että tätä ongelmaa ei tunnusteta viralliselta taholta rehellisesti".
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3726127
- dudever2
Itse olen pahasti tullut herkäksi näille ongelmille ja parhaillaankin oleskelen ulkona ja nukun teltasta kaukana kaupungeista..paljon on tietoa ja kokemusta ja muuta ja mielellään autan parhaan kykyni mukaan, ja olisi kiva tutustua muihin tästä kärsiviin kohtalotovereihin, itse olen kolmekymppinen mies ja tällähetkellä kaakkois-suomeen evakkoon helsingistä lähtenyt, yhteyttä saa esim. sähköpostilla [email protected]
mv79 kirjoitti:
Lahetin sahkopostia kun itsekin taalla kaakoiskulmalla oleskelen....
Lupasin kertoa tästä mun hermosto vaivasta mut en jaksa nyt enempää kun laittaa tän linkin toiiselta palstalta http://p3.foorumi.info/niskavamma/viewtopic.php?t=670
- vertti-eetu
mv79 kirjoitti:
Lupasin kertoa tästä mun hermosto vaivasta mut en jaksa nyt enempää kun laittaa tän linkin toiiselta palstalta http://p3.foorumi.info/niskavamma/viewtopic.php?t=670
Hyvä, veret seisauttava linkki. Pani ajattelemaan vanhankin, mutta tosissaan täällä homepalstalla meitä joita kunnolla kohtalo on koetellut olemme enimmäkseen pa.
"Kaik män eikä piisanna" savoa vai mitä. Muuta tukea en voi sinulle mv79 antaa kuin ruottalaisittain "mycket energi" pysyäkseni illan "teemassa".
Olen surullinen puolestanne VOIMIA. mv79 kirjoitti:
Luin linkissä olevan ketjun läpi. Olen pahoillani puolestasi, olet todella kovilla. Rukoilen voimia sinulle, älä hyvä ihminen anna periksi.
En ole huomannut jutuissasi mitään hullua, kirjoitusvirheitä kyllä, mutta se on toinen asia ja sitä sattuu paremmissakin piireissä ;)
Sitä paitsi totta kai sairaudet vaikuttavat psyykeen, heijastuuhan lääkäreidenkin psyykkinen tila huonona tai hyvänä potilaiden kohteluna. Koska kohtelu on usein niin surkeaa, tohtorien psyyken täytyy olla tosi huonossa kunnossa, vai mitä arvelet? Eihän muutoin ole mahdollista, että niin moni on kuin konitohtori.
Minusta tuntuu, että tarvitsisit oikein kunnon ihmismäistä apua. Diakoni voisi olla sellainen vierelläkulkija. Siinä ammattiryhmässä puurretaan ihan oikeasti ihmisten hyväksi. Vaikket kuuluisi kirkkoonkaan, voisit saada apua sieltä.
Mieleeni tuli myös yksi juttu, mistä voisit saada apua. Seppo Juntunen ja Pirkko Jalovaara kiertävät yhä edelleen Suomen kirkkoja ja kuka tietää, jos saisit apua noista rukousilloista. Seuraa Rukousystävien ja Rukouspalvelun tarjontaa. Itse olen käynyt noissa illoissa paljon ja syksyllä toiminta taas jatkuu.
By the way, laitoit meikän yötöihin, kun muistin aiemmasta lehdestä lukemani jutun ja aloin penkoa lehtiä ja skannasin sen foorumilleni.
Olen nähnyt rukousillassa miehen, josta juttu kertoo: http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=4314#4314
Ks. myös: http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=3244#3244
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1935147Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,374537Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699113171Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2633092Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1603021- 542578
- 271949
- 561903
- 841896
- 241829