Linnanmäki nöyryyttää työntekijöitään

huvinsa kullakin

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011063013979294_uu.shtml

"Vessataukojakaan ei ole. Kioskeissa työskennellään pahimmillaan 12 tuntia päivässä. Taukoja on, mutta niiden ulkopuolella ei pääse vessaan, ohjelma kertoo.

- Oli päätettävä, juoko vettä ja kärsii vessahädästä, vai jättääkö hellepäivinä juomatta riittävästi, kertoo Linnanmäen entinen työntekijä ohjelmassa."

Huh huh! Olisin itsekin mieluummin työtön kuin tekisin hommia moisissa olosuhteissa. Entäpä huonoa palkaa kompensoivat työsuhde-edut sitten;

"Räikkösen mukaan ongelmaa ei ole, koska huvipuistossa on paljon muita työsuhde-etuja: työntekijät saavat muun muassa ilmaislippuja laitteisiin ja pääsevät kaikkiin kotimaisiin huvipuistoihin ilmaiseksi."

Vaikka toimisin jäätelökioskissa ja saisin työsuhde-etuna joka päivä syödä jäätelöä niin paljon kuin haluan, niin ei se todellakaan auttaisi jos en edes vessaan pääsisi silloin kun haluan!

Sitäpaitsi, moisesta tulisi maha kipeäksi xD

170

7703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä on meno...

tuohan on kuin lidlin touhua.... onko omistajapohja muuttunut... vai pitääkö lopettaa siellä käyminen 4 lapsenkanssa ja sukulaiset maaltakin on lapsineen joka vuosi käyneet.... eipä taida tulla enää...

• lintsin orjatyövoima

joo, korvaavia huvipuistojakin löytyy. ainakin nääsvillestä jos ei muualta

• JaMidels

En ymmärrä tätä kohua!

Mun mielestäni on ihan ymmärrettävää, että jos olet laitteenhoitaja et voi poistua paikaltasi milloin huvittaa. Tai jos myyt hattaraa, on siinä tiskin takana pakko olla kunnes joku tulee tuuraamaan. Ymmärrän myös, että työmaalle pitää tulla sovitusti. Muutenhan joku laite/kioski jää toimimatta.

Mun mielestäni olisi lähinnä kumallista jos >Lintsin työntekijät pyörittäisivät koneita milloin huvittaa - tai sattuvat vaivautumaan paikalle.

Lisäksi nämä työntekijät ovat tosi nuoria ja monella ei ehkä ole paljoa kokemusta työelämästä. Selkeät säännöt on silloin paikallaan ja niitä on helppoa noudataa kun ei tarvitse miettiä voisiko tehdä sitä tai tätä.

Suomessa on sellainen mentaliteetti, että työpaikalla pitäisi olla tosi hauskaa ja työn pitää joustaa MINUN toiveitteni mukaan. Usein näin ei vaan ole. Työ on työtä ja se ei aina ole kivaa, eikä siellä voi huseerata miten huvittaa.

Itse nautin Lintsikesästäni ja se oli hauskin porukka, jossa olen koskaan ollut!

• Reformi
        JaMidels kirjoitti:

En ymmärrä tätä kohua!

Mun mielestäni on ihan ymmärrettävää, että jos olet laitteenhoitaja et voi poistua paikaltasi milloin huvittaa. Tai jos myyt hattaraa, on siinä tiskin takana pakko olla kunnes joku tulee tuuraamaan. Ymmärrän myös, että työmaalle pitää tulla sovitusti. Muutenhan joku laite/kioski jää toimimatta.

Mun mielestäni olisi lähinnä kumallista jos >Lintsin työntekijät pyörittäisivät koneita milloin huvittaa - tai sattuvat vaivautumaan paikalle.

Lisäksi nämä työntekijät ovat tosi nuoria ja monella ei ehkä ole paljoa kokemusta työelämästä. Selkeät säännöt on silloin paikallaan ja niitä on helppoa noudataa kun ei tarvitse miettiä voisiko tehdä sitä tai tätä.

Suomessa on sellainen mentaliteetti, että työpaikalla pitäisi olla tosi hauskaa ja työn pitää joustaa MINUN toiveitteni mukaan. Usein näin ei vaan ole. Työ on työtä ja se ei aina ole kivaa, eikä siellä voi huseerata miten huvittaa.

Itse nautin Lintsikesästäni ja se oli hauskin porukka, jossa olen koskaan ollut!

Mistähän tuollainen työpaikka löytyy missä porukalla on ajatus että työpaikalla pitäisi olla hauskaa ja työn joustaa omien toiveitten mukaan? Ainakaan metallialan firmoissa ei todellakaa ole tuota menttaliteettia, niissä mennään niin täysillä, ettei ihmisillä enää kroppa kestä. Itse todistin kolmen ihmisen leikkaukseen joutumista kun töitä tehtiin työnantajan painostuksesta enemmän kun nivelet kesti.

Kyllä jämptit työsäännöt pitää olla ja kyllä ne yleensä ovatkin ja nuoret oppivat ne kyllä varsin nopeasti. Mutta tässä pitää kyllä nyt muistaa, että meillä on työsuojelulainsaadäntö, eikä sitä voi polkea sillä ajatuksella, että hattarakoju pitää olla koko ajan auki. Kun täytyy päästä luonnollisille tarpeilleen, niin lappu luukulle, että palaan muutaman minuutin kuluttua, ei siinä kukaan hattaran puutteeseen sillä aikaa kuole....

Lainsäädännössä on selkeät ohjeet tauotuksista, oikeuksista yms. mutta ongelma on se, että nuoret eivät yleensä tiedä oikeuksiaan kun niitä ei tiedä moni vanhempikaan työntekijä. Ja nyt kun helteet hellivät niin moni ei varmastikkaan tiedä sitä, että on olemassa hellerajoja joiden ylittyessä työantajan on pakko tarjota työntekijöille määrätyn mittaisia taukoja, mitä kovempi helle, sitä useammin ja pidempiä taukoja.

Eikä tuossa ole kyse laiskottelusta vaan todellakin ihmisten terveydestä, auringon pistoksen voi saada vaikka säkkipimeässä huoneessa, jos lämpötila on liian korkea. Eli järki käteen ihmiset, muistakaa että teidän pitäisi
        pysyä kunnossa ja pystyä tekemään työuraa noin 40 vuotta, jos pilaatte terveytenne tai toisten terveyde älyttömillä tuottavuusvaatimuksilla jo heti nuoresta niin kivinen on loppumatka eläkkeelle.

• liriliri
        JaMidels kirjoitti:

En ymmärrä tätä kohua!

No ole päivä kusematta ja sano sitten tämä..

• owe ström
        lintsin orjatyövoima kirjoitti:

joo, korvaavia huvipuistojakin löytyy. ainakin nääsvillestä jos ei muualta

varmaan koku vi-tun holding veronkiertäjä rosvoliiga kierrättää tätä orjarinkiä!! suomessa orjatyövoimaa lisääntyy kun kaikesta puristetaan viimeisetkin pennit irti että rosvot menestyisivät!!en vie minäkään lapsiani enää rikollisten lintsille per-kele!!!

• Kassanainen

Ei ole Lidlissä tuollaista, ei ainakaan Suomessa. Vessaan pääsee (myös kassalta), päivät on 8h tai alle, palkat ja lisät ajallaan, työvuoroihin pystyy vaikuttamaan jne. Kiirettä pitää, mutta eiköhän se ole kaikkialla tällaisissa paikoissa niin. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään valittamista.

• Perspective
        JaMidels kirjoitti:

En ymmärrä tätä kohua!

Kyllä työantajan pitää huolehtia siitä, että työntekijä pääsee tarpeen tullen vessaan tai hellepäivänä saa juoda tarpeeksi, päivät eivät veny koko ajan jne. Jos ei ole tarpeeksi henkilökuntaa töissä, niin se on työnantajan ongelma, sen pitää silloin palkata lisää väkeä. Tietenkään ei voi miten huvittaa pyörittää koneita jne., mutta kyllä vessassa käyminen ja tarpeeksi juominen sekä työvuorolistojen mukaiset työtunnit kuuluvat myös Lintsin työntekijöille.

• Kusiumpi
        liriliri kirjoitti:

No ole päivä kusematta ja sano sitten tämä..

-Talvella kun tuulikin lepää vesikin on vaiti-

• Nii´i
        Perspective kirjoitti:

Kyllä työantajan pitää huolehtia siitä, että työntekijä pääsee tarpeen tullen vessaan tai hellepäivänä saa juoda tarpeeksi, päivät eivät veny koko ajan jne. Jos ei ole tarpeeksi henkilökuntaa töissä, niin se on työnantajan ongelma, sen pitää silloin palkata lisää väkeä. Tietenkään ei voi miten huvittaa pyörittää koneita jne., mutta kyllä vessassa käyminen ja tarpeeksi juominen sekä työvuorolistojen mukaiset työtunnit kuuluvat myös Lintsin työntekijöille.

tehkää jäätelönmyyjät siitä kusestanne mehujäätä ja laittakaa myyntiin. Luulis että irtoo vessatauot.

nii´i

• paaaskaahommat
        owe ström kirjoitti:

varmaan koku vi-tun holding veronkiertäjä rosvoliiga kierrättää tätä orjarinkiä!! suomessa orjatyövoimaa lisääntyy kun kaikesta puristetaan viimeisetkin pennit irti että rosvot menestyisivät!!en vie minäkään lapsiani enää rikollisten lintsille per-kele!!!

Nuori jätä paaaskaahommat ja tuunaa Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/2011/

• Kassanainen kirjoitti:

Ei ole Lidlissä tuollaista, ei ainakaan Suomessa. Vessaan pääsee (myös kassalta), päivät on 8h tai alle, palkat ja lisät ajallaan, työvuoroihin pystyy vaikuttamaan jne. Kiirettä pitää, mutta eiköhän se ole kaikkialla tällaisissa paikoissa niin. Mulla ei ainakaan ole ollut mitään valittamista.

Ne joiden tiedän olleen lintsillä duunissa ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Mistäköhän ne 2 laiskaa valehtelevaa jätkää luulee enää saavansa duunia. He ovat jo varmaan työnantajien .........

• dfdbfddfdfbf
        Reformi kirjoitti:

Mistähän tuollainen työpaikka löytyy missä porukalla on ajatus että työpaikalla pitäisi olla hauskaa ja työn joustaa omien toiveitten mukaan? Ainakaan metallialan firmoissa ei todellakaa ole tuota menttaliteettia, niissä mennään niin täysillä, ettei ihmisillä enää kroppa kestä. Itse todistin kolmen ihmisen leikkaukseen joutumista kun töitä tehtiin työnantajan painostuksesta enemmän kun nivelet kesti.

Kyllä jämptit työsäännöt pitää olla ja kyllä ne yleensä ovatkin ja nuoret oppivat ne kyllä varsin nopeasti. Mutta tässä pitää kyllä nyt muistaa, että meillä on työsuojelulainsaadäntö, eikä sitä voi polkea sillä ajatuksella, että hattarakoju pitää olla koko ajan auki. Kun täytyy päästä luonnollisille tarpeilleen, niin lappu luukulle, että palaan muutaman minuutin kuluttua, ei siinä kukaan hattaran puutteeseen sillä aikaa kuole....

Lainsäädännössä on selkeät ohjeet tauotuksista, oikeuksista yms. mutta ongelma on se, että nuoret eivät yleensä tiedä oikeuksiaan kun niitä ei tiedä moni vanhempikaan työntekijä. Ja nyt kun helteet hellivät niin moni ei varmastikkaan tiedä sitä, että on olemassa hellerajoja joiden ylittyessä työantajan on pakko tarjota työntekijöille määrätyn mittaisia taukoja, mitä kovempi helle, sitä useammin ja pidempiä taukoja.

Eikä tuossa ole kyse laiskottelusta vaan todellakin ihmisten terveydestä, auringon pistoksen voi saada vaikka säkkipimeässä huoneessa, jos lämpötila on liian korkea. Eli järki käteen ihmiset, muistakaa että teidän pitäisi
        pysyä kunnossa ja pystyä tekemään työuraa noin 40 vuotta, jos pilaatte terveytenne tai toisten terveyde älyttömillä tuottavuusvaatimuksilla jo heti nuoresta niin kivinen on loppumatka eläkkeelle.

Hyvä kirjoitus Reformilta. Toki JaMidels sääntöjä varmasti noudatetaan, mutta täytyykö sääntöjä noudattaa silloinkin kun ne ovat selvästikin mielivaltaisia?

Mitä tuohon heittoosi "että työpaikalla pitäisi olla tosi hauskaa ja työn pitää joustaa MINUN toiveitteni mukaan". Juttuhan on katsos JaMidels niin, että työsojelulaissa on työntekijän velvollisuuksien lisäksi selvät säännöt yleisen työturvallisuuden huolehtimisesta sekä henkisenväkivallan käytöstä työpaikalla ja kyllä tuo ilmeisemmin joissain yksiköissä Lintsillä siinä rajoilla menee.

Ei tarvita kaksista ihmisuhdetuntemustaymmärtääkseen, että työntekijä jota kohdellaan reilusti ja oikeudenmukaisesti tuottaa yrityksen maksamalle pienellekin palkalle varmasti monin verroin paremmin vastinetta kuin työntekijä joka on jatkuvasti on peloissaan, vihainen, nälkäinen väsynyt tai seisoo kintut ristissä tiskin takana.Todella valitettavaa jos työntekijöillä on käsittys, että tällainen ilmapiiri on työpaikalla täysin normaali. Kyse ei aina ole pelkästään rahasta vaan huomaavaisesta käytöksestä muita ihmisiä kohtaan, vastuuntunnosta sekä oikeudenmukaisuudesta.

• Hääää
        Bewiched kirjoitti:

Ne joiden tiedän olleen lintsillä duunissa ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Mistäköhän ne 2 laiskaa valehtelevaa jätkää luulee enää saavansa duunia. He ovat jo varmaan työnantajien .........

Ime siitä

• hsbrfhsrfh8674
        paaaskaahommat kirjoitti:

Nuori jätä paaaskaahommat ja tuunaa Pyllykirjassa http://www.pyllykirja.fi/2011/

7,5 euroa tuntipalkkaahan on ihan hyvä palkka. Tietäisittepä, mitä valtaosa puhelinmyyjistä oikeasti tienaa ja miettikää, miten mukavaa työtä se on...

Kyllä minä Linnanmäelle töihin menisin jos asuisin Helsingin seudulla.

• Klovni Hurlum

Ajattelin pyrkiä sirkuspelleksi Lintsille, mutta täytyypä jättää väliin!

• been there
        hsbrfhsrfh8674 kirjoitti:

7,5 euroa tuntipalkkaahan on ihan hyvä palkka. Tietäisittepä, mitä valtaosa puhelinmyyjistä oikeasti tienaa ja miettikää, miten mukavaa työtä se on...

Voin sanoa että jonain päivinä puhelinmyyjät eivät saa palkaa ollenkaan jos eivät satu saamaan myytyä mitään. Jos pomosta siltä tuntuu, saattaa hän seisotuttaa työntekijöitä puhelimessa niin kauan että päivän eka myynti on tehty, tai sen puolituntia enimmillään.

Kaupanpäälle vielä äkäiset uhrit langan toisessa päässä, niin siinä ehkä paskin työ ikinä. Säälin kyllä niitä vanhuksia joita höynäytetään.

• raksa-patu
        hsbrfhsrfh8674 kirjoitti:

miks pitää paskaduuneihin mennä ylipäätään?pitäiskö sun muuttaa stadii mennä lintsille ja kusta housuus..H-o-u-s-u-u-s-i ??

• elderiitti
        Bewiched kirjoitti:

sähän oot ihan pelle...mistä tiedät valehtelut?jos mä tietäisin ketä ne oli;soittaisin ja kysyisin mulle duunii...vaikka siivoojaks...ei juma...sä oot ruma

• miinus verot

7,5 euroa tunnissa? O.o

• mk

Ei lukiolaiset mitään veroja maksa kun opiskelia saa tienata jotain 3000€ verovapaasti vuodessa niin tyo 7,5€ tuntipalkka ammattitaidottomalle henkilölle in aika hyvä ja jos se suhteutettaisiin niihin palkkoihin mitä -70 luvun lopulla sai kesähommista niin se ei olisi 5€ suurempi.

• save the whales!

Todella törkeetä!! >:(

• Nöyryyttävää!!!!!!

On. Aivan sairasta polkemista jälleen. Mihin tämä maa on menossa, on alas ja vauhdilla. Sitä kun ei rikkaatkaan loputtomiin porskuta, jos ei köyhiilläkään mene edes kohtuuhyvin! Niin se vaan on!

• Hämärän kytkös
        Nöyryyttävää!!!!!! kirjoitti:

On. Aivan sairasta polkemista jälleen. Mihin tämä maa on menossa, on alas ja vauhdilla. Sitä kun ei rikkaatkaan loputtomiin porskuta, jos ei köyhiilläkään mene edes kohtuuhyvin! Niin se vaan on!

-Köyhäin verot on herroin elanto.

• totuus-

Älytöntä valehtelua ja mollaamista. Eikä sellainen kakara ole edes työkykyinen kenen pitäisi kuseskella nurkkiin pitkin päivää.
      Surkea ammattitaidoton työharjoittelija vielä haastattelija. Huomaa, että yle on suojatyöpaikka, kaikki sinne menee, kun ei muualle kelpaa.

• vienotuuli

Tuo Räikkönen on entisajan jäänne, ei noin nykyisin toimita johtotehtävissä. Kun tulijoita on yllinkyllin ei henkilöstöhallinta ole tervettä.
      Ellei kelpaa, ulos...on tuon ukkelin johtamistaito, viitsii vielä selitellä.
      Laki se on tuollaisillekin mestoille, toivon todella että siihen puuttuvatkin lehdessä olevan jutun luettuaan.

• Duunar -69

Kyllä! Ei tuollaisia narsistisen oloisia ******puhujia pitäisi nykyaikana edes laskea moisiin työtehtäviin. Vai missä muualla muka mättää???

"Ellei kelpaa, ulos...on tuon ukkelin johtamistaito, viitsii vielä selitellä."

Samaa "ammattitaitoista" johtamista se on sitten muuten täälläkin päin suomea, että näin.
        Näita hirmuja löytyy alalta kuin alalta. Asiat alkavat vain tulemaan JULKI!!! Ja hyvä niin. Alkaa kansan ummikoimmatkin tiedostamaan missä mennään, eikä syyttettäisi aina väärää puuta, eli työntekijöitä.

• nuoriso piloilla
        Duunar -69 kirjoitti:

Kyllä! Ei tuollaisia narsistisen oloisia ******puhujia pitäisi nykyaikana edes laskea moisiin työtehtäviin. Vai missä muualla muka mättää???

Samaa "ammattitaitoista" johtamista se on sitten muuten täälläkin päin suomea, että näin.
        Näita hirmuja löytyy alalta kuin alalta. Asiat alkavat vain tulemaan JULKI!!! Ja hyvä niin. Alkaa kansan ummikoimmatkin tiedostamaan missä mennään, eikä syyttettäisi aina väärää puuta, eli työntekijöitä.

Ainoa narsisti oli toimittajaharjoittelija.
        Mistähän noita pullamössöjä sikiää, kun eivät erota ovatko työssä vai huvittelemassa.

• "mummeli;;

Perin oli outoa se Räikkösen käytös.
        Onkohan siellä tarpeeksi valvontaa niiden johtajien suhteen? Säätiö käsittele suria rahoja.
        Ei olisi pahitteeksi, jos vaikka asia tarkastettaisiin!

• asdöflalöd
        nuoriso piloilla kirjoitti:

Mistähän noita pullamössöjä sikiää, kun eivät erota ovatko työssä vai huvittelemassa.

Aivan samaa mieltä. Lintsi on ihan tavallinen ja hyvä paikka nuorisolle kesäduuniksi. Ei sinne ole pakko mennä.

On se parempi tulevaisuutta ajatellen, että on kesätöitä tehnyt eikä lorvaillut vaan. Ja saahan siitä taskurahaa. Kotonaanhan nuo nuoret muuten asustelevat.

Kaikilla työpaikoilla on sääntöjä joita pitää noudattaa. Ja itsestään selvää on, että jos vastaa jostain työpisteestä asiakaspalvelussa, ei siitä voi koko ajan juosta kuselle. Onhan noita vastaavia paikkoja vaikka miten paljon. Eikä asiakaspalvelussa mässytetä lakua! Voi Luoja!

• /()=?))(/!!
        nuoriso piloilla kirjoitti:

kaikki jotka puolustelee lintsin johtoa ovat kokoomuslaisia rosvoja ja ne kuuluisi hirt--tää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kaisa157

• Citymisu
        Duunar -69 kirjoitti:

http://www.city.fi/keskustelut/23020/työpaikkana linnanmäki/

City-lehdessä kirjoteltiin Linnanmäen työoloista jo vuonna 2006

• se oli siinä

"vienotuuli" olipa fiksusti sanottu! Kiitos! :)

• vienotuuli

Kiitti Duunar -69 ja se oli siinä, mukava kohdata samoin tuumailevia tälläkin palstalla :))

• äimän käki!

http://uutiset.msn.hs.fi/kotimaa/artikkeli/A-Studion kriittinen haastattelu suututti Linnanmäen toimitusjohtajan/1135267450014

"Yksi työntekijä kertoi A-Studiolle saaneensa Linnanmäeltä potkut kahden varoituksen jälkeen. Ensimmäinen varoitus tuli myöhästymisestä, toinen siitä, kun työntekijä oli pelannut vapaa-ajallaan huvipuiston peliä"

Siis mitä ihmettä?! Eikö muka työntekijä saa vapaa-ajallaan pelata huvipuiston pelejä? Miten tämä sopii yhteen kohdan "työntekijät saavat muun muassa ilmaislippuja laitteisiin" kanssa?

• Duunar -69

"Siis mitä ihmettä?! Eikö muka työntekijä saa vapaa-ajallaan pelata huvipuiston pelejä? Miten tämä sopii yhteen kohdan "työntekijät saavat muun muassa ilmaislippuja laitteisiin" kanssa?"

Sanos muuta! Ei mitenkään. Ilmeisesti kyseisestä henkilöstä on vain pitänyt päästä eroon, ""syystä tai toisesta"". Liekö ollut sitten uhka?? Anyway, aika narsistiselta kuulostaa kyllä toiminta tuossa "funhousessa".

Ja Vienotuulelle, että eipä mitään ja hyvää kesää!

• mikä surkimus

Olipa umpityhmä kaveri. Kaksi varoitusta ja potkut. Ei suoriudu noin helposta työstä.
        Mistä näitä luusereita sikiää.

• wer23424
        Duunar -69 kirjoitti:

"Siis mitä ihmettä?! Eikö muka työntekijä saa vapaa-ajallaan pelata huvipuiston pelejä? Miten tämä sopii yhteen kohdan "työntekijät saavat muun muassa ilmaislippuja laitteisiin" kanssa?"

Sanos muuta! Ei mitenkään. Ilmeisesti kyseisestä henkilöstä on vain pitänyt päästä eroon, ""syystä tai toisesta"". Liekö ollut sitten uhka?? Anyway, aika narsistiselta kuulostaa kyllä toiminta tuossa "funhousessa".

Kyse oli peleistä joista voi voittaa jotain. Ei tietenkään henkilökunta pelaa niitä työajalla eikä vapaa-ajalla. Ihan sama kuin vaikka ettei veikkauksen henkilökunta voi pelata veikkauksen pelejä.

• J_Oravisto
        Duunar -69 kirjoitti:

olisiko kyseessä peli, jolla voi voittaa rahaa? Noissa on käsittääkseni tiukemmat säännöt.

Yleensäkin kannattaa tutkia eikä hutkia eikä huutaa suorapäänä..

• Kummallista sanoisin
        J_Oravisto kirjoitti:

olisiko kyseessä peli, jolla voi voittaa rahaa? Noissa on käsittääkseni tiukemmat säännöt.

Yleensäkin kannattaa tutkia eikä hutkia eikä huutaa suorapäänä..

Miten ihmeessä tuosta on varoitus annettu, jos, kuten jutussa annetaan ymmärtää, sekä myöhästyminen että pelaaminen ovat olleet kertaluontoisia? Silloin vastuuntuntoinen työnantaja huomauttaa asiasta ja TOISTUVASTA rikkeestä vasta annetaan varoitus. Miten työntekijä muuten voi käytöstään korjata, jos asia on syystä tai toisesta jäänyt häneltä huomiotta? En ole ollut työssä yhdessäkään työpaikassa, jossa olisi lyöty varoitus ihan noin vain nenän eteen, varsinkaan jostain niin mitättömästä kuin pelien pelaamisesta, vaikka tuonkin tason töitä on tullut tehtyä.

• EntinenOrjaTyöläinen
        Duunar -69 kirjoitti:

SPR:N Konttikierrätys tavarataloissakaan ei saa työntekijät, ostaa omalla vapaa- ajallaan ostaa myymälästä sitä ilmaista lahjoitustavaraa joka sinne ilmaiseksi saadaan . Esimiehet tulevat kyyläämään että varmaan maksat sen kyseisen ylihinnoiteltun tavaran , tai narahtaa että sun työaika alkaa 5 minuutin päästä että en myy tätä sulle.. Ei SPR:ÄÄN ole mikään ihanne työpaikka , paska palkka paskat esimiehet ym ym.

En suosittele kenellekkään sitä työpaikkana esimiehet varastavat satojatuhansia euroja, kas kummaa se onkin työntekijöiden syy kun johto varastaa rahaa ei älytä että varas onkin omassa päässä. Olisi vaikka kuinka paljon tarinaa SPR: TÄ mutta en viitis nyt tällä kertaa kirjoittaa enenpää..

• itse olet
        mikä surkimus kirjoitti:

Olipa umpityhmä kaveri. Kaksi varoitusta ja potkut. Ei suoriudu noin helposta työstä.
        Mistä näitä luusereita sikiää.

Puristaako kenkä vai onko hampaankolossa paskaa?

• Linnanmäki boikottii
      • yst.terv.tptien777

Joo`o

olen samaa mieltä. Linnanmäki boikottiin. Miten tuollaisessa paikassa voi kenelläkään olla hauskaa ja elämyksellistä, kun kaikilla ojn paha olo koko ajan. Eikö ole jos suuri turvallisuusriskikin hoidella esimerkiksi jotain laitetta, jos pitäisi päästä asioilleen.
        Siirtykäämme siis kaikki asiaviihteen pariin. Se on ilmaista ja kätsyä:
        http://www.youtube.com/user/tptien777#p/u

yst.terv.tptien777

• hahaha!!!!!!

"- Tämä ei ole mikään varsinainen kesätyöpaikka, vaan tapa viettää kesää, Räikkönen sanoi eilisessä A-studiossa. "

Legenda lausunto jo syntyessään! Nyt tuli työpaikallekin ihan uudet määritelmät! xD

Okei, eli jos menen vaikka poimimaan mansikoita pellolta, sekään ei sitten ole varsinainen työpaikka vaan tapa viettää kesää? xDD

• lievistö

itse rakennuksilla ja asfalttihommissa töissä olleena voin kertoa, että kovalla helteellä voi juoda litroittain vettä, eikä koko päivänä tartte kusella käydä.

• junan kummitus

aina ei ole helle...

• totta.............
        junan kummitus kirjoitti:

aina ei ole helle...

Eikä läheskään kaikkien lintsinkään työntekijöiden työolosuhteet ole auringonpaahteessa!

• Duunar-69

Se onkin vähän eriasia se. Olepas kokopäivä hikisessä kopissa, paikallaan kusematta tai juomatta 12t. Ei meinaan hiki ihan samalla lailla virtaa.

• työnhakijax

Etsin työtä, jossa työpisteissa on paljon kavereita, niin aika kuluu mukavasti laiskotellessa, paskat asiakkaista. Palkkaa olisi hyvä saada muutama tonni, vaikka en tajua enkä osaa mitään. Työterveyshuoltokin pitäisi olla joka päivä, niin voin vinkua sieltä sairaslomaa, kun tekee mieli aina juoda. Haluan myös syödä lakua koko ajan ja tahmaisilla näpeilläni palvella asiakkaita. Minusta lakun jäljet asiakkaan valkoisessa kesävaatteessa on mukavan näköiset.
      Työhön tulen milloin huvittaa, koska en halua varoituksia myöhästymisestä. Vessassa oleskelen usein puolet päivästä, kun ei oikein tuo vaipoista vieraantuminen ole onnistunut. Asiakkaat voivat odotella, kun kuseskelen ympäriinsä ja toisinaan paskon. Kyllähän kaukaakin tulleet asiakkaat voivat odotella, jos vaikka satun nukahtamaan paskapontölle.
      Vapaapäivinä haluaisin roikkua kännissä työpaikallani.

• Tervetuloa!

Paikka on teidän!

• jaana kouvolasta

Kouvolassa on myös eräs suuri säätiö jolla on paljon työntekijöitä. Siellä ei työ jatku puoltavuotta pitempään ja suuri osa porukasta on työharjoittelussa 9 euron päiväpalkalla. Eiköhän ne saa valtiolta kaiken-maailman tuet yrityksensä pyörittämiseen eli työntekijöiltä se on pois.Kuitenkin työtä tehdään kuin olisivat normaali palkalla. Kukahan sitäkin tutkisi. Sinne ei oteta edes normaalia työntekijää työtön pitää olla pitkäaikaistyötön tai jotenkin syrjäytynyt ennenkuin kelpaa. Ja maksaako työharjoittelija vielä veronkin tuosta 9 euron päiväpalkasta, säätiöhän ei maksa veroja.

• poliitikon päätös

Kysy Jutalta, hän sitä haluaa.

• kokenut saman

Ei maksa. Se 9 euroa tulee puhtaana käteen ja on tarkoitettu kuluihin, siis työruokailu ja matkat. Se on siis käytännössä vaatimaton kulukorvaus, palkasta ei tuossa yhteydessä voi edes puhua. ei virallisesti eikä epävirallisesti. Siis - täyttä kusetusta!

• pellepaikka

Pääseehän sinne töihin jos on pomon tytär ;)

• mahanpuruja

"Sitäpaitsi, moisesta tulisi maha kipeäksi xD"

Minulle tuli pää kipeäksi kun katsoin tuon videon.. ((>.

• Tyyne -

Uskonnot pitäisi kriminalisoida.

• ketkut retostelee

Ihme tuo säätiö. Särkänniemi tuottaa komeat voitot. kyllä varmaan tämäkin.
      Mutta minne menee säätiön miljoonat. ?

• Ymmärtämätön likka

No eipä tämä Lintsin tapaus ole ainoa laatuaan. Tiedän eräänkin firman, jonka työntekijöille maksetaan suurin piirtein saman suuruista palkkaa ja tässä firmassa myös vessatauot ovat kiellettyjä muulloin kuin kahvi- ja ruokatauoilla. Jos menet muutoin vessaan niin pomo lähtee tyyliin sekuntikellon kanssa seisomaan oven taakse ja mainitsee ohimennen, että tämä aika vähennetään sitten työajastasi.

En tosiaankaan tiedä, että onko tällainen enää tervettä????? Varsinkin hellekeleillä ihmisen tulisi juoda normaalia enemmän ja siitä nyt väistämättä seuraa se, että pissillä täytyisi päästä käymään normaalia enemmän. Kuinka taukki sellaisen ihmisen täytyy olla, joka ei tätä tosiasiaa tajua. Onko sitten parempi, että työntekijät pökertyvät työpisteilleen kun eivät edellä mainitusta syystä johtuen huolehdi riittävästi omasta nestetasapainosta?

Ymmärrän sen, että työajalla kielletään esim. tupakkatauot tai jos pidät taukoa niin kirjaat itsesi töistä ulos. Mutta se, että sama tyyli otetaan käytäntöön esim. vessataukojen kanssa niin hei haloo! Tietääkseni jokaisen ihmisen on päästävä käymään pissillä ja kaikilla tulisi myös olla siihen täysivaltainen oikeus milloin tahansa työpäivän aikana.

Eivätkä nuo muut työsuhde-edut kyllä kompensoi tätä vessa-asiaa. "Saat mahtavat luontoisedut kun lopetat pissillä käymisen." Ei vaan voi olla totta, että miten joku voi ajatella näin... En ymmärrä?

• Näin se vaan on!!

"Onko sitten parempi, että työntekijät pökertyvät työpisteilleen kun eivät edellä mainitusta syystä johtuen huolehdi riittävästi omasta nestetasapainosta?"

Narsisti nauttii kun voi hallita kaikkia ja kaikkea pelolla!

• No

kyllähän joku pomo voi tosiaan koittaa kieltää vessatauot mutta semmoiselle voi kyllä haistattaa suoraan. Ihan laitonta puuhaa on yrittää selittää, että se oliis kiellettyä ja vähennetään työajasta.

• nuoret pois sieltä

Jos siellä ei vessaankaan päästetä niin siitä voi seurata hengenvaarallisia oireita. Nestehukka on lämpimänä päivänä yksinäänkin pahimmillaan hengenvaarallinen, mutta sitten väkisin virtsan pidättäminen voi aiheuttaa virtsan nousun munuaistiehyitä pitkin munuaisiin ja sitä kautta munuaisten pettämisen ja kuoleman. Myös suolentukokset ovat mahdollisia jos ei vessaan päästetä.

Linnanmäen työoloihin on syytä puuttua ja ottakaa vanhemmat nuorenne pois Linnanmäeltä töistä. Työttömyyskin on parempi kuin työskentely henkeä ja terveyttä vaarantavissa olosuhteissa.

• juosten kustu

Tuttu on Linsillä töissä ja sanoi että pääsee kuselle, mutta monet lamppasevat kusella muka monta kertaa tunnissa. Joku tolkkuhan se pitää olla. Töihinhän ihmiset ovat Lintsille menneet eikä kuseksimaan.

• Hmmmnn
        juosten kustu kirjoitti:

Tuttu on Linsillä töissä ja sanoi että pääsee kuselle, mutta monet lamppasevat kusella muka monta kertaa tunnissa. Joku tolkkuhan se pitää olla. Töihinhän ihmiset ovat Lintsille menneet eikä kuseksimaan.

No mitäs Rakä?

• Kuiva kurkku
        juosten kustu kirjoitti:

Niin ja nyky-uskonnoista yleisin, tämä jatkuva veden likittäminen tekee ihmiselle mahdottomaksi poistua 10 m kauemmaksi vessasta. Ei edes etelän mailla ihmiset kulje kesät talvet vesipullot kourassa niinkuin suomalaiset. Naurettavaa.

• Tohtori no.

"Linnanmäen työoloihin on syytä puuttua ja ottakaa vanhemmat nuorenne pois
        Linnanmäeltä töistä. Työttömyyskin on parempi kuin työskentely henkeä ja terveyttä vaarantavissa olosuhteissa."

Tosi on. NUORET POIS LINTSILTÄ!!

• Orjuuttamista

Linnanmäkeä ylläpitää Lasten päivän säätiö. Sehän omalla toiminnallaan olevinaan rahoittaa lastensuojelutyötä yms. Ei sitten koske omia työntekijöitä nämä suojelusäännökset, mutta olen kuullut, että eräs toinenkin huvipuisto on lähes samalla tasolla, ei kuitenkaan Särkänniemi. Tämä touhu on ihan samanlaista monessa tehtaassakin, missä liukuhihnalta ei pääse edes vessaan, kun se tuurajahenkilö, mikä ennen oli, on nyt säästetty. Ihmisten orjuuttamista nykyinen työelämä pitkälle on ja palkkakin on monesti todella surkea, että ei edes riitä elämiseen.

• Kosminen nauraja

Kuselle ja paskalle PITÄÄ päästä !

Mut se on kyllä saatanan tosi et työmaale pitää tullä AJOISSA eikä jos esim.työaika on merkattu alkamaan klo:7.00 niin semyös tarkoitta sitä eikä esim. klo:8 niinkuin monet kuvittelevat.

• sairasta...

Niin siis jos kauhea pissahätä tulee, niin ainoa vaihtoehto on pidätellä kupla otsassa ja jalat ristissä taukoon asti? ei kai sitä nyt housuunkaan voi.

Sitten kun on vielä noin kuuma, niin on melkein pakko juoda jotain ja siitä vasta kova pissahätä tuleenkin kun juo paljon.

Kiva siinä sitten rakko täynnä työskennellä ja olla kupla otsassa taukoon asti.

Entäs jos rupeaa mahaa nipistelleen ja on ripulit tulossa. Et pääse vessaan. Ihan kiva juttu.

• onkos tuo ihme

jos johtaja käy parturin sijasta kampaajalla ja ostaa paitansa naistenosastolta.

• ei tule töistä mitää

Minä en pystyisi työskentelemään kunnolla jos minulla olisi kauhea pissahätä. Pitäisi vaan keksittyä siihen pidättämiseen, eikä työstä tulisi mitään. Joten olisiko viisaampaa päästää mennä vessaan viideksi minuutiksi kun työskennellä kauhassa pissahädässä tunnin. Ei minulla tulisi töistä yhtään mitään jos minulla olisi kauhea pissahätä.

• Kaikki nuoret vaan

pyrkimään Disneylandiin töihin kansainväliseen ilmapiiriin. Se on paratiisi tai jotain. Samanlaisia kermaperseitä nykylapset on lähes joka paikassa, aina vinkumassa kaikenmaailman etuja ja oikeuksia välittämättä lainkaan velvollisuuksista. Törmään ilmiöön valitettavasti päivittäin ja poikkeukset ovat enemmänkin harvinaisia.

• ämpäri tuolin alle

Mitä hiton etuja. On kumma oikeus tuo.

Eikö nykyhölmöt erota linsaamista ja vessakäynnin eroa. Kutsukaa lääketiede apuun. Ihminen on lääkittävä sellaiseksi,että mitään poistoja ei tarvi tehdä.

Samalla ratkeaa tuo hieno paskalaki aiheettomana.

• järki hoi älä jätä!!

Mikä Jyliolento luulet oikein olevasi jos sinun näkökulmastasi ihminen on kermaperse, jos sen täytyy kusella ja paskalla käydä?

• Asiakas-

Siinä näkyy suomalaisen asiakaspalvelun taso. Tuollaisella asenteella ei tule onnistumaan koskaan missään tehtävässä. Asenne aivan surkea. Asiakaspalvelija pitää tärkeimpänä työssään nurkkiin kuseskelun
      Useat perheet tulevat viettämään Linnanmäelle lomapäiväänsä jopa satojen kilometrien päästä. Heidän pitäisi seistä jonoissa pitkiä aikoja laiskan ja saamattoman henkilökunnan vuoksi. Päivä loppuu kesken ja lapset eivät ehdi kaikkiin laitteisiin. Helsingiin ei jäädä yöksi, koska hinnat ovat liian korkeat. Turha sanoa, että henkilökuntaa pitäisi lisätä. Sen maksaa asiakas. Se tarkoittaisi lippuhintojen nostoa, mikä ei onnistu. Ne ovat nyt jo niin korkeat, että moni suunnittelee huvipuistossa käyntiä pitkään sen kalleuden vuoksi.

• Jjeeves

Lapset saavat elinikäisen trauman jos eivät pääse hupipuistoon.

Jos he laukkaavat kavereiden kanssa lähimetsään keksimään omia ilmaisia seikkailuleikkejä, he voivat saada tikun jalkapohjaan tai allergiaa lepästä tai mussuttaa myrkkysieniä tai pudota puusta metrin korkeudelta. Eivätkä päivät lopu kesken. Huomenna taas - eikä maksa mitään!

Miten ovat menneiden sukupolvien lapsikatraat kasvaneet aikuisiksi ilman Hupipuistoja ja Kehittävää Ohjattua Toimintaa?

Lapsi on nykyään perheen pikku ruhtinas tai ruhtinatar.

• Kosminen nauraja

Kärsitkö itse kusihädästä työpaikalla !!??

SAATANAN ÄÄLIÖ !!!

• vaarallista peliä

väkisin virtsan pidättäminen voi aiheuttaa virtsan nousun munuaistiehyitä pitkin munuaisiin, myrkytystilan ja sitä kautta munuaisten pettämisen ja kuoleman.

Pitääkö jonkun nuoren kuolla munuaisten pettämiseen ennen kuin hengenvaarallisest olosuhteet Linnanmäellä korjataan?

Vessaan pääseminen on ihmisoikeus eikä työnantajalla ole oikeutta rajoittaa vessassa käymistä mitenkään. En päästäisi nuorta töihin Linnanmäelle lainkaan jos olot ovat terveydelle vaaralliset. Nestettäkin on saatava helteellä riittävästi, josta seuraa vessassa käymistä.

Teen itse sisätiloissa töitä, mutta päivän kuumuuden takia päivän aikana kuluu kaksi puolentoista litran pulloa vettä, joka menee siihen että ylipäätään pystyy tekemään töitä. Ja kusella on välillä käytävä. Jos pomo puuttuisi kuumana kesäpäivänä vessassa käymiseen niin minähän vetäisin turpaan ja lujaa.

Linnanmäki on toivottavasti Suomen viimeinen firma joka teettää töitä hengenvaarallisella tavalla. Virtsan väkisin pidättäminen ei ole mikään vitsi, vaan todella hengenvaarallista peliä. Virtsa on täynnä kuona-aineita ja jopa myrkyllisiä yhdisteitä jotka keho poistaa jätteenä. Siksi se kusihätä on olemassa. Jos virtsa ei pääse virtsarakosta ulos niin se nousee munuaistiehyitä ylös sitä samaa tietä jota se kulki virtsarakkoon. Sen jälkeen seuraa vakava myrkytystila ja suhteellisen nopeasti kuolema munuaisten pettämiseen. Yhdistetään tämä vielä nestehukan aikaansaamaan pahoinvointiin niin kyseessä on kidutus.

Voitte verrata munuaisten pettämisen ja helteen aiheuttaman nestehukan yhdistelmää onnistuneesti ristiinnaulitsemiseen. Ristiinnaulittu kuoli nestehukan, sisäelinten pettämisen, verenhukan ja haavakuumeen sekä tukehtumisen yhdistelmään maksimaalisen tuskallisella tavalla useamman päivän aikana. Virtsan pidättäminen voi tappaa samalla lailla, mutta nopeammin, paljon nopeammin.

Meinaakohan Linnanmäki pelata vaarallista peliä kunnes joku kuolee joko munuaisten pettämiseen tai nestehukkaan tai molempiin?

• aivan oikein
        vaarallista peliä kirjoitti:

väkisin virtsan pidättäminen voi aiheuttaa virtsan nousun munuaistiehyitä pitkin munuaisiin, myrkytystilan ja sitä kautta munuaisten pettämisen ja kuoleman.

Pitääkö jonkun nuoren kuolla munuaisten pettämiseen ennen kuin hengenvaarallisest olosuhteet Linnanmäellä korjataan?

Vessaan pääseminen on ihmisoikeus eikä työnantajalla ole oikeutta rajoittaa vessassa käymistä mitenkään. En päästäisi nuorta töihin Linnanmäelle lainkaan jos olot ovat terveydelle vaaralliset. Nestettäkin on saatava helteellä riittävästi, josta seuraa vessassa käymistä.

Teen itse sisätiloissa töitä, mutta päivän kuumuuden takia päivän aikana kuluu kaksi puolentoista litran pulloa vettä, joka menee siihen että ylipäätään pystyy tekemään töitä. Ja kusella on välillä käytävä. Jos pomo puuttuisi kuumana kesäpäivänä vessassa käymiseen niin minähän vetäisin turpaan ja lujaa.

Linnanmäki on toivottavasti Suomen viimeinen firma joka teettää töitä hengenvaarallisella tavalla. Virtsan väkisin pidättäminen ei ole mikään vitsi, vaan todella hengenvaarallista peliä. Virtsa on täynnä kuona-aineita ja jopa myrkyllisiä yhdisteitä jotka keho poistaa jätteenä. Siksi se kusihätä on olemassa. Jos virtsa ei pääse virtsarakosta ulos niin se nousee munuaistiehyitä ylös sitä samaa tietä jota se kulki virtsarakkoon. Sen jälkeen seuraa vakava myrkytystila ja suhteellisen nopeasti kuolema munuaisten pettämiseen. Yhdistetään tämä vielä nestehukan aikaansaamaan pahoinvointiin niin kyseessä on kidutus.

Voitte verrata munuaisten pettämisen ja helteen aiheuttaman nestehukan yhdistelmää onnistuneesti ristiinnaulitsemiseen. Ristiinnaulittu kuoli nestehukan, sisäelinten pettämisen, verenhukan ja haavakuumeen sekä tukehtumisen yhdistelmään maksimaalisen tuskallisella tavalla useamman päivän aikana. Virtsan pidättäminen voi tappaa samalla lailla, mutta nopeammin, paljon nopeammin.

Meinaakohan Linnanmäki pelata vaarallista peliä kunnes joku kuolee joko munuaisten pettämiseen tai nestehukkaan tai molempiin?

Aivan oikein. Pissaa voi kyllä jonkun aikaa pidättää ilman mitään riskejä, mutta sitten kun rakko alkaa olla ihan täynnä ja alkaa olla kauhea hätä pidättäminen voi olla vaarallista jos oikein kovaa joutuu pidättämään ja tuollainen kova pissahätä tulee jos juo paljon ja kuumana päivä on pakko juoda jotain ja kyllä silloin vessaan pitäisi päästä.

• näin-

Noilla pullamössöillä on kusi noussut päähän asti, se vasta vakavaa onkin.

• vissy-sooda

Kamalaa tietämätöntä höpötystä. Jos koko ajan pitää juosta vessassa, on kysymyksessä liiallinen juominen!

• totalkusetus

Nämä Linnanmäkeen liittyvät säätiöt olisi syytä tutkia mahdollisimman tarkasti. Tulee mieleen, että käytetäänkö lastensuojelua tässäkin tapauksessa hämäämiseen ja sitten säätiöiden hallituksissa ja vakituisilla työpaikoilla nostetaan kovia liksoja (Räikkönen jne). Säätiöiden avulla keinotellaan vielä verotuksessa kaikin tavoin. Paljonko tuotosta ohjataan todellisuudessa lastensuojeluun? Tämän Räikkösen hermostuminen kertoi paljon. Missään tapauksessa tämän säätiön ei saisi antaa tutkia itse itseään. Sohaistiinko kusiaispesään...

• .,-,.-,-.,.,.-,.-

Finnkinossa ja Seren assa palkka on samaa luokkaa ja Mc Donaldsissa aloituspalkka on vielä kehnompi

MUTTA

minusta on parempi, että mahdollisimman moni nuori saisi töitä vaikka palkka olisikin surkea, koska useat heistä edelleen asuvat vanhemmillaan ja tuollainen palkka riittää hyvin sivumenoihin. Nuoret saavat työkokemusta , ymmärtävät rahan arvon ja ymmärtävät myös jatkokoulutuksen tärkeyden hyvän palkan takaamiseksi.

Tunnen lintsillä ja Serenassa työskennelleitä henkilöitä ja he ovat olleet tyytyväisiä työpaikkaansa, vaikka palkka ei tietenkään vastannut heidän toiveitaan.

Lintsin sisäänpääsy kylläkin on aivan törkeän hintainen, ottaen huomioon, että se saa valtiolta tukea ja maksaa työntekijöilleen noin vähän.

• 3+19

Kyllä monissa tehtaissa on sama meininki - ei sitä koko linjaa voi sulkea aina kun yksi lähtee vessaan - ei siinä linjalla ole yhtään ylimääräisiä käsiä. Muistan, kun joskus verinoro valui jalkaa pitkin kun mihinkään et voi mennä, naisihmisille noloa mutta pakkotahti. Piti odottaa seuraavaa taukoa ja sitäpaitsi vessan ovet oli lukossa, ne avattiin vain taukojen ajaksi.Ei tämä siis mitään uutta ole. Jos päivän mittaan on normaalit tauot ja aina silloin käyt vessassa niin ei nyt sentään takuulla mitään munuaisvaivoja ehdi syntyä. Ja kuten joku kirjoitti, ei kuumalla ilmalla edes ole pissahätä vaikka joisitkin.

Ei nämä nuoret pajon veroa maksa tuosta kesätyöstä eli ei palkka hullumpi ole puhtaana käteen.

• hkjdfgsfsd

Säätiö voisi laittaa räikkösen etsimään uutta tallia ensikaudeksi....

• Ai että vähä?

Onko 7 €:n tuntipalkka muka pieni??!!
      Voi tsiisus,jo on ahneeksi menny jos tuollaisesta työstä joka ei nyt niitä kaikkein vaativimpia ole pitäis saada jotain ökypalkkaa.
      Moni vakituista ja vaativampaa työtä tekevä saa pienempää palkkaa.

• Jepsistäjee

Ensinnäkin ihmetyttää, että miksi tässä taas maalataan mustaksi koko linnanamäki, kun kerran ilmeisesti kysessä on taas yksi pässinpää toimitusjohtaja, joka siellä huseeraa.
      Kaikki nuo jutut on ihan tuttuja juttuja työelämästä, kun tuollainen pässinpää johtaja keksii omia sääntöjään.

Järjenkin luulisi sanovan, että ei ne ole mitään päteviä. Mutta järkihän sanoo myös sen, että jos ohjaat laitetta, niin ei siitä pääse kyllä vessaan ihan justiinsa silloin sillä sekunnilla vaan sitten kun tulee sopiva hetki.
      Se on sitten eriasia, että onko taukoja riittävästi vai miten lienee..

Toisekseen 7,5 e on kyllä ihan hyvä palkka hattaran tai jäätelön myynnistä, aikoinaan kun itse pääsin koulusta, niin sain 7-7,5 vaativimmista töistä. Ja siivojien peruspalkka esim. on tuo sama. Ei kai kukaan oikeasti odota, että menee simppeliin kesätöihin 16-18 vuotiaana, ilman koulutusta saati kokemusta ja saa 12 euroa tunnilta?

Ja ne edut, että pääsee kaikkiin suomen huvipuistoihin jne on kyllä aika rahanarvoisia etuja minun mielestäni.

Sen kyllä myönnän heti, että tuo räikkönen on ihan vatipää:P

• Tänään lintsille!

Joo-o. On se kyllä kamalaa kun saa 7.5 euron tuntipalkkaa, veroprosentti on 0 tai korkeintaan 10%. Nuoret asuvat kotona, eivät maksa vuokraa, ruokaa tai muitakaan laskuja, eli koko tienattu summa jää omaan käteen. Jos on kerta niin helvetin kamala työpaikka, niin miksiköhän ihmeessä jengiä hakeutuu sinne ylipäätään töihin vuodesta toiseen :)

Sitten jos puhutaan "aikuisista" jotka maksavat jo kaikki omat menonsa, niin silloin jo miettisi pari kertaa kannattaako tuolla rahalla edes töihin mennä. Peruspäivärahallakin jää käteen n. 300e/kk, joka menisi aika samoihin summiin jos laskisi 8h työpäivät 5xviikossa moisella tuntiliksalla. Vuokrasta riippuen nyt saattaisi jopa vielä "voittaa" satasen tai pari jopa tuolla palkalla.

• A m n e s t y

"Joo-o. On se kyllä kamalaa kun saa 7.5 euron tuntipalkkaa, veroprosentti on 0 tai korkeintaan 10%. Nuoret asuvat kotona, eivät maksa vuokraa, ruokaa tai muitakaan laskuja, eli koko tienattu summa jää omaan käteen. Jos on kerta niin helvetin kamala työpaikka, niin miksiköhän ihmeessä jengiä hakeutuu sinne ylipäätään töihin vuodesta toiseen :)"

Sillä miten kukin ihminen asuu ei ole mitään tekemistä palkka asioissa. Se on jokaisen ihmisen yksityinen asia, eikä se saa johtaa palkkaepätasa-arvoon.
        Se on PALKKASYRJINTÄÄ, ja näinollen LAITONTA!!

Minusta se, että on katkera toisen asumisesta ja haluaa tälle muita huonmpaa palkkaa kertoo vain puhtaasta kateudesta.
        Kateellisten panettelua.

• asiakas 1

Nykyään jo koulussa opitaan afrikkalainen meininki, tullaan ja mennään miten sattuu. Pissalle ei mennä välitunnilla vaan tunnilla jne.. koska välitunti onkin seukka-aikaa.

Lintsillä voitaisiin kyllä tulla tähän nykyaikaan mukaan. Jätetään karuselli pyörimään tai vekkulan jono puoleksitunniksi sei ktn ollaan vähän röökillä.

Juu,juu

• Oodes

hurjaa. lastenpäivänsäätiö tekee noin nuorille joille ehkä hetkeä aiemmin on tuloistaan antanut, kun nuoret oli lapsia.

eikö huvipuistotyntekijöillä ole mitään liittoa takanaan? minusta moiset ehdot et pyörtyy nestehukkaan helteellä, koska ei uskalla hädän takia juoda kylliksi; on vaarallista turvallisuuden uhmaamista ja asiakkaidenkin hengellä leikkimistä. entä jos jotain sattuu, kun koneenkäyttäjä pyörtyy? laite voi tappaa sen vuoksi koko ryhmän ja jopa yleisöä ympäristössä jos jokin menee vikaan. rikosilmoituksen paikka törkeästä turvallisuuden vaarantamisesta sekä työntekijöiden terveyden vaarantamisesta.

• tes-tutkija

Liitto on Palvelualojen ammattiliitto PAM, Huvi- teema- ja elämyspuistoja koskeva tes.
        Pienin tessin mukainen palkka 6,59€ tunti tai 6,70 € tunti paikkakunnan kalleusluokituksesta riippuen. Nämä tuntipalkat jos työkokemus 0-6 kk ja työtehtävä: apulainen, lipunmyyjä, siivous- ja puistotyöntekijä, pelinhoitaja, ajolaitteen hoitaja tai -kuljettaja, eläintenhoitaja, grilli- kioski- tai kahvilamyyjä, järjestyksen ylläpito, allasvalvoja. Tauoista: Jos päivittäinen työaika ylittää 6 tuntia on työntekijälle annettava vähintään puoli tuntia kestävä lepoaika tai tilaisuus aterioida työn aikana. Lepoaikaa ei lueta työaikaan jos työntekijä saa sinä aikana esteettömästi poistua työpaikaltaan.
        Työkyvyttömyydestä on vaadittaessa esitettävä lääkärintodistus tai muu työnantajan hyväksymä selvitys. Näin sanoo tes. (lähde: Palvelualojen ammattiliiton PAM:n nettisivut.)

Muista työnantajan vaatimuksista mielestäni nollatoleranssi alkoholin suhteen on järkevää, asiallista ja turvallistakin. Myöhästelyä ei suvaita missään. Työvaatteiden on oltava siistit ja sovitut. Koeajalla voi kumpikin osapuoli irisanoa työsopimuksen ilman irtisanomisaikaa.

• työntekijän
        tes-tutkija kirjoitti:

Liitto on Palvelualojen ammattiliitto PAM, Huvi- teema- ja elämyspuistoja koskeva tes.
        Pienin tessin mukainen palkka 6,59€ tunti tai 6,70 € tunti paikkakunnan kalleusluokituksesta riippuen. Nämä tuntipalkat jos työkokemus 0-6 kk ja työtehtävä: apulainen, lipunmyyjä, siivous- ja puistotyöntekijä, pelinhoitaja, ajolaitteen hoitaja tai -kuljettaja, eläintenhoitaja, grilli- kioski- tai kahvilamyyjä, järjestyksen ylläpito, allasvalvoja. Tauoista: Jos päivittäinen työaika ylittää 6 tuntia on työntekijälle annettava vähintään puoli tuntia kestävä lepoaika tai tilaisuus aterioida työn aikana. Lepoaikaa ei lueta työaikaan jos työntekijä saa sinä aikana esteettömästi poistua työpaikaltaan.
        Työkyvyttömyydestä on vaadittaessa esitettävä lääkärintodistus tai muu työnantajan hyväksymä selvitys. Näin sanoo tes. (lähde: Palvelualojen ammattiliiton PAM:n nettisivut.)

Muista työnantajan vaatimuksista mielestäni nollatoleranssi alkoholin suhteen on järkevää, asiallista ja turvallistakin. Myöhästelyä ei suvaita missään. Työvaatteiden on oltava siistit ja sovitut. Koeajalla voi kumpikin osapuoli irisanoa työsopimuksen ilman irtisanomisaikaa.

http://www.tyoelamaan.fi/fi-FI/tyontekijan-oikeudet-ja-velvollisuudet/
        "Työntekijän on tehtävä työnsä huolellisesti noudattaen niitä ohjeita, joita työnantaja lain ja työehtosopimuksen rajoissa antaa. Hänen tulee myös noudattaa sovittuja työaikoja ja käytettävä hänelle määrättyjä suojavälineitä. Omasta sekä muiden työntekijöiden turvallisuudesta ja terveydestä tulee huolehtia mahdollisuuksien mukaan.

Työntekijä ei saa vahingoittaa työnantajaansa harjoittamalla hyvän tavan vastaista kilpailevaa toimintaa joko itse tai toisen työnantajan palveluksessa. Työntekijä ei myöskään saa käyttää hyödykseen tai ilmaista ulkopuolisille tahoille työnantajansa liike- tai ammattisalaisuuksia. Mikäli työntekijä on saanut tiedot haltuunsa ilman varsinaista oikeutta niihin, jatkuu kielto työsuhteen päättymisen jälkeenkin."

• Epävalittaja

"Vessataukojakaan ei ole. Kioskeissa työskennellään pahimmillaan 12 tuntia päivässä. Taukoja on, mutta niiden ulkopuolella ei pääse vessaan, ohjelma kertoo.

- Oli päätettävä, juoko vettä ja kärsii vessahädästä, vai jättääkö hellepäivinä juomatta riittävästi, kertoo Linnanmäen entinen työntekijä ohjelmassa."

Luulisi tuon ikäisen jo osaavan käydä vessassa tauoilla vaikka ei hätä olisikaan, jos kerran tiedossa on, että vessataukoja ei ole. Valittamista valittamisen ilosta.

• viisikymppinen mies

Ei liene kovin vaikea nuoren tajuta käydä vessassa kotona ennen töihinlähtöä. Kun käy kunnolla vessassa, ei tarvitse heti olla menossa uudestaa. Minä ihmettelen sitä, miksi monella kaupan kassalla on vesipullo koko ajan. Onko sen tarkoitus päästää ihminen jollain verukkeella kahville tai muulle huilille ihan koska vain?

Linnanmäki on mukava työpaikka, se on perinteikäs ja työväki tekee hommia nuoruuden innolla. Kyllä nuori jaksaa ja saa arvokasta kokemusta tulevaisuutta ajatellen. Eihän Linnanmäelle ole pakko hakea töihin. On sellaisiakin paikkoja jossa on käymälä heti selän takana, jos sellaista työtä haluaa.

Nuorien paapominen on turhaa.

• plööpläälööö

Niin se vesipullo, ehkä se on sen takia että vesi virkistää aivoja, auttaa äänen kirkaana pitämisessä, ja kassatyöntekijä joutuu usein myös nostelemaan tavaroita hyllyihin, tai purkamaan kuormia?

Onko sulla joku ongelma, kun näet jokaisen pienenkin asian lintsauskeinona?

• ex lintsi

Olin itse töissä lintsillä neljä kautta 2000-luvun alussa ja muistelen niitä aikoja vain lämmöllä. On totta, että siellä on todella kiireisiä työpäiviä hyvillä ilmoilla, mutta sitten kun on sadepäiviä niin lähinnä "odotellaan asiakkaita saapuvaksi". Mielestäni tämä haloo joka työoloista on nostettu, on myös vääristävä. Suomessa yleensäkin lehtijutuilla nykyään luodaan vääriä kuvia asioista, eikä nähdä asian koko laitaa. Sitten ihmiset tietenkin uskovat kaiken mitä lukevat osaamatta olla kriittisiä.

Mielestäni 7,5e/h on työelämää aloittelevalle nuorella ihan kohtuupalkka. On hyvä muutenkin aina suhteuttaa näitä Suomen työoloja ja palkkoja ihan maailmanlaajuisestikin.. Toiseksi, lintsin työoloissa olisi varmasti myös parantamisen varaa kuten yhteiskuntamme monessa muussakin työpaikassa. Kuitenkin jos ajatellaan, että työpaikassa jossa on enemmistö nuoria töissä, on luultavasti myös aiheettomia poissaoloja ym. Sijaisia ei niinkään helposti ole välttämättä saatavilla ja tilanteet elävät. Ja voihan olla, että jos jollain osastolla on ollut hämminkiä tauoista ym. on asiaan tietenkin hyvä puuttua. Mutta on myös hyvä muistaa, että asian yleistäminen koskemaan koko huvipuistoa on melko harhaanjohtavaa..

En kyllä ikinä kuullut niiden kesien aikana jotka lintsillä vietin, ettei vessaan olisi päässyt. Mitäköhän tässä asiassa nyt oikeasti on takana: työvoiman pula, huono järjestely tilanteissa vai.. Olisi mielenkiintoista tietää. Ja voin sanoa, että jos ei ole koskaan niinkään kiireisessä paikassa työskennellyt, ei oikein asiaa osaa ymmärtää...

• Turhaa vessataukokitinää! Eihän esimerkiksi liukuhihnatehtaissakaan lähdetä vessaan milloin lystätään ja seisoteta koko linjaa. Tauot pidetään samaan aikaan kaikkien muiden kanssa, että homma toimii.

Ja ihan kuin muistaisin ihan lainsäädännönkin, tai vähintään työehtosopimuksen, määräävän ylimääräisiä taukoja, lämpötilan noustessa hellelukemiin.

Sen kyllä uskon, että työntekijöiden määristä ja palkoista nipistetään. Toi on tosi pieni palkka, mutta enpä minäkään tuota parempaa liksaa ekoissa kesätyöpaikoissani saanut. Tosin inflaatio on tehnyt tehtävänsä ja varmaan sen pitäisi näkyä hanttihommienkin palkoissa niin, että se on ainakin se 7.5€., mikä jää käteen.

• Minai

Pakko kommentoida, että jos on kymmenen tuntia töissä ja käy kotona vessassa "kunnolla" ennen töihin menoa niin kyllä siinä vielä toisen kerran vähintään päivän aikana on päästävä.

Ja se on kanssa törkeetä, että kun on vähän asiakkaita niin jo sovittuja työvuorolistoihin merkittyjä vuoroja perutaan ja työntekijöitä lähetetään kotiin koska on liian vähän asiakkaita ja liikaa henkilökuntaa. Täten saat aina vaan sitä huonoakin palkkaa entistä vähemmän. Siis missä työpaikassa oikeesti todetaan kesken työpäivän et hei "Pekka lähdeppä kotiin kun ei nyt oo niin tarvetta sulle" ja loppupäivän palkaa tippuu pois. Ihan uskomatonta.

• 2b5f2b5df99s29

Nän ei saisi tehdä, työvuorolista on tehtävä ajoissa ja se on sitova.

• Yrittäjä-

Nuoriso on piloilla. Tuollaisia kusiruikkuja ei kukaan ota työhön ikinä.
      Onneksi on ahkeria aikuisia, joilla ei virtsa karkaile.

• libressemies

´´Nuoriso on piloilla. Tuollaisia kusiruikkuja ei kukaan ota työhön ikinä.
        Onneksi on ahkeria aikuisia, joilla ei virtsa karkaile.´´

mikä HELVETIN yrittäjä sääkin muka oot?

• bcbcvcbbcgdfd

Mielestäni vessaan tulisi päästä tarvittaessa työstä riippumatta. Tauot pitäisi järjestää siten, että riittävät vessakäynnit voisi tehdä tauoilla. Mielestäni tunnin välein pitäisi olla mahdollisuus päästä vessaan, koska ei työnteosta tule mitään jos on hätä. Ei luulisi muutenkaan puiston kaatuvan jos yksi koju olisi sen aikaa kiinni, että joku käy vessassa jos ei ketään saada siksi aikaa tilalle.

Myös pienet myöhästymiset ovat mielestäni aika huvittava syy erottaa työntekijä.

Joka tapauksessa Räikkönen oli haastatteluissa todella ylimielinen ja ammattitaidoton, joten en taida pelkästään tuosta syystä astua Linnanmäelle enää koskaan. Kumma kun ei yksinkertaisiin kysymyksiin osaa vastata. Itsekin olisin osannut vastata helposti tuohon palkkakysymykseen, mutta eipä näytä mieheltä löytyvän sanavalmiutta haastateltavaksi. Taitaisi kyseiselle miehelle parempi työ olla itsekin siellä kojussa kun osaaminen on tuota luokkaa.

• Skillnaden

Toimitusjohtajahan on tietynlainen mainos ja keulakuva yrityksestä, joka antaa asialle kuin asialle kasvot. Räikkönen ei esiintynyt millään tasolla edukseen taannoisessa tv-haastattelussa. Pinna paloi olemattoman pienistä asioista. Toimittaja teki vain tavanomaisia rutiinikysymyksiä. Asia on niin, että se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Nuori toimittajanalku teki vain työtään.

Kysymykset olivat asiallisia ja hyvinkin kilttejä, jos verrataan minkälaiseen pommitukseen esimerkiksi poliitikot joutuvat jatkuvasti urallaan.

Ei ole enää kenenkään vaikeaa päätellä, minkälaiset öykkäriviskaalit pitävät komentoa linnanmäellä. Heidän uhreinaan on nuoret, jotka ovat auttamattoman pihalla työlainsäädännöstä ja oikeuksista työntekijöinä. Nuoret ovat helppoja uhreja, koska heiltä voi vaatia periaattessa mitä tahansa. Pelko perssiissä pitää huolen siitä, että suu pysyy kiinni.

Linnanmäkihän tekee kovaa tulosta, eikö? Kaikki vaan irti ihmisen pohjattomalla ahneudella. Tarkoittaa käytännössä sitä, että huvipuistoa pyöritetään helpoilla uhreilla ja minimaalisella henkilöstövolyymilla, josta on helppoa ja halpaa repiä kaikki irti.

• rdehygtfrdeswö

Mä haluaisin kuulla kun se yks Radio Rockin juontaja soittais tolle niin toi Räikkönen löis varmaan luurin korvaa :Dgf

• .............

Ei ole terveellistä venyttää vessassa käymistä, koska ulosteen pidättäminen voi heikentää ulostusrefleksiä ja jos joutuu kauan pidättämään virtsaa, bakteerit rakossa lisääntyvät ja voivat aiheuttaa tulehduksen. Että näin.

• virtsa on puhdasta

Ei virtsassa kyllä mitään bakteereita ole. 95% vettä

Eikä se pidättäminenkään niin vaaralista ole. Toki jos oikein todella kova hätä on ja oikein kovaa ja väkisin pidättää niin siinä voi jotain riksejä olla ei muuten. Yleensä siinäkin kohtaa pissa tulee väksin ulos vaikka kuinka pidätät.

• järki käteen
        virtsa on puhdasta kirjoitti:

Ei virtsassa kyllä mitään bakteereita ole. 95% vettä

Eikä se pidättäminenkään niin vaaralista ole. Toki jos oikein todella kova hätä on ja oikein kovaa ja väkisin pidättää niin siinä voi jotain riksejä olla ei muuten. Yleensä siinäkin kohtaa pissa tulee väksin ulos vaikka kuinka pidätät.

Olet väärässä. Virtsan pidättäminen on vaarallista, jopa hengenvaarallista. Minä kerron sinulle miksi:

Virtsa on kuona-aineita ja Maksan poistamia myrkkyjä sekä bakteerimassaa ja vettä. Tämä kaikki on tarkoitettu poistettavaksi elimistöstä ja siksi että nämä aineet ovat elimistölle haitallisia.

Virtsa valuu munuaistiehyistä virtsarakkoon ja edelleen kusihädän muodossa ulos. Jos virtsaa pidättää, voi virtsa nousta sitä samaa tietä takaisin munuaisiin ja aiheuttaa myrkytystilan, munuaisten pettämisen ja kuoleman.

Jo ennen kuin virtsa nousee takaisin munuaisiin, voi kusen väkisin pidättäminen aiheuttaa bakteeritulehduksen.

vessaan on päästävä aina kun on se kusihätä. Ja juotavaa on kuumina päivinä saatava tarpeeksi. Työpaikalla ei ole oikeutta teettää töitä hengenvaarallisissa oloissa eikä aiheuttaa kenellekään nestehukkaa tai lämpöhalvausta joka johtuu nestehukasta. Eikä myöskään kuolemaa munuaisten pettämiseen.

Linnanmäen on pakko puuttua työoloihin niitä parantavasti tai sitten lääkärit puuttuvat Linnanmäen toimintaan ihan varmasti ja lastensuojelu yleensäkin.

Kyllä, elimistöllä on refleksi joka poistaa virtsan jossakin vaiheessa vaikka kuinka pidättäisit. Sen tehtävä on estää se virtsan nousu takaisin munuaisiin, joka on se pahin mahdollinen tapahtuma. Haluatko itse kusta housuusi töissä vai mennä vessaan?

Linnanmäki rikkoo työntekijöidensä perustavanlaatuisia ihmisoikeuksia ja aiheuttaa alaikäisille työntekijöilleen terveyden, jopa hengenvaaran.

ÄLKÄÄ PÄÄSTÄKÖ LAPSIANNE TÖIHIN LINNANMÄELLE!

• 3vuotta lintsillä

ensinnäkin vessaan pääsee tarvittaessa muulloin ku tauolla kun soittaa vaan esimiehille. he tulevat kuhan ehtivät. tosiaa ei laitetta voi jättää yksinään koska pitää päästä vessaa..
      pelejä ei saa pelata myöskää vapaa-ajalla mikä on kerrottu meille jo alussa. meil oli eriksee järjestetty ilta jolloin pääsimme pelaamaa muutamia tiettyjä pelejä toisiamme vastaan. pelkästä yhdestä myöhästymisestä ei saa potkuja. eikä välttämättä varoitustakaa riippuen myöhästymisen syystä ja kestosta.
      harvalla 18vuotiaalla on kovin hyvä kesätyöpalkka missään paikassa! mm hesessä, makuunissa, torilla myyjänä.. kaikissa ollut vielä huonompi kuin tuo 7,5e
      tuntien tämän potkut saaneen työntekijän nii hänellä oli kyllä suullisia varoituksia myös takana mitkä loppujen lopuksi johtivat 2-3vuoden jälkeen potkuihin!!
      Kannattaisi asioista jotain faktoja ensin ottaa selvää ennen ku uskoo kaiken paskan mitä media syöttää!!

• 3vuotta lintsillä

lisäys: taukoja on pitkänä eli yli 10h päivässä 4! joten luulisi riittävän!
        toiseksi esim itseäni ei koskaa pakotettu lähtemään kotiin! enkä koskaan kuullut että ketään muutakaa. mikäli asiakkaita oli vähän niin asiasta kysyttiin et haluaako lähteä kotiin ja mikäli halusi nii tietenkään palkka ei sen jälkeen enää juokse!!

• paska hommilla tienaa enemmän

raksalle siivoomaan kesäks ilman kokemusta tai koulutusta 9.27e/h

• fdsvcvcx
        3vuotta lintsillä kirjoitti:

toiseksi esim itseäni ei koskaa pakotettu lähtemään kotiin! enkä koskaan kuullut että ketään muutakaa. mikäli asiakkaita oli vähän niin asiasta kysyttiin et haluaako lähteä kotiin ja mikäli halusi nii tietenkään palkka ei sen jälkeen enää juokse!!

Itse olen tehtaassa kesätöissä ja 8 tunnin päivässä on taukoja 6. Vähemmällä en juurikaan pärjäisi. Mieluummin useampi lyhyt tauko kuin muutama pitkä.

• Journalismin etiikka
        3vuotta lintsillä kirjoitti:

3vuotta lintsillä,
        kiitos, että kerroit vähän faktoja.

Taisi YLEn toimittaja olla sensaatiohakuisuudenhurmoksessaan valmis uskomaan ihan mitä tahansa ja kertomaan kansalle, kun hänestä tulee nyt suuri toimittaja, kun hän sai tällaisen skuupin.

Valitettavasti journalistin eettiset ohjeet tuntuvat unohtuneen monelta ns. toimittajalta. Pääasia, että saadaan raflaavia otsikoita ja mitä sen on väliä, vaikka tieto olisi virheellistä ja jopa aiheetonta.

• skldfjiasd
        Journalismin etiikka kirjoitti:

3vuotta lintsillä,
        kiitos, että kerroit vähän faktoja.

Taisi YLEn toimittaja olla sensaatiohakuisuudenhurmoksessaan valmis uskomaan ihan mitä tahansa ja kertomaan kansalle, kun hänestä tulee nyt suuri toimittaja, kun hän sai tällaisen skuupin.

Valitettavasti journalistin eettiset ohjeet tuntuvat unohtuneen monelta ns. toimittajalta. Pääasia, että saadaan raflaavia otsikoita ja mitä sen on väliä, vaikka tieto olisi virheellistä ja jopa aiheetonta.

Pahinta on, että suuri joukko uskoo tätäkin kesätoimittajaa...

• idontbuyanyshit

"3 vuotta lintsillä" En ihan taida ostaa provoasi ja tässä syyt miksi en;

1."ensinnäkin vessaan pääsee tarvittaessa muulloin ku tauolla kun soittaa vaan esimiehille. he tulevat kuhan ehtivät. tosiaa ei laitetta voi jättää yksinään koska pitää päästä vessaa.."

He tulevat kun ehtivät? Silloinhan vessaan ei tosiasiassa edelleenkään pääse silloin kun on tarve. Eikö huvipuiston turvallisuuden kannalta olisi myös paljon parempi että työntekijä on skarppina koko ajan sen sijaan että pidättelee kusihätäänsä? Itse en haluaisi istua vuoristoradassa perimmäisessä vaunussa, miettien samalla, kuinka kova kusihätä jarrumiehellä mahtaa tälläkin hetkellä olla.

2. "tuntien tämän potkut saaneen työntekijän nii hänellä oli kyllä suullisia varoituksia myös takana mitkä loppujen lopuksi johtivat 2-3vuoden jälkeen potkuihin!! "

Haastattelussa "kesätoimittaja" kysyi toimitusjohtajalta asiasta ja mainitsi kutakuinkin että kyseinen henkilö sai myöhästymisestä yhden suullisen varoituksen, yhden kirjallisen ja lopulta potkut pelattuaan jotain peliä vapaa-ajallaan. Toimitusjohtaja sanoi tämän olevan juuri niinkuin pitää. Joko TJ ei tuntenut itse tapausta ollenkaan eikä edes tiennyt kenelle oli antanut potkut ja koska tai sitten kenkää tuli huomattavasti nopeammin ja huomattavasti vähemmällä kuin mitä "3vuotta lintsillä" antaa ymmärtää.

3."Kannattaisi asioista jotain faktoja ensin ottaa selvää ennen ku uskoo kaiken paskan mitä media syöttää!!"

No, kuten kuvasta näkyy, minä otin. Kysymys enää kuuluukin, kuka sitä paskaa syöttää?

• ex työntekijä
        idontbuyanyshit kirjoitti:

"3 vuotta lintsillä" En ihan taida ostaa provoasi ja tässä syyt miksi en;

1."ensinnäkin vessaan pääsee tarvittaessa muulloin ku tauolla kun soittaa vaan esimiehille. he tulevat kuhan ehtivät. tosiaa ei laitetta voi jättää yksinään koska pitää päästä vessaa.."

He tulevat kun ehtivät? Silloinhan vessaan ei tosiasiassa edelleenkään pääse silloin kun on tarve. Eikö huvipuiston turvallisuuden kannalta olisi myös paljon parempi että työntekijä on skarppina koko ajan sen sijaan että pidättelee kusihätäänsä? Itse en haluaisi istua vuoristoradassa perimmäisessä vaunussa, miettien samalla, kuinka kova kusihätä jarrumiehellä mahtaa tälläkin hetkellä olla.

2. "tuntien tämän potkut saaneen työntekijän nii hänellä oli kyllä suullisia varoituksia myös takana mitkä loppujen lopuksi johtivat 2-3vuoden jälkeen potkuihin!! "

Haastattelussa "kesätoimittaja" kysyi toimitusjohtajalta asiasta ja mainitsi kutakuinkin että kyseinen henkilö sai myöhästymisestä yhden suullisen varoituksen, yhden kirjallisen ja lopulta potkut pelattuaan jotain peliä vapaa-ajallaan. Toimitusjohtaja sanoi tämän olevan juuri niinkuin pitää. Joko TJ ei tuntenut itse tapausta ollenkaan eikä edes tiennyt kenelle oli antanut potkut ja koska tai sitten kenkää tuli huomattavasti nopeammin ja huomattavasti vähemmällä kuin mitä "3vuotta lintsillä" antaa ymmärtää.

3."Kannattaisi asioista jotain faktoja ensin ottaa selvää ennen ku uskoo kaiken paskan mitä media syöttää!!"

No, kuten kuvasta näkyy, minä otin. Kysymys enää kuuluukin, kuka sitä paskaa syöttää?

tietenkään ei voi vessaan päästä juuri sillä sekunnilla. eihän se onnistu missään muussakaan asiakaspalvelutyössä? tämä räikkönen ei itseasiassa ole työntekijöiden lähin esimies eli ei myöskään jakele niitä varoituksia.
        räikkösen haastattelua en millään tavalla puolustelekkaan..
        kerroin vain muutaman faktan mitä ohjelmassa oli ja mistä ihmisille jäi epäselvä kuva

• myyjätäti
        fdsvcvcx kirjoitti:

Itse olen tehtaassa kesätöissä ja 8 tunnin päivässä on taukoja 6. Vähemmällä en juurikaan pärjäisi. Mieluummin useampi lyhyt tauko kuin muutama pitkä.

Onneksi olkoon, hyvät tauot! Itse en ole koskaan ollut työapäikassa, jossa olisi ollut noin paljon taukoja 8 tunnin työpäivässä. Esim. leipomolla, jossa mielestäni oli ihan tarpeeksi hyvät tauot, oli 8 tunnin työpäivässä 2 lyhytttä kahvitaukoa ja yksi pitempi ruokatauko ja näiden taukojen yhteydessä myös vessajutut oli hoidettava.
        Kaupan ja ravintolan alalla tauot jäävät usein siihen "mahdollisuus ruokailla työn ohessa" .

• AnniaAnonyymi8976

EI myöskään kannata laittaa nimeään sellaseen soppariin mikä ei miellytä tai tunnu oikealta. Eikä tietty kannata ottaa työtä vastaan jos minkäänlaista kirjallista sopimusta ei allekirjoiteta. Nykyajan 18 vuotiaankin pitäisi tietää tällaiset asiat.
      Ja LIITTOON kannattaa liittyä, heti. Ja kysyä työpaikalla vähintäänkin kuka on paikan luottamusmies/nainen/henkilö mitä termiä nyt halutaankaan käyttää.

• liitto ja liitto

pitäis ja pitäis tietää... Liiton asioista ei puhuta lukiolaisille mitään mutta esim. amiksessa tulee ekana vuonna liiton mies kaavakkeitten kanssa puhumaan liiton asioista ja ainakin amiksille koko homma on ilmasta. Tosin amikset hakeutuvat oman alan hommiinsa kesällä joten ei ole ihmekkään etteivät nuoret tiedä oikeuksista.

• pamipam
        liitto ja liitto kirjoitti:

pitäis ja pitäis tietää... Liiton asioista ei puhuta lukiolaisille mitään mutta esim. amiksessa tulee ekana vuonna liiton mies kaavakkeitten kanssa puhumaan liiton asioista ja ainakin amiksille koko homma on ilmasta. Tosin amikset hakeutuvat oman alan hommiinsa kesällä joten ei ole ihmekkään etteivät nuoret tiedä oikeuksista.

mutta onko liitostakaan apua kun nämä pienet palkat on ihan tes mukaisia? Ja tes ei mitään loistavia taukojakaan takaa. Yli 6 tunnin päivässä yksi puolen tunnin tauko tai mahdollisuus ruokailuun työssä. Jos saa poistua työpaikalata, tauolta ei makseta palkkaa. 12-tunnin työpäivätkin ilman ylityökorvauksia on ihan tessin mukaisia, koska alalla on työajan tasoittumisjärjestelmä. ks PAM työehtosopimus Huvi- elämys- ja teemapuistotyöntekijöille

https://www.pam.fi/fi/tyo/tessit/Sivut/Default.aspx

https://www.pam.fi/fi/Sivut/Default.aspx

Voitais miettiä myös kioskien ja pikkukauppojen työntekijöitä, jotka työskentelee yksin, kuka siellä tauottaa? Ei kukaan. Lisäksi vaara joutua ryöstön uhriksi. Ja tälläinen työntekijän kohtelu on Suomessa jokapäiväistä.

• pissihätä

Jos todella kova hätä, niin menisin ja kusisin räikköstä silmään.

• Kaksi pissapoikaa

"Jos todella kova hätä, niin menisin ja kusisin räikköstä silmään"

Sittenhän tunne olisi molemminpuoleinen!

• Hieno mies tämä räikkönen

Työsuhde-etuna voit tulla vapaapäivänä pelailemaan pelejä josta saa varoituksen ja sillä lennät pihalle ja se on oikein. Kyllä on yks kyrpä koko äijä. Pitäskö kaupan kassa heittää pihalle jos se ostaa ruokansa siitä samasta kaupasta? Ton mulkeron mukaan pitäs. Minä antais potkut tollaselle toimitusjohtajalle.
      Liittykää https://www.facebook.com/pages/Linnanmäki-Boikottiin/205890972790363

• Ö ö öÖ

." Kyllä on yks kyrpä koko äijä. "

Ai että onko?

• sanita_87

Tiedättekös ettei R-kioskin työntekijällä ole minkään asteisia taukoja. Kuinka usein olette nähneet oven kiinni "palaan pian, kyltin kera" :) Onneksi on mahdollisesti tuttuja asiakkaita jotka voivat sen aikaa vahtia putiikkia, ettei oo hyllyt tyhjät kun vessasta tulee...

• sunwere

Itsekästä, siis ei vessaan muutakuin tauolla!

• Tosi on!

Mene mihin tahansa markettiin tms. töihin ja jos on asiakkaita tauot siirtyy, kun kerran on jonoa kassalla - jää jopa pitämättä!

On sitä istuttu mukisematta yli 8 tuntia pötköön kasalla, kun kauppa takoo rahaa, paljon alle 7,5 euron tuntipalkalla!

Ei tässä mitään uutta ole!

Laitetaan nyt sitten kaupatkin poikottiin! Isot marketit ainakin?

• aikuistyöpaikoilla

ja R-kioskit, Siwat yms yksintyöskentelypaikat, pieni palkka, ei taukoja, yksin töissäolo myös turvallisuusriski

• Hjuva Palkka

AIKA HYVÄ PALKKA!

• sdljfölskdjf

Koko lastensuojelu pitäisi tutkia. Kauheaa bisnestä tehdään sillä, että hyvistä kodeista otetaan lapsia huostaan ja laitetaan ykstyisiin lastenkoteihin, joista perheeseen on takaisin todella vaikea päästä. Ulkomaiset sijoittajat ovat huomannet Suomen lastensuojelun kannattavuuden ja kohta lastenkodit ovat jo pörssiyrityksiä.

• -_-

NO mikä vit tu tässä yllättää, kaikkea pitää tuottaa halvalla. kukaan ei maksa tai itkee hinnasta, näin saadaan hinnat alas ja ihmisille halvalla mitä haluaa.. tätä ei voida siirtää kiinaan halpa tuotannon perässä mut hintoja saadaan alas, tohon se menee kun kaikki pitää saada halvalla ja heti, harva oikeesti kyselee miten tuotetaan ja missä, nyt kun oli uutisissa niin ollaan muka järkyttyneitä, 2000 luvun orja työvoimaa...

• Vihainen äiti

Sikamaista peliä tämä Linnanmäen toiminta. Meidän perhe ei siellä ainakaan käy enää, ennen kuin toimitusjohtaja on vaihtunut, ja työntekijöiden oloja parannettu.

• ex työntekijä

ihan hyvät on työntekijöiden olot siellä! ei sen huonommat kun muuallakaan! media vain antaa väärän kuvan koko touhusta!

• Linnanmäki boikottii

Meillä laitetaan Linnanmäki kanssa boikottiin kunnes toimitusjohtaja on saanut potkut ja työolot korjattu edes sellaiseksi että ne täyttävät ihmisoikeuslainsäädännön ja työsuojelulainsäädännön pykälät. Vessaan on päästävä ja nestettä on voitava kuumana päivänä juoda tarpeeksi.

Suosittelen Linnanmäen boikotointia kaikille muillekin, koska se lafka teettää lapsilla töitä terveyttä ja henkeä uhkaavissa oloissa jos vessaan ei pääse eikä vettä voi juoda tarpeeksi.

Linnanmäellä nyt kesätöissä oleville suosittelen lopputilin ottamista ja työpaikan vaihtoa tai sitten työttömyyttäkin vaihtoehtona. Sekin on parempi kuin työnteko vaarallisella tavalla juomatta ja vessassa käymättä.

Joku raja silläkin on miten pitkälle tehokkuudessa ja tuottavuudessa voidaan mennä. Nyt sen rajan yli on menty törkeästi ja lasten terveyden kustannuksella.

Levitän tiedon Linnanmäen tilanteesta myös tuttavilleni ja kavereille sekä heidän perheilleen. Linnanmäki boikottiin ihmisoikeussyistä.

• ?
        Linnanmäki boikottii kirjoitti:

Meillä laitetaan Linnanmäki kanssa boikottiin kunnes toimitusjohtaja on saanut potkut ja työolot korjattu edes sellaiseksi että ne täyttävät ihmisoikeuslainsäädännön ja työsuojelulainsäädännön pykälät. Vessaan on päästävä ja nestettä on voitava kuumana päivänä juoda tarpeeksi.

Suosittelen Linnanmäen boikotointia kaikille muillekin, koska se lafka teettää lapsilla töitä terveyttä ja henkeä uhkaavissa oloissa jos vessaan ei pääse eikä vettä voi juoda tarpeeksi.

Linnanmäellä nyt kesätöissä oleville suosittelen lopputilin ottamista ja työpaikan vaihtoa tai sitten työttömyyttäkin vaihtoehtona. Sekin on parempi kuin työnteko vaarallisella tavalla juomatta ja vessassa käymättä.

Joku raja silläkin on miten pitkälle tehokkuudessa ja tuottavuudessa voidaan mennä. Nyt sen rajan yli on menty törkeästi ja lasten terveyden kustannuksella.

Levitän tiedon Linnanmäen tilanteesta myös tuttavilleni ja kavereille sekä heidän perheilleen. Linnanmäki boikottiin ihmisoikeussyistä.

lapsiako siellä on töissä? mikä on ikäraja että pääsee Linnanmäelle töihin? 18-vuotias on jo täysi-ikäinen...

• vain täysikä
        ? kirjoitti:

lapsiako siellä on töissä? mikä on ikäraja että pääsee Linnanmäelle töihin? 18-vuotias on jo täysi-ikäinen...

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/63-vuotias-haki-linnanmaelle-kesatoihin-dementia-pysyy-loitolla/art-1288368548907.html
        Ilta Sanomat uutisoi keväällä 2011 Linnanmäen hakevan vanhempia työntekijöitä ja uutisen mukaan sinne otetaan vain täysi-ikäisiä töihin.
        "Toimitusjohtaja Risto Räikkösen näkemys huvipuiston asiakkaista ja työntekijöistä on selkeä.
        - Meillä käy vieraana hyvin kirjava joukko ihmisiä, kaikenikäisiä ja -näköisiä. Haluamme henkilökuntamme olevan yhtä monipuolista.
        Tämän vuoden ajatuksena on saada Linnamäelle vähän iäkkäämpää väkeä töihin kesäksi."

- Perusvaatimus on täysi-ikäisyys, mutta minkäänlaista yläikärajaa meillä ei kesätöihin ole.

• Naurettava satu
        Linnanmäki boikottii kirjoitti:

Minä taidankin ottaa porukan mukaan ja lähteä Linnanmäelle kun on tällaista satuihin uskovaa porukkaa. Minä en olekaan vuosiin käynyt, mutta nyt iski kipinä ja kivahan se on uusine laitteineen nähdä. Tuo 1500 euroa kuussa ja varmaan opiskelijoille aika verottomana on hiton hyvä palkka.
        Eikä vessassa tarvitse vartin välein käydä, se taitaa olla vain työtä vieroksuvaa sorttia joka haluaa kymmenen kertaa päivässä rampata vessassa asioilla ja meikkaamassa etc.
        Kuka viitsii tällaisia roskajuttuja levitellä, ei näitä kukaan järki päässä oleva usko. Kyllä jokainen tarpeilleen pääsee eikä hellepäivinä tarvitse edes käydä kuin kerran tai pari toiletissa.

• Vihainen äiti rules
        ex työntekijä kirjoitti:

ihan hyvät on työntekijöiden olot siellä! ei sen huonommat kun muuallakaan! media vain antaa väärän kuvan koko touhusta!

Olen kyllä kuullut ihan toista.
        Kyllä media on tällä kertaa oikealla asialla ja oikeassa.

• HyväksiKäyttöä

Minusta eräitä aikuisiakin työntekijöitä työnantajat hyväksi käyttää surutta suomessa mm:"palkattomassa työharjottelusssa" teettävät ammattilaisen
      töitä ilamaiseksi elleivät peräti saa rahaa siitä?
      Lisää vaan moista syntiä tälle planeetalle niin hyvin tulee menemään
      ainakin Helvetissä maanpäällä eräillä muitten avulla rikastuneilla?
      Kai jokanen tajuaa mikä on oikein ja oikeudenmukaista taikka edes
      kohtuullista vai kuinka?
      Jos ei nii tulee olemaan tulevaisuudessa suurtakin suuremmissa
      vaikeuksissa kun kaikki ei tällä planeetalla todellakaan toimi tollasilla
      ehdoilla ees luonnossa mikä ei ole mikään börs tai osakeyhtiö.

• niet säätiöt

Oudot kannanotot nuorisoa moititaan siitä että heidän on käytävä vessassa. Kyllä ne reijät on nuorilla siinä missä vanhemmillakin. Kyllä vessaan on päästävä kun on tarvis.Outoa puolustelua aivankuin linnanmäen oma johto olisi kirjoittamassa kommentteja.

• D_iitu

Vessa-asiassa olen samaa mieltä. Lisäksi hellepäivät aiheuttavat myös työsuojelullisia toimenpiteitä. Toisaalta moni nuori voi käyttää vessa-asiaa myös hyödyksi, että ymmärrän myön työnantajaa. Kompromissi?

Kyllähän se meidän aikustenkin maailmassa on, että työ on raskasta ja vaatimukset vain kovenee.

Palkka on minusta hyvä.

• vanhempi ukko
        D_iitu kirjoitti:

Vessa-asiassa olen samaa mieltä. Lisäksi hellepäivät aiheuttavat myös työsuojelullisia toimenpiteitä. Toisaalta moni nuori voi käyttää vessa-asiaa myös hyödyksi, että ymmärrän myön työnantajaa. Kompromissi?

Kyllähän se meidän aikustenkin maailmassa on, että työ on raskasta ja vaatimukset vain kovenee.

Palkka on minusta hyvä.

Minkä takia nuorten pitää rampata yhtenään vessassa? Tunnin sisään pitäisi monta kertaa päästä vessaan. Eikö olisi parempi jäädä kotiin, jos ei osaa pidättää.

Ennen vanhaan heinäpellolla tuli koivuvitsaa selkään jos ei töitä tehnyt.

• BOIKOTT

Samaa epäilen itsekin,, että nyt on litsin kerma molaamassa viattomia nuoria, keitä pitäisi päinvastoin tukea kaikin konstein! LINTSI BOIKOTTIIN!

• Toimittajien etiikka

En ota kantaa siihen, onko 7,5 euroa/tunti liian pieni palkka tms., mutta tämän jutun tehnyt toimittaja on mielestäni rikkonut Jounralistin eettisiä ohjeita:

Tuntuu vähän siltä, että Linnamäen työoloista uutisoinut toimittaja ja YLE eivät välitä Journalistin eettisistä ohjeista
      ( http://www.journalistiliitto.fi/pelisaannot/journalistinohjeet/ )

Kokosin alle muutamia kohtia, mitä minun mielestäni on tämän jutun uutisoinnissa ja jutussa itsessään rikottu (numerot viittaavat eettisten ohjeiden numeroon):
      8. Journalistin velvollisuus on pyrkiä totuudenmukaiseen tiedonvälitykseen.
      - Oliko siinä jotain totuudenmukaista, että verratiin eri alojen TES:ejä? Eikö toimittaja selvittänyt esim. Särkänniemen tai Muumimaailman palkkoja? Vai olivatko ne alhaisempia kuin Linnanmäen palkat, joten niitä ei haluttu esittää?

10. Tiedot on tarkistettava mahdollisimman hyvin – myös silloin kun ne on aikaisemmin julkaistu.
      - Tämä liittyy sekä Toimittajan eettisten ohjeiden kohtaan 8 että 12. Miksi jutussa ei tuotu esiin esim. Särkänniemen tai Muumimaailman palkkoja ja työoloja? Ja miksi lähes kaikki tietolähteet olivat nimettömiä? Miten heidän lausuntojensa faktat oli tarkistettu?

12. Tietolähteisiin on suhtauduttava kriittisesti. Erityisen tärkeää se on kiistanalaisissa asioissa, koska tietolähteellä voi olla hyötymis- tai vahingoittamistarkoitus.
      - Niin, miten oli tarkistettu, että tietolähteillä ei ollut hyötymistarkoituksia? Juuri tuo, että lähes kaikki tietolähteet haluavat olla nimettömiä herättää ainakin minussa todella paljon kysymyksiä. Ainakin tässä jutussa haisee se, että mitä ilmeisimmin nämä informantit haluavat itselleen oikeuden juoruilla kavereittansa kanssa puhelimessa pitkin työpäivää ja olla tekemättä töitä, johon heidät on palkattu. Ja yksi syy lienee sekin, että näin he arvelevat saavansa lisää liksaa. Tästä kertoo mielestäni sekin, että tässä yhteydessä ei ole kerrottu muiden saman alan TES:iä käyttävien firmojen palkkoja, vaan on tietoisesti haluttu verrata eri alojen TES:ejä.

14. Journalistilla on oikeus ja velvollisuus pitää tietoja luottamuksellisesti antaneen henkilöllisyys salassa siten kuin lähteen kanssa on sovittu.
      Jos yhteiskunnallisesti merkittävien tietojen julkaisusta aiheutuu erittäin kielteistä julkisuutta, toimituksen on suotavaa avata yleisölle, miten nimettömän lähteen ja siltä hankittujen tietojen luotettavuus on varmistettu.
      - Mielestäni tässä täyttyy se kriteeri, että toimittajan olisi pitänyt selvittää, miten nimettömät lähteet ja heiltä hakitut tiedot on varmistettu. Nyt näytttää siltä, että nimettömiä lähteitä on sumeilematta uskottu ilman minkäänlaista lähdekritiikkiä.

17. Haastateltavalla on oikeus saada ennakolta tietää, millaisessa asiayhteydessä hänen lausumaansa käytetään. Hänelle on myös kerrottava, jos haastattelua voidaan käyttää useissa eri välineissä. Haastateltavalle pitää aina kertoa, onko keskustelu tarkoitettu julkaistavaksi vai ainoastaan tausta-aineistoksi.
      - Ilmeisesti jotain oli etukäteen kerrottu haastateltavalle, mutta sitten toimittaja oli päättänyt unohtaa kaiken sopimansa ja tehdä vaan mahdollisimman suuren sensaatiojutun.

18. Haastateltavan pyyntöön tarkastaa lausumansa ennen julkaisemista on syytä suostua, jos julkaisuaikataulu sen mahdollistaa. Tarkastamisoikeus koskee vain haastateltavan omia lausumia, eikä sillä saa luovuttaa journalistista päätösvaltaa toimituksen ulkopuolelle.
      - Olikohan tätä tehty?

20. Olennainen virhe on korjattava heti tiedotusvälineen toimituksellisilla verkkosivuilla ja lisäksi julkaisussa, jossa virhe on alun perin ollut.
      - Mielestäni yhtenä oleellisena virheenä oli kahden eri alan TES:in vertailu. En ole missään (varsinkaan YLEn sivuilla tai uutisissa) nähnyt vertailutietoja esim. Särkännimen tai Muumimaailman palkoista. Vai eikö YLE:ssä tajuta, että eri aloilla on erilaiset TES:it?

21. Jos selvästi tunnistettavissa olevan henkilön tai tahon toiminnasta aiotaan esittää tietoja, jotka asettavat tämän erittäin kielteiseen julkisuuteen, kritiikin kohteelle tulee varata tilaisuus esittää oma näkemyksensä jo samassa yhteydessä.
      - Tällaista osuutta en nähnyt tuossa tv-jutussa, enkä ole havainnut sen jälkeen YLE:n missään ohjelmassa.

22. Ellei samanaikainen kuuleminen ole mahdollista, voi erittäin kielteisen julkisuuden kohteeksi joutunutta olla tarpeen kuulla jälkeen päin. Jos näin ei tehdä, hyvään tapaan kuuluu julkaista hänen oma kannanottonsa.
      - Monet lehdeet ovat julkaisseet tai viitanneet Linnanmäen julkaisemaan kannanottoon, mutta en ole huomannut, että YLE olisi tätä kannanottoa edes noteerannut mitenkään.

• Toimittajien etiikka

23. Kannanotto on puheenvuoro, joka on syytä julkaista mahdollisimman nopeasti ilman sen yhteyteen liitettyjä asiattomia lisäyksiä.
        - Kuten todettua, eipä YLE ole julkaissut kannanottoa tai sitten se ei ole julkaistu sillä laajuudella, että sen olisi katsojat voineet huomioida.

Pakko vielä ihmetellä sitä, että mikä on tämän kesätoimittajan koulutus, eikä hän tunne Journalistin eettisiä ohjeita vai eikö hän ja YLE välitä niistä laisinkaan?

Ja sanottakoot vielä sellainen, että en ole koskaan edes käynyt Linnanmäellä, mutta minua pännii toimittajakunnassa koko ajan laajena härskiys laiminlyödä täysin näitä eettisiä ohjeita.

• Toimittajien etiikka
        Toimittajien etiikka kirjoitti:

23. Kannanotto on puheenvuoro, joka on syytä julkaista mahdollisimman nopeasti ilman sen yhteyteen liitettyjä asiattomia lisäyksiä.
        - Kuten todettua, eipä YLE ole julkaissut kannanottoa tai sitten se ei ole julkaistu sillä laajuudella, että sen olisi katsojat voineet huomioida.

Pakko vielä ihmetellä sitä, että mikä on tämän kesätoimittajan koulutus, eikä hän tunne Journalistin eettisiä ohjeita vai eikö hän ja YLE välitä niistä laisinkaan?

Ja sanottakoot vielä sellainen, että en ole koskaan edes käynyt Linnanmäellä, mutta minua pännii toimittajakunnassa koko ajan laajena härskiys laiminlyödä täysin näitä eettisiä ohjeita.

Olisin halunnut antaa palautteeeni ja kommenttini myös tälle toimittajalle.

Nuorten Äänen -toimituksen koko henkilökunta vaan näyttää olevan pitkälle elokuulle lomilla. Mielenkiintoista sinänsä. Ensin tehdään iso skuuppi ja sitten mennään maanalle.

• Repikää siitä

Pääasiahan on, että oikeus toteutuu tässä nöyryytysjutussa. Siis pääasia!

• orjaduunari

kuulostaa aivan porin torin heseltä =) 2-vuotta siellä olin ja lähes aina yksin vuoroissaa(säästösyistä)eli ei ruokataukoja,vessa alakerrassa jonne ei ajallisesti mahdoton mennä joten se oli mahdotonto mennä vessaan.puhumattakaan muista laissa määrätyistä tauoista.kaikki oli kyllä sallittus mutta ellet halunnut asiakkaan valittavan huonosta palvelusta(odottelun takia)kun menet vessaan ym.oli siis parempi olla menemättä.kolme valitusta kun vielä tarkoittaa kolmea kirjallista varoitusta jolloin menetät työsi.juomaan jos ajattelit jtn muuta kuin vettä saadaksesi sokerisi parempaan kuntoon,ei ole mahdollista koska jos olet yksin töissä et voi itse maksaa ruokiasi/juomiasi vaan toisen työntekijän on rahastettava.ennen kuin jäit yksin vuoroon olisi voinut tietysti maksattaa,mutta kuinka tiedän ehdinkö edes syömään koko 10-16-h työvuoron aikana

• rangaistuksia vaan

Toimitusjohtaja kuvasi kesätöitä lintsillä niin, että se on kiva tapa viettää kesää?!?!! Antaa oiein työsuhde-etuina ilmasii lippui työpaikalle? Jossa ei kuitenkaan saa tehdä mitään? Esim pelata vapaapäivänään pelejä pelihallissa. Melkoisen osaamaton johtaja taitaa olla. Kommentit olivat kuin jostain venäjän kommuunista -70 luvulla. Kyllähän näissä järjestöjen johtajissa on sellasta sakkia että eo tiedä itkeä vai nauraa. Sama meno on muuten monissa muissakin huvipuistoissa. Tykkimäki, Vaasalandia, Muumimaat ym. ym. Työsuojeluviranomaiset ja terveystarkastajat vaan paikalle. Samoin ammatijärjestöihin voi olla jokainen työmtekijä yhteydessä. Nuoret kesätyöläiset eivät vain tätä tiedä ja kärsivät ihmetellen menoa.

• Kiinnostaisi tietää

Mitenkäs se Linnanmäen oikeudenkäynti Kulttuuritaloa vastaan on edennyt?

• kalajoella näin

Meillä samat työolosuhteet Kalajoella Jukuparkissa, mutta palkka on 5,8 e ja taukoja ei ole kuin 1 ja sekin palkaton ja vain jos työpäivä on yli 6 h pitkä. Eli ei lintsin työntekijöijen pitäisi valittaa...

• Toimittajien etiikka

Ja jos toimittaja olisi toiminut heidän alansa omien eettisten ohjeiden mukaan, hän olisi verrannut Lintsin pelkkoja esim. juuri teidän palkkoihinne. Mutta taitaa tosiaan olla niin, että Lintsillä on alan TES:in palkat ylittävät palkat, joten oli pakko sitten verrata toisen alan palkkoihin.

Näin saatiin iskevä juttu, mutta unohdettiin täysin ammattietiikka.

• orjana säätiöllä

Meillä kouvolassa on 9 euroa vrk säätiön työharjoittelussa,etuna onneksi on, että pääsee vessaan silloinkuin on tarve.

• Härmän häjy

Mikä pakko noilla ehdoilla sitten on mennä lintsille töihin? Katsokoot peiliin!

• Oivoi...

Itse olen nuori, asun omassa kodissa ja olen työssä, jossa ei ole taukoja ollenkaan (paitsi yli kuuden tunnin vuorossa 10min ruoka"tunti") sekä palkka on sentin vähemmän kuin Linnanmäellä.

• Jopas jotain23

Varmasti on taukoja, pötypuhetta ja tekaistu kosto jostain ja palkkakin tuntuu hyvältä, mitä tuosta kitistä vielä.
      Ei ole pakko mennä jos ei kelpaa. Minä menisin jos olisin nuori ja yritteliäs.
      Eiköhän ole vika ole helppo löytää ja on lähempänä kuin luuletkaan!

• Ihmettelen vaan...

Että mistä tulevat ohjelmaan nuo tiedot Mäkkärin tuntipalkasta? Siis palkka on sitä 9 e luokkaa, kun olet ollut töissä tarpeeksi kauan/ tehnyt tarpeeksi paljon työtunteja tietyssä ajassa. Harjoittelijan palkka on 7.5e ja kesätyöläisen 6.58e
      Tämä siis on TES:n mukainen palkkaus,

• Toimittajien etiikka

Eli tämä toimittaja oli siis vääristellyt Mäkkärinkin palkat. Koko ajan alan olla vakuuttuneempi toimittajan ammattitaidottomuudesta.

• Siitä sitten heppi kouraan ja kustaan maahan paikaltaan..!

• Linnanmäkioutforeve?

Itse olin aikoinaan Särkänniemessä Lasten Päivän Säätiön hommissa parinakin kesänä. Asiat oli siellä ainakin kunnossa. Nuorten vanhemmat aktivoitukaa nyt !
      Selvittäkää asia ja roistot kiikkiin !

• D.O.A.

Työnantajan luulisi kertovat työnhakijalle palkkauksesta ennen työntekijän palkkaamista. Ihmisellä on oikeus valita meneekö pienipalkkaiseen työhön.
      Kyllä työnhakija varmaan on punninnut asioita ennen työhön menoa. On paljon paikkoja, joissa ei vessataukojakaan voi pitää ihan miten sattuu ja usein tuollaiseen työhön saattaa hankkiutua juuri huvipuistoharrastajia, jotka muutenkin kiertävät huvipuistoja.
      On paljon ihmisiä jotka eivät ole tyytyväisiä työhönsä ja tuo on sentään vaan kausiluontoista, josta vähästäkin moni on hyvin kiitollinen.
      Uskon että tuossakin työssä on paljon sellaisiakin jotka aidosti nauttivat siitä työympäristöstä.
      Kun kävin Särkänniemen huvipuistossa, niin mieleeni tuli ajatus että palkkaakohan Särkänniemen huvipuisto tyäntekijänsä iloisuuden mukaan, kun kaikki näyttivät niin iloisilta. En tosin tiedä maksavatko Särkännimessä sitten niin hyvin, kun jaksavat hymyillä ja näyttää jatkuvasti iloistta naamaa.
      Jokatapauksesssa huvipuistotyöntekijällä pitää mielestäni olla jonkinlainen kutsumus siihen hommaan.
      Olisi sangen ikävää jos henkilöt jotka tuottavat työllään iloa ja tekevät ihmisiä onnellisiksi, eivät itse olisi onnellisia työssään.

• Kaikkea sitä näkee

Mitä ihmeen kakaroita nämä on jotka lusmuilee töissä ja tulee ja menee miten huvittaa, saa siitä rahaa ja sitten menee vielä hyökkäämään työnantajaa vastaan televisiossa? Tällaset kun melskaa niin pian ollaan Kreikan systeemissä. Kuka on nuokin kakarat kasvattanu ja kouluttanu? Ovatko edes peruskoulua läpi päässeet tai viitsineet yrittääkään. Ei tollaset mitään palkkaa tarvi kun eivät mitään teekään. Jaa taatusti ei mihinkään asiakaspalveluhommiinkelvollisia ikinä. Ei muuta kuin remmiä kintuille ja takaisin kotiin kasvamaan. Oma jälkikasvu suorittaa ammattiopintoja joissa on pakollinen työharjottelu yrityksessä kesällä kokonaan ilman palkkaa. Ja se on sentään vaativaa ammattitaitoa vaativaa työtä. Kuseksimalla näköjään tienaa paljon paremmin, pitäisiköhän keskeyttää opinnot vai suorittaa tutkinto loppuun ja muuttaa ulkomaille? Ei huvita itsekään veroja maksaa ja näitten kuseksijoitten touhuja kattella.

• sohvi 73v

ON MUUTEN MUITAKIN TYÖ PAIKKOJA, SAMAN TYYLISIÄ. Yksin 8tuntia ,taukoja ei jos itse oman käden oikeudella pidä. Rantaterasseilla ,eihän ne yrittäjät muuten rikastu ,jos työläisen selästä revitä.Onneksi olen eläkkeellä.

• mk

Vessan pääsee aina kun menee vain sinne ja jos on myyntipisteessa niin se kiinni ja vessaan pääsee ja se on omasta tahdosta kiinni suostuuko pompoteltavaksi ja otta pomoilta luulot pois ja kun on määräaikainen sopimus niin sinne aina pykälä että jos saa poparit kuukauden päästä niin palkan saa sopimuksen loppuun saakka niinkuin jääkiekkovalmentajat niin urputus loppuu lyhyeen mutta muuten kun hoitaa työnsä kunnolla niin muutkin asiat sujuu työpaikalla paremmin. Jos varoituksia lintsillä saa helposti niin sillä on huono työnjohto jos ei muulla tapaa osaa hommia hoittaa.

• ...........

Ei tästä olis mitään kohuu aiheutunut jos se toimitusjohtajan kaltainen olis osannu käyttäytyy asiallisesti...

• Liiankallista, en tu

Parasta on vielä se, ettei ole minkäänlaisia ilta- /vknloppu tai ylityö (yleensä yli 8 tunnin päivästä tulee korvaukset) korvauksia ole ja 11 tuntia olet töissä.

Itselleni edelleenkin mysteeri, miksi en päässyt seuraavana kesänä töihin kyseiseen paikkaan. Soitin jopa toimistoon; EI tietoa, ei osata sanoa!!
      Olin melko hämmentynyt; en ollut kertaakaan myöhässä, minulle iski auringonpistos /migreeni, kun olin töissä helteellä enkä juonut tarpeeksi lähdin kotiin -puolet vuorosta jäi tekemättä, lisäksi olin kuumeessa seuraavat 4 päivää, joista luonnollisesti lääkärin todistuksen toimitin kaiken piti olla ok..
      Omasta mielestäni tein kaiken niin kuin kuuluukin mutta ehkäpä joku vanhoista työntekijöistä oli erimieltä ?

• Häpeä toimittaja

Kaikkea sitä näkee PUHUU ASIAA!! Siis iha käsittämätön uutinen tämäkin juttu, on sitten keksitty tikusta asiaa.

Siis mitä??!! Pitääkö töihin mennä ajoissa?? Eikai? Täh, siis ohjeita ja sääntöjä ei saa rikkoa? siis mitä?? Aika natsi meininkiä vai ONKO??? Herätkää hyvät ihmiset, älkää olko niin mustavalkosia tänkin uutisen kanssa.

Ja toivottavati joku kriitikko "ampuu" tämänkin toimittajan alas, eli sen ura loppuu siihen kun se alkoi. Käsittämättömän huonoa toimintaa toimittajalta, siis ala-arvoista. Sekään ei osaa näköjään sopimuksista pitää kiinni, niin on se ihme jossei 15 vuotiaat osaa. Huonoa esimerkkiä! HÄPEÄ!

Ihan vaan tuon toimitusjohtajan takia pitää tänä kesänä mennä käymään ja tukemaan Linnanmäkeä! Oikea asenne toimitusjohtajalla. Jokainen voi ite miettiä miten toimisi kun alaisia on monta monta sataa, ja varsinkin kun suurin osa niistä on ala-ikäisiä, jotka eivät OIKEESTI tiedä vielä elämästä saatikka työelämästä mitään. Kesätyö on omanlaista oppimista kohti työelämää.

• lintsi boikottiin!

Höpö höpö! Kuka sutkin palkkas tänne provoomaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17113
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4874
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2052
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1547
    7. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      25
      1474
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1263
    Aihe