Oma ohjelmointi firma pystyyn (Turku) ?

pulkkinen.petri

Hei !

Onko kukaan pohtinut oman firman perustamista ?

Siis google:lla varmaan löytyy hyvät ohjeet, mutta itse kaipaisin jonkun pätevän kaverin kenen kanssa voisi aloittaa tekemään firman.

Mitä tehdä ja miten - voidaan päätellä matkan varrella. Itselläni on kokemusta aika monesta ohjelmointi kielestä - C/C /perl/html/javascript - ja uusien kielten
/teknikoitten oppiminen ei tuo tuskaa...
Embedded laitteet kanssa tuttuja.

Itse haluaisin kehittyä nyt johonkin suuntaan - ja firma voisi ottaa kantaa mihin suuntaan voin itse kehittyä. (Biologia, muut, jne jne...)

Kommentteja foorumiin tai jos osat jotain käytännössä - voisitko heittää mailia minulle ?

9

545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frtyiknbv

      firman perustaminen edellyttää valtavasti osaamista ja vaatii valtavasti työtä, oletko valmis?

    • pulkkinen.petri

      Olen valmis.

      Muuten en kirjoittaisi tänne.

      Yhdellä tutavalla on oma firma - hän mainitsi että tarvittaisi vähintään kaksi pätevää/luotettavaa kaveria aluksi.
      .

    • ????

      ei välttämättä suomi24 ole paras paikka yhtiökumppaneiden hakuun..

      • pulkkinen.petri

        Oli pakko aloittaa jostain... Minulla oli ajatuksena se että google crawler indeksoi keskustelu ketjun - jotta jatkossa google:lla pysyisi löytämään tätä keskustelu ketjua.

        Onko ehdotuksia mistä kannattaisi aloittaa ?


    • Plkansaaja vs yritt

      > Itse haluaisin kehittyä nyt johonkin suuntaan - ja firma voisi ottaa
      > kantaa mihin suuntaan voin itse kehittyä. (Biologia, muut, jne jne...)

      Sulla on tollainen perinteinen palkansaajan näkökanta koko hommaan. Työnantajafirma ohjaa kouluttautumiseem ja firmalta tulee neuvoja jne.

      Oikeasti pitäisi alkaa ajatella niin että ne mahdolliset erilaiset tarpeet löytyvät, ja ne pitää etsiä ulos asiakkailtasi, suorittaa itsesi ja osaamisesi "myymistä" firmoille. Oman firmasi puitteissa sinä ja kaverisi pystytte niitä tarpeita sitten täyttämään. Opiskelette iltahommina sen mitä ette tähän mennessä työn loppuun saattamiseksi osanneet jne.

      Onko sinulla yhtään asiakasta olemassa? Kykenetkö sinä tai kaverisi hankkimaan teille jonkun asiakkaan, jonka tarvitsemaa hommaa alkaisitte toteuttaa?

      Ota yhteyttä oman paikkakuntasi Uusyrityskeskukseen, niin sitä kautta ehkä voit päästä firman aloituksessa eteenpäin.

      Juuri tällä hetkellä valmiutesi ovat palkansaajatasoa, et ole Googlettanut ja opiskellut vielä *mitään* yrityksen perustamiseen liittyvää. Paljon on laiskanläksyä ja hommaa siis edessä.

    • pulkkinen.petri

      > Kykenetkö sinä tai kaverisi hankkimaan teille jonkun asiakkaan, jonka tarvitsemaa hommaa alkaisitte toteuttaa?

      Ensimmäinen ongelma on että pitäisi löyttää luotettavan kaverin...

      > Ota yhteyttä oman paikkakuntasi Uusyrityskeskukseen, niin sitä kautta ehkä > voit päästä firman aloituksessa eteenpäin.

      Kiitos - voisin katsoa sen myöskin.

      > Juuri tällä hetkellä valmiutesi ovat palkansaajatasoa, et ole Googlettanut ja
      > opiskellut vielä *mitään* yrityksen perustamiseen liittyvää. Paljon on
      > laiskanläksyä ja hommaa siis edessä.

      Yep. Olen samaa mieltä.

      Minulla on tavoitteena aloittaa kotisivulta...
      Jotain ajatuksia siitä on. (enemmän kuin normaali
      sivustot...)

      Kertokaa jos olette kiinostuneet tehdä jotain yhteistyötä mahdollisesti...

      Elikka aluksi tarvitaan php/perl/python asiantuntija, myöhemmin - enemmänkin C C java suuntaan...

      Kaipaisin semmoista kaveria joka pystyy helposti vaihtamaan ohjelmointi kieliä ja teknologioita, ilman päävaivaa...

    • osaava osaaja

      Joo, anna mulle 20000 euroa/kk niin voin harkita työn vastaan ottamista.

      • pulkkinen.petri

        Kerro mitä osaat / tarjoaat, voin harkita palkkaanko sinua. ;-)

        Joka tapauksessa - tarvii investoida jotain (osaaminen, vapaa aikaa) jotta saisi jotain takaisin. Täällä viestillä et oikein auta mitään eteenpäin, ja oman mielipiden postittamiseen foorumiin ei mene paljon aikaa.
        Mielellään suoraan yhteydessä minuun jos tulee jotain ajatuksia / halukkuuttaa tehdä jotain.


      • IT-nerd
        pulkkinen.petri kirjoitti:

        Kerro mitä osaat / tarjoaat, voin harkita palkkaanko sinua. ;-)

        Joka tapauksessa - tarvii investoida jotain (osaaminen, vapaa aikaa) jotta saisi jotain takaisin. Täällä viestillä et oikein auta mitään eteenpäin, ja oman mielipiden postittamiseen foorumiin ei mene paljon aikaa.
        Mielellään suoraan yhteydessä minuun jos tulee jotain ajatuksia / halukkuuttaa tehdä jotain.

        Ota yhteyttä senu87[at]hotmail.com. Olen itekin turusta päin ja kokemusta löytyy niin PHP/MySQL, Java, C/C -kielistä kuin it-tukihenkilönä toimimisesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5025
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1645
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1255
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe