Hei !
Onko kukaan pohtinut oman firman perustamista ?
Siis google:lla varmaan löytyy hyvät ohjeet, mutta itse kaipaisin jonkun pätevän kaverin kenen kanssa voisi aloittaa tekemään firman.
Mitä tehdä ja miten - voidaan päätellä matkan varrella. Itselläni on kokemusta aika monesta ohjelmointi kielestä - C/C /perl/html/javascript - ja uusien kielten
/teknikoitten oppiminen ei tuo tuskaa...
Embedded laitteet kanssa tuttuja.
Itse haluaisin kehittyä nyt johonkin suuntaan - ja firma voisi ottaa kantaa mihin suuntaan voin itse kehittyä. (Biologia, muut, jne jne...)
Kommentteja foorumiin tai jos osat jotain käytännössä - voisitko heittää mailia minulle ?
Oma ohjelmointi firma pystyyn (Turku) ?
9
612
Vastaukset
- frtyiknbv
firman perustaminen edellyttää valtavasti osaamista ja vaatii valtavasti työtä, oletko valmis?
- pulkkinen.petri
Olen valmis.
Muuten en kirjoittaisi tänne.
Yhdellä tutavalla on oma firma - hän mainitsi että tarvittaisi vähintään kaksi pätevää/luotettavaa kaveria aluksi.
. - ????
ei välttämättä suomi24 ole paras paikka yhtiökumppaneiden hakuun..
- pulkkinen.petri
Oli pakko aloittaa jostain... Minulla oli ajatuksena se että google crawler indeksoi keskustelu ketjun - jotta jatkossa google:lla pysyisi löytämään tätä keskustelu ketjua.
Onko ehdotuksia mistä kannattaisi aloittaa ?
- Plkansaaja vs yritt
> Itse haluaisin kehittyä nyt johonkin suuntaan - ja firma voisi ottaa
> kantaa mihin suuntaan voin itse kehittyä. (Biologia, muut, jne jne...)
Sulla on tollainen perinteinen palkansaajan näkökanta koko hommaan. Työnantajafirma ohjaa kouluttautumiseem ja firmalta tulee neuvoja jne.
Oikeasti pitäisi alkaa ajatella niin että ne mahdolliset erilaiset tarpeet löytyvät, ja ne pitää etsiä ulos asiakkailtasi, suorittaa itsesi ja osaamisesi "myymistä" firmoille. Oman firmasi puitteissa sinä ja kaverisi pystytte niitä tarpeita sitten täyttämään. Opiskelette iltahommina sen mitä ette tähän mennessä työn loppuun saattamiseksi osanneet jne.
Onko sinulla yhtään asiakasta olemassa? Kykenetkö sinä tai kaverisi hankkimaan teille jonkun asiakkaan, jonka tarvitsemaa hommaa alkaisitte toteuttaa?
Ota yhteyttä oman paikkakuntasi Uusyrityskeskukseen, niin sitä kautta ehkä voit päästä firman aloituksessa eteenpäin.
Juuri tällä hetkellä valmiutesi ovat palkansaajatasoa, et ole Googlettanut ja opiskellut vielä *mitään* yrityksen perustamiseen liittyvää. Paljon on laiskanläksyä ja hommaa siis edessä. - pulkkinen.petri
> Kykenetkö sinä tai kaverisi hankkimaan teille jonkun asiakkaan, jonka tarvitsemaa hommaa alkaisitte toteuttaa?
Ensimmäinen ongelma on että pitäisi löyttää luotettavan kaverin...
> Ota yhteyttä oman paikkakuntasi Uusyrityskeskukseen, niin sitä kautta ehkä > voit päästä firman aloituksessa eteenpäin.
Kiitos - voisin katsoa sen myöskin.
> Juuri tällä hetkellä valmiutesi ovat palkansaajatasoa, et ole Googlettanut ja
> opiskellut vielä *mitään* yrityksen perustamiseen liittyvää. Paljon on
> laiskanläksyä ja hommaa siis edessä.
Yep. Olen samaa mieltä.
Minulla on tavoitteena aloittaa kotisivulta...
Jotain ajatuksia siitä on. (enemmän kuin normaali
sivustot...)
Kertokaa jos olette kiinostuneet tehdä jotain yhteistyötä mahdollisesti...
Elikka aluksi tarvitaan php/perl/python asiantuntija, myöhemmin - enemmänkin C C java suuntaan...
Kaipaisin semmoista kaveria joka pystyy helposti vaihtamaan ohjelmointi kieliä ja teknologioita, ilman päävaivaa... - osaava osaaja
Joo, anna mulle 20000 euroa/kk niin voin harkita työn vastaan ottamista.
- pulkkinen.petri
Kerro mitä osaat / tarjoaat, voin harkita palkkaanko sinua. ;-)
Joka tapauksessa - tarvii investoida jotain (osaaminen, vapaa aikaa) jotta saisi jotain takaisin. Täällä viestillä et oikein auta mitään eteenpäin, ja oman mielipiden postittamiseen foorumiin ei mene paljon aikaa.
Mielellään suoraan yhteydessä minuun jos tulee jotain ajatuksia / halukkuuttaa tehdä jotain. - IT-nerd
pulkkinen.petri kirjoitti:
Kerro mitä osaat / tarjoaat, voin harkita palkkaanko sinua. ;-)
Joka tapauksessa - tarvii investoida jotain (osaaminen, vapaa aikaa) jotta saisi jotain takaisin. Täällä viestillä et oikein auta mitään eteenpäin, ja oman mielipiden postittamiseen foorumiin ei mene paljon aikaa.
Mielellään suoraan yhteydessä minuun jos tulee jotain ajatuksia / halukkuuttaa tehdä jotain.Ota yhteyttä senu87[at]hotmail.com. Olen itekin turusta päin ja kokemusta löytyy niin PHP/MySQL, Java, C/C -kielistä kuin it-tukihenkilönä toimimisesta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889