Miten saada yhteys pamiin,työttömyyskassaan...JA MITEN SAADAAN ENTISESTÄ TYÖPAIKASTA;TYÖ SEKÄ PALKKATODISTUS????
Onko eräs liikeketju erikois asemassa,vai onko pikkupomo maksettu hiljaseksi,onko pikkupomoa peloteltu/uhkailtu,ylemmältätaholta..
Eikö lainmukaan pidä saada työtodistus heti...
EIKÖ AMMATTILIITTO VOI TÄLLE MITÄÄN...
AMMATTILIITTO PAM::
13
288
Vastaukset
- samoin kokemusta!
Kyllä se hoituu kun laitat tumarin asialle,vaan sekin maksaa maltaita deihän ammattiliitosta oo mihinkään...perivät vaan jäsenmaksua..
Tulee mieleen kauppaketju mutten viitti tässä nyt sanoa.. - ihana maa
Palkkatodistus lienee jo verottajalla, joka niitä mielellään myy. Mikäli "välit" on poikki ex firmaan on juristi ok. Muuten pitää kylmästi soittaa ex pomolle ja kertoa mitä tahtoo. Myös PALKANLASKIALLE soitto on hyvä tapa saada papereita.
Ensi soitto omatoimisesti ja jos se ei auta, niin juristi hoitaa "pikku2 korvausta vastaan asian. Jos olet liiton maksava jäsen, niin soitto siis ihan sinne, ne osaa varmasti yhdistellä oikeeseen paikkaan.
Miksi näin tapahtuu??? Vastaus: Arkadianmäellä istuu n. 20 ihmisen kerma, joka päättää ihan jokasen asian täs maas. Ministereitä ei oikeen kiinnosta mitä firmat tekee ja hoidetaanka aisiat juridiikan mukaan. Lahjontaa esiintyy ja asioita painellaa villasella. Sitten jos jäädään "kiinni" vedotaan siihen ihanaan taikasanaan resurssipula. Pimeetä duunia esim kyttää 10 henkilöä vaikka tarve olisi yli 50... tiedossa on tilanne, mut... kun on resurssipula.
Yleensä liitot ottaa asiat tosissaa (ei aina). Metallin heput valitti mm. et heillä ei ole keikkaa ja mielellään selvittäs asioita... Työnantaja toki yrittää ostaa ittensä kuiville.
Jos et tee mitään, niin kukaan toinen ei tee sun puolesta mitään ja asiat VANHENEE, jolloin juridiikka ei voi mitään. Kuten tämä douppinki jutt, joka päästettiin tahalleen vanhentumaan :)- pam-pam-pamela
Selitä tarkemmin mitä tällä tarkoitat
"Palkkatodistus lienee jo verottajalla, joka niitä mielellään myy"
A) Palkkatodistus lienee jo verottajalla (?)
B) joka niitä mielellään myy (?) - samma häär
Sinulla oli selkeätä asiaa,tällinen on yhteiskunta joka päättää meidän asioista..
Olen itsekkin ollut/joutunut turvautumaan pamiin,TURHAAN....käskettiin soittamaan sinne ja tänne,kolmisen tuntia soiteltuani tulin siihen tulokseen ettäkun pääsee ISOLLE PALLILLE istumaan niin kaiken unohtaa,eihän niille kuitenkaan voi mitään..
KYLLÄ NYT PAMIN PITÄÄ NÄYTTÄÄ MIHIN PYSTYY ja HOITAAKO JÄSENEN ASIOITA:..
- pam-pam-pamela
Tuossahan Pamin etusivulla ovat työttömyyskassa, työsuhdeneuvonta jne.
http://www.pam.fi/fi/Sivut/Default.aspx
Työtodistusta ei tarvitse antaa heti
http://www.tyosuojelu.fi/fi/tyotodistus
Ihmettelet
"EIKÖ AMMATTILIITTO VOI TÄLLE MITÄÄN..."
mutta samalla ihmettelet
"Miten saada yhteys pamiin,työttömyyskassaan..."
Ammattiliitto ei saa tietoa työsuhteesi päättymisestä ellet sitä itse ilmoita. Ammattiliitot eivät seuraa seiskaa ja hymyä vaikka siellä olisikin hehkutettu työsuhteesi päättymisestä.- hälläväliäkö
Jos työtodistusta joutuu pyytämään,kerjäämään,niin,kyllä työnantajassa on vika,esimies/työnantaja ei ole oikeassa tehtävässä,.Kyllä olen aina saanut heti työtodistuksen kun olen lähtenyt edellisestä paikasta..
liikealan ammattiliitto on varmaankin tehnyt sopimuksen hymyn ja seiskan kanssa kun noi puhut,taidat olla PAMIN liittolainen,EIHÄN KORPPI KORPPIA NOKI !!!!!!!!!!!!
- yksi vaan
Hei,
tässä sulle asiallinen vastaus kysymykseesi eli soita PAMin puhelinpalveluun niin saat tarvitsemasi tiedot kuinka toimia. Tässä kesäajan palveluajat ja puhelinnumerot:
27.6.- 30.7.2011 välisenä palvelemme:
maanantait: klo 9-16
tiistai-perjantai klo 9-13
Vaihde palvelee arkisin klo 9-16.
Jäsenyysneuvonta:
020 774 2000
Työttömyysturvaneuvonta:
020 690 211
Työsuhdeneuvonta:
020 774 2020
Vaihde:
020 774 002
Nämä tiedot löydät myös ammattiliiton etusivulta: www.pam.fi- kertaalleen työtön
Nää puhelin numerot on humpuukkia,kyllähän näitä voi laittaa vaikka metritolkulla,Muutenkin Liikealan Ammattillitto on MITÄTÖN....VAIHDOIN Liittoa..ja alkoi toimia...
- entiseen malliin
Työsuhteen loputtua menin heti työkkäriin,siellä sanottiin että pitää olla työtodistus,niinpä tietenkin...Sillon kun työsuhde loppuu pitää antaa HETI työtodistus,ei sitä soitellA ja KERJÄTÄ.Olen kokoajan työkkärin kirjoilla ja tietenkin työnhakijana muttei lotin lotia makseta eikä etes käsitellä asiaa ennenkuin on kaikki paperit työkkärissä...
Ei ammattiliitosta ole apua sen olen tullut kokemaan! Työnantaja/kauppaketju tekee omavaltasesti mitä haluaa.
SOITOISTA huolimatta mikään ei toimi/tapahdu..Ja Pamin pyynnöistäkään huolimatta työtodistusta ei saa..
SIIS,tässä nähdään mihin pieni ihminen joutuu,kuukausia ilman rahaa,Nyt vain kun saisin jostakin työpaikan...Mutta,Mutta,seuraavassa työpaikassa kysytään työtodistusta!- pam-pam-pamela
Kirjoitat itsellesi työtodistuksen, josta käy ilmi koko nimesi sotuineen, tarkasti työnantaja ja työpaikka, työsuhteesi kesto ja toimenkuva.
Vakuutat allekirjoituksellasi tiedot oikeiksi.
Otat koko ajalta kopiot tiliotteista, joissa näkyy kyseisen työnantajan maksaneen sinulle palkkaa.
Viet nämä työkkäriin työtodistuksen sijaan.
Todennäköisesti työkkärissä tiedetään tuo työnantaja; varmaan muillakin ongelmia.
Uskoisin työkkärin asiankäsittelyn lähtevän alkuun.
Ota itsellesi kopioita näistä papereista työnhakua varten.
Uusi työpaikka on papereiden osalta lähinnä kiinnostunut siitä ettet ole ollut vankilassa, olet ollut työelämässä ja mitä olet tehnyt. - pam-pam-pamela
pam-pam-pamela kirjoitti:
Kirjoitat itsellesi työtodistuksen, josta käy ilmi koko nimesi sotuineen, tarkasti työnantaja ja työpaikka, työsuhteesi kesto ja toimenkuva.
Vakuutat allekirjoituksellasi tiedot oikeiksi.
Otat koko ajalta kopiot tiliotteista, joissa näkyy kyseisen työnantajan maksaneen sinulle palkkaa.
Viet nämä työkkäriin työtodistuksen sijaan.
Todennäköisesti työkkärissä tiedetään tuo työnantaja; varmaan muillakin ongelmia.
Uskoisin työkkärin asiankäsittelyn lähtevän alkuun.
Ota itsellesi kopioita näistä papereista työnhakua varten.
Uusi työpaikka on papereiden osalta lähinnä kiinnostunut siitä ettet ole ollut vankilassa, olet ollut työelämässä ja mitä olet tehnyt.Jäi tuosta pois se, että on syytä ottaa työkkäriin mukaan näytettäväksi alkuperäiset tiliotteet.
Niitä tuskin tarvinnee sinne jättää. - luottamishenk,22v,
pam-pam-pamela kirjoitti:
Jäi tuosta pois se, että on syytä ottaa työkkäriin mukaan näytettäväksi alkuperäiset tiliotteet.
Niitä tuskin tarvinnee sinne jättää.Tässä oli hyvä esimerkki...
Mulla on myös kokemuksia työtodistuksen suhteen..Kun hyvä työntekijä lähtee pois niin jotakin mätää on työpaikassa ja parikolme työntekijää seuraa perästä,siis lähtevät pois.
Sain paljon kukkia asiakkailta ja palautetta..mutta eipäs saanu työnantaja/kauppias.,asiakaskunta katosi toiseen liikeketjun kauppaan,myynti laski,jäljellejääneet työntekijöitä hiostettiin niin että vuorotellen olivat sairaslomalla,kolmenvuiden päästä tää kauppa loppui....
Työntekijän työpanosta pitää arvostaa ja kannustaa niin kaikilla on hyvä olla,tällaisesta vältytään...
pam pam ,sulla on hyvä kirjotus.
Haluaiain tietää mikä tää työpaikka on joka pimittää työntekijän papereita???? - musta lammas
luottamishenk,22v, kirjoitti:
Tässä oli hyvä esimerkki...
Mulla on myös kokemuksia työtodistuksen suhteen..Kun hyvä työntekijä lähtee pois niin jotakin mätää on työpaikassa ja parikolme työntekijää seuraa perästä,siis lähtevät pois.
Sain paljon kukkia asiakkailta ja palautetta..mutta eipäs saanu työnantaja/kauppias.,asiakaskunta katosi toiseen liikeketjun kauppaan,myynti laski,jäljellejääneet työntekijöitä hiostettiin niin että vuorotellen olivat sairaslomalla,kolmenvuiden päästä tää kauppa loppui....
Työntekijän työpanosta pitää arvostaa ja kannustaa niin kaikilla on hyvä olla,tällaisesta vältytään...
pam pam ,sulla on hyvä kirjotus.
Haluaiain tietää mikä tää työpaikka on joka pimittää työntekijän papereita????Ahaa,voisin antaa tässä ilmi....olin reilun 10v,töissä ja se riitti mainiosti,ei mitään työsopimuksia,ei mitään järkeä koko touhussa...Nyt mulla on hyvä työpaikka,saan tuoda esille omaa osaamistani ja ehdottaa työkuvaa..mukava mennä töihin...
OTA YHTEYTTÄ PAMIN TUMARIIN eikös niitä velvota työttömyyskassan maksanut jäsen mihinkään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760