Sodan muisto

jn31

Tuolla nimellä esitettiin -80 luvun lopulla jatkosarjaa sarjalle Sodan tuulet,se on kerran tullut uusintana nelosella mutta en saanut sitä silloin talteen ja kysynkin jos joku tietää onko siitä mahdollisesti olemassa video VHS,tai DVD.
Tai onko se mahdollisesti tulossa uusintana nyt kun muitakin uusintoja tulee ihan solkenaan?

22

3089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 347

      Molemmista on saatavilla dvd:t ilman suomenkielisiä tekstityksiä (Esim. amazon.comista löytyy)

      Sodan tuulista on ainakin lisäksi suomenkielinen julkaisu. En tiedä miten on saatavilla esim. nettikaupoista. Kirjastostahan voi myös kysellä ja videovuokraamoista.

    • -80 luvulla tallennettiin tv sarjoja VHS kasetille ja Kari Suomalainen jossain yhteydessä leveili sillä että Hänellä on Suomen laajin kasettikokoelma,mihin lienee joutunut moinen arkisto?
      Olen etsinyt henkilöä joka mahdollisesti olisi tallentanut v.-86 tai-87 esitetyn sarjan joka oli jatkoa SODAN TUULET sarjaan ja nimeltään SODAN MUISTO.
      En ole tuota löytänyt kirjastoista enkä divareista ja jos jollakin sattuisi olemaan tuo sarja nauhalla niin neuvotellaan.
      Olen sen kerran nähnyt telkkarista,muistaakseni se tuli nelos kanavalta ja sielläkin on ohjelmavastaava kesälomalla joten asia varmistuu vasta joskus elokuussa,olen asiaa kysynyt ja sain vastauksenkin mutta etsin nyt henkilöä joka olisi tuon sarjan taltioinut.

      • Mekr

        Hei!
        Löysitkö henkiloä ,joka oli tallentanut sodan muisto sarjan??
        Olisin kovasti siitä kiinnostunut itsekin.


      • Mekr kirjoitti:

        Hei!
        Löysitkö henkiloä ,joka oli tallentanut sodan muisto sarjan??
        Olisin kovasti siitä kiinnostunut itsekin.

        Haeskelin aikani tuota jatko-osaa mutta kun sitä ei mistään löytynyt niin lopetin sen etsimisen ja jos sellainen vielä jostain löytyisi niin pitäisi kiireesti viedä VHS laite korjaamoon.
        Olisi se ollut kiva katsoa se jatko-osakin kun sen sodan tuulet osaan jo ulkoa,niin monasti olen sen katsonut.
        tev.jn31


    • kopiokone

      Sodan muiston haluan ehdottomasti nähdä uudelleen. Se tuli katottua joskus 7-vuotiaana.

      Jäi mieleen kun siinä eräs natsi roikotti jaloista pää-alaspäin pikkupoikaa. Jäi kammottelemaan mieleen...

      Nyt aikuisena olisi hienoa nähdä koko sarja uudelleen.

    • kopiokone
      • Hyvä kopiokone!
        Mistä olet tämän pätkän kopioinut,onko sulla ehkä muitakin"pätkiä"tästä sarjasta?
        Minulla on VHS nauhoilla sarjan alkuosa,eli sodan tuulet mutta kun se jatkosarja aikoinaan tuli Subilta niin ei minulla ollut silloin yhteyttä tuohon kanavaan ja se jäi nauhoittamatta,olen sen sarjan kuitenkin nähnyt muistaakseni maikkarilla mutta jostain syystä se jäi nauhoittamatta ja haluaisin kovasti nähdä sen uudestaan ja mieluimmin tekstitettynä.
        Olen esittänyt maikkarille sen uusintaa mutta mitään vastausta en ole saanut,voisi auttaa jos useampi ottaisi sinne yhteyttä ja pyytäisi uusintaa.
        Sarjassa oli myös autenttisia kuvia siitä mitä holokausti oikeasti oli eikä ehkä ole kivaa katsottavaa 7 vuotiaille,mutta se olisi kyllä hyvää tarinaa nykyajan sodan lietsojille katsoa miten julmaa sota voi olla.
        Odotan kovasti että se uusittaisiin ja mieluimmin tekstien kera.


    • kopiokone

      Ihan youtubesta löysin. Uskoisin, että sarja kyllä julkaistaa vielä joskus dvd:nä.

      No kaikkihan on nykyään netistä imutettavissa...

      • kopiokone

        Niin joo. Kirjailija on Herman Wouk.

        Ajattelin käydä lukaisemassa tuono sosdan muiston.


    • katsoin.

      Se tuli vuonna 1990 tai -91, ei 80-luvulla.

      • Tuota jatko-osan esitysvuotta en muista mutta se alku,eli sodan tuulet tuli v.1984 jolloin nauhoitin sen VHS kasetille ja nyt olen sen myös dikitoinut mutta se jatko-osa kiinnostaa edelleen ja kun se on joskus tullut,muistaakseni Subilta,niin se oli myös tekstitetty Suomeksi ja valtaosa alkuperäisistä näyttelijöistä oli siinä mukana,osa oli tosin vaihtunut ja se hieman häiritsi mutta kyllä pääosan esittäjät olivat samat kuin sodan tuulessakin ja se jatko-osa alkoi aivan samasta paikasta kuin mihin sodan tuulet loppui.
        Olisi kyllä hienoa nähdä tuo jatko televisiosta mutta mikä mahtaa olla syynä että sitä ei ole uusittu kun kaiken maailman Turhapurotkin näytetään jatkuvasti uusintoina?


      • syko1
        jn31 kirjoitti:

        Tuota jatko-osan esitysvuotta en muista mutta se alku,eli sodan tuulet tuli v.1984 jolloin nauhoitin sen VHS kasetille ja nyt olen sen myös dikitoinut mutta se jatko-osa kiinnostaa edelleen ja kun se on joskus tullut,muistaakseni Subilta,niin se oli myös tekstitetty Suomeksi ja valtaosa alkuperäisistä näyttelijöistä oli siinä mukana,osa oli tosin vaihtunut ja se hieman häiritsi mutta kyllä pääosan esittäjät olivat samat kuin sodan tuulessakin ja se jatko-osa alkoi aivan samasta paikasta kuin mihin sodan tuulet loppui.
        Olisi kyllä hienoa nähdä tuo jatko televisiosta mutta mikä mahtaa olla syynä että sitä ei ole uusittu kun kaiken maailman Turhapurotkin näytetään jatkuvasti uusintoina?

        Sodan tuulet -boksi on ollut myynnissä isommissa marketeissa jo pari vuotta, mutta jatko-osaa eli Sodan muistoa ei ole näkynyt (mikä on tyhmää sillä olisi ollut fiksua pistää boksit samaan aikaan myyntiin). Amatzonista kuitenkin kyseinen boksi löytyy, ei muuta kuin englantia opettelemaan...
        http://www.amazon.com/War-Remembrance-Complete-Epic-Mini-Series/dp/B001CDLATY/ref=pd_cp_mov_0/185-6089985-2689733


      • syko1 kirjoitti:

        Sodan tuulet -boksi on ollut myynnissä isommissa marketeissa jo pari vuotta, mutta jatko-osaa eli Sodan muistoa ei ole näkynyt (mikä on tyhmää sillä olisi ollut fiksua pistää boksit samaan aikaan myyntiin). Amatzonista kuitenkin kyseinen boksi löytyy, ei muuta kuin englantia opettelemaan...
        http://www.amazon.com/War-Remembrance-Complete-Epic-Mini-Series/dp/B001CDLATY/ref=pd_cp_mov_0/185-6089985-2689733

        Kiitos syko1 kun olet huomioinut tarpeeni mutta ikävä kyllä haluan sen suomennettuna,eli tekstitettynä kun on tuo engelska päässyt niin ruostumaan ja sen sodan tuulet nauhoitin aikoinaan VHS kaseteille ja nyt olen ne digitoinut mutta kaipaan edelleen sitä jatko-osaa.Olen sen kerran nähnyt mutta se jäi silloin nauhoittamatta ja yleensä jälkeenpäin ollaan monasti harmissaaan kun ei tullut tehtyä niin kuin olisi pitänyt.
        Kiitos jokatapauksessa ja hyvää syksyä vaan.


    • Elsa-Pekka

      Fiktiota, osittain.

    • kopiokone
    • SariMarketta

      Tervehdys! Minulla on vhs kopiointi Sodan Muistoista. En mene takuuseen laadusta. Itsekin olen odottanut samasta jatko-osasta dvd versiota suomen teksteillä, mutta ei taida olla vielä ilmestynyt. Tuosta vhs taltioinnista en raski luopua, kun elokuvan keräystä harrastan. Mm jn31 oli digitoinut ykkösosan. Jos saisin myös digitoitua tämän kakkoskauden, voisin sen pistää jakoon pientä korvausta vastaan.

    • Jooooo

      Julkaisu firmat taas loistavat julkaisemalla toistamiseen Sodan tuulet, Dvd:ksi mutta ei taaskaan Sodan Muistoja dvd:lle. Aivan käsittämätöntä toimintaa.

    • Anonyymi

      Se loppuosa on tämä: War and Remembrance - The Final Chapter

      • Anonyymi

        sodan muisto tullut kesällä 86


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sodan muisto tullut kesällä 86

        sodan muisto tullut 90-91. sodan tuulet vuonna 1986


    • Anonyymi

      War and Remembrance - The Final Chapter löytyy kokonaisuudessaan YouTubesta jos joku sitä vielä kaipailee, kaikki 12 jaksoa. Tosin ilman suomennoksia, äänikin pätkii välillä mutta vain hetkellisesti. Loistava sarja.

    • Anonyymi

      Sodan muisto julkaistu Via play

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe