Hei kaikille! Tänään kävin lääkärissä ja kun ollaan tässä epäilty migreeniä, vaihtui "diagnoosi" mahdolliseksi särkylääkepäänsäryksi?? Voiko se kehittyä näin nopeasti, olen nyt muutaman kuukauden syönyt säännäöllisesti särkylääkkeitä, Clotamia migreenin estoon ja sitten panacodia täsmänä?? Ja aloin syömään särkylääkkeitä vasta sen jälkeen, kun aloin saamaa voimakkaita päänsärkykohtauksia. Nyt on sitten tilanne se, että kaikki puretaan pois ja sillä hyvä. En tiedä yhtään mitään, miten jatkossa tämä homma etenee???
Lääkäri oli sitä mieltä, että kyllä nämä voi kerralla jättää pois, mutta en suostunut. Kun ei kerran mitään kiirettä ole minnekään, vaadin, että saan pudotella asteittain lääkityksen pois.
Lääkäri ei edes maininnut mistään tukilääkityksestä vieroituksen aikana ja luin potilasohjeesta, että on olemassa tukilääkitys, jota käytetään purkamisen aikana ja jätetään sitten pois vieroituksen jälkeen.
Kertokaa ihmeessä, mitä lääkkeitä olette saaneet tukilääkitykseksi särkylääkkeiden alasajoon. En löydä tietoa mistään, vaikka kuinka etsin..
Olisin todella kiitollinen, jos kertoisitte, millaisia tukilääkkeitä olette saaneet särkylääkevieroitukseen??
Terkuin, Tonttu
Särkylääkepäänsäryn tukilääkitys???
2
158
Vastaukset
- Jokueräs
Muuhun en osaa ottaa kantaa, mutta särkylääkepäänsärky voi kehittyä yllättävänkin äkkiä. Nopeus riipppuu paljon ihmisestä ja lääkkeestä. Ainakin oman kokemuksen mukaan myös eri ihmiset saavat erilääkkeistä särkylääkepäänsäryn eritavalla.
Minulle riittää päänsäryn syntymiseen jo kahden viikon päivittäinen Panadolin käyttö. Välttämättä ei tarvitse syödä maksimiannosta, vaan jo 1 g päivässä riittää, kunhan tulee syötyä päivittäin, panacodista saan moisen vielä helpommin. Tosin muutaman viikon kipulääkeputken jälkeen päänsärky on kuitenkin melko pientä ja kun sen tunnistaa, se menee ohi yleensä päivässä tai parissa, kunhan ei ota siihen kipulääkettä.
Toisaalta olen syönyt Mobicia pahimmillaan 3 kk putkeen ja sen jälkeen lopettanut kuin seinään (tuli vatsan sietokyky vastaan) ilman mitään päänsärkyoireita. Mobic sittemmin korvattiin Buranalla, josta sain n. 1 kk syömisen jälkeen pienen päänsäryn, mutta se ei ole mitään verrattuna panadolin aiheuttamaan särkyyn.
Toisaalta tunnen ihmisiä, jotka eivät voi syödä buranaa kahta päivää putkeen, ilman päänsärkyä - ja heille panadol puolestaan on aivan loistava lääke. Näin erilaisia me olemme.
(Lisättäköön huomautuksena vielä, että nykyään syön särkylääkkeitä tosi harvoin päänsärkyyn, vaan kivut ovat ihan muualla, mutta juuri lopettamisen yhteydessä olisi se särkylääkepäänsärky hirmu helppo kehittää) - .,mnbnm,
Kyllä se kehittyy noin nopeasti. Varsinkin siis päänsärkypotilaalle.
Mitään poppakonstia sen kärsimiseen ei ole. Kortisoni ehkä hieman helpottaa, mutta itseaiheutettu särky kuitenkin vain kärsittävä. Tuossa ánnosten puolittamisessa ei ole järkeä. Se kipu alkaa kun elimistö huutaa lääkettä -pitkitätä vain asiaa.
Varmaan sinulle olisi järkeä aloittaa estolääkitys, mutta parempi ensin hoitaa lääkkeillä aiheutettu kipu pois.
Se kestää ehkä noin viikon-kaks...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644041Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163845Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993649Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o863471Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363209Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582698- 502685
- 1212562
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142219Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182219