Olen kadottanut identetiteettini

uskonjeesukseen

Hei, olen uskossa, mutta olen kadottanut tai ainakin kadottamassa identiteettiäni. Ongelmani on että ns. esitän melkein koko ajan. Joudun esittämään, koska en oikein kai tiedä kuka olen. Esitän itselleni ja muille ihmisille. Pelkään että joksus esitän Jumalallekin rukoillessani. Minusta kuitenkin tuntuu, että kaikkein aidoimmillani olen silloin kun puhun Jumalalle. Pelkään kuitenkin, että tämä identiteettihukka, ja siitä johtuva taipumukseni esittää, vaarantaa ennen pitkää sydämeni vilpittömyyden. Jumala sanoo monta kertaa Raamatussa, että haluaa ihmisen, jolla on vilpitön sydän, minkä ymmärrän täysin. Olisi kauheaa, jos Jumalalle kävisi se että ihmiset tulisivat Hänen luokseen vilppi sydämessään.

Minulla on diagnosoitu eräänlainen traumahäiriö, ja siihen liittyen psykiatri kirjoitti potilastietoihini, että minusta näkyy identiteetin hauraus. Sisäisesti koen etten saa otetta siitä, kuka oikeasti olen, eli siitä joksi Jumala minut on tarkoittanut. Mitä Raamattu sanoo tällaisesta, entä miten te muut uskovat neuvoisitte?

2

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala tietää kyllä

Luota Jumalaan, tiedä ettei sinun tarvitse sanoa Jumalalle ainuttakaan ylimääräistä sanaa, muutamakin riittää, ei tarvitse esittää. Rukoiluta rukouspiirejä puolestasi, nimimerkillä on oikeus jättää rukouspyyntö eikä tarvitse kertoa omaa nimeään, kyllä Jumala tietää kuka rukousta tarvitseva on. Älä unohda että Jumala on ihmistä viisaampi, et voisi esittää hänelle muuta kuiin olet koska Jumala on sydänten tuntija. Ehkä sinulla on elämässäsi menossa jokin vaihe, jossa Jumala poistaa vanhaa ja luo uutta, mitään pois heittämättä. Ole turvallisella mielellä kun rukoilet, sinua ymmärretään!

• Micke123

"Sillä hän tietää, minkälaista tekoa me olemme: hän muistaa meidät tomuksi" - Ps. 103:14

Jumala ei tule unohtamaan sitä mitä pohjimmiltasi olet. Hän on yhteydessä siihen "sinuun" joka ihan oikeasti, pohjimmiltasi olet. Joten vaikka olisit epävarma siitä oletko oma itsesi, ei se häntä pois vie.

Kysymyksessä "Olenko riittävän hyvä Jumalalle" kannattaa aina itsensä sijasta katsoa Jeesukseen, eli oppia ajattelemaan asia siltä kannalta että "Jeesus oli riittävän vilpitön Jumalalle ja hänen ansionsa luetaan minun hyväkseni." Sitä on armo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe