Teen kesän ensimmäistä

Satumainen.Nainen

40

83

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oih, käy ihan kateeksi. Tuossa paikallisen kaupan edessä myytiin mansuja, mutta en suostunut maksamaan femmaa litralta. Kai ne vielä pikkaisen halpenee.

• 4 € oli viikolla litra,,, ja vei kielen mennessään,,, nyt oon ollu ilman kieltä jo monta päivää ;o))),,,

• Minä maksoin sen femman litralta tänään, kun poikettiin kaupassa....kerran se vain kirpaisee.;)
        Kun ei joka päivä leivota muutenkaan näin kesällä, liian kuumaa puuhaa.;)

• mokka-mari kirjoitti:

4 € oli viikolla litra,,, ja vei kielen mennessään,,, nyt oon ollu ilman kieltä jo monta päivää ;o))),,,

Kuulin, että torilla olis halvempaa. Pitää hypätä fillarin päälle ja mennä sieltä ostamaan. Kyllä hyvä mansu tosiaan meinaa viedä kielen mennessään.

• oikea.heippa
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

Minä maksoin sen femman litralta tänään, kun poikettiin kaupassa....kerran se vain kirpaisee.;)
        Kun ei joka päivä leivota muutenkaan näin kesällä, liian kuumaa puuhaa.;)

Mutta minullapa on kaupasta ostettua k u n i n g a t a r torttua. Onhan se epäaitoa oikeaan nähden mutta syö sitäkin hätäpäissään milloin pääruuaksi milloin jälkiruuaksi, milloin muuten vain kahvin kanssa. Juuri nyt kahvin kanssa. Nyt.

• tuputuu kirjoitti:

Kuulin, että torilla olis halvempaa. Pitää hypätä fillarin päälle ja mennä sieltä ostamaan. Kyllä hyvä mansu tosiaan meinaa viedä kielen mennessään.

Vielä halvempaa on mansikkatilalla, kun poimit itse ne mansikat.:)
        Joudut ehkä fillaroimaan pikkasen pitemmän matkan.

• oikea.heippa kirjoitti:

Mutta minullapa on kaupasta ostettua k u n i n g a t a r torttua. Onhan se epäaitoa oikeaan nähden mutta syö sitäkin hätäpäissään milloin pääruuaksi milloin jälkiruuaksi, milloin muuten vain kahvin kanssa. Juuri nyt kahvin kanssa. Nyt.

Äsken söin mansikkatorttua kahvin kanssa...hyvää oli.;)
        Kyllä se kuningatartorttukin menettelee, jos makeaa kaipaa.:)

• Satumainen.Nainen kirjoitti:

Vielä halvempaa on mansikkatilalla, kun poimit itse ne mansikat.:)
        Joudut ehkä fillaroimaan pikkasen pitemmän matkan.

Lähimmälle mansutilalle on niin pitkä matka, että jos sinne polkisin niin en jaksaisi enää poimia mansuja.

Olen parina kesänä ollut itse poimimassa omat mansuni. On se sellaista puuhaa, että mieluummin maksan pikkuisen enemmän torilla.

• pahapena

Äsken söin mansikkatorttua kahvin kanssa...hyvää oli.;)
        Kyllä se kuningatartorttukin menettelee, jos makeaa kaipaa.:)

Torttu ku torttu, kaikki menettelee ;-P

• pahapena kirjoitti:

Torttu ku torttu, kaikki menettelee ;-P

Jaa, että olet kaikkiruokainen torttujen suhteen Pena?;))

Jaa, että olet kaikkiruokainen torttujen suhteen Pena?;))

Ei Pena perso oo tortuille,,, se vaan sattuu tyksimään kaikesta hyvästä ;o))),,,

• Löysimpä eilen kaupasta laktoositonta ja gluteiinitonta jauhoa,,, ja siinä kylessä ohje kääretortusta,,, en oo vielä kokeillu, mut kyllä se pitää testata tän kesän uudesta mansikkasadosta,,,
      Voikohan lettusia paistaa, vai jysähtääkö pannuun kiinni?,,, haluis välillä jotain herkkuakin, mut noi rajotukset :o(((,,,

• Uskoisin, että onnistuu ja jos sulla on teflonpannu, niin ei tartu kiinni...
        tai teet lettujen sijasta vohveleita, ne on todella hyviä.:)
        Vohvelia, jäätelöö, mansikoita nam...tein juhannuksena lettuja, joita söimme vaniljakastikkeen ja hillon kera.:)
        Nyt menen täyttämään tuon tortun ja samalla keittämään tuoreet kahvit.;)

Uskoisin, että onnistuu ja jos sulla on teflonpannu, niin ei tartu kiinni...
        tai teet lettujen sijasta vohveleita, ne on todella hyviä.:)
        Vohvelia, jäätelöö, mansikoita nam...tein juhannuksena lettuja, joita söimme vaniljakastikkeen ja hillon kera.:)
        Nyt menen täyttämään tuon tortun ja samalla keittämään tuoreet kahvit.;)

Ei mulla olekkaan muita kun teflonpannuja, ja kattiloita,,, käsin tiskaan,,, kone vie pinnan äkkiä,,,
        Pitää kokeilla onnistuuko lettuset, jos ei niin vohvelirautahan se on ostettava,,, ei ole valmiiks,,,
        Jotain jädeäkin on nykysin että voin syödä, mut kaks kertaa tälle kesälle oon ostanu,,, ei noi makeat oikein ole mun juttu, mut herkutteluhetkeenhän ne maistuu,,,

• mokka-mari kirjoitti:

Ei mulla olekkaan muita kun teflonpannuja, ja kattiloita,,, käsin tiskaan,,, kone vie pinnan äkkiä,,,
        Pitää kokeilla onnistuuko lettuset, jos ei niin vohvelirautahan se on ostettava,,, ei ole valmiiks,,,
        Jotain jädeäkin on nykysin että voin syödä, mut kaks kertaa tälle kesälle oon ostanu,,, ei noi makeat oikein ole mun juttu, mut herkutteluhetkeenhän ne maistuu,,,

Joskus pitää herkutellakin, tulee sellaisia hetkiä ja tuo tuoreista marjoista tehty torttu maistuukin hyvälle, on sopivan raikas kesään.:)

Joskus pitää herkutellakin, tulee sellaisia hetkiä ja tuo tuoreista marjoista tehty torttu maistuukin hyvälle, on sopivan raikas kesään.:)

Minä tykkään usein lisätä pikkuisen rahkaa tuoreisiin marjoihin. Tulee sellaista kirpeyttä mukavasti.

• tuputuu kirjoitti:

Minä tykkään usein lisätä pikkuisen rahkaa tuoreisiin marjoihin. Tulee sellaista kirpeyttä mukavasti.

Rahka antaa hyvää makua kyllä, mutta meillä se ei uppoa tuohon nuorisoon, en saa huijattua mitenkään heitä.;)
        Marjarahka jälkiruokana on kyllä hyvää. Voisi sitä kokeilla myös ranskankermaa tai viiliä...

• annikoo..

Rahka antaa hyvää makua kyllä, mutta meillä se ei uppoa tuohon nuorisoon, en saa huijattua mitenkään heitä.;)
        Marjarahka jälkiruokana on kyllä hyvää. Voisi sitä kokeilla myös ranskankermaa tai viiliä...

Kokeile marjarahkaa niin että vatkaat pari desiä kermaa ja rahkaa...makeuta aluksi enemmän....ja marjat sekaan ....
        Ihmeen palkon nuoret ostavat maitorahkaa ja raejuustoa nykyään....proteiinin takia ehkä....jotka kuntoilevat aktiivisesti
        Alkoi tehdä mieli mansikoita.......

• annikoo.. kirjoitti:

Kokeile marjarahkaa niin että vatkaat pari desiä kermaa ja rahkaa...makeuta aluksi enemmän....ja marjat sekaan ....
        Ihmeen palkon nuoret ostavat maitorahkaa ja raejuustoa nykyään....proteiinin takia ehkä....jotka kuntoilevat aktiivisesti
        Alkoi tehdä mieli mansikoita.......

No onpa tullut tehtyä marjarahkaa useinkin, ja monella eri tavalla olen kokeillut.:)
        Hyvää se on, mutta ei passaa aina tehdä, kun siinä on kaloreita paljon.:)

• annikoo..

No onpa tullut tehtyä marjarahkaa useinkin, ja monella eri tavalla olen kokeillut.:)
        Hyvää se on, mutta ei passaa aina tehdä, kun siinä on kaloreita paljon.:)

Kaloreista viis....silloin kun herkutellaan.....rasvaton maitorahkakin on ihan hyvää muuten......Luitkos jäätelöiden kaloripitoisuuksista ....oli hiljattain lehdissä....ei olisi uskonut että jättituutissa melken 500 kaloria....

• annikoo.. kirjoitti:

Kaloreista viis....silloin kun herkutellaan.....rasvaton maitorahkakin on ihan hyvää muuten......Luitkos jäätelöiden kaloripitoisuuksista ....oli hiljattain lehdissä....ei olisi uskonut että jättituutissa melken 500 kaloria....

Juuh, ei sitä silloin lasketa, kun vaan muistaa liikkua vastapainoksi.;))
        En ole lukenut asiasta, mutta kuuntelin kyllä autoradiosta viimeviikolla juttua...syön niin harvoin jädeä, etten laske kaloreita niistä.

• annikoo..

Juuh, ei sitä silloin lasketa, kun vaan muistaa liikkua vastapainoksi.;))
        En ole lukenut asiasta, mutta kuuntelin kyllä autoradiosta viimeviikolla juttua...syön niin harvoin jädeä, etten laske kaloreita niistä.

En syö myöskään jäätelöä paljoa....mutta tuo jättituutti yllätti....

• Joo, kyllä maistui eilen.

Ihan vaan pannukakkua ja tuoreita mansikoita ja kermavaahtoa.

Kyl mie sitte leivoin kans omenakorvapuusteja ja bostonkakun ja tavallisii korvapuusteja. Nyt on suu messingillä......

• Nams, kyllä kuule tulee laiska kateelliseksi!

• Ohoh! Sinne kannattais nyt tulla kahville, kun on tarjontaakin pöydässä.;))

Ohoh! Sinne kannattais nyt tulla kahville, kun on tarjontaakin pöydässä.;))

No minä syön marjat marjoina, ihan ilman makeutusta, olkoon vaikka puolukoita,,, Aamuisin joka päivä jotain marjoja,,,

• tuputuu kirjoitti:

Nams, kyllä kuule tulee laiska kateelliseksi!

No emmie ny tiiä. Muruli kyl sano jotta ensi kerralla sitte paremmalla tuurilla. 8¤P

• mokka-mari kirjoitti:

No minä syön marjat marjoina, ihan ilman makeutusta, olkoon vaikka puolukoita,,, Aamuisin joka päivä jotain marjoja,,,

Muuten, tuosta puolukasta on yksi ihana versio....vatkaa kerma vaahdoksi, ja sekoita raejuustoa, puolukkahilloa sekaan...voi laittaa rahkaakin, niin saa hieman sakeampaa...hyvä jälkiruoka tulee tuosta.:)

Muuten, tuosta puolukasta on yksi ihana versio....vatkaa kerma vaahdoksi, ja sekoita raejuustoa, puolukkahilloa sekaan...voi laittaa rahkaakin, niin saa hieman sakeampaa...hyvä jälkiruoka tulee tuosta.:)

Mulle kerran lekuri sano tuosta mun puolukan/sitruunan syönnistä et mun mahani vaatii jostain syystä happoa lisää,,, ei oo liian hapokasta ;o))),,,
        Rahkaa olen kokeillu,,, ja hyvää on, nams,,, tosin siihen ripaus sokuria ;o))),,,

• Voiko hyve olla pahe, jos sitä syö liikaa?

• hyvää on ollut
        LaardiBee kirjoitti:

Voiko hyve olla pahe, jos sitä syö liikaa?

Saattaa ollakin.

Olen tuota keventänyt laittamalla rahkan rasvattomaksi ja kerman 20% :ksi. vaahtoutuvaa vaniljakastkettakin voi käyttää ja hedelmäsokeria.

• hyvää on ollut kirjoitti:

Saattaa ollakin.

Olen tuota keventänyt laittamalla rahkan rasvattomaksi ja kerman 20% :ksi. vaahtoutuvaa vaniljakastkettakin voi käyttää ja hedelmäsokeria.

Tai vähentää sokerin määrää,,, jopa hedelmäsokerinkin,,,

• hyvää on ollut kirjoitti:

Saattaa ollakin.

En tarkoittanut, että herkku pitää tuhota kaikenlaisilla korvikkeilla. Kun hyvää tekee, niin tekee sitten kunnolla. Tai jättää sitten tekemättä ja vetää leseitä kuivana lusikalla.

• Tuo kyllä vaikutti hyvältä herkulta, pitää kokeilla....talkkunalle uusia käyttömuotoja.

• LaardiBee kirjoitti:

En tarkoittanut, että herkku pitää tuhota kaikenlaisilla korvikkeilla. Kun hyvää tekee, niin tekee sitten kunnolla. Tai jättää sitten tekemättä ja vetää leseitä kuivana lusikalla.

Mutta, jos tykkää syödä usein sitä hyvää, niin kyllä suosittelen keventävien korvikkeitten käyttöä....

• aurinkoinen...

Moikat sulle! Tänään aattelin tehdä raparperipiirakan.Mulla kasvaa itsellä
      niitä tuolla seinustalla ja menevät kohta sellaisiksi puumaisiksi kun vanhenevat.
      Pitää säilöä niitä pakkaseen.Teen sitten kun saan mansikoita niin raparperi mansikka kiisselia niistä.

• vienotuuli

Odottelen myös mansikoiden hinnan putoamista, raparpereita saan tutultani ja mehumaijalla kiehutan niistä mehua, on hyvää ja raikasta janojuomaa.
        Toi kiiseli on myös paikallaan kun jotain hyvää tekee mieli :)

Perjantaina oli Valintatalon edustalla mansikanmyyntikoju, litrasta 4,5 ekua ja herneistä 4 e, ostettavahan se oli kumpiakin. Eli makusteluun pääsi.

• Teeppäs mansikkaraparperihilloa, se on todella hyvää ja tuon marjojen/raparperin suhteen voit itse säädellä oman mieltymyksen mukaan, mutta todella hyvää hilloa tulee.:)

• aurinkoinen...

Täällä ei ole vielä ollut myynnisssä kuin pieniä rasioita mansikoita.Aamulla kuulin kaupassa että huomenna on tulossa isommissa laatikoissa.
      Mulla on oma maakin mutta tänä vuonna ei kyllä paljoa saa sieltä kun myyrät ovat talven aikana tuhoja tehneet:(
      Mehumaijalla minäkin teen mustikoista ja puolukoista mehua.
      Syön kyllä talven aikana paljon marjoja.

Mansikoiden hintaa en vielä täällä tiedä.Hilloja pitää kyllä saada myös.No siellä taidetaan sanoa niitä lakoiksi:)
      Mä teen joka kesä hillloista piirakkaan ja laitan ihan vähän puolukkaa sekaan väriä antamaan:)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe