Päivän hesarissa haastateltiin muutamia lestapäitä, heillähän on taas ollut bileet näinä päivinä. Siinä joku rouva sanoi jotenkin siihen suuntaan ettei saa kovin paljoa ruveta ajattelemaan järjellä noita jumal asioita, voi alkaa usko horjumaan.
Tässähän se on koko uskonto kupla, kun pikkusenkin aikaa järkeilee, kupla puhkeaa. Uskonnot ovat jopa enemmän kuin satua.
jännästi sanoi
5
78
Vastaukset
- Ei järkeä
Niinhän se on, uskonto on aina ristiriidassa järjen kanssa. Se mitä enemmän asioista tiedetään sitä järjettömämmältä uskonnot alkavat vaikuttaa.
- Ajattelu kielletty
Tuota samaahan minä olen aina sanonut. Uskovilta on ajattelu ja järjen käyttö jyrkästi kiellettyä, koska sellainen on vain paholaisen lähettämää eksytystä.
Ja kun kuuntelee uskovien juttuja, niin kyllä huomaa ettei koskaan olla ajattelun syntiin syyllistytty. Eipä ole niissä uskishoureissa koskaan järjen häivääkään.
On se niin säälittävää.- fgjksfk
Aikoinaan oli myös raamatun lukeminen rahvaalta kielletty. Olisivat raukat voineet ymmärtää, tulkita väärin raamatun tekstejä. Tarvittiin suodatin eli papisto jumalan ja rahvaan väliin. Siitä sen näkee, että vaikka raamattu on kuulemma sanasta sanaan totta, mitään ei puutu, mitään ei ole liikaa, niin tärkeintä ei ole se mitä raamatussa kirjaimellisesti sanotaan, vaan tekstin "oikea tulkinta", jonka osaavat vain harvat ja valitut.
- usko on enemmän
Jätjellä saa ajatellla, myös tunteilla, mutta ihmnisen pää on liian pieni ja älymme suppea tavoittaa Jumala.
- Uskonto on turhaa!
Jooo-o. Ihminen on kehittynyt vuosien saatossa. Uskonto junnaa paikallaan n. 2000v. perässä. Ei ole jumalaa/allahia/ym.muita jumalia näkynyt.
jeesus ei tule, se on kaljalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057