Omituiset tuntemukset

pkeckman

Minusta se että monimuotoinen ja ihmeellinen elämä on syntynyt ja kehittynyt ilman mitään Jumalaa tai ohjaavaa voimaa pelkästään evoluution avulla ja itsestään on jotain niin ihmeellistä ja omituista että se todistaa Jumalasta. Eli en oikein tiedä uskonko vai enkö usko Jumalaan ja minkälaiseen. Vaivaako ketään muuta samanlaiset tuntemukset?

11

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • | Jumalaton |

Ei vaivaa ainakaan minua.

Jos se on mielestäsi ihmeellistä ja omituista että monimuotoinen ja ihmeellinen elämä on syntynyt ja kehittynyt ilman jumalaa, niin en voi ymmärtää miten olisi helpompaa käsittää jotain vielä ihmeellisempää, eli jumalaa.

Täysin epälooginen päätelmä.

• Minusta Jumala ei ole sen ihmeellisempi kuin ihminenkään. Molemmat ovat tosin tosi ihmeellisiä. Eiköhän "ihminen" sanakin tule sanasta "ihmeellinen".

Evoluutio opin luoja Darwin muuten uskoi Jumalaan.

• ohouhou

Niin uskoikin nuorempana, mutta luopui uskostaan myöhemmin.

• bang bang

Siis että elämän syntyminen ilman Jumalaa todista Jumalasta?

Todistaahan se sitten Zeuksesta, Thorista ja lentävästä spagetihirviöstäkin.

• En minä sanonut minkälaisesta Jumalasta se todistaa. Minusta Jumalkuvaa pitäisi muuttaa aina sitä mukaa kun tieteellinen maailmankuva edistyy. Olisi luotava uusi kehittyneempi Jumalkuva. Ja jäähän se silti uskon asiaksi. Ei sitä voida todistaa tieteellisesti eikä kannatakaan, mutta jumalkuva ei saisi olla ristiriidassa tieteellisen maailmankatsomuksen kanssa. Kreationisteillä se on ristiriidassa ja selkeästi.

• bang bang

Oolrait. Jostain syystä kuvittelin että olet kreationisti. Ei pitäisi näin aamutuimaan netissä poiketa, on vielä vähän unihiekkaa silmissä.

• Ei vaivaa: minä annan kunnian luonnon ominaisuuksista luonnolle itselleen.

Uskomuksia voi itselleen perustella aina ihan millä tahansa; kaikki kelpaa, jos puhtaasti uskonvaraisesta asiasta on kysymys. Luonnon mysteerit/uhat/kauneus/monimutkaisuus jnejnejne ovat vain vaikutelmiamme tai käsityksiämme luonnosta, eivät mitään muuta - eivät myöskään todisteita jumaluuksista.

Voihan sitä vaikka luonnon itsensäkin uudelleennimetä jumalaksi. Tuollaiseen panteistiseen persoonattomaan "jumalaan" voisi moni ateistikin uskoa.

• "minä annan kunnian luonnon ominaisuuksista luonnolle itselleen."

Luonnon ominaisuudet ovat kemiaa ja kemian ominaisuudet johtuvat fysiikasta. Mitä siis tarkoittaa että kunnia fysiikan lakien ominaisuuksita kuuluu fysiikan laeille?

Miksi valonnopeus on se mikä se on ja miksi Planckin vakio on se mikä se on?

• >>Mitä siis tarkoittaa että kunnia fysiikan lakien ominaisuuksita kuuluu fysiikan laeille?>Miksi valonnopeus on se mikä se on ja miksi Planckin vakio on se mikä se on?

• Olen oikeastaan kanssasi samaa mieltä. Tieteelliseen tutkimukseen ja tiedon lisäämiseen ei kannata Jumaluutta sotkea. Mutta tieteellinen maailmankuva jättää kyllä sijaa uskolle.

• Jättääpä hyvinkin, sillä tiede ei selitä kaikkea, eikä se ole tarkoituskaan. Tiede ei ota kantaa jumalan olemassaoloon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3255
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2962
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      73
      2793
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      34
      2676
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2188
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1769
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      83
      1718
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      13
      1711
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1709
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1599
    Aihe