Olen hankkimassa purentakiskoa. Mitä toimenpiteitä lääkäri tekee? Tsekataanko purentaa? Millainen on muotin teko? Onko epämielyttävää? Tuleeko oksennusrefleksi? Onko ainoa epämielyttävä hetki laskun saanti? Itse saan kiskot kunnallisesta, mikä oli kiskojen hinta? Ja onko niistä ollut hyötyä?
Purentakisko
4
2501
Vastaukset
- Kiskot suussa
Hammaslääkäri mittailee purentaa eli liikuttelee alaleukaasi eri asentoihin. Muotin teko on hieman epämiellyttävää, mutta kuitenkin kestettävissä (ainakin yleensä... mutta jos "muottirautaa" työnnetään vahingossa niin että ientä jää väliin, niin se ei ole tietenkään mukavaa). Kestää vain lyhyen hetken, joten oksennusrefleksiä ei ehdi tulla.
Kiskojen hinta ilmeisesti vaihtelee 130 - 170 euron välillä. Yleisimmin 150 euroa ja sama hinta taitaa olla sekä yksityisellä että julkisella puolella, koska kiskot teetetään hammaslaboratoriossa. Lisäksi tulevat vielä tarkastuskäynnit, jolloin kiskoja hiotaan sopivaksi. Käyntejä voi tulla useitakin, riippuen kiskojen sopivuudesta. Hyötyähän niistä on, jos ne vain saadaan hiottua sopivaksi.- the_road
" Hammaslääkäri mittailee purentaa eli liikuttelee alaleukaasi eri asentoihin. "
Hammaslääkäri ottaa siis purentaindeksin, mutta tuosta kuvauksesta jäi pois se, että hampaiden väliin laitetaan lämpimällä vedelle lämmitetty vahalevy, johon indeksi otetaan.
" Muotin teko on hieman epämiellyttävää, mutta kuitenkin kestettävissä (ainakin yleensä... mutta jos "muottirautaa" työnnetään vahingossa niin että ientä jää väliin, niin se ei ole tietenkään mukavaa). "
Koskaan ei minulle ole käynyt tuolla tavalla. Niin varovasti se "muottirauta" suuhun on laitettu ja ensin tyhjänä kokeillaan että tulee potilaalle sopivan kokoinen muotti.
" Kestää vain lyhyen hetken, joten oksennusrefleksiä ei ehdi tulla. "
Ai ei ehdi vai? ;D Itse ainakin olen joka kerta ehtinyt yökkäilemään. Kannattaa keskittyä hengitykseen NENÄN KAUTTA ja vaikka hokea kuin mantraa "hengitä, hengitä, hengitä... ;D Purentakiskoja varten muottien teko on vielä suht nopeaa, mutta implanttikruunuja varten se kestääkin jo sellaiset 5 min, eli ei kovin mukavaa, jos yökkäilyrefleksi on vähänkin herkässä.
"Yksityisellä kiskoja et saa tohon hintaan! "
Et saa kunnallisellakaan. Itsellä viimevuonna tehdyt kiskot ja pelkkä laboratorion osuus laskusta oli 150€ siihen päälle vielä hammaslääkärin osuus työstä.
- ghjbny
Yksityisellä kiskoja et saa tohon hintaan!
- Pmma
Kannattaa tilata purentakiskon KEITTOAKRYYLISTÄ , koska siitä liukenee
vähemmän FORMALDEHYDIÄ suuhun käytön aikana. Keittokisko on hiukan
kalliimpi , mutta parempi materiaali. Normaalisti kiskot valmistetaan kylmäakryylistä josta liukenee mm. akrylaattia ja hapettumistuotteena formaldehydiä joka on karsinogeeninen kemikaali. Siis kysy lääkäriltä ja
Googleta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897249- 353831
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292169Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 401839