Galatalaiskirje 5

ei nimmaria

Galatalaiskirje 5
1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.
2 Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.
3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
5 Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta.
6 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
7 Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?
8 Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu.
9 Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan.
10 Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään kohden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä.
11 Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu.
12 Kunpa aivan silpoisivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne!

76

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nimmaria

Galatalaiskirje 5
      13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
      14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
      15 Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä.
      16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
      18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23 Sellaista vastaan ei ole laki.
      24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
      26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.

• greeeeen

Näinhän se on niin kuin Raamattu sanoo. Jeesuksen omat OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen ja vaeltavat Hengessä.

Semperhän korostaa jatkuvasti vastoin Raamatun sanaa Jeesuksen omien syntisyyttä ja väittää, että nämä vasta vievät lihaansa ristille. Omaa palstariehuntaansa Semper perustelee sillä, ettei hänen lihassaan asu mitään hyvää. Sinänsä tuon toteamus on totta, mutta ei ole peruste pahoille teoilleen, koska Jeesuksen omat EIVÄT vaella lihassa!

• ei nimmaria
        greeeeen kirjoitti:

Näinhän se on niin kuin Raamattu sanoo. Jeesuksen omat OVAT ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen ja vaeltavat Hengessä.

Semperhän korostaa jatkuvasti vastoin Raamatun sanaa Jeesuksen omien syntisyyttä ja väittää, että nämä vasta vievät lihaansa ristille. Omaa palstariehuntaansa Semper perustelee sillä, ettei hänen lihassaan asu mitään hyvää. Sinänsä tuon toteamus on totta, mutta ei ole peruste pahoille teoilleen, koska Jeesuksen omat EIVÄT vaella lihassa!

Parannuksen tekeminen on sitä, että tekee Jeesuksen neuvon mukaan. Synti, eli lihantahto pitää naulata ristille, jos aikoo päästä vapauteen. Jumala antoi parannuksentien jokaiselle ja joka kulkee tuon tien kautta ristille ja siitä ahtaan portin sisäpuolelle, on totisesti kulkenut JEESUS TIETÄ.

• greeeeen
        ei nimmaria kirjoitti:

Parannuksen tekeminen on sitä, että tekee Jeesuksen neuvon mukaan. Synti, eli lihantahto pitää naulata ristille, jos aikoo päästä vapauteen. Jumala antoi parannuksentien jokaiselle ja joka kulkee tuon tien kautta ristille ja siitä ahtaan portin sisäpuolelle, on totisesti kulkenut JEESUS TIETÄ.

Näin on. Ja kun tuo on tehty, on riisuttu yltä vanha minämme ja pukeuduttu uuteen - uudistuttu Hengeltämme ja mieleltämme, siis synnytty uudesti Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta, Hänen voimastaan.

• ei nimmaria kirjoitti:

Kumpi on ensin?
        Tie vai ahdas portti.

• ei nimmaria
        Jonah kirjoitti:

Kumpi on ensin?
        Tie vai ahdas portti.

Jonah, esitit kysymyksen greeeenille, mutta minäkin vastaan. Ensin on Tie. Ensin tulee tulla tuntemaan Jeesus, joka on Jumalan Sana ja Pyhän Hengen kirkastuksessa Jumala kansan keskellä. Häntä pitää kuulla. Hän on se Tie, joka kuljettaa ihmisen ristille parannuksen tekoon ja sen kautta ahtaasta portista avaralle paikalle. Ihminen syntyy vasta ahtaan portin sisäpuolella uudeksi ja Jeesus sanoo, että vain lähimmäistään rakastavat saavat tulla ahtaasta portista sisään. Siitä hetkestä, kun ihminen ottaa Jumalan Sanan vastaan, saa hän alkaa kasvaa Jumalan voimalla Jumalan lapsen oikeuksiin. He, jotka kuulevat Jeesuksen, Hyvän Paimenen opetukset, eivät jää Herra Herra hokijoiksi, vaan muuttuvat Herran Sanan tekijöiksi.

Mistä kukaan tekee parannusta, jos ei edes tunne Jumalan Tahtoa, jonka Jeesus meille toi ja kertoo. Ahtaan portin sisäpuolella on vapaus ja rauha ja siellä ei tarvitse enää tehdä parannusta lihan ristiin naulaamiseksi. Siellä valvotaan itseä ja Jumalan Hengen voimalla torjutaan synti.Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• ei nimmaria kirjoitti:

Jonah, esitit kysymyksen greeeenille, mutta minäkin vastaan. Ensin on Tie. Ensin tulee tulla tuntemaan Jeesus, joka on Jumalan Sana ja Pyhän Hengen kirkastuksessa Jumala kansan keskellä. Häntä pitää kuulla. Hän on se Tie, joka kuljettaa ihmisen ristille parannuksen tekoon ja sen kautta ahtaasta portista avaralle paikalle. Ihminen syntyy vasta ahtaan portin sisäpuolella uudeksi ja Jeesus sanoo, että vain lähimmäistään rakastavat saavat tulla ahtaasta portista sisään. Siitä hetkestä, kun ihminen ottaa Jumalan Sanan vastaan, saa hän alkaa kasvaa Jumalan voimalla Jumalan lapsen oikeuksiin. He, jotka kuulevat Jeesuksen, Hyvän Paimenen opetukset, eivät jää Herra Herra hokijoiksi, vaan muuttuvat Herran Sanan tekijöiksi.

Mistä kukaan tekee parannusta, jos ei edes tunne Jumalan Tahtoa, jonka Jeesus meille toi ja kertoo. Ahtaan portin sisäpuolella on vapaus ja rauha ja siellä ei tarvitse enää tehdä parannusta lihan ristiin naulaamiseksi. Siellä valvotaan itseä ja Jumalan Hengen voimalla torjutaan synti.Jumalan valtakunta on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Kyllä kysymykseni oli sinulle "ei nimmaria". Tämä systeemi nyt vain on sellainen, että ei niin vain selviä kuka on vastannut kenellekin ja kuka on kysynyt keneltäkin. Huono järjetelmä kaiken kaikkiaan. Mutta se siitä.

Sanoit, että ensin on tie ja sitten ahdas portti.

Tuossa olen samaa mieltä kanssasi. Tulkoon se nyt näin oikein erikseen sanottua.:)

Muuta en kommentoi tällä kertaa, riitelyn välttämiseksi.

• ei nimmaria
        Jonah kirjoitti:

Kyllä kysymykseni oli sinulle "ei nimmaria". Tämä systeemi nyt vain on sellainen, että ei niin vain selviä kuka on vastannut kenellekin ja kuka on kysynyt keneltäkin. Huono järjetelmä kaiken kaikkiaan. Mutta se siitä.

Sanoit, että ensin on tie ja sitten ahdas portti.

Tuossa olen samaa mieltä kanssasi. Tulkoon se nyt näin oikein erikseen sanottua.:)

Muuta en kommentoi tällä kertaa, riitelyn välttämiseksi.

Tämä uusi systeemi on hankala. En tainnut katsoa nuolta, vaan luulin vain kysymyksen tarkoitetun greenille. En halua riidellä kanssasi. En sitä ole koskaan halunnut tehdä. Jo alussa ihmettelin sitä, että sinussa näkyi vihamielisyyttä kohtaani. Pyydän anteeksi, jos tietämättäni olen sinua loukannut.
        Minulla on työpäivä ja joudun poistumaan palstalta, mutta toivosin sinun kertovat mitä tein väärin ja sinua vastaan. Palaan palstalle kunhan kerkeän.

• ei nimmaria kirjoitti:

>>Ahtaan portin sisäpuolella .. ei tarvitse enää tehdä parannusta>Ihminen syntyy vasta ahtaan portin sisäpuolella uudeksi

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

no, onko Jeesus neuvonut että hänestä, joka on sen
        näkymättömän Jumalan kuva saisi tehdä ihmisen käsin kuvaa?

Ja kuitenkin helluntalaisilla niitä on.

Ja onko Jeesus neuvonut, että pidä lepopäivänäsi viikon 1. päivä sunnuntai,
        vaiko 7.s päivä sapatti?

" Parannuksen tekeminen on sitä, että tekee Jeesuksen neuvon mukaan"
        (ei nimmaria)

sANOOKO EI NIMMARIA? " sAPATTISI PIDÄ ITSE, JA SEN ANTAMAT SIUNAUKSET PIDÄ ITSE,
        Niitä minä en tahdo sormellanikaan liikauttaa!

• benedi
        Jonah kirjoitti:

Kumpi on ensin?
        Tie vai ahdas portti.

Ensin on aina tie, ja tielle pystyteään portti, jonka
        edessä on portinvartija!

Jos Jeesus on portti/ ovi..kuka kumma on portinvartija,
        joka avaa oven?
        Ovi ei aukene itsestään, joku aina avaa sen....vaikkapa automaatti,..mutta Jumalan valtakunna oven edessä on portinvartija, ja se ei ole Pietari!

• ei nimmaria
        benedi kirjoitti:

no, onko Jeesus neuvonut että hänestä, joka on sen
        näkymättömän Jumalan kuva saisi tehdä ihmisen käsin kuvaa?

Ja kuitenkin helluntalaisilla niitä on.

Ja onko Jeesus neuvonut, että pidä lepopäivänäsi viikon 1. päivä sunnuntai,
        vaiko 7.s päivä sapatti?

" Parannuksen tekeminen on sitä, että tekee Jeesuksen neuvon mukaan"
        (ei nimmaria)

sANOOKO EI NIMMARIA? " sAPATTISI PIDÄ ITSE, JA SEN ANTAMAT SIUNAUKSET PIDÄ ITSE,
        Niitä minä en tahdo sormellanikaan liikauttaa!

benedi, Jeesus sanoo olevansa sapatinkin Herra. Sapatti ei ole Herra, vaan Herra on Jeesus. Pidän ja pyhitän lepopäivän mielelläni. Minulle riittää kuusi päivää työtä. Pidän lepopäivän sunnuntaipäivänä. Sapatinlaki kuuluu jollekin muulle kuin minulle. Kymmenen käskyä kuuluu minulle, koska Jeesus sanoo niin.

• ei nimmaria
        Semper.Fidelis kirjoitti:

>>Ahtaan portin sisäpuolella .. ei tarvitse enää tehdä parannusta>Ihminen syntyy vasta ahtaan portin sisäpuolella uudeksi

Ahtaan portin sisäpuolella eletään Hengessä, ei lihassa.

• ei nimmaria
        benedi kirjoitti:

edessä on portinvartija!

joka avaa oven?
        Ovi ei aukene itsestään, joku aina avaa sen....vaikkapa automaatti,..mutta Jumalan valtakunna oven edessä on portinvartija, ja se ei ole Pietari!

Jeesus on Ovi, josta pääsevät sisään vain he, jotka tahtovat elää rakkaudenlaissa. Jumalan kuvan itseensä tehneet, tai hankkineet eivät pääse Jeesus Ovesta sisään. Älä sure sitä benedi, sillä minullakin oli jonkinlainen jumalankuva, mutta elävä Jumala särki sen. Jos sinullakin on jokin kuva, joka estää ahtaasta portista sisään pääsemistä, niin huuda avuksesi Herraa. Hän tulee ja särkee jumalankuvan ja sen jälkeen Hän on Kuningas ja Herra.

• ei nimmaria kirjoitti:

Ahtaan portin sisäpuolella eletään Hengessä, ei lihassa.

2.Kor.10:3 "Vaikka me vaellammekin lihassa,
        emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;"

Paavali siis sanoo: VAELLAMMEKIN LIHASSA!

Gal.2:20 "minkä nyt elän lihassa, sen minä elän
        Jumalan Pojan uskossa"

Paavali siis sanoo: MINKÄ NYT ELÄN LIHASSA!

1.Tim.3:16 "Ja tunnustetusti suuri on jumalisuuden
        salaisuus: Hän, joka on ilmestynyt lihassa,"

Paavali siis sanoo: ON ILMESTYNYT LIHASSA!

Sana, Kristus Jeesus, ilmestyi lihassa. Hän TULI lihaksi ja asui keskellämme. Olla lihassa on ERI ASIA kuin elää lihan MUKAAN.

1.Piet.4:2 "ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan."

Pietari siis sanoo: LIHASSA VIELÄ ELETTÄVÄÄ AIKAA!

Apostolit Paavali ja Pietari sekä myös Vapahtajamme Jeesus kaikki elivät ja asuivat LIHASSA, kun vaelsivat maan päällä. Mutta tämä on tärkeää: he EIVÄT vaeltaneet lihan mielen mukaan, vaan Hengen.

Sinä ei-nimmari väität ohittaneesi apostolit ja myös Jeesuksen ja päässeesi epämääräisen 'ahtaan portin' läpi johonkin yliluonnolliseen "supernatural-tilaan", jossa et enää elä lihassa, vaan hengessä.

Tiedän ainakin yhden toisen henkilön, joka väittää saavuttaneensa vastaavanlaisen tilan. Kaikki, jotka ovat vähänkään seuranneet S24-Raamattu-palstaa, tietävät kenestä 'suurmiehestä' on kysymys. Onpa tuolla naapuripalstan veijarilla samalla tavalla adjutanttikin kuten sinulla. Adjutanttinne molemmilla palstoilla ovat sokean kiivaita supernatural'insa seuraajia, mutta kumpikaan ei ole vielä päässyt esikuvansa perässä 'ahtaan portin läpi', oman kuvauksensa mukaan.

Mielenkiintoista, eikö totta!! Pidän arviotani vielä "työversiona".

Tutkitaan asiaa kaikessa rauhassa, toivottavasti johtopäätökseni ei pidä ainakaan täysin paikkaansa, vaikka viitteet ovatkin painavanoloiset.

• puolustaja puolustaa

Jumalan Pojan uskossa"

Sana, Kristus Jeesus, ilmestyi lihassa. Hän TULI lihaksi ja asui keskellämme. Olla lihassa on ERI ASIA kuin elää lihan MUKAAN.

1.Piet.4:2 "ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan."

Apostolit Paavali ja Pietari sekä myös Vapahtajamme Jeesus kaikki elivät ja asuivat LIHASSA, kun vaelsivat maan päällä. Mutta tämä on tärkeää: he EIVÄT vaeltaneet lihan mielen mukaan, vaan Hengen.

Sinä ei-nimmari väität ohittaneesi apostolit ja myös Jeesuksen ja päässeesi epämääräisen 'ahtaan portin' läpi johonkin yliluonnolliseen "supernatural-tilaan", jossa et enää elä lihassa, vaan hengessä.

Tiedän ainakin yhden toisen henkilön, joka väittää saavuttaneensa vastaavanlaisen tilan. Kaikki, jotka ovat vähänkään seuranneet S24-Raamattu-palstaa, tietävät kenestä 'suurmiehestä' on kysymys. Onpa tuolla naapuripalstan veijarilla samalla tavalla adjutanttikin kuten sinulla. Adjutanttinne molemmilla palstoilla ovat sokean kiivaita supernatural'insa seuraajia, mutta kumpikaan ei ole vielä päässyt esikuvansa perässä 'ahtaan portin läpi', oman kuvauksensa mukaan.

Tutkitaan asiaa kaikessa rauhassa, toivottavasti johtopäätökseni ei pidä ainakaan täysin paikkaansa, vaikka viitteet ovatkin painavanoloiset.

semperi, osaatko lukea?
        13 Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.
        14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

• etsivä löytää
        ei nimmaria kirjoitti:

benedi, Jeesus sanoo olevansa sapatinkin Herra. Sapatti ei ole Herra, vaan Herra on Jeesus. Pidän ja pyhitän lepopäivän mielelläni. Minulle riittää kuusi päivää työtä. Pidän lepopäivän sunnuntaipäivänä. Sapatinlaki kuuluu jollekin muulle kuin minulle. Kymmenen käskyä kuuluu minulle, koska Jeesus sanoo niin.

Vastaus ei nimmarille. . . .. Sinut on niin pahasti lapsesta asti aivopesty, että koville ottaa että totuus sinuun uppoaa.
        Pyydä kuitenkin Jumalalta viisautta ymmärrykseesi.

• puolustaja puolustaa kirjoitti:

semperi, osaatko lukea?

Lukea osaan, kiitos kysymästä. Miten on sinun laitasi:)

Kiinnostaako sinua totuus? Jos kiinnostaa, niin annappa veli vapaudessasi ja rakkaudessa palstakumppaneitasi palvellen kommentti siihen, mitä kirjoitin 6.7.2011 12:55. Unohda semperi ja sorvaa kommentti, kiitos.

• benedi=siunattu
        ei nimmaria kirjoitti:

Etukäteen näköjään tiesin, mitä tämä " ei nimmaria"
        onttopäinen mies sanoisi.

Kymmenen käskyä kuuluu mukamas tälle hölmölle, mutta IV.s -käsky ei kuuluu, joka sisältyy tähän kymmeneen käskyyn.

Kun puhut tyhmän kuullen, hän katsoo sinun sanasi ylen!

• ei nimmaria
        etsivä löytää kirjoitti:

Vastaus ei nimmarille. . . .. Sinut on niin pahasti lapsesta asti aivopesty, että koville ottaa että totuus sinuun uppoaa.
        Pyydä kuitenkin Jumalalta viisautta ymmärrykseesi.

etsivä löytää. Ei minua ole kukaan aivopessyt. Olen vapaasta tahdostani ottanut vastaan Jumalan lahjan, jonka voimalla saan uskoa. Olen saanut kulkea lihan ristille naulaamisen kautta ahtaasta portista sisään avaralle paikalle. Tämä paikka on hyvä, koska saan olla koko ajan Kuninkaani kanssa. Hän ohjaa minua täällä, kuten ohjasi minut oikealle tiellekkin. Jumalan valtakunta on todellista rauhaa ja iloa. Tänäkin aamuna heräsin rauhallisin tyytyväisin mielin, ilman huolen häivää. Luottamus Jeesuksen on niin syvä, että se voittaa kaiken.

Jumalan valtakunta on todellakin olemassa, mutta sitä ei voi nähdä näillä silmillämme. Se on sisällä Jumalan lapsissa ja joka väittää, että se ei ole rauhaa ja iloa, ei tunne Jumalan valtakuntaa. Monen ahdistuksen kautta tie käy valtakuntaan, jonka Kuningas on Jeesus Kristus. Masennut, ahdistukset, toivottomuudet ja kaikki kyyneleet on pyyhitty pois Jumalan valtakunnan asukkaalta.

• ei nimmaria
        benedi=siunattu kirjoitti:

Etukäteen näköjään tiesin, mitä tämä " ei nimmaria"
        onttopäinen mies sanoisi.

Kymmenen käskyä kuuluu mukamas tälle hölmölle, mutta IV.s -käsky ei kuuluu, joka sisältyy tähän kymmeneen käskyyn.

Kun puhut tyhmän kuullen, hän katsoo sinun sanasi ylen!

benedi, älä hauku ihmisiä ja jos haukut niin siitä näkee heti, että rakkaudenlaki ei ole sinulla voimassa. Rakkaudenlaki pitää kaikki käskyt voimassa. Usko Jeesukseen, seuraa Häntä kieltäen oman lihan tahto. Tuonkin lähimmäisen haukkumistarpeen. Saat nähdä, että Jeesus johdattaa sinut ristinkautta avaralle paikalle. Ensin on parrannus ja sen jälkeen vapaus. Uskonoppi muodostuu väkisinkin oikeaksi, kun uskoo Jeesukseen ja seuraa Häntä.

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

benedi, älä hauku ihmisiä ja jos haukut niin siitä näkee heti, että rakkaudenlaki ei ole sinulla voimassa. Rakkaudenlaki pitää kaikki käskyt voimassa. Usko Jeesukseen, seuraa Häntä kieltäen oman lihan tahto. Tuonkin lähimmäisen haukkumistarpeen. Saat nähdä, että Jeesus johdattaa sinut ristinkautta avaralle paikalle. Ensin on parrannus ja sen jälkeen vapaus. Uskonoppi muodostuu väkisinkin oikeaksi, kun uskoo Jeesukseen ja seuraa Häntä.

Siinäpä se!! " Jeesus meni tapansa mukaan sapattina synagookaan"....
        Ja kuka menee sunnuntaina synagookaan/ kirkkoon?

Lainrikkojat tietenkin. " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn hänen rakkaudessaan" Jeesus.

..se, joka ei pidä hänen käskyjänsä, johon sapatti-läskykin kuuluu IV.s käsky, se on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.

Ei nimmaria, on valehtelija, siitä hetkestä, kun hän tiesi mitä on tehtävä, eikä tee.

"Question: " What day was the Sabbath?( Mikä päivä on sapatti?)
        "Answer: Saturday (lauantai)
        Question: Who changed it ? ( Kuka muutti sen)
        "Answer": The Catholic Church" ( Katolinen kirkko)

From Rev. Dr. Butler´s Catechism Revised, p. 57

Se, oli Katolinen Kirkko joka Jeesuksen Kristuksen antaman auktoriteetin nojalla muutti lepopäivän sunnuntaille.

Ihmiselle ei ole kuitenkaan annettu tällaista valtaa, että joku ihminen voisi muuttaa Pyhän Jumalan lakia.
        Sehän on ikuinen!
        " Ketä tottelemaan ja palvelemaan te antaudutte, sen palvelijoita te olette."

"ei nimmaria" tottelee " herra jumala, paavia...jota tämä
        kaveri pitää jeesuksena , eli jumalanaan!

Ensimmäinen sunnuntai laki julkaistiin Marraskuun 7 pnä 321
        jälkeen Kristuksen

Se, löytyy täältä: -Corpus Juris Civilis Cod; lib. 3 tit. 12, 3.

Seitsemäspäivä on Kristuksen sapatti, koska Jumalahan sen asetti, ja Kristus oli Jumala Joh 1: 1-3

Mark 2: 27, 28 " Sapatti on asetettu ihmistä varten...ja ihminenhän ," ei nimmaria" on

Enkelit eivät sapattia viettäne, mutta " ei nimmaria" joka on tullut tänne kylvämään laittomuutta, hän katsoo että sunnuntai -pyhä on asetettu häntä varten!

Paavi onkin hänen jumalansa,..ja paavin jumala ei ole Kristus!
        Kulkeeko kaksi jumalaa yhdessä, jos eivät ole keskenänsä
        lepopäivästä sopineet???

Minä en " ei nimmarin" raamattutietoutta kovin korkealle
        nostaisi!

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

Kuulepas, ei nimmaria, miksi et minua kiitä, kun ohjaan sinua oikealle tielle Jumalan nimen tähden?

" Nuhtelepa tyhmää hän sinua moittii, mutta nuhtelepa viisasta, hän sinua kiittää"

• ei nimmaria
        benedi kirjoitti:

Kuulepas, ei nimmaria, miksi et minua kiitä, kun ohjaan sinua oikealle tielle Jumalan nimen tähden?

" Nuhtelepa tyhmää hän sinua moittii, mutta nuhtelepa viisasta, hän sinua kiittää"

Kiittäisin, jos olisi tarvetta kiittää. Minut ohjasi oikealle tielle Jeesus. Jos sapatin laki kuuluu sinulle, niin pidä se. Minulle se ei kuulu, vaan minulle kuuluu kymmenen käskyä, jotka pysyvät voimassa RAKKAUDESSA. Jumala käskee pyhittää lepopäivän ja sen teen ilolla.

Käskyt näyttävät synnin ja kuoleman, mutta ne eivät ole Herra. Herra on Jeesus Kristus, joka pelasti laista laittomat. Antoi laittomille rakkautensa, jossa jokainen käsky pysyy täytettynä, ei kumottuna. Sen jälkeen ihminen ei enää todellakaan ole laiton, vaan elää täytetyssä laissa. Hän on saanut Jumalan Hengen voimasta rakkauden, joka ei riko lakia.

Olen lukenut Vanhasta Testamentista sapatinlaista. Jumala joutui tekemään tuon lain hyvin voimaakkaaksi siihen aikaan, kun kansa eli vielä orjuuden jälkeistä aikaa, ei vielä vapaan miehen aikaa. Orjuuden jälkeen oli pyrkimässä oman kansan keskeltä orjuuttajia. He olisivat orjuuttaneet kansansa jäsenet uudelleen tekemään työtä levotta, mutta sitä Jumala ei sallinut. Kuka tuntee, että hänelle kuuluu sapatinlaki, pitäköön sen.

Minä olen vapaa laista ja ilolla pidän yhden päivän lepopäivänä. En ole vapaa laista niin, että olisin lain rikkoja, vaan minulla on Kristuksen laki, joka pitää käskyt voimassa.

• ei nimmaria
        benedi kirjoitti:

Siinäpä se!! " Jeesus meni tapansa mukaan sapattina synagookaan"....
        Ja kuka menee sunnuntaina synagookaan/ kirkkoon?

Lainrikkojat tietenkin. " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn hänen rakkaudessaan" Jeesus.

..se, joka ei pidä hänen käskyjänsä, johon sapatti-läskykin kuuluu IV.s käsky, se on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.

Ei nimmaria, on valehtelija, siitä hetkestä, kun hän tiesi mitä on tehtävä, eikä tee.

"Question: " What day was the Sabbath?( Mikä päivä on sapatti?)
        "Answer: Saturday (lauantai)
        Question: Who changed it ? ( Kuka muutti sen)
        "Answer": The Catholic Church" ( Katolinen kirkko)

From Rev. Dr. Butler´s Catechism Revised, p. 57

Se, oli Katolinen Kirkko joka Jeesuksen Kristuksen antaman auktoriteetin nojalla muutti lepopäivän sunnuntaille.

Ihmiselle ei ole kuitenkaan annettu tällaista valtaa, että joku ihminen voisi muuttaa Pyhän Jumalan lakia.
        Sehän on ikuinen!
        " Ketä tottelemaan ja palvelemaan te antaudutte, sen palvelijoita te olette."

"ei nimmaria" tottelee " herra jumala, paavia...jota tämä
        kaveri pitää jeesuksena , eli jumalanaan!

Ensimmäinen sunnuntai laki julkaistiin Marraskuun 7 pnä 321
        jälkeen Kristuksen

Se, löytyy täältä: -Corpus Juris Civilis Cod; lib. 3 tit. 12, 3.

Seitsemäspäivä on Kristuksen sapatti, koska Jumalahan sen asetti, ja Kristus oli Jumala Joh 1: 1-3

Mark 2: 27, 28 " Sapatti on asetettu ihmistä varten...ja ihminenhän ," ei nimmaria" on

Enkelit eivät sapattia viettäne, mutta " ei nimmaria" joka on tullut tänne kylvämään laittomuutta, hän katsoo että sunnuntai -pyhä on asetettu häntä varten!

Paavi onkin hänen jumalansa,..ja paavin jumala ei ole Kristus!
        Kulkeeko kaksi jumalaa yhdessä, jos eivät ole keskenänsä
        lepopäivästä sopineet???

Minä en " ei nimmarin" raamattutietoutta kovin korkealle
        nostaisi!

benedi, tässä on meille kaikille hyviä ohjeita:

Roomalaiskirje 14
        1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
        8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
        9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
        10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
        11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
        12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
        13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
        14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
        15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
        16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
        17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
        18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
        19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
        20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

• greeeeen

Jumalan Pojan uskossa"

Semper, Kristuksen oman ruumis on Pyhän Hengen temppeli. Kuinka Pyhän Hengen temppeli voisi olla täynnä syntiä?

On mielenkiintoista, että poistatettuasi Synnittömyys on mahollista - otsikolla olleen kirjoitukseni, alat taas jauhaa tuota samaa väitettäsi, jonka mukaan ihminen ei voi pyhittyä täällä. Höpinäsi EI OLE Raamatun sanan mukaista!
        _______

12 Ja teille Herra antakoon yhä enemmän ja runsaammin rakkautta toisianne kohtaan ja kaikkia kohtaan, niinkuin meilläkin on teitä kohtaan,

13 vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.

(1. Tess. 3:12-13)
        _______

23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

(1. Tess. 5:23-24)

• greeeeen

Jumalan Pojan uskossa"

Nyt tämä 'adjutantti' (minuahan tietysti tarkoitat) pyytää Semperiä näyttämään viesteistäni ne kohdat, joissa puhun omasta uudestisyntymisestäni ja siitä olenko/enkö ole mennyt sisälle ahtaasta portista!

Löytänet sen aivan palstakirjoitteluni alkuaikoina sanomani "en ole missään väittänytkään olevani uudestisyntynyt", mutta kerrohan, mihin muuhun väitteesi minusta perustat.

...vai tulitkohan, ystäväiseni, TAAS suoltaneeksi väitteitä ihan mututuntumasi pohjalta?!

• jaotteletko osiin
        ei nimmaria kirjoitti:

Kiittäisin, jos olisi tarvetta kiittää. Minut ohjasi oikealle tielle Jeesus. Jos sapatin laki kuuluu sinulle, niin pidä se. Minulle se ei kuulu, vaan minulle kuuluu kymmenen käskyä, jotka pysyvät voimassa RAKKAUDESSA. Jumala käskee pyhittää lepopäivän ja sen teen ilolla.

Käskyt näyttävät synnin ja kuoleman, mutta ne eivät ole Herra. Herra on Jeesus Kristus, joka pelasti laista laittomat. Antoi laittomille rakkautensa, jossa jokainen käsky pysyy täytettynä, ei kumottuna. Sen jälkeen ihminen ei enää todellakaan ole laiton, vaan elää täytetyssä laissa. Hän on saanut Jumalan Hengen voimasta rakkauden, joka ei riko lakia.

Olen lukenut Vanhasta Testamentista sapatinlaista. Jumala joutui tekemään tuon lain hyvin voimaakkaaksi siihen aikaan, kun kansa eli vielä orjuuden jälkeistä aikaa, ei vielä vapaan miehen aikaa. Orjuuden jälkeen oli pyrkimässä oman kansan keskeltä orjuuttajia. He olisivat orjuuttaneet kansansa jäsenet uudelleen tekemään työtä levotta, mutta sitä Jumala ei sallinut. Kuka tuntee, että hänelle kuuluu sapatinlaki, pitäköön sen.

Minä olen vapaa laista ja ilolla pidän yhden päivän lepopäivänä. En ole vapaa laista niin, että olisin lain rikkoja, vaan minulla on Kristuksen laki, joka pitää käskyt voimassa.

ei nimmaria
        hyvin puolustat. Kerrot, että olet vapaa laista, joten pidät yhden päivän lepopäivänä viikosta. Ja jatkat, en ole vapaa laista, niin että sitä rikkoisin, vaan sinulla on Kristuksen laki, joka pitää käskyt voimassa.

Sanot, että sinulle ei kuulu käsky, jossa mainitaan sapatti. Tarkoitatko, että jae 8 kuuluu vaan sinulle ja loppuosa ei kuulu.
        8 Muista pyhittää lepopäivä.
        9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
        10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
        11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.

• Gal.5:13-26

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

Ei nimmaria ei ole viisaudella pilattu, ...Hänellä on mukamas Kristuksen laki ,joka pitää käskyt voimassa, ..mutta vain 8, tai 9
        käskyä.

Ei nimmari opettaa kuitenkin että: " Älkää luulko että minä olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään" Matt 5: 17

Ei nimmaria ajattelee: " No, kerran Jeesus ei ymmärtänyt lakia kumota, niin kun minä paavin lapsi kumoan sapattikäskyn, niin silloinhan kumoutuu kaikki muutkin käskyt.

Se, joka noudattaa lakia on vapaa laista, mutta se joka sitä rikkoo, niin hän joutuu lain alle!
        Ja siellä ei nimmaria elelee.

Sapatti on tosin asetettu ihmistä varten, kertoo , ei nimmaria,
        Mark 2: 27, 28...mutta minäpä en olekaan ihminen,
        tämä aivoittelee.

Onko laki sitten syntiä, kysytään ei nimmarilta!
        Hän vastaa: " Ei laki ole syntiä, vaan minä, ei nimmaria , elän synnin orjuudessa"

No, sitähän tässä on ounasteltutkin

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

benedi, tässä on meille kaikille hyviä ohjeita:

Roomalaiskirje 14
        1 Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
        2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
        3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
        4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
        5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa.
        7 Sillä ei kukaan meistä elä itsellensä, eikä kukaan kuole itsellensä.
        8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
        9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
        10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
        11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
        12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
        13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
        14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
        15 Mutta jos veljesi tulee murheelliseksi ruokasi tähden, niin sinä et enää vaella rakkauden mukaan. Älä saata ruuallasi turmioon sitä, jonka edestä Kristus on kuollut.
        16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;
        17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
        18 Joka tässä kohden palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
        19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
        20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
        22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

Heittelet Raamatun jakeita, kuin miekan pistoja, mutta ymmärrätkö mitä luet?

" Kuinka ymmärtäisin, sanoo ei nimmaria, kun ei ole ketään joka
        selittäisi"
        Aivan Jeesuksesi pitää sunnuntaita epäpyhänä, ja hänelle se on epäpyhä.

Sinä taas pidät sunnuntaita pyhänä, jota Jeesus pitää epäpyhänä, kukin olkoon mielessään täysin varma.

Jeesus on mielessään täysin varma, että hän heittää helvetin tuleen kaikki jotka ovat pahennukseksi,..ja jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Ei nimmaria on puolestaan täysin varma, että hän saa rikkoa Jumalan lakia, ja Jeesus silittää vain hänen päätään!

ei nimmaria sanoo: " Syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta,..mutta koska en halua IV ttä käskyä oppia tuntemaan, ei se ole minulle synti!

Jos joku pitää jotakin pyhänä, olkoon omsaa mielessään täysin varma.

Jeesus on täysin varma että: " Niin laki on kuitenkin Pyhä, käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä" jae Room 7: 7,12

Mutta johtopäätös on että: ei nimmaria on paha,epäpyhä,
        ja epävanhurskas

• benedi kirjoitti:

edessä on portinvartija!

joka avaa oven?

>> Jos Jeesus on portti/ ovi..kuka kumma on portinvartija

• benedi
        kirjoitti:

>> Jos Jeesus on portti/ ovi..kuka kumma on portinvartija

Hyvä yritys...mutta tässä kertomuksessa Portinvartijassa, Jeesus ei hae noita.

Kuka on portinvartija, joka saa Jeesus oven aukeamaan?

Minä olen ovi! Jeesus, Kuka on portinvartija?

Suureen kaupunkiin mentäessä ovella on aina portinvartija, yleensä kaksi

• benedi kirjoitti:

No, minä vastasin, että Pyhä Henki.

• §
        benedi kirjoitti:

Ei nimmaria ei ole viisaudella pilattu, ...Hänellä on mukamas Kristuksen laki ,joka pitää käskyt voimassa, ..mutta vain 8, tai 9
        käskyä.

Ei nimmari opettaa kuitenkin että: " Älkää luulko että minä olen tullut lakia ja profeettoja kumoamaan, en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään" Matt 5: 17

Ei nimmaria ajattelee: " No, kerran Jeesus ei ymmärtänyt lakia kumota, niin kun minä paavin lapsi kumoan sapattikäskyn, niin silloinhan kumoutuu kaikki muutkin käskyt.

Se, joka noudattaa lakia on vapaa laista, mutta se joka sitä rikkoo, niin hän joutuu lain alle!
        Ja siellä ei nimmaria elelee.

Sapatti on tosin asetettu ihmistä varten, kertoo , ei nimmaria,
        Mark 2: 27, 28...mutta minäpä en olekaan ihminen,
        tämä aivoittelee.

Onko laki sitten syntiä, kysytään ei nimmarilta!
        Hän vastaa: " Ei laki ole syntiä, vaan minä, ei nimmaria , elän synnin orjuudessa"

No, sitähän tässä on ounasteltutkin

>> Ei nimmaria ei ole viisaudella pilattu

• benedi = siunattu
        kirjoitti:

No, minä vastasin, että Pyhä Henki.

Vastaus, PH- ei ole oikea,vastaus

• benedi
        § kirjoitti:

>> Ei nimmaria ei ole viisaudella pilattu

on sanonut:..." kuka on niin sokea kuin Herranpalvelija, tahi niin sokea kuin minun palkkalaiseni

• Markku Tampio
        benedi kirjoitti:

Jeesuksen nimi ja Jeesuksen veri on se Portinvartija, joka avaa Helmiportin.

Joka ottaa syntinsä anteeksiantamuksen vastaan Jeesuksen nimesä ja veressä, se pääsee portista sisälle iankaikkiseen elämään.

• benedi
        Markku Tampio kirjoitti:

Jeesuksen nimi ja Jeesuksen veri on se Portinvartija, joka avaa Helmiportin.

Joka ottaa syntinsä anteeksiantamuksen vastaan Jeesuksen nimesä ja veressä, se pääsee portista sisälle iankaikkiseen elämään.

Ei osannut Tampiokaan arvata, kuka on portinvartija,
        josta Jeesus puhui!

Jeesus ja Jeesuksen nimi on portti eli ovi.
        Jeesuksen veri, ei vartioi portilla. Johanneshan teki tietä Jeesuksen tulolle, kastamalla ihmisiä, kun he tunustivat,
        syntinsä.

Milloinkas Johanneksen tienteko päättyi? No, tietenkin
        silloin kun Jeesus vuodatti verensä, lainrikkojien takia.

Johanneshan ei voinut syntejä poistaa kastamalla ihmisiä, ..mutta kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa, ja hyvällä omallatunnolla on helppo sopia syntinsä.
        kun Jeesus tarjoaa soivintoverensä syntisen puolesta, joka on
        katsettu, sen jälkeeen kun synnit on tunnustettu-

Mutta veri ei ole portinvartija!

• benedi=siunattu
        ei nimmaria kirjoitti:

" Pidän ja pyhitän lepopäivän mielelläni. Minulle riittää
        kuusi päivää työtä"

Pidän lepopäivän sunnuntaipäivänä. " Ei nimmaria.

" Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ( mm.Jumalan lain rikkomus) ja rukoillaa toistenne puolesta, että te parantuisitte;
        vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras" Jaakob 5: 16

Olisko ketään vanhurskasta, lain mukaan ajattelevaa, joka voisi rukoilla ei nimmarin puolesta

• pelastus?
        puolustaja puolustaa kirjoitti:

semperi, osaatko lukea?

puolustaja puolustaa, täytätkö sinä käskyn "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Kuinka kovasti yrität sitä täyttää. Miten jos epäonnistut? Tuleeko siihen teot mukaan, vai ilman tekoja, et vaa sanoo, et rakastan tuota ja tuota melkein kun iteeni, ei vaan ainakin yhtä paljon kun itteeni. Riittääks se vai minkä verran pitää tekoja tehä... Vai täyttääkö Jeesus sitä para aikaa... vaan mite se on.. Sen jälkeekö onko kaikesta laista vapaa.. Onko se niinkuin korvauslakai, että sillä kaikki korvataan ja voi näin ansaita pelastuksen.

• + risti vain

Tärkeä avaus. Kertoisitko, mitä sinulle avautuu
      kahdesta ensimmäisestä lainaamastasi jakeesta:

Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi.

Gal 5:1-2

• ei nimmaria

Jeesus todellakin vapautti meidät vapauteen. Vapaa ei tee syntiä, eikä elä orjuudessa. Varsinkin tuohon aikaan, jossa Paavali vaikutti, oli paljon heitä, jotka houkuttelivat kristittyjä palaamaan uudelleen lihan ympärileikkauksiin, aikoihin perustuviin tekoihin Mooseksen lain mukaan ja kaikkeen siihen mitä usko vaati ENNEN Jeesusta.
        Nyt on käynyt niin ikävästi, että on perustettu lahkoja tuon Paavalin opetuksen päälle. On luultu, että käskyt eivät ole enää voimassa, vaan Jeesus on ne poistanut. Paavali puhuu Mooseksen laista ja lihan ympärileikkaamisesta, ei käskyistä.
        Käskyt ovat ikuiset, ne ovat liitonarkissa. Vapauteen vapautettu ei niitä riko. Käskyt, jotka täyttyvät rakkaudenlaissa, ovat se usko Jeesuksen uskon kanssa, jota vastapuolelta vihataan niin paljon, että lohikäärme kulkee persässä tappaakseen tuon uskon.

Käskyt pysyvät voimassa vain Jeesuksen uskon kautta. Ei kukaan, joka rakastaa riko käskyjä. Käskyt näyttävät synnin ja kuoleman. Ne näyttävät tarpeen parannuksen teolle.
        Uskovainen elää täytetyssä laissa. Sen minkä joudumme elämään vielä lihassa, elämme Jumalan Pojan uskossa. Jumalan Poika täytti lain, ei kumonnut. Joka pääseet täyden rakkauden tuntemiseen, elää täytetyssä laissa.

Mitään lakia ei ole lain mukaan eläviä vastaan. Laki on lain rikkojia vastaan.

Vapauteen Jeesus vapautti meidät.

• + risti vain
        ei nimmaria kirjoitti:

Jeesus todellakin vapautti meidät vapauteen. Vapaa ei tee syntiä, eikä elä orjuudessa. Varsinkin tuohon aikaan, jossa Paavali vaikutti, oli paljon heitä, jotka houkuttelivat kristittyjä palaamaan uudelleen lihan ympärileikkauksiin, aikoihin perustuviin tekoihin Mooseksen lain mukaan ja kaikkeen siihen mitä usko vaati ENNEN Jeesusta.
        Nyt on käynyt niin ikävästi, että on perustettu lahkoja tuon Paavalin opetuksen päälle. On luultu, että käskyt eivät ole enää voimassa, vaan Jeesus on ne poistanut. Paavali puhuu Mooseksen laista ja lihan ympärileikkaamisesta, ei käskyistä.
        Käskyt ovat ikuiset, ne ovat liitonarkissa. Vapauteen vapautettu ei niitä riko. Käskyt, jotka täyttyvät rakkaudenlaissa, ovat se usko Jeesuksen uskon kanssa, jota vastapuolelta vihataan niin paljon, että lohikäärme kulkee persässä tappaakseen tuon uskon.

Käskyt pysyvät voimassa vain Jeesuksen uskon kautta. Ei kukaan, joka rakastaa riko käskyjä. Käskyt näyttävät synnin ja kuoleman. Ne näyttävät tarpeen parannuksen teolle.
        Uskovainen elää täytetyssä laissa. Sen minkä joudumme elämään vielä lihassa, elämme Jumalan Pojan uskossa. Jumalan Poika täytti lain, ei kumonnut. Joka pääseet täyden rakkauden tuntemiseen, elää täytetyssä laissa.

>> jos ympärileikkautatte itsenne,
        niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi

• ei nimmaria
        + risti vain kirjoitti:

>> jos ympärileikkautatte itsenne,
        niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi

risti vain. Jos ihminen ympärileikkauttaa lihansa, hän ei usko Jeesukseen ja uuteen liittoon, vaan uskoo vanhan liiton aikaisiin tekoihin ja luulee niiden olevan hyödyksi pelastuksen kannalta. Uudessa liitossa, joka on parempi liitto, ihmisen ei tule ympärileikkauttaa lihaansa, sillä Jumala tekee uskon kautta ihmiseen ympärileikkauksen.

Uusi liitto perustuu Jumalan LUPAUKSILLE, ei vanhan liiton teoille. Uudessa liitossa Jeesus on NEUVONANTAJA, jota kuulemalla ihminen syntyy uudeksi.

• ei nimmaria kirjoitti:

>>lohikäärme kulkee persässä tappaakseen tuon uskon.

• ei nimmaria

Mainitsinko jotakin sinusta?

Ilm. 12:17
        Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

• ei nimmaria kirjoitti:

Mainitsinko jotakin sinusta?

Ilm. 12:17
        Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus.

Et maininnut ketään kirjoittajaa, mutta heittosi osoitteeksi tarkoitit palstalla kohtaamasi >>vastapuolen vihanvastapuolelta vihataan niin paljon, että lohikäärme kulkee persässä tappaakseen tuon uskon

• greeeeen

Voi Semper hyvä, sinäkö neuvot täällä toisia olemaan herjaamatta ja teet muka rakkauden palvelusta jollekin!?!

Aletaanko taas katselemaan omia kirjoituksiasi? Niistä löytyy todellista herjaamista. 'Ei nimmaria' laittoi ainoastaan esille raamatunkohdan.

Muistatko muuten, mitä raamatunkohtia laitoit minulle heti palstalle tultuani..?

• greeeeen

Et maininnut ketään kirjoittajaa, mutta heittosi osoitteeksi tarkoitit palstalla kohtaamasi >>vastapuolen vihanvastapuolelta vihataan niin paljon, että lohikäärme kulkee persässä tappaakseen tuon uskon

...tässä kohtaa on vielä pakko kysyä Semperiltä:

Luuletko tosiaankin olevasi niin suuressa asemassa, että sinä olisit se vastapuoli, josta 'ei nimmaria' kirjoitti? Etkö ymmärrä, että vastapuoli on kaikki, koko se maailma, joka on Jumalaa ja Hänen tahtoaan vastaan?!

Miksi otat kaiken noin kovin itseesi? Jatkuva ruma henkilöihin käymisesi saattaa olla pahasti loukatun ihmisen aiheeton, jatkuva puolustusreaktio. Tutkiskelepa joskus itseäsi oikein kunnolla.

• Room 8:9
        ei nimmaria kirjoitti:

risti vain. Jos ihminen ympärileikkauttaa lihansa, hän ei usko Jeesukseen ja uuteen liittoon, vaan uskoo vanhan liiton aikaisiin tekoihin ja luulee niiden olevan hyödyksi pelastuksen kannalta. Uudessa liitossa, joka on parempi liitto, ihmisen ei tule ympärileikkauttaa lihaansa, sillä Jumala tekee uskon kautta ihmiseen ympärileikkauksen.

Uusi liitto perustuu Jumalan LUPAUKSILLE, ei vanhan liiton teoille. Uudessa liitossa Jeesus on NEUVONANTAJA, jota kuulemalla ihminen syntyy uudeksi.

Eli jos tavoittelet vanhurskautta lihan käsivarren avulla,
        olet omillasi.
        Mutta jos otat vanhurskauden vastaan Jumalan lahjana,
        voit elää lupausten varassa.

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

ei nimmaria kertoo: " Vapauteen vapautettu ei käskyjä (10)
        riko"...ja jatkaa " paitsi sabatti , lepopäiväkäskyä tuota IV. ttä
        käskyä!

Yhdeksän käskyä vapautettu jaksaa pitää, mutta kymmenen pitäköön ja täyttäköön Jeesus itse! arvelee ei nimmaria!

• Apostolit Paavali ja Pietari sekä myös Vapahtajamme Jeesus kaikki elivät ja asuivat LIHASSA, kun vaelsivat maan päällä. Mutta tämä on tärkeää: he EIVÄT vaeltaneet lihan mielen mukaan, vaan Hengen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9971825#comment-50182220-view

• greeeeen

...

Semper, Kristuksen oman ruumis on Pyhän Hengen temppeli. Kuinka Pyhän Hengen temppeli voisi olla täynnä syntiä?

On mielenkiintoista, että poistatettuasi Synnittömyys on mahollista - otsikolla olleen kirjoitukseni, alat taas jauhaa tuota samaa väitettäsi, jonka mukaan ihminen ei voi pyhittyä täällä. Höpinäsi EI OLE Raamatun sanan mukaista!
        _______

12 Ja teille Herra antakoon yhä enemmän ja runsaammin rakkautta toisianne kohtaan ja kaikkia kohtaan, niinkuin meilläkin on teitä kohtaan,

13 vahvistaaksensa teidän sydämenne nuhteettomiksi pyhyydessä meidän Jumalamme ja Isämme edessä, meidän Herramme Jeesuksen tulemuksessa, kun hän tulee kaikkien pyhiensä kanssa.

(1. Tess. 3:12-13)
        _______

23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

(1. Tess. 5:23-24)

• Gal.5:1-12
      <
      Paavali kirjoittaa asiasta, jonka hän on omakohtaisesti kokenut: Mitä on olla lain orja ja mitä on olla vapaa Kristuksessa.
      Paavali itse oli aikoinaan kulkenut loppuun lain ja tekojen tien. Niinpä hän nyt tekee kaikkensa varoittaakseen galatalaisiakin tuon tien mahdottomuudesta.

Vain Kristus voi vapauttaa meidät synnin, kuoleman ja perkeleen vallasta. Jumalan viha ei voi enää meitä kauhistaa. Saamme olla vapaita ja iloisia pelkäämättä tulevaa vihaa.

Elävä usko johtaa meidät rakkauden tekoihin (j.6). Uskonpuhdistajamme varoittaakin niitä, jotka laiminlyövät kymmenen käskyn harjoittamisen pitämästä itseään kristittyinä.

Pyhä Henki ei vaikuta ihmisen sydämessä vain uskoa vaan myös kristillistä elämää, kymmenen käskyn mukaisia tekoja. Oikeat kristityt vaeltavat uudessa elämässä, eivät "julkisissa synneissä".
      Väärät kristityt eivät usko; he ovat sisältä täynnä epäuskoa, kateutta ja vihaa. He elävät aviorikoksessa, ahneudessa ja pahansuopuudessa, juoppoudessa sekä kaikissa muissakin synneissä.

Apostoli ilmoittaa luottavansa galatalaisiin, vaikka onkin heihin suuresti pettynyt (j. 7-12).
      Jae 7 on nykykäännöksessämme: ”Te etenitte jo hyvää vauhtia. Kuka teidät on pysättänyt”.

Älä sinäkään anna minkään orjuuttaa itseäsi.
      Kristus Jeesus on sinut vapauttanut synnin ja perkeleen vallasta.

Paavalin tavoin älkäämme menettäkö toivoamme myöskään lähimmäistemme suhteen; Herra voi palauttaa heidätkin eksymyksen tieltä ja ”se, joka on hämmentänyt ajatuksemme, tulee saamaan rangaistuksensa” (j.10).
      --
      1. Jeesus armon soi, voiton meille toi,
      hän on valkeus, tie, totuus, elämä.
      Hän vanhurskaus, armo, laupeus,
      meille nyt on ilmestynyt ylhäältä.
      Hän koitto on, hän valaisee
      ja kuolon kahleet katkaisee,
      poistaa orjuuden, kuorman syntien.
      Nyt jo aavistaa me saamme autuuden.

2. Kirkas aamun koi päivän uuden loi,
      meitä ohjaa taivaan tietä kulkemaan.
      Riennä syntinen, luokse Jeesuksen,
      ota vastaan armo hänen armostaan.
      Hän kärsi ristinkuoleman,
      pois otti synnit maailman.
      Siihen luottaa saa, siihen turvatkaa.
      Ristin tiellä Kristuksessa riemuitkaa!

(Virsi 265:1,2)

• body

Jos Kristus vapautti kristityt vapauteen, niin miksi toiset ihmiset orjuuttavat .??

Oletteko nähneet hengellistä yhteisöä, seurakuntaa, jossa toisia ei arvioida, mitata, ei arvostella, ei vaadita samaan ruotuun, joten uskikset eivät ole vapaita, eivät voi olla itsenäisiä ja ovat jatkuvassa oravanpyörässä.

Lihat pitäisi olla ristillä jota on elämän irvikuva, se ei onnistu.

• tode*

Jeesus ei siis olekaan Vapahtaja?

• Semmostahan se on

Hirvee pauke vaan kuuluu, kun niitä "lihoja" ristiinnaulitaan.
        No, voipihan sen toisen kätensä naulita, mutta kun se vasara usein jää siihen toiseen käteen, jolla sopivasti voi sitten kanssamatkaajansa kolauttaa.

Eiköhän se olisi viisainta antaa itsensä Jeesuksen armon varaan, ja antaa Hänen armonsa meitä kasvattaa, ja pitää myös huolta siitä, ettei kukaan jää osattomaksi tästä Jumalan armosta.

Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta. (2Piet.1:2)

• benedi

2 Piet 1: 2

Ihminen enenevässä armossa ollessaan kokee rauhaa Jumalan kanssa, siitä syystä että on sovinnossa Jumalan ja tämän lakinsa kanssa.

Siksi " ei nimmaria" esittelee meille vääränlaista rauhaa. Hänen Hererransa kehoittaa häntä pitämään mm.sapatin, mutta tämä
      ylpeänä esittää, että minä kumarran ja tottelen tässä asiassa
      katolista kirkkoa, paavia, ..ja pyhitän sunnuntai.

Sunnuntai on meidän valtamme merkki, kertoo Paavi.

Jumala puolestaan sanoo: " Myöskin sapattini minä annoin olemaan merkkinä, minun ja teidän välillänne...ja sillä hän osoittaa kenet hän on pyhittänyt.

Ihminen ei tule pyhäksi omilla teoillaan, kuten sunnuntaita
      pyhittämällä, vaan pyhittyy tottelemalla Jumalaa ja vaeltamalla hänen esimerkkinsä mukaan!

• 14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa."

Eiköhän meidän ole syytä jättää vanhan liiton mukaiset päivien valikoimiset tai ainakin olla tekemättä niistä lakia itsellemme. Ihmisen Poika on sapatinkin Herra. Paavilla saattaa olla sormensa pelissä sunnuntaipäivän suhteen, mutta siitä EI pidä tehdä pelastuksen kynnystä kenellekään.

4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        4:10 Sillä joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa." Hebrealaiskirje

PS.
        Ei-nimmarin erheet eivät ole sapattisääntöjen rikkomisessa, mutta >vääränlaisessa rauhassa< kylläkin, omavanhurskauden petoksessa.

• benedi

14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        14:6 Joka valikoi päiviä, se valikoi Herran tähden; ja joka syö, se syö Herran tähden, sillä hän kiittää Jumalaa; ja joka ei syö, se on Herran tähden syömättä ja kiittää Jumalaa."

Eiköhän meidän ole syytä jättää vanhan liiton mukaiset päivien valikoimiset tai ainakin olla tekemättä niistä lakia itsellemme. Ihmisen Poika on sapatinkin Herra. Paavilla saattaa olla sormensa pelissä sunnuntaipäivän suhteen, mutta siitä EI pidä tehdä pelastuksen kynnystä kenellekään.

4:9 Niin on Jumalan kansalle sapatinlepo varmasti tuleva.
        4:10 Sillä joka on päässyt Hänen lepoonsa, on saanut levon teoistaan, hänkin, niinkuin Jumala omista teoistansa." Hebrealaiskirje

PS.
        Ei-nimmarin erheet eivät ole sapattisääntöjen rikkomisessa, mutta >vääränlaisessa rauhassa< kylläkin, omavanhurskauden petoksessa.

Jotenkin väsyttää ja masentaa tämä tällainen, kun kristityiksi itseään kutsuvat joko tahallaan tai tietämättään peittävät
        Jumalan sanan kirkkaan totuudeen valheeseen.

Anteeksi vaan Semper .Fidelis, mutta tarkastin uudelleen, olisinko aiemmin kenties erehtynyt.Heb 4: 9 tulkinnassa.

En ollut. "There remaineth therefore a´rest to people of God"

Katsohan sanakirjasta, mitä " remaineth" merkitsee.

Se merkitsee: remain_ jäädä, pysyä olla edelleen, olla jäljellä!

Jumala tietää teitkö tuon petostarkoituksessa, eksyttääksi Jumalan kansaa!?
        Raamattu kertoo että miljardeilla enkeleillä on kirjoitusneuvot vyöllään, ja he kirjoittivat joka sanan ylös, mitä sanottiin ( ja puhuttiin) Raamattu.

Enkelit ovat heb, kirjeen 1 luku mukaan henkiä, niitä varten
        varten jotka saavat autuuden periä.
        Pyhä Henki joka tuntee ihmismielen ja ajatukset, kertoo enkeleille
        sinun motiivisi, ja he puolestaan kirjoittivat jo kaiken ylös.

Totuus, siis oli että: " Sapatinlepo on Jumalan kansalla vielä jäljellä!! Se, ei ole tulevaisuudessa, ikäänkuin joku olisi
        varastanut sapatin luomisen jälkeen,..ja että se olisi voimassa vasta " tulevana aikana"

Et eksyttänyt minua, koska minua ei voi Raamatulla eksyttää..mutta tosin lainrikkominen , synti voi eksyttää minutkin.
        Mutta teit vakavan virheen, annoit väärän todistuksen Jumalasta, ikäänkuin Hän olisi Henkensä kautta ilmoittanut profeetoille, että käskyjen rikkominen olkoon jokapäiväistä leipää,...ja että on sama rikkooko tahallaan jonkun käskyn vai ei, se ei ole pelastuskysymys.

On sama annatko väärän todistuksen, rikotko sapatin, tai tapatko...( no, et tapa, koska se tuntuu sinusta isolta rikokselta, mutta sapatin rikkominen ei tunnu)

" JOs tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt" Jeesus.
        Sapattikäsky, ei liity mitenkään Mooseksen lakiin, se on sama laki kuin tappaminen.

Portinvartijana ovat Jumalan käskyt, jotka avaavat tai sulkevat Kristus oven.

Siksi Jeesus sanoi: Ellei portinvartija avaa, kukaan ei tule ovesta...paitsi ne jotka tulevat ovenulkopuoleta

• benedi kirjoitti:

Jotenkin väsyttää ja masentaa tämä tällainen, kun kristityiksi itseään kutsuvat joko tahallaan tai tietämättään peittävät
        Jumalan sanan kirkkaan totuudeen valheeseen.

Anteeksi vaan Semper .Fidelis, mutta tarkastin uudelleen, olisinko aiemmin kenties erehtynyt.Heb 4: 9 tulkinnassa.

En ollut. "There remaineth therefore a´rest to people of God"

Katsohan sanakirjasta, mitä " remaineth" merkitsee.

Se merkitsee: remain_ jäädä, pysyä olla edelleen, olla jäljellä!

Jumala tietää teitkö tuon petostarkoituksessa, eksyttääksi Jumalan kansaa!?
        Raamattu kertoo että miljardeilla enkeleillä on kirjoitusneuvot vyöllään, ja he kirjoittivat joka sanan ylös, mitä sanottiin ( ja puhuttiin) Raamattu.

Enkelit ovat heb, kirjeen 1 luku mukaan henkiä, niitä varten
        varten jotka saavat autuuden periä.
        Pyhä Henki joka tuntee ihmismielen ja ajatukset, kertoo enkeleille
        sinun motiivisi, ja he puolestaan kirjoittivat jo kaiken ylös.

Totuus, siis oli että: " Sapatinlepo on Jumalan kansalla vielä jäljellä!! Se, ei ole tulevaisuudessa, ikäänkuin joku olisi
        varastanut sapatin luomisen jälkeen,..ja että se olisi voimassa vasta " tulevana aikana"

Et eksyttänyt minua, koska minua ei voi Raamatulla eksyttää..mutta tosin lainrikkominen , synti voi eksyttää minutkin.
        Mutta teit vakavan virheen, annoit väärän todistuksen Jumalasta, ikäänkuin Hän olisi Henkensä kautta ilmoittanut profeetoille, että käskyjen rikkominen olkoon jokapäiväistä leipää,...ja että on sama rikkooko tahallaan jonkun käskyn vai ei, se ei ole pelastuskysymys.

On sama annatko väärän todistuksen, rikotko sapatin, tai tapatko...( no, et tapa, koska se tuntuu sinusta isolta rikokselta, mutta sapatin rikkominen ei tunnu)

" JOs tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt" Jeesus.
        Sapattikäsky, ei liity mitenkään Mooseksen lakiin, se on sama laki kuin tappaminen.

Portinvartijana ovat Jumalan käskyt, jotka avaavat tai sulkevat Kristus oven.

Siksi Jeesus sanoi: Ellei portinvartija avaa, kukaan ei tule ovesta...paitsi ne jotka tulevat ovenulkopuoleta

Masennuksesi väistyy, benedi, kun alat uskoa Jumalan Sanaan.

Uuden Liiton sapattilepo EI ole sidottu juutalaisten viikkosapattiin.

Miten sinä voit uskoa johonkin sellaiseen farisealaisuuteen, jonka

meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus tuomitsi.

Oikea sapatinlepo tulee Uuden Liiton uskovalle, kun hän jättää

koko elämänsä Jumalan tahdon alaisuuteen ja kuuliaisuuteen.

Se lepo kestää 24 tuntia päivässä vuoden jokaikisenä päivänä.

"Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon," Heb.4:3

Ei ole kysymys 'pinnallisesta' uskoontulosta, vaan todellisesta

sydämen ympärileikkauksesta Hengessä. Sellainen uskova on

Raamatun mukaan "sisällisesti juutalainen", EI mikään fariseus!

"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne." Room.12:1

• Jopas jotain..

Masennuksesi väistyy, benedi, kun alat uskoa Jumalan Sanaan.

Uuden Liiton sapattilepo EI ole sidottu juutalaisten viikkosapattiin.

Miten sinä voit uskoa johonkin sellaiseen farisealaisuuteen, jonka

meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesus Kristus tuomitsi.

Oikea sapatinlepo tulee Uuden Liiton uskovalle, kun hän jättää

koko elämänsä Jumalan tahdon alaisuuteen ja kuuliaisuuteen.

Se lepo kestää 24 tuntia päivässä vuoden jokaikisenä päivänä.

"Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon," Heb.4:3

Ei ole kysymys 'pinnallisesta' uskoontulosta, vaan todellisesta

sydämen ympärileikkauksesta Hengessä. Sellainen uskova on

Raamatun mukaan "sisällisesti juutalainen", EI mikään fariseus!

"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne." Room.12:1

Semper.Fidelis sotkee levon Kristuksessa lepopäiväkäskyyn. Semper Fidelis lukee raamatuaan niin että Sapatin Herra poisti sapatin uuden liiton pakanoilta ja antoi tilalle sapattilevon, joka kestää aina, kun uskoo. Semper.Fidelis tarkoittaa, että sapatti on sama, kun Kristus.

Semper Fidelis sanoo, että uuden liiton pakanat voivat hyljätä lepopäiväkäskyn, koska heillä on aina sapatinlepo. Kuitenkin Seper.Fidelis pyytää ihmisiä valikoimaan parempia päiviä Herralle ja näin monet ajattelevat, että Semper Fidelis tarkoittaa niillä lepopäiviä. Eli että sapatin päivä on muuttunut nimeksi parempi päivä.

Ihmiset toimivat Semper.Fideliksen mukaan valikoivat sen paremman päivän, jota he kutusuvat pyhäksi "sunnuntain" itselleen levoksi ja hylkäävät sitten Herran sapatin.

Ei kai kukaan Herralle valikoi lepopäivää, jos sellaisen ihminen valikoi niin itselleen sen valikoi, vai mitä?.

Mitä Herra tekee ihmisen valikoimalla lepopäivällä? Ei Herralle tarvitse lepopäiviä valkata. Tosin Herra on ihmiselle valikoinut lepopäivän, siunaamalla ja pyhittämällä viikon seitsemännen päivän.

Olet ovela, vai mitä?

28 "Tulkaa minun luokseni, kaikki te työn ja kuormien uuvuttamat. Minä annan teille levon.

Näin Jeesuskin vetäytyi hiljaiseen paikkaan, jossa sai rukoilla ja olla kahden Isän kanssa. Virkistyi ja virvoittui, mutta ei Jeesus kutsunut niitä lepopäiviksi, tai pyhiksi, tai paremmiksi päiviksi?

Semper.Fidelis pyytää Benediä hytlkäämään Herran sapatin, että pääsisi lepoon. Semper.Fidelis, kun ajattelee, että sapatti on Jeesus.

Semper.Fidelis kirjoittaa: "Ihmisen Poika on sapatinkin Herra. (tarkoittaa kuitenkin, että Jeesus on juutalaisten Herra tai että Jeesus on itsensä Herra, koska sapatti Semper.Fidelisin mukaan kuuluu vaan juutalaisille tai Jeesus on sapatti ja vaan juutalaiset ovat ihmisiä ja muut pakanoita) Paavilla saattaa olla sormensa pelissä sunnuntaipäivän suhteen, mutta siitä EI pidä tehdä pelastuksen kynnystä kenellekään."

Tarkoitatko, että Paavali on uuden liiton Herra ja lain säätäjä?

• Kiitos..

Benedi
      Oikein kirjoitat: "Portinvartijana ovat Jumalan käskyt, jotka avaavat tai sulkevat Kristus oven."

Kristuksen täyttämät käskyt.

Kristikunta on jakaantunut kahteen leiriin
      - niihin jotka kumoavat Jumalan käskyt

- ja niihin, jotka uskovat, että Jeesus on täyttänyt ja sovittanut Jumalan käskyt ja sen tähden on armo saatavilla ilmaiseksi. Tämän kalliin lahjan takia heidän mielensä on nöyrä Jumalan edessä ja he tietävät mitä portilla on edessä ja kuka heidän sovittaja ja Vapahtaja on.

• benedi

Hienoa että sinäkin oivalsit tuon saman asia.

Mietihän tarkaan näitä Jeesuksen sanoja: " Jos tahdot
      päästä elämään sisälle, pidä käskyt" Jeesus

Mitä tässä Jeesus oikein sanoo?? Hän sanoo:
      Autuaita ovat ne , jotka pitävät Jumalan käskyt,
      sillä heillä ( niillä) on oikeus syödä elämänpuusta,
      ja että he pääsisivät porteista ( Minä olen Ovi/portti)
      sisälle kaupungiin. Ilm. 22:. 14 eng )kuningas Jaakon käännös)

Siis, käskyjen noudattajille portinvartija avaa oven!!
      Ei hän laittomille avaa.

Jos Jeesus ensin vuodatti verensä ihmisen synnin vuoksi
      ja armahti tätä,..ja kuoli ihmisen lainrikkomisen takia,
      niin miten on mahdollista, että uskovat jatkavat
      lain rikkomistaan, milloin milläkin tekosyyllä.

Yksi uhmaa siis sapatti käskyä IV ttä, kertomalla että se on juutalaisten sapatti, tahi adventistien , tahi babtistien jne..

toinen väsää kuvia jeesuksesta, ja kantelee niitä mukanaan.

Ei tuollaisessa evankeliumissa ole mitään järkeä,päätä eikä häntää!
      Mitä ihmeen väliä sillä on, jos joku srk on löytänyt jonkun " helmen" raamatusta, ja sitä noudattaa.

Toiset uskovat sanovat: " Me emme sapattia pidä, kun kerran adventistit sen ensiksi kekkasivat"...se on heidän oppinsa.

Voi pimeyttäja tyhmyyttä!

• ei nimmaria

benedi, oletko sinä vielä lain alla? Hyvä, jos olet, sillä silloin sinulla on mahdollisuus kasvaa Kristukseen ja vapauteen. Kunhan pääset lain alta täytettyyn lakiin, niin sinä iloitset jokaisesta suojelukseksemme annetusta käskystä. Jeesus on Herra.
        Onneksi emme elä enää vanhaa liittoa, jossa ihmisen piti itse tehdä tekoja ansaitakseen paikan heidän joukkoon, jotka Jeesus tuli ja sovitti uuden liiton puolella.

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

benedi, oletko sinä vielä lain alla? Hyvä, jos olet, sillä silloin sinulla on mahdollisuus kasvaa Kristukseen ja vapauteen. Kunhan pääset lain alta täytettyyn lakiin, niin sinä iloitset jokaisesta suojelukseksemme annetusta käskystä. Jeesus on Herra.
        Onneksi emme elä enää vanhaa liittoa, jossa ihmisen piti itse tehdä tekoja ansaitakseen paikan heidän joukkoon, jotka Jeesus tuli ja sovitti uuden liiton puolella.

ei nimmaria toistelee sokeitten opettajien oppeja: " Benedi on lain alla"
        Etkö tiedä että lain alla oleva on se, joka lakia rikkoo!!

Se, joka lakia noudattaa, on vapaa laista, ja vapaam synnistä. koska laki kertoo mikä om syntiä.

ei nimmaria kohgalla laki kertoo, ett'ä hän on sapatin rikkoja.
        Joku voi olla epäjumalan palvelija, tahi ei kunnioita isäänsä ja äitiänsä...tahi on varas.
        Varastaa Jumalalle kuuluvab ajan omaan käyttöönsä.

Eihän lain kuulijoita vanhurskauteta, vaan lain noudattajat
        oikeamielistetään.

Ei nimmaria huomaa sen omalla kohdallaan, ei hän ole oikeamielinen, eli vanhurdkas, koska hän on väärämielinen, luullessaan että Jumala on 10 käskyn lain kumonnut.

Eihän lain täyttminrn olr kumoamista. Täytä lasi kylmällä vedellä,
        niin tahuat ettei sitä ole samalla kumottu.

Laki on iankaikkinen, oikea ja pyhä.
        Lain tehtävänä on ilmoittaa mitä synti on!

• benedi =siunattu

ootko tahallisesti yksinkertainen?
      "ei nimmaria" Jeesus vapauttaa ne, jotka eivät tahallaan tee syntiä.

Synti on laittomuus. " Teemmekö lain mitättömäksi uskon kautta"? Poisn se, vaan me vahvistamme lain.

Uskova ei suinkaan työnnä lakia kumoon, kuten Jeesuskaann ei niin tehnyt.
      vaan hän vahvisti lain että se on voimassa.

" Onneksi emme enää elä vanhassa liitossa" ei nimmaria.
      Emme tietenkään uhraa karjaa, ja ympärileikkauta itseämme, siinä olet oikeassa!

Uudessa liitossa: " Minä kirjoitan lakini heidän sydämiinsä ja mieliinsä, ja niin minä olen heidän Jumalalnsa.

Uudessa liitossa lainrikkojilla ei ole Jumalaa, ei ainakaan pelastavaa Jumalaa....sillä synnin palkka on kuolema.

Jos ei nimmaria tahtoo lain rikkomisestaan palkan, se on kuolema,..toinen kuolema
      tulinen järvi.

Mutta jos tunnustat että olet mm. sapatin rikkoja, ja kadut, niin saat ehkä armon oikeaan aikaan!

Etkö ymmärrä sinä onttopäinen mies, että pilkkaat Jumalaa, sait ensin syntisi anteeksi?, joka tarkoittaa lain rikkomista...ja kun sait anteeksi, luulet olevasi vapaa rikkomaan lakia?

Kiusaat Jumalaa ja pilkkaat Jeesuksen verta,..teet thallisesti syntiä.

• ei nimmaria

benedi, en ole yksinkertainen, enkä onttopäinen. Onneksi sinäkään et ole sitä.
        Sinä etsit totuutta vaikeassa viidakossa, oppien sekamelskassa.

Meilläpäin ei ole tuollaista lakia, mitä sinä pyrit pitämään. Meilläpäin kaksi suurta rakkauskäskyä pitää koko lain ja kaikki profetiat voimassa.

Meillä ei ole sapattiherraa, vaan meidän Herramme on Jeesus Kristus.

Vietän ilolla lepopäivän. En valikoi päiviä, mutta sinä valikoit ja jos et sitä tee, teet omaatuntoasi vastaan ja silloin se on synti.

Odota rauhassa ja pidä laki kykysi mukaan, kohta tulee Herra, joka vaputtaa sinut lain alta Jumalan lapsen vapauteen. Jos tahdot.

• päinvastoin
        ei nimmaria kirjoitti:

Meilläpäin ei ole tuollaista lakia, mitä sinä pyrit pitämään. Meilläpäin kaksi suurta rakkauskäskyä pitää koko lain ja kaikki profetiat voimassa.

Vietän ilolla lepopäivän. En valikoi päiviä, mutta sinä valikoit ja jos et sitä tee, teet omaatuntoasi vastaan ja silloin se on synti.

Odota rauhassa ja pidä laki kykysi mukaan, kohta tulee Herra, joka vaputtaa sinut lain alta Jumalan lapsen vapauteen. Jos tahdot.

Silmäni auki sain ja huomaan kerskauksesi, joka on sitä, että olet aivopesty ja mikäs sille itse voit. Et mitään, jos ei silmäsi Sanan vaikutuksesta aukene. Kerskaat kahdesta suuresta rakkauskäskystä ja samalla kumoat lain, joka sisältyy niihin.

Asia on juuri päin vastoin, eli ei nimmaria valikoin päiviä ja viettää ilolla sen päivän jonka valitsee ja Benedi pysyy sanoissaan rakkauden laissa.

• Niko.

Mitä Herra sanoikaan vuorisaarnassaan ihmisten nimittelemisestä...

• ei nimmaria
        päinvastoin kirjoitti:

Silmäni auki sain ja huomaan kerskauksesi, joka on sitä, että olet aivopesty ja mikäs sille itse voit. Et mitään, jos ei silmäsi Sanan vaikutuksesta aukene. Kerskaat kahdesta suuresta rakkauskäskystä ja samalla kumoat lain, joka sisältyy niihin.

Asia on juuri päin vastoin, eli ei nimmaria valikoin päiviä ja viettää ilolla sen päivän jonka valitsee ja Benedi pysyy sanoissaan rakkauden laissa.

benedi ei vain muista, että rakkaudessa laitetaan oman lihan pyynnit pois. Hänhän haukkuu lähimmäisiä, kuten kuka tahansa, joka ei ole vielä päässyt Jumalan Pojan täyteen tuntemiseen. Minulla on hyvä usko benedista, sillä hän ei ole lain kumoja, vaan lain pitäjäksi tavoitteleva. Pitäköön benedi sapattiherransa niin kauan, kunnes tulee Hän, joka on sapatinkin Herra.

Jumala antoi kovan sapattilain heille, jotka orjuuttivat vapauteen kasvamassa olevia. Nyt Jeesus on tullut heidän tykönsä, jotka uskovat Jumalan Sanan ja vapauttanut sapatin alamaisuudesta rakkaudellaan. Rakkaus pitää lain voimassa, ei mikään muu.

Minun hyödykseni on annettu lepopäivä käsky ja koska pidän sen, niin en ole koskaan voimaton. Minulla riittää voimaa kaikkeen siihen mihin tarvitaan. Ei ole paljon, jos ihminen hyödykseen yhden päivän lepää ja iloitsee ilman työpaineita ja vaatimuksia.
        Lapsena en kylläkään oikein tykännyt siitä, kun lapsuuskodissani alkoi lauantaina klo 18 lepopäivä ja silloin ei saanut tehdä mitään, mikä ei liittynyt pakolliseen oman Jerusalemin hoitoon. Lepopäivä päättyi sunnuntaina klo 18.00 ja se oli siihen aikaan suuri helpotus. Myöhemmin olen oppinut todella iloitsemaan lepopäivästä.

En minä tiedä kaikkea, mutta luotan, että tärkeät asiat Jumalan Sana ja Pyhä Henki antaa tietooni. Enempää en tarvitse.
        Siinä olen erikoisasemassa, että ihmiset eivät anna minulle opetusta, vaan sen tekee yksin Jumala.

• Puhukaa
        Niko. kirjoitti:

Mitä Herra sanoikaan vuorisaarnassaan ihmisten nimittelemisestä...

Puhukaa totta toisillenne..., kirkastaa Kristus nimeä...
        Kaikki on mahdollista, Kristuksen tekojen tähden.
        Job !!
        12 Onttopäinen mies voi viisastua ja villiaasin varsa ihmistyä.
        13 Jos sinäkin valmistat sydämesi ja ojennat kätesi hänen puoleensa-
        14 mutta jos kädessäsi on vääryys, heitä se kauas äläkä anna petoksen asua majoissasi-
        15 silloin saat kohottaa kasvosi ilman häpeän tahraa, olet kuin vaskesta valettu etkä mitään pelkää.
        16 Silloin unhotat onnettomuutesi, muistelet sitä kuin vettä, joka on virrannut pois.

• opetuksesi
        ei nimmaria kirjoitti:

benedi ei vain muista, että rakkaudessa laitetaan oman lihan pyynnit pois. Hänhän haukkuu lähimmäisiä, kuten kuka tahansa, joka ei ole vielä päässyt Jumalan Pojan täyteen tuntemiseen. Minulla on hyvä usko benedista, sillä hän ei ole lain kumoja, vaan lain pitäjäksi tavoitteleva. Pitäköön benedi sapattiherransa niin kauan, kunnes tulee Hän, joka on sapatinkin Herra.

Jumala antoi kovan sapattilain heille, jotka orjuuttivat vapauteen kasvamassa olevia. Nyt Jeesus on tullut heidän tykönsä, jotka uskovat Jumalan Sanan ja vapauttanut sapatin alamaisuudesta rakkaudellaan. Rakkaus pitää lain voimassa, ei mikään muu.

Minun hyödykseni on annettu lepopäivä käsky ja koska pidän sen, niin en ole koskaan voimaton. Minulla riittää voimaa kaikkeen siihen mihin tarvitaan. Ei ole paljon, jos ihminen hyödykseen yhden päivän lepää ja iloitsee ilman työpaineita ja vaatimuksia.
        Lapsena en kylläkään oikein tykännyt siitä, kun lapsuuskodissani alkoi lauantaina klo 18 lepopäivä ja silloin ei saanut tehdä mitään, mikä ei liittynyt pakolliseen oman Jerusalemin hoitoon. Lepopäivä päättyi sunnuntaina klo 18.00 ja se oli siihen aikaan suuri helpotus. Myöhemmin olen oppinut todella iloitsemaan lepopäivästä.

En minä tiedä kaikkea, mutta luotan, että tärkeät asiat Jumalan Sana ja Pyhä Henki antaa tietooni. Enempää en tarvitse.
        Siinä olen erikoisasemassa, että ihmiset eivät anna minulle opetusta, vaan sen tekee yksin Jumala.

Ei nimmaria opettaa näin olen huomannut, että kun valitsen lepopäiväksi minkä päivän vaan, huomaan, että olen virkeä, joten se on raamatun mukainen lepopäivä.

• benedi
        ei nimmaria kirjoitti:

Jos etolisi onttopäinen, niin tietäisit että Herran tähden sinun on valikoitava sapatti, koska nimenomaan Hän sen asetti, siunasi ja pyhitti.

Minkä Herra on siunannut, se on oleva siunattu iäti!

Luomispäivän lopussa ei ollut ainuttakaan juutalaista, ..juutalaisetko eivät saa tappaa, muut uskovat saavat!??

Laki kun kerran on juutalaisia varten? Joka rakastaa ei tapa, eikä tee epäjumalia, eikä riko sapattia! piste

Se, joka seuraa Kristusta sabattina synagookaan, se on yhtä vapaa kuin Kristuskin.
        Jeesus antoi meille esikuvan kuinka meidän tulee uudessa elämässä vaeltaman.

Herra sanoo sinulle: " Menkää pois minun edestäni te laittomuuden tekijät, en minä ole koskaan teitä tuntenut"

ei nimmaria olettaa että hän kyllä tuntee Jumalan!?

Tunne Herra kykysi mukaan, mutta Herra väittää ettei Hän tunne lainrikkojia!

Tyhmäkin olet kaiken lisäksi, en minä valikoi päiviä, sillä Herra on jo valinnut lepopäivän luomisessa, ja se EI ole sunnuntai

• benedi = siunattu
        ei nimmaria kirjoitti:

" Luotan että tärkeät asiat Jumalan Sana ja Pyhä Henki antaa tietooni. Enempää en tarvitse" ei nimmaria.

Vai ei sinulle kelpaa apostolien, ja profeettain opetukset?

" Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni..... opettamalla heitä (myös helluntalaisia)
        pitämään kaikki mitä minä olen teidän käskenyt pitäääMatt 28: 19-20

Mitäs Jumalan Sana on käskenyt ei nimmarin pitää?

" Jos tahdot elämään sisälle, pidä käskyt" Jeesus käski
        että sinun pitää pitää käskyt.

Vai olet niin ylpeä että oikein Herran täytyy tulla sinua erikseen opettamaan, että hän suoraan sanoisi sinulle:
        " Muista sapatinpäivää että sen pyhittäisit"!!

Jeesus opetti: " Elleivät he usko Moosesta ja profeettoja ei se auta että joku (Jeesus) kuolleistakin nousisi ylös." Jeesus LK 16 -luku

Mooses on kirjoittanut Jeesuksesta, kuinka hän siunasi ja pyhitti sapatin, viikon 7. päivän 1 Moos. kirjassa.

Ja eikös tämä kelvoton " ei nimmaria" vaadi, että Jeesus ja Pyhän Henken pitää tulla kertomaan hänelle tämän sama
        asia ennenkuin hän suostuu IV ttä käskyä tottelemaan!

Aika törkee temppu Jeesusta kohtaan, ja PH a kohtaan.

" Eivätkä he lakanneet, (opetuslapset) vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta Apost. 5: 42

Jos Jeesus uudessa liitossa kirjoitti lakinsa sun sydämeen ja mieleen,...niin mihinkäs laki on kadonnut kun sitä ei enää löydy sydämestäsi ja mielestäsi (aivoistasi)???

Jumalaako ja Pyhää Henkeä syytät kun se on kadonnut?

Jos opetuslapset opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa,..miksi minä en saa kotonani sinua opettaa, kuten nyt teen?

Vaaditko että Jeesuksen täytyy keskeyttää Ylimmäisen Papin virka ja työ, ja tulla pilven päällä sinua opettamaan
        erikseen, vaikka täällä on vaikka kuinka monta vanhurskasta, oikein ajattelevaa sinua opettamaan!

Kyllä olet aika törkee vaatimustesi kanssa.

Luuletko että Jeesus opettaa Moosesta ja profeettoja vastaan, kun on kyse IV- käskystä,?..jos hän tulisikin sinua opettamaan?

Jos löydät opettajan joka opettaa Jumalan käskyjä vastaan, kuten esim. paavi, helluntalaiset, luterilaiset jne...

Niin " Semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi" 2 Kor.
        11: 13

Jeesus antoi esimerkin sapatin suhteen, ja Häntä sinun tulee seurata, ja jos et seuraa, niin saatana seuraa sinua ja ottaa valheapostolikseen, kuten on jo käynytkin kohdallasi.

Me taas : " Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa" 1 Kol 1: 28

Kuka siis asettaa sinut esiin täydellisenä Kristukselle?
        Me, teemme sen opetuksellamme--Sanan mukaan, ei sitä Kristus tee!

Sen takia apostolit ovat vaivaa nähneet vuosituhansia!

" Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana: Opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne
        kaikessa viisaudessa....." Kol 3 16

Ja ei nimmari sanoo: Jumalan Sana minua neuvoo!!

Vaikka me juuri olemme Jumalan työtovereita, ja meissä asuu Jumalan Sana " Kristuksen Sana"

" Mutta minä en salli että vaimo opettaa" 1 Tim. 2: 12
        Mutta silti luulen että vaimosi on sinua viisaampi..anna hänen lukea kirjoitukseni ja opettakoon hän sinua!...tällä kertaa.

Seurakunnan kaitsijan tulee olla yhden vaimon mies,-...taitava opettamaan 1 Tim 3: 2

Mutta sinun opettajasi ovat melko tavalla taitamattomia, eivät he osaa pitää huolta Jumalan seurakunnasta, koska ajavat sen "lauman" tulijärveen .

Lue ketkä ovat ulkopuolella Ilm. 22: 15
        Ja lain noudattajat ovat sisäpuolella Ilm 22: 14 kts. Kuningas Jaakon käännös

Ei tulijärvi ole vihreälaidun, johon paimenen tulisi laumansa
        ohjata, eikä siellä ole virvoittavia vesiä!!

" Minulla on jano tässä liekissä" huusi rikas mies

" Tätä käske ja opeta" 1 Tim. 4: 11

Onko einimmaria , uskovien esikuva puheessa, vaelluksessa, rakkauden laissa,, uskossa , puhtaudessa

" Lue, kehoita ja opeta ahkerasti, kunnes minä tulen" 1 Tim 4: 13
        Kun Jeesus tulee, niin hän maksaa palkan palvelijoilleen, heidän opetuksistaan!
        Kerrohan rehellisesti minkälaisen palkan odotat saavasi?

terv. benedi. Jos opetin väärin näytä toteen, missä kohden väärin opetin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      409
      2048
    2. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      111
      2034
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1136
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      918
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      740
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      43
      698
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      108
      681
    8. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      666
    9. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      10
      645
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      30
      609
    Aihe