Sinkkuna matkailu

Kertakäyttönikki

Minkä verran palstalaisten tulee tehtyä loma/huvimatkoja?

Jos käytte reissuilla, niin onko yleensä kaveriseuraa vai oletteko omin päin liikkeellä? Varaatteko yksin liikkuessanne ehdottomasti yksityismajoituksen, vai onko joku kokeillut noita mahdollisesti yllätyshuonekaverin sisältäviä "määrittelemätön majoitus 1-2h-huoneessa" -äkkilähtöjä, joita lehdissä välillä mainostetaan? Entä retkeilymajoja, joissa seuraa voi myös olla vaihtelevasti?

Jos kyseessä ei ole ollut mikään kaveriporukan reissu, niin itse olen viime vuosina ottanut yleensä 1h-huoneen, vaihdellen hostel-tasosta normihotelliin; kovin edullista se ei sinkkumatkailijalle ole, koska usein kaksikin majoittuisi samalla huonehinnalla. Nuorempana tulivat makuusaliretkeilymajatkin tutuksi.

126

1761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusiokäyttönikki

      Kerran pari vuodessa riippuen fiiliksistä. Aina yksin. Hotelleista varaan yhdelle hengelle. Käytännössä niissä on aina sänky kahdelle joten halvemmaksi tietysti tulisi jos olisi kaksi matkaajaa jotka puolittaisi kulut.

      • Kertis

        Joskus jopa kolmelle - ja kerran Prahassa "1h-huone" osoittaui noin normikaksion kokoiseksi kulmahuoneistoksi vanhassa kaupunkitalossa. Toisaalta toisaalla 1hh oli todellakin noin 8-neliöinen putkimainen koppero, johon ei toista sänkyä olisi millään mahtunut.

        Nyt päätän sapuskataukoni ja lähden ulkoilemaan, toivottavasti ketju saa jatkoa sillä välin, kunnes palaan koneen ääreen.


    • xkmkedf

      Meinasin kerran lähteä nimimerkki DarkFearin kanssa matkalle. Voi mikä seikkailu se olisi ollutkaan.

    • Hyvä kun joku on aloittanut keskustelun tästäkin aiheesta, ettei mun tarvitse aloittaa kaikkia matkailua koskevia keskusteluja.

      Mulla itselläni ei tule käytyä oikeastaan minkäänlaisilla matkoilla, kun ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisi reissuun lähteä. Yksin en ole viitsinyt mihinkään koskaan lähteä, kun en tykkää reissuta yksinään ja sitten kun sitä yksin matkailua on aina niin inhottava kaikille selitellä. Kaikki ihmiset kun olettavat aina automaattisesti sen, että kyllähän nuorilla sinkkumiehillä on aina niin paljon kavereita, ettei heidän koskaan tarvisi yksin mihinkään reissuta.

      Tuskallista se kyllä on, kun ei koskaan pääse lähtemään mihinkään ulkomaille, tai edes laivaristeilylle. Olisi kiva päästä joskus käymään vaikka edes Tallinnassa tai Tukholmassa, mutta kun ei ole matkaseuraa, niin minkäs teet.

      • Kertis

        Niin, tämän oli tosiaan tarkoitus olla ketju matkailukokemuksista, eikä niiden puutteesta... valitettavasti se, että keskustelu kääntyy jostakin muusta vänkäämiseksi tuppaa karkoittamaan varsinaisesta aiheesta kiinnostuneet.

        Mutta kun vahinko nyt kerran jo tapahtui, niin ainakin oma kokemukseni on se, että ruotsinlaivat ovat liikenneväline siinä missä junat tai bussitkin: et kai edes itse ihmettele sitä, miksi joku on yksin junassa? Minä olin laivalla yksin, kun kävin autokaupoilla länsinaapurissa, eikä mieleen jäänyt mitään ihmettelyjä. Enkä muuten edes ole mikään ekstrovertti supliikkimies, joka iskee naisia sujuvasti baarista.


      • Kertis kirjoitti:

        Niin, tämän oli tosiaan tarkoitus olla ketju matkailukokemuksista, eikä niiden puutteesta... valitettavasti se, että keskustelu kääntyy jostakin muusta vänkäämiseksi tuppaa karkoittamaan varsinaisesta aiheesta kiinnostuneet.

        Mutta kun vahinko nyt kerran jo tapahtui, niin ainakin oma kokemukseni on se, että ruotsinlaivat ovat liikenneväline siinä missä junat tai bussitkin: et kai edes itse ihmettele sitä, miksi joku on yksin junassa? Minä olin laivalla yksin, kun kävin autokaupoilla länsinaapurissa, eikä mieleen jäänyt mitään ihmettelyjä. Enkä muuten edes ole mikään ekstrovertti supliikkimies, joka iskee naisia sujuvasti baarista.

        "Mutta kun vahinko nyt kerran jo tapahtui, niin ainakin oma kokemukseni on se, että ruotsinlaivat ovat liikenneväline siinä missä junat tai bussitkin: et kai edes itse ihmettele sitä, miksi joku on yksin junassa? Minä olin laivalla yksin, kun kävin autokaupoilla länsinaapurissa, eikä mieleen jäänyt mitään ihmettelyjä. Enkä muuten edes ole mikään ekstrovertti supliikkimies, joka iskee naisia sujuvasti baarista. "

        No junassa nyt on ihan eri juttu matkustaa yksinään kun mitä laivalla, sillä laivat nyt ovat kuitenkin myös tuollaisia hauskanpitopaikkoja kuten baarit ja just sen takia varsinkin kaikki nuoret käyvät niissä aina kavereidensa kanssa, eikä koskaan yksinään.

        Luultavasti et käynyt laivalla baareissa ainakaan kovin paljoa, jos olit autolla liikkeellä, eli varmaan tämän vuoksi sun yksinoloa ei siellä ihmetelty. Mutta jos olisit kierrellyt kaikki laivan baarit ja viettänyt siellä aikaa aina valomerkkiin asti, niin silloin olisit varmasti saanut kuulla monien ihmisten kyselyitä kavereista ja siitä että miksi oikein oot yksin liikkeellä ilman ketään kavereita, jos oot vielä nuorempaa ikäluokkaa, esim. alle neljäkymppinen tai alle kolmevitonen.


      • Kertis
        DarkFear kirjoitti:

        "Mutta kun vahinko nyt kerran jo tapahtui, niin ainakin oma kokemukseni on se, että ruotsinlaivat ovat liikenneväline siinä missä junat tai bussitkin: et kai edes itse ihmettele sitä, miksi joku on yksin junassa? Minä olin laivalla yksin, kun kävin autokaupoilla länsinaapurissa, eikä mieleen jäänyt mitään ihmettelyjä. Enkä muuten edes ole mikään ekstrovertti supliikkimies, joka iskee naisia sujuvasti baarista. "

        No junassa nyt on ihan eri juttu matkustaa yksinään kun mitä laivalla, sillä laivat nyt ovat kuitenkin myös tuollaisia hauskanpitopaikkoja kuten baarit ja just sen takia varsinkin kaikki nuoret käyvät niissä aina kavereidensa kanssa, eikä koskaan yksinään.

        Luultavasti et käynyt laivalla baareissa ainakaan kovin paljoa, jos olit autolla liikkeellä, eli varmaan tämän vuoksi sun yksinoloa ei siellä ihmetelty. Mutta jos olisit kierrellyt kaikki laivan baarit ja viettänyt siellä aikaa aina valomerkkiin asti, niin silloin olisit varmasti saanut kuulla monien ihmisten kyselyitä kavereista ja siitä että miksi oikein oot yksin liikkeellä ilman ketään kavereita, jos oot vielä nuorempaa ikäluokkaa, esim. alle neljäkymppinen tai alle kolmevitonen.

        "Luultavasti et käynyt laivalla baareissa ainakaan kovin paljoa, jos olit autolla liikkeellä"

        Päin vastoin, tuo oli se reissu, jolloin en saanut enää viime tingassa hyttipaikkaa, joten jouduin notkumaan baareissa ja yökerhoissa niin pitkään kuin aukioloaikaa riitti. Viime vaiheessa juttelin vielä jonkun nuoren naisen kanssa kannella mukavia vähän sellaisin taka-ajatuksin, että jos niin järjestyisi vielä tuuripaikka hyttiin. Paljastui sitten kuitenkin niinkin nuoreksi, että oli vielä perheensä kanssa liikkeellä, joten lopulta piti torkkua jäljellä olevat yön tunnit jossain käytävän katveessa. Ja autohan oli tulossa mukaan kuvioihin vasta paluumatkalla myöhäisiltapäivästä.


      • sinkkuristeily

        " Olisi kiva päästä joskus käymään vaikka edes Tallinnassa tai Tukholmassa, mutta kun ei ole matkaseuraa, niin menkäs teet".

        Vai niin, elikkäs sinua ei todellakaan itse reissu kiinnosta vaan ainoastaan se matkaseura. Kun ei ole tarpeeksi menevän ja seksikkään näköistä herralle sopivaa seuraa niin mielummin ruikuttaa yksinäisyyttään ja seurattomuutta täällä palstalla kuin lähtisi sitä saamaan sieltä matkalta. Nuo laivaristeilythän on täynnä sinkkuja ja luulisi sieltä löytävän seuraa.

        Uskon paremminkin kysymyksessä olevan niin ettei eukkosi päästä sinua yksin vaikka mielesi niin tekisi yksin mennä vähän vieraisiin :) Nyt vaan joudut haikailemaan entisten aikojen perään, voi voi..kaikkea kanssa.


      • sinkkuristeily kirjoitti:

        " Olisi kiva päästä joskus käymään vaikka edes Tallinnassa tai Tukholmassa, mutta kun ei ole matkaseuraa, niin menkäs teet".

        Vai niin, elikkäs sinua ei todellakaan itse reissu kiinnosta vaan ainoastaan se matkaseura. Kun ei ole tarpeeksi menevän ja seksikkään näköistä herralle sopivaa seuraa niin mielummin ruikuttaa yksinäisyyttään ja seurattomuutta täällä palstalla kuin lähtisi sitä saamaan sieltä matkalta. Nuo laivaristeilythän on täynnä sinkkuja ja luulisi sieltä löytävän seuraa.

        Uskon paremminkin kysymyksessä olevan niin ettei eukkosi päästä sinua yksin vaikka mielesi niin tekisi yksin mennä vähän vieraisiin :) Nyt vaan joudut haikailemaan entisten aikojen perään, voi voi..kaikkea kanssa.

        "Vai niin, elikkäs sinua ei todellakaan itse reissu kiinnosta vaan ainoastaan se matkaseura. Kun ei ole tarpeeksi menevän ja seksikkään näköistä herralle sopivaa seuraa niin mielummin ruikuttaa yksinäisyyttään ja seurattomuutta täällä palstalla kuin lähtisi sitä saamaan sieltä matkalta. Nuo laivaristeilythän on täynnä sinkkuja ja luulisi sieltä löytävän seuraa. "

        on tämäkin ihmeellistä. Toiset luulevat ja väittävät mulle sitä, kuinka mua kiinnostaa tossa ristelyssä vain se pelkkä matkaseura ja toiset taas väittävät sitä, kuinka mua ei edes kiinnosta se matkaseura, vaan ainoastaan se pelkkä matkalle pääseminen. Ota tästä nyt sitten selvää...

        Mutta itse voin sanoa sen, että mua kiinnostaisi tossa ne molemmat, eli hyvä ja mukava matkaseura, sekä myös se itse laivaristeily. Mielestäni en edes ole liian vaativa ton matkaseuran suhteen, sillä toivoisin matkakumppanin olevan iältään n. 20-37-vuotias, eli jos huomaat, niin mä kelpuutan tossa myös itseäni vanhemmat mun mukaan ja tietenkin sukupuolesta riippumatta. Erilliset hytit voidaan hommata matkalle, ettei matka tyssää siihen, jos joutuu yöpymään samassa hytissä.

        Kyllä varmasti laivaristeilyillä sinkkuja on liikkeellä, sitä en yhtään epäile. Mutta eipä sitä yksinäisenä nuorena miehenä halua siellä näyttäytyä, kun saisi kuitenkin selitellä vaan kaikille sitä yksinoloa ja monet naiset ovat sanoneet suoraan sen, etteivät he pidä yksinäisistä miehistä. Joten eipä hirveästi kannusta mua sinne yksin lähtemään. Varmasti sitä seuraa löytyy niille miehille, jotka ovat siellä laivalla isoissa kaveriporukoissaan ja näin ollen kiinnittävät positiivisessa mielessä kaikkien naisten huomion.

        "Uskon paremminkin kysymyksessä olevan niin ettei eukkosi päästä sinua yksin vaikka mielesi niin tekisi yksin mennä vähän vieraisiin :) Nyt vaan joudut haikailemaan entisten aikojen perään, voi voi..kaikkea kanssa. "

        En tiedä, miksi tollaista muka luulet. Tai sitten vaan sanoit tämän ihan huumorimielessä. Ei ole tosiaan siitä kiinni, etteikö joku nainen mua laivalle päästäisi, vaan ihan siitä, kun ei ole ketään kavereita joiden kanssa voisi matkalle lähteä.


      • Voi sua taas
        DarkFear kirjoitti:

        "Mutta kun vahinko nyt kerran jo tapahtui, niin ainakin oma kokemukseni on se, että ruotsinlaivat ovat liikenneväline siinä missä junat tai bussitkin: et kai edes itse ihmettele sitä, miksi joku on yksin junassa? Minä olin laivalla yksin, kun kävin autokaupoilla länsinaapurissa, eikä mieleen jäänyt mitään ihmettelyjä. Enkä muuten edes ole mikään ekstrovertti supliikkimies, joka iskee naisia sujuvasti baarista. "

        No junassa nyt on ihan eri juttu matkustaa yksinään kun mitä laivalla, sillä laivat nyt ovat kuitenkin myös tuollaisia hauskanpitopaikkoja kuten baarit ja just sen takia varsinkin kaikki nuoret käyvät niissä aina kavereidensa kanssa, eikä koskaan yksinään.

        Luultavasti et käynyt laivalla baareissa ainakaan kovin paljoa, jos olit autolla liikkeellä, eli varmaan tämän vuoksi sun yksinoloa ei siellä ihmetelty. Mutta jos olisit kierrellyt kaikki laivan baarit ja viettänyt siellä aikaa aina valomerkkiin asti, niin silloin olisit varmasti saanut kuulla monien ihmisten kyselyitä kavereista ja siitä että miksi oikein oot yksin liikkeellä ilman ketään kavereita, jos oot vielä nuorempaa ikäluokkaa, esim. alle neljäkymppinen tai alle kolmevitonen.

        Sä aina oletat ja luulet kauheasti. Ehkä se onkin sun ongelmasi?


    • XD DING DING DING:..

      AARGGHHHHHH!!!!!

    • mies 40v 55000€/v br

      linjuri matkat ja tallinnan risteilyt ainoita matkoja joilla tämä sinkku viitsii käydä.
      aina otan 1h huoneen.

      en lähde matkoille joilla arvelen olevani silmätikkuna yksin matkatessani sekä "ns" perhematka kohteisiin.

      kaikille tutuille ei voi kertoa kun käyn tallinnassa tai venäjällä koska heti lyödään seksituristin leima otsaan.

      jos olis kumppani niin kiinnostais matkailla kauempanakin.

      monet ihmettelevät päin naamaa miten sinä olet yksin matkalla,EIKÖ SINULLA ole kumppania.

    • "en lähde matkoille joilla arvelen olevani silmätikkuna yksin matkatessani sekä "ns" perhematka kohteisiin. "

      Saanko kysyä sitä, että missä päin ulkomailla olet käynyt yksinäsi ja miten siellä on suhtauduttu yksin matkaavaan mieheen? Kiva kuulla, että joku ymmärtää sen, ettei se yksin matkailu ole miehillä mitään mukavaa, kun siinähän aina leimautuu heti, jos on yksin matkalla, eikä ole ketään kavereita mukana.

      "monet ihmettelevät päin naamaa miten sinä olet yksin matkalla,EIKÖ SINULLA ole kumppania. "

      Miten olet selvinnyt näistä painostavista tilanteista, eli mitä oot heille vastannut?

      Tulin melkein tämän sun kirjoituksen luettuani entistäkin vakuuttuneemmaksi siitä asiasta, ettei se yksin matkailu ole kyllä mikään hyvä vaihtoehto nuorelle miehelle, kun kuitenkin sitä ihmisten toimesta niin kovasti aina ihmetellään. Monet ovat täällä yrittäneet kannustaa mua lähtemään yksin ulkomaan matkoille, kun mulla ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisin sinne lähteä. Mutta nyt kun luin sun kirjoituksesi, niin kyllä tulin taas hyvin vakuuttuneeksi siitä, ettei se yksin matkailu kyllä vaan sovi varsinkaan yksinäiselle nuorelle miehelle.

      Naisilla on ehkä helpompi matkustaa yksinään, sillä heidän kohdalla sitä ei varmasti ihmetellä samalla tavalla, kun meidän miesten tapauksessa.

      • 8+2

        Nuorena naisena tuli muutama reissu heitettyä yksin. Joskus oli todella mukavaa, jos matkalle sattui muitakin porukattomia. Enimmäkseen oli ikävää, koska yksin maailmalla aloin kärsiä yksinäisyydestäni. Usein jouduin myös ihmettelyn kohteeksi, koska matkasin yksin. Majoittuminen tuntemattoman kanssa samaan kämppään ei ole kivaa, eikä myöskään ole halpaa maksaa ylimääräistä yhden hengen huoneesta. Ikävä kyllä, en voi suositella yksin matkailua kenellekään.


      • Näin on.............

        Kun matkustaa yksin ulkomailla niin onhan se outoa ja herättää viranomaistenkin huomion. Vastaantulevat ihmiset kadulla tuijottaa takaisin ja kyllähän niitten ajatukset tietää. "Mitä tuokin hyypiö on tänne yksin lähtenyt, onkohan se homo" Hotellin ulkopuolella päivystää 24/7 Flowers By Irene:n auto valtava satelliittilautanen katolla, raportoidakseen pahaa-aavistamattoman sinkkumiehen joka liikkeen viranomaisille.


      • mies 40v 55000€/br

        kanarian saarilla olen tuntenut eniten että en kuulu tähän joukkoon kun ollaan jollakin ilta retkellä ja olen lähes ainoa joka on tässä ikäryhmässä yksin liikkeellä.monet kotimaankin lyhyt reissut joissa keräännytään esim illalla syömään porukalla ovat tosi kiusallisia.

        inhottavimmistä tilanteista olen selvinnyt sillä että olen sanonut haluavan reissata vain omia aikataulujani noudattaen yksin.en ole ruvennut selittelemään että naista ei ole olemassakaan.

        tavallisesti en käytä alkoholia mutta näihin tilanteisiin en lähde enää ilman rohkaisua.


      • mies 40v 55000€/br kirjoitti:

        kanarian saarilla olen tuntenut eniten että en kuulu tähän joukkoon kun ollaan jollakin ilta retkellä ja olen lähes ainoa joka on tässä ikäryhmässä yksin liikkeellä.monet kotimaankin lyhyt reissut joissa keräännytään esim illalla syömään porukalla ovat tosi kiusallisia.

        inhottavimmistä tilanteista olen selvinnyt sillä että olen sanonut haluavan reissata vain omia aikataulujani noudattaen yksin.en ole ruvennut selittelemään että naista ei ole olemassakaan.

        tavallisesti en käytä alkoholia mutta näihin tilanteisiin en lähde enää ilman rohkaisua.

        "kanarian saarilla olen tuntenut eniten että en kuulu tähän joukkoon kun ollaan jollakin ilta retkellä ja olen lähes ainoa joka on tässä ikäryhmässä yksin liikkeellä.monet kotimaankin lyhyt reissut joissa keräännytään esim illalla syömään porukalla ovat tosi kiusallisia. "

        Varmasti tollaiset tilaisuudet ovat tosi inhottavia, kun kaikki muut ovat omissa kaveriporukoissaan ja itse joutuu olemaan ainoana yksinäisenä ilman yhtäkään kaveria. Just tällaisten juttujen takia olenkin välttänyt sitä yksin matkailua, koska siinä tulisi hyvin yksinäinenn ja ahdistava olo.

        "inhottavimmistä tilanteista olen selvinnyt sillä että olen sanonut haluavan reissata vain omia aikataulujani noudattaen yksin.en ole ruvennut selittelemään että naista ei ole olemassakaan."

        Just tollaisten juttujen vuoksi olenkin välttänyt sitä matkailua kaikin puolin, kun se olisi niin inhottavaa selitellä muille ihmisille sitä yksinoloaan ja muutenkin ihmiset saattaisivat katsella mua ihmeissään ja ajatella vaikka mitä, kun mun ikäisellä nuorella miehellä ei olisi ulkomaan matkalla ketään kaveria mukana. Mutta ei kai siinä mitään pahaa olisi, jos sanoisit suoraan olevasi sinkku ja kertoisit ettei sulla ketään naista ole? Varmasti silloin ihmiset pitäisivät sitä yksin matkailua ihan normaalina asiana, sillä yleensä yli kolmekymppiset ja siitä vanhemmat yksinäiset matkailijat ovat käytännössä melkein aina sinkkuja, sillä tossa iässä reissutaan useimmiten perheen/puolison kanssa.


      • Pläääääääh

        No huoh. Sä näet aina vain ne kirjoitukset, jotka haluat nähdä. Moni on kertonut matkustaneensa yksin ihan ilman muiden ihmettelyä. Niitä kirjoituksia et jostain syystä halua uskoa, tai "luulet" aina jotain, joilla saat ne jotenkin kumottua.

        Sitten kun tulee joku kirjoitus joka tukee omia "luulojasi", niin sen otat heti todesta. Olet siis päättänyt jo että asiat ovat juuri siten kuin itse "luulet" ja kaikki vihaavat yksin matkustavia miehiä, etkä suostu muuta uskomaan. Ihan turha sulle on mitään muuta yrittää vakuutella, kun et kuitenkaan usko.

        Usko mitä haluat. Aivan sama.


    • Nämä ovat just ne huonot asiat, jotka tossa yksin matkailussa tulee väistämättä jokaiselle yksinäiselle eteen. Se on just inhottavaa, kun yksin matkaillessa joutuu helposti muiden ihmisten ihmettelyn kohteeksi. Lisäksi yksinäisyys alkaa helposti siellä vaivata, sillä pahimmassa tapauksessa kun joutuu olemaan jopa useamman viikon ilman juttuseuraa, jos vaikka lähtisi esim. kuukauden interreil-reissulle.

      Majoituksessa huonot puolet tulevat myös hyvin esille, kun yhden hengen huoneet ovat aina kalliimpia kun isoille ryhmille tarkoitetut huoneet ja sitten taas tuntemattomien kanssa ei ole kivaa yöpyä samassa huoneessa.

      Harmillista matkailussa on just se, kun se on tarkoitettu pääasiassa vain niille ihmisille, joilla on kavereita elämässään, eli yksinäiset joutuvat vaan sitten luopumaan suosiolla tästäkin huvista. Olisi hieno juttu, jos vaikka matkatoimistoilla olisi vuokrata myös matkaseuralaisia yksinäisille matkailijoille, niin silloin yksinäiset ihmiset voisivat myös päästä matkailemaan.

      • Älä ny viitti

        "Harmillista matkailussa on just se, kun se on tarkoitettu pääasiassa vain niille ihmisille, joilla on kavereita elämässään..."


        Mitä ihmettä sä taas solkotat? On vaikka millä mitalla ihmisiä, jotka matkustelevat yksinään. Se on ihan sun oma ongelmasi, jos et pysty itse mihinkään omin päin lähtemään.

        Junat, bussit, lentokoneet ja autot toimii ihan hyvin ilman matkaseuraakin. Siitä vaan matkustamaan.


    • 16+14

      Kiitti vaan, ap, kun aloitit DarkFearille uuden mellestyskentän.

    • Sun ei ole mikään pakko lukea keskusteluja, jotka eivät sua kiinnosta. Mä vastaan ja kirjoitan just sinne mihin itse haluan ja sullahan ei ole siihen saatana yhtään mitään sanomista!

    • pariton_

      Olen huomenna menossa Tallinnaan parin päivän matkalle yksin. Olen useissa muissakin paikoissa yksin matkustanut, eikä kukaan ole koskaan tullut kysymään, miksi olen yksin reissussa.

      • "Olen huomenna menossa Tallinnaan parin päivän matkalle yksin. Olen useissa muissakin paikoissa yksin matkustanut, eikä kukaan ole koskaan tullut kysymään, miksi olen yksin reissussa. "

        Luulisi ainakin, että ihmiset suomassa ovat ihmeissään siitä, jos joku matkustaa yksin ulkomailla ja vielä useammankin kerran. Mä jos lähtisin vaikka laivamatkalle, niin heti saisin varmasti selitellä tätä asiaa laivan baareissa kaikille, että miksi oikein oon yksin liikkeellä ilman ketään kavereita ja töissä en viitsisi mitään edes mainita koko asiasta, sillä työkaverit olisivat heti esittämättä painostavia kysymyksiä matkaseurasta ja siitä, että miksi oikein olin yksin laivamatkalla.


      • pariton_
        DarkFear kirjoitti:

        "Olen huomenna menossa Tallinnaan parin päivän matkalle yksin. Olen useissa muissakin paikoissa yksin matkustanut, eikä kukaan ole koskaan tullut kysymään, miksi olen yksin reissussa. "

        Luulisi ainakin, että ihmiset suomassa ovat ihmeissään siitä, jos joku matkustaa yksin ulkomailla ja vielä useammankin kerran. Mä jos lähtisin vaikka laivamatkalle, niin heti saisin varmasti selitellä tätä asiaa laivan baareissa kaikille, että miksi oikein oon yksin liikkeellä ilman ketään kavereita ja töissä en viitsisi mitään edes mainita koko asiasta, sillä työkaverit olisivat heti esittämättä painostavia kysymyksiä matkaseurasta ja siitä, että miksi oikein olin yksin laivamatkalla.

        "Luulisi ainakin, että ihmiset suomassa ovat ihmeissään siitä, jos joku matkustaa yksin ulkomailla ja vielä useammankin kerran. Mä jos lähtisin vaikka laivamatkalle, niin heti saisin varmasti selitellä tätä asiaa laivan baareissa kaikille, että miksi oikein oon yksin liikkeellä ilman ketään kavereita ja töissä en viitsisi mitään edes mainita koko asiasta, sillä työkaverit olisivat heti esittämättä painostavia kysymyksiä matkaseurasta ja siitä, että miksi oikein olin yksin laivamatkalla."

        Minua eivät ihmisten ihmettelyt kiinnosta, niin kauan kuin niitä ei päin naamaa tulla rumasti sanomaan, ja kukaan ei ole tähän mennessä niin tehnyt, vaikka olen matkustellut Euroopassa yksin ainakin 10 reissua eri paikoissa. Ja jos joku joskus tuota tulisi ihmettelemäänkin, niin todennäköisesti kyseinen henkilö vain haluaisi tulla juttelemaan kanssani muutenkin ja ajattelisi tuon olevan tapa aloittaa small talk -keskustelu kanssani. En siis pahastuisi ollenkaan.


      • DarkFear kirjoitti:

        "Olen huomenna menossa Tallinnaan parin päivän matkalle yksin. Olen useissa muissakin paikoissa yksin matkustanut, eikä kukaan ole koskaan tullut kysymään, miksi olen yksin reissussa. "

        Luulisi ainakin, että ihmiset suomassa ovat ihmeissään siitä, jos joku matkustaa yksin ulkomailla ja vielä useammankin kerran. Mä jos lähtisin vaikka laivamatkalle, niin heti saisin varmasti selitellä tätä asiaa laivan baareissa kaikille, että miksi oikein oon yksin liikkeellä ilman ketään kavereita ja töissä en viitsisi mitään edes mainita koko asiasta, sillä työkaverit olisivat heti esittämättä painostavia kysymyksiä matkaseurasta ja siitä, että miksi oikein olin yksin laivamatkalla.

        No jaa, yksi minun läheinen työkaveri on suurimman osan matkoistaan yksin liikenteessä, eikä sitä kukaan ole koskaan ihmetellyt. Usein hänen matkoistaan keskustelemme, kun hän on nähnyt kaikenlaista. Eikä kukaan ole koskaan ihmetellyt minunkaan yksinmatkailuani (minut kyllä ehkä tiedetään alempitasoiseksi, joten ehkä he yrittävät olla hienotunteisia). Ainakaan en ole vielä kertaakaan tajunnut hävetä yksinmatkailuani.


      • Elämä on lyhyt
        DarkFear kirjoitti:

        "Olen huomenna menossa Tallinnaan parin päivän matkalle yksin. Olen useissa muissakin paikoissa yksin matkustanut, eikä kukaan ole koskaan tullut kysymään, miksi olen yksin reissussa. "

        Luulisi ainakin, että ihmiset suomassa ovat ihmeissään siitä, jos joku matkustaa yksin ulkomailla ja vielä useammankin kerran. Mä jos lähtisin vaikka laivamatkalle, niin heti saisin varmasti selitellä tätä asiaa laivan baareissa kaikille, että miksi oikein oon yksin liikkeellä ilman ketään kavereita ja töissä en viitsisi mitään edes mainita koko asiasta, sillä työkaverit olisivat heti esittämättä painostavia kysymyksiä matkaseurasta ja siitä, että miksi oikein olin yksin laivamatkalla.

        Nauraa ääneen.

        DarkFear. Et voi olla tosissas. Ai että ihmiset "ihmeissään", jos joku matkustaa yksin. Höpöhöpö.

        Mulla on jotenki sellanen tunne, että et vaan halua lähteä mihinkään ja sitten selittelet sitä mitä kummallisimmilla jutuilla.

        Osta lippu ja mene. Miehille varsinkin yksin matkustaminen on helppoa. Ja jos et mene, niin lopeta selittely.


    • FF

      Lähden taas maanantaina yksin, se on tämän kesän toinen ulkomaanreissu (ellei työpaikan virkistysmatkaa Tallinnaan lasketa), keväällä kävin yhdellä kaupunkilomalla ja syksylle on suunnitteilla yksi kaupunkikohde.

      Matkustan lähes aina yksin. En käytä valmismatkoja vaan varaan netistä lennot, bussit, junat ja laivat. Otan aina yhden hengen huoneen, tasolla ei ole väliä koska huone on vain yöpymistä ja suihkuun pääsyä varten. En suuremmin välitä solmia tuttavuuksia toisiin turisteihin, käyn mieluummin mahdollisimman paikallisissa paikoissa esim. syömässä.

      Minulle matkailu on SE juttu, johon laitan vaikka viimeiset senttini. Listalla on vielä kymmeniä mielenkiintoisia paikkoja, jotka haluan nähdä.

    • "Matkustan lähes aina yksin. En käytä valmismatkoja vaan varaan netistä lennot, bussit, junat ja laivat. Otan aina yhden hengen huoneen, tasolla ei ole väliä koska huone on vain yöpymistä ja suihkuun pääsyä varten. En suuremmin välitä solmia tuttavuuksia toisiin turisteihin, käyn mieluummin mahdollisimman paikallisissa paikoissa esim. syömässä. "

      Eikö sulla käy koskaan aika yksinäiseksi, jos oot yksin matkalla, eikä sulla ole juttuseuraa? Entä eikö tule koskaan sellaista ikävää fiilistä, jos ei ole matkaseuraa, kenen kanssa voisi jakaa näitä kokemuksia?

      Entä miten muut ihmiset ovat suhtautuneet siihen, kun oot ollut yksin liikkeellä? Kuten esim. ihmiset laivalla ja suomalaisturistit ulkomailla?

      Itse oon miettinyt joskus tota yksin lähtemistä matkalle, mutta se vaan tuntuu niin ahdistavalta, kun tietää sen, että joutuisi olemaan monta päivää ilman minkäänlaista juttuseuraa ja sitten kun siinä olisi vielä ne muiden ihmisten kielteiset reaktiot häiritsemässä ja mun fiiliksiä pilaamassa, niin sen takia ei ole tullut koskaan mihinkään matkoille lähdettyä.

      Tietenkin silloin olisi aivan eri tilanne, jos olisi kavereita, kenen kanssa voisi käydä matkoilla. Mutta kun ei ole, niin sen vuoksi sitä on joutunut sitten tyytymään aina vaan pelkkään kotisuomessa oleskeluun, kun ei löydy koskaan edes seuraa laivaristeilyille.

      "Minulle matkailu on SE juttu, johon laitan vaikka viimeiset senttini. Listalla on vielä kymmeniä mielenkiintoisia paikkoja, jotka haluan nähdä. "

      Mullakin olisi vaikka mitä matkakohteita, joita haluaisin nähdä, mutta harmittaa vaan se, kun siihen ei varmaan tule koskaan mulla mitään mahdollisuuksia, kun ei näytä mistään sitä matkaseuraa löytyvän.

      • FF

        Juttuseuraahan löytyy aina ja erityisesti yksin matkustavaa ihmiset helposti lähestyvät. Olen tavannut aivan fantastisia ihmisiä eri puolilla Eurooppaa lentokoneissa, bussipysäkeillä, busseissa, B&B-majapaikoissa (sekä turisteja että todella ystävällisiä omistajia). Aina silloin tällöin joku kysyy olenko todellakin yksin liikkeellä mutta en ole koskaan kokenut sitä negatiiviseksi. Jos joku turisti pöllähtäisi kotipaikkakunnalleni Pohjois-Suomeen reppu selässä niin kysyisin varmaan itsekin mikä hänet sinne toi ja onko hän tosiaan yksin liikkeellä. Suomalaisturisteihin ei yleensä törmää turistipaikkojen ulkopuolella ja jos törmää niin nehän olisivat siellä samalla asialla kuin minäkin, tutustumassa johonkin kohteeseen, joka heitä kiinnostaa. Sitä paitsi minulle on ihan yhdentekevää mitä muut ajattelevat matkailustani; sukulaiseni, työkaverini, ystäväni, tuttavani tietävät kaikki että matkustelen yksin. Ei kukaan ole koskaan sitä ihmetellyt. Äitini kysyi joskus että eikö olisi mukavaa matkustaa jonkun kanssa ja totesin siihen muistaakseni jotain sellaista, että ei ole ketään, joka jakaisi täysin samat mielenkiinnon kohteet ja että en tykkää porukassa matkustamisesta. Sitäkin olen nimittäin kokeillut, porukassa matkustamista, ja se oli elämäni tylsin reissu. Muutaman kerran olen ollut matkalla myös silloisen kumppanini kanssa ja olen todennut matkustavani mieluummin yksin.

        Kokemukset puran matkapäiväkirjoihin ja tuhottomaan määrään valokuvia.

        Toiset ihmiset eivät voi ketään satuttaa omilla "fiiliksillään". He eivät ylipäänsä tunne tai ajattele mitään muista ihmisistä, jokainen on kiinnostunut omasta matkastaan ja omasta lomastaan, mutta jos joku mielessään halveksisikin yksin matkustavaa niin mitä sitten? Miksi minua liikauttaisi hetkeäkään se, että joku pilaa oman lomansa ajattelemalla negatiivisesti muista matkailijoista.

        Minulla ei ole varaa odottaa, että täytän 40 ennen kuin uskallan matkustaa yksin. Kohteita on niin paljon, että vaikka joka vuosi tekisin 4-5 reissua niin en ehtisi kokea kaikkea haluamaani ennen kuin vanhuus iskee.

        Meidän eromme ilmeisesti on siinä, että sinulle laivamatka on se kokemus, mitä juuri nyt kaipaat, minulle kohde on tärkein (ja laiva-, bussi- ja lentomatkat vain väline sinne pääsemiseksi). Ehkä jos lähtisitkin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka haluat ehdottomasti nähdä, olisi helpompi asennoitua yksin matkustamiseen.

        Rohkeutta!


      • FF kirjoitti:

        Juttuseuraahan löytyy aina ja erityisesti yksin matkustavaa ihmiset helposti lähestyvät. Olen tavannut aivan fantastisia ihmisiä eri puolilla Eurooppaa lentokoneissa, bussipysäkeillä, busseissa, B&B-majapaikoissa (sekä turisteja että todella ystävällisiä omistajia). Aina silloin tällöin joku kysyy olenko todellakin yksin liikkeellä mutta en ole koskaan kokenut sitä negatiiviseksi. Jos joku turisti pöllähtäisi kotipaikkakunnalleni Pohjois-Suomeen reppu selässä niin kysyisin varmaan itsekin mikä hänet sinne toi ja onko hän tosiaan yksin liikkeellä. Suomalaisturisteihin ei yleensä törmää turistipaikkojen ulkopuolella ja jos törmää niin nehän olisivat siellä samalla asialla kuin minäkin, tutustumassa johonkin kohteeseen, joka heitä kiinnostaa. Sitä paitsi minulle on ihan yhdentekevää mitä muut ajattelevat matkailustani; sukulaiseni, työkaverini, ystäväni, tuttavani tietävät kaikki että matkustelen yksin. Ei kukaan ole koskaan sitä ihmetellyt. Äitini kysyi joskus että eikö olisi mukavaa matkustaa jonkun kanssa ja totesin siihen muistaakseni jotain sellaista, että ei ole ketään, joka jakaisi täysin samat mielenkiinnon kohteet ja että en tykkää porukassa matkustamisesta. Sitäkin olen nimittäin kokeillut, porukassa matkustamista, ja se oli elämäni tylsin reissu. Muutaman kerran olen ollut matkalla myös silloisen kumppanini kanssa ja olen todennut matkustavani mieluummin yksin.

        Kokemukset puran matkapäiväkirjoihin ja tuhottomaan määrään valokuvia.

        Toiset ihmiset eivät voi ketään satuttaa omilla "fiiliksillään". He eivät ylipäänsä tunne tai ajattele mitään muista ihmisistä, jokainen on kiinnostunut omasta matkastaan ja omasta lomastaan, mutta jos joku mielessään halveksisikin yksin matkustavaa niin mitä sitten? Miksi minua liikauttaisi hetkeäkään se, että joku pilaa oman lomansa ajattelemalla negatiivisesti muista matkailijoista.

        Minulla ei ole varaa odottaa, että täytän 40 ennen kuin uskallan matkustaa yksin. Kohteita on niin paljon, että vaikka joka vuosi tekisin 4-5 reissua niin en ehtisi kokea kaikkea haluamaani ennen kuin vanhuus iskee.

        Meidän eromme ilmeisesti on siinä, että sinulle laivamatka on se kokemus, mitä juuri nyt kaipaat, minulle kohde on tärkein (ja laiva-, bussi- ja lentomatkat vain väline sinne pääsemiseksi). Ehkä jos lähtisitkin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka haluat ehdottomasti nähdä, olisi helpompi asennoitua yksin matkustamiseen.

        Rohkeutta!

        Mulla itselläni kun kielitaito ei ole ollut koskaan mikään hyvä, joten sen vuoksi ei oikein pysty ihmeitä juttelemaan. Englannin kielellä kun pystyn just ja just hoitamaan pakolliset asiat, eikä mihinkään syvällisempään jutteluun mun kielitaitoni vaan valitetettavasti riitä. Se mua aina ihmetyttää, kun toisilla ihmisillä on niin sellainen asenne, etteivät he koskaan välitä mitään muiden ihmisten ajattelusta ja heidän kommenteistaan.

        Mä jos lähtisin yksin matkalle, niin kyllä sitä saisi selitellä vanhemmille ja broidille, kun he eivät ymmärtäisi sitä, että miksi ihmeessä oikein haluan lähteä yksin johonkin matkalle. Sitten kun he eivät ymmärtäisi sitä asiaa, että miksi mun ikäisellä nuorella miehellä ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisin matkalle lähteä. Saisi jälleen kerran kuulla siitä, miten sitä on epäonnistunut elämässään, kun ei ole mitään ihmissuhteita onnistunut luomaan tai säilyttämään tähän ikään mennessä.

        Jos löytäisin matkaseuraa netistä, niin tätä en viitsisi edes sanoa vanhemmille ja veljelleni, koska he pitäisivät sitä niin epänormaalina asiana ja luulisivat mun menneen sekaisin päästäni, kun olen tollaiseen typeryyteen lähtenyt, että olen etsinyt ja suostunut lähtemään matkalle jonkun ennestään tuntemattoman nettituttavuuden kanssa.

        "Kokemukset puran matkapäiväkirjoihin ja tuhottomaan määrään valokuvia. "

        Pidätkö matkapäiväkirjaa jossain nettisivustolla, eli onko se julkinen? Ajattelin että olisi kiva lukea sun matkakertomuksia.

        "Toiset ihmiset eivät voi ketään satuttaa omilla "fiiliksillään". He eivät ylipäänsä tunne tai ajattele mitään muista ihmisistä, jokainen on kiinnostunut omasta matkastaan ja omasta lomastaan, mutta jos joku mielessään halveksisikin yksin matkustavaa niin mitä sitten? Miksi minua liikauttaisi hetkeäkään se, että joku pilaa oman lomansa ajattelemalla negatiivisesti muista matkailijoista. "

        Mua on ainakin satutettu niin paljon elämässä näiden ihmisten ikävien ja loukkaavien kommenttien takia, joita olen saanut kuulla melkein aina, kun oon ollut yksinään baarissa liikkeellä. Niistä on tullut just sellainen fiilis, ettei noihin baareihin halua edes mennä, kun tietää jo etukäteen, että minkälainen ilmapiiri ja minkälaisia ihmisiä siellä oikein on aina vastassa. Just tämän takia pelkkä laivalle lähtökin tuntuu tosi hankalalta, kun varmasti laivalla on myös samanlainen ilmapiiri mitä baareissa.

        En sitten osaa sanoa, että olisko ulkomailla erilainen ilmapiiri, jos lähtisi ulkomaille ja menisi siellä yksinään johonkin baariin. Nimenomaan vielä just sellaiseen, jossa ei käy/näy suomalaisturisteja. Jos löytäisi vaikka Tallinnasta jonkun tollaisen baariin, niin olisi kiva nähdä hieman paikallista baarikulttuuria.

        "Minulla ei ole varaa odottaa, että täytän 40 ennen kuin uskallan matkustaa yksin. Kohteita on niin paljon, että vaikka joka vuosi tekisin 4-5 reissua niin en ehtisi kokea kaikkea haluamaani ennen kuin vanhuus iskee."

        Itse en edes tiedä, että milloin voisin päästä lähtemään johonkin ulkomaille. Saa nähdä tulenko pääsemään mihinkään ennen neljäkymppis-synttäreitä. Ainakaan ennen kolmekymppisiä en varmaan tule pääsemään mihinkään, en edes Tallinnan risteilylle.

        "Meidän eromme ilmeisesti on siinä, että sinulle laivamatka on se kokemus, mitä juuri nyt kaipaat, minulle kohde on tärkein (ja laiva-, bussi- ja lentomatkat vain väline sinne pääsemiseksi). Ehkä jos lähtisitkin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka haluat ehdottomasti nähdä, olisi helpompi asennoitua yksin matkustamiseen. "

        No kyllä sinne laivamatkalle olisi kova into päästä, kun en ole vielä tähän ikään mennessä onnistunut sellaiselle pääsemään ilman vanhempieni läsnäoloa. Mutta kyllä mulla olisi myös oikeasti hirveä into päästä vaikka minne, kuten pidemmälle Eurooppaan ja näitä matkakohteita olisi vaikka kuinka paljon.


      • FF
        DarkFear kirjoitti:

        Mulla itselläni kun kielitaito ei ole ollut koskaan mikään hyvä, joten sen vuoksi ei oikein pysty ihmeitä juttelemaan. Englannin kielellä kun pystyn just ja just hoitamaan pakolliset asiat, eikä mihinkään syvällisempään jutteluun mun kielitaitoni vaan valitetettavasti riitä. Se mua aina ihmetyttää, kun toisilla ihmisillä on niin sellainen asenne, etteivät he koskaan välitä mitään muiden ihmisten ajattelusta ja heidän kommenteistaan.

        Mä jos lähtisin yksin matkalle, niin kyllä sitä saisi selitellä vanhemmille ja broidille, kun he eivät ymmärtäisi sitä, että miksi ihmeessä oikein haluan lähteä yksin johonkin matkalle. Sitten kun he eivät ymmärtäisi sitä asiaa, että miksi mun ikäisellä nuorella miehellä ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisin matkalle lähteä. Saisi jälleen kerran kuulla siitä, miten sitä on epäonnistunut elämässään, kun ei ole mitään ihmissuhteita onnistunut luomaan tai säilyttämään tähän ikään mennessä.

        Jos löytäisin matkaseuraa netistä, niin tätä en viitsisi edes sanoa vanhemmille ja veljelleni, koska he pitäisivät sitä niin epänormaalina asiana ja luulisivat mun menneen sekaisin päästäni, kun olen tollaiseen typeryyteen lähtenyt, että olen etsinyt ja suostunut lähtemään matkalle jonkun ennestään tuntemattoman nettituttavuuden kanssa.

        "Kokemukset puran matkapäiväkirjoihin ja tuhottomaan määrään valokuvia. "

        Pidätkö matkapäiväkirjaa jossain nettisivustolla, eli onko se julkinen? Ajattelin että olisi kiva lukea sun matkakertomuksia.

        "Toiset ihmiset eivät voi ketään satuttaa omilla "fiiliksillään". He eivät ylipäänsä tunne tai ajattele mitään muista ihmisistä, jokainen on kiinnostunut omasta matkastaan ja omasta lomastaan, mutta jos joku mielessään halveksisikin yksin matkustavaa niin mitä sitten? Miksi minua liikauttaisi hetkeäkään se, että joku pilaa oman lomansa ajattelemalla negatiivisesti muista matkailijoista. "

        Mua on ainakin satutettu niin paljon elämässä näiden ihmisten ikävien ja loukkaavien kommenttien takia, joita olen saanut kuulla melkein aina, kun oon ollut yksinään baarissa liikkeellä. Niistä on tullut just sellainen fiilis, ettei noihin baareihin halua edes mennä, kun tietää jo etukäteen, että minkälainen ilmapiiri ja minkälaisia ihmisiä siellä oikein on aina vastassa. Just tämän takia pelkkä laivalle lähtökin tuntuu tosi hankalalta, kun varmasti laivalla on myös samanlainen ilmapiiri mitä baareissa.

        En sitten osaa sanoa, että olisko ulkomailla erilainen ilmapiiri, jos lähtisi ulkomaille ja menisi siellä yksinään johonkin baariin. Nimenomaan vielä just sellaiseen, jossa ei käy/näy suomalaisturisteja. Jos löytäisi vaikka Tallinnasta jonkun tollaisen baariin, niin olisi kiva nähdä hieman paikallista baarikulttuuria.

        "Minulla ei ole varaa odottaa, että täytän 40 ennen kuin uskallan matkustaa yksin. Kohteita on niin paljon, että vaikka joka vuosi tekisin 4-5 reissua niin en ehtisi kokea kaikkea haluamaani ennen kuin vanhuus iskee."

        Itse en edes tiedä, että milloin voisin päästä lähtemään johonkin ulkomaille. Saa nähdä tulenko pääsemään mihinkään ennen neljäkymppis-synttäreitä. Ainakaan ennen kolmekymppisiä en varmaan tule pääsemään mihinkään, en edes Tallinnan risteilylle.

        "Meidän eromme ilmeisesti on siinä, että sinulle laivamatka on se kokemus, mitä juuri nyt kaipaat, minulle kohde on tärkein (ja laiva-, bussi- ja lentomatkat vain väline sinne pääsemiseksi). Ehkä jos lähtisitkin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka haluat ehdottomasti nähdä, olisi helpompi asennoitua yksin matkustamiseen. "

        No kyllä sinne laivamatkalle olisi kova into päästä, kun en ole vielä tähän ikään mennessä onnistunut sellaiselle pääsemään ilman vanhempieni läsnäoloa. Mutta kyllä mulla olisi myös oikeasti hirveä into päästä vaikka minne, kuten pidemmälle Eurooppaan ja näitä matkakohteita olisi vaikka kuinka paljon.

        Kiitos mielenkiinnosta, mutta matkapäiväkirjani ei ole julkinen. Joitakin otteita on blogissani mutta koska kirjoitan sitä omalla nimelläni niin en anna osoitetta, sori :-/


      • 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+
        DarkFear kirjoitti:

        Mulla itselläni kun kielitaito ei ole ollut koskaan mikään hyvä, joten sen vuoksi ei oikein pysty ihmeitä juttelemaan. Englannin kielellä kun pystyn just ja just hoitamaan pakolliset asiat, eikä mihinkään syvällisempään jutteluun mun kielitaitoni vaan valitetettavasti riitä. Se mua aina ihmetyttää, kun toisilla ihmisillä on niin sellainen asenne, etteivät he koskaan välitä mitään muiden ihmisten ajattelusta ja heidän kommenteistaan.

        Mä jos lähtisin yksin matkalle, niin kyllä sitä saisi selitellä vanhemmille ja broidille, kun he eivät ymmärtäisi sitä, että miksi ihmeessä oikein haluan lähteä yksin johonkin matkalle. Sitten kun he eivät ymmärtäisi sitä asiaa, että miksi mun ikäisellä nuorella miehellä ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisin matkalle lähteä. Saisi jälleen kerran kuulla siitä, miten sitä on epäonnistunut elämässään, kun ei ole mitään ihmissuhteita onnistunut luomaan tai säilyttämään tähän ikään mennessä.

        Jos löytäisin matkaseuraa netistä, niin tätä en viitsisi edes sanoa vanhemmille ja veljelleni, koska he pitäisivät sitä niin epänormaalina asiana ja luulisivat mun menneen sekaisin päästäni, kun olen tollaiseen typeryyteen lähtenyt, että olen etsinyt ja suostunut lähtemään matkalle jonkun ennestään tuntemattoman nettituttavuuden kanssa.

        "Kokemukset puran matkapäiväkirjoihin ja tuhottomaan määrään valokuvia. "

        Pidätkö matkapäiväkirjaa jossain nettisivustolla, eli onko se julkinen? Ajattelin että olisi kiva lukea sun matkakertomuksia.

        "Toiset ihmiset eivät voi ketään satuttaa omilla "fiiliksillään". He eivät ylipäänsä tunne tai ajattele mitään muista ihmisistä, jokainen on kiinnostunut omasta matkastaan ja omasta lomastaan, mutta jos joku mielessään halveksisikin yksin matkustavaa niin mitä sitten? Miksi minua liikauttaisi hetkeäkään se, että joku pilaa oman lomansa ajattelemalla negatiivisesti muista matkailijoista. "

        Mua on ainakin satutettu niin paljon elämässä näiden ihmisten ikävien ja loukkaavien kommenttien takia, joita olen saanut kuulla melkein aina, kun oon ollut yksinään baarissa liikkeellä. Niistä on tullut just sellainen fiilis, ettei noihin baareihin halua edes mennä, kun tietää jo etukäteen, että minkälainen ilmapiiri ja minkälaisia ihmisiä siellä oikein on aina vastassa. Just tämän takia pelkkä laivalle lähtökin tuntuu tosi hankalalta, kun varmasti laivalla on myös samanlainen ilmapiiri mitä baareissa.

        En sitten osaa sanoa, että olisko ulkomailla erilainen ilmapiiri, jos lähtisi ulkomaille ja menisi siellä yksinään johonkin baariin. Nimenomaan vielä just sellaiseen, jossa ei käy/näy suomalaisturisteja. Jos löytäisi vaikka Tallinnasta jonkun tollaisen baariin, niin olisi kiva nähdä hieman paikallista baarikulttuuria.

        "Minulla ei ole varaa odottaa, että täytän 40 ennen kuin uskallan matkustaa yksin. Kohteita on niin paljon, että vaikka joka vuosi tekisin 4-5 reissua niin en ehtisi kokea kaikkea haluamaani ennen kuin vanhuus iskee."

        Itse en edes tiedä, että milloin voisin päästä lähtemään johonkin ulkomaille. Saa nähdä tulenko pääsemään mihinkään ennen neljäkymppis-synttäreitä. Ainakaan ennen kolmekymppisiä en varmaan tule pääsemään mihinkään, en edes Tallinnan risteilylle.

        "Meidän eromme ilmeisesti on siinä, että sinulle laivamatka on se kokemus, mitä juuri nyt kaipaat, minulle kohde on tärkein (ja laiva-, bussi- ja lentomatkat vain väline sinne pääsemiseksi). Ehkä jos lähtisitkin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka haluat ehdottomasti nähdä, olisi helpompi asennoitua yksin matkustamiseen. "

        No kyllä sinne laivamatkalle olisi kova into päästä, kun en ole vielä tähän ikään mennessä onnistunut sellaiselle pääsemään ilman vanhempieni läsnäoloa. Mutta kyllä mulla olisi myös oikeasti hirveä into päästä vaikka minne, kuten pidemmälle Eurooppaan ja näitä matkakohteita olisi vaikka kuinka paljon.

        Opettele sitä englantia. Ei sitä itsestään opi. Mene matkalla sinne minne itse haluat jos haluat minnekään mennä. Sillä ei ole mitään väliä mitä mieltä muut ovat yksinmatkustamisestasi. Suurinta osaa ei voisi vähempää kiinnostaa matkustatko yksin vai et.


      • Kertis
        FF kirjoitti:

        Juttuseuraahan löytyy aina ja erityisesti yksin matkustavaa ihmiset helposti lähestyvät. Olen tavannut aivan fantastisia ihmisiä eri puolilla Eurooppaa lentokoneissa, bussipysäkeillä, busseissa, B&B-majapaikoissa (sekä turisteja että todella ystävällisiä omistajia). Aina silloin tällöin joku kysyy olenko todellakin yksin liikkeellä mutta en ole koskaan kokenut sitä negatiiviseksi. Jos joku turisti pöllähtäisi kotipaikkakunnalleni Pohjois-Suomeen reppu selässä niin kysyisin varmaan itsekin mikä hänet sinne toi ja onko hän tosiaan yksin liikkeellä. Suomalaisturisteihin ei yleensä törmää turistipaikkojen ulkopuolella ja jos törmää niin nehän olisivat siellä samalla asialla kuin minäkin, tutustumassa johonkin kohteeseen, joka heitä kiinnostaa. Sitä paitsi minulle on ihan yhdentekevää mitä muut ajattelevat matkailustani; sukulaiseni, työkaverini, ystäväni, tuttavani tietävät kaikki että matkustelen yksin. Ei kukaan ole koskaan sitä ihmetellyt. Äitini kysyi joskus että eikö olisi mukavaa matkustaa jonkun kanssa ja totesin siihen muistaakseni jotain sellaista, että ei ole ketään, joka jakaisi täysin samat mielenkiinnon kohteet ja että en tykkää porukassa matkustamisesta. Sitäkin olen nimittäin kokeillut, porukassa matkustamista, ja se oli elämäni tylsin reissu. Muutaman kerran olen ollut matkalla myös silloisen kumppanini kanssa ja olen todennut matkustavani mieluummin yksin.

        Kokemukset puran matkapäiväkirjoihin ja tuhottomaan määrään valokuvia.

        Toiset ihmiset eivät voi ketään satuttaa omilla "fiiliksillään". He eivät ylipäänsä tunne tai ajattele mitään muista ihmisistä, jokainen on kiinnostunut omasta matkastaan ja omasta lomastaan, mutta jos joku mielessään halveksisikin yksin matkustavaa niin mitä sitten? Miksi minua liikauttaisi hetkeäkään se, että joku pilaa oman lomansa ajattelemalla negatiivisesti muista matkailijoista.

        Minulla ei ole varaa odottaa, että täytän 40 ennen kuin uskallan matkustaa yksin. Kohteita on niin paljon, että vaikka joka vuosi tekisin 4-5 reissua niin en ehtisi kokea kaikkea haluamaani ennen kuin vanhuus iskee.

        Meidän eromme ilmeisesti on siinä, että sinulle laivamatka on se kokemus, mitä juuri nyt kaipaat, minulle kohde on tärkein (ja laiva-, bussi- ja lentomatkat vain väline sinne pääsemiseksi). Ehkä jos lähtisitkin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka haluat ehdottomasti nähdä, olisi helpompi asennoitua yksin matkustamiseen.

        Rohkeutta!

        Tuosta olisin oman kokemukseni perusteella hieman eri mieltä, että yksin matkustavaa lähestytään oma-aloitteisesti - mutta naiseus varmaankin alentaa lähestymiskynnystä. Toisaalta ihan mukavasti ihmiset ovat suhtautuneet silloin, kun olen itse kysellyt jotain neuvoja tai vain rupatellut majapaikan henkilökunnan kanssa. Varmaan tässä on paljon maakohtaisiakin eroja, itse en ole Euroopan ulkopuolella juuri reissannut.
        Kavereiden kanssa tuli opiskeluvuosina tehtyä muutama ulkomaan automatka periaatteella teltta takakonttiin ja pahan ilman sattuessa retkeilymajaan - ne olivat kyllä mieleenpainuvia reissuja, joita on ollut hauska muistella yhdessä jälkikäteen. Parille kotimaan laskettelureissulle olen ilmoittautunut pitkälti kaveriseuran vuoksi.


      • Oma elämä,oma päätös
        DarkFear kirjoitti:

        Mulla itselläni kun kielitaito ei ole ollut koskaan mikään hyvä, joten sen vuoksi ei oikein pysty ihmeitä juttelemaan. Englannin kielellä kun pystyn just ja just hoitamaan pakolliset asiat, eikä mihinkään syvällisempään jutteluun mun kielitaitoni vaan valitetettavasti riitä. Se mua aina ihmetyttää, kun toisilla ihmisillä on niin sellainen asenne, etteivät he koskaan välitä mitään muiden ihmisten ajattelusta ja heidän kommenteistaan.

        Mä jos lähtisin yksin matkalle, niin kyllä sitä saisi selitellä vanhemmille ja broidille, kun he eivät ymmärtäisi sitä, että miksi ihmeessä oikein haluan lähteä yksin johonkin matkalle. Sitten kun he eivät ymmärtäisi sitä asiaa, että miksi mun ikäisellä nuorella miehellä ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisin matkalle lähteä. Saisi jälleen kerran kuulla siitä, miten sitä on epäonnistunut elämässään, kun ei ole mitään ihmissuhteita onnistunut luomaan tai säilyttämään tähän ikään mennessä.

        Jos löytäisin matkaseuraa netistä, niin tätä en viitsisi edes sanoa vanhemmille ja veljelleni, koska he pitäisivät sitä niin epänormaalina asiana ja luulisivat mun menneen sekaisin päästäni, kun olen tollaiseen typeryyteen lähtenyt, että olen etsinyt ja suostunut lähtemään matkalle jonkun ennestään tuntemattoman nettituttavuuden kanssa.

        "Kokemukset puran matkapäiväkirjoihin ja tuhottomaan määrään valokuvia. "

        Pidätkö matkapäiväkirjaa jossain nettisivustolla, eli onko se julkinen? Ajattelin että olisi kiva lukea sun matkakertomuksia.

        "Toiset ihmiset eivät voi ketään satuttaa omilla "fiiliksillään". He eivät ylipäänsä tunne tai ajattele mitään muista ihmisistä, jokainen on kiinnostunut omasta matkastaan ja omasta lomastaan, mutta jos joku mielessään halveksisikin yksin matkustavaa niin mitä sitten? Miksi minua liikauttaisi hetkeäkään se, että joku pilaa oman lomansa ajattelemalla negatiivisesti muista matkailijoista. "

        Mua on ainakin satutettu niin paljon elämässä näiden ihmisten ikävien ja loukkaavien kommenttien takia, joita olen saanut kuulla melkein aina, kun oon ollut yksinään baarissa liikkeellä. Niistä on tullut just sellainen fiilis, ettei noihin baareihin halua edes mennä, kun tietää jo etukäteen, että minkälainen ilmapiiri ja minkälaisia ihmisiä siellä oikein on aina vastassa. Just tämän takia pelkkä laivalle lähtökin tuntuu tosi hankalalta, kun varmasti laivalla on myös samanlainen ilmapiiri mitä baareissa.

        En sitten osaa sanoa, että olisko ulkomailla erilainen ilmapiiri, jos lähtisi ulkomaille ja menisi siellä yksinään johonkin baariin. Nimenomaan vielä just sellaiseen, jossa ei käy/näy suomalaisturisteja. Jos löytäisi vaikka Tallinnasta jonkun tollaisen baariin, niin olisi kiva nähdä hieman paikallista baarikulttuuria.

        "Minulla ei ole varaa odottaa, että täytän 40 ennen kuin uskallan matkustaa yksin. Kohteita on niin paljon, että vaikka joka vuosi tekisin 4-5 reissua niin en ehtisi kokea kaikkea haluamaani ennen kuin vanhuus iskee."

        Itse en edes tiedä, että milloin voisin päästä lähtemään johonkin ulkomaille. Saa nähdä tulenko pääsemään mihinkään ennen neljäkymppis-synttäreitä. Ainakaan ennen kolmekymppisiä en varmaan tule pääsemään mihinkään, en edes Tallinnan risteilylle.

        "Meidän eromme ilmeisesti on siinä, että sinulle laivamatka on se kokemus, mitä juuri nyt kaipaat, minulle kohde on tärkein (ja laiva-, bussi- ja lentomatkat vain väline sinne pääsemiseksi). Ehkä jos lähtisitkin johonkin sellaiseen paikkaan, jonka haluat ehdottomasti nähdä, olisi helpompi asennoitua yksin matkustamiseen. "

        No kyllä sinne laivamatkalle olisi kova into päästä, kun en ole vielä tähän ikään mennessä onnistunut sellaiselle pääsemään ilman vanhempieni läsnäoloa. Mutta kyllä mulla olisi myös oikeasti hirveä into päästä vaikka minne, kuten pidemmälle Eurooppaan ja näitä matkakohteita olisi vaikka kuinka paljon.

        "Mä jos lähtisin yksin matkalle, niin kyllä sitä saisi selitellä vanhemmille ja broidille, kun he eivät ymmärtäisi sitä, että miksi ihmeessä oikein haluan lähteä yksin johonkin matkalle."

        No miksi ihmeessä sinun täytyisi heille mitään kertoa matkastasi? Lähdet vaan. Sä olet hei aikuinen ihminen, et tarvitse vanhempiesi lupaa. Ryhdistäydy vähän.


    • XD

      "Yksin en ole viitsinyt mihinkään koskaan lähteä, kun en tykkää reissuta yksinään ja sitten kun sitä yksin matkailua on aina niin inhottava kaikille selitellä"

      :D (Tästä se taas alkaa)

      "Tuskallista se kyllä on, kun ei koskaan pääse lähtemään mihinkään ulkomaille, tai edes laivaristeilylle. Olisi kiva päästä joskus käymään vaikka edes Tallinnassa tai Tukholmassa, mutta kun ei ole matkaseuraa, niin minkäs teet."

      XD (huutonaurua)

      "kun siinähän aina leimautuu heti, jos on yksin matkalla, eikä ole ketään kavereita mukana."

      ;D (En kestä enää)

      "Mutta nyt kun luin sun kirjoituksesi, niin kyllä tulin taas hyvin vakuuttuneeksi siitä, ettei se yksin matkailu kyllä vaan sovi varsinkaan yksinäiselle nuorelle miehelle. "

      XD (pakahdun tähän paikkaan)

      "Se on just inhottavaa, kun yksin matkaillessa joutuu helposti muiden ihmisten ihmettelyn kohteeksi."

      :D (Alkaa jo helpottamaan)

      "sitten kun siinä olisi vielä ne muiden ihmisten kielteiset reaktiot häiritsemässä ja mun fiiliksiä pilaamassa, niin sen takia ei ole tullut koskaan mihinkään matkoille lähdettyä. "

      :) (Kiitoksia)

    • Yleensä menen aina yksin reissuun jos vaan on mahdollisuus lähteä jonnekin. Parempi näin niin ei tarvi huolehtia kenenkään muun mielipiteestä kuin omasta.

    • "XD (huutonaurua) "

      Niin kyllähän se tietenkin on kavereita omaavien ihmisten mielestä hauskaa, jos jollain nuorella miehellä ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisi reissuun lähteä.

      "XD (pakahdun tähän paikkaan) "

      Onhan se tietenkin kivaa nauraa epäonnisille ihmisille, kun itsellään on aina ollut joka paikassa paljon kavereita, niin ei ole koskaan mitään ongelmia sen suhteen, että kenen kanssa lähtee baariin, laivaristeilylle tai ulkomaan matkoille, kun aina löytyy seuraa joka paikkaan.

    • Sir Von Baughen

      Mä olen varmaan perkeleen tyhmä kun lähden kommentoimaan mutta,
      DF;

      Miksi kierrät tätä samaa kehää kaiken aikaa.Vai onko tarkoitus kertoa mahdollisimman monelle että olet yksinäinen 30 jolla ei ole kaveria jotta voisi matkailla.
      Jotenkin tuntuu ettet edes yritä päästä asioista yli.Ihanko tämä olisi jotenkin pakkomielle.
      Minäkin koitin tuoda näkökulmaa asioihin erittäin rauhallisin ottein mutta ei mikään näkökanta murtanut tätä mystistä myyttiä.

      Tai oletko miettinyt mitenkä esimerkiksi todella lihavat,kääpiöt tai vammaiset voi liikkua missään kun herättävät huomioita.
      Sinkku matkailijaa tuskin tuijotettaan liukuportaissa.

      Ja jos todella on mielestäsi pakko olla joku kaveri mukana että voi matkailla niin miksi et laskettele valkoisia valheita mm.tapaat kaverin jossain toisessa maassa/määränpäässä tai että kaveri lähti iskemään jotain muijaa tms.Näitä syitä voit keksiä mielimäärin.

      Mene eteenpäin asioissa,ei kukaan valitettavasti jaksa kuunella tuhansia kertoja samaa virttä.Et edes sinä.

      • "Miksi kierrät tätä samaa kehää kaiken aikaa.Vai onko tarkoitus kertoa mahdollisimman monelle että olet yksinäinen 30 jolla ei ole kaveria jotta voisi matkailla. "

        No kun tämä yksinäisyys on niin ahdistavaa ja vielä ahdistavampaa on se, kun muut ihmiset saavat aina matkustella ympäri maailmaa ja itse ei tule koskaan pääsemään yhtään mihinkään ulkomaille. Yksin kun asuu tuntemattomassa kaupungissa, josta ei tunne ketään, eikä ole ketään kavereita, niin silloin nämä asiat ovat koko ajan entistäkin paremmin mielessä ja just sen takia tykkään viettää aikaani tällä palstalla ja kertoa ihmisille omista murheistani.

        "Jotenkin tuntuu ettet edes yritä päästä asioista yli.Ihanko tämä olisi jotenkin pakkomielle. "

        Kun en ole keksinyt mitään keinoja, että miten päästä ylitse näistä ongelmista. Äläkä ehdota mitään psykiatrille menoa, kun sieltä ei löydy mulle matkaseuraa mihinkään ulkomaan matkoille, johon mä haluaisin välttämättä päästä lähtemään.

        "Ja jos todella on mielestäsi pakko olla joku kaveri mukana että voi matkailla niin miksi et laskettele valkoisia valheita mm.tapaat kaverin jossain toisessa maassa/määränpäässä tai että kaveri lähti iskemään jotain muijaa tms.Näitä syitä voit keksiä mielimäärin."

        Olen vaan niin huono keksimään mitään valheita, tai sitten vastapuoli jaksaa kysellä edelleenkin niistä kavereista ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        "Mene eteenpäin asioissa,ei kukaan valitettavasti jaksa kuunella tuhansia kertoja samaa virttä.Et edes sinä. "

        Sitten voisin lopettaa tästä aiheesta valittamisen, jos saisin sitä matkaseuraa laivaristeilylle tai johonkin ulkomaan matkalle.


      • Sir Von Baughen
        DarkFear kirjoitti:

        "Miksi kierrät tätä samaa kehää kaiken aikaa.Vai onko tarkoitus kertoa mahdollisimman monelle että olet yksinäinen 30 jolla ei ole kaveria jotta voisi matkailla. "

        No kun tämä yksinäisyys on niin ahdistavaa ja vielä ahdistavampaa on se, kun muut ihmiset saavat aina matkustella ympäri maailmaa ja itse ei tule koskaan pääsemään yhtään mihinkään ulkomaille. Yksin kun asuu tuntemattomassa kaupungissa, josta ei tunne ketään, eikä ole ketään kavereita, niin silloin nämä asiat ovat koko ajan entistäkin paremmin mielessä ja just sen takia tykkään viettää aikaani tällä palstalla ja kertoa ihmisille omista murheistani.

        "Jotenkin tuntuu ettet edes yritä päästä asioista yli.Ihanko tämä olisi jotenkin pakkomielle. "

        Kun en ole keksinyt mitään keinoja, että miten päästä ylitse näistä ongelmista. Äläkä ehdota mitään psykiatrille menoa, kun sieltä ei löydy mulle matkaseuraa mihinkään ulkomaan matkoille, johon mä haluaisin välttämättä päästä lähtemään.

        "Ja jos todella on mielestäsi pakko olla joku kaveri mukana että voi matkailla niin miksi et laskettele valkoisia valheita mm.tapaat kaverin jossain toisessa maassa/määränpäässä tai että kaveri lähti iskemään jotain muijaa tms.Näitä syitä voit keksiä mielimäärin."

        Olen vaan niin huono keksimään mitään valheita, tai sitten vastapuoli jaksaa kysellä edelleenkin niistä kavereista ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        "Mene eteenpäin asioissa,ei kukaan valitettavasti jaksa kuunella tuhansia kertoja samaa virttä.Et edes sinä. "

        Sitten voisin lopettaa tästä aiheesta valittamisen, jos saisin sitä matkaseuraa laivaristeilylle tai johonkin ulkomaan matkalle.

        DF; jooo,mun näkökulmsta sä kierrät vaan kehää etkä tule ikinä pääsemään ulos.Mutta olkoot asia näin ja toivon että pääset joku päivä vielä matkalle.


      • asiantuntija.
        DarkFear kirjoitti:

        "Miksi kierrät tätä samaa kehää kaiken aikaa.Vai onko tarkoitus kertoa mahdollisimman monelle että olet yksinäinen 30 jolla ei ole kaveria jotta voisi matkailla. "

        No kun tämä yksinäisyys on niin ahdistavaa ja vielä ahdistavampaa on se, kun muut ihmiset saavat aina matkustella ympäri maailmaa ja itse ei tule koskaan pääsemään yhtään mihinkään ulkomaille. Yksin kun asuu tuntemattomassa kaupungissa, josta ei tunne ketään, eikä ole ketään kavereita, niin silloin nämä asiat ovat koko ajan entistäkin paremmin mielessä ja just sen takia tykkään viettää aikaani tällä palstalla ja kertoa ihmisille omista murheistani.

        "Jotenkin tuntuu ettet edes yritä päästä asioista yli.Ihanko tämä olisi jotenkin pakkomielle. "

        Kun en ole keksinyt mitään keinoja, että miten päästä ylitse näistä ongelmista. Äläkä ehdota mitään psykiatrille menoa, kun sieltä ei löydy mulle matkaseuraa mihinkään ulkomaan matkoille, johon mä haluaisin välttämättä päästä lähtemään.

        "Ja jos todella on mielestäsi pakko olla joku kaveri mukana että voi matkailla niin miksi et laskettele valkoisia valheita mm.tapaat kaverin jossain toisessa maassa/määränpäässä tai että kaveri lähti iskemään jotain muijaa tms.Näitä syitä voit keksiä mielimäärin."

        Olen vaan niin huono keksimään mitään valheita, tai sitten vastapuoli jaksaa kysellä edelleenkin niistä kavereista ja siitä miksei ole ketään kavereita mukana.

        "Mene eteenpäin asioissa,ei kukaan valitettavasti jaksa kuunella tuhansia kertoja samaa virttä.Et edes sinä. "

        Sitten voisin lopettaa tästä aiheesta valittamisen, jos saisin sitä matkaseuraa laivaristeilylle tai johonkin ulkomaan matkalle.

        Dark Fear olet retardi, ja ansaitset olla yksin. Sun valituksia ja itkuvirsiä on nähty niin paljon ympäri suomi24:ää, ettei ole tosikaan. Ota antibiootteja tai jotakin, jotta pääset eroon mikrobeistasi. Suolistonpuhdistuskuuri tekee ihmeitä. Bakteerit ja loiset kiusaavat monien mieltä.


    • Nelikymppinen mimmi

      Nuorempana ei tullut matkusteltua ulkomailla, kun silloinen mieheni ei halunnut ulkomaille lähteä. Mutta eron jälkeen rohkaisin itseni ja läksin ihan yksin maailmalle. Oon ollut nykyisin reissussa välillä ystäväporukassakin ja edellisen mieheni kanssa reissuttiin myös ahkerasti. Yksin matkustaessa tietenkin on helppo mennä mielensä mukaan, mut porukalla kompromisseja tehdään sitten enemmänkin. Porukalla kustannukset tietenkin halvemmat, mutta kyllä yksin matkustaessakin voi äkkilähdöistä löytää edullisia vaihtoehtoja, jossa saa koko huoneen itselleen. Yksin matkustaessa olen päätynyt valmiiseen pakettiin, ja lomani olen saanut ujutettua sesonkiaikojen ulkopuolelle, josta löytyy halvempia vaihtoehtoja. Ihan joka kolkkaan maailmalla ei näin naisena uskaltaudu yksin, ahdistavin kokemus tähän astisista on ollut Tunisiassa. En tunne oloani mitenkään yksinäiseksi maailmalla ollessani, sillä sinne lähtee mielenkiinnosta kulttuuria ja historiaa kohtaan sekä tietenkin haluaa lepoa sekä loikoilua ihanalla hiekkarannalla sekä meren aalloissa. Eikä yksin reissussakaan tarvia olla, aina löytyy juttuseuraa, kun vaan osaa myös itse suunsa avata.

    • Minulle ei ole ehtinyt muodostua mitään rutiinia matkailun suhteen, mutta olen pyrkinyt kerran vuodessa käymään ulkomailla. Ja ulkomailla en nyt tarkoita mitään "muutama tunti Tallinnassa"-reissuja. Hostellien järjestelyllä ja mikromanageroinnilla kai saisi parhaat matkat aikaan, mutta koska olen mukavuudenhaluinen, olen aina ottanut vain pakettimatkoja, joihin on kuulunut kahden hengen hotellihuone, jota tietysti siis käytän yksin (kerran ajattelin, että löytäisin matkallani jotain lomahuvitteluseuraa, ja menisimme hotellihuoneeseeni, mutta sitten muistin tasoni (ja sen, että haluan pikemminkin tyttöystävän kuin seikkailun (vaikka en tiedä, tekisikö seikkailu välttämättä pahaa))).

      Jos lasketaan kotimaanmatkat ja ihan lähimatkat, niin 1-3 kertaa vuodessa, mutta ei noista lyhyemmistä matkoista kannata puhua. Hotellissa olen yöpynyt, jos on ylipäätään täytynyt yöpyä jossain.

    • MlES

      Olisi kiva päästä joskus käymään vaikka edes Tallinnassa

      ja ne "vuokrattavat matkaseuralaiset"

      1. kauanko matka tallinaan kestää - kuka siinä ehtii seurata oletko yksin? Minäkin olen menny sinne monesti yksin

      2. Matkaseuraa saat kun menet kahden hengen huoneeseen tai isompaan. Vaikka hostelliin.

    • leeatuulia

      Mie oon yleensä matkustanu yksin ja pariin otteeseen lähteny pitemmille työreissulleki ittekseni. Onhan se alussa aina vähän huolestuttanu, että miten tulee menemään ja löytääkö oikeet vaihot ja paikat ja mitä ikinä. Se ois kaverin kanssa helpompaa, ei tartteis yksin stressata :)

      Mut etupäässä tykkään reissata yksin. Saa mennä sinne minne haluaa, tehä mitä haluaa ja pysähtyy ku huvittaa. Vaihtaa matkasuunnitelmii, jos siltä tuntuu. Yksin tulee myös tutustuttuu paikalliseen kulttuuriin paremmi, ku ei oo toista kenen kanssa olla, vaa jos haluu seuraa, ni se pitää itte hommata paikallisista. Kaverin kanssa saattaa mennä siihe, et sitä juttelee koko matkan melkeen pelkästää sen kanssa.

      Toisaalta tykkään matkustaa myös kaksin ja kolmin, isommissa porukoissa en oo menny. Etuna on tietty, et se on edullisempaa, ja sitten että miusta on oikeesti kiva jakaa asioita toisten kanssa. Vuosiiki myöhemmi on kiva muistella, et muistatko sen ja sen siellä ku oltii.. :)

      Yksin matkustamista ei oo kukaa tullu miulle koskaan ihmettelemää, eipä ne tuntemattomat ihmiset nii välitä mitä mie teen. Ehkä pikemmiki se, et sitä saa helpommi seuraa muista. Tosin yksin reissatessa huono puoli on se, et mie naisena en ainakaa uskalla liikkuu iha nii paljo ku mitä kaverin kanssa, ja joskus saattaa joku paikka jäähä näkemättä tai tulla jollaki alueella ylimääräsii sydämenlyöntei, varsinki pimeen aikaa.

      Aiemmin oon majottunu yleensä hostelleissa, kaikissa neljän hengen huoneista parinkymmenen dormeihin. Iha rauhassa on aina saanu olla, nukkuu ja käyvä suihkussa. Hurjin on ehkä ollu sellanen jättimäinen telttasysteemi kerrossänkyinee, hieman palels! :) Viime aikoina on hotelleissaki tullu oltuu ja on se aika luksusta, oma suihku ja tv :) Kerran oon ottanu oman huoneen, muuten oon hotelleissa olluki vaa kavereitten kaa.

      Aiemmin kävin tosi usein ulkomailla, nyt on työpaikanvaihosten ja muuttojen takii rahatilanne ollu pari vuotta hieman tiukoilla, joten on jääny.. Toivottavast ens vuonna viimestää! Ei oo onneks paha matkakuumekkaa vaivannu, ku yleensä polttelee iha kunnolla :) Ai joo, no tietty jos Viro ja Venäjä lasketaa, ni oonhan ulkomailla käyny iha lähiaikoinaki. Elämäni ekalla risteilyllä vasta :) Ja Venäjällä lähinnä polttoainetta hakemassa, mut tarkotuksena ois kesän aikana kävästä Viipurissa ja Pietarissa, jota ootan paljon, varmasti mieletön paikka. Junailusta Siperian radalla haaveilen kanssa, se ois ihana. Sinne tosin en yksin lähtis :) Pitäs vaan tarpeeks hullu kaveri löytää, joka suostuu mukaa :D

      Ai, ja vielä yks :) Miusta matka on yhtä tärkee ku päämäärä, joskus jopa tärkeempi. Suosinki yleensä hitaita kulkuvälineitä. Mitään tekemistä sillä ei oo sen kanssa, et tuun hieman huonovointiseks lentokoneessa :D

      • Kertis

        Hitaissa liikennevälineissä on oma viehätyksensä, tuttu juttu... omalla kohdallani viimeinen sellainen kokemus on muutaman kesän takaa, putputeltiin tuttavan veneellä Viroon ja yövyttiin satamassa.
        Siperian rata on ajatuksena kiehtova, katsoin telkkarista mielenkiinnolla sitä sarjaa, jossa Ville Haapasalo teki kyseisen reissun.

        Kiitokset myös muille ketjun osanottajille!


      • ps

        Siperian rataan ei paljon hulluutta tarvita, jos oot tottunut liikkumaan muualla Venäjällä niin myös Siperian rata on aika ok. Ei kuitenkaan ole mikään extreme-reitti, vaan aika tyypillinen turistireitti loppujen lopuksi. :) Mutta kokemisen arvoinen ilman muuta!

        Vaikka onhan se junamatkan kesto sen verran pitkä, että matkaseurasta voi olla iloa. :)


      • leeatuulia
        ps kirjoitti:

        Siperian rataan ei paljon hulluutta tarvita, jos oot tottunut liikkumaan muualla Venäjällä niin myös Siperian rata on aika ok. Ei kuitenkaan ole mikään extreme-reitti, vaan aika tyypillinen turistireitti loppujen lopuksi. :) Mutta kokemisen arvoinen ilman muuta!

        Vaikka onhan se junamatkan kesto sen verran pitkä, että matkaseurasta voi olla iloa. :)

        Mie en oo käyny Venäjällä muuten ku tankkaamassa ja täytyy sanoo, etten ihan heti uskaltas yksin lähtee sinne muuten seikkailemaa, vaikka on tullu erinäisissä suurkaupungeissa pyörittyyki.. Jotenki hurja ajatus ja vielä ku ei kieltä osaa sitten pätkääkään. Sie oot siis menny siellä? Tykkäsitkö? Ehottomast kuitenki joku kerta suuntaan sinne :)


      • ps
        leeatuulia kirjoitti:

        Mie en oo käyny Venäjällä muuten ku tankkaamassa ja täytyy sanoo, etten ihan heti uskaltas yksin lähtee sinne muuten seikkailemaa, vaikka on tullu erinäisissä suurkaupungeissa pyörittyyki.. Jotenki hurja ajatus ja vielä ku ei kieltä osaa sitten pätkääkään. Sie oot siis menny siellä? Tykkäsitkö? Ehottomast kuitenki joku kerta suuntaan sinne :)

        Joo olen mennyt pari kertaa. Kyllä minä siitä ihan pidin. Kaupungit eivät tunnelmaltaan ja arkkitehtuuriltaan eroa paljon eurooppalaisen Venäjän kaupungeista. Kaupunkien ulkopuolella paikalliskulttuurit ovat varsin elinvoimaisia.
        Siperian takana Venäjän Kauko-Idässä näkyy japanilaisten ja kiinalaisten investointien tuoma vauraus. Kielestä kannattaa kyllä opetella alkeet, aika harva puhuu englantia. :)


      • ps
        ps kirjoitti:

        Joo olen mennyt pari kertaa. Kyllä minä siitä ihan pidin. Kaupungit eivät tunnelmaltaan ja arkkitehtuuriltaan eroa paljon eurooppalaisen Venäjän kaupungeista. Kaupunkien ulkopuolella paikalliskulttuurit ovat varsin elinvoimaisia.
        Siperian takana Venäjän Kauko-Idässä näkyy japanilaisten ja kiinalaisten investointien tuoma vauraus. Kielestä kannattaa kyllä opetella alkeet, aika harva puhuu englantia. :)

        Niin, ja jos aikaa on, kannattaa mennä hitaammilla junilla... niissä on enemmän tunnelmaa ja suurempi ihmistenkirjo kuin Rossija-junassa. :)


      • leeatuulia
        ps kirjoitti:

        Niin, ja jos aikaa on, kannattaa mennä hitaammilla junilla... niissä on enemmän tunnelmaa ja suurempi ihmistenkirjo kuin Rossija-junassa. :)

        Ok, kiitos vinkeistä :) Laitan mieleen tulevaa matkaa varten :)


    • Aikoinaan sinkkuna ei tullut hirveästi matkusteltua. Raha oli isoin este, kun en sinkkuna vielä käynyt töissä. Opintolainalla kävin pari kertaa ulkomailla, halvin hostelli kävelymatkan päässä keskustasta tai hyvistä yhteyksistä tuli aina valittua.

      Vielä kun oli jonkinnäköinen aamupala tarjolla niin jaksoi pitkälle ilman tankkausta.

      Kavereista suurinta osaa ei matkailu paljon kiinnostanut, loput sitten olivat täysin persaukisia. Myöhemmin tulee sitten ongelmia perhe- ja työaikataulujen sovittamisessa. Mutta nykyään onneksi voi vaimon kanssa matkustella, hostelleihin vain ei ole enää mitään asiaa :P.

      • FF

        Onhan niitä unisex-huoneitakin ;-)

        Minä erehdyin kerran yhden exäni kanssa Kööpenhaminassa homohotelliin. Ex tuli aika kalpeana suihkusta... :-DD


      • ex-sinkkuM

        Monenko miehen käyttämä tämä vaimosi on?


    • taasmatkaan

      Niin, jotkut nauttii yksin matkustelusta, silloin voi helpommin tutustua uusiin ihmisiin ja voi toteuttaa kaiken omassa aikataulussaan. Itse en kuulu noihin ihmisiin, tykkään matkustaa seurassa.

      DF ja muut jotka ette halua yksin matkustaa, tuli vain mieleen että miksi ette liittyisi sohvasurffaajiin tai hospitality clubiin tms? Sillä tavallahan voi matkustaa minne vaan ja aina löytää seuraa sekä parhaassa tapauksessa ilmaisen majoituksen.

      Olen itsekin majoittanut monia matkalaisia ja hauskaa on ollut. Koska profiilissani lukee, että pystyn majoittamaan vain yhden matkaajan kerrallaan, ovat kaikki luonani asuneet olleet matkalla yksin. Olen sitten yleensä myös kuskannut matkalaisia ympäri kaupunkia ja vienyt lemppariravintoloihini ja joskus ottanut mukaan kaverieni bileisiin tms. Osan matkalaisista kanssa olen viihtynyt niin hyvin, että ovat jääneet pysyvästi ystäviksi ja olen käynyt vastavisiitilläkin.
      Koska omassa profiilissaan voi aika tarkaan kertoa itsestään ja määritellä millaisia ihmisiä haluaa tavata, ei mitään aivan ihmeellisiä yllätyksiä ole sattunut. Jos esim tykkää käydä museoissa, ottaa yhteyttä museoihmiseen, jos taas viihtyy baarissa niin mailaa sitten bilejampalle. Ikähaitari klubilaisilla on teini-ikäisestä eläkeläiseen, ja matkaajat ovat kaikkea väliltä bisnesmies- nörtti- rantapummi.

      • "Niin, jotkut nauttii yksin matkustelusta, silloin voi helpommin tutustua uusiin ihmisiin ja voi toteuttaa kaiken omassa aikataulussaan. Itse en kuulu noihin ihmisiin, tykkään matkustaa seurassa. "

        No en haluaisi tehdä ainakaan elämäni ensimmäisiä ulkomaan matkoja yksinäni, sillä haluaisin ainakin hankkia ensin vähän kokemusta tosta matkailusta. En erityisemmin pidä yksin matkailusta sen takia, koska siellä joutuu olemaan ilman juttuseuraa ja lisäksi ei ole ketään kenen kanssa voisi jakaa yhdessä näitä matkakokemuksiaan. Varsinkin pidemmät ulkomaan matkat yksinään tuntuisivat hyvin nopeasti tosi ahdistavilta ja ainakin mulle se masennus iskisi siinä hyvin nopeaan.

        "DF ja muut jotka ette halua yksin matkustaa, tuli vain mieleen että miksi ette liittyisi sohvasurffaajiin tai hospitality clubiin tms? Sillä tavallahan voi matkustaa minne vaan ja aina löytää seuraa sekä parhaassa tapauksessa ilmaisen majoituksen. "

        Kiitos muuten tuhannesti näistä vinkeistä! En ole koskaan aikaisemmin edes kuullut mitään tollaisista sohvasurfaajista tai hospitaly clubeista. Just tällaisia vinkkejä olen kaivannut täällä tosi paljon ja näistä voisi olla ihan oikeasti mulle sitä apua, jos tuolta voisi löytää vaikka sitä matkaseuraa, mitä mä oon jo vuositolkulla kaivannut. Nämä ovat just niitä vinkkejä, jotka auttavat mua miljoona kertaa enemmän kun jotkut helvetin psykiatrikäynnit, aspegren-palstat ja ajattelut siitä, miten pitäisi vaan osata unohtaa se mitä muut ihmiset meistä yksin matkaavista nuorista oikein ajattelevat.

        Voisin mä joskus maailmassa lähteä yksin johonkin lyhyemmälle matkalle, kuten vaikka Tukholman tai Tallinnan reissulle. Mutta ensin haluan vaan hankkia jonkun verran sitä matkailukokemusta matkaseuralaisten kanssa. Sitten se yksinlähtökin on helpompi selittää ja perustella mm. työkavereille ja muille ihmisille, kun se yksin matkailu ei ole mun kohdalla kovin yleistä, niin sitä ei ihmetellä enää samalla tavalla, kun silloin jos tekisin kaikki matkani yksinään tai vanhempien seurassa.


      • DarkFear kirjoitti:

        "Niin, jotkut nauttii yksin matkustelusta, silloin voi helpommin tutustua uusiin ihmisiin ja voi toteuttaa kaiken omassa aikataulussaan. Itse en kuulu noihin ihmisiin, tykkään matkustaa seurassa. "

        No en haluaisi tehdä ainakaan elämäni ensimmäisiä ulkomaan matkoja yksinäni, sillä haluaisin ainakin hankkia ensin vähän kokemusta tosta matkailusta. En erityisemmin pidä yksin matkailusta sen takia, koska siellä joutuu olemaan ilman juttuseuraa ja lisäksi ei ole ketään kenen kanssa voisi jakaa yhdessä näitä matkakokemuksiaan. Varsinkin pidemmät ulkomaan matkat yksinään tuntuisivat hyvin nopeasti tosi ahdistavilta ja ainakin mulle se masennus iskisi siinä hyvin nopeaan.

        "DF ja muut jotka ette halua yksin matkustaa, tuli vain mieleen että miksi ette liittyisi sohvasurffaajiin tai hospitality clubiin tms? Sillä tavallahan voi matkustaa minne vaan ja aina löytää seuraa sekä parhaassa tapauksessa ilmaisen majoituksen. "

        Kiitos muuten tuhannesti näistä vinkeistä! En ole koskaan aikaisemmin edes kuullut mitään tollaisista sohvasurfaajista tai hospitaly clubeista. Just tällaisia vinkkejä olen kaivannut täällä tosi paljon ja näistä voisi olla ihan oikeasti mulle sitä apua, jos tuolta voisi löytää vaikka sitä matkaseuraa, mitä mä oon jo vuositolkulla kaivannut. Nämä ovat just niitä vinkkejä, jotka auttavat mua miljoona kertaa enemmän kun jotkut helvetin psykiatrikäynnit, aspegren-palstat ja ajattelut siitä, miten pitäisi vaan osata unohtaa se mitä muut ihmiset meistä yksin matkaavista nuorista oikein ajattelevat.

        Voisin mä joskus maailmassa lähteä yksin johonkin lyhyemmälle matkalle, kuten vaikka Tukholman tai Tallinnan reissulle. Mutta ensin haluan vaan hankkia jonkun verran sitä matkailukokemusta matkaseuralaisten kanssa. Sitten se yksinlähtökin on helpompi selittää ja perustella mm. työkavereille ja muille ihmisille, kun se yksin matkailu ei ole mun kohdalla kovin yleistä, niin sitä ei ihmetellä enää samalla tavalla, kun silloin jos tekisin kaikki matkani yksinään tai vanhempien seurassa.

        Yritin tossa etsiä googlen kautta tietoa noista sohvasurffaajista ja hospitaly-clubista, mutta valitettavasti en löytänyt ollenkaan kummankaan kotisivuja, joiden kautta luulin että sinne pääsisi liittymään. En löytänyt kun ainoastaan lukuisia facebook-ryhmiä ja linkkejä mm. lehtien ja nettisivustoille, joista heissä oli ollut jotain juttua. Mutta itse kun en ole liittynyt edes facebookkiin, niin tuli vaan mieleen se, että pystyykö noihin matkajärjestäjiin edes liittymään, ellei kuulu facebookkiin? Tosi harmillista jos liittyminen kaatuu mun kohdalla sitten tohon.


      • vxgngv
        DarkFear kirjoitti:

        Yritin tossa etsiä googlen kautta tietoa noista sohvasurffaajista ja hospitaly-clubista, mutta valitettavasti en löytänyt ollenkaan kummankaan kotisivuja, joiden kautta luulin että sinne pääsisi liittymään. En löytänyt kun ainoastaan lukuisia facebook-ryhmiä ja linkkejä mm. lehtien ja nettisivustoille, joista heissä oli ollut jotain juttua. Mutta itse kun en ole liittynyt edes facebookkiin, niin tuli vaan mieleen se, että pystyykö noihin matkajärjestäjiin edes liittymään, ellei kuulu facebookkiin? Tosi harmillista jos liittyminen kaatuu mun kohdalla sitten tohon.

        Tai pystyyköhän sinne facebookkiin edes liittymään jos ei ole ketään frendejä facebookissa. Kauheen epänormaalia sellanen.


      • vxgngv kirjoitti:

        Tai pystyyköhän sinne facebookkiin edes liittymään jos ei ole ketään frendejä facebookissa. Kauheen epänormaalia sellanen.

        "Tai pystyyköhän sinne facebookkiin edes liittymään jos ei ole ketään frendejä facebookissa. Kauheen epänormaalia sellanen. "

        No itse kun olen vältellyt just näitä facebookin kaltaisia pinnallisten ihmisten nettipalstoja ja kuten sanoin tossa jo sen, että haluaisin liittyä nimenomaan tonne sohvasurffareihin ja hospitaly-clubiin, mutta en facebookkiin.

        Mutta jos se facebookkiin liittyminen kerta on pakollista päästäkseen näihin matkailupalstoille, niin siinä tapauksessa täytynee vain uhrautua ja liittyä sinne facebookkiin vaikka väärällä nimellä ja tietenkin ilman minkäänlaista kuvaa, ettei vaan pääse vanhat koulukaverit ja muut kotiseudun tyypit ottamaan muhun mitään yhteyttä ja huomaamaan sitä, kuinka mulla ei ole ketään kavereita tuolla sivustolla.

        Facebook kun on just sellainen pinnallinen sivusto, jossa kaikilla nuorilla oletetaan olevan mahdollisimman paljon kavereita ja erittäin vilkas sosiaalinen elämä, eihän sellaisella pinnallisten ihmisten sivustolla ymmärretä ainakaan ketään yksinäisiä nuoria miehiä ja sellaisia, jotka etsivät matkaseuraa jostain nettipalstoilta, kun siellä kaikilla nuorilla oletetaan aina olevan niitä kavereita omasta takaa vähintään riittävästi, että aina löytyisi seuraa ulkomaan matkoille.


      • FF
        DarkFear kirjoitti:

        "Tai pystyyköhän sinne facebookkiin edes liittymään jos ei ole ketään frendejä facebookissa. Kauheen epänormaalia sellanen. "

        No itse kun olen vältellyt just näitä facebookin kaltaisia pinnallisten ihmisten nettipalstoja ja kuten sanoin tossa jo sen, että haluaisin liittyä nimenomaan tonne sohvasurffareihin ja hospitaly-clubiin, mutta en facebookkiin.

        Mutta jos se facebookkiin liittyminen kerta on pakollista päästäkseen näihin matkailupalstoille, niin siinä tapauksessa täytynee vain uhrautua ja liittyä sinne facebookkiin vaikka väärällä nimellä ja tietenkin ilman minkäänlaista kuvaa, ettei vaan pääse vanhat koulukaverit ja muut kotiseudun tyypit ottamaan muhun mitään yhteyttä ja huomaamaan sitä, kuinka mulla ei ole ketään kavereita tuolla sivustolla.

        Facebook kun on just sellainen pinnallinen sivusto, jossa kaikilla nuorilla oletetaan olevan mahdollisimman paljon kavereita ja erittäin vilkas sosiaalinen elämä, eihän sellaisella pinnallisten ihmisten sivustolla ymmärretä ainakaan ketään yksinäisiä nuoria miehiä ja sellaisia, jotka etsivät matkaseuraa jostain nettipalstoilta, kun siellä kaikilla nuorilla oletetaan aina olevan niitä kavereita omasta takaa vähintään riittävästi, että aina löytyisi seuraa ulkomaan matkoille.

        http://www.couchsurfing.org/


      • gdfgfdgdfgdf
        DarkFear kirjoitti:

        "Tai pystyyköhän sinne facebookkiin edes liittymään jos ei ole ketään frendejä facebookissa. Kauheen epänormaalia sellanen. "

        No itse kun olen vältellyt just näitä facebookin kaltaisia pinnallisten ihmisten nettipalstoja ja kuten sanoin tossa jo sen, että haluaisin liittyä nimenomaan tonne sohvasurffareihin ja hospitaly-clubiin, mutta en facebookkiin.

        Mutta jos se facebookkiin liittyminen kerta on pakollista päästäkseen näihin matkailupalstoille, niin siinä tapauksessa täytynee vain uhrautua ja liittyä sinne facebookkiin vaikka väärällä nimellä ja tietenkin ilman minkäänlaista kuvaa, ettei vaan pääse vanhat koulukaverit ja muut kotiseudun tyypit ottamaan muhun mitään yhteyttä ja huomaamaan sitä, kuinka mulla ei ole ketään kavereita tuolla sivustolla.

        Facebook kun on just sellainen pinnallinen sivusto, jossa kaikilla nuorilla oletetaan olevan mahdollisimman paljon kavereita ja erittäin vilkas sosiaalinen elämä, eihän sellaisella pinnallisten ihmisten sivustolla ymmärretä ainakaan ketään yksinäisiä nuoria miehiä ja sellaisia, jotka etsivät matkaseuraa jostain nettipalstoilta, kun siellä kaikilla nuorilla oletetaan aina olevan niitä kavereita omasta takaa vähintään riittävästi, että aina löytyisi seuraa ulkomaan matkoille.

        Voit laittaa facebookissa omat kaverisi näkymään vain kavereillesi. Jos et hyväksy ketään kaveriksesi niin kukaan ei näe kuinka monta kaveria sinulla on .


    • Matkalla...

      Lomalla tulee reisattua ihan omin päin, siis yksin. En ole koskaan reisannut muuta kuin yksin, (ellei sitten lapsena vanhempien kanssa tehtyjä reissuja lasketa). Lähinnä euroopassa, ja tätäkin viestiä kirjoittelen parhailaan Wienistä juuri heränneenä, (joo säälittävää käydä lukeamassa palstaa matkallakin). Varaan aina majoituksen yksin ihan normi hotellieista, (majoituksen hinta luonnollisesti se sama, mitä maksaisi kahdellakin).

    • reissumies162633

      Olin itse tuossa juuri parissa Euroopan suurkaupungissa viikon yksin matkalla. Yleensä olen liikenteessä kavereiden kanssa, mutta kun alle viikon "varoitusajalla" en saanut ketään mukaan niin todellakin päätin lähteä sitten yksin enkä jäädä vollottamaan yksin kämppääni.
       
      Matka oli todella mukava. Koska olen suht nuori, majoituin edullisissa hostelleissa useamman hengen dormeissa hostelworldin kautta. Olisi varaa ollut ihan hotelleihinkin, mutta tiesin ettei niistä löydä seuraa ja ovat kalliimpia. Hostelleissa ja tuollaisissa huoneissa tapaa ihmisiä, saa seuraa illalle ja päivällekin tarvittaessa. Jos osaa ottaa selvää, voi ennakkoon jo tutustua hostellien mahdollisesti järjestämiin aktiviteetteihin. Sillä nyt ei ole juuri merkitystä maksavatko ne jotain vai eivät, jos on hauskaa. Eri asia jos on enemmän tai vähemmän sosiaalisesti rajoittunut tai vaihtoehtoisesti ei kiinnosta asua halvassa/huonompitasoisessa huoneessa. Yksi ilta tapasin Espanjassa juuri tuollaisessa 20e-hostellissa erään australialaisen, hieman alle 30v ihan normaalilta vaikuttaneen tyypin. Tultiin tosi hyvin juttuun, käytiin raflassa, lähettiin vetää pubcrawlia ja myöhemmin yökerhoon aamuun saakka. Ihan mahtava ilta, oli sen mukaan paras koko sen kahen viikon reissullaan. Oli asunut yksin muun lomansa hotellissaan, oli kuulemma ollut vaikea löytää seuraa sieltä ja kaikenlisäksi ei kuulemma kiinnostanut maksaa 500e/yöltä viimeisestä illastaan kun ei olisi kuitenkaan nukkunut. Ei siis mikään perus hihnaduunari ollut.
       
      Yksin matkailussa huonot puolet tulivat esille lähinnä käytännön matkustusvaiheessa kun kaikenlaista odottelua, kulkuvälineissä istumista yms on aika tylsää yksin tehdä. Kokemattomalle reissaajalle ei tälläinen matka ehkä ole "paras" vaihtoehto, mutta suosittelen kokeilemaan. On se kiva välillä kokeilla vähän omia rajojaan ja lähteä siltä "comfortable zonelta". Uudet kokemukset kuitenkin ovat paljon arvokkaampia kuin materiaalinen omaisuus, niistä riittää juttua aina pitkäksi aikaa. Ulkomaalaiset ovat muutenkin paljon puheliaampia kuin suomalaiset, niin mihin vain porukkaan tuollaisessa hostellissa liittyykään niin yleensä ottavat mukaan jos vain haluat lähteä.

    • taasmatkaan

      Hei DF,
      Couchsurfing.org on ainakin yksi näistä, ei tarvitse olla facebookissa tuonne littyäkseen.
      En tiedä missäpäin asut, mutta ainakin isommissa kaupungeissä sohvasurffareilla on myös viikottaisia tai kuukausittaisia tapaamisia, joihin voi mennä tutustumaan muihin matkailijoihin. Olin pari kertaa sellaisessa tapaamisessa, ihan siis pizzalla käytiin ja sen jälkeen osa porukasta vielä baariin. Löysin sieltä itselleni kielivaihtokaverin, kun yritän opetella japania, ja lisäksi yksi klubilainen aikoo liittyä minun ja kaverini matkaporukkaan ensi joulun reissulle.

      Sitten tuli mieleen, että monissa maissa on pilvin pimein sinkkumatkaajille tarkoitettuja matkatoimistoja. Suomen tilanteesta en tiedä. Mutta yksi suomalainen kaverini oli viime vuonna brittiläisen sinkkumatkatoimiston lomalla patikoimassa Alpeilla. Hän ainakin kehui kovasti ja sai uusia kavereita.

      Sellaisia ihmisiä, joilla ei ole omasta takaa matkaseuraa on vaikka kuinka paljon. Ei yksinäinen elämäntilanne aina tarkoita sitä että olisi täysin epäsosiaalinen ja hullu. Ja sellaistenkin ihmisten, joilla on paljon kavereita on usein vaikeaa saada matkaseuraa. Kavereiden kiinnostuksen kohteet ja elämäntilanne eivät aina käy yksiin omien kanssa. Siksipä juuri sitä on kaikenlaista järjestöä ja lafkaa, jotta sinkutkin pääsisivät matkailemaan ja tutustumaan toisiinsa.

      • "En tiedä missäpäin asut, mutta ainakin isommissa kaupungeissä sohvasurffareilla on myös viikottaisia tai kuukausittaisia tapaamisia, joihin voi mennä tutustumaan muihin matkailijoihin. "

        Mä asun Helsingissä, eli täällä ainakin luulisi olevan näitä tapaamisia joihin voisi mennä käymään.

        "Sitten tuli mieleen, että monissa maissa on pilvin pimein sinkkumatkaajille tarkoitettuja matkatoimistoja. Suomen tilanteesta en tiedä. Mutta yksi suomalainen kaverini oli viime vuonna brittiläisen sinkkumatkatoimiston lomalla patikoimassa Alpeilla. Hän ainakin kehui kovasti ja sai uusia kavereita. "

        En ole ainakaan kuullut koskaan mistään sinkkumatkaajille tarkoitetuista matkatoimistoista, kun nämäkin kaksi nettipalstaa tulivat mulle aivan täytenä yllätyksenä. Yleensä kun oon nähnyt suomessa vaan kaikkia sellaisia matkailuun liittyviä juttuja, jotka ovat tarkoitettu aina ensisijaisesti kaveriporukoille ja usein näissä matkailujutuissa sinkut ja yksinäiset ovat jätetty armotta oman onnensa nojaan.

        "Sellaisia ihmisiä, joilla ei ole omasta takaa matkaseuraa on vaikka kuinka paljon. Ei yksinäinen elämäntilanne aina tarkoita sitä että olisi täysin epäsosiaalinen ja hullu. Ja sellaistenkin ihmisten, joilla on paljon kavereita on usein vaikeaa saada matkaseuraa. Kavereiden kiinnostuksen kohteet ja elämäntilanne eivät aina käy yksiin omien kanssa. Siksipä juuri sitä on kaikenlaista järjestöä ja lafkaa, jotta sinkutkin pääsisivät matkailemaan ja tutustumaan toisiinsa. "

        Harvoin olen vaan kuullut kenenkään nuorten olevan kokonaan vailla matkaseuraa, kun kaikilla nuorilla on aina paljon kavereita ja näin ollen heillä löytyy aina joku kenen kanssa lähteä johonkin. Aina sitä on vaan jostain syystä outona ja epänormaalina pidetty, jos nuorella miehellä ei ole ketään kavereita, sillä koskaan ihmiset eivät ole missään tätä asiaa ymmärtäneet. Mutta tosi hienoa, jos löytyy vielä jotain tällaisia järjestöjä, joka tekee myös sinkkujen ja yksinäisten ihmisten matkailusta mahdollista.


      • FF
        DarkFear kirjoitti:

        "En tiedä missäpäin asut, mutta ainakin isommissa kaupungeissä sohvasurffareilla on myös viikottaisia tai kuukausittaisia tapaamisia, joihin voi mennä tutustumaan muihin matkailijoihin. "

        Mä asun Helsingissä, eli täällä ainakin luulisi olevan näitä tapaamisia joihin voisi mennä käymään.

        "Sitten tuli mieleen, että monissa maissa on pilvin pimein sinkkumatkaajille tarkoitettuja matkatoimistoja. Suomen tilanteesta en tiedä. Mutta yksi suomalainen kaverini oli viime vuonna brittiläisen sinkkumatkatoimiston lomalla patikoimassa Alpeilla. Hän ainakin kehui kovasti ja sai uusia kavereita. "

        En ole ainakaan kuullut koskaan mistään sinkkumatkaajille tarkoitetuista matkatoimistoista, kun nämäkin kaksi nettipalstaa tulivat mulle aivan täytenä yllätyksenä. Yleensä kun oon nähnyt suomessa vaan kaikkia sellaisia matkailuun liittyviä juttuja, jotka ovat tarkoitettu aina ensisijaisesti kaveriporukoille ja usein näissä matkailujutuissa sinkut ja yksinäiset ovat jätetty armotta oman onnensa nojaan.

        "Sellaisia ihmisiä, joilla ei ole omasta takaa matkaseuraa on vaikka kuinka paljon. Ei yksinäinen elämäntilanne aina tarkoita sitä että olisi täysin epäsosiaalinen ja hullu. Ja sellaistenkin ihmisten, joilla on paljon kavereita on usein vaikeaa saada matkaseuraa. Kavereiden kiinnostuksen kohteet ja elämäntilanne eivät aina käy yksiin omien kanssa. Siksipä juuri sitä on kaikenlaista järjestöä ja lafkaa, jotta sinkutkin pääsisivät matkailemaan ja tutustumaan toisiinsa. "

        Harvoin olen vaan kuullut kenenkään nuorten olevan kokonaan vailla matkaseuraa, kun kaikilla nuorilla on aina paljon kavereita ja näin ollen heillä löytyy aina joku kenen kanssa lähteä johonkin. Aina sitä on vaan jostain syystä outona ja epänormaalina pidetty, jos nuorella miehellä ei ole ketään kavereita, sillä koskaan ihmiset eivät ole missään tätä asiaa ymmärtäneet. Mutta tosi hienoa, jos löytyy vielä jotain tällaisia järjestöjä, joka tekee myös sinkkujen ja yksinäisten ihmisten matkailusta mahdollista.

        On joku matkatoimisto, joka järjestää nimenomaan sinkkumatkoja, mutta ne ovat kalliita luksusmatkoja. Mutta ihan tavistoimistoillakin alkaa olla sinkkupalveluja, esim: http://www.almatour.fi/matkat/kesan-2011-lomat/malta

        Ja tietysti Kilroyn palveluja käyttävät lukemattomat sinkut.


    • solosingle

      Kilttinä ihmisenä matkustan mieluiten yksin. Kiltteys tarkoittaa sitä että en lähde
      puolustamaan mieltymyksiäni jos matkakumppani päättää haluta jotain mistä en niin välitä. Ainaista kompromissia ja sen vaikeutta. Siskoni kanssa jouduin antamaan periksi hotellissa että verhot oli suljettava yöksi, itse haluaisin seurata aamun valkenemista ikkunasta jos heräilee yöllä.

      Yksin kulkiessa on jotenkin niin vapaa ja rakastan sitä vapauden tunnetta. Toki on tilanteita jolloin seura olisi hyvästä mutta kyllä sitä pärjää yksin jos ei pelkää kysyä neuvoa ja olla vähän tyhmänäkin joskus.

      • FF

        Kuulostaapa tutulta :-) Nuo pienet "kiistakysymykset" kasvavat ennen pitkää isoiksi, oli kyse sitten verhoista (minä nukun aina verhot auki ellei vastapäisestä ikkunasta ole suora näkymä sänkyyn :-)), ruokapaikan valitsemisesta, nähtävyyksistä..

        Kaikkein pahinta ovat valittajat. Matkustaminen on paljolti odottamista ja jonottamista ja hikoilemista ja joskus palelemistakin. Ja välillä säntäilyä portilta toiselle, tungosta ja tuuppimista, ahtaasti istumista ja jalkojen puutumista. Jos siitä ei pidä tai siihen ei osaa suhtautua niin on parempi jäädä kotiin. Lentokentällä nukkumisen taito on hyödyksi jos haluaa reppureissata halvalla. Jos ei pysty nukkumaan melussa ja valossa ja toisten ihmisten läheisyydessä niin sitten pitää joko maksaa paljon enemmän matkoistaan tai jäädä kotiin. Ja näistä asioista niitä erimielisyyksiä on aina tullut, joten mieluummin matkustan yksin.

        Minulla on yksi aivan mahtava matkatoveri, joka kestää ongelmat ja tykkää samoista asioista kuin minäkin, mutta emme ole viimeiseen kahteen vuoteen olleet samaan aikaan lomalla :-(

        DF:lle vielä pari juttua:

        Jos aiot matkustaa vielä jonakin päivänä yksin, tai vaikka kaverinkin kanssa tai majoittua sohville niin tarvitset ehdottomasti englannin kieltä. Entisen Itä-Blokin maissa puhutaan paremmin saksaa kuin englantia, joten saksakin voi tulla tarpeeseen (Saksassa sen sijaan pärjää englannilla). Mitä jos ottaisit ensimmäisen askeleen kohti unelmasi toteutumista aloittamalla syksyllä englannin opinnot kansalaisopistossa tms?

        Facebookista: CS:t pitävät kyllä Facebookinkin kautta yhteyttä mutta varsinainen toiminta tapahtuu couchsurfers-sivuston kautta. Mieti silti toiseenkin kertaan millaisen kuvan antaisit itsestäsi olemalla Facebookissa väärällä nimellä ja väärällä kuvalla; kuinka moni uskaltaisi majoittaa sellaisen ihmisen tai tarjota edes seuraa kaupungille? Tai haluaisi majoittua sinun luoksesi? Joko liity tai ole liittymättä mutta valenimellä et pysty tekemään Facebookissa yhtään mitään mikä edistäisi matkalle lähtöäsi (huom lähtöä, ei pääsemistä, koska pääseminen ei ole koskaan mikään ongelma ollutkaan!) Sinä voit piilottaa kaverilistasi ja viestisi työkavereilta ja entisen kotipaikan ihmisiltä, voit laittaa asetukset niin ettei kukaan näe mitään tietojasi ennen kuin olet hyväksynyt hänet ystäväksi. Sen jälkeen sinulle on tarjolla lukemattomia erilaisia matkailuun-, ystävänhakuun ym liittyviä FB-yhteisöjä joihin voit halutessasi liittyä.

        Mieti, haluatko vihdoin tehdä jotain matkalle lähteäksesi vai jatkatko tänäänkin vain asian märehtimistä.


      • taasmatkaan
        FF kirjoitti:

        Kuulostaapa tutulta :-) Nuo pienet "kiistakysymykset" kasvavat ennen pitkää isoiksi, oli kyse sitten verhoista (minä nukun aina verhot auki ellei vastapäisestä ikkunasta ole suora näkymä sänkyyn :-)), ruokapaikan valitsemisesta, nähtävyyksistä..

        Kaikkein pahinta ovat valittajat. Matkustaminen on paljolti odottamista ja jonottamista ja hikoilemista ja joskus palelemistakin. Ja välillä säntäilyä portilta toiselle, tungosta ja tuuppimista, ahtaasti istumista ja jalkojen puutumista. Jos siitä ei pidä tai siihen ei osaa suhtautua niin on parempi jäädä kotiin. Lentokentällä nukkumisen taito on hyödyksi jos haluaa reppureissata halvalla. Jos ei pysty nukkumaan melussa ja valossa ja toisten ihmisten läheisyydessä niin sitten pitää joko maksaa paljon enemmän matkoistaan tai jäädä kotiin. Ja näistä asioista niitä erimielisyyksiä on aina tullut, joten mieluummin matkustan yksin.

        Minulla on yksi aivan mahtava matkatoveri, joka kestää ongelmat ja tykkää samoista asioista kuin minäkin, mutta emme ole viimeiseen kahteen vuoteen olleet samaan aikaan lomalla :-(

        DF:lle vielä pari juttua:

        Jos aiot matkustaa vielä jonakin päivänä yksin, tai vaikka kaverinkin kanssa tai majoittua sohville niin tarvitset ehdottomasti englannin kieltä. Entisen Itä-Blokin maissa puhutaan paremmin saksaa kuin englantia, joten saksakin voi tulla tarpeeseen (Saksassa sen sijaan pärjää englannilla). Mitä jos ottaisit ensimmäisen askeleen kohti unelmasi toteutumista aloittamalla syksyllä englannin opinnot kansalaisopistossa tms?

        Facebookista: CS:t pitävät kyllä Facebookinkin kautta yhteyttä mutta varsinainen toiminta tapahtuu couchsurfers-sivuston kautta. Mieti silti toiseenkin kertaan millaisen kuvan antaisit itsestäsi olemalla Facebookissa väärällä nimellä ja väärällä kuvalla; kuinka moni uskaltaisi majoittaa sellaisen ihmisen tai tarjota edes seuraa kaupungille? Tai haluaisi majoittua sinun luoksesi? Joko liity tai ole liittymättä mutta valenimellä et pysty tekemään Facebookissa yhtään mitään mikä edistäisi matkalle lähtöäsi (huom lähtöä, ei pääsemistä, koska pääseminen ei ole koskaan mikään ongelma ollutkaan!) Sinä voit piilottaa kaverilistasi ja viestisi työkavereilta ja entisen kotipaikan ihmisiltä, voit laittaa asetukset niin ettei kukaan näe mitään tietojasi ennen kuin olet hyväksynyt hänet ystäväksi. Sen jälkeen sinulle on tarjolla lukemattomia erilaisia matkailuun-, ystävänhakuun ym liittyviä FB-yhteisöjä joihin voit halutessasi liittyä.

        Mieti, haluatko vihdoin tehdä jotain matkalle lähteäksesi vai jatkatko tänäänkin vain asian märehtimistä.

        Olen samaa mieltä siitä, että jos jotain haluaa tehdä, se on vain tehtävä. Märehtiminen ei auta. Mun mielestä DF murehdit nyt ihan liikaa sitä mitä muut susta mahdollisesti ehkä ajattelevat. Todennäköisesti eivät edes ajattele. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin pohtia sinun FB -kaverilistojasi.

        Eka askel on ottaa pää pois perseestä ja liittyä kaikenlaisiin klubeihin ja järjestöihin, joissa sitten voi tutustua ihmisiin ja saada jopa matkaseuraa. Kukaan ei ihmettele sitä, että sulla ei ole kavereita jos olet muuten kiva ja luotettava. Ihan oikeasti.
        Monilla on facebookissa satoja "kavereita", monilla taas vain muutama. Molemmat vaihtoehdot on ok.

        Elävässä elämässä on sama juttu. Toisilla on paljon kavereita, toisilla vähän, toisilla ei yhtään. Viimeksi mainitut voivat kyllä niitä kavereita saada, jopa aikuisiällä. Itsekin olen monta kertaa muuttanut töiden vuoksi uudelle paikkakunnalle tai uuteen maahan, jossa en ole tuntenut kirjaimellisesti ketään. Ja aina sitten parin kuukauden kuluttua sitä on huomannut tutustuneensa vaikka miten kiinnostaviin uusiin ihmisiin.
        Myönnettäköön että Helsingissä on suht hankala tutustua uusiin ihmisiin, olen itsekin sieltä kotoisin. Mutta ei siis mitenkään mahdotonta.

        Jos sinua vaivaa seuran muute muutenkin kuin matkustusmielessä, kokeile aloittaa tavallaan uusi elämä. Aloita uusia harrastuksia ja mieti millaisiin ihmisiin haluaisit tutustua. Helkkari, muuta vaikka uuteen paikkaan asumaan, jos suinkin mahdollista. Siellä voit sitten aloittaa puhtaalta pöydältä tutustumaan ihmisiin.
        Jos taas olet muuten tyytyväinen elämääsi, mutta vain matkaseuran puute vaivaa, eiköhän apu löydy noista klubeista.

        P.S. Vaikka saatan kuulostaa tekopirteältä "otat vaan ittees niskasta kiinni"- neuvojalta, ymmärrän täysin ettei ihmisiin tutustuminen ole kaikille helppoa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että joskus sitä vain on repäistävä itsensä irti siitä marisemiskierteestä ja muutettava asioita joihin ei ole elämässään tyytyväinen.

        Sori kun meni vähän off topic, mutta tavallaan liittyy tähän sinkun matkailuasiaan.


      • FF kirjoitti:

        Kuulostaapa tutulta :-) Nuo pienet "kiistakysymykset" kasvavat ennen pitkää isoiksi, oli kyse sitten verhoista (minä nukun aina verhot auki ellei vastapäisestä ikkunasta ole suora näkymä sänkyyn :-)), ruokapaikan valitsemisesta, nähtävyyksistä..

        Kaikkein pahinta ovat valittajat. Matkustaminen on paljolti odottamista ja jonottamista ja hikoilemista ja joskus palelemistakin. Ja välillä säntäilyä portilta toiselle, tungosta ja tuuppimista, ahtaasti istumista ja jalkojen puutumista. Jos siitä ei pidä tai siihen ei osaa suhtautua niin on parempi jäädä kotiin. Lentokentällä nukkumisen taito on hyödyksi jos haluaa reppureissata halvalla. Jos ei pysty nukkumaan melussa ja valossa ja toisten ihmisten läheisyydessä niin sitten pitää joko maksaa paljon enemmän matkoistaan tai jäädä kotiin. Ja näistä asioista niitä erimielisyyksiä on aina tullut, joten mieluummin matkustan yksin.

        Minulla on yksi aivan mahtava matkatoveri, joka kestää ongelmat ja tykkää samoista asioista kuin minäkin, mutta emme ole viimeiseen kahteen vuoteen olleet samaan aikaan lomalla :-(

        DF:lle vielä pari juttua:

        Jos aiot matkustaa vielä jonakin päivänä yksin, tai vaikka kaverinkin kanssa tai majoittua sohville niin tarvitset ehdottomasti englannin kieltä. Entisen Itä-Blokin maissa puhutaan paremmin saksaa kuin englantia, joten saksakin voi tulla tarpeeseen (Saksassa sen sijaan pärjää englannilla). Mitä jos ottaisit ensimmäisen askeleen kohti unelmasi toteutumista aloittamalla syksyllä englannin opinnot kansalaisopistossa tms?

        Facebookista: CS:t pitävät kyllä Facebookinkin kautta yhteyttä mutta varsinainen toiminta tapahtuu couchsurfers-sivuston kautta. Mieti silti toiseenkin kertaan millaisen kuvan antaisit itsestäsi olemalla Facebookissa väärällä nimellä ja väärällä kuvalla; kuinka moni uskaltaisi majoittaa sellaisen ihmisen tai tarjota edes seuraa kaupungille? Tai haluaisi majoittua sinun luoksesi? Joko liity tai ole liittymättä mutta valenimellä et pysty tekemään Facebookissa yhtään mitään mikä edistäisi matkalle lähtöäsi (huom lähtöä, ei pääsemistä, koska pääseminen ei ole koskaan mikään ongelma ollutkaan!) Sinä voit piilottaa kaverilistasi ja viestisi työkavereilta ja entisen kotipaikan ihmisiltä, voit laittaa asetukset niin ettei kukaan näe mitään tietojasi ennen kuin olet hyväksynyt hänet ystäväksi. Sen jälkeen sinulle on tarjolla lukemattomia erilaisia matkailuun-, ystävänhakuun ym liittyviä FB-yhteisöjä joihin voit halutessasi liittyä.

        Mieti, haluatko vihdoin tehdä jotain matkalle lähteäksesi vai jatkatko tänäänkin vain asian märehtimistä.

        "Jos aiot matkustaa vielä jonakin päivänä yksin, tai vaikka kaverinkin kanssa tai majoittua sohville niin tarvitset ehdottomasti englannin kieltä. Entisen Itä-Blokin maissa puhutaan paremmin saksaa kuin englantia, joten saksakin voi tulla tarpeeseen (Saksassa sen sijaan pärjää englannilla). Mitä jos ottaisit ensimmäisen askeleen kohti unelmasi toteutumista aloittamalla syksyllä englannin opinnot kansalaisopistossa tms? "

        No kyllä mä sen verran englantia osaan, että pystyn ulkomailla yleensä noi välttämättömät jutut hoitamaan, kuten mm. hotellihuoneet, ravintolassa käynnit, kauppareissut, lippujen ostot ym. välttämättömät jutut. En halua olla tyrmäävä, mutta tiedän vaan sen, että mulle tollaisista kansalaisopiston kursseista ei ole oikein mitään apua, koska oon ollut aina niin huono oppimaan mitään kouluissa ja erityisesti jos kyse on kielten opiskelusta. Siihen nähden osaan tänä päivänä ihmeen hyvin englantia, kun kouluarvosanat olivat enkusta aina jotain vitosta tai korkeintaan kutosta. Oon katsonut aina paljon ulkomaalaisia leffoja ja tv-sarjoja ja näin ollen sitä englantia on oppinut niitä katsomalla paljon paremmin kun kertaakaan koulun penkillä istuessa. Olen vaan ollut aina sellainen ihminen, että opin kaiken paljon paremmin itse tekemällä ja kokemalla kun missään koulussa kirjoista opiskelemalla.

        Tämänlaiset oppimistavat ovat just niitä, mistä suomalainen massayhteiskunta ei ole koskaan tykännyt, koska yhteiskunnan ja erityisesti kouluja käyneiden ihmisten mielestä kaikkien pitäisi oppia kaikki asiat aina koulussa just yhtä nopeasti kun kaikkien muidenkin ja sitten jos joku ei niitä opi välittömästi, niin hänet leimataan heti oppimisvaikeuksista kärsiväksi persoonaksi ja just tämän vuoksi olenkin päättänyt pysyä kokonaan erossa kaikista mahdollisista koululaitoksista, kun sain niistä kouluaikoina jo niin totaalisen tarpeekseni.

        "Facebookista: CS:t pitävät kyllä Facebookinkin kautta yhteyttä mutta varsinainen toiminta tapahtuu couchsurfers-sivuston kautta. Mieti silti toiseenkin kertaan millaisen kuvan antaisit itsestäsi olemalla Facebookissa väärällä nimellä ja väärällä kuvalla; kuinka moni uskaltaisi majoittaa sellaisen ihmisen tai tarjota edes seuraa kaupungille? "

        No ei mulla ole sitten mitään tarvetta edes liittyä tonne facebookkin, jos kerran ton järjestön toiminta tapahtuu nettisivujen kautta ja siellä voi varmaan olla mukana ihan vain pelkällä sähköpostiosoitteella, niin saa siihen tietoa reissuista ja muista jutuista.

        Olen vaan kuullut niin paljon kaikenlaisia juttuja tosta facebookista, miten siellä pystyy silti löytämään ihmisiä, vaikka he olisivat kuinka piilottaneet profiilinsa, tietonsa, kaverilistansa ym. vastaavaa. Eli ilmeisesti tuo yksityisyys ei ole siellä mitenkään kiveen hakattu asia ja varmasti silloin mun profiili olisi kaikille nähtävillä, jos liittyisin palstalla erilaisiin yhteisöihin.

        "Mieti, haluatko vihdoin tehdä jotain matkalle lähteäksesi vai jatkatko tänäänkin vain asian märehtimistä. "

        Päätin jo heti välittömästi liittyä noihin sivustoille, kun sain eräältä ystävälliseltä ja mukavalta kirjoittajalta tietoa näistä järjestöistä. Ei ole vaihtoehtoja, kun tiedän sen, etten koskaan pysty saamaan matkaseuraa mistään muualta. Enkä ole ennakkoluuloinen ja pessimistinen, vaan realistinen, sillä eipä sitä matkaseuraa ole mulle mistään löytynyt, vaikka olen ollut sitä vailla jo viime vuosituhannelta lähtien!


      • taasmatkaan kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että jos jotain haluaa tehdä, se on vain tehtävä. Märehtiminen ei auta. Mun mielestä DF murehdit nyt ihan liikaa sitä mitä muut susta mahdollisesti ehkä ajattelevat. Todennäköisesti eivät edes ajattele. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin pohtia sinun FB -kaverilistojasi.

        Eka askel on ottaa pää pois perseestä ja liittyä kaikenlaisiin klubeihin ja järjestöihin, joissa sitten voi tutustua ihmisiin ja saada jopa matkaseuraa. Kukaan ei ihmettele sitä, että sulla ei ole kavereita jos olet muuten kiva ja luotettava. Ihan oikeasti.
        Monilla on facebookissa satoja "kavereita", monilla taas vain muutama. Molemmat vaihtoehdot on ok.

        Elävässä elämässä on sama juttu. Toisilla on paljon kavereita, toisilla vähän, toisilla ei yhtään. Viimeksi mainitut voivat kyllä niitä kavereita saada, jopa aikuisiällä. Itsekin olen monta kertaa muuttanut töiden vuoksi uudelle paikkakunnalle tai uuteen maahan, jossa en ole tuntenut kirjaimellisesti ketään. Ja aina sitten parin kuukauden kuluttua sitä on huomannut tutustuneensa vaikka miten kiinnostaviin uusiin ihmisiin.
        Myönnettäköön että Helsingissä on suht hankala tutustua uusiin ihmisiin, olen itsekin sieltä kotoisin. Mutta ei siis mitenkään mahdotonta.

        Jos sinua vaivaa seuran muute muutenkin kuin matkustusmielessä, kokeile aloittaa tavallaan uusi elämä. Aloita uusia harrastuksia ja mieti millaisiin ihmisiin haluaisit tutustua. Helkkari, muuta vaikka uuteen paikkaan asumaan, jos suinkin mahdollista. Siellä voit sitten aloittaa puhtaalta pöydältä tutustumaan ihmisiin.
        Jos taas olet muuten tyytyväinen elämääsi, mutta vain matkaseuran puute vaivaa, eiköhän apu löydy noista klubeista.

        P.S. Vaikka saatan kuulostaa tekopirteältä "otat vaan ittees niskasta kiinni"- neuvojalta, ymmärrän täysin ettei ihmisiin tutustuminen ole kaikille helppoa. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että joskus sitä vain on repäistävä itsensä irti siitä marisemiskierteestä ja muutettava asioita joihin ei ole elämässään tyytyväinen.

        Sori kun meni vähän off topic, mutta tavallaan liittyy tähän sinkun matkailuasiaan.

        "Olen samaa mieltä siitä, että jos jotain haluaa tehdä, se on vain tehtävä. Märehtiminen ei auta. Mun mielestä DF murehdit nyt ihan liikaa sitä mitä muut susta mahdollisesti ehkä ajattelevat. Todennäköisesti eivät edes ajattele. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin pohtia sinun FB -kaverilistojasi. "

        No mä päätin liittyä saman tien noihin matkajärjestöihin, kun niistä tiedon sain. Mutta eipä tonne facebookkiin onneksi ole pakko liittyä, kun järjestöiden toiminnasta ilmoitetaan heidän omien nettisivujen kautta. Vielä jos jätän sähköpostini heille, niin sinne saa kaikkea tarvittavaa tietoa matkoista ym. vastaavaa.

        "Eka askel on ottaa pää pois perseestä ja liittyä kaikenlaisiin klubeihin ja järjestöihin, joissa sitten voi tutustua ihmisiin ja saada jopa matkaseuraa. Kukaan ei ihmettele sitä, että sulla ei ole kavereita jos olet muuten kiva ja luotettava. Ihan oikeasti.
        Monilla on facebookissa satoja "kavereita", monilla taas vain muutama. Molemmat vaihtoehdot on ok. "

        No varmaan noissa matkajärjestöissä se on ymmärrettävämpää, jos ei ole kavereita, just sen takia päätinkin sinne liittyä. Sellaista henkilöä tuskin facebookissa on jolla ei olisi yhtään ainoaa kaveria, kuten mulla, jos sinne liittyisin. Tämän vuoksi mulla ei olekaan mitään syytä sinne liittyä, kun kaverilistalla olisi tasan 0 henkilöä, niin ihan turhaahan se olisi itselleen siellä jotain päiväkirjoja pidellä ja asioista kirjoitella, kun ei niitä kukaan edes lukisi.

        Se on ainakin ihan satavarma juttu, että yhtäkään entistä koulukaveria tai kotiseudun tyyppiä en kaverilistalle huolisi, jos nyt jostain kumman syystä joutuisin tonne facebookiin liittymään.

        "Jos sinua vaivaa seuran muute muutenkin kuin matkustusmielessä, kokeile aloittaa tavallaan uusi elämä. Aloita uusia harrastuksia ja mieti millaisiin ihmisiin haluaisit tutustua. Helkkari, muuta vaikka uuteen paikkaan asumaan, jos suinkin mahdollista. Siellä voit sitten aloittaa puhtaalta pöydältä tutustumaan ihmisiin.
        Jos taas olet muuten tyytyväinen elämääsi, mutta vain matkaseuran puute vaivaa, eiköhän apu löydy noista klubeista. "

        Kyllä se seuran puut vaivaa mua jatkuvasti, myös ihan normaalielämässä, kun mihinkää ei koskaan viitsi yksin lähteä. Uudelle paikkakunnalle en kyllä suostu muuttamaan, koska suomessa en halua asua missään muualla kun pääkaupunkiseudulla! Kotiseuduille en ainakaan tule koskaan takaisin muuttamaan, koska sieltä en yhtään mitään jäänyt kaipaamaan ja onkin erittäin ihanaa, kun saa olla pysyvästi erossa kaikista vanhoista koulukavereista, työkavereista ja muista kotiseudun ihmisistä. Ulkomailla tykkäisin kyllä asua, mutta harmikseni vaan kielitaitoni ei riittäisi siellä pärjäämiseen, sillä en pystyisi tekemään nykyistä työtäni, kun kielitaito ei riittäisi.


    • yksinäinen sinkku

      Eipä mua kiinnosta maksaa satoja euroja jostain lomamatkasta vaan ollakseni yksin toisella puolella maapalloa. Onnistuu ihan ilmaseks omassa kämpässäkin.

      Jos olis joku kenen kanssa reissata, niin tulis varmaan reissailtua toisinaan.

      • Kertis

        Kääntäen voisi sanoa, että jos päivät menevät yksin omassa kämpässä, niin ei se sosiaalinen tyhjiö sitten ainakaan sen pahempi ole reissussakaan...

        Itse asiassa unohdin aloituksesta yhden hyvän pointin reissaamisesta: turistina on luontevaa olla tyhmä turisti, joka avaa tuntemattoman kanssa keskustelua rautatieasemalla, bussipysäkillä tai tienristeyksessä kysyäkseen reittiohjeita, jonkin kohteen sijaintia tai muita käytännöllisiä vinkkejä.

        Kotimaassa olen tönkkö lähestymään ketään tuntematonta, mutta reissussa pystyy jotenkin helpommin myös itse unohtamaan tavanomaiset "eihän meillä ole tapana"-ajatukset. Etenkin jos liikkuu muuallakin kuin vilkkaimmilla turistialueilla, niin ihmiset saattavat olla jopa uteliaita ja innostuneita päästessään neuvomaan vierailijaa. Itselleni on jäänyt mieleen, miten yhdessä itäeurooppalaisessa maakuntakaupungissa mukava opiskelijatyttö lähti kävelemään mukana asemalle saakka, että varmasti löytäisin perille ja kerran sain lounasseuraakin kun valittelin, etten itse ota paikallisista ruokalistoista vielä tolkkua.


      • -TSS-
        Kertis kirjoitti:

        Kääntäen voisi sanoa, että jos päivät menevät yksin omassa kämpässä, niin ei se sosiaalinen tyhjiö sitten ainakaan sen pahempi ole reissussakaan...

        Itse asiassa unohdin aloituksesta yhden hyvän pointin reissaamisesta: turistina on luontevaa olla tyhmä turisti, joka avaa tuntemattoman kanssa keskustelua rautatieasemalla, bussipysäkillä tai tienristeyksessä kysyäkseen reittiohjeita, jonkin kohteen sijaintia tai muita käytännöllisiä vinkkejä.

        Kotimaassa olen tönkkö lähestymään ketään tuntematonta, mutta reissussa pystyy jotenkin helpommin myös itse unohtamaan tavanomaiset "eihän meillä ole tapana"-ajatukset. Etenkin jos liikkuu muuallakin kuin vilkkaimmilla turistialueilla, niin ihmiset saattavat olla jopa uteliaita ja innostuneita päästessään neuvomaan vierailijaa. Itselleni on jäänyt mieleen, miten yhdessä itäeurooppalaisessa maakuntakaupungissa mukava opiskelijatyttö lähti kävelemään mukana asemalle saakka, että varmasti löytäisin perille ja kerran sain lounasseuraakin kun valittelin, etten itse ota paikallisista ruokalistoista vielä tolkkua.

        Mikä ihme tässä oikein on ongelmana? Jos matkailu kiinnostaa niin matkailkaa. Ei niille matkoille ole pakko kenenkään kanssa lähteä eikä kukaan kiinnitä huomiota, että olette liikkeellä yksin, ainakaan jos olette miehiä.


      • -TSS- kirjoitti:

        Mikä ihme tässä oikein on ongelmana? Jos matkailu kiinnostaa niin matkailkaa. Ei niille matkoille ole pakko kenenkään kanssa lähteä eikä kukaan kiinnitä huomiota, että olette liikkeellä yksin, ainakaan jos olette miehiä.

        "Mikä ihme tässä oikein on ongelmana? Jos matkailu kiinnostaa niin matkailkaa. Ei niille matkoille ole pakko kenenkään kanssa lähteä eikä kukaan kiinnitä huomiota, että olette liikkeellä yksin, ainakaan jos olette miehiä. "

        Yksin matkailussa kun on varsinkin nuorena just se huono puoli, kun kaikki muut ikäiseni nuoret ovat aina kaveriporukoidensa kanssa liikkeellä ja sitten kun yksin liikkuvia nuoria miehiä katsotaan aina hyvin oudosti joka paikassa, eli ihan samanlaista kun mitä on baareissa, jos siellä tulee yksin käytyä.

        En ainakaan itse löydä oikein mitään hyviä puolia tosta yksin matkailusta, ainoana ehkä se, että saa päättää itse aikataulut, kohteet ym. jutut, mutta ei se ole silti mielestäni sen arvoista, että vaihtaisin hyvän ja mukavan matkaseuralaisen siihen, että saan itse päättää kaikista tollaisista jutuista.


    • -Camel-

      Mä ainakin arvostan eniten niitä, jotka reissaavat yksin ympäri maailmaa. Mun mielestä nämä ovat niitä oikean elämän Camel-miehiä, jotka kulkevat omia polkujaan muiden mielipiteistä välittämättä.

      Olen itse kiertänyt maailmaa aika laajastikin samanhenkisen kaverin kanssa, mutta edelleen haaveilen yksin matkaan lähtemisestä. Ehkä mulla on joskus tarpeeksi "munaa" siihen. Matkustusrutiinia alkaa jo olla ihan kivasti.

    • n.a.i.n.e.n.

      Voi ne olla Camel-naisiakin.

      Itse matkailin viime vuodet yksin Euroopassa. Alkuun vähän jännitti, mutta ensimmäinen onnistunut matka antoi itseluottamusta. Seuraa en ole enemmin kaivannut, pidän siitä, että saan tehdä ja mennä ja tulla miten haluan. Juttuseuraa löytää, kun on avoimena eikä kulje silmät maassa ja huuli mutrulla. Olen aika omatoiminen matkailija, varaan netistä vain lennot ja hotellin, muu ohjelma muotoutuu oman mielen mukaan. Huoneen olen varannut yksin omaan käyttöön ja se on ollut hyvä, vaikkakin kalliimpi ratkaisu.

      Yksinäisyyttä en ole matkoillani kokenut, vaikka matkailu hyvässä ja nimenomaan hyvässä seurassa olisi mukavaakin. Kenellekään en ole myöskään joutunut yksin matkaamistani selittelemään. Kaikki yksin tekemäni matkat ovat jääneet positiivisina mieleeni.

      Yksin ehkä matkustan jonkin verran jatkossakin, mutta suuri osa matkoista tulee nykyään tehtyä hyvässä seurassa. Onhan siinä oma lisämausteensa, kun matkustaa miehen kanssa.

      Mutta silti, rohkaisen ja kannustan myös yksin matkustamiseen teitä kaikkia, jotka sitä mietitte. Älkää välittäkö niistä, jotka ihmettelevät yksin reissaamistanne, vaan menkää maailmalle jos haluatte. Unelmistaan voi tehdä totta ja kannattaakin, se on ehdottomasti elämää rikastuttava asia!

    • ååäpöåä

      Mä reissaan nimenomaan yksinäni, koska huono matkaseura on vihoviimeinen asia, jota reissuilleni kaipaan. Toki olen tehnyt reissuja myös yhdessä esim. sisareni, vanhempieni ja kummitätini kanssa.

      Minusta helpointa olisi tehdä ensiksi joku kotimaan reissu ihan yksin olisipa se sitten reissu kylpylään, Linnanmäelle, toiselle paikkakunnalle teatteriin/konserttiin tms. Kun kokeilee sellaista yksin, niin eihän niiden asioiden tekeminen ulkomailla ole sen kummallisempaa. Seuraava helppo kohde olisi mennä 24 h lillumaristeilylle, josta ei edes poistuta maihin. Kun siitä selviää, niin selviää mistä vaan.

      Ihmisillä on kummallinen luulo, että heitä tarkkaillaan koko ajan. Eihän se niin ole. Ihmiset tarkkailevat koko ajan itseään. Ei heillä ole aikaa kyylätä, että mitä muut tekevät. itse olen ainakin ajatellut niin, että heikosti on asiat jollakin lomalaisella, jos hänelle ei ole muuta tekemistä kuin vahtia minun menemisiäni.

      En koe itseäni reissuissa yksinäiseksi. Mukanani on lukemista, sudokuja/ristikoita, kännykkään ladattuna musaa jne. Otan myös paljon valokuvia ja tykkään muutenkin patikoida luonnossa. Kaupungeissa kuvaan kauniita rakennuksia jne.

      Käyn myös yksin baareissa, elokuvissa, näyttelyissä, museoissa jne. Koskaan ei ole kukaan kertaakaan tullut kysymään sen enempää koti- kuin ulkomaillakaan, että miksi olen yksin liikkeellä. Töissä on joku joskus kysynyt, että lähdetkö reissuun yksin vai kaverin kanssa ja olen siihen vastannut, että jos en saa hyvää matkaseuraa, matkustan yksin ja se selitys on kelvannut monelle.

      Omalla kohdallani on hyvä englanninkielen taito enkä eksy helposti. En myöskään juo alkoholia. Nämä ominaisuudet auttavat, jos reissaa vieraissa maissa. Muutoin en koe olevani mitenkään ihmeempi matkustelussa, vaan ihan tavallinen tallaaja. Toki onhan niitäkin, jotka puhuvat vain suomea ja vetävät hirmuiset kännit heti hotellissa ja nököttävät sitten uima-altaalla koko lomansa.

      • "Ihmisillä on kummallinen luulo, että heitä tarkkaillaan koko ajan. Eihän se niin ole. Ihmiset tarkkailevat koko ajan itseään. Ei heillä ole aikaa kyylätä, että mitä muut tekevät. itse olen ainakin ajatellut niin, että heikosti on asiat jollakin lomalaisella, jos hänelle ei ole muuta tekemistä kuin vahtia minun menemisiäni. "

        Ainakin mulla on ollut aina sellainen fiilis, että jos menen yksinään sellaiseen paikkaan, jossa kuuluu käydä kavereiden kanssa, niin kiinnitän siinä heti kaikkien ihmisten huomion ja nimenomaan just negatiivisessa mielessä. Heti alkaa monet ajatella ja ihmetellä sitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana, vaikka oon vielä nuori mies, jonka kuuluisi liikkua nimenomaan just kaveriseurassa tollaisissa paikoissa, kuten baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla.

        Yksin lähtiessä kun on myös se huono puoli, että siinä oma maine kärsii sen yksinäisyyden takia myös muualla kun siellä itse matkalla, eli siinä kun joudun kertomaan matkasta mm. perheelle (vanhemmille ja broidille), työkavereille, sukulaisille ja muille ihmisille. Kaikki kun ihmettelevät sitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisin lähteä tonne matkalle.

        "En koe itseäni reissuissa yksinäiseksi. Mukanani on lukemista, sudokuja/ristikoita, kännykkään ladattuna musaa jne. Otan myös paljon valokuvia ja tykkään muutenkin patikoida luonnossa. Kaupungeissa kuvaan kauniita rakennuksia jne. "

        Mä taas koen oloni helposti hyvin yksinäiseksi ja olisi tosi ahdistavaa ja masentavaa olla monta päivää tai jopa viikkoja niin, ettei saisi puhuttua mitään kenenkään kanssa.

        "Käyn myös yksin baareissa, elokuvissa, näyttelyissä, museoissa jne. Koskaan ei ole kukaan kertaakaan tullut kysymään sen enempää koti- kuin ulkomaillakaan, että miksi olen yksin liikkeellä. Töissä on joku joskus kysynyt, että lähdetkö reissuun yksin vai kaverin kanssa ja olen siihen vastannut, että jos en saa hyvää matkaseuraa, matkustan yksin ja se selitys on kelvannut monelle. "

        Olen mäkin käynyt yksin mm. lätkämatseissa, elokuvissa, bändikeikoilla ym. Näissä nyt on pystynyt vielä jotenkin käymään yksinään, mutta baareissa käynti taas on tuntunut tosi ahdistavalta, varsinkin kun siellä saa nähdä aina muita ihmisiä kaveriporukoissaan ja itse joutuu olemaan sitten koko illan ilman minkäänlaista juttuseuraa. Baareissa kun sitä yksinoloa ihmetellään vielä paljon enemmän kun missään muualla, joten sen vuoksi noi baarit eivät ole yksinäisille ihmisille, tai ainakaan nuorille miehille mitenkään suositeltavia paikkoja.


      • 6+15
        DarkFear kirjoitti:

        "Ihmisillä on kummallinen luulo, että heitä tarkkaillaan koko ajan. Eihän se niin ole. Ihmiset tarkkailevat koko ajan itseään. Ei heillä ole aikaa kyylätä, että mitä muut tekevät. itse olen ainakin ajatellut niin, että heikosti on asiat jollakin lomalaisella, jos hänelle ei ole muuta tekemistä kuin vahtia minun menemisiäni. "

        Ainakin mulla on ollut aina sellainen fiilis, että jos menen yksinään sellaiseen paikkaan, jossa kuuluu käydä kavereiden kanssa, niin kiinnitän siinä heti kaikkien ihmisten huomion ja nimenomaan just negatiivisessa mielessä. Heti alkaa monet ajatella ja ihmetellä sitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana, vaikka oon vielä nuori mies, jonka kuuluisi liikkua nimenomaan just kaveriseurassa tollaisissa paikoissa, kuten baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla.

        Yksin lähtiessä kun on myös se huono puoli, että siinä oma maine kärsii sen yksinäisyyden takia myös muualla kun siellä itse matkalla, eli siinä kun joudun kertomaan matkasta mm. perheelle (vanhemmille ja broidille), työkavereille, sukulaisille ja muille ihmisille. Kaikki kun ihmettelevät sitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita, joiden kanssa voisin lähteä tonne matkalle.

        "En koe itseäni reissuissa yksinäiseksi. Mukanani on lukemista, sudokuja/ristikoita, kännykkään ladattuna musaa jne. Otan myös paljon valokuvia ja tykkään muutenkin patikoida luonnossa. Kaupungeissa kuvaan kauniita rakennuksia jne. "

        Mä taas koen oloni helposti hyvin yksinäiseksi ja olisi tosi ahdistavaa ja masentavaa olla monta päivää tai jopa viikkoja niin, ettei saisi puhuttua mitään kenenkään kanssa.

        "Käyn myös yksin baareissa, elokuvissa, näyttelyissä, museoissa jne. Koskaan ei ole kukaan kertaakaan tullut kysymään sen enempää koti- kuin ulkomaillakaan, että miksi olen yksin liikkeellä. Töissä on joku joskus kysynyt, että lähdetkö reissuun yksin vai kaverin kanssa ja olen siihen vastannut, että jos en saa hyvää matkaseuraa, matkustan yksin ja se selitys on kelvannut monelle. "

        Olen mäkin käynyt yksin mm. lätkämatseissa, elokuvissa, bändikeikoilla ym. Näissä nyt on pystynyt vielä jotenkin käymään yksinään, mutta baareissa käynti taas on tuntunut tosi ahdistavalta, varsinkin kun siellä saa nähdä aina muita ihmisiä kaveriporukoissaan ja itse joutuu olemaan sitten koko illan ilman minkäänlaista juttuseuraa. Baareissa kun sitä yksinoloa ihmetellään vielä paljon enemmän kun missään muualla, joten sen vuoksi noi baarit eivät ole yksinäisille ihmisille, tai ainakaan nuorille miehille mitenkään suositeltavia paikkoja.

        Darkkis, sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

        Lähdet matkalle ja otat vastaan sen "ihmettelyn", joka pitää sinua vankinaan (turhaan).

        Päätät, että luovut matkailuhaaveesta. Alat keskittyä elämässä muihin asioihin, jotka tuottavat sinulle mielihyvää.

        Tällä hetkellä et selvästikään ole onnellinen.


      • 6+15 kirjoitti:

        Darkkis, sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

        Lähdet matkalle ja otat vastaan sen "ihmettelyn", joka pitää sinua vankinaan (turhaan).

        Päätät, että luovut matkailuhaaveesta. Alat keskittyä elämässä muihin asioihin, jotka tuottavat sinulle mielihyvää.

        Tällä hetkellä et selvästikään ole onnellinen.

        "Lähdet matkalle ja otat vastaan sen "ihmettelyn", joka pitää sinua vankinaan (turhaan). "

        Tämä onkin just tosi harmillista, kun ketkään ei ymmärrä ikinä sitä, kuinka paljon sitä oikein ihmetellään aina muiden ihmisten keskuudessa, jos joku nuorempi mies on yksin baarissa, laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Aina kun monet varsinkin tällä palstalla sanovat jatkuvasti sitä, kuinka ihmiset eivät muka mitään siitä ajattele tai yhtään sitä ihmettele, mutta sitten tilanne on kuitenkin ihan joka kerta toisenlainen tuolla reaalimaailmassa.

        Ei kyllä yhtään ihme, sillä olen sanonut aina ennenkin sen, miten nettimaailmassa ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia ja avarakatseisempia kun mitä tuolla reaalimaailmassa.

        "Päätät, että luovut matkailuhaaveesta. Alat keskittyä elämässä muihin asioihin, jotka tuottavat sinulle mielihyvää. "

        Silloin en ainakaan pysty elämään yhtään onnellisena, jos mun pitäisi luopua kokonaan kaikista matkailuhaaveista. Matkailu ulkomailla on kuitenkin yksi niistä asioista, joita mäkin haluaisin joskus maailmassa päästä kokemaan.


      • fdsfsdsdfsdfdfs
        DarkFear kirjoitti:

        "Lähdet matkalle ja otat vastaan sen "ihmettelyn", joka pitää sinua vankinaan (turhaan). "

        Tämä onkin just tosi harmillista, kun ketkään ei ymmärrä ikinä sitä, kuinka paljon sitä oikein ihmetellään aina muiden ihmisten keskuudessa, jos joku nuorempi mies on yksin baarissa, laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Aina kun monet varsinkin tällä palstalla sanovat jatkuvasti sitä, kuinka ihmiset eivät muka mitään siitä ajattele tai yhtään sitä ihmettele, mutta sitten tilanne on kuitenkin ihan joka kerta toisenlainen tuolla reaalimaailmassa.

        Ei kyllä yhtään ihme, sillä olen sanonut aina ennenkin sen, miten nettimaailmassa ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia ja avarakatseisempia kun mitä tuolla reaalimaailmassa.

        "Päätät, että luovut matkailuhaaveesta. Alat keskittyä elämässä muihin asioihin, jotka tuottavat sinulle mielihyvää. "

        Silloin en ainakaan pysty elämään yhtään onnellisena, jos mun pitäisi luopua kokonaan kaikista matkailuhaaveista. Matkailu ulkomailla on kuitenkin yksi niistä asioista, joita mäkin haluaisin joskus maailmassa päästä kokemaan.

        "Aina kun monet varsinkin tällä palstalla sanovat jatkuvasti sitä, kuinka ihmiset eivät muka mitään siitä ajattele tai yhtään sitä ihmettele, mutta sitten tilanne on kuitenkin ihan joka kerta toisenlainen tuolla reaalimaailmassa."

        Itse olen ollut kymmeniä kertoja yksin baarissa eikä kenellekkään ole ollut ongelma, että olen ollut yksin baarissa. Ei tarvitse valehdella kunhan vain sanoo, että halusi lähteä yksin tai ei jaksanut pyytää ketään mukaan. Ei sinun tarvitse alkaa heille päivittelemään, että sinulla ei ole kavereita niin siksi lähdit yksin.

        Itseasiassa harva edes kysyy miksi olen lähtenyt yksin baariin, mutta moni kysyy, että missä seurassa olen. Varmaan jo ihan siitä syystä, että tietää että kaipaanko seuraa tai olenko esimerkiksi varattu, ei siitä syystä, että inhoaa yksinäisiä ihmisiä.

        "Ei kyllä yhtään ihme, sillä olen sanonut aina ennenkin sen, miten nettimaailmassa ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia ja avarakatseisempia kun mitä tuolla reaalimaailmassa."

        Ihmiset kylläkin ovat reaalimaailmassa paljon suvaitsevaisempia ja ystävällisempiä kuin netissä. Netissä on helppo huudella, koska ei tarvitse nähdä sen toisen paihoittavan mieltään eikä muutenkaan tarvitse vastata sanomistensa seurauksista. Sitäpaitsi ihmisestä saa paljon tuttavallisemman kuvan livenä kuin nettikirjoituksen perusteella.

        "Matkailu ulkomailla on kuitenkin yksi niistä asioista, joita mäkin haluaisin joskus maailmassa päästä kokemaan."

        Sinä et pääse sitä kokemaan jos et tee asialle mitään. Alota yksinkertaisista asioista ja lähde sinne risteilylle vaikka yksin. Luet ohjeita siellä toimimiseen netistä, ei ole kovin hankalaa. Risteilyn jälkeen voit lähteä käymään aurinkomatkoilla, joissa väki kyllä opastetaan koneesta hotelliin ja hotellista koneeseen. Muutaman päivän loman ajaksi kyllä keksii tekemistä yksikseenkin. Toki tätä ennen tarvitset kielitaitoa. Kirjastoon lainaamaan lukion kirjoja, sieltä saa hyvän perustan.


      • Älymies23
        DarkFear kirjoitti:

        "Lähdet matkalle ja otat vastaan sen "ihmettelyn", joka pitää sinua vankinaan (turhaan). "

        Tämä onkin just tosi harmillista, kun ketkään ei ymmärrä ikinä sitä, kuinka paljon sitä oikein ihmetellään aina muiden ihmisten keskuudessa, jos joku nuorempi mies on yksin baarissa, laivaristeilyllä tai jossain ulkomaan matkalla. Aina kun monet varsinkin tällä palstalla sanovat jatkuvasti sitä, kuinka ihmiset eivät muka mitään siitä ajattele tai yhtään sitä ihmettele, mutta sitten tilanne on kuitenkin ihan joka kerta toisenlainen tuolla reaalimaailmassa.

        Ei kyllä yhtään ihme, sillä olen sanonut aina ennenkin sen, miten nettimaailmassa ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia ja avarakatseisempia kun mitä tuolla reaalimaailmassa.

        "Päätät, että luovut matkailuhaaveesta. Alat keskittyä elämässä muihin asioihin, jotka tuottavat sinulle mielihyvää. "

        Silloin en ainakaan pysty elämään yhtään onnellisena, jos mun pitäisi luopua kokonaan kaikista matkailuhaaveista. Matkailu ulkomailla on kuitenkin yksi niistä asioista, joita mäkin haluaisin joskus maailmassa päästä kokemaan.

        "nettimaailmassa ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia ja avarakatseisempia kun mitä tuolla reaalimaailmassa."

        Mitä?! Sinua ei varmasti ole haukuttu realimaailmassa edes murto-osaa siitä määrästä, jota sinua haukutaan täällä päivän aikana.


      • fdsfsdsdfsdfdfs kirjoitti:

        "Aina kun monet varsinkin tällä palstalla sanovat jatkuvasti sitä, kuinka ihmiset eivät muka mitään siitä ajattele tai yhtään sitä ihmettele, mutta sitten tilanne on kuitenkin ihan joka kerta toisenlainen tuolla reaalimaailmassa."

        Itse olen ollut kymmeniä kertoja yksin baarissa eikä kenellekkään ole ollut ongelma, että olen ollut yksin baarissa. Ei tarvitse valehdella kunhan vain sanoo, että halusi lähteä yksin tai ei jaksanut pyytää ketään mukaan. Ei sinun tarvitse alkaa heille päivittelemään, että sinulla ei ole kavereita niin siksi lähdit yksin.

        Itseasiassa harva edes kysyy miksi olen lähtenyt yksin baariin, mutta moni kysyy, että missä seurassa olen. Varmaan jo ihan siitä syystä, että tietää että kaipaanko seuraa tai olenko esimerkiksi varattu, ei siitä syystä, että inhoaa yksinäisiä ihmisiä.

        "Ei kyllä yhtään ihme, sillä olen sanonut aina ennenkin sen, miten nettimaailmassa ihmiset ovat paljon suvaitsevaisempia ja avarakatseisempia kun mitä tuolla reaalimaailmassa."

        Ihmiset kylläkin ovat reaalimaailmassa paljon suvaitsevaisempia ja ystävällisempiä kuin netissä. Netissä on helppo huudella, koska ei tarvitse nähdä sen toisen paihoittavan mieltään eikä muutenkaan tarvitse vastata sanomistensa seurauksista. Sitäpaitsi ihmisestä saa paljon tuttavallisemman kuvan livenä kuin nettikirjoituksen perusteella.

        "Matkailu ulkomailla on kuitenkin yksi niistä asioista, joita mäkin haluaisin joskus maailmassa päästä kokemaan."

        Sinä et pääse sitä kokemaan jos et tee asialle mitään. Alota yksinkertaisista asioista ja lähde sinne risteilylle vaikka yksin. Luet ohjeita siellä toimimiseen netistä, ei ole kovin hankalaa. Risteilyn jälkeen voit lähteä käymään aurinkomatkoilla, joissa väki kyllä opastetaan koneesta hotelliin ja hotellista koneeseen. Muutaman päivän loman ajaksi kyllä keksii tekemistä yksikseenkin. Toki tätä ennen tarvitset kielitaitoa. Kirjastoon lainaamaan lukion kirjoja, sieltä saa hyvän perustan.

        "Itse olen ollut kymmeniä kertoja yksin baarissa eikä kenellekkään ole ollut ongelma, että olen ollut yksin baarissa. Ei tarvitse valehdella kunhan vain sanoo, että halusi lähteä yksin tai ei jaksanut pyytää ketään mukaan. Ei sinun tarvitse alkaa heille päivittelemään, että sinulla ei ole kavereita niin siksi lähdit yksin. "

        No toisilla on sitten aina parempi tuuri tässäkin asiassa, kun löytyy ymmärtäväisempiä ihmisiä, jotka osaavat ymmärtää sen, jos nuorempi mies käy yksinään baareissa. Ei vaan ole koskaan tehonnut ihmisiin tollaiset selitykset, vaikka on yrittänyt niitä ja vaikka mitä muutakin.

        "Ihmiset kylläkin ovat reaalimaailmassa paljon suvaitsevaisempia ja ystävällisempiä kuin netissä. Netissä on helppo huudella, koska ei tarvitse nähdä sen toisen paihoittavan mieltään eikä muutenkaan tarvitse vastata sanomistensa seurauksista. Sitäpaitsi ihmisestä saa paljon tuttavallisemman kuvan livenä kuin nettikirjoituksen perusteella. "

        No nettimaailmassa on se ero, että täällä on helpompi huutaa kaiken maailman törkeyksiä ja loukkauksia, joita ei välttämättä kehtaisi sanoa ihan reaalimaailmassa. Mutta kyllä sekin on hyvin totta, että netistä löytyy aina paljon helpommin myös niitä ymmärtäväisempiä ihmisiä, joita ei löydy koskaan tuolta reaalimaailmasta.

        Näillä nettipalstoilla olen tavannut paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat suhtautuneet ihmeen neutraalisti mun yksinäisyyteen ja jopa kannustaneet mua käymään yksinään baareissa ja jopa ulkomaan matkoilla! Lisäksi mun sivarivalintaa kohtaan on netissä suhtauduttu paljon myönteisemmin kun tuolla reaalimaailmassa, kuten myös sitä kun jätin aikoinaan rippikoulun suorittamatta. Tosielämässä en ole kuullut kertaakaan mitään positiivista kommenttia näistä tekemistäni "vääristä" valinnoista. Baareissakin sain kuulla kotiseudulla kommenttia siitä, miten yksinäisten ei edes kannattaisi tulla baareihin, kun nuorten kuuluisi käydä siellä kavereiden kanssa.

        "Sinä et pääse sitä kokemaan jos et tee asialle mitään. Alota yksinkertaisista asioista ja lähde sinne risteilylle vaikka yksin. Luet ohjeita siellä toimimiseen netistä, ei ole kovin hankalaa. Risteilyn jälkeen voit lähteä käymään aurinkomatkoilla, joissa väki kyllä opastetaan koneesta hotelliin ja hotellista koneeseen. Muutaman päivän loman ajaksi kyllä keksii tekemistä yksikseenkin. Toki tätä ennen tarvitset kielitaitoa. Kirjastoon lainaamaan lukion kirjoja, sieltä saa hyvän perustan. "

        Olen vaan ajatellut sitä, että jos odottaisin niin kauan, että saisin jostain sitä matkaseuraa, niin ei tarvisi lähteä yksinään matkalle. Tossa yksin lähdössä kun olisi just se huono puoli, että siitä saisi kuulla niin paljon negatiivista kommenttia, varsinkin vanhemmilta ja työkavereilta.


    • sivusta seurannut

      "Heti alkaa monet ajatella ja ihmetellä sitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana,..."

      Toi ei ole todellakaan normaalia, että luulet pystyväsi lukemaan vieraiden ihmisten ajatuksia. Kehottaisin sua DarkFear lukemaan tämän linkin takaa löytyvät sivut: http://myrskykari.tripod.com/psykiatria/

      Perehdy tuohon sivustoon kaikessa rauhassa ja mieti yhtäläisyyksiä omiin ongelmiisi. Sun elämäsi oikeasti helpottuisi, jos tajuaisit, että tarvitset apua ja jos saisit sitä jostain haettua.

    • Sad but true

      Tuntuu olevan yleinen harhaluulo tuo että kaikki muka seuraisivat yksin olevia ihmisiä. Baareissakin lähes aina baaritiskillä notkuu ihmisiä ilma seuraa eikä niihin kukaan todellakaan kiinnitä mitään huomiota. Yksi tuttavani ei edes halua käydä pizzeriassa yksin syömässä koska pelkää siinä jotenkin leimautuvansa. Mitä hittoa oikeesti?? Meillä yksin eläjillä on samat oikeudet kuin pariskunnilla ja kaveriporukoilla! Ihan perseestä ruveta väistelemään jotain yleisiä paikkoja sillä verukkeella että ei ole seuraa. Turha täällä tai missään muuallakaan itkeä seuran puutetta jos ei uskalla yksin mihinkään lähteä.

      • matkailija_

        "Meillä yksin eläjillä on samat oikeudet kuin pariskunnilla ja kaveriporukoilla! Ihan perseestä ruveta väistelemään jotain yleisiä paikkoja sillä verukkeella että ei ole seuraa. Turha täällä tai missään muuallakaan itkeä seuran puutetta jos ei uskalla yksin mihinkään lähteä."

        Tämä on todella hyvin sanottu. Nimenomaan sinkkujenhan pitäisi olla paljon ihmisten ilmoilla, jotta joskus voisi sen kumppanin jossain kohdata - siis jos ei halua elää lopun ikäänsä sinkkuna. Itse olen matkaillut yksin sekä kotimaassa että ulkomailla. Matkustaminen on toki kivempaa silloin, kun on seuraa, mutta seuran puute ei todellakaan ole ikinä estänyt minua matkustamasta mihinkään. Olen käynyt yksin esim. Jenkeissä ja Keski-Euroopassa.

        Joillakin sinkuilla on todella naurettava asenne, että mitään ei muka voisi yksin tehdä. Hei haloo! Onko parempi sitten odottaa, kun elämä menee ohi? Tiedän ihmisiä, jotka eivät käy mielellään edes yksin leffassa. Aivan käsittämätöntä! Itse käyn mielelläni yksin, voinhan katsoa telkkariakin kotona yksin enkä tarvitse siihen mitään seuraa. No, kukin tyylillään...


      • vcxvxvxcvxfds
        matkailija_ kirjoitti:

        "Meillä yksin eläjillä on samat oikeudet kuin pariskunnilla ja kaveriporukoilla! Ihan perseestä ruveta väistelemään jotain yleisiä paikkoja sillä verukkeella että ei ole seuraa. Turha täällä tai missään muuallakaan itkeä seuran puutetta jos ei uskalla yksin mihinkään lähteä."

        Tämä on todella hyvin sanottu. Nimenomaan sinkkujenhan pitäisi olla paljon ihmisten ilmoilla, jotta joskus voisi sen kumppanin jossain kohdata - siis jos ei halua elää lopun ikäänsä sinkkuna. Itse olen matkaillut yksin sekä kotimaassa että ulkomailla. Matkustaminen on toki kivempaa silloin, kun on seuraa, mutta seuran puute ei todellakaan ole ikinä estänyt minua matkustamasta mihinkään. Olen käynyt yksin esim. Jenkeissä ja Keski-Euroopassa.

        Joillakin sinkuilla on todella naurettava asenne, että mitään ei muka voisi yksin tehdä. Hei haloo! Onko parempi sitten odottaa, kun elämä menee ohi? Tiedän ihmisiä, jotka eivät käy mielellään edes yksin leffassa. Aivan käsittämätöntä! Itse käyn mielelläni yksin, voinhan katsoa telkkariakin kotona yksin enkä tarvitse siihen mitään seuraa. No, kukin tyylillään...

        Näinhän se menee. Sehän onkin sinkkuuden ihanuutta, että saa mennä yksin mihin haluaa ja tehdä siellä mitä haluaa. Tutustua uusiin ihmisiin ilman sitä pelkoa, että menee liian tuttavalliseksi tai vaikuttaa liian kiinnostuneelta, jolloin antaa vastapuolelle vääriä signaaleja, koska ei kuitenkaan voi seurustelevana ihmisenä mennä pidemmälle.

        Itse en kyllä käy leffoissa yksin, mutta se johtuu lähinnä siitä, että mielestäni on järjetöntä mennä leffateatteriin katsomaan elokuvaa, jonka voi ladata kuukauden päästä koneelleen netistä.


      • "Tuntuu olevan yleinen harhaluulo tuo että kaikki muka seuraisivat yksin olevia ihmisiä. Baareissakin lähes aina baaritiskillä notkuu ihmisiä ilma seuraa eikä niihin kukaan todellakaan kiinnitä mitään huomiota. Yksi tuttavani ei edes halua käydä pizzeriassa yksin syömässä koska pelkää siinä jotenkin leimautuvansa. Mitä hittoa oikeesti?? Meillä yksin eläjillä on samat oikeudet kuin pariskunnilla ja kaveriporukoilla! Ihan perseestä ruveta väistelemään jotain yleisiä paikkoja sillä verukkeella että ei ole seuraa. Turha täällä tai missään muuallakaan itkeä seuran puutetta jos ei uskalla yksin mihinkään lähteä. "

        En itsekään tykkää kovin mielelläni käydä ulkona syömässä, kun tuntuu siltä, että yksin siellä leimautuu helposti negatiivisessa mielessä. Tämän takia en menekään koskaan samoihin paikkoihin, ettei katsottaisi sitä, kuinka mä käyn siellä aina yksinään ilman ketään kavereita. Käyn kuitenkin silti joskus pizzerioissa ja ravintoloissa syömässä, sillä mäkin haluan tehdä edes jotain asioita mitä muut ihmiset tekevät. Näissä onneksi pystyy käymään päiväsaikaan ja eikä se yksin leimautuminen ole mitenkään samanlaista kun kaljabaareissa tai yökerhoissa, joita todellakin joutuu välttelemään kaikin keinoin.


      • matkailija_ kirjoitti:

        "Meillä yksin eläjillä on samat oikeudet kuin pariskunnilla ja kaveriporukoilla! Ihan perseestä ruveta väistelemään jotain yleisiä paikkoja sillä verukkeella että ei ole seuraa. Turha täällä tai missään muuallakaan itkeä seuran puutetta jos ei uskalla yksin mihinkään lähteä."

        Tämä on todella hyvin sanottu. Nimenomaan sinkkujenhan pitäisi olla paljon ihmisten ilmoilla, jotta joskus voisi sen kumppanin jossain kohdata - siis jos ei halua elää lopun ikäänsä sinkkuna. Itse olen matkaillut yksin sekä kotimaassa että ulkomailla. Matkustaminen on toki kivempaa silloin, kun on seuraa, mutta seuran puute ei todellakaan ole ikinä estänyt minua matkustamasta mihinkään. Olen käynyt yksin esim. Jenkeissä ja Keski-Euroopassa.

        Joillakin sinkuilla on todella naurettava asenne, että mitään ei muka voisi yksin tehdä. Hei haloo! Onko parempi sitten odottaa, kun elämä menee ohi? Tiedän ihmisiä, jotka eivät käy mielellään edes yksin leffassa. Aivan käsittämätöntä! Itse käyn mielelläni yksin, voinhan katsoa telkkariakin kotona yksin enkä tarvitse siihen mitään seuraa. No, kukin tyylillään...

        "Tämä on todella hyvin sanottu. Nimenomaan sinkkujenhan pitäisi olla paljon ihmisten ilmoilla, jotta joskus voisi sen kumppanin jossain kohdata - siis jos ei halua elää lopun ikäänsä sinkkuna. Itse olen matkaillut yksin sekä kotimaassa että ulkomailla. Matkustaminen on toki kivempaa silloin, kun on seuraa, mutta seuran puute ei todellakaan ole ikinä estänyt minua matkustamasta mihinkään. Olen käynyt yksin esim. Jenkeissä ja Keski-Euroopassa. "

        Mulla ainakin tulee ihan väkisin sellainen fiilis, että jos nyt lähtisin yksin ulkomaille, niin kyllä siinä monet ihmiset ihmettelisivät sitä kovasti, että miksi toi nuori mies oikein on yksin reissussa ilman ketään kavereita ja ajattelisivat varmasti musta kaikkea negatiivista. Kuten sitä, että oon varmasti tosi yksinäinen ja tietäisivät heti sen, ettei mulla ole ketään kavereita. Ainakin nuorempien naisten mielestä se on melkein aina tosi outoa, jos joku nuorempi mies liikkuu yksinään sellaisissa paikoissa, joissa kuuluisi käydä kavereiden kanssa, kuten baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla.

        "Joillakin sinkuilla on todella naurettava asenne, että mitään ei muka voisi yksin tehdä. Hei haloo! Onko parempi sitten odottaa, kun elämä menee ohi? Tiedän ihmisiä, jotka eivät käy mielellään edes yksin leffassa. Aivan käsittämätöntä! Itse käyn mielelläni yksin, voinhan katsoa telkkariakin kotona yksin enkä tarvitse siihen mitään seuraa. No, kukin tyylillään... "

        Ei kai se elämä siinä vielä ohi mene, jos ei heti parikymppisenä käy noissa paikoissa, joissa muut käyvät kavereidensa kanssa? Meinasin nyt lähinnä sitä, että jos vaikka alkaa matkailemaan vähän myöhemmällä iällä, kuten vaikka joskus yli kolmevitosena ja neljäkymppisenä. Tossa iässä kun on yleensä normaalimpaa matkailla yksinään, kun mitä joskus parikymppisenä. Tossa iässä on jo hyvä perustella yksinoloaan sillä, miten kaikki ikötoverit viettävät aikaa mieluummin perheen parissa ja käyvät vaan perhematkoilla, jolloin sitä seuraa ei löydy ulkomaan matkoille.


      • ueryiteitei
        DarkFear kirjoitti:

        "Tämä on todella hyvin sanottu. Nimenomaan sinkkujenhan pitäisi olla paljon ihmisten ilmoilla, jotta joskus voisi sen kumppanin jossain kohdata - siis jos ei halua elää lopun ikäänsä sinkkuna. Itse olen matkaillut yksin sekä kotimaassa että ulkomailla. Matkustaminen on toki kivempaa silloin, kun on seuraa, mutta seuran puute ei todellakaan ole ikinä estänyt minua matkustamasta mihinkään. Olen käynyt yksin esim. Jenkeissä ja Keski-Euroopassa. "

        Mulla ainakin tulee ihan väkisin sellainen fiilis, että jos nyt lähtisin yksin ulkomaille, niin kyllä siinä monet ihmiset ihmettelisivät sitä kovasti, että miksi toi nuori mies oikein on yksin reissussa ilman ketään kavereita ja ajattelisivat varmasti musta kaikkea negatiivista. Kuten sitä, että oon varmasti tosi yksinäinen ja tietäisivät heti sen, ettei mulla ole ketään kavereita. Ainakin nuorempien naisten mielestä se on melkein aina tosi outoa, jos joku nuorempi mies liikkuu yksinään sellaisissa paikoissa, joissa kuuluisi käydä kavereiden kanssa, kuten baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla.

        "Joillakin sinkuilla on todella naurettava asenne, että mitään ei muka voisi yksin tehdä. Hei haloo! Onko parempi sitten odottaa, kun elämä menee ohi? Tiedän ihmisiä, jotka eivät käy mielellään edes yksin leffassa. Aivan käsittämätöntä! Itse käyn mielelläni yksin, voinhan katsoa telkkariakin kotona yksin enkä tarvitse siihen mitään seuraa. No, kukin tyylillään... "

        Ei kai se elämä siinä vielä ohi mene, jos ei heti parikymppisenä käy noissa paikoissa, joissa muut käyvät kavereidensa kanssa? Meinasin nyt lähinnä sitä, että jos vaikka alkaa matkailemaan vähän myöhemmällä iällä, kuten vaikka joskus yli kolmevitosena ja neljäkymppisenä. Tossa iässä kun on yleensä normaalimpaa matkailla yksinään, kun mitä joskus parikymppisenä. Tossa iässä on jo hyvä perustella yksinoloaan sillä, miten kaikki ikötoverit viettävät aikaa mieluummin perheen parissa ja käyvät vaan perhematkoilla, jolloin sitä seuraa ei löydy ulkomaan matkoille.

        Voithan sä perustella sitä jo nyt tuolla mitä tuossa lopussa sanoit. Jos sitä nyt on tarvetta perustella mielestäsi.


    • sinkku seksituristi

      valitettavasti joudun tunnustamaan että minun yli kolmekymppisen miehen matkailu on suurimmaksi osaksi seksituristi matkoja tallinnaan.
      jos olis vaimo niin ei totisesti tulisi mieleenikään ostaa seksiä mutta nyt ei ole muuta mahdollisuutta.
      voin kertoa tuttava piiristä että meitä on paljon joilla tallinnassa käynnillä on vain yksi tarkoitus.

    • Ihmettelenpä vain...

      DarkFear sanoi tuolla aiemmin näin: "Yksin en ole viitsinyt mihinkään koskaan lähteä, kun en tykkää reissuta yksinään ja sitten kun sitä yksin matkailua on aina niin inhottava kaikille selitellä."

      Kuitenkin DarkFear on aiemmin muualla Suomi24:ssä kertonut aikovansa matkustaa Prahaan ja Budapestiin. (Matkat varattu jne...) Miten on, oletko sitten aiemmissasi viesteissäsi kusettanut?

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/1896640
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/1894035#comment-9410252

      • "Kuitenkin DarkFear on aiemmin muualla Suomi24:ssä kertonut aikovansa matkustaa Prahaan ja Budapestiin. (Matkat varattu jne...) Miten on, oletko sitten aiemmissasi viesteissäsi kusettanut? "

        Olen mä käynyt kerran Budapestissa, kun olin isän ja veljen kanssa reissussa. Mutta en ole koskaan käynyt missään ulkomailla yksinäni, tai kenenkään kavereiden kanssa, kun ei ole ollut sellaisia mun elämässäni. Kaikki vähäiset ulkomaan matkat on tehty joko perheen kanssa tai isän kanssa kahdestaan.

        Nyt kun tota ikää alkaa mullakin olla jo liki kolmekymmentä, niin just sen takia haluaisin päästä vihdoinkin ensimmäistä kertaa ulkomaan matkalle ilman perheen mukanaoloa. Yksin en vaan haluaisi lähteä, kun sitä saisi selitellä niin kovasti kaikille, erityisesti perheelle (vanhemmille ja broidille) ja työkavereille.


      • 2345trwdfgrew
        DarkFear kirjoitti:

        "Kuitenkin DarkFear on aiemmin muualla Suomi24:ssä kertonut aikovansa matkustaa Prahaan ja Budapestiin. (Matkat varattu jne...) Miten on, oletko sitten aiemmissasi viesteissäsi kusettanut? "

        Olen mä käynyt kerran Budapestissa, kun olin isän ja veljen kanssa reissussa. Mutta en ole koskaan käynyt missään ulkomailla yksinäni, tai kenenkään kavereiden kanssa, kun ei ole ollut sellaisia mun elämässäni. Kaikki vähäiset ulkomaan matkat on tehty joko perheen kanssa tai isän kanssa kahdestaan.

        Nyt kun tota ikää alkaa mullakin olla jo liki kolmekymmentä, niin just sen takia haluaisin päästä vihdoinkin ensimmäistä kertaa ulkomaan matkalle ilman perheen mukanaoloa. Yksin en vaan haluaisi lähteä, kun sitä saisi selitellä niin kovasti kaikille, erityisesti perheelle (vanhemmille ja broidille) ja työkavereille.

        "Yksin en vaan haluaisi lähteä, kun sitä saisi selitellä niin kovasti kaikille, erityisesti perheelle (vanhemmille ja broidille) ja työkavereille."

        No älä kerro heille mitään niin ei tarvitse selitellä.


    • DarkFear?

      Välttelevän persoonallisuushäiriön diagnostiset kriteerit (suoraa ketjussa olleesta linkistä):

      (1) Välttää sellaisia ammatteja jotka sisältävät merkittävästi ihmissuhteita, koska pelkää arvostelua, paheksuntaa, tai hylkäämistä
      (2) On haluton kanssakäymiseen ihmisten kanssa ellei ole varma että on pidetty
      (3) Käyttäytyy pidättyvästi läheisissä ihmissuhteissa koska pelkää tulevansa häväistyksi tai naurunalaiseksi
      (4) On huolissaan joutumisestaan arvostelluksi tai hylätyksi sosiaalisissa suhteissa
      (5) On pidättyväinen uusissa ihmissuhteissa riittämättömyyden tunteistaan johtuen
      (6) Näkee itsensä sosiaalisesti kyvyttömänä, henkilönä luotaan työntävänä tai ala-arvoisena muille
      (7) On epätavallisen haluton ottamaan henkilökohtaisia riskejä tai ryhtymään mihinkään uuteen toimintaan koska ne voivat osoittautua kiusallisiksi

      • DarkFear?

        "Ahdistus ja yliherkkyys torjutuksi tulemiselle voi parantua anksiolyyttisellä lääkityksellä, beetasalpaajilla, monoamiinioksidaasi-inhibiittoreilla, ja masennuslääkkeillä. Lääkehoito tulisi yhdistää psykologiseen hoitoon joka perustuu itsevarmuuden ja itseluottamuksen vahvistamiseen sekä kognitiivisten vääristymien korjaamiseen jotka koskevat itseä ja muita. Tietoiset ja tiedostamattomat tarpeet luottamukseen tulisi osoittaa."


      • Sivusta seurannut

        Selvä tapaushan tuo on. Ainakin kriteerit 2, 3, 4 ja 7 pitävät DarkFearin osalta paikkansa, ehkä loputkin, emme voi tietää. Tähän hän varmaan vastaa jotain sellaista, että ei voi ryhtyä uuteen toimintaan kuten lähteä laivalle, kun ei ole kavereita. Ja kun muut ihmiset ihmettelevät ja paheksuvat yksin matkustavaa nuorta miestä. Eli sitä samaa vanhaa jankutusta. (Paitsi ettei kolmekymppinen mies nyt enää ole niin nuori.) On se kumma juttu, ettei Darkkis näe mitään outoa siinä, että monet muut kuitenkin uskaltavat yksin reissata. Moni on tässäkin ketjussa kertonut matkustavansa yksin. Miksi muut voivat, mutta DarkFear ei? Jos olisin hän, miettisin todella sitä.


    • Olisi ihan eri juttu käydä jossain tai lähteä johonkin, jos ei olisi niin paljon pelkkiä huonoja kokemuksia takana vastaavanlaisista tilanteista. Muistan kun nuorempana kotiseuduilla kävin yksin baareissa, niin joka kerta sai kuulla inhottavia uteluita siitä yksinolosta ja siitä miksei ole ketään kavereita siellä mukana, kun kaikki muut ikäiseni nuoret olivat aina isoissa kaveriporukoissaan hauskaa pitämässä ja itse sai istua aina kaikki illat baareissa ilman minkäänlaista juttuseuraa.

      Kaikkein inhottavinta ja vastenmielisintä siinä oli vielä se, kun pienellä paikkakunnalla asuessa baareissa törmäsi aina entisiin koulukavereihin, työkavereihin ja muihin tuttuihin, jotka myös ihmettelivät sitä mun yksinoloa. Sitten kun baareissa näkyi aina samat ihmiset, niin kyllähän se yksinolo siellä tuntui tosi inhottavalta ja ahdistavalta.

      Tällaisia kokemuksia kun on elämä ja koko nuoruusaika täynnä, niin ainakaan musta se ei ole mikään yllätys, että se jättää väkisinkin jälkensä ihmiseen, varsinkin sellaiseen joka on helposti ahdistuvaa ja masentuvaa tyyppiä kuten mä olen aina ollut ja tulen aina olemaankin.

      "On se kumma juttu, ettei Darkkis näe mitään outoa siinä, että monet muut kuitenkin uskaltavat yksin reissata. Moni on tässäkin ketjussa kertonut matkustavansa yksin. Miksi muut voivat, mutta DarkFear ei? Jos olisin hän, miettisin todella sitä. "

      Nämä muut yksinmatkustavat kun ovat saaneet käydä aina rauhassa baareissa, laivaristeilyillä ja missä tahansa, ilman että heidän on tarvinnut selitellä sitä yksinoloa tai että heitä olisi loukattu sen yksinolon takia kuten mua on loukattu varsinkin kotiseuduilla sen takia. Lisäksi näillä muilla ihmisillä on myös ymmärtäväisemmät työkaverit, perheenjäsenet ja muut läheiset, jotka eivät ihmettele ja pidä sitä nuorten yksin liikkumista yhtä outona ja ihmeellisenä asiana kun nämä ihmiset mun kohdalla sitä pitävät.

      • leeatuulia

        Ootko sie varma, että ne on sillon nuoruudessa pahalla kyselly tuota ootkos yksin täällä? Ku miusta se on aika yleinen kysymys. Ja ku nuorena nyt vielä tuntuu, että hitto ku kaikki tuijottaa ja mitäköhä ne aattelee ja mitä lie, vaikkei todellisuudessa melkeen ketään kiinnosta. Kaikki on aina kuitenki nii kiinni siinä omassa navassaan.. Kyllä miulla tulee vieläki vaikka baarissa jos hetken on yksin, ni joku siihen, että neitikös se täällä yksin on tai jotain vastaavaa :)

        Että ehkä ne ei oo tarkottanu sitä niin pahalla ku sie oot aatellu. Tietty jos on, ni oon pahoillani, ei oo tarkotus mitenkää väheksyy asiaa.. Mutta tälleen normaalielämässä, ni eihän kenenkään pitäs kattoo pahalla oli sit yksin tai ei. Ehkä voisit alkaa testata asiaa vähitellen kohti "vaikeempii" paikkoja?


    • Kyllä mä olen aina erottanut selvän vittuilun ja asialliset kyselyt toisistaan. Koskaan kun en ole saanut baareissa olla ilman tätä inhottavaa ja kiusallista utelua. Sitten harvoin jos joku tulee asiallisesti jotain juttelemaan, niin kyllähän se keskustelu laantuu heti sen myötä, kun vastapuolelle paljastuu se ikävä asia, että mä olen yksin liikkeellä ilman ketään kavereita.

      "Että ehkä ne ei oo tarkottanu sitä niin pahalla ku sie oot aatellu. Tietty jos on, ni oon pahoillani, ei oo tarkotus mitenkää väheksyy asiaa.. Mutta tälleen normaalielämässä, ni eihän kenenkään pitäs kattoo pahalla oli sit yksin tai ei. Ehkä voisit alkaa testata asiaa vähitellen kohti "vaikeempii" paikkoja? "

      Tämä onkin just inhottavaa, kun ihmiset aina väheksyvät mun oletuksia ja väittävät aina vaan sitä, kuinka se olisi muka ihan normaalia ja ymmärrettävää, jos nuorempi mies käy yksin baareissa tai laivaristeilyillä, kun sitä se ei kuitenkaan useiden mielestä koskaan ole, jos siellä on yksin liikkeellä. En halua olla tyrmäävä, mutta en vaan näe mitään syytä lähteä "testaamaan" mitään vaikeampia paikkoja, kun ne ihmisten asenteet meitä yksinäisiä nuoria miehiä kohtaan on jo niin monesti huomattu. Mieluummin haluaisin sitä matkaseuraa mukaan minne sitten ikinä menenkin.

      • Mies 28v

        "Kyllä mä olen aina erottanut selvän vittuilun ja asialliset kyselyt toisistaan. Koskaan kun en ole saanut baareissa olla ilman tätä inhottavaa ja kiusallista utelua. Sitten harvoin jos joku tulee asiallisesti jotain juttelemaan, niin kyllähän se keskustelu laantuu heti sen myötä, kun vastapuolelle paljastuu se ikävä asia, että mä olen yksin liikkeellä ilman ketään kavereita."

        En usko, niin tylyltä kuin se kuulostaakin.

        Omakohtaisella kokemuksella voin kertoa, että tuota eroa ei ole helppo nähdä, jos ei ole niin kokenut sosiaalisissa tilanteissa, ja jos vielä on taipumusta ottaa asiat enemmän tai vähemmän kirjaimellisesti. Itselläni tuon asian tajuaminen otti vuosia.

        En myöskään ensimmäisenä olettaisi, että keskustelu laantuu siksi, että olet liikkeellä yksin, vaan uskoisin, että se laantuu enemminkin siksi, että annat joko tietoistesti tai tiedostamattasi kuvan, että et ole sinut sen kanssa, että olet liikkeellä yksin.


    • leeatuulia

      Mutta miks ihmisillä ois jotaki yksinäisiä miehiä vastaan? Siis jos nyt ei pälyile ympärilleen ku joku ihmehiippariluihuilija, vaan on esimerkiks kahvilassa vaikka kirjan kanssa? Tuskin sitä kukaan pahalla kattoo.. Olin vasta yksin risteilyllä ja ei kukaan tuijotellu, vaikka olihan se tietysti tylsempää ilman seuraa.

      Sitä en sitten tajuu, miks keskustelu laantuu, jos paljastuu että toinen on yksin. Ehkä ei oo vaa keksiny mitään sopivaa jatkoo?

      • "Mutta miks ihmisillä ois jotaki yksinäisiä miehiä vastaan? Siis jos nyt ei pälyile ympärilleen ku joku ihmehiippariluihuilija, vaan on esimerkiks kahvilassa vaikka kirjan kanssa? Tuskin sitä kukaan pahalla kattoo.. Olin vasta yksin risteilyllä ja ei kukaan tuijotellu, vaikka olihan se tietysti tylsempää ilman seuraa. "

        No varmaan siksi monilla on jotain yksinäisiä nuoria miehiä vastaan, koska heitä pidetään outoina ja epänormaaleina sen takia, kun heillä ei ole kavereita kuten muilla heidän ikäisillään nuorilla. Ei varmaan jossain kahviloissa ja kaupoissa niin katsota sitä jos joku on yksinään, mutta baareissa, laivaristeilyillä ja ulkomaan matkoilla kyllä sitäkin enemmän, koska näissä paikoissa nuorten kuuluisi käydä ensisijaisesti kavereidensa kanssa hauskaa pitämässä, ellei sitten ole joku epänormaali tyyppi.

        "Sitä en sitten tajuu, miks keskustelu laantuu, jos paljastuu että toinen on yksin. Ehkä ei oo vaa keksiny mitään sopivaa jatkoo? "

        No ainakaan nuoremmat naiset eivät halua tutustua koskaan yksinäisiin miehiin, koska heille se kavereiden määrä, sosiaalisuus ja miehen suosio ovat aina miehessä ne ylivoimaisesti tärkeimmät asiat ja tämä on niin fakta, ettei kukaan voi sitä sanallakaan kyseenalaistaa. Tai jos joku niin yrittää, niin mä en sitä ainakaan usko!


    • "En usko, niin tylyltä kuin se kuulostaakin."

      Niin varmaan siksi et usko, kun mä, eli nimimerkki DarkFear oli se joka tämän sanoi. Kaikkihan tälläkin palstalla haluavat olla aina mua vastaan ja sitä mieltä, että mä olen aina se joka on kaikessa väärässä ja se, joka ei osaa koskaan tulkita toisten ihmisten ajatuksia ja mielipiteitä.

      "Omakohtaisella kokemuksella voin kertoa, että tuota eroa ei ole helppo nähdä, jos ei ole niin kokenut sosiaalisissa tilanteissa, ja jos vielä on taipumusta ottaa asiat enemmän tai vähemmän kirjaimellisesti. Itselläni tuon asian tajuaminen otti vuosia. "

      Harmi vaan, kun ei koskaan pysty todistamaan mitään juttuja, mitä on elämässäni tapahtunut. Yleensä kun kaikki mitä ihmiset kertovat omasta elämästään, omista ihmissuhteista, toisten ihmisten reaktioista, niin ovat käytännössä aina siitä omasta näkökulmasta katsottuna tilanteita ja just sen vuoksi ihmiset aina tulkitsevat niitä eri tavalla.

      Olisikin hyvä asia, jos pystyttäisi sopimaan tällä palstalla jonkinlainen live-kokoontuminen ja sitten kaikkien siellä olevien nähden mä voisin mennä yksin baariin ja todistaa siellä oleville just sen, miten ihmiset aina mua kohtaan siellä oikein suhtautuvat. Harmi vaan, kun tämä ei taida olla mitenkään mahdollista.

      "En myöskään ensimmäisenä olettaisi, että keskustelu laantuu siksi, että olet liikkeellä yksin, vaan uskoisin, että se laantuu enemminkin siksi, että annat joko tietoistesti tai tiedostamattasi kuvan, että et ole sinut sen kanssa, että olet liikkeellä yksin. "

      Melkein aina ihmiset ovat paheksuneet ja ihmetelleet sitä, että miksi mulla ei ole ketään kavereita mukana baareissa, varsinkin nuorten naisten mielestä se on aina tosi outoa, jos nuori mies käy yksin baareissa ilman kavereiden seuraa.

      Sitä en ymmärrä, että mitä merkitystä ja mitä väliä sillä oikein on, jos ei ole sinut sen yksinolonsa kanssa? Mä voisin ihan hyvin jutella missä tahansa ja tutustua sellaisiin ihmisiin, jotka eivät olisi sinut sen kanssa, mitä he ovat. Oli ne sitten vaikka yksinäisiä, homoja, armeijaa käymättömiä, rippikoulua käymättömiä tai ihan mitä tahansa. Se on kuitenkin hyvin yleistä maailmassa ja varsinkin suomessa, että monet ihmiset haluaisivat olla sellaisia, mitä muutkin ihmiset ovat ja he eivät haluaisi olla liian poikkeavia.

    • leeatuulia

      "No ainakaan nuoremmat naiset eivät halua tutustua koskaan yksinäisiin miehiin, koska heille se kavereiden määrä, sosiaalisuus ja miehen suosio ovat aina miehessä ne ylivoimaisesti tärkeimmät asiat ja tämä on niin fakta, ettei kukaan voi sitä sanallakaan kyseenalaistaa. Tai jos joku niin yrittää, niin mä en sitä ainakaan usko!"

      Miulle tärkeintä on sen miehen luonne, olemus, elämänasenne. Tietysti jos on ihan umpiepäsosiaalinen, ni kyllähän se tekee tutustumisesta pikkasen vaikeeta, mut vaikkei ois yhtään kavereita, ni ei se miuta haittais, jos kuitenki on muuten ihan kykenevä kommunikoimaan. Et usko, mutta näin on :) Kerran tapailin yhtä miestä, jolla oli ilmeisesti niin paljon kavereita, että sillä ei tuntunu olevan paljon yhtään aikaa miulle, tai sitten joskus tosi myöhään näitten kavereitten jälkeen. Sanoisin, että se on huonompi vaihtoehto :)

    • No varmaan oot luultavasti jo hieman vanhempaa ikäluokkaa, eli keski-ikäinen tai sitä vanhempi, jos oikeasti olet tota mieltä. Vaikealta tuntuisi vaan uskoa sitä, että kukaan nuorempi (n. alle 35-vuotias) nainen voisi olla olla tollaista mieltä tästä asiasta.

      Varmasti yksinäisiä miehiä kartetaan nuorten keskuudessa just sen takia, kun heidän kanssaan kävisi aika tylsäksi, kun he eivät pystyisi tarjoamaan mitään sellaista, josta nuoret naiset aina pitävät, eli illanistujaisia kavereiden kesken, yhteisiä baari-iltoja isolla porukalla ym. sosiaalisten ihmisten juttuja.

    • leeatuulia

      Mie oon vanha sielu.. Syntyessäni jo keinutuolissa :D No ei vaan, täytin tänä vuonna 24. Ja oon oikeesti tuota mieltä. Ehkä asiaa auttaa se, että ymmärrän tilanteen, koska ei miullakaan niin montaa miljoonaa ystävää oo. Vaan pari, mutta sitäkin rakkaampi.

      Ajan tylsäks käyminen taas ei liity miusta liity toisen kaveripiiriin, voihan sitä olla hauskaa kahestaanki. Ehkä jopa hauskempaa ;) Toisaalta taas baari-illat voi olla äärettömän tylsiä. Riippuu illasta. Tykkään kyllä istuu iltaa, mutta tykkään myöskin koti-illoista, enemmän jopa.

    • ap.

      "Suomi24:n sinkkuristeily" avaus on valetta!

      Suomi24:llä ei ole ylläpitoa, joka vastaisi sähköposteihin. Avauksesta pitäisi tehdä ilmianto poliislle, koska koko Suomi24- on varmasti pyrämidihuijaus!

    • ...

      Ajoin auton laivaan ja menin Saksaan. Siellä sitten huristelin keskieuroopas eestaas, joskus nukuin hotellissa/motellissa, joskus autossa. Kattelin ja kiertelin. Tie auki ja luu pihalle. Suosittelen.

      • Raitis kuusikymppine

    • YTM-EVP

      Olen reissanut työmatkoja yksin ihan tarpeeksi, joten yksin matkustan vain prätkällä. Sinkkuna ollessa mukana lomareissuilla on yleensä ollut joku naiskamu. Hotellihuone ja sänky on kyllä jaettu ;)

    • JK

      HUPAISAA

    • Vai niin on

      Koskaan en reissussa kerro olevani yksin. Niin on paljon turvallisempaa ja säästyy monilta turhilta ihmettelyiltä. Jos sitten jossain vaiheessa ihmetellään että missä se kaveri on, niin ollaankin jo tutustuttu paremmin. Voin sitten kertoa että kaveri ei päässytkään matkalle mukaan, joten jouduin lähtemään yksin. Ei kaikille tarvitse kertoa koko elämänsä tarinaa. Sinkullakin voi olla omat salaisuutensa niin kuin parisuhteessakin olevilla. Eihän kukaan heiltäkään kysele että miksi ne on parisuhteessa.

      Olen jo iäkkäämpi sinkku enkä enää niin kovasti miesten perään:-)! Olisi kuitenkin kiva jos olisi meille vähän varttuneemmillekin omia sinkkumatkoja, joissa painottuisi esim. luonnonnähtävyydet, kulttuuri etc. Aika monella ristelyllä (Norja, Islanti etc.) näyttää olevan vaan pariskuntia. Harmittaa olla yksin joukossa, koska joutuu aina tunkemaan itseään toisten mukaan.

      • matkalle61

        tosi fiksu kirjoitus..juu ei tälläiset hunks sinkku risteilyt ole kun alle 35 wee ikäisille..kyllä sitä siitä ylöspäinkin kaipaisi sinkkutapahtumia..kirkolla on sellaisia ,mutta kun en ole ollenkaan uskovainen niin ne olen väliin jättänyt..
        sama on jos menet ravintolaan tai vaikka lavoille aika paljon pareja on liikenteessä..ja sitten näitä toisen omia jotka jättävät kertomatta että ovat naimisissa tai valehtelevat päinnaamaa olevansa vapaita..
        chatti eikä muutkaan ilmoitukset iske..aika vaikea on löytää kivaa kumppani matkalle tai yleensäkkin vain teatteriin tms.
        itse haluaisin viettää talvet etelässä ja kaksin se olisi halvempaa vuokrata asunto,mutta mistä löytäisin tyypin jolla ei ole alkoholi tms. ongelmia...itse kun otan kohtuudella..eli näinkö se elämä menee:yksin olet sinä ihminen,kaiken keskellä yksin..
        omasta mielestäni rimani ei ole liian korkealla..että siitä johtuisi..


    • kunnonsinkku..

      en vastaa alkup.viestiin vaan: MOITIN:suomi 24 risteilyn järjestäjää!! todella epäselvä ilmoitus ja matkanvaraus kamalan kalliista palvelunumerosta !! HALOO TAITAA OLLA AIVAN RAHASTUS TOUHUA KOKO HOMMA.. JA EN KYLLÄ IKINÄ LAITTAISI MILLEKKÄÄN SINKKURISTEILYLLE HUNKSEJA ESIINTYMÄÄN: AKAT KUOLAA LAVAN REUNALLA JA JÄRKENSÄ MEINAAVAT MENETTÄÄ... sitten senjälkeen yritetään hunks kopioita etsiä laivalta..eipä tavis mies kelpaa...
      no eipä tuommoiselle risteilylle kunnon sinkut lähdekkään..

    • Hyviä muistoja

      Yksi matkustaminen on erilaista kuin yhdessä. Molemmissa on hyvät puolensa. Yksin näkee enemmän, on aikaa valokuvata, lukea museoiden selosteet ja perehtyä kohteen historiaan. Voi valita itse, mitä haluaa nähdä, ja voi muuttaa suunnitelmaa hetken mielijohteesta. Saa mokata, koska itse kärsii seuraukset: esimeriksi huono hotellivalinta, suljettu nähtävyys tai kadonnut passi ei pilaa koko matkaa. Yhdessä matkustaminen on enemmän suunniteltua ja toiminnallista. Joka päivä pitää miettiä ja sopia, mitä tehdään yhdessä. Suunnitelmat pitää tehdä varman päälle. Toki seura palkitsee, mutta myös rajoittaa ja stressaa.

      Matkustan paljon työkseni ja pyrin järjestämään määränpäässä myös vapaa-aikaa. Hotelleissa ja baareissa on täysin normaalia liikkua yksin juuri silloin, kun on matkalla. Yksin myös tulee puhuttua tuntemattomien ihmisten kanssa. Kun tuttavuus voi kestää viidestä minuutista muutamaan päivään, ei tarvitse pingottaa. Naistenkin kanssa tulee joskus juteltua ja kierrettyä nähtävyyksiä. Kotimaassa en yleensä avaa suutani tuntemattomille, joten jokainen spontaani ihmiskontaksi on elämys.

      Vaikein hetki yksin matkatessa on päivällisaika ja ilta. Yksin ei viitsi mennä mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa on vain pariskuntia ja seurueita. Minun ratkaisuni on syödä ajoissa ja mennä nukkumaan. Alkoholin juominen illalla ilman seuraa on aina erehdys. Jos haluaa syödä hyvin yksin ilman, että tuntee olevansa väärässä paikassa, kannattaa etsiä business-hotellien ravintoloita tai panostaa lounaaseen päivällisen sijasta.

    • niin.nyt kaikki kattomaan kun eerikäinen heiluttelee kassejaan.taustalla siperian hunksit.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      391
      2072
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      54
      1747
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      215
      1408
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1130
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      72
      1043
    6. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      968
    7. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      125
      951
    8. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      50
      899
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      256
      813
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      50
      744
    Aihe