Puhelinmyynti kiellettävä

haloo??

Mulla on markkinointikielto ja tälläviikolla on soittanut seitsemän päivää, aseman lapset, invaliidiliitto ja pari lehtimyyjää, joilla on tuotteita laidasta laitaan..

millä helvetillä ton puhelinmyynnin sais pois

73

29114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riina

      Itse toimin lehtimyyjänä joten tiedän, miten lehtimyyjät eivät soittele. Minulle ja perheelleni on elämäni aikana soittanut tasan kerran lehtimyyjä.
      1. Älä koskaan missään arvonnoissa pistä puhelinnumeroasi. Oli se sitten liberovaippojen arvonta tai lähikaupan oman skootterin arvonta.

      2. Älä anna laittaa numeroasi puhelinluetteloon, koska eräät firmat ottavat numerot suoraan puhelinluetteloista.

      Ja mielestäni puhelinmyyntiä ei todellakaan ole kiellettävä, koska muistaakseni n.95% lehtitilaajista tilaavat lehtensä lehtimyyjiltä/puhelinmyyjiltä, koska heiltä saa aina parhaimmat tarjoukset! ;)
      Hyvää kesää!!

      3. Ota suoramarkkinointikielto pois. EI SIITÄ OLE MITÄÄN APUA! EI MITÄÄN! Se on aivan turha.

      4. Älä koskaan tilaa mitään lehteä.

      5. Älä laita numeroasi mihinkään papereihin!

      Näin olen itse selvinnyt puhelinmyyjiltä. Ja jos puhelinmyyjä soittaa sano, että on soittokielto, heidän on lopetettava HETI alkuunsa. Äläkä koskaan sano lehtimyyjille töykeästi, koska tämän jälkeen he varmasti pistävät lappusi kiertoon ja todennäköisesti soittavat vielä paljon useammin. Älä lyö lehtimyyjälle luuria korvaan, koska he soittavat uudelleen!

      Sanot vain ystävällisesti, anteeksi minulla on soittokielto, joten voisitko ystävällisesti vetää ruksit numeroni yli. Ja mielellään vielä toivotat hyvää päivän jatkoa.

      Voi kuulostaa hölmöltä, kun annan tälläisiä neuvoja, vaikka olen itse lehtimyyjä, mutta itse toimin erittäin ystävällisenä lehtimyyjänä, en koskaan lyö asiakkaille luuria korvaan, sano töykeästi tai koskaan yritä edes pakkomyydä kenellekään!
      Myyntini on erittäin korkea, koska toimin 100% rehellisellä ja ystävällisellä pohjalla. Työskentelen firmassa, en siis yksityisenä ja olen saanut monia kiitoksia asiakkailtani, koska olen heidän mukaansa "se Suomen ainut mukava myyjä."
      En varmasti ole ainut, mutta harvassa varmasti ovat rehellisellä ja positiivisella mielellä työskentelevät puhelinmyyjät.

      Toivottavasti neuvoistani oli apua. Eivät ne tietenkään aivan heti auta, koska nimesi pysyy soittolistoilla vielä jonkin aikaa, mutta ajanmyötä se poistuu kyllä kaikkien firmojen tiedoista.

      • Renkonen

        ..puhelinmyyjät huoriksi tai homoiksi


      • riina
        Renkonen kirjoitti:

        ..puhelinmyyjät huoriksi tai homoiksi

        No sitten saat varmasti soittoja melko usein. Mutta ihan miten itse haluat, mutta ainakin joissain paikoissa pistetään ärsyttävien ihmisten numero taululle ja soitellaan erittäin usein. No mutta sinä taidat itsekin olla vielä pikkupoika, kukas sinulle noin rumia sanoja on opettanut? HYI HYI!!

        Mutta tosiaan hauku vaan niin saat enemmän puhelinsoittoja!!

        Hassun hauskaa kesää!!


      • soittele
        riina kirjoitti:

        No sitten saat varmasti soittoja melko usein. Mutta ihan miten itse haluat, mutta ainakin joissain paikoissa pistetään ärsyttävien ihmisten numero taululle ja soitellaan erittäin usein. No mutta sinä taidat itsekin olla vielä pikkupoika, kukas sinulle noin rumia sanoja on opettanut? HYI HYI!!

        Mutta tosiaan hauku vaan niin saat enemmän puhelinsoittoja!!

        Hassun hauskaa kesää!!

        Jos sinä riinahuora kerrankin soitat minulle, nostan syytteen kotirauhan rikkomisesta, koska olen puhelinmyynnin kieltänyt. Jos haluat jatkaa rikollista toimintaasi, joudut siitä vastuuseen.


      • riina
        soittele kirjoitti:

        Jos sinä riinahuora kerrankin soitat minulle, nostan syytteen kotirauhan rikkomisesta, koska olen puhelinmyynnin kieltänyt. Jos haluat jatkaa rikollista toimintaasi, joudut siitä vastuuseen.

        En todellakaan ole huora, ja senkun nostat syytteen, minulla on täysi oikeus tehdä työtäni. Ei ole minun hommani ottaa selville kenellä on soittokielto ja kenellä ei, se on firman homma. Ja jos puhelinnumerosi tietäisin soittaisin aivan varmasti.
        Toimintani ei ole rikollista vaan teen työtäni ja hyväpalkkaista ja muutenkin mukavaa sellaista.

        Toivon todellakin, että sinä joskus joudut ns. paskahommaan ja saat aina haukut päällesi vaikka yrittäisit tehdä työsi kuinka hyvin tahansa.
        Ja sinähän et kuules minua vastuuseen saa työni teosta. Monet ovat sitäkin yrittäneet. Ja jos sinulle satun joskus soittamaan, niin mistäs sinä raukka parka saat tietää kuka lehtimyyjä on soittanut? Ja mistä saat tietää missä asun ja mille firmalle olen töissä! Luuletkos, että minä sinulle rupean kertomaan, että nimeni on tämä ja tämä olen tässä firmassa töissä. JA TOIMINTANI EI OLE PÄTKÄÄKÄÄN RIKOLLISTA JA ITSEPÄHÄN SINÄ SITÄ PUHELINNUMEROASI JAKELET, SYYTÄ VAIN ITSEÄSI!!


      • soittele
        riina kirjoitti:

        En todellakaan ole huora, ja senkun nostat syytteen, minulla on täysi oikeus tehdä työtäni. Ei ole minun hommani ottaa selville kenellä on soittokielto ja kenellä ei, se on firman homma. Ja jos puhelinnumerosi tietäisin soittaisin aivan varmasti.
        Toimintani ei ole rikollista vaan teen työtäni ja hyväpalkkaista ja muutenkin mukavaa sellaista.

        Toivon todellakin, että sinä joskus joudut ns. paskahommaan ja saat aina haukut päällesi vaikka yrittäisit tehdä työsi kuinka hyvin tahansa.
        Ja sinähän et kuules minua vastuuseen saa työni teosta. Monet ovat sitäkin yrittäneet. Ja jos sinulle satun joskus soittamaan, niin mistäs sinä raukka parka saat tietää kuka lehtimyyjä on soittanut? Ja mistä saat tietää missä asun ja mille firmalle olen töissä! Luuletkos, että minä sinulle rupean kertomaan, että nimeni on tämä ja tämä olen tässä firmassa töissä. JA TOIMINTANI EI OLE PÄTKÄÄKÄÄN RIKOLLISTA JA ITSEPÄHÄN SINÄ SITÄ PUHELINNUMEROASI JAKELET, SYYTÄ VAIN ITSEÄSI!!

        Maksullisia palveluja tarjoaville naisille on olemassa tietty nimitys, joten se sopii sinulle erittäin hyvin.

        Ylimielisyytesi on täsmälleen samanlaista kuin monilla uskonnollisilla yhteisöillä, jotka tuottavat uhreja. Yhteistä on myöskin uhrin syyllistäminen.

        Yhteistä on myöskin vastuun pakoilu. Piiloudut firmasi taakse.

        En minä valitse itselleni paskahommaa, jossa saan haukut päälleni. Ennemmin olen vaikka työtön kuin teen RIKOLLISTA HOMMAA, jota soittokiellon alaisiin liittymiin soittelu EHDOTTOMASTI ON.

        Mistäkö tiedän kuka on soittanut? Puhelimessani on toiminto, joka jättää soittajan numeron muistiin. Etkö muka ole sellaisesta kuullut, vaikka teet puhelimella työtäsi? Lisäksi minulla on ammatillisista syistä myöskin nauhoituistoiminto käytössä.

        Saan siis soittajan numeron helposti selville. Sehän nähdään paljastatko oikeudessa firmasi nimen. Kyllä laki on noudattamista varten. Soittokiellon rikkominen on kotirauhan häirintää. Sen paremmin firma kuin työntekijä ei voi paeta vastuutaan. Oikeus saa minun puolestani päättää ketä se rankaisee RIKOLLISESTA TOIMINNASTA.

        Jos työntekijä tietää firmansa syyllistyvän RIKOLLISEEN TOIMINTAAN, on tietysti moraalinen kysymys, voiko sellaisessa firmassa olla töissä.

        Sinun moraalinen tasosi kyllä jo ilmeneekin kirjoituksesi asenteesta rikoksen uhreja kohtaan.


      • soittele
        soittele kirjoitti:

        Maksullisia palveluja tarjoaville naisille on olemassa tietty nimitys, joten se sopii sinulle erittäin hyvin.

        Ylimielisyytesi on täsmälleen samanlaista kuin monilla uskonnollisilla yhteisöillä, jotka tuottavat uhreja. Yhteistä on myöskin uhrin syyllistäminen.

        Yhteistä on myöskin vastuun pakoilu. Piiloudut firmasi taakse.

        En minä valitse itselleni paskahommaa, jossa saan haukut päälleni. Ennemmin olen vaikka työtön kuin teen RIKOLLISTA HOMMAA, jota soittokiellon alaisiin liittymiin soittelu EHDOTTOMASTI ON.

        Mistäkö tiedän kuka on soittanut? Puhelimessani on toiminto, joka jättää soittajan numeron muistiin. Etkö muka ole sellaisesta kuullut, vaikka teet puhelimella työtäsi? Lisäksi minulla on ammatillisista syistä myöskin nauhoituistoiminto käytössä.

        Saan siis soittajan numeron helposti selville. Sehän nähdään paljastatko oikeudessa firmasi nimen. Kyllä laki on noudattamista varten. Soittokiellon rikkominen on kotirauhan häirintää. Sen paremmin firma kuin työntekijä ei voi paeta vastuutaan. Oikeus saa minun puolestani päättää ketä se rankaisee RIKOLLISESTA TOIMINNASTA.

        Jos työntekijä tietää firmansa syyllistyvän RIKOLLISEEN TOIMINTAAN, on tietysti moraalinen kysymys, voiko sellaisessa firmassa olla töissä.

        Sinun moraalinen tasosi kyllä jo ilmeneekin kirjoituksesi asenteesta rikoksen uhreja kohtaan.

        Kirjoitit:

        "Ja jos puhelinnumerosi tietäisin soittaisin aivan varmasti."

        Tiedät kuitenkin, että minulla on kielto päällä ja olen kantani selvästi ilmaissut.

        Silti haluat soittaa, vaikka tiedät, että lehteä en sinulta tilaa.

        Mikä on motiivisi? Kiusanteko? No se kertoo paljon sinun moraalistasi, vaikka väitit olevasi ystävällinen myyjä. Olet siis paskamainen häirikkö. Sinun pitää vihdoin tajuta, että tarkoituksellinen häirintä on RIKOLLISTA TOIMINTAA.


      • riina
        soittele kirjoitti:

        Maksullisia palveluja tarjoaville naisille on olemassa tietty nimitys, joten se sopii sinulle erittäin hyvin.

        Ylimielisyytesi on täsmälleen samanlaista kuin monilla uskonnollisilla yhteisöillä, jotka tuottavat uhreja. Yhteistä on myöskin uhrin syyllistäminen.

        Yhteistä on myöskin vastuun pakoilu. Piiloudut firmasi taakse.

        En minä valitse itselleni paskahommaa, jossa saan haukut päälleni. Ennemmin olen vaikka työtön kuin teen RIKOLLISTA HOMMAA, jota soittokiellon alaisiin liittymiin soittelu EHDOTTOMASTI ON.

        Mistäkö tiedän kuka on soittanut? Puhelimessani on toiminto, joka jättää soittajan numeron muistiin. Etkö muka ole sellaisesta kuullut, vaikka teet puhelimella työtäsi? Lisäksi minulla on ammatillisista syistä myöskin nauhoituistoiminto käytössä.

        Saan siis soittajan numeron helposti selville. Sehän nähdään paljastatko oikeudessa firmasi nimen. Kyllä laki on noudattamista varten. Soittokiellon rikkominen on kotirauhan häirintää. Sen paremmin firma kuin työntekijä ei voi paeta vastuutaan. Oikeus saa minun puolestani päättää ketä se rankaisee RIKOLLISESTA TOIMINNASTA.

        Jos työntekijä tietää firmansa syyllistyvän RIKOLLISEEN TOIMINTAAN, on tietysti moraalinen kysymys, voiko sellaisessa firmassa olla töissä.

        Sinun moraalinen tasosi kyllä jo ilmeneekin kirjoituksesi asenteesta rikoksen uhreja kohtaan.

        Mitä vastuuta minä pakoilen. Ottaisin kyllä varmasti selvää jos voisin ottaa selvää. En minäkään halua soitella vihaisille ihmisille joilla on soittokielto. Vaikkakin ihan yhtä potentiaalisia asiakkaita nämäkin ovat. Olen myynyt monia lehtiä ihmisille joilla on soittokielto.
        Ja työni ei ole rikkollista toimintaa. Tai jos on niin sittenhän melkein kaikki työnteko on rikollista. Mietitäänpä siivoojaa. Siivooja siivoaa jatkuvasti meidän käytävällämme (kerrostalo) ja kolistelee ja kilistelee, häiritsee minua ja muita talonasukkaita.
        Ambulanssikuski tai poliisi. Hurjastelevat täyttä päätä tiellä, vaikka on nopeusrajoitukset, mutta eihän se heitä koske. He vaarantavat yleistä turvallisuutta.
        Kaupan kassatädit ovatkin sitten huoria. Heille maksetaan rahalla ja se saavat siitä palkkansa.
        Voisin jatkaa listaa loputtomiin...

        Yleensä puhelinfirmoilla on salainen numero, joten se tuskin jää puhelimeesi muistiin, ja eipä tuo minua haittaa, ei ne puhelut kuitenkaan minulle tule vaan firmalle. Ja olen kyllä kuullut että numeron saa puhelimen muistiin, mutta salaisia numeroita ei saa.

        Melkeinpä kaikki firmat syyllistyvät ainakin pieneen vilppiin. Joten elä sinä ihan rauhassa pilvilinnoissasi.

        Ja minun asenteestasi sinä et tiedä mitään. Olen vain sitä mieltä, että minun toimintani ei ole rikollista. Sinua taitaa itseäsi vain harmittaa kun et ole puhelinmyyjäksi sopinut. Koska et taida olla kovinkaan sosiaalinen luonne.

        Ja mitä tulee sinun teksteihisi ne ovat myöskin rikollisia. On rikollista haukkua toista, joten voisin haastaa sinut oikeuteen halveksunnasta ja kunnianloukkauksesta.

        Maailmassa on kuules niin paljon pahempaakin rikollista toimintaa, mikset keskity sen muuttamiseen. Puhelinmyyntiä ei koskaan saada kuriin. Maailma ei ole täydellinen eikä koskaan tule olemaankaan. Toivottavasti en nyt puhkaissut pilvilinnojasi, toivottavasti joku joskus havahduttaa sinut, että maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet.

        Ja sinun luonteestasi kertoo melko paljon se, että suurin ongelmasi on tällä hetkellä puhelinmyyjät, kyllä on sinulla pienet ongelmat lapsikulta.
        Tiedätkö, että voisin lyödä miltei satasen vetoa, että sinäkin rikot lakia jatkuvasti, koska jokainen suomalainen rikkoo lakia jatkuvasti jollakin tavoin.


      • riina
        soittele kirjoitti:

        Kirjoitit:

        "Ja jos puhelinnumerosi tietäisin soittaisin aivan varmasti."

        Tiedät kuitenkin, että minulla on kielto päällä ja olen kantani selvästi ilmaissut.

        Silti haluat soittaa, vaikka tiedät, että lehteä en sinulta tilaa.

        Mikä on motiivisi? Kiusanteko? No se kertoo paljon sinun moraalistasi, vaikka väitit olevasi ystävällinen myyjä. Olet siis paskamainen häirikkö. Sinun pitää vihdoin tajuta, että tarkoituksellinen häirintä on RIKOLLISTA TOIMINTAA.

        Olen ystävällinen myyjä kyllä, mutta sinä et ole ystävällinen ihminen. Sinä haukuit minua huoraksi ja teit kiusaa, joten minullakin on oikeus tehdä sinulle kiusaa. Ja mistä minä voisin tietää, että sinä et lehtiä tilaa? Ethän sinä niin ole sanonut missään vaiheessa! Ja sinä kuules et tiedä minun motiiveistani mitään. Ja sinä olet paskamainen pikku kakara, jolla ei ole elämää.


      • soittele
        riina kirjoitti:

        Olen ystävällinen myyjä kyllä, mutta sinä et ole ystävällinen ihminen. Sinä haukuit minua huoraksi ja teit kiusaa, joten minullakin on oikeus tehdä sinulle kiusaa. Ja mistä minä voisin tietää, että sinä et lehtiä tilaa? Ethän sinä niin ole sanonut missään vaiheessa! Ja sinä kuules et tiedä minun motiiveistani mitään. Ja sinä olet paskamainen pikku kakara, jolla ei ole elämää.

        Vastasin vain samaan sävyyn kuin oli jo tuo sinun ensimmäinen kirjoituksesi. Etkö itse huomaa miten omahyväinen, piikittelevä ja syytöntä syyllistävä olet jo alusta lähtien?

        Minulla muuten on elämä ja tosi ihana onkin!

        En minä toki yöuniani menetä kaltaistesi häiriköiden vuoksi.

        Sinun motiivisi kyllä ovat luettavissa rahanahneuden lisäksi...


      • soittele
        riina kirjoitti:

        Mitä vastuuta minä pakoilen. Ottaisin kyllä varmasti selvää jos voisin ottaa selvää. En minäkään halua soitella vihaisille ihmisille joilla on soittokielto. Vaikkakin ihan yhtä potentiaalisia asiakkaita nämäkin ovat. Olen myynyt monia lehtiä ihmisille joilla on soittokielto.
        Ja työni ei ole rikkollista toimintaa. Tai jos on niin sittenhän melkein kaikki työnteko on rikollista. Mietitäänpä siivoojaa. Siivooja siivoaa jatkuvasti meidän käytävällämme (kerrostalo) ja kolistelee ja kilistelee, häiritsee minua ja muita talonasukkaita.
        Ambulanssikuski tai poliisi. Hurjastelevat täyttä päätä tiellä, vaikka on nopeusrajoitukset, mutta eihän se heitä koske. He vaarantavat yleistä turvallisuutta.
        Kaupan kassatädit ovatkin sitten huoria. Heille maksetaan rahalla ja se saavat siitä palkkansa.
        Voisin jatkaa listaa loputtomiin...

        Yleensä puhelinfirmoilla on salainen numero, joten se tuskin jää puhelimeesi muistiin, ja eipä tuo minua haittaa, ei ne puhelut kuitenkaan minulle tule vaan firmalle. Ja olen kyllä kuullut että numeron saa puhelimen muistiin, mutta salaisia numeroita ei saa.

        Melkeinpä kaikki firmat syyllistyvät ainakin pieneen vilppiin. Joten elä sinä ihan rauhassa pilvilinnoissasi.

        Ja minun asenteestasi sinä et tiedä mitään. Olen vain sitä mieltä, että minun toimintani ei ole rikollista. Sinua taitaa itseäsi vain harmittaa kun et ole puhelinmyyjäksi sopinut. Koska et taida olla kovinkaan sosiaalinen luonne.

        Ja mitä tulee sinun teksteihisi ne ovat myöskin rikollisia. On rikollista haukkua toista, joten voisin haastaa sinut oikeuteen halveksunnasta ja kunnianloukkauksesta.

        Maailmassa on kuules niin paljon pahempaakin rikollista toimintaa, mikset keskity sen muuttamiseen. Puhelinmyyntiä ei koskaan saada kuriin. Maailma ei ole täydellinen eikä koskaan tule olemaankaan. Toivottavasti en nyt puhkaissut pilvilinnojasi, toivottavasti joku joskus havahduttaa sinut, että maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin luulet.

        Ja sinun luonteestasi kertoo melko paljon se, että suurin ongelmasi on tällä hetkellä puhelinmyyjät, kyllä on sinulla pienet ongelmat lapsikulta.
        Tiedätkö, että voisin lyödä miltei satasen vetoa, että sinäkin rikot lakia jatkuvasti, koska jokainen suomalainen rikkoo lakia jatkuvasti jollakin tavoin.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Jos rinnastat soittokieltonumeroihin soittavat häiriköt siivoojiin ja ambulanssikuskeihin, se vain todistaa sen, että sinulta puuttuu täydellisesti suhteellisuudentaju.

        Myöskään minun toimintani ei taatusti ole rikollista, jos nimittelen tuntemattomia häiriköitä nettikeskustelussa. Se on kuule aivan eri asia kuin rikoksen (esim. kotirauhan häirinnän) kohdistuminen soittokiellon laittaneeseen henkilöön. Todella ontuva rinnastus siis.

        Kaupan kassatäditkin ovat siellä palvelemassa minua. Kauppaan menen itse saamaan palvelua.

        Minä olen kuule tutustunut maailman ongelmiin monissa paikoissa ihan paikan päällä jo silloin kun sinä olit vielä kapaloissa.

        Jos ihminen haluaa keskittyä arvokkaaseen työhön kotona (mm. sellaisten lasten hoito, joille omat vanhemmat eivät ongelmiensa vuoksi voi paljon antaa), ei ole kovinkaan kivaa, jos suurella vaivalla nukkumaan saatu pienokainen herää johonkin häirintäsoittoon. Puhelin on kuitenkin muista syistä pidettävä auki eikä oikean asian vuoksi tullut soitto yhtä paljon harmitakaan.

        Monet kaltaisesi muuten tekevät työtään kotoaan käsin ihan omalla puhelimella. Tunnen monia (en tosin heiltäkään osta).

        Monet epäeettisesti toimivat firmat tosin käyttävät salaista numeroa, kuten mainitsitkin, mutta häirintätapauksissa sellaisetkin voidaan selvittää. Jos käyttäisi noita ennalta maksettuja kännykkäjuttuja, silloin selvittäminen olisi vaikeampaa.


      • kello
        riina kirjoitti:

        En todellakaan ole huora, ja senkun nostat syytteen, minulla on täysi oikeus tehdä työtäni. Ei ole minun hommani ottaa selville kenellä on soittokielto ja kenellä ei, se on firman homma. Ja jos puhelinnumerosi tietäisin soittaisin aivan varmasti.
        Toimintani ei ole rikollista vaan teen työtäni ja hyväpalkkaista ja muutenkin mukavaa sellaista.

        Toivon todellakin, että sinä joskus joudut ns. paskahommaan ja saat aina haukut päällesi vaikka yrittäisit tehdä työsi kuinka hyvin tahansa.
        Ja sinähän et kuules minua vastuuseen saa työni teosta. Monet ovat sitäkin yrittäneet. Ja jos sinulle satun joskus soittamaan, niin mistäs sinä raukka parka saat tietää kuka lehtimyyjä on soittanut? Ja mistä saat tietää missä asun ja mille firmalle olen töissä! Luuletkos, että minä sinulle rupean kertomaan, että nimeni on tämä ja tämä olen tässä firmassa töissä. JA TOIMINTANI EI OLE PÄTKÄÄKÄÄN RIKOLLISTA JA ITSEPÄHÄN SINÄ SITÄ PUHELINNUMEROASI JAKELET, SYYTÄ VAIN ITSEÄSI!!

        Kaikenmaailman tyrkyttäjäkauppiaat ovat raivostuttavia. Mulle ei tartte tulla kaupustelemaa yhtään mitään, osaan kyllä itse lehteni ostaa, jos tarvetta on, sen verran järjissäni vielä onneksi olen! Ei kai se niin voi olla, että jos saa ihmisen numeron jostain käsiinsä, se merkitsee sitä, että kaupustelemaan vaikka raparperin varsia. Tai mitä nyt kullakin on myydä. Ja se muka-tuttavallisuus. voi, sanonko?


      • Kaa kaa
        soittele kirjoitti:

        Maksullisia palveluja tarjoaville naisille on olemassa tietty nimitys, joten se sopii sinulle erittäin hyvin.

        Ylimielisyytesi on täsmälleen samanlaista kuin monilla uskonnollisilla yhteisöillä, jotka tuottavat uhreja. Yhteistä on myöskin uhrin syyllistäminen.

        Yhteistä on myöskin vastuun pakoilu. Piiloudut firmasi taakse.

        En minä valitse itselleni paskahommaa, jossa saan haukut päälleni. Ennemmin olen vaikka työtön kuin teen RIKOLLISTA HOMMAA, jota soittokiellon alaisiin liittymiin soittelu EHDOTTOMASTI ON.

        Mistäkö tiedän kuka on soittanut? Puhelimessani on toiminto, joka jättää soittajan numeron muistiin. Etkö muka ole sellaisesta kuullut, vaikka teet puhelimella työtäsi? Lisäksi minulla on ammatillisista syistä myöskin nauhoituistoiminto käytössä.

        Saan siis soittajan numeron helposti selville. Sehän nähdään paljastatko oikeudessa firmasi nimen. Kyllä laki on noudattamista varten. Soittokiellon rikkominen on kotirauhan häirintää. Sen paremmin firma kuin työntekijä ei voi paeta vastuutaan. Oikeus saa minun puolestani päättää ketä se rankaisee RIKOLLISESTA TOIMINNASTA.

        Jos työntekijä tietää firmansa syyllistyvän RIKOLLISEEN TOIMINTAAN, on tietysti moraalinen kysymys, voiko sellaisessa firmassa olla töissä.

        Sinun moraalinen tasosi kyllä jo ilmeneekin kirjoituksesi asenteesta rikoksen uhreja kohtaan.

        En minä ainakaan soittele kenellekään, että osta multa viljakuorma, jos sitä ei kukaan ole kysynyt ensin. Miksi soitella ihmisille joutavia! Ja vielä niin lipevästi, ja erityisesti vielä, jos on soittokielto. Järki hoi, äly älä jätä!


      • riina
        kello kirjoitti:

        Kaikenmaailman tyrkyttäjäkauppiaat ovat raivostuttavia. Mulle ei tartte tulla kaupustelemaa yhtään mitään, osaan kyllä itse lehteni ostaa, jos tarvetta on, sen verran järjissäni vielä onneksi olen! Ei kai se niin voi olla, että jos saa ihmisen numeron jostain käsiinsä, se merkitsee sitä, että kaupustelemaan vaikka raparperin varsia. Tai mitä nyt kullakin on myydä. Ja se muka-tuttavallisuus. voi, sanonko?

        Jos haluat ihan itse tilata lehtiä niin siitä vaan, senkun maksat sitten lehdistäsi paljon enemmän! Ihan miten itse haluat. Tilaa vielä vaikkapa kestona niin tulee vielä kalliimmaksi. Se on hyvä, että teillä on varaa maksaa PALJON ylimääräistä, mutta koittakaa ymmärtää että kaikki eivät ole yhtä rikkaita kuin te!


      • säälittää
        riina kirjoitti:

        Jos haluat ihan itse tilata lehtiä niin siitä vaan, senkun maksat sitten lehdistäsi paljon enemmän! Ihan miten itse haluat. Tilaa vielä vaikkapa kestona niin tulee vielä kalliimmaksi. Se on hyvä, että teillä on varaa maksaa PALJON ylimääräistä, mutta koittakaa ymmärtää että kaikki eivät ole yhtä rikkaita kuin te!

        Kestotilaus on edullista ja vaivatonta. Ja puhelinmyyjille on helppo sanoa lyhyesti: "Mulle tulee jo kestona tarvitsemani lehdet".

        Äitini tilaa edustajan kautta, minä kestona. Puheet edullisuudesta pitkän päälle edustajan kautta ovat puppua, jonka kyllä tiedät itsekin.

        Säälittää todella, jos joku on niin taloudellisessa ahdingossa, että joutuu lehtiäkin tilailemaan odotellen edustajien soittoja ja jättää välillä tilaamatta, jos ei rahaa ole tai jos ei satu olemaan riittävän edullista tarjousta.

        Olet kehuskellut tuloillasi. Noilta köyhiltä ne provikat siis sinulle tulevat?


      • kello
        riina kirjoitti:

        Jos haluat ihan itse tilata lehtiä niin siitä vaan, senkun maksat sitten lehdistäsi paljon enemmän! Ihan miten itse haluat. Tilaa vielä vaikkapa kestona niin tulee vielä kalliimmaksi. Se on hyvä, että teillä on varaa maksaa PALJON ylimääräistä, mutta koittakaa ymmärtää että kaikki eivät ole yhtä rikkaita kuin te!

        Mutta sun ei tartte sitä asiaa surra, etkä sä sitä surekkaan, jos mä maksan paljon jostain. Sulla on vaan mun rahat, jotka mä oon kovalla vuorotyöllä tienannu, mielessäs ja niitä sä et saa. Oon maksanu palkastani kovat verot, että kirjasto pyörii, joten oon maksanu niitä lehtiä, joita sieltä voin lainata suuresta valiokoimasta. Irtonumeron ostan kaupasta, kun haluan, jne. Ja inhoan teidän äklötuttavallisuuttanne. Vieras ihminen yhtäkkiä puhelmessa kyselee maireasti, mitäs sinne Pylkönmäelle tänään kuuluu, onko hieno sää...


      • Minna

        "Ota suoramarkkinointikielto pois. EI SIITÄ OLE MITÄÄN APUA! EI MITÄÄN! Se on aivan turha."

        öö.. äkkiseltään luulisi, että jos sen poistaa, soittoja tulisi enemmän kuin jos kielto on voimassa.

        Mutta ennen kaikkea tuo kuullostaa siltä, että ota se markkinointikielto pois että me voidaan soittaa.

        Säälittävää.


      • riina
        Minna kirjoitti:

        "Ota suoramarkkinointikielto pois. EI SIITÄ OLE MITÄÄN APUA! EI MITÄÄN! Se on aivan turha."

        öö.. äkkiseltään luulisi, että jos sen poistaa, soittoja tulisi enemmän kuin jos kielto on voimassa.

        Mutta ennen kaikkea tuo kuullostaa siltä, että ota se markkinointikielto pois että me voidaan soittaa.

        Säälittävää.

        Suoramarkkinointikiellosta ei todellakaan ole yhtään mitään hyötyä. Tottakai voitte sen pitää, mutta ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole.


      • merja
        riina kirjoitti:

        Suoramarkkinointikiellosta ei todellakaan ole yhtään mitään hyötyä. Tottakai voitte sen pitää, mutta ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole.

        kielto voimassa varmaan vuodesta -98. Soitot loppuivat tyystin.
        Joten kyllä kannattaa laittaa kielto!
        Sitä paitsi, mulle sanottiin, että JOS joku soittaa, pitää kysyä ensin myyjän nimeä ja sitten firmaa, sekä sen jälkeen ilmoittaa, että on kielto olemassa.

        Muistaakseni yhden kerran joku koetti myydä minulle aku ankkaa, mutta juttu loppui lyhyeen kun otin nimen ja firman ylös ja kerroin omistavani kiellon.
        Soitin samaan paikkaan tiedot, josta olin kiellon hankkinut. Eteenpäin meni. Aku ankat ovat toisten riesana nyt...


      • Eero
        riina kirjoitti:

        Jos haluat ihan itse tilata lehtiä niin siitä vaan, senkun maksat sitten lehdistäsi paljon enemmän! Ihan miten itse haluat. Tilaa vielä vaikkapa kestona niin tulee vielä kalliimmaksi. Se on hyvä, että teillä on varaa maksaa PALJON ylimääräistä, mutta koittakaa ymmärtää että kaikki eivät ole yhtä rikkaita kuin te!

        Niille lehdille kertyy lisää hintaa juuri suoramarkkinoinnista. Ellei sitä olisi, voisi hintakin hiukan pudota. En tiedä miten kukaan voi tuollaista "työtä" tehdä, ei siinä taida ainakaan työntekijän eettiset arvot olla ihan kohdallaan. Yrittäisit sinäkin etsiä itsellesi jotain edes vähän kunnioitettavampaa hommaa.


      • puhelinmyyjä
        soittele kirjoitti:

        Maksullisia palveluja tarjoaville naisille on olemassa tietty nimitys, joten se sopii sinulle erittäin hyvin.

        Ylimielisyytesi on täsmälleen samanlaista kuin monilla uskonnollisilla yhteisöillä, jotka tuottavat uhreja. Yhteistä on myöskin uhrin syyllistäminen.

        Yhteistä on myöskin vastuun pakoilu. Piiloudut firmasi taakse.

        En minä valitse itselleni paskahommaa, jossa saan haukut päälleni. Ennemmin olen vaikka työtön kuin teen RIKOLLISTA HOMMAA, jota soittokiellon alaisiin liittymiin soittelu EHDOTTOMASTI ON.

        Mistäkö tiedän kuka on soittanut? Puhelimessani on toiminto, joka jättää soittajan numeron muistiin. Etkö muka ole sellaisesta kuullut, vaikka teet puhelimella työtäsi? Lisäksi minulla on ammatillisista syistä myöskin nauhoituistoiminto käytössä.

        Saan siis soittajan numeron helposti selville. Sehän nähdään paljastatko oikeudessa firmasi nimen. Kyllä laki on noudattamista varten. Soittokiellon rikkominen on kotirauhan häirintää. Sen paremmin firma kuin työntekijä ei voi paeta vastuutaan. Oikeus saa minun puolestani päättää ketä se rankaisee RIKOLLISESTA TOIMINNASTA.

        Jos työntekijä tietää firmansa syyllistyvän RIKOLLISEEN TOIMINTAAN, on tietysti moraalinen kysymys, voiko sellaisessa firmassa olla töissä.

        Sinun moraalinen tasosi kyllä jo ilmeneekin kirjoituksesi asenteesta rikoksen uhreja kohtaan.

        Itse työskentelen puhelinmyyntiyrityksessä, jossa ei käytetä salaisia numeroita, soitetaan ihmisille täysin kustantajan antamilla ehdoilla, lain puitteissa. Lisäksi puhelimissa on robinson-suodatus joka suodattaa numeroista ne, joissa on suoramarkkinointikielto. Mikäli puhelu kumminkin pääsee läpi, puhelu lopetaan ystävällisesti ja mahdollisesti annetaan asiakkaalle suoramarkkinointikiellon puhelinnumero. Säännöissä myös lukee, että mikäli asiakas ei tahdo keskustelua, sitä ei saa tapahtua. Muunmuassa näitä sääntöjä noudattamalla kaikille jää hyvä maku suuhun puhelun jälkeen, tilasit sitten mitään tai et.


      • Niin varmaan...

        HAh hah hah ja vielä kerran hah !


      • -
        Renkonen kirjoitti:

        ..puhelinmyyjät huoriksi tai homoiksi

        No, ompas lapsellista käyttäytmistä!


      • ROBINSON-soittoesto
        merja kirjoitti:

        kielto voimassa varmaan vuodesta -98. Soitot loppuivat tyystin.
        Joten kyllä kannattaa laittaa kielto!
        Sitä paitsi, mulle sanottiin, että JOS joku soittaa, pitää kysyä ensin myyjän nimeä ja sitten firmaa, sekä sen jälkeen ilmoittaa, että on kielto olemassa.

        Muistaakseni yhden kerran joku koetti myydä minulle aku ankkaa, mutta juttu loppui lyhyeen kun otin nimen ja firman ylös ja kerroin omistavani kiellon.
        Soitin samaan paikkaan tiedot, josta olin kiellon hankkinut. Eteenpäin meni. Aku ankat ovat toisten riesana nyt...

        Numero: 0600-13404
        Puhelut numeroon maksaa noin 0,5€/minuutti, mutta esto toimii!


      • Anonyymi
        Renkonen kirjoitti:

        ..puhelinmyyjät huoriksi tai homoiksi

        Soitan sulle huomenna ihan vaan vittuillakseni


      • Anonyymi
        riina kirjoitti:

        No sitten saat varmasti soittoja melko usein. Mutta ihan miten itse haluat, mutta ainakin joissain paikoissa pistetään ärsyttävien ihmisten numero taululle ja soitellaan erittäin usein. No mutta sinä taidat itsekin olla vielä pikkupoika, kukas sinulle noin rumia sanoja on opettanut? HYI HYI!!

        Mutta tosiaan hauku vaan niin saat enemmän puhelinsoittoja!!

        Hassun hauskaa kesää!!

        Tämmönen myynti pitäis kieltää tää numero yrittää markkinoida jotain mainos sivuja +358504689017 huutaa ja möykkäävä agressiivinen myyjä pitäis noille saada jotaintehtyä .


      • Anonyymi
        riina kirjoitti:

        En todellakaan ole huora, ja senkun nostat syytteen, minulla on täysi oikeus tehdä työtäni. Ei ole minun hommani ottaa selville kenellä on soittokielto ja kenellä ei, se on firman homma. Ja jos puhelinnumerosi tietäisin soittaisin aivan varmasti.
        Toimintani ei ole rikollista vaan teen työtäni ja hyväpalkkaista ja muutenkin mukavaa sellaista.

        Toivon todellakin, että sinä joskus joudut ns. paskahommaan ja saat aina haukut päällesi vaikka yrittäisit tehdä työsi kuinka hyvin tahansa.
        Ja sinähän et kuules minua vastuuseen saa työni teosta. Monet ovat sitäkin yrittäneet. Ja jos sinulle satun joskus soittamaan, niin mistäs sinä raukka parka saat tietää kuka lehtimyyjä on soittanut? Ja mistä saat tietää missä asun ja mille firmalle olen töissä! Luuletkos, että minä sinulle rupean kertomaan, että nimeni on tämä ja tämä olen tässä firmassa töissä. JA TOIMINTANI EI OLE PÄTKÄÄKÄÄN RIKOLLISTA JA ITSEPÄHÄN SINÄ SITÄ PUHELINNUMEROASI JAKELET, SYYTÄ VAIN ITSEÄSI!!

        Noille myynti kusipäille pitäis saada joku kuri.


      • Anonyymi
        puhelinmyyjä kirjoitti:

        Itse työskentelen puhelinmyyntiyrityksessä, jossa ei käytetä salaisia numeroita, soitetaan ihmisille täysin kustantajan antamilla ehdoilla, lain puitteissa. Lisäksi puhelimissa on robinson-suodatus joka suodattaa numeroista ne, joissa on suoramarkkinointikielto. Mikäli puhelu kumminkin pääsee läpi, puhelu lopetaan ystävällisesti ja mahdollisesti annetaan asiakkaalle suoramarkkinointikiellon puhelinnumero. Säännöissä myös lukee, että mikäli asiakas ei tahdo keskustelua, sitä ei saa tapahtua. Muunmuassa näitä sääntöjä noudattamalla kaikille jää hyvä maku suuhun puhelun jälkeen, tilasit sitten mitään tai et.

        Joo mutta nuo ei noudata mitään sääntöjä myyvät mainostilaa vaikka et haluakaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämmönen myynti pitäis kieltää tää numero yrittää markkinoida jotain mainos sivuja 358504689017 huutaa ja möykkäävä agressiivinen myyjä pitäis noille saada jotaintehtyä .

        Tunnistaako kukaan tota huijaria tosta numerosta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnistaako kukaan tota huijaria tosta numerosta ?

        Olis hyvä kun tuo puhelin myynti kiellettäis tai pitää saada lupa puhua? Pitäis myös saada allekirjoitus.


    • lehtimies

      Tässä kun on lehtialalla töissä, osaa arvostaa puhelinmyyjiä. Ilman heitä meidänkään läpyskää ei saataisi myytyä kaikille sellaisillekin, jotka eivät tiedä sitä haluavansa.

      Ja joskus myyjät ovat niin aggressiivisia, että lehti saadaan tyrkytettyä väkisin eivätkä nynnyt suomalaiset uskalla usein sanoa vastaan.

      Minä en itse tosin puhelinmyyjiä siedä, joten numerojani ei ole missään luetteloissa ja kännykkäkin on toisen kaupungin ja työnantajan oääkonttorin nimissä.

      • riina

        Aivan jos ei soittoja halua, niin sitten pitäisi käyttäytyä niin. On ihmisten oma vika jos he laittavat puhelinnumeronsa luetteloon kaiken maailman arvontalipukkeisiin ja vielä ilmoittavat numeronmuutoksista lehtifirmoille. Ja kaikkein pahin moka on, että haukkuu puhelinmyyjän, sitten niitä soittoja vasta tuleekin. Ihmisten olisi tämä ymmärrettävä. Minä ja perheemme emme ole koskaan saaneet kuin muutaman puhelinsoiton joskus vuosia sitten.

        Itse en puhelinmyyjistä myöskään pidä, mutta tiedän, että jos haluan ne välttää pitää minun käyttäytyä sen mukaisesti. Ja uskomatonta mutta totta, en todellakaan pidä puhelinmyyjistä vaikka itse olenkin sellainen, en vain pidä ihmisistä jotka soittavat aina pahimpaan aikaan. Sen vuoksi kait olenkin asiakkaiden mielestä niin mukava, koska jos soitan huonoon aikaan, en edes yritä myydä mitään vaan lopetan puhelun heti. Ja minulle ei montaa kertaa tarvitse jankuttaa jos ei lehteä halua.
        Mielestäni kaikkien puhelinmyyjien pitäisi toimia tälläiseltä rehdiltä ja sallitulta pohjalta, eikä yrittää väsyttää asiakastaan suostumaan tilaukseen jankkaamalla. Koska usein ihmiset, jotka pakosta tilaavat sen lehden joko peruuttavat lehden tai alkavat vihaamaan puhelinmyyjiä yli kaiken, kuten eräillä täälläkin kirjoittaneille tuntuu käyneen.


      • ???????????
        riina kirjoitti:

        Aivan jos ei soittoja halua, niin sitten pitäisi käyttäytyä niin. On ihmisten oma vika jos he laittavat puhelinnumeronsa luetteloon kaiken maailman arvontalipukkeisiin ja vielä ilmoittavat numeronmuutoksista lehtifirmoille. Ja kaikkein pahin moka on, että haukkuu puhelinmyyjän, sitten niitä soittoja vasta tuleekin. Ihmisten olisi tämä ymmärrettävä. Minä ja perheemme emme ole koskaan saaneet kuin muutaman puhelinsoiton joskus vuosia sitten.

        Itse en puhelinmyyjistä myöskään pidä, mutta tiedän, että jos haluan ne välttää pitää minun käyttäytyä sen mukaisesti. Ja uskomatonta mutta totta, en todellakaan pidä puhelinmyyjistä vaikka itse olenkin sellainen, en vain pidä ihmisistä jotka soittavat aina pahimpaan aikaan. Sen vuoksi kait olenkin asiakkaiden mielestä niin mukava, koska jos soitan huonoon aikaan, en edes yritä myydä mitään vaan lopetan puhelun heti. Ja minulle ei montaa kertaa tarvitse jankuttaa jos ei lehteä halua.
        Mielestäni kaikkien puhelinmyyjien pitäisi toimia tälläiseltä rehdiltä ja sallitulta pohjalta, eikä yrittää väsyttää asiakastaan suostumaan tilaukseen jankkaamalla. Koska usein ihmiset, jotka pakosta tilaavat sen lehden joko peruuttavat lehden tai alkavat vihaamaan puhelinmyyjiä yli kaiken, kuten eräillä täälläkin kirjoittaneille tuntuu käyneen.

        On väärin, että lehden saa halvemalla puh.myyjältä.Ajatelkaa mitkä markkinointikulut siinä on.
        Toimiston vuokra, esimiehet, tietojenkäsittely, puhmyyjien palkat ja ainoa joka firmassa todella tienaa on omistaja ja pari hassua myyjää.Miksi muuten lehdet on täynnä ilmoituksia alalta.Yhdessä toimistossa, jossa on soittopaikkoja n. 30 saattaa käydä myyjiä kokeilemassa alaa jopa 1000 kpl.
        jatkotilaus sitten vasta maksaa...

        Miksei lopeteta koko myyntiä.
        poistetaan tuhannet myyjät ja sadat markkinointitoimistot, joista osa vielä filaperifirmoja.(esim.teostukku,soulmedia... varsinaisia riistäjiä)

        Jo putoisi lehden hintakin.Piste


      • ent. myyjä
        ??????????? kirjoitti:

        On väärin, että lehden saa halvemalla puh.myyjältä.Ajatelkaa mitkä markkinointikulut siinä on.
        Toimiston vuokra, esimiehet, tietojenkäsittely, puhmyyjien palkat ja ainoa joka firmassa todella tienaa on omistaja ja pari hassua myyjää.Miksi muuten lehdet on täynnä ilmoituksia alalta.Yhdessä toimistossa, jossa on soittopaikkoja n. 30 saattaa käydä myyjiä kokeilemassa alaa jopa 1000 kpl.
        jatkotilaus sitten vasta maksaa...

        Miksei lopeteta koko myyntiä.
        poistetaan tuhannet myyjät ja sadat markkinointitoimistot, joista osa vielä filaperifirmoja.(esim.teostukku,soulmedia... varsinaisia riistäjiä)

        Jo putoisi lehden hintakin.Piste

        Samaa mieltä.. meitä oli koulutuksessa 15 ja yksi jäi taloon.

        Sattu olemaan muuten teostukku ja palkka 45 euroa käteen viikossa.Provikalla.


      • merja
        ent. myyjä kirjoitti:

        Samaa mieltä.. meitä oli koulutuksessa 15 ja yksi jäi taloon.

        Sattu olemaan muuten teostukku ja palkka 45 euroa käteen viikossa.Provikalla.

        45 euroo ja yksi 15:sta jäi taloon? Minkä takia, kun täällä ja teiniäideissä on paasattu että ne tienaa lähes 40 000 euroo vuodessa!


      • merja

        että vaikka sen lehden ostaisikin, sen voi peruuttaa ensimmäisen numeron tipahdettua luukusta, tai sitten laskun tultua...


      • riina
        merja kirjoitti:

        45 euroo ja yksi 15:sta jäi taloon? Minkä takia, kun täällä ja teiniäideissä on paasattu että ne tienaa lähes 40 000 euroo vuodessa!

        Kaikki eivät osaa myydä lehtiä. Se kun ei ole niin helppoa. Kyllä meilläkin on erittäin suuri vaihtuvuus. Toiset pysyvät muutaman päivän, toiset viikkoja, toiset kuukausia ja toiset jopa vuosia.

        Täytyykin sitten ilmeisesti siirtyä sinne teiniäidit palstalle jos siellä noin kauheasti lehtimyynnistä puhutaan.


      • Lehtien tilaajat hei
        merja kirjoitti:

        että vaikka sen lehden ostaisikin, sen voi peruuttaa ensimmäisen numeron tipahdettua luukusta, tai sitten laskun tultua...

        Ja jos tilaa esim. kestotilauksena lehtipätkän, tilauksen voi määräaikaistaa vaikka samana päivänä kun on tilaajalahjan kotiinsa saanut. Jos tilaajalahjaa ei ole luvattu, niin sitten laskun jälkeen.

        Lehden voi peruuttaa/määräaikaistaa:
        - netissä (kustantajan sivulla)
        - palvelukortilla (löytyy lehdestä)
        - puhelimitse


    • numero ei näy

      Itse en koskaan vastaa salaisiin puhelinnumeroihin. Myyjät käyttävät niitä lähes poikkeuksetta. Tavallisilla ihmisillä ei ole mitään syytä käyttää puhelinnumeron salausta joten antaa silloin kapulan piipittää...

      • Naps

        En omista kännykkää enkä numeronäyttöä.


    • yhdellä puhelisoitolla

      Tosin kielto kestää "vain" kolme vuotta jonka jälkeen se pitää uusia, mutta kokemuksesta voin sanoa että kyllä TOIMII.
      Se pitää vain ottaa huomioon, että alussa voi olla kahdenkin kuukauden viive, ennenkuin kielto on tavoittanut kaikki "kaupustelijat".
      Ja se ihanan vapauttava numero 060093404 tai 060013404.
      Soittakaa ja lopettakaa kinastelu (hienosti sanottuna) telemarkkinoijien kanssa.

      • riina

        Itse olen puhelinmyyjänä ja voin sanoa, että ei toi kyllä toimi. Itse olen soittanut satoihin ja satoihin paikkoihin joilla on soittokielto. Ei niitä soittokielto numeroita sieltä kierrosta ketään pois nappaile. Mutta tietysti siinä voi olla se hyöty, että ainakin voi heti sanoa soittajille, että on soittokielto jolloin soittaja ei saa enää kaupata.


      • tehkää
        riina kirjoitti:

        Itse olen puhelinmyyjänä ja voin sanoa, että ei toi kyllä toimi. Itse olen soittanut satoihin ja satoihin paikkoihin joilla on soittokielto. Ei niitä soittokielto numeroita sieltä kierrosta ketään pois nappaile. Mutta tietysti siinä voi olla se hyöty, että ainakin voi heti sanoa soittajille, että on soittokielto jolloin soittaja ei saa enää kaupata.

        Jos soittoja tulee soittokiellosta huolimatta, silloin soittaja tai hänen yrityksensä syyllistyy rikokseen, joten tehkää rikosilmoitus.


      • Kurre
        tehkää kirjoitti:

        Jos soittoja tulee soittokiellosta huolimatta, silloin soittaja tai hänen yrityksensä syyllistyy rikokseen, joten tehkää rikosilmoitus.

        Ekana aina soittajan nimi ylös ja sitten firma. Sittenpä vain vaikka lakimiehen juttusille. Myyjä henkilökohtaiseen vastuuseen ja korvausten maksuun.

        Näin, enpä tiedä onnistuisiko, mutta taidanpa kokeilla kun joku luuseri taas soittaa. Jos ei muuta niin jotain harmia näille laillistetuille kotirauhanjäiritsijöille.


      • riina
        Kurre kirjoitti:

        Ekana aina soittajan nimi ylös ja sitten firma. Sittenpä vain vaikka lakimiehen juttusille. Myyjä henkilökohtaiseen vastuuseen ja korvausten maksuun.

        Näin, enpä tiedä onnistuisiko, mutta taidanpa kokeilla kun joku luuseri taas soittaa. Jos ei muuta niin jotain harmia näille laillistetuille kotirauhanjäiritsijöille.

        Ei se onnistu usko pois, on sitä ennenkin kokeiltu. Firmalle tulee todennäköisesti huomautus ja pienet sakot ja myyjälle ei mitään, koska ei ole myyjän työ tutkia kenellä on soittokielto ja kenellä ei. Eli myyjää ei tästä voi laittaa vastuuseen, ei voi laittaa rehellistä työtätekevää vastuuseen työnsä tekemisestä. Huumediilerit, huorat ym. sitten ihan erikseen.

        Ja harvat myyjät edes antavat nimeään kysyjälle. Yleensä jos asiakas kysyy nimeä ja firman nimeä siinä vaiheessa lyödään luuri korvaan. Että onnea vaan yritykselle.


      • touhua
        riina kirjoitti:

        Ei se onnistu usko pois, on sitä ennenkin kokeiltu. Firmalle tulee todennäköisesti huomautus ja pienet sakot ja myyjälle ei mitään, koska ei ole myyjän työ tutkia kenellä on soittokielto ja kenellä ei. Eli myyjää ei tästä voi laittaa vastuuseen, ei voi laittaa rehellistä työtätekevää vastuuseen työnsä tekemisestä. Huumediilerit, huorat ym. sitten ihan erikseen.

        Ja harvat myyjät edes antavat nimeään kysyjälle. Yleensä jos asiakas kysyy nimeä ja firman nimeä siinä vaiheessa lyödään luuri korvaan. Että onnea vaan yritykselle.

        Kun sakkoja tulee tarpeeksi, sillä voi olla vaikutusta.

        Vastauksesi kuvastaa hyvin puhelinmyyjien ja firmojen moraalia. Vieläpä kehtaat puhua rehellisyydestä, vaikka soittokieltonumeroon soittaminen on RIKOS. Jos ihminen työskentelee firmassa, jonka tietää syyllistyvän RIKOKSEEN, mitä se kertoo henkilön mielenlaadusta?


      • Mie
        touhua kirjoitti:

        Kun sakkoja tulee tarpeeksi, sillä voi olla vaikutusta.

        Vastauksesi kuvastaa hyvin puhelinmyyjien ja firmojen moraalia. Vieläpä kehtaat puhua rehellisyydestä, vaikka soittokieltonumeroon soittaminen on RIKOS. Jos ihminen työskentelee firmassa, jonka tietää syyllistyvän RIKOKSEEN, mitä se kertoo henkilön mielenlaadusta?

        Miten jaksatte tuollaisen kanssa mitellä. Kirjoittaa provosoiden tai on jotain muuta hämminkiä...


      • Kurre
        riina kirjoitti:

        Ei se onnistu usko pois, on sitä ennenkin kokeiltu. Firmalle tulee todennäköisesti huomautus ja pienet sakot ja myyjälle ei mitään, koska ei ole myyjän työ tutkia kenellä on soittokielto ja kenellä ei. Eli myyjää ei tästä voi laittaa vastuuseen, ei voi laittaa rehellistä työtätekevää vastuuseen työnsä tekemisestä. Huumediilerit, huorat ym. sitten ihan erikseen.

        Ja harvat myyjät edes antavat nimeään kysyjälle. Yleensä jos asiakas kysyy nimeä ja firman nimeä siinä vaiheessa lyödään luuri korvaan. Että onnea vaan yritykselle.

        Saatanpa tuota kokeillakin.

        Ja jos myyjä lyö luurin kiinnin kun nimeä ja kyselee niin eipä tuo haittaa.

        Taisippa reppana juuri antaa aseenkäteen.

        Eli jos haluaa etteivät häiritse, niin ekana kyselemään nimeä ja firmaa. :)

        Meille ei kyllä soittoja ole juuri tullut. Viimeksi taisi joku teiniterroristi tyrkyttää jotain pahuksen apulehteä tai mikä seiska lieneekään. Meille tuli saman kustantajan eräs lehti, niin otinpa luurin käteen ja sanoin tilauksen irti, ilmoittaen syyksi heidän / heidän asiamiestensä harrastaman ikävän markkinoinnin.
        :)

        Mutta niinhän se on ei se ole ääliö joka myy vaan se joka ostaa. Kait niitä tyhmiä maailmassa riittää.


      • Markus Laine
        Kurre kirjoitti:

        Saatanpa tuota kokeillakin.

        Ja jos myyjä lyö luurin kiinnin kun nimeä ja kyselee niin eipä tuo haittaa.

        Taisippa reppana juuri antaa aseenkäteen.

        Eli jos haluaa etteivät häiritse, niin ekana kyselemään nimeä ja firmaa. :)

        Meille ei kyllä soittoja ole juuri tullut. Viimeksi taisi joku teiniterroristi tyrkyttää jotain pahuksen apulehteä tai mikä seiska lieneekään. Meille tuli saman kustantajan eräs lehti, niin otinpa luurin käteen ja sanoin tilauksen irti, ilmoittaen syyksi heidän / heidän asiamiestensä harrastaman ikävän markkinoinnin.
        :)

        Mutta niinhän se on ei se ole ääliö joka myy vaan se joka ostaa. Kait niitä tyhmiä maailmassa riittää.

        Luettuani tämän ketjun viestit, minulle nousi pintaan kysymys ihmisen moraalisen vastuun etiikasta ja siihen liittyvistä nyansseista.

        Haluan painottaa että itse en missään nimessä ota vastaan minkäänlaista turhautumista enkä kielteistä ilmapiiriä, toivon naisten ja miesten Suomessa tekevän perässäni saman sillä tiedän kuitenkin mikä on suomalaisille parasta tässä vaiheessa elämää ja vuotta.

        Toivon kuitenkin kaikille ja erityisesti itselleni hyvää kesää sekä tulevaa syksyä!

        Tulen ehkä vielä vastaamaa tähän kommenttiin mikäli vietän kesääni vielä koneen äärellä. Ja nyt uimaan vaimon kanssa, saunomaan lasten kanssa, vaikka vielä ei lapsia olekaan... :)


      • Minna
        Markus Laine kirjoitti:

        Luettuani tämän ketjun viestit, minulle nousi pintaan kysymys ihmisen moraalisen vastuun etiikasta ja siihen liittyvistä nyansseista.

        Haluan painottaa että itse en missään nimessä ota vastaan minkäänlaista turhautumista enkä kielteistä ilmapiiriä, toivon naisten ja miesten Suomessa tekevän perässäni saman sillä tiedän kuitenkin mikä on suomalaisille parasta tässä vaiheessa elämää ja vuotta.

        Toivon kuitenkin kaikille ja erityisesti itselleni hyvää kesää sekä tulevaa syksyä!

        Tulen ehkä vielä vastaamaa tähän kommenttiin mikäli vietän kesääni vielä koneen äärellä. Ja nyt uimaan vaimon kanssa, saunomaan lasten kanssa, vaikka vielä ei lapsia olekaan... :)

        Markukselle terveisiä että mikäli haluat lapsia niin voidaan tehdä niitä ;) vielä ennen joulua ehtii syntymään, erikoisen oikotien kautta.

        Puhelinmyynnistä sen verran että parasta mitä voi olla. Ja parasta työtä. Suosittelen kitkerille naisille sekä miehille jotka ovat aina miettineet omaa mieskuvaansa.

        Heh, kivat kesät ja oli muuten Suomen matsi kesällä -94 Romaniaa vastaan tiukka, kuin naapurin vaimon viuuh. Saivat britit kerrankin hyvän voiton Armeniasta.

        *gig*


      • Alannah
        tehkää kirjoitti:

        Jos soittoja tulee soittokiellosta huolimatta, silloin soittaja tai hänen yrityksensä syyllistyy rikokseen, joten tehkää rikosilmoitus.

        On firmalla, ei myyjällä.


      • Niinpä
        Alannah kirjoitti:

        On firmalla, ei myyjällä.

        Esim teostukku käskee soittamaan vanhoja puhelinluetteloita läpi.
        kännykkänumeroihin saa soittaa vaan parhaat myyjät.
        Viikoin jaksoin katsoa sitä paskaa runeberdin kadulla...


      • ai ei tule
        riina kirjoitti:

        Ei se onnistu usko pois, on sitä ennenkin kokeiltu. Firmalle tulee todennäköisesti huomautus ja pienet sakot ja myyjälle ei mitään, koska ei ole myyjän työ tutkia kenellä on soittokielto ja kenellä ei. Eli myyjää ei tästä voi laittaa vastuuseen, ei voi laittaa rehellistä työtätekevää vastuuseen työnsä tekemisestä. Huumediilerit, huorat ym. sitten ihan erikseen.

        Ja harvat myyjät edes antavat nimeään kysyjälle. Yleensä jos asiakas kysyy nimeä ja firman nimeä siinä vaiheessa lyödään luuri korvaan. Että onnea vaan yritykselle.

        vai ei tule myyjälle mitään? No varmaan tulee, kun firman toiminta loppuu RIKOLLISEN toiminnan seurauksena. Jos näitä rikoksia tapahtuu useasti, niin alkaa syyttäjä kysellä firman omistajan perään... ei mikään firma Suomessa saa tehdä jatkuvasti samoja rikoksia.


      • Anonyymi
        tehkää kirjoitti:

        Jos soittoja tulee soittokiellosta huolimatta, silloin soittaja tai hänen yrityksensä syyllistyy rikokseen, joten tehkää rikosilmoitus.

        Tämä numero soittaa myös niille, joilla on telemarkkinointikielto, salattu numero yms.:
        https://www.kukasoitti.com/0449837845.html


    • JORE

      Ei puhelinmyyntiä välttämättä pidä kieltää, mutta se pitäisi toteuttaa siten, että vain niille, jotka soittelun sallivat, saisi tyrkyttää. Turha soittelu on mielestäni kotirauhan häirintää. Sitten on vielä muita kysymyksiä. Vastikään vanhalle (82v), dementoituneelle sukulaiselleni "myytiin " puhelimitse joku sota-ajoista kertova kirja. Hinta 89,40€ !!! Onko mummeli todella tilannut kirjan vai ei ? Siinä on mummelin hatara muisti ja myyjän sana vastakkain. Veikkaanpa, että "myyjä" on ensin soittanut mummelille ja sitten -muitta mutkitta- lähettänyt kirjan -tilattu tai ei. Toinen asia on sitten se, että työkkäri rekisteröi kaikki nämä sadat telemarkkinoija- puhelinmyyjä- ja mitä kaikkia ihmeen nimikkeitä niitä onkaan, ilmoitukset vapaiksi työpaikoiksi. Sitten julkisesti ihmetellään, miksi työttömille ei työ kelpaa !

    • phonephone

      Moi!

      Harmi kuulla tälläisiä puheita kun täällä. Olen toiminut puhelinmyyjänä, mutta en myynyt lehtiä vaan matkapuhelinliittymiä. Meidän firmassa on erittäin hyvä henki ja koulutuksessamme painotettiin monta kertaa että kenellekkään ei tyrkytetä, vaan toivotetaan hyvät päivänjatkot jos ei kiinnostusta tuotetta kohtaan ole. Tyrkyttämisestä ei ole yhtään mitään hyötyä. Itse olen kylläkin saanut monta soittoa lehtimyyjiltä jotka eivät kerralla usko etten halua lehteä.

      Teidän kannattaa tosiaan uusia soittokieltoja, jos tilaamisesta on yli 3 vuotta. Silloin ne ovat todennäköisesti vanhentuneet.

      Meidän firmassamme soittolistat käytetään palvelussa, joka poistaa numerot joihin on asetettu soittoesto.Kaikissa, ja varsinkin lehtimyynti -firmoissa, näin ei valitettavasti näytä olevan. :(

    • Rankasija

      Suoramarkkinointikielto toimii oikein hyvin, on loppuneet soitot kokonaan. Kuitenkin jotkut eivät lue sääntöjä, jossa mainitaan ettei kielto tule välittömästi vaan n. 3 kuukauden aikana siirtymällä siihen pikkuhiljaa.

    • kapan kohde

      En lukenut koko viestiketjua,sorry jos kirjoitan jo kerrottua. Suoramarkkinointikieltoa soittaessani minua kehotettiin kieltämään myös suoraan soittajalle ottamasta yhteyttä markkinointimielessä. Pitää muistaa jos sinulla on ennestään asiakassuhde ko yritykseen ja yhteystietosi on heidän tiedostoissaan, markkinointikielto tulee heille vasta silloin kun he päivittävät markkinointikielto tietojaan. Kuluttajansuojalaki antaa tietyissä tapauksissa mahdollisuuden myös perua kauppa kun kyseessä on esim. puhelinmyynti. Tietoa löytyy esim. googlella hakusanalla kuluttajansuojalaki. Esimerkiksi vielä, jos teille on myyty puhelinmyyntinä lehti, tästä ei tavallisesti tule erillistä tilausvahvistusta vaan asiakas pääsee tutustumaan tuotteeseen silloin kun ensimmäinen lehti tulee. Tästä lasketaan silloin aika minkä kuluessa tilaus on peruttava ellei halua lehteä. Lasku lehdestä, jossa monesti on viittaus myös ko.mahdollisuuteen tulee yleensä myöhemmin jolloin ensimmäisen lehden tulosta on kulunut niin kauan että lain suoma mahdollisuus on jo kulunut umpeen. Kunnioitus silti myös myyjien työlle.

    • jansku vaan

      soita noihin tai postissa voi täyttää hakemuksen.
      0600-13404 09-229161.
      itse vihaan niitä myyjiä.kerran sitten sanoin et sulla seksikäs ääni ja sanoin haluavani seksiseuraa,sen jälkeen ei se idiootti mulle soitellu.ei muuten ,myis vaikka halkoja pesään ....voisin ostaakkin.hyvää maaliskuun jatkoja kaikille seksinnälkäisille ja muillekkin

    • Nettisivusto verkkoapu.net:iin voi käydä lisäämässä puhelinnumerot, joista häiriköt ovat soittaneet (puhelinmyynti, gallupit, yms). Ilmoituksen voi käydä lisäämässä ilman kirjautumista.

      • taehbtaehbar

        Puhelinmyynti ei ole tarkoitettu olevan häiriköintiä! Ala työllistää paljon ihmisiä ja ihmiset saavat lehtiä edullisemmin.

        Puhelinmyyjien numeroiden lisääminen jollekin sivustolle ei hyödytä ketään, eihän niihin pysty edes soittamaan takaisin. Jos jollekin haluat ilmoittaa numeron olemassaolosta, kannattaa se tehdä näille markkinointikieltoja tekeville yrityksille, jos heillä ei vielä kyseistä numeroa satu löytymään.


    • Raipe2009

      Ainut joka toimii! Telemarkkinointikielto.fi Jos otat toisen viralllisen liiton kiellon, eli Suomen Suoramarkkinointiliiton kiellon niin ei koske kaikkia firmoja läheskään, sitä noudattaa vaan ne firmat jotka on ssml:n jäsenyrityksiä.

      • jo neljättä vuotta

        Joko taas joku jaksaa kaupata näitä maksullisia palveluja, jonka pienemmälläkin hinnalla saa (ASML puhelun hinta 0,39 €/min pvm, uusittava kerran kolmessa vuodessa - nyt markkinoidun version hinta 6 euroa/vuosi). Ja tehot todennäköisesti ovat samaa luokkaa kuin sillä soittokielto.fi:llä, jota joku täällä kanssa kauppaa eli "kaikille tietokannassaan oleville yrityksille". Uskoneeko joku todella, että tuolla saa laajemman kattavuuden kuin ASML:n lähes-ilmaisella palvelulla, kun ei tämäkään rahastuspulju uskalla niitä "tietokannassaan olevia yrityksiä" avoimesti ilmoittaa?

        Ai miksikö otan kantaa? No siksi, kun tiedän, että ASML:n kielto toimii ja vähän ärsyttää, että hyväuskoisille joku kaupustelee täällä samaa, mutta todennäköisesti tehottomampaa palvelua kalliimmalla.


      • boikottia
        jo neljättä vuotta kirjoitti:

        Joko taas joku jaksaa kaupata näitä maksullisia palveluja, jonka pienemmälläkin hinnalla saa (ASML puhelun hinta 0,39 €/min pvm, uusittava kerran kolmessa vuodessa - nyt markkinoidun version hinta 6 euroa/vuosi). Ja tehot todennäköisesti ovat samaa luokkaa kuin sillä soittokielto.fi:llä, jota joku täällä kanssa kauppaa eli "kaikille tietokannassaan oleville yrityksille". Uskoneeko joku todella, että tuolla saa laajemman kattavuuden kuin ASML:n lähes-ilmaisella palvelulla, kun ei tämäkään rahastuspulju uskalla niitä "tietokannassaan olevia yrityksiä" avoimesti ilmoittaa?

        Ai miksikö otan kantaa? No siksi, kun tiedän, että ASML:n kielto toimii ja vähän ärsyttää, että hyväuskoisille joku kaupustelee täällä samaa, mutta todennäköisesti tehottomampaa palvelua kalliimmalla.

        kyllä tuolla ihan avoimesti kaikki yritykset ovat joihin kielto menee.. siis tuossa Stml:ssa. Kirjaudu sisään niin näet, aika paljon siellä eri firmoja on.


      • Samaa kastia
        boikottia kirjoitti:

        kyllä tuolla ihan avoimesti kaikki yritykset ovat joihin kielto menee.. siis tuossa Stml:ssa. Kirjaudu sisään niin näet, aika paljon siellä eri firmoja on.

        Jäsenhetojen mukaan "Kannattajajäsenyys uusitaan automaattisesti vuosittain, mikäli kannattajajäsen ei ole eronnut STML ry:stä"
        Mitenköhän SMTL ry:stä erotaan? Tekstiviestilläkö, mihin numeroon ja mikä on viesti?
        Aika oleellinen tieto, mutta ei kyllä selviä SMTL:n siuvilta


    • cwire81
    • Toistenpuolesta

      Myydään? Oletko varma,että olet haluamasi henkilö ja kenen käsissä ikä ym seikat kunnossa.Hautaustilaisuuden aikana oli yritetty paljon yhteyksiä,vaikka työssä ei oltu erilaiset yritykset vastaan ehkä kilpailija toisessa mielessä.Samantapaisia yrityksiä omasta halvemmalla,kun on vieressä,ettei merta edempää.Myynti ja markkinointi ilman papereita ei onnistu kaupassa ihan kenelle vaan ja minne lähettää,voi olla että maksajaa ei löydy ihan heti myyjä voi puhelimessa myydä ilman katettako?Entä taivaallisiin muuttaneet,miksi ei vastaa?

    • TIEDÄ NÄMÄ!

      - Myyjä lopettaa kyllä myyntipuheensa, kun kerrot hänelle välittömästi, että sinulla pitäisi olla soittoesto voimassa. On valitettavaa, että tällaista voi tapahtua. Tietenkään myyjä ei halua tahallaan häiritä soitoillaan sellaisia, joilla pitäisi olla markkinointikielto voimassa, sillä sehän olisi ajan tuhlausta (puhelinmyyjät tekevät työtään provisiopalkalla).

      - Soittoesto tulee voimaan yleensä noin 3 kuukauden kuluttua soittoeston hakemisesta.
      - Soittoesto ei yleensä ole elinikäinen vaan se vanhenee tiettyjen kuukausien tai vuosien kuluttua. Se, miten kauan soittoestosi on voimassa, kannattaa varmistaa siltä, kenen kautta olet soittoestosi tehnyt.

      - Soittoeston tehnyt henkilö ei saa täytellä esim. tilaus- tai arvontakuponkeja, joissa lukee (yleensä pienin kirjaimin) että tietojasi voidaan käyttää suoramarkkinointiin, sillä tämä kumoaa soittoeston.

      - Soittoestopalveluissakin voi olla eroja. Paras tapa tehdä soittoesto, on soittaa Robinsonille ja tehdä tämän kautta soittoesto. Puhelinmarkkinointiyrityksen myyjä EI VOI poistaa tietojasi koneeltaan (korkeintaan ilmoittaa puhelinnumerosi vääräksi, jolloin se poistuu vain hetkeksi järjestelmästä).

      - Puhelinmyyjät soittavat nykyään sähköisellä soittojärjestelmällä, eli eivät poimi numeroita enää sattumanvaraisesti esim. puhelinluetteloista. Asiakkaiden numerot ja tiedot on koneille kerännyt kustantaja eri paikoista ja myyjille annetaan tehtäväksi soittaa näistä jokaiseen numeroon, joka koneella vastaan tulee.
      - Jos myyjällä tulee koneella vastaan numero, jolla soittoesto on voimassa, ja myyjä yrittää soittaa tähän, kuuluu puhelimesta puhelinvastaajan kaltainen ääni, että "Valitsemaasi numeroon on puhelut estetty" tai muuta vastaavaa. Myyjä ei siis pysty soittamaan asiakkaalle. Jos sinulla siis on soittoesto, mutta sinulle soitetaan markkinointipuhelu, vika on hyvin epätodennäköisesti myyjässä, vaan jossakin muussa.

      - Jotkut puhelinmarkkinointiyritykset voivat olla niin pieniä tai uusia, ettei se ole ehtinyt tulla vielä soittoestopalvelun tietoihin. Lisäksi näillä yrityksillä on useampiakin numeroita käytössä, ja soittoestopalvelun tulee todennäköisimmin tietää jokainen numero.

      - Se, että puhelinnumerosi on salainen, ei tarkoita samaa kuin suoramarkkinointikielto.

    • rikosilmoituskoapuun

      Kahteen liittymään tullut joka päivä soittoa noista numeroista 358207101502 ym.358207101xxx numeroista. Yhteen puheluun vastattu ja tehty varsin selväksi ettei soittoja haluta, silti homma jatkuu. Tietääkö kukaan mikä yritys tuon taustalla on. Tuohan alkaa täyttää kotirauhan häiritsemisen tunnusmerkit, täytynee kohta käydä tekemässä rikosilmoitus.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Musta suoramarkkinointi on hyvä tapa yrityksille markkinoida, jos vaan toimistolla homma pyörii!! Lisäksi se voi olla varsinkin nuorille mahtavaa työkokemusta. Jos myyjiä kuitenkaan ei kouluteta kunnolla, on aivan turhaa luulla että kauppaa tulee tai edes hyviä kokemuksia kummallekkaan osapuolelle. Suurin vaikutusvalta siis lähtee myyntipäälliköstä. Valitettavasti oon kuullut aika negatiivisia kokemuksia monista toimistoista, myöskin jos kauppaa ei heiltä tule niin arvokkaat tuotteet vedetään pois myynnistä.

      Kuitenkin esim. Toimistolla missä ite oon on todella hyvä ilmapiiri ja pomokin on ihan huippu! Virheet annetaan anteeksi, mutta ne myös tuodaan esiin ja korjataan. Lisäksi se, kun monet myyjät aattelee että kehittyy parhaiten kuuntelemalla muiden puheluita, niin kannattaa mielummin kuunnella omiaan. Ei sitä välttämättä puhuessaan huomaa, mikä tyylissä on vikana mutta kun kuulet sen puhelun jälkikäteen saat kyllä heti asian ytimestä kiinni!

      Ja vielä se, että myynti on 90% fiilispohjainen työ. Eli paskalla viiliksellä ei myyntiä tule. Eivät ihmiset osta yleisestikään mitään järjellä, vaan tunteella:)

    • Anonyymi

      Tosiaan, kuten monet ovat maininneet, puhelinnumeroa ei tule antaa mihin tahansa.

      Lisäksi, markkinointikielto pitää ilmoittaa suoraan markkinoijalle, Digi- ja väestövirastolle, Liikenne- ja viestintävirastolle sekä Asiakkuusmarkkinointiliittoon.

      Katso https://tilaalehti.fi/puhelinmyynnin-esto/

      Näillä loppui soittelu! Tuo ASML on voimassa 3 vuotta, joten se pitää uusia aika ajoin.

    • Anonyymi

      Puhelinmyynnistä suurin osa on täysin laitonta ja puhelinmarkkinointiyritysten palkkaamat opiskelijat ja muut nuoret pilaavat työnsaantimahdollisuutensa oikeisin rehellisiin töihin.

      Puhelinmyynti tullaan varmasti kieltämään lailla. Laki on jo valmiina ja sen olisi pitänyt tulla voimaan jo useita vuosia sitten. Joku rikollisten huijareiden edustaja on jotenkin pystynyt tämän aina estämään. Lähes puolet kansasta on epärehellisiä huijareita, joten lain voimaantulon viivästyminen ei ole kovin suuri ihme.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe