hei
kenelläkään kokemusta, jos puoliso karkotettu suomesta ja määrätty maahantulokieltoon...maahantulokielto nyt päättynyt ja uusi oleskelulupahakemus juuri jätety suomessa. Mies siis kotimaassaan...me olemme olleet naimisissa jo 2005 lähtien ja meillä 2 tytärtä. sain juuri tietää että odotan kolmatta lastamme..meneeköhän oleskelulupaa odottaessa kauan. kokemuksen omaavien haluaisin vastaavan, kiitos.
oleskelulupa karkotuksen jälkeen
69
3729
Vastaukset
- Suven tassu
mitä lienee tääkin "sankari" tehnyt :D :D XD
- odotusraskasta
Miehelläni on useita seksuaalirikoksia ja pahoinpitelyitä, mutta uskon että hän nykyisin täysin muuttunut.
Hän on liikkunut ennen huonojen naisten seurassa (itse olen kääntynyt muslimiksi), mutta se on taaksejäänyttä elämää. - xnghktkbm
odotusraskasta kirjoitti:
Miehelläni on useita seksuaalirikoksia ja pahoinpitelyitä, mutta uskon että hän nykyisin täysin muuttunut.
Hän on liikkunut ennen huonojen naisten seurassa (itse olen kääntynyt muslimiksi), mutta se on taaksejäänyttä elämää.Hassua, mutta yleensä se menee niin että rikollinen tulee uskoon ja näin väittää tehneensä parannuksen. Vaimon uskoontulon tai kääntymyksen en ole ennen kuullut parantaneen kenekään rikoskierrettä.
Kaikkea hyvää, mutta samalla ihmettelen millaisiin suhteisiin jotkin meistä päättävät ryhtyä.
Seksuaalirikolliset eivät muuten yleensä ole samaa tyyppiä kuin muut rikolliset ja heidän on ilmeisen vaikea luopua tavoistaan. - Thats life
Hän on liikkunut ennen huonojen naisten seurassa (itse olen kääntynyt muslimiksi), mutta se on taaksejäänyttä elämää.Pakko olla provo. Siis ihan oikeasti XD.
Miten tuo "huonojen naisten seurassa" liikkuminen muuten liittyy seksuaalirikoksiin? - tettetetet
Thats life kirjoitti:
Pakko olla provo. Siis ihan oikeasti XD.
Miten tuo "huonojen naisten seurassa" liikkuminen muuten liittyy seksuaalirikoksiin?Se on Amalia
- Leyla M
Hän on liikkunut ennen huonojen naisten seurassa (itse olen kääntynyt muslimiksi), mutta se on taaksejäänyttä elämää.Tulijoilla on toki hyvä syy Suomeen saapumiselle: ilmainen raha. Pääosa saapujista ei ole oikeasti sotaa karussa, tai ainakaan heillä ei ole välittömästi hengenvaaraa kotimaassaankaan. Jos näin olisi, meidänhän pitäisi logiikallasi majoittaa tänne kaikkien maailman sisällissotaa käyvien maiden väestöt.
Olisiko oikeasti hädässä olevillekin kuitenkin helpompi mennä pakolaiseksi viereiseen valtioon? Ei toki samaa sosiaaliturvaa, mutta henki säilyy. Lisäksi kulttuuri on tuttu. Aikanaan paluu juurille onnistuu myös helposti.
Ikätesteillä voidaan tehokkaasti vähentää nimenomaan tätä turvapaikkashoppailua. Jos on ns. puhtaat paperit, miksi pitää valehdella ikänsä?
- odotusraskasta
joku idiootti varasti mun nimimerkin "odotusraskasta" ja pelleilee nyt sillä, lapsellinen...joo tosiaan tuo ei ole totta mitä tohon kirjotettu, ehkä jonkun muun elämästä..
- Tjoo-o
Tuota maahantulokieltoa nyt ei taida ihan parkkisakoistakaan saada. Omistakin rosvoista on riesaa ihan tarpeeksi.
- ¤6¤+¤8
Maahantulokiellon saa vaikka siitä että on tullut luvattomasti maahan. Tuskin parkkisakoista saa maahantulokieltoa, mutta ei siihen murhaa tarvita että sellaisen saa.
Laki sanoo että oleskelulupahakemukseen perhesiteen perusteella tulee antaa päätös 9kk.n kuluttua hakemuksen jättämisestä. Meillä siihen meni vuosi ja kahdeksan kuukautta. Tosin meillä ei yhteisiä lapsia, ehkäpä lapset painaa luvan saannissa ja päätökseen kuluvassa ajassa jotakin.
Miehellä oli kahden vuoden maahantulokielto ja oleskelulupapäätös oli kielteinen.
- hyvä Suomi :(
no mitä sitten tapahtui,kun päätös oli kielteinen?? ei mitään,mies ei enää päässyt lainkaan takaisin Suomeen? Erositteko... vai muutitko perässä johonkin?
me jätettiin jo oleskelulupa hakemus,ennen kuin mies joutui lähtemään täältä,koska tiedettiin,että jono on älyttömän pitkä..
mietin vaan,että jos oleskelulupaa ei olla vielä siihen mennessä päätetty,kun maahantulokielto päättyy,niin saako tulla turistina 3 kuukaudeksi Suomeen? En muutenkaan oikein tajua,miten voidaan karkoittaa Suomesta,jos on alaikäisenä tullut tänne ja elänyt koko elämänsä täällä koko perhe asuu Suomessa.tosi hienoa lähteä ns.omaan maahansa jota ei tunne.. jos Suomi ottaa ulkomaalaisia tänne,niin pitäisi kyllä vähän miettiä asioita loppuun asti,ikinä et kyllä itseäsi Suomalaiseksi tunne,vaikka kaverit, vaimo,työ plus koko elämä on täällä. ok,tottakai on tehnyt asioita väärin,kun sinne joutui,mutta ei todellakaan mitään murhaa,tappoa,huumeita,seksuaali juttuja,et tunnen kyllä paljon pahempiakin ihmisiä,paska tuuri ja näillä mennään.kalliiksi tulee ravata ulkomailla ja tehdä rahaa,että voi tuhlata ne ulkomailla,olisi kyllä voinut Suomessakin lomiaan viettää,no menee kai se näinkin.. hienoa sen perheellekin,kiva kun pääsitte turvallisempaan maahan asumaan silloin aikoinaan ja vielä kivempi,kun poikanne ei pääse enää kotona kylässä käymään!! hoho- no no no
Ei pääse turistina Suomeen jos on maahantulokielto päällä.
mutta jos se maahantulokielto siis loppuu,niin saako tulla oman maan passilansa Suomeen,kun päätöstä ei ole vielä maassa olo lupaan saatu... ajattelin vain että kielto loppuu piakkoin,niin voisi edes 3kk viettää täällä ja jos lupaa ei vieläkään ole käsitelty,sit varmaan pakko lähtee taas takas odottelemaan,tai pystyiskö työviisumin hankkimaan ja olemaan sen 6-8kk,mitä sillä nyt saakaan.. kun en tiedä vaikuttaako toi karkoitus enää sen päättymisen jälkeen johonkin.
Oon migriin soitellut,mutta sinne ei saa millään yhteyttä,kun on ihan ti ja to yks tunti aikaa soitella ja yllättäen siellä on aina ruuhkaa ja näköjään ikävä kyllä olen töissä,niin ei voi ihan joka sekunti kilauttaa uudelleen.- no no no
Kun maahantulokielto päättyy, niin silloin saa varmaan luvan tai ehkä viisumin. Ei silloin Migri voi käyttää oleskeluluvan nega päätökseen jos ei ole maahantulokieltoa. Se kielto poistetaan sitten SIS-tietojärjestelmästä. Silloin on vapaa liikkuminen Schengenin alueella, jos siis lupa tai viisumi.
Koska hänellä päättyy kyseinen kielto? - no no no
Ai niin, jos oleskelulupahakemus Migrissä, niin silloin ei myönnetä viisumia. Eli ei saa viisumia.
no voi...., tota vähän pelkäsinkin,et siinäkin on joku juttu.
oon menos pian taas vaihteeks morjestamaan ukkoani,eikö viisumia saa järkättyä mitenkään kyseisestä maasta tjn. ja miks tarvii viisumin,kun mäkin selviän pelkällä passilla ees taas? sori varmaan tosi tyhmiä kysymyksiä,mutta kun ei nyt jostain syystä oo ennen tullut tälläista tapausta vastaan..
Kiva kun jollain on jotain tietoa.
poliisi setä kuka vei kultani lentokentälle sanoi,et saat tulla heti takas,kun kielto loppuu ja hänen puolestaan vaikka huomenna ;) mut ehkä koitti vaan lohduttaa,en tiedä tuntuu vaan niin tyhmältä,kun ei ole kyse mistään murhaajasta.
Mitäs sitten jos ei saa oleskelulupaa,voidaanko muuttaa esim.Ruotsiin? olis kuitenkin kiva päästä maahan josta molempien porukat pääsis edes helpolla kylään ja maahan jossa pystyis tekemään töitä ja elämään normaalisti.
Vaikka toi kuulostaa omaan korvaankin kamalalta muuttaa Suomesta pois.
En vain tiedä millä perusteilla päätös hyväksytään,tai mitkä asia estävät hyväksymisen.
Pakko koittaa valmistautua kaikkeen.- hyvä Suomi :(
dodi, huomasin nyt vasta ton sun ekan viestin,eli oliko virhe laittaa hakemus ajoissa?!! miten se nyt voi vaikuttaa reissaamiseen,jos maahantulokielto on loppunut? Mieheni kielto loppuu n.kk päästä.
ja siis Ruotsi ei tod käy,jos Schengen maat on kaikki kiellossa edelleenkin.
Hajoo pää, miten nää asiat voi olla näin monimutkaisia
- 8+11
No, sulla on Suomen passi.. Joidenkin maiden kansalaiset on yleensä toivotumpia kuin joidenkin muiden. Suomalaiset saa matkustaa aika vapaasti maailmalla, koska eivät yleensä jää esim. laittomasti maahan tai aiheuta muutenkaan ongelmia. Joidenkin toisten maiden väki saa selvitellä aika paljon tarkemmin motiivejaan ja tarvitsevat ihan todellisen syyn päästä esim. Euroopan maihin, kun omaan maahan palaaminen ei moniakaan houkuta, jos vain pois pääsee.
Jos ei mies pääse Suomeen, miksi se pääsisi Ruotsiin?- hyvä Suomi :(
jep tajusin jo ton Suomi Ruotsi jutun.. 6-1 ;)
Eli onko tää nyt kaikki sitten migrin käsissä?? eli ei voi saada viisumia,ennen kuin päätös on tullut?ja mistä se pitää sit hakea,Suurlähetystöstä vai? kuka sen päätöksen tekee,maahanmuuttovirasto,ulkomaalaispoliisi?
jos joku fiksu vois kertoa,mitä mun pitäis tehdä,et saisin mieheni takaisin.Rupeaa käymään pikkasen raskaaksi olla 24/7 töissä,et on varaa ravata ulkomailla...
pakko mennä nukkumaan,et herään aamulla töihin.
Kiitos vastauksista- no no no
Viisumin päätöksen tekee suurlähetystö, ovat kuitenkin Migrin kanssa yhteistyössä. Eli jos maahantulokielto, ei saa lupaa eikä myöskään viisumia. Kun jokin saa maahantulokiellon, niin ottavat sormenjäljet ja kaikki tiedot, laittavat SIS tietokantaan, ja kaikki Schengenin maat saavat tiedon sen tyypin maahantulokiellosta. Kun maahantulokielto on kumottu, niin lupakin tulee. Mutta todella teidän tapauksessa on vain odotettava sitä oleskelulupapäätöstä. Mistä maasta puolisosi on? Onko toisesta päätä maapalloa? Koska maahantulokielto loppuu?
Elokuussa loppuu ja entisestä Jugoslaviasta
- ¤6¤?¤8
Lue hyvä ihminen migrin sivuilta asiaa, niin alat ymmärtää ja soita sinne ja kysy neuvoa.Toi asiakaspalvelupuhelin kyl vastaa paremmin kun se johon saa soittaa ti,ke ja to klo.10-11
Asiakaspalvelupuhelin
Maanantai–perjantai kello 9–15
Neuvontaa
kansalaisuusasioista
oleskeluluvista esimerkiksi opiskelun, työnteon tai perhesiteen perusteella
muukalaispasseista
p.071 873 3400
Itse kyselin sieltä esim. sitä viisumiasiaa kun oleskeluluvan päätös viipyi ja viipyi ja kertoivat että lähetystöt on ohjeistettu niin, ettei viisumia heru jos oleskelulupahakemus on jo vireillä.
En ole vielä ottanut eroa, aion mennä hänen kotimaahansa asumaan joksikin aikaa ja katsotaan sitten jatkot.
Koita vaan nyt rauhottua ja ajatuksella lukea noita migrin sivuja ja sieltä hyviä linkkejä muille sivuille. Esim. ulkomaalaislaki ja laki maahanmuuttovirastosta kannattaa lukea läpi.
kyllä olen niitä lukenut,ei niistä noihin karkoitus juttuihin hirveästi irtoa.
En muuten täällä koko Suomelle asioitani selvittäisi.
soitin tohon asiakaspalvelupuhelimeenkin,sieltä sentään vastattiin,mutta pyydettiin mieluummin soittamaan ti ja to.
Ei mulla mitään paniikkia ole,haluan vaan tietää mahdollisimman paljon,kun ei aikaisemmin ole ollut mitään tietoa,niin kiva tietää,jos ei ole tajunnut kaikkea tarvittavaa tehdä.
Kyllä mä selviän tai osaan ainakin näytellä selviäväni tästä,enemmän mua huolettaa mieheni äiti.
Mietin jo myös tota muuttoa,mutta en ole rikas, eikä siellä kyllä mitään töitä saa,enkä osaa kieltä,ymmärrän kyllä jotain,mutta ei sillä pitkälle pötkitä.
Mutta vieläkään en tajua tota,et miten oleskelulupahakemus vaikuttaa viisumin saantiin? ilman sitä saisi ilmeisesti tulla turistina tänne,eihän paperi ihmistä muuta..
Onnea sulle,toivottavasti kaikki menee niin kuin haluat.. erokin tuntuu niin tyhmältä tälläisen asian takia,kun ei ole mua kohtaan mitään väärin tehty,toki olisi voinut miettiä tekojensa seurauksia,mutta harva mies nyt hirveän pitkälle asioita miettii :) hohoijaa- ¤6¤?¤8
Kyllä mä ymmärrän että haluat tietää mahdollisimman paljon, mutta nämä asiat eivät koskaan mene samalla kaavalla. Olen kuullut useammankin tyypin päässeen takaisin maahantulokiellon jälkeen.
Nää on niin tapauskohtaisia, ei voi tietää etukäteen, mutta teillä on lapset ja hänellä muutakin sukua täällä, niin eiköhän pääse takasin.
Niin tosta viisumista...sitä ei käsittääkseni myönnetä siksi koska oleskelulupahakemus on vireillä ja jos ole-päätös olisikin negatiivinen, niin pelkäävät kai ettei tyyppi poistuisikaan maasta viisumin umpeuduttua. Se olisi pitänyt tehdä niin, että ensin viisumi, sitten ole-hakemus kun on jo Suomessa ja olisi saanut jäädä odottamaan päätöstä Suomeen. Tosin ei ole sanottua olisiko saanut viisumin vai ei. Tää on vähän tälläistä arpapeliä jos et ole tahrattoman menneisyyden omaava länsimaalainen. - no no no no
Onko Kosovosta? Mutta ei se mitään, varmaan saa luvan kun maahatulokielto on kumottu. Ei ole silloin mitään syytä evätä lupaa, koska hänellä on vaimo ja lapsia Suomessa. Onko hän kuitenkin ollut koko aika omassa maassa ja odotellut siellä lupaa? Ei ole tehnyt mitään rikosta karkotuksen jälkeen? Pysytykö toimittamaan Migriin oikeudelta paperin, jossa näkee ettei miestäsi ole tuomittu omassa maassaan mistään rikoksesta?
Ei meillä ole lapsia,mietittiin kyl lapsia,mut ajateltiin,et parempi hoitaa sotkut ensin alta pois,että saadaan elää vihdoinkin normaalisti..
Mutta nyt lähtikin mies pois,toki niitä nytkin voisi tehdä,mutta en haluaisi,että kaikki kuvittelee,et se on karkoituksen takia (harva tietää,mutta jos tää venyy ja venyy,niin ehkä tyhmempikin tajuaa) ja tahtoisin ,että mieheni on rinnallani siinä tilanteessa.Ärsyttää vain,jos sen takia nyt ei pääse takaisin,kun halusin rauhallisen pohjan perhe elämälle,ilman linna käyntejä.
Jeps Kosovosta,On ollu omassa maassaan koko ajan,Mietti kyl,et kuinka kestää,mutta päätti olla kiltisti,kun ei enää halua lisää ongelmia,alkaa ikääkin tulemaan jo,jos niitä lapsiaki sitten uskaltaisi tehdä.
Olen menossa ensi kuussa sinne päin,joten hankin sen paperin ja lähetän migriin,jos siitä on jotain apua,jos en sitä aikaisemmin saa. - no no no no
Eli onko teitä kaksi eri naista, joiden mies on karkotettu Suomesta? Kun toisella on ilmeisesti lapsia ja sinulla ei.
Eli hyvä Suomen miehellä päättyy maahantulokielto elokuussa. Oletteko olleet kauan aviossa? Oletko käynyt paljon Kosovossa? Onko paljon valokuvia, kun olet ollut Kosovossa? Onko passin leimoista laitettu kopiot Migriin? Ja kyllä on todella hyvä pyytä kyseinen paperi Kosovosta. Ei ole pakko vastailla, kun täällä on niin paljon veemäisiä ihmisiä. - hyvä Suomi :(
siis en ole se joka ketjun on aloittanut... olen kirjoittanut samalla nimimerkillä kokoajan,en tiedä olenko kirjoittanut jotain niin sekavasti,että olette saaneet väärän käsityksen :)
Olen mennyt aina eka Albaniaan (halvemmat lennot) sieltä sitten bussilla yhdessä Kosovoon,enemmä ollaan kuitenkin Albaniassa oltu.Emme ole käyneet ennen karkoitusta siellä,oltais haluttu,mutta miehelläni ei ole ollut passia jolla mennä,nauroinki sitä että eka sinne ei pääse ja sitten joutuu sinne,eikä pääse pois.mutta hänen perheensä asuu Suomessa,joten tarve matkustamiseen ei ole ollut suuri.
Kuvia on,en ole lähettänyt,en ole tiennyt,että sinne voi lähetellä info materiaalia. Yksi tuttu poliisi ystävämme kyllä vinkkasi,että liput kannattaa säästää,jos siihen haastatteluun joudutaan jne,mutten tajunnut,et niitä voi nyt sinne lähetellä.ei olla oltu kauaa,se mua tässä myöskin nyt ottaa päähän,onneksi tein jo valituksen 2007 karkoituksesta,että luulis nyt ymmärtävän,että ollaan yhdessä oltu.
Ei mua muiden ihmisten mielipiteet oo ikinä haitannut,elän omaa elämääni,kunhan perheeni ymmärtää mua,niin kaikki ok :) - no no no no
Luin vain noita juttuja, enkä katsonut nimimerkkejä. Kannattaa laittaa todellakin valokuvia, passissa varmaan on leimoja Albanian käynneiltä sekä Kosovosta??? Jos löytyy niin mene poliisilaitokselle, ja pyydä poliisia lähettämään passista kopiot Migriin.
Mutta jos todella maahantulokielto kumotaan elokuussa, niin ei ole syytä todellakaan enään antaa nega vastausta. - Ei myönnetä
sinun kannattaa lähteä tutustumaan "miehesi" todelliseen vaimoon ja perheeseen.
Kaikki parasiitit ulos Suomesta ry.- Get a life
Ketäs sinä olet neuvomaan?Kokenut asiassa vai kuika,hahahaha..:D ihan saat kyyneleet silmiini..:D Eiköhän knnata panostaa omaan elämään eikä muiden euvomiseen:D
- Get a life
Get a life kirjoitti:
Ketäs sinä olet neuvomaan?Kokenut asiassa vai kuika,hahahaha..:D ihan saat kyyneleet silmiini..:D Eiköhän knnata panostaa omaan elämään eikä muiden euvomiseen:D
Olen pahoillani puuttuvista kirjaimista,näppäimistö rikki:D mutta uskon että noin viisas kuin sinä kyllä ymmärrät:D
Tässä on nyt se ongelma,että hän ei halua edes Suomessa hengailla paljon Kosovolaisten kanssa,viihtyy Suomalaisten kanssa ja jos tilanne on/olisi tuo sinun sanomasi ,niin ei kyllä tarvitsisikaan myöntää! toivottavasti joku ilmoittaa mulle jos tilanne olisi tuo,niin kävisin potkaisemassa vielä perseelle!! :D
ikävä kyllä ei viihdy siellä,kun on asunut lapsesta asti Suomessa,ei osaa pitää sitä kotimaanaan..
onhan se joskus Suomessa Kosovolaisenkin kanssa seurustellut ja monen muunkin,mut ei sovi niin ei.
Oli enemmänkin järkyttynyt miten ylimielisesti neidot siellä käyttäytyvät,meikkaavat hirveästi ja kävelevät nokka pystyssä ja eivät omista euroakaan,mitä ne oikein kuvittelevat itsestänsä,niin hän sanoi.
Eli ihan selvästi Suomalaistunut,haloo kuka nyt muuten ei itsestänsä huoltapitävästä naisesta tykkäisi?!
Tottunut Suomessa siihen,että naiset ovat rentoja hoitavat itsenäisesti asioitansa jne
koitin kyllä selittää,että siellä on ollut kulta sota, ei kaikki ole niin helppoa,pukeutumisella edes pystyy nauttimaan elämästä vähän..
Ainut plussa tässä asiassa ehkä on se,että toivottavasti oppii arvostamaan Suomea enemmän,kun on nähnyt elämää vähän muuallakin,kunhan nyt ei katkeroidu kaikkien näiden vaikeuksien jälkeen.. - hyvä Suomi :(
Dodi,nyt kävin kopioimassa passista leimat laitoksella
- no no no no
No hyvä, sitten vielä se oikeuden dokumentti, niin eiköhän ala se lupakin sieltä tulla. Yritä huomenna soittaa Migriin, koska huomenna on 10-11 soittoaika, jos on vielä sama kun joskus muinoin. Muistitko laittaa valokuvia?
no en!! saako sinne lähettää ite suoraan niitä? ku toi laitos on niin pieni ja siellä on koko kylä kuulemassa,niin koitin hoitaa asian vaan nopeasti ja huomaamattomasti alta pois,mieheni ei halua,että kaikki tietää,niin koitan kunnioittaa sitä...
ajattelin huomenna soitella,jos vaan vähänkin pääsen töistä ulos livahtamaan..- no no no no
Poliisin kautta voi laittaa valokuvat ja dokumentit. Ja kyllä sinne voi lähettää ihan suoraankin. Migrin osoite ja muista laittaa asiakasnumero ja kuoreen käsittelijän nimi. Sano töissä, että sun pitää soittaa lääkäriin, että on soittoaika 10-11, ja yritä pommittaa sitä virkailijaa. Luulen että saat kiinni, kun sitkeästi yrität. Onnea! Kerro kuulumiset täällä miten on mennyt.
joops,soittelin koko v.... tunnin ainaki 30x,ei onnistu,varattua vaan...
mä en ees tiedä mun asiakas num..
Kai sit vaa pitää to taas soitella,tuntuu kyllä siltä,ettei sinne pääse,kuin kerran vuodessa läpi. - odotusraskasta
hei. minä siis olen ketjun aloittanut...meillä on ne yhteiset lapset ja kolmas aluillaan...laskettu aika maaliskuun alussa..oleskelulupa jätetty poliisille päälle viikko sitten...sielläkin kuulemma menee jopa kuukausia ennenku lähettävät hakemuksen eteenpäin!!sitten maahanmuuttovirastossa kuulemma vuoden jonot...voiko olla mahdollista? eikövaimo ja lapset nopeuta käsittelyä mitenkään? uusi raskaus jne..? kokemuksia?
- ndeijj
Koska sun miehellä loppuu maahantulokielto? Vai onko jo loppunut?
ei poliisilta eteenpäin meno noin kauaa kestä!!?
- odotusraskasta
eli on loppunut toukokuun lopussa (2011)...
en nyt tiedä miten nää asiat muuten etenee,varmaa on,että hitaasti...
kävin asemalla viel juttelemassa jonkun henkilön kanssa kuka hoitaa näitä (tämänkin mahdollisti vain se,että tuttumme on poliisina) mutta eivät nekään ilmeisesti voi asialle mitään,ainoastaan maahanmuuttovirasto,jeejee. Oli soittanut migriin,mutta sieltä oli edelleenkin sanottu,että jonossa mennään,ja nyt käsitellään elokuun 2010 papruja,me laitettiin tammikuus paperit sisälle,voi tulla vielä tuskainen joulu,kun on tottunut aina viettämään sen yhdessä,kaikki lomat on ihan pyllystä. tässä menee kyllä monen Suomalaisen elämä hukkaan,jonkun hitaiden papereiden kulun takia.- 21212323
Eiköhän niitä papereita käsitellä niin nopeasti kuin pystytään. Ymmärrän että pitkässä jonossa seisominen kiukuttaa, mutta turha siitä on kassaneitiä syyttää.
Hei!
Olipas helpottavaa lukea, että muitakin on samanlaisessa elämäntilanteessa kuin minä...(kohta joku kirj tähänkin jonkun ihanan kommentin....)!
Miehelläni maahantulokielto loppunut alkuvuodesta ja hakemus laitettu 8.2.2011.
Virastosta sanottiin, että kuukauden päästä pitäsi ottaa käsittelyyn, joko siten, että päätetään silloin tai päätös siirtyy ylitarkastajalle ja täten tulee kestämään ainakin vielä puoli vuotta.
Mieheni tapauksen tuntien asia menee varmasti ylitarkastajalle ja tulee venymään.
Ei se kiukuta,vaan alkaa masentamaan,kun et voi itse tehdä asian hyväksi yhtään mitään.
En `kassaneitiä`syytäkään,enkä kai mitään muutakaan,asiat on vain organisoitu huonosti ja työntekijöitä on ilmeisesti liian vähän. - tyhmiä liikaa
Eiköhän kuiteskin ole niin,että teitä tyhmiä on liikaa.
- elämä opettaa
Tässä ei tyhmyydestä ole kyse, ihan muusta...Elämä tuo tullessaan monenmoista, jopa korkeakoulututkinnon suorittaneillekin...ja yliopistossa opettaneellekin.....
Asiahan ei edes sinulle kuulu, joten miksi näita luet??? Keskity ihan omaan elämääsi, kun sinulla on vara muiden elämää kommentoida!! - moidoss
elämä opettaa kirjoitti:
Tässä ei tyhmyydestä ole kyse, ihan muusta...Elämä tuo tullessaan monenmoista, jopa korkeakoulututkinnon suorittaneillekin...ja yliopistossa opettaneellekin.....
Asiahan ei edes sinulle kuulu, joten miksi näita luet??? Keskity ihan omaan elämääsi, kun sinulla on vara muiden elämää kommentoida!!Heips, onko mitään uutta? Onko lupaa jo saatu?
- Pikku juttu..
elämä opettaa kirjoitti:
Asiahan ei edes sinulle kuulu, joten miksi näita luet??? Keskity ihan omaan elämääsi, kun sinulla on vara muiden elämää kommentoida!!Tässä ei tyhmyydestä ole kyse, ihan muusta...Elämä tuo tullessaan monenmoista, jopa korkeakoulututkinnon suorittaneillekin...ja yliopistossa opettaneellekin.....
Ne eivät toki kirjoittele tyhmiä täällä...
- Taasnäitä
Mikset sinä ole yhteisine lapsinenne miehesi kotimaassa?
Ei meillä ainakaan oo edistynyt suuntaan,jos toiseenkaa. Nyt on lomat lusittu ja hermot alkaa palamaan.
Pakko vaan soitella migriin,jos yhteyttä saa.Sanoisivat edes missä kohtaa jonoa mennään,paperit on kuitenkin laitettu jo tammikuussa..- :=)
Olitko miehesi maassa lomalla? Eikö sun mies ollut Kosovosta? Miten loma meni? Kertoile reissusta. Tsemppiä luvan odotteluun, toivotaan että saat pian vastauksia.
Nyt migristä sanottiin,et paperit on siirretty käsittely jonoon ja päätös pitäisi tulla tämän vuoden puolella.
Mitä ihmettä! paperit ovat siis olleet ilmeisesti vain sivussa maahantulokiellon ajan. Ja niiden käsittelyyn ei tod. kulu puolta vuotta.
Toisaalta hyvä,ettei tietenkään käsitelty ennen,kun olisi jouduttu antamaan kielteinen päätös,kun on karkoitus päällä,mutta olisi tälläinenkin asia ollut kiva tietää,olen odotellut tyhmänä,että miten paperit etenee puolivuotta..- pah ja pah
Ei niillä sun miehen papereilla ole mikään kiire siellä migrissä...odotus venyy ja venyy aivan varmasti miehesi tilanne huomioon ottaen.
Mä odotin vuoden ja 8 kuukautta oleskelulupapäätöstä miehelleni jolta maahantulokielto oli jo loppunut hakemusta jätettäessä. Ja kaiken hyvän lisäksi päätös oli kielteinen. - MaMun vaimo
pah ja pah kirjoitti:
Ei niillä sun miehen papereilla ole mikään kiire siellä migrissä...odotus venyy ja venyy aivan varmasti miehesi tilanne huomioon ottaen.
Mä odotin vuoden ja 8 kuukautta oleskelulupapäätöstä miehelleni jolta maahantulokielto oli jo loppunut hakemusta jätettäessä. Ja kaiken hyvän lisäksi päätös oli kielteinen.Mikä teitä naisia vaivaa? Jos maahantulokielto on, siihen on SYY. Jos ukkonne tekevät rikoksia niin ei heitä tarvitse tänne ottaa!
Minun mies sai muutamassa kuukaudessa oleskeluluvan, oli taustat kunnossa. Millä hel*etin oikeudella toisin tänne rötöstelevän rikosherran? Tästä seuraakin jatkokysymys että kuka teille on antanut tällaisen oikeuden?
Rikollisten hakemukset olkoon mun puolesta Migrin pöydällä seuraavat 100 vuotta. - 4354
MaMun vaimo kirjoitti:
Mikä teitä naisia vaivaa? Jos maahantulokielto on, siihen on SYY. Jos ukkonne tekevät rikoksia niin ei heitä tarvitse tänne ottaa!
Minun mies sai muutamassa kuukaudessa oleskeluluvan, oli taustat kunnossa. Millä hel*etin oikeudella toisin tänne rötöstelevän rikosherran? Tästä seuraakin jatkokysymys että kuka teille on antanut tällaisen oikeuden?
Rikollisten hakemukset olkoon mun puolesta Migrin pöydällä seuraavat 100 vuotta."Millä hel*etin oikeudella toisin tänne rötöstelevän rikosherran? Tästä seuraakin jatkokysymys että kuka teille on antanut tällaisen oikeuden?"
No mutta kun rakkaus. Rakkaus on se syy, minkä takia yhteiskunnan täytyy tasoittaa tie vaikka hunnien invaasiolle. On olemassa ihmisiä, jotka kuvittelevat että koko maailman tehtävä on mahdollistaa heidän tunnetilojensa mahdollisimman täydellinen toteutuminen, hinnasta viis. Hintaahan he maksattavat usein sitten paitsi yhteiskunnalla, niin myös "rakkauslapsillaan". - MaMun vaimo
4354 kirjoitti:
"Millä hel*etin oikeudella toisin tänne rötöstelevän rikosherran? Tästä seuraakin jatkokysymys että kuka teille on antanut tällaisen oikeuden?"
No mutta kun rakkaus. Rakkaus on se syy, minkä takia yhteiskunnan täytyy tasoittaa tie vaikka hunnien invaasiolle. On olemassa ihmisiä, jotka kuvittelevat että koko maailman tehtävä on mahdollistaa heidän tunnetilojensa mahdollisimman täydellinen toteutuminen, hinnasta viis. Hintaahan he maksattavat usein sitten paitsi yhteiskunnalla, niin myös "rakkauslapsillaan".Minä kun aina luulin että ne on vaan miehet jotka ajattelee jalkovälyksellä eivätkä aivoillaan. Mutta näköjään osaa ne naisetkin.
Missä on harkinnanvarainen elämänkumppaninvalinta? Eikö pitäisi hieman miettiä järjelläkin että millaisen ihmisen kanssa haluaa elämänsä viettää? Uikuttaa Suomessa yksin kun toinen on mennyt rötöstelyillään pilaamaan mahdollisuutensa elää yhdessä? Ei tippaakaan sympatioita teille. - DeTr
hyvä Suomi :(, Saiko miehesi oleskeluluvan?
- usko pois
Ihmettelen, miksi joku haluaa lapsia seksuaalirikoksesta tuomitun ja maasta karkoitetun kanssa! Miettikää hyvä naiset lapsien geeniperimää ja muutenkin turvattomia olosuhteita, jotka lapsellenne annatte. Ihan turhaa sanoa että mies on vähän töppöillyt. Mieshän on ilmiselvästi seksuaalisesti perverssi, joka tulee Suomeen ja taas uusii rikoksensa.
Jätä koko mies ja ala rakentaa omaa elämääsi. Jääköön se mies sinne missä on, ja käytä sinä energiasi itseesi ja perheeseesi. Ei tuollainen rikollinen voi koskaan saada työtä eikä voi koskaan olla luotettava isä ja perheenpää. - hyvä Suomi :(
pah ja pah,toi on kyllä niin sanonko mistä... Toivon parempaa tuuria itselleni,mutta ei noi jutut mitenkään tasa-arvoisesti etene..
ja usko pois,öö,mistä sä puhut?? Ei ilmeisesti ollut mulle,koska miehelläni ja mulla ei ole lapsia ja hänen rikoksensa eivät liity lapsiin.
:=) olin joo,ollut 3x tän vuoden puolella,nyt oltiin Albaniassa,mieheni on kyllästynyt Kosovoon ja siellä oli tod kuuma,eikä merta.Tuttuja kummassakin paikassa saman verran,mitä tässä ajassa nyt on ehtinyt tutustumaan. ei häntä kyllä Albaniakaan paljoa lämmitä tällä hetkellä,20v Suomessa,niin ei oikein sopeudu elämään siellä ja ikävöi vanhempiaan ja sisaruksiaan Suomessa.
Saa katsoa tuleeko eri ihminen takaisin,aika raju kokemus hänelle.
Ai niin ,onko totta,että Kosovossa tulee normi passit ens kuussa,eli ei tarvisi viisumia enää?!!- ---------------Q____
Näyttää aika vakiolta noi negatiiviset päätökset migristä ja maahantulokiellot. Onko maahantulokielto rapsahtanut laittomasti maassaolosta?
Entisen Jugoslavian pojat noita kielteisiä valitettavasti saakin. Mutta millä ilveellä miehet tilaa naisiaan taikuista ym ja lupa tulee pompsis!
Tsemppiä tytöt ja vaimot :) - Yksi ihmettelijä
---------------Q____ kirjoitti:
Näyttää aika vakiolta noi negatiiviset päätökset migristä ja maahantulokiellot. Onko maahantulokielto rapsahtanut laittomasti maassaolosta?
Entisen Jugoslavian pojat noita kielteisiä valitettavasti saakin. Mutta millä ilveellä miehet tilaa naisiaan taikuista ym ja lupa tulee pompsis!
Tsemppiä tytöt ja vaimot :)> Mutta millä ilveellä miehet tilaa naisiaan taikuista ym ja lupa tulee pompsis!
Helppo vastata. Yleensä kun hommat hoitaa oikeaoppisesti lakipykälien mukaan, ja on osoittaa tuloja myös puolisosta huolehtimiseksi ilman kelan kanta-asiakaskorttia ;)
Vai ovatko viisumiasiat yms tuntemattomia? Maahantulokieltoa ei vahingossa saa, mutta naisten puolisoilla se palstan mukaan on enemmän normaalia kuin poikkeuksellista. Eli ovat suomalaiset naiset vaan niin ty...iä? - i wonder
Yksi ihmettelijä kirjoitti:
> Mutta millä ilveellä miehet tilaa naisiaan taikuista ym ja lupa tulee pompsis!
Helppo vastata. Yleensä kun hommat hoitaa oikeaoppisesti lakipykälien mukaan, ja on osoittaa tuloja myös puolisosta huolehtimiseksi ilman kelan kanta-asiakaskorttia ;)
Vai ovatko viisumiasiat yms tuntemattomia? Maahantulokieltoa ei vahingossa saa, mutta naisten puolisoilla se palstan mukaan on enemmän normaalia kuin poikkeuksellista. Eli ovat suomalaiset naiset vaan niin ty...iä?Luulen että monet näistä ihmettelivistä/miettivistä ovat hoitaneet hommansa lakipykälien mukaan, mutta eriarvoisuutta on kansalaisuuksien välillä oleskelulupa-asioissa. Monet niinkuin varmaan luitkin ovat tukeutuneet lakimiehiin avun saamiseksi. Ei tässä auta tulot/varallisuust/omaisuus kun ulkomaalaislaista on kysymys.
Eipä varmaankaan monet hakemalla hae ulkomaalaista itselleen, mutta helpommalla pääsee kun luvat ym asiat kunnossa.
- Pois vaan se täältä
Naisilla yleensä alkaa toimia ns. hoivavietti, kun on ulkomaalaisesti miehestö kyse. On mukavaa saada mies kotiin, joka ei osaa suomenkieltä, ei osaa käydä kaupassa, ei osaa kirjoittaa eikä lukea, eikä sillä ole rahaa. Nainen voi käyttää täydellisesti valtaansa miten haluaa.
Useimmat naiset joutuvat kohtaamaan tilanteen epätoivoisuuden siinä vaiheessa, kun ollaan asuttu yhdessä ja rahat alkaa olla tiukalla. Muutenkin ihmisten asenne maahanmuuttajaan ja hänen perheeseensä on torjuva. - annatikka
Hyvä Suomi:( Albaniasta on todella hankala päästä pois oman maan kansalaisten. Viisumeihin on ihmesäädöt.
Se on maailman köyhimpiä maita. Eikä sieltä haluta päästää "omia poikia". Varsinkaan jos on joskus jotenkin jättänyt oman maansa. Siellä tarvitaan varmasti nuoria miehiä armeijaan tai "sotimaan".
Ulkoministeriössä tiedetään siitä viisumin hankkimisesta.- annatikka
Hyvä Suomi:( Ystäväsi olikin Kosovossa. No;) Melkein sama... Mutta vähän... parempi. Kyllä te pärjäätte:) Lukemani perusteella. Teillä on hyvät "paperit". Tsemppiä:)
- nataelmo
Saanko kysyya ? Miehilla olli pysyvää oleskelulupa ? Miten pitka tuomio hän saannut ? Hän istunnut tuomio Suomessa? Miten vanha hän olli kun tuli Suomeen ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185353MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1182795- 112420
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5972054Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231766Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701352Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421335Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31118Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3961069Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641057