kananmunat?

00000000000000000000

eli onko kananmunien juomisesta apua?

28

643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HepHep_

      Ei ole terveellistä juoda niitä raakana. Eikä tosiaan ole mitään erityistä hyötyä. Saat sen pöpö bakteerin pahimmassa tapauksessa, eli keitä tai paista munat keltuaisineen jos haluat kasvaa isoksi ja vahvaksi! Muista että keltuainen sisältää tärkeitä aminohappoja ja tyydyttynyttä rasvaa joka nostaa testosteroni tasoja yms. Äläkä usko näitä puheita, vain yksi muna päivässä tai kolesteroli nousee. Tämä ei pidä paikkaansa. 5munaa keltuaisineen poskeen = way to go!

    • fvtgyhnj

      No höpöhöpö taas. Olen juonut kananmunat raakana jo monta vuotta ja yllätysyllätys mitään mystistä pöpöä ei ole tullut.
      Sitäpaitsi jos keltuaisen keittää tai paistaa se härskiintyy ja silloin se ei toimi elimistössä oikein.

    • raw food

      Raakana kananmunat on kaikkein terveellisimpiä.

    • ihme ja kumma

      Raaoissa kananmunissa on ainesosia, jotka estävät tiettyjen vitamiinien ym. aineosien imeytymistä, joten miksi niitä kannattaisi syödä raakana? Sitten on vielä salmonellariski. Keitetty kananmuna on hyvämpää ja sen ravinteet imeytyvät paremmin.

      • sxdcsdc

        Miten niin on? Mitä aineita? Raakana kananmunan ravinteet säilyy paremmin.


      • df

        Salmonellariski on olematon.


    • hyviä on

      Kananmunat on kätevä ja nopea juoda raakana. Ja jos sekoittaa keltuaiset valkuaiseen niin se maistukaan enää millekään. Minä juon joka päivä kananmunia ja olen tehnyt sitä vuosikausia, en koskaan ole mitään mahavaivoja saanut.

    • näin on

      Raaka kanamuna estää tietyn sen aminohapon imeytymistä. Keitettynä paras.

    • ujyhregbgbgbgbgbgbrt

      Höpöhöpö taas. Raakana kun kananmunan juo se ja kaikki muut ravinteet imeytyvät parhaiten.

      • niinpä..

        Ei todellakaan pidä paikkansa. raa-an kanamunan aminohapoista yksi ei imeydy kunnolla.


      • 4f344
        niinpä.. kirjoitti:

        Ei todellakaan pidä paikkansa. raa-an kanamunan aminohapoista yksi ei imeydy kunnolla.

        Pitää paikkansa vain, jos syöt pelkät valkuaiset.


    • Ravintomies

      On salmonellan hankkimiseen. Ei raakaa kananlihaa eikä kananmunia missään tapauksessa!

      • Jgryilggj

        paskaa. Suomessa salmonellan saa todennäköisimmin eineksistä kuin raaoista munista.


      • Ravintokunnia
        Jgryilggj kirjoitti:

        paskaa. Suomessa salmonellan saa todennäköisimmin eineksistä kuin raaoista munista.

        Jaa? No miksi sitten kaikki viran omaisetkin sanoo, ettei raakoja kanan munia saa syödä?


      • Munat raakana jo 5v
        Ravintokunnia kirjoitti:

        Jaa? No miksi sitten kaikki viran omaisetkin sanoo, ettei raakoja kanan munia saa syödä?

        Missä niin on sanittu? Linkkiä?

        Viranomaisten mielestä myös valtava määrä vaaralliseksi tofettuja lisä-aineita on täysin turvallisia. Ei kaikkea kannata sinisilmäisesti uskoa vaan voi käyttää myös omia aivoja jos sellaiset toimii. Nyt pää pois sieltä pensaasta!


      • Ravintokunnia
        Munat raakana jo 5v kirjoitti:

        Missä niin on sanittu? Linkkiä?

        Viranomaisten mielestä myös valtava määrä vaaralliseksi tofettuja lisä-aineita on täysin turvallisia. Ei kaikkea kannata sinisilmäisesti uskoa vaan voi käyttää myös omia aivoja jos sellaiset toimii. Nyt pää pois sieltä pensaasta!

        Itse uskon ennemmin viran omaista kuin jotain nettiä tai bodareita. Kyllä ne on tutkittu ja siksi ihmisiä varoitetaan raaka kananmunista.


      • Munat raakana jo 5v
        Munat raakana jo 5v kirjoitti:

        Missä niin on sanittu? Linkkiä?

        Viranomaisten mielestä myös valtava määrä vaaralliseksi tofettuja lisä-aineita on täysin turvallisia. Ei kaikkea kannata sinisilmäisesti uskoa vaan voi käyttää myös omia aivoja jos sellaiset toimii. Nyt pää pois sieltä pensaasta!

        "Kotimaiset kananmunat eivät ole aiheuttaneet epidemioita vuoden 1995 jälkeen"

        Lähde: Evira

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/ruokamyrkytykset/ruokamyrkytyksia_aiheuttavia_bakteereja/salmonella/


      • Munat raakana jo 5v
        Munat raakana jo 5v kirjoitti:

        "Kotimaiset kananmunat eivät ole aiheuttaneet epidemioita vuoden 1995 jälkeen"

        Lähde: Evira

        http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/ruokamyrkytykset/ruokamyrkytyksia_aiheuttavia_bakteereja/salmonella/

        "Kyllä, raa’an kananmunan tai sitä sisältävien tuotteiden syönti Suomessa on turvallista. (21.2.2006)"


        Lähde: kansanterveyslaitos

        http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/lintuinfluenssa/roskis/lisaa_kysymyksia_ja_vastauksia_lintuinfluenssastavanha/elintarvikkeiden_turvallisuus


      • Ruokakunnia

      • Munat raakana jo 5v
        Ruokakunnia kirjoitti:

        Lintuinfluenssa ei liity tähän mitenkään ja salmonellalinkki on valetta.

        Kuinka tyhmä ihminen voi olla? Mitä v/tun valetta? Eviran virallinen sivu. Ei voi muuta sanoa kuin että tee ihan kuten haluat. Itse aion syödä kananmunat raakana turvallisesti ja kätevästi. Faktat on lyöty pöytään ja homma on selvä! Nyt voit jäädä tänne nolaamaan itseäsi ja pyörittelemään asiaa miten päin tykkäät. Heippa!


    • näin on näreet

      Ei imeydy yksi tärkeä vitamiini raaoista kananmunista kun niissä on ainetta joka sitä blokkaa. keitettäessä tai paistettaessa tämä yhdiste hajoaa. Eikä tarkoita nyt sitä aminohappoa, joka on keltuaisessa. Keltuaisineen kananmunat nimenomaan kannattaa syödä, koska silloin aminohappokoostumus on paras ja keltuaisesta saa hyviä rasvahappoja sekä lesitiiniä(aivovitamiinia), joka estää kolesterolin haitat.

    • jmnhgbsdfbs

      Höpöhöpö taas. Juokaa vain ne kananmunat ja olkaa hiljaa.

      • hmmmmbnbgc

        Et ole lukenut tutkimuksia. Keitettynä parempi.


      • 5ujmyh6e
        hmmmmbnbgc kirjoitti:

        Et ole lukenut tutkimuksia. Keitettynä parempi.

        Tunge ne omat tutkimukses perseeseen. Juokaa ne kananmunat älkääkä kuunnelko noita trolleja.


      • Ruokakunnia
        5ujmyh6e kirjoitti:

        Tunge ne omat tutkimukses perseeseen. Juokaa ne kananmunat älkääkä kuunnelko noita trolleja.

        Ei oo mitään järkee syödä tai juoda raakaa kananmunmaa. Pahaa ja vaikka evira sanois mitä niin se on pahasta. Sen nyt sanoo prkle jo maalaisjärkikin ettei eläinkunnan tuotteita syödä raakana! Mieti nyt vähän mistä ne tulee!


      • yhnrtgberssfb
        Ruokakunnia kirjoitti:

        Ei oo mitään järkee syödä tai juoda raakaa kananmunmaa. Pahaa ja vaikka evira sanois mitä niin se on pahasta. Sen nyt sanoo prkle jo maalaisjärkikin ettei eläinkunnan tuotteita syödä raakana! Mieti nyt vähän mistä ne tulee!

        Jaha. Maitoakaan siis ei parane juoda ennenkuin se käy läpi teollisen prosessin. Hyvähyvähyvähyvähyvähyvä.


      • Ruokakunnia
        yhnrtgberssfb kirjoitti:

        Jaha. Maitoakaan siis ei parane juoda ennenkuin se käy läpi teollisen prosessin. Hyvähyvähyvähyvähyvähyvä.

        Miksi luulet pastöroinnin olevan yleinen käytäntö? Raakamaidosta saa kaikkea ikävää suolistoonsa. Sitä paitsi pohjoismainen tapa juoda maitoa aikuisiässä on joku ihan ihmeellinen jäänne. Missään muualla maailmassa ei tätä harrasteta, koska se on luonnotonta.


      • mujnyhvfr
        Ruokakunnia kirjoitti:

        Miksi luulet pastöroinnin olevan yleinen käytäntö? Raakamaidosta saa kaikkea ikävää suolistoonsa. Sitä paitsi pohjoismainen tapa juoda maitoa aikuisiässä on joku ihan ihmeellinen jäänne. Missään muualla maailmassa ei tätä harrasteta, koska se on luonnotonta.

        Hevosmiehen tietotoimiston uutisia.
        Hyvin sä vedät! Propsit siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe