Kill Bill on...

Kill me

HUONO ! Petyin ihan täysin kun kaikki oli kehunu sitä. Turhaan tuli vuokrattua. Kyselisin teiltä Kill Bill faneilta että miks se muka on hyvä? Heti ku jonkun vaikkapa käsi lähti veitsellä irti ja siitä suihkusi verta ku jostain painepesurista ni meni maku koko elokuvaan, se oli ihan naurettavaa. Juoni oli ihan jees, mutta sen Lucy Liun hahmon elämäntarina ja lopulta tappo tais kestää 45min, BORING ! En varmana katso Kill Bill vol. 2:sta, niin huono se ykkönen oli ! Kill me for watching Kill Bill !

23

2514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *piip*

...sä et taida ymmärtää Tarantinon mustaa huumoria. Suihkuava veri oli tarkoituskin olla naurettavaa. Ja Lucy Liun elämäntarina piti näyttää piirrettynä, sillä ei niin kauheaa tilannetta voi näytellä.

• XxX

Hk-versio noin 2min pitempi.Poistettu juuri
        noita piirettyjä kohtauksia.Usa ja Suomi (eurooppa) versiot R-versioita.

• n19

Jos et nauti veren lentämisestä, hienoista taistelukohtauksista, hyvästä musiikista (ei mitään poppipaskaa) tai Tarantinon elokuvista yleensä niin miksi ihmeessä menet katsomaan moista mestariteosta? En mäkään mene katsomaan romanttisia komedioita tai puhdasta action'iä kun ei niillä ole mulle mitään tarjottavaa. Kävin katsomassa Kill Bill vol.2:n 3 kertaa ja nautin joka kerralla x)

• Mr. Orange

Se olikin juuri sitä Tarantinon huumoria, jota et ilmeisesti ymmärrä, näin ainakin luulen. Ne parimetriset verisuihkut olivat läppää, mies! Ja kuten sanoit, juoni Kill Billissä on ihan jees, ja kun siihen vielä lisää Tarantinon loistavan ohjaus tyylin (tunnelmat, kohtaukset etc.) niin eikös siinä ole jo hyvän elokuvan elementit. Näin ainakin minusta.

Kumma kyllä minusta Lucy Liun hahmon elämäntarina ei ollut ollenkaan tylsä, mutta kai ihmisillä on sitten erilaisia mielipiteitä... kumpikohan on oikeassa? Olet siinä ihan oikeassa ettei sinun kannata katsoa Kill Bill vol. 2:sta, koska se vasta hyvä pätkä onkin.

• ...©

Ei se nyt ehkä "HUONO!" ole, mutta ei mikään mestariteoskaan. Keskinkertainen, ja kohuun suhteutettuna pettymys.

Niitä "painepesuri"-kohtauksia olisi vallan mainiosti voinut lyhentää/poistaa. Ylipitkät ja liioitellut kohtaukset ovat naurettavia, mutta eivät naurata pätkääkään. En ymmärrä kohtausten hienoutta, kuten en myöskään ymmärrä Jouko Turkan tai Teemu Mäen "taidetta". Enkä kyllä ymmärrä niitäkään jotka ymmärtävät.

Halpa huumori (tyyliin Pussywagon) ei myöskään jaksa naurattaa.

Tarinan olisi voinut sovittaa yhteen pitkään elokuvaan kahtiajaon sijaan. Nykyisellään molemmat osat ovat yksinään torsoja.

Lucy Liun tilalle olisi voinut valita jonkun muun näyttelijän.

Tarina sinänsä on hyvä, ja pääpiirteiltään hyvin kerrottu ja kuvattu. Kameratyöskentely on mainiota, mutta olisi pitänyt löytää parempaa kuvattavaa.

Animea ei myöskään olisi tarvinnut sotkea mukaan, vaan animekohtauksen juonen olisi voinut kertoa lyhykäisyydessään muutenkin.

Musiikkikin on hyvä, paikoitellen erinomainen, mutta muualta lainattu eikä kaikilta osin oikein leffaan sovi.

En ole mikään vankkumaton Tarantino-fani, mutta on mieheltä parempiakin pätkiä tullut (kuten Pulp Fiction, Natural Born Killers ja varsinkin Jackie Brown).

• n19

Voi elämä ja sen puute! Ei leffassa mitään animea ollut! Tarantino sanoi ottaneensa vaikutteita animesta, mutta kyllä nyt idoottikin tajuaa ettei se pätkä mitään animea ollut. Miten joku voi tuntea piirrostyylit noin huonosti kun vielä animea/mangaa on Suomessa nyt enemmän kuin koskaan. Älä puhu jos et tiedä.

• ...©
        n19 kirjoitti:

Voi elämä ja sen puute! Ei leffassa mitään animea ollut! Tarantino sanoi ottaneensa vaikutteita animesta, mutta kyllä nyt idoottikin tajuaa ettei se pätkä mitään animea ollut. Miten joku voi tuntea piirrostyylit noin huonosti kun vielä animea/mangaa on Suomessa nyt enemmän kuin koskaan. Älä puhu jos et tiedä.

Joo, tiedän kyllä ettei se varsinkaan friikkien mielestä ollut "aitoa" animea, mutta selvästi animevaikutteista kuitenkin, ja moni puhuu kyseisessä asiayhteydessä animesta koska sellaiseksi se tunnistetaan, eikä aina jaksa puhua Tarantinon rahantekokoneiston animevaikutteisista piirretyistä koska samaa paskaa se kuitenkin on loppupeleissä. Harmi vaan ettet sinä sitä yhtäläisyyttä huomannut. Piirrostyyli tässä yhteydessä on täysin sivuseikka ja lopputulos leffan kannalta olisi mielestäni ollut aivan sama vaikka animen tilalla olisi ollut pätkä Carl Barks -vaikutteista Aku Ankkaa.

Palatakseni aiheeseen en voi kuin todeta, että olen vakuuttunut siitä, että Kill Bill nykymuodossaan olisi edelleenkin herättänyt paljon kohua mutta paljon nykyistä enemmän negatiivista kritiikkiä, mikäli Tarantinon tuolilla olisi istunut joku täysin tuntematon aloittelija. Uusi tulokas olisi kohdannut kyseisen kyhäelmän takia suurta mielenkiintoa mutta myös kritiikkiä, vaikka itse olisin vähemmän kriittinen jos tietäisin leffan olevan aloittelijan ensimmäinen suuri produktio. Sen verran epätasaista tavaraa, että Tarantinolta on laadunvalvonta pettänyt pahemman kerran, mutta aloittelijalta sen voisi antaa anteeksi.

• n19
        ...© kirjoitti:

Joo, tiedän kyllä ettei se varsinkaan friikkien mielestä ollut "aitoa" animea, mutta selvästi animevaikutteista kuitenkin, ja moni puhuu kyseisessä asiayhteydessä animesta koska sellaiseksi se tunnistetaan, eikä aina jaksa puhua Tarantinon rahantekokoneiston animevaikutteisista piirretyistä koska samaa paskaa se kuitenkin on loppupeleissä. Harmi vaan ettet sinä sitä yhtäläisyyttä huomannut. Piirrostyyli tässä yhteydessä on täysin sivuseikka ja lopputulos leffan kannalta olisi mielestäni ollut aivan sama vaikka animen tilalla olisi ollut pätkä Carl Barks -vaikutteista Aku Ankkaa.

Palatakseni aiheeseen en voi kuin todeta, että olen vakuuttunut siitä, että Kill Bill nykymuodossaan olisi edelleenkin herättänyt paljon kohua mutta paljon nykyistä enemmän negatiivista kritiikkiä, mikäli Tarantinon tuolilla olisi istunut joku täysin tuntematon aloittelija. Uusi tulokas olisi kohdannut kyseisen kyhäelmän takia suurta mielenkiintoa mutta myös kritiikkiä, vaikka itse olisin vähemmän kriittinen jos tietäisin leffan olevan aloittelijan ensimmäinen suuri produktio. Sen verran epätasaista tavaraa, että Tarantinolta on laadunvalvonta pettänyt pahemman kerran, mutta aloittelijalta sen voisi antaa anteeksi.

...on itse sanonut, että kyseinen pätkä ei ole animea, mutta hän on ottanut siihen vaikutteita animesta. Mulla ei ole tapana keksiä tietoja itse toisin kuin eräillä.

• ...©
        n19 kirjoitti:

...on itse sanonut, että kyseinen pätkä ei ole animea, mutta hän on ottanut siihen vaikutteita animesta. Mulla ei ole tapana keksiä tietoja itse toisin kuin eräillä.

Tarantinon kommentista huolimatta se näyttää animelta ja siksi sitä yleisesti kutsutaan. Eikä se ole meikäläisen keksintö.

• n19
        ...© kirjoitti:

Tarantinon kommentista huolimatta se näyttää animelta ja siksi sitä yleisesti kutsutaan. Eikä se ole meikäläisen keksintö.

Ei sitä kyllä animeksi tunnista, jos tietää mitä anime on. mä en pitäisi sitä animena, vaikka tarantino niin väittäisi. Missä päin maailmaa sitä pidetään animena? Jossain peräkylässä, jossa sarjistietous jää aku ankkaan? =)

• ...©
        n19 kirjoitti:

Ei sitä kyllä animeksi tunnista, jos tietää mitä anime on. mä en pitäisi sitä animena, vaikka tarantino niin väittäisi. Missä päin maailmaa sitä pidetään animena? Jossain peräkylässä, jossa sarjistietous jää aku ankkaan? =)

Niin, animeharrastaja ei tunnista, tai ei tunnusta...

Maailma on täynnä ihmisiä jotka pitävät sitä animena, monen lähteen mukaan myös Tarantino ja Production I.G lukeutuvat näihin.

Siitä vaan Goooooglettamaan niin karmea totuus paljastuu ;>

• n19
        ...© kirjoitti:

Niin, animeharrastaja ei tunnista, tai ei tunnusta...

Maailma on täynnä ihmisiä jotka pitävät sitä animena, monen lähteen mukaan myös Tarantino ja Production I.G lukeutuvat näihin.

Siitä vaan Goooooglettamaan niin karmea totuus paljastuu ;>

Jos näin on niin sitten aiheesta liikkuu montaa tietoa, mitä en epäile yhtään. Jotkut ovat tulkinneet Tarantinon sanoman "ottanut vaikutteita" siten että Tarantino sanoisi kyseessä olevan animea. Voi myös olla, että he itsekin kutsuvat sitä joissain lähteissä animeksi. Vaikka olen asiaa hakukoneilla tutkiskellut, en itse ole kyllä löytänyt sitä tuolla lailla ilmaistuna, eikä kukaan muukaan koskaan ole sitä animeksi ennen sinua sanonut paitsi joku ilmaisjakelulehden toimittaja, jolla oli elokuvasta muutenkin tosi outo käsitys. Väitti juonessa olevan jotain mitä siinä ei ollut (ei ollut edes jaksanut katsoa loppuun). Oli asia niin tai näin, niin en jaksa kinastella, oli se sitten animea tai ei- mitä se siis minun mielestäni ei ole xD

• ...©
        n19 kirjoitti:

Jos näin on niin sitten aiheesta liikkuu montaa tietoa, mitä en epäile yhtään. Jotkut ovat tulkinneet Tarantinon sanoman "ottanut vaikutteita" siten että Tarantino sanoisi kyseessä olevan animea. Voi myös olla, että he itsekin kutsuvat sitä joissain lähteissä animeksi. Vaikka olen asiaa hakukoneilla tutkiskellut, en itse ole kyllä löytänyt sitä tuolla lailla ilmaistuna, eikä kukaan muukaan koskaan ole sitä animeksi ennen sinua sanonut paitsi joku ilmaisjakelulehden toimittaja, jolla oli elokuvasta muutenkin tosi outo käsitys. Väitti juonessa olevan jotain mitä siinä ei ollut (ei ollut edes jaksanut katsoa loppuun). Oli asia niin tai näin, niin en jaksa kinastella, oli se sitten animea tai ei- mitä se siis minun mielestäni ei ole xD

Asia ei ole minulle mitenkään tärkeä, mutta ihan piruuttani väänsin asiasta kättä, kun se tuntuu olevan sinulle herkkä aihe. ;)

Koko Kill Bill on mielestäni eri tyylilajien sekasikiö, ja anime on mielestäni yksi näistä selkeästi havaittavista tyylilajeista.

Loppukaneettina heitän vielä pari linkkiä, joista löytyy myös pari Tarantinon mielenkiintoista kommenttia asiasta, jotka jokainen voi tulkita miten haluaa. Tai mieluummin katsoa itse leffan ja päättää itse mitä mieltä asiasta on.

http://www.productionig.com/English/96/~/Kill Bill/
        http://www.cgnetworks.com/story_custom.php?story_id=1824
        http://www.ugo.com/channels/filmtv/features/killbill/quentintarantino.asp
        http://japattack.com/japattack/film/tarantino.html

• n19
        ...© kirjoitti:

Asia ei ole minulle mitenkään tärkeä, mutta ihan piruuttani väänsin asiasta kättä, kun se tuntuu olevan sinulle herkkä aihe. ;)

Koko Kill Bill on mielestäni eri tyylilajien sekasikiö, ja anime on mielestäni yksi näistä selkeästi havaittavista tyylilajeista.

Loppukaneettina heitän vielä pari linkkiä, joista löytyy myös pari Tarantinon mielenkiintoista kommenttia asiasta, jotka jokainen voi tulkita miten haluaa. Tai mieluummin katsoa itse leffan ja päättää itse mitä mieltä asiasta on.

http://www.productionig.com/English/96/~/Kill Bill/
        http://www.cgnetworks.com/story_custom.php?story_id=1824
        http://www.ugo.com/channels/filmtv/features/killbill/quentintarantino.asp
        http://japattack.com/japattack/film/tarantino.html

Itse asiassa asia ei ole minulle tärkeä. Mä vaan en yleensä jaksa kinata yhtään mistään, ainakaan ns. tosi elämässä. Vaihtelu virkistää. Linkit joka tapauksessa kivat. Kiitos kädenväännöstä ja hyvää kesää sinulle =)

• Huomauttaja

Olihan se veren tulo pääpiirteissään Tarantinon mustaa huumoria,mutta kyllä tossa tilanteessa oikeastikin veri tulisi hirveällä paineella.

• ...©

Tuleehan sitä verta hetkellisesti kovalla paineella jos yksi päävaltimoista katkaistaan (ja paine tietysti laskee jos verta vuotaa useammasta kohdasta), mutta ei noissa kohtauksissa kyllä realismia haettu. Realismia on tuosta leffasta vaikea löytää.

• n19

Miksi menitte katsomaan jos ette tykänneet? Tai siis eihän sitä voi tietää onko leffa hyvä, mutta silti. Kuten jo aiemmin sanoin, en mäkään katso romanttisia komedioita kun ei niillä ole mulle mitään tarjottavaa.
      Musta on myös aika naurettavaa puhua juonesta, jos on katsonut leffasta vain puolet. Kill Bill on edelleenkin yksi elokuva, mutta liian pitkä teatteriesitykseen. Ja meneekö joku katsomaan leffaa arvostelun takia? Arvostelun on kirjoittanut yksi ihminen eli se on vain yhden ihmisen mielipide.

• Kill me

Katsoin sen koska se oli minulla lainassa henkilöltä joka kehui elokuvaa hyväksi (ilmeisesti hän oli Kill Billin kohdeyleisöä). Pidän elokuvien katsomisesta ja makuni on todella laaja, mutta yksinkertaisesti Kill Bill ei uponnut muhun, sillä missään vaiheessa en nauranut (Pussywagon, "hehheh", ja 500 litraa verta kaikkialla (tuli mieleen huono kauhuelokuva; Halloween, Perjantai 13 ym.), tosiaan, kuinkakohan paljon "verta/maalia" tms. kului kuvauksissa(?)
        Noh, onneksi kukaan ei pakota minua katsomaan sitä uudestaan.

• Pöh
        Kill me kirjoitti:

Katsoin sen koska se oli minulla lainassa henkilöltä joka kehui elokuvaa hyväksi (ilmeisesti hän oli Kill Billin kohdeyleisöä). Pidän elokuvien katsomisesta ja makuni on todella laaja, mutta yksinkertaisesti Kill Bill ei uponnut muhun, sillä missään vaiheessa en nauranut (Pussywagon, "hehheh", ja 500 litraa verta kaikkialla (tuli mieleen huono kauhuelokuva; Halloween, Perjantai 13 ym.), tosiaan, kuinkakohan paljon "verta/maalia" tms. kului kuvauksissa(?)
        Noh, onneksi kukaan ei pakota minua katsomaan sitä uudestaan.

Haista paska, senkin elokuvakulttuurin vihollinen.

• .........
        Pöh kirjoitti:

Haista paska, senkin elokuvakulttuurin vihollinen.

en tiedä miten te jaksatte kinastella koko ajan samasta paskasta. kaikilla ihmisilla on oma makunsa ja niistä on turha kiistellä. jos ei välttämättä halua synnyttää turhia riitoja.

• Compositáe

Satuinpa katsomaan -juuri tänään- kyseisen Kill Bill vol 1. Pakko katsoa Kill Bill 2 myös. Kiitos ystävälle joka sen minulle lainasi ja kehui sitä! Muutaman päivän video lojui pöydälläni ja epäilin josko sitä edes tulen katsomaan. Ystävä pyysi videoa jo takaisin ja kiertoon, joten oli pakko tämä puhuttu elokuva sitten katsoa ja enpä kadu, että sen viimein katsoin.

Olin yllättynyt itseeni, koska tykästyin leffaan, jotkut taistelukohtaukset jopa naurattivat! Voisin olettaa, että veri todella suihkuaisi oikeastikin jos nopealla sivalluksella katkaistaisiin kauloja, raajoja? Ehkei aivan noin 'kuvauksellisessa' määrin mutta kuitenkin veri roiskuisi. Monet kohtaukset olivat kauniita!? Tappaminen oli runollista balettia! Etenkin lumisessa puutarhassa tapahtunut taistelukohtaus oli kaunis, punainen veri viiru lumessa, tanssivat tappajan askeleet ja monia muita hienoja kuvauksia. Animet oli ehdottoman loistava valinta elokuvaan, samoin mustavalkoiset kohtaukset, epäilin videoiteni rikkoutuneen! Minusta taisi tulla Tarantino-fani! Musiikki oli todella upeaa, piste kaiken päälle, tuli jotenkin epätodellinen olo, ihan skitsoinen! Kuuntelin jopa elokuvan loppuun siis kaikkine lopputeksteineen ja se on todella harvinaista! Minä pidin elokuvasta, pidänkö siis väkivallasta? Enpä olisi uskonut pitäväni väkivallasta, jopa nauravani sille.

Lisäksi naisenergia oli vaikuttavaa, upea naisbändi, naisbossit, tahdonvoimaa uskomattomiin tekoihin kun viha antaa voimaa! Kysymys ja vastauskin kuinka ihmisestä kehittyy kova, kylmäverinen kostaja, tappaja? Niin ja kaunis, pikkutyttömäinen ulkonäkö on oikeastikin pettävää, kun kokee kovia voi saada voimaa uskomattomiin voimanponnistuksiin hentoinenkin nainen! Hieno runollinen väkivallan kuvaus!

Naamioarmeijan liioiteltu määrä oli miinuksena, tosin katsoin leffan pätkinä. Täytyy katsoa se vielä uusiksi joskus!

• mystery-86

Tarantino on tehnyt sen itselleen ja niille jotka kunnioittavat vanhoja leffoja.Herra tiesi että KillBill 1 ja 2 saavat ristiriitaisen vastaan oton,siinä yksi syy miksi hän teki ne.Tarkoitus herättää keskusteluja.Lisää myöhemmin.

• Beatrix

molemmat leffat nähtyäni musta tuli melkein fani. Luulin ensin,etten tykkäis kun on niin paljon väkivaltaa ja muuta,mut yllätyin erittäin positiivisesti,ja jopa nää veren suihkuamiset nauratti,niin kuin kai kuuluikin.Eniten kuitenkin ihastuin näihin Mahtaviin taistelu-kohtauksiin,miekkailuun ja kaikkeen muuhunkin mitä näissä leffoissa oli.Petyin kyllä vähän kakkosen lopussa,ja ykkös-osa oli mielestäni parempi.Musiikki elokuvissa oli aivan täydellisen upeaa,sellaista joka jää päähän pitkäksi aikaa soimaan,mahtava elokuva,Mutta ihan hyvä ettei tätä Sydämen räjäyttävää tekniikkaa ole oikeasti olemassa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2816
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      434
      2383
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      23
      2322
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      19
      2143
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1796
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1752
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1285
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      3
      1187
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1079
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe