Miten luominen alkoi

Tietoa sokeille

Jumala alkoi luoda ainetta jo 6 2/3 vrk:tta mittaista ajanjaksoa ennen Sanan luomista eli aineen luominen alkoi jo ennen kuin Jumala siitti Pyhän Hengen voimalla Sanan eli Jeesuksen. Jumala siitti 4 vrk:tta mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan siittämisestä Pyhän Hengen Voimalla Pyhän Hengen joka sai myöhemmin 2 ja 3 luomispäivän aikana toisen nimensä Gabriel. Kummatkin, Sana ja Pyhä Henki luotiin alussa jumaliksi jotka olivat ohjaamassa luomisvoimia myöhemmin. 6:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Pyhän Hengen eli Gabrielin sikiämisestä Jumala loi maan ja se asettui paikoilleen avaruudessa. Ensimmäinen luomispäivä oli pituudeltaan 270:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan Voimalla (Pyhän Hengen) joka oli hänessä, niin että maa laajeni. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni). Kolmas luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Neljäs luomispäivä oli pituudeltaan 274:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Viides luomispäivä oli pituudeltaan 273:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Kuudes luomispäivä oli pituudeltaan 268:n vuorokauden mittainen ajanjakso. 160 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli Uriel, sama joka karkoitti Aadamin ja Eevan paratiisista. 149 vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua olemassaoloon tuli enkeli Jofiel eli Jophiel (Creative Power), joka syntyi myöhemmin Daniel-nimisenä Raamatun Danielin kirjan päähenkilönä ja sitä myöhemmin Jeesuksen opetuslapsi Johanneksena. Jofiel syntyi myöhemmin vuonna 1808 jaa. Englannissa nimellä John Taylor, joka toimi mm Mormonikirkon presidenttinä. Zotiel joka mormonin kirjassa mainitaan enkeli Moronina, tuli olemassaoloon vuorokautta ennen kuudennen luomiskauden loppua (vähän 142 vuorokauden jälkeen ennen kuudennen luomiskauden loppua) olemassaoloon tuli persoona (mies), Chamuel (hän ei ollut enkeli vaikka joissakin lähteissä niin annetaan ymmärtää), ihmiskunnan esi-isä taivaassa. Chamuel tunnetaan myöhemmin Raamatussa Saulus Tarsolaisena eli apostoli Paavalina. Apostoli Paavali eli myös uudella mantereella nimellä Mormon

12

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käy kuin

      luomisen työ puhtaissa liinavaatteissa

    • Voi, voi!

      Oletpa sokea.

    • Noinhan sen täytyi mennä.

    • lyhyesti

      Evoluutio on se avainsana.

      • Oho oho

        yksi apinan jälkeläinenkin


    • Tiedoksesi

      Evoluutio ei tarkoita, että olisit apinan jälkeläinen, vaan sitä että sinulla ja apinoilla on yhteiset esi-isät.

    • Alussa Jumala loi taivaan ja maan. [1. Moos. 14:19; Ps. 121:2, Ps. 146:6; Hepr. 11:3]
      Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä.
      Jumala sanoi: "Tulkoon valo!" Ja valo tuli.

    • Huh, huh!

      Siis syntyikö aurinko vasta maapallon jälkeen?

      Jos noin oli, kyseessä on tieteellinen sensaatio, joka vaatii melkoiset todisteet! Kaipa annat ne seuraavaksi?

    • Jahas Gabriel on taas vapaana...
      Asialla ei mitään tekemistä mormonismin kanssa.

    • 1995

      Kiinnostaako tällä palstalla ketään asian tarkastelu useammasta näkökulmasta?
      Onko kukaan lukenut Tuomas Akvinolaisen Summa Theologiaesta hänen yhteenkokoamaansa tietoa Luomisesta? Tämä keskiajalla elänyt vihmerä teologi kokoaa vaikuttavasti useiden eri filosofisten koulukuntien ajatuksia yhteen, tarkastelee niitä kriittisesti ja antaa vastauksensa kristillisen uskon valossa.

      Suosittelen lämpimästi, ihan jo kultturihistorialliselta kannalta.

      Netissä englanniksi mm. täällä
      http://www.newadvent.org/summa/1044.htm

    • Tietoa sokeille

      Eikä mormonismilla ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

      • ykkösasia

        Ja se on hyvä sanoa ensimmäisenä asiana: 'mormonismilla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa'.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe