mielialalääkkeen lopetus

Moi! Lopetin mielialalääkkeen n. 1,5 kk sitten ihan kerrasta. Olin syönyt niitä n. 5 vuotta. Nyt tuntuu siltä että "mikään ei tunnu miltään" eli iloiset asiat eivät aiheuta entistä ilon tunnetta eikä surun asiat entistä kovaa surun tunnetta... Kuuluukohan se siihen vai pitäisköhän kääntyä ihan ammattiauttajan puoleen? onko tästä kellään kokemuksia?
6355
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

lääke oli mikä??

Äänestä

sertralin hexal

Äänestä

Ehkäpä kannattaisi käydä varmistamassa toi asia jonkun ammatti-ihmisen kanssa.

Äänestä

Miksi ihmeessä lopetit Zoloftin/sertralin kerralla?!

Aikoinani sekä nostin annoksen asteittain ja lopetin lääkkeen asteittain, psykiatrin valvonnassa.

ps. Hexal on lääketehdas

Äänestä

Itse syön Sertralinia keskivaikeaan masennukseen ja tällä hetkellä annos on 200 mg päivässä koska mielestäni lääke on melko mieto ja masennukseni taitaa olla nyt vaikeampi kun on ollut kaikenlaista hässäkkää.
Välillä yritin jopa lopettaa kun luulin olevani paremmassa kunnossa mutta seuraus oli se, että muutuin totaalisen ilottomaksi ja ärsyyntyneeksi joten olikin ihan hyvä että nostin annosta ja nyt tuntuu olo taas paremmalta. Joten saattaa olla, että sinullakin masennus on palannut eikä olo siitä kohenekaan vaikka aikaa kuluu, tuskin on kysymys enää vieroitusoireistakaan.

Äänestä

kiitos kaikille :) lopetin kerrasta koska annos vain 50 mg/päivä. Yhtäaikaa myös menkat tuossa oli, että en tiedä jos niistäkin johtuisi... Luin myös jostain että voi oireita tulla kun lopettaa, mutta ne voi myös johtua siitä että elimistö vain tottuu uuteen "tilaan" tai jotain sinne päin...? mutta kai sitä on juteltava jonkun kanssa jos fiilikset samoina pysyy ...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kökkelisköö kirjoitti:

Moi! Lopetin mielialalääkkeen n. 1,5 kk sitten ihan kerrasta. Olin syönyt niitä n. 5 vuotta. Nyt tuntuu siltä että "mikään ei tunnu miltään" eli iloiset asiat eivät aiheuta entistä ilon tunnetta eikä surun asiat entistä kovaa surun tunnetta... Kuuluukohan se siihen vai pitäisköhän kääntyä ihan ammattiauttajan puoleen? onko tästä kellään kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu