Kaupunkisillan maauimala

UIMAAN!

Hyvinkäällä asuttu 6v, mutta ikinä ei olla tuolla uimassa käyty... Onko kokemuksia? Itse olen kuullut paikasta oikeastaan pelkkää pahaa, ehkäpä sen takia ei ole tullut käytyä. Mm. että vettä ei koskaan vaihdeta... Kyllä se on aikamoista, jos ei mitenkään puhdisteta, kun normi kesäpäivänä sata lasta kuseksii altaaseen...!?

Sveitsin uimalassa kyllä käyty, se on upea paikka, varsinkin nyt rempan jälkeen... Olisivat toki voineet pistää ulos jonkinlaista vesiliukumäkeä, edes joku pieni lastenaltaaseen...

16

3921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • schwim schwimming

      "Hyvinkäällä on uimarannan lisäksi kesäaikaan yleisessä käytössä Kaupunkisillan uimapaikka, osoitteessa Ahdenkallionkatu 29 a. Sieltä otetaan uimavesinäyte viikoittain uimakauden aikana.
      Lisätietoja:
      •terveystarkastaja, p. 040-8365116"

      Kaupungin nettisivulta lainattu.
      Lisätietoa voit kysäistä tuosta puhelinnumerosta vaikka.

      Takavuosina - ennen remppaa - kävin lapseni kanssa uimassa Uikulla kun se oli lähelläkin.
      Vaikka poika oli herkkäihoinen, ei mitään ihottumia tms. tullut. Heti kyllä laitoin suihkuun kun tultiin kotiin. Kyllähän sitä vettä silloinkin tutkittiin käsittääkseni.

      Suihkuja ei tuolla kai ole, se on suuri puute kyllä.
      Kertokaa, ketkä olette käyneet, onko totta.
      Muuten alue on aika hieno, nurmikkoalue on tosin pienempi kuin ennen, mutta pukuhuoneet ja kioski on hieno juttu.

      Ennen juopot oleskelivat nurmikoilla iltaisin, onkohan tilanne edelleen sama.
      Valvonta päättyy klo 19 kuitenkin.

      Toinen lainaus:
      "Kaupunkisillan maauimala

      Ahdenkallionkatu 29a

      Toiminta-aika 8.6. - 15.8.2010
      p. 0400 487 098

      Kaupunkisillan maauimala tarjoaa uintimahdollisuuden vain kilometrin päässä kaupungin keskustasta. Toiminta-aikana on aluevalvonta päivittäin klo 11.00 - 19.00, p. 0400 487 098 (juhannusaattona klo 11.00 - 15.00 ja juhannuspäivänä klo 12.00 - 19.00)."

      Sveitsin uimalahan on hienoin paikka Hyvinkäällä.
      Nyt (ainakin eilen) toimii se suihkulähdekin, viimein!
      Siitä kiitos liikuntatoimelle.

    • -SunnY-

      Minusta tuo kaupunkisillan uimala on tosi kiva paikka viettää kesäpäiviä niin lasten kanssa kuin aikuisten kesken. Maksuttomuus ja sijainti ovat paikan plussia. Jos haluaa nimenomaan uida, kannattaa ehkä suunnata mieluummin sveitsiin, mutta jos taas haluaa hengailla, ottaa aurinkoa, nauttia eväitä, "lillua" vedessä, silloin suosittelen kaupunkisiltaa.

      Ihania kesäpäiviä kaikille! Kaupunkisillassa nähdään :)

    • Duni--

      Remotin jälkeen varmaan hyvässä kunnossa, ei ole tullut testattua.
      En ole vieläkään päässyt yli siitä kokemuksesta kuutisen vuotta sitten, kun sai repiä jotain pieniä ruskeita iilimatoja varpaiden väleistä uituaan maauimalassa..

    • ..,.

      Kyllä mä ainakin käyn parivuotiaan lapsen kanssa useinkin. Ite en välttämättä uis sen enempää mitä lapsen perässä kävelen johtuu varmaan vaan noista vanhoista mielikuvista. Lapsi tykkää kahlata ja kun on hiekkaa niin pystyy tehä kakkujakin toisin ku sveitsissä.

    • hummerit

      Muuten ihan kiva paikka mutta altaan täyttäminen matonpesuvesillä haittaa vähän tunnelmaa.

      Ymmärrän kyllä että viemäriin kaataminen olisi haaskausta.

    • Ei kuseksija

      Ja monilla on tapana kusta veteen ihan uidessaankin. Minusta sellainen tapa on aivan sikamainen.

    • mitäpä tässä

      Kyllä veden laatua seurataan ja välillä vaihdetaan - välillä on nimittäin lämmintä ja välillä vaihdon jälkeen hyvinkin vilakkaa. En ole huomannut matonpesuvesien valumista altaaseen, nehän ovat kaukana toisistaan - leikkikenttä välissä?!

      Kyllä kannattaa tulla ainakin kokeilemaan. Lapsille mainio peuhupaikka, aikuisille ehkä enemmän kastautumiseen. Eikä häiriöporukkaakaan ole kummemmin näkynyt tai ainakaan kuulunut. Maauimala on nyt ihan eri kuosissa kuin 2000-luvun alussa, jolloin se kieltämättä oli aika heikossa hapessa.

      Jokaisella on tietysti omat kriteerinsä ja tarpeensa - ei siellä välttämättä voi kilometriä kiskaista aamu-uinnilla - mutta matonpesupaikan, polskutteluvesien, pallopaikan ja leikkipaikan yhdistelmä on kiva - lisäksi vielä voimistelutelineitä.

      • Mitäpä tässä taas

        Jaa nyt huomasin että matonpesuvesiä kommentoineella on ilmeisesti tietoa, että altaaseen tulee mattojen huuhteluvesiä? En ole tällaiseen tietoon törmännyt muualla, vaikka olen jutellut remonttia jotenkin seuranneiden ihmisten kanssa. Pitää tarkistaa asia, vähän kummalta nyt kuitenkin kuulostaisi että ainakaan saippuaisia vesiä altaaseen johdettaisiin, johan sen huomaisi laadussa.


    • Eka ja vika kerta

      Onko siellä vielä niitä matoja, joita aikanaan maauimalsta iholle mukaan tarttui?

      • Anonyymi

        Jättisukeltajat syö madot sun muut lierot pois.

        Eräänä syksynä maauimalassa kellui hukkunut pultsari mutta senkin ne ehtivät syödä ennen kuin viranomaiset saapuivat paikalle.


    • nähty itse teossa

      veteen kusijoita kyllä riittää, ei siinä enää madot elä, kusisessa vedessä.

      • Anonyymi

        Ja paskat.


    • Äly hoi!

      Matonpesuvesiä?! Pitää kyllä taas todeta, että eipä tasan jakaudu järjenlahjat elontiellä. Tosin taitaa olla provo, tuskinpa kukaan noin typeriä vakavissaan päästelee. Niin, matonpesupaikan pesuvedet ohjautuvat viemärien kautta jätevedenpuhdistamolle. Ei kai kukaan kuvittele, että pesupaikalle olisi ympäristölupa muuten saatu. Kiireisenä päivänähän paikalla käytetään varmasti satoja litroja mäntysuopaa.

      Uikussa vaihtuu vesi kaiken aikaa, maauimala kun on. Hiekkaperäinen maa imee hiljalleen altaan vettä, ja korvaavaa vettä johdetaan vesijohtoverkostosta. Toki haihtumistakin varsinkin helteisenä päivänä tapahtuu, mutta se on marginaalista maaperään imeytymiseen verrattuna.

      Kuten aiemmissa viesteissä todettu on, terveystarkastajat ottavat vedestä näytteitä. Kuvitteleeko joku, että rapakko olisi käytössä, jos se ei käyttökelpoinen olisi?

    • Anonyymi

      Olin just viimeviikolla uimassa kyseisessä hallissa, ja ei tullut oikeen mitään muuta kuin HUONOJA kokemuksia.
      Sain uimalasta todella kipeän, ja pahimman mahdollisen korvakäytävätuehduksen… On ollut viimeinen viikko ihan täyttä p*skaa kivun vuoksi. En edes pysty syömään muuta kuin sosekeittoa, leuan liikuttaminen tuottaa kipua..
      Jo ennen altaaseen menoa ajattelin että ihan p*skasta vettä sillä suunilleen linnunkakat hengailivat veden pinnalla.
      En enää IKINÄ mene kyseiseen uimahalliin uimaan. Itse olen pitkään ollut uimari, enkä ikinä mitään tällaista ole kohdannut.

      • Anonyymi

        No huh. Onpa karmee kokemus sulla. Tzemppiä.


      • Anonyymi

        Ei pidä sekoittaa Uikkua ja uimahallia keskenään.
        Uikulla pulikoitu jo 60 luvulla, siinä kun nurkilla asuttiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe