Hyvä vaan jos tulee lama ja valtioiden velkahanat menevät kiinni.
Tällä hetkellä ilmassa on suorastaan kiristysmäinen tunnelma, kun markkinat koettelevat maiden kestävyyttä.
Kyllä tyhmempikin tajuaa, ettei loputtomiin voida elää velaksi, niinkuin valtiot nyt yrittävät tehdä.
On selvää, ettei talouskasvu voi jatkua ikuisesti. Ovathan maapallomme resurssitikin hyvin rajalliset ja monilta osin loppumassa. Aina ei voida kasvattaa ja kasvattaa kulutusta. Luonnonvarojen vähyyden takia ei edes pitäisi tavoitella talouskasvua vaan talouden supistamista. Lama on hieno konkreettinen muistutus siitä, miten pahasti elämme maapallon kantokyvyn ja varojemme yli.
Minä toivotan laman tervetulleeksi, se on hieno tilaisuus oppia jotain uutta.
Hyvä vaan jos tulee lama
1
<50
Vastaukset
- Pessimisti??
Samaa mieltä olen, ettei talouskasvu voi jatkua ikuisesti. Yksinkertaisesti pitäisi
kulutusta vähentää. Me maapallolla tallustelijat ollaan niin pirun ahneita, tai suurin osa tästä paskalajista on. Pentti Linkolan mielestä ihminen voisi elää
pienessä maakuopassa ja tuloja ei tarvitsisi kuin vanhassa rahassa 2000 mk
nettotulona. Se oli tuolloin Linkolan esittäessään mielipiteitään,
työttömyyspäiväraha nettona eli noin 337 euroa/kk.
Tietysti elinkustannukset ovat siitä jonkinverran kasvaneet.
Toisaalta en oikein ymmärrä Linkolan hinkua pidentää maapallon ikää ja ihmisten täällä oloa. Itse en ole lapsia halunnut näin synkkään paikkaan, enkä tiedä onko Linkolalla lapsia. Jos niitä jollakin on, niin vastuu täytyy kantaa tulevaisuudesta. Pentin mielipiteissä on paljon järkeäkin, ja taitaa itse elää oppiensa mukaisesti. En kuitenkaan hyväksy hänen ' myrkytysteoriaansa' , telkkarissa hän kerran mainitsi, että maapallon suurten kaupunkien vesijohtovesi olisi hyvä sotkea jollain tehokkaasti tappavalla myrkyllä, jolloin väkiluku rajoittuisi edes vähän. Vaikka kaikki tehtaat lopetettaisiin kokonaan on myöhäistä estää lopun eli tuhon melko pikaista tulemista hänen mukaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944293Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10969
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780