Väite siitä että entiset Jt:t olisivat voittopuolisesti ateisteja, esitetään usein ja miltei yhtä usein väitteen kylkiäisenä Vs-sivuston käyttäjät rankataan samaan kategoriaan. Ei voida sanoa etteikö uskonnottomuus olisi usean entisen Jt:n näkökulma, mutta on perusteetonta väittää että Vs-sivustolla uskonnottomuus olisi jotenkin yliedustettuna.
Aika fifty-fifty menee, vai mitä.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=409
Ovatko entiset Jt:t ateisteja/uskonnottomia?
6
88
Vastaukset
- - helel -
Aika hyvin ovat miespuoliset jumaluudet menneet jakeluun kansalle, kun kukaan ei usko naispuoliseen jumaluuteen.
Mutta muuten foorumilla keskustelu on pakkoateistista tai sitä pyritään ohjaamaan muuten uskonnollisesti.
Kuinka moni noista ei-ateisteista on osallistunut aktiivisesti keskusteluun ja tuntenut voivansa keskustella uskon asioista puolesta ja vastaan, raamatun ja raamatun ulkopuolisten kirjoitusten, historian ja kritiikin valossa?
ILMAN että joku on kohta rynnistänyt kertomaan mitä kannattaa uskoa ja mitä ei tyyliin "toivottavasti asia tuli kerralla selväksi".
Mutta varmasti foorumi tekee parhaansa ottaen huomioon sen vapaaehtois- ja yksityispohjan. Onnistuen siinä paremmin ja huonommin. - uskonnoton uskova
Minä ex Jt:a uskon aika samalla tavalla kun Jehovan todistajat. Mutta pidän täysin turhana asiana esim vuosiluvun 1914 profetaalisen "totuuden" itsepintaista opettamista. Ihminenkin huomaa meidän elävän lopunaikaa. Verihoito oppi pitäis kokonaan olla omantunnon asia fraktioineen jne... Mitkään uskonnot, uskonnolliset johtajat, järjestöt, lahkot... ei minua sido enää enkä sellaisiin luota. Niissä olevien pappien/vanhinten epätäydellisyys ja mielivalta vie Jumalaan uskomisesta kokonaan ilon. Uskon täysin siihen että Jumala hyväksyy minut tällaisena syntisenä, katuvana ja epätäydellisenä maan tomusta tehdystä ihmisenä. Sitä varten Jeesuskin uhrattiin.
- Miksi uskoa?
Miksi uskoa johonkin vartiotornin jälkeen? Samaa paskaa on tarjolla eri paketissa yllin kyllin. Ei kiinnosta.
- amen sille
Kuollut on saanut syntinsä anteeksi eikä häntä rangaista ylösnousemuksella
- uskonnoton uskova
Vaan kukapa meistä synnitön olisi?
Joh. 11:25,26
Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?" - paha ketju
tää ketju pitää poistaa koska siinä puhutaan jehovasta
eikä sillä ole mitään tekemistä palstan aiheen
"keskustellaan jehovantodistajuudesta" kanssa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2344002Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411471
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770