Auton myynti helpompaa autonvälittäjän kautta

suosittelen!

Myin autoni yksityisen toiminimen kautta tuttavani suosituksesta. Toiminta on ilmeisesti aika uutta koko maassa, mutta kävipäs se helposti!
Autonvälittäjä otti koko homman hoitaakseen, fiksasi autoni myyntikuntoon, otti myyntikuvat, teki ilmoitukset ja markkinoi autoani eri foorumeissa. Kaupatkin hoiti ammattitaidolla, eikä minun tarvinnut tehdä muuta kuin allekirjoitella papereita. Maksoin kauppasummasta pienen palkkion välittäjälle, eikä se haitannut yhtään, sillä olin yrittänyt itse myydä autoani jo lähes vuoden siinä onnistumatta. Välittäjä onnistui tässä parissa viikossa! Välittäjä etsi vielä minulle sopivan uuden auton ja nyt ajelen uudella Audillani tyytyväisenä:) Mahtavaa palvelua, kattaa ilmeisesti ainakin Pohjois-Suomen alueen. En enää koskaan vie autoani vaihdossa autoliikkeeseen, vaan aion jatkossakin käyttää tätä palvelua!

38

4480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljonko maksoit

Siis joku jobbari myi? Uusi nimi tosiaan palvelulle.

• Jobbari = rikollinen

Jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö. Jobbarilla ei ole koskaan Y-tunnusta, eikä näin ollen myöskään minkäänlaista yritystä/liikettä.

• waaker
        Jobbari = rikollinen kirjoitti:

Jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö. Jobbarilla ei ole koskaan Y-tunnusta, eikä näin ollen myöskään minkäänlaista yritystä/liikettä.

Herääppä kaveri tähän päivään?? Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin yleisillä foorumeilla kirjoittelee ilman perusteluja moista. Suomessa on satoja ns. jobbariliikkeitä joilla on VIRALLINEN Y- TUNNUS JNE. Käyppä tsekkaamassa ytj:n sivuilta haluamiasi liikeitä ja ylläty positiivisesti!

• Nettiauto tietää
        waaker kirjoitti:

Herääppä kaveri tähän päivään?? Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin yleisillä foorumeilla kirjoittelee ilman perusteluja moista. Suomessa on satoja ns. jobbariliikkeitä joilla on VIRALLINEN Y- TUNNUS JNE. Käyppä tsekkaamassa ytj:n sivuilta haluamiasi liikeitä ja ylläty positiivisesti!

Jobbari on aina pimeää kauppaa tekevä yksityishenkilö, joka siis jättää myyntivoittojen verot maksamatta. Lain mukaan kaikista tuloista pitää maksaa verot. Jobbarilla ei ole Y-tunnusta eikä minkäänlaista liikettä.

Nettiautossa autojen myyjät on jaoteltu seuraaviin kategorioihin:

1.
        "Vähiten ostoturvaa tarjoavat valheellisesti tavallisina yksityisinä myyjinä esiintyvät myyjät eli JOBBARIT. Jobbarille on tyypillistä, että hän ei suostu maksamaan ilmoittelusta mitään, ei maksa myyntivoiton veroa, eikä takuulla suostu minkäänlaisiin jälkivaatimuksiin saatuaan rahat myymästään autosta."

2.
        "Seuraavaksi turvattomimman ryhmän muodostavat oikeasti YKSITYISET MYYJÄT, joilta saa vähän tai ei minkäänlaista ostoturvaa myytäviin kohteisiin."

3.
        "PIENKAUPPIAS on autokauppaa aloitteleva tai muusta syystä sivutointa pyörittävä myyjä, jolla on yleensä toiminimi, avoin yhtiö tai kommandiittiyhtiö."

4.
        "VAIHTOAUTOLIIKE on lähes aina yrittäjävetoinen täyden palvelun autoliike, jolla on kiinteä kauppapaikka ja osoite jossa autot ovat nähtävillä."

5.
        MERKKILIIKE

• Läpinäkyvä mainos

Alotusviestin tarina on välittäjän itsensä keksimä. Kohta välittäjä kertoo täällä omat tietonsa, ja tietysti taas "tyytyväisenä asiakkaana" esiintyen.

• ap.

Välittäjällä on Y-tunnus olemassa, joten voitte käydä katsomassa YTJ:stä. Olen nainen, enkä tiedä autoista juuri mitään, mutta palvelu oli hyvää ja sain auton kaupaksi hyvään hintaan (myös tuttavani mielestä, joka on autokauppias). Eiköhän sitä hyvää palvelua voi "mainostaa" muutkin kuin palveluntuottajat itse. Toivon tämän hyvän ja tehokkaan palvelun myös jatkuvan, joten sillä kirjoittelen tänne palstalle! Maksoin välittäjälle 600e autonvälityksestä, välityshinta määräytyy auton arvon mukaan. Autostani sain hieman yli 20000e. Yritys on nimeltään T:mi Pohjois-Suomen autovaihto.

• Sieltähän se tuli

Piilomainokset voi toteuttaa myös tyylikkäästi. Tuo piilomainos on tökeröimmästä päästä, mitä täällä on nähty. Meneekö teillä tosiaan noin huonosti?

• kaivelehan kuoppias

Mielestäni on tökeröä mollata toisten kirjoituksia, kuten tämä edellinen kirjoittaja tekee. Taitaa itselläs mennä huonosti kun olet noin negatiivinen ihminen! Toivon, että huomaat vielä joku kaunis päivä, ettei tuollaisella asenteella saavuteta tässä elämässä mitään!

• ed9392039993939939

Selvä tökerö mainoshan tuo avausviesti on, mutta ainakin Y-tunnus näyttää löytyvän. 2413123-2 ja http://www.ytj.fi/yrityshaku.aspx tuottaa tulokseksi

Toiminimi T:mi Pohjois-Suomen AutoVaihto
      06.07.2011
      Patentti- ja rekisterihallitus
      Yritysmuoto Yksityinen elinkeinonharjoittaja Patentti- ja rekisterihallitus
      Kotipaikka OULUNSALO 06.07.2011 Patentti- ja rekisterihallitus
      Yrityksen kieli Suomi 09.06.2011 Verohallinto
      Päätoimiala Henkilöautojen ja kevyiden moottoriajoneuvojen vähittäiskauppa (45112) 01.07.2011 Verohallinto
      Postiosoite Puistolantie 2 D 1
      90470 VARJAKKA
      09.06.2011 Yhteinen
      Käyntiosoite Puistolantie 2 D 1
      90470 VARJAKKA
      09.06.2011 Yhteinen
      Sähköposti 10.06.2011 Yhteinen
      Matkapuhelin 0465893749 09.06.2011 Yhteinen

Joten jobbarista ei kait ole kyse, koska "jobbarilla ei koskaan ole Y-tunnusta".

Ihan laillista pisneestähän tuo on ihmisten autojen meklarointi, joten turha tuosta on herneitä vedellä.

• sldkdkgsgh

Jos ei osaa tehdä ilmotusta nettiin tai ottaa valokuvia, niin kyllähän tälläinen palvelu on tarpeeseen

• vvolvo

No ainakin tarvitsee vähemmän tuhlata omaa aikaa renkaanpotkijoihin ja idioottimaisiin vaihtoehdotuksiin.

• JKF-avoin tapaus

Jos se autovälittäjä oli niin hyvä, miksi et kerro meille kuka se oli?

MInä taidan tietää, kuka se on.

• rsgioerhngj

Tuollahan se on yllä kerrottukin.

Oletko lukutaidoton vaiko vain kännissä?

• Mihin katosi?

Oho?!
      Eilen vielä kyseinen liike oli olemassa, nyt se katosi nettiautosta... näin lyhytkö oli tuon suositellun "autonvälittäjän" ura?

Vai onko kaikki tuotteet (eilen oli yksi auto myynnissä/välitettävänä) jo välitetty eteenpäin?

• Autoansa myyvä

Kyllä firmaa hoitaa ihan rehellinen kaveri, ei mikään jobbari.
      Ainakin minä luotan kaverin ammattitaitoon. On mukava kun ei itse tarvitse vastata puheluihin mitä autonostajat soittelevat joskus jopa uteliaisuuttaan. Ja palkkio on todellakin pieni siitä vaivannäöstä mitä hän tekee. Suosittelen muillekin tätä firmaa, ette pety! Toiminta on siis aivan rehellistä ja laillista.

• auto omaksi

Työtään hän tekee niin kuin muutkin työntekijät, rehellisesti ja ammattitaidolla!

• stinky stinks

Ketjun aloittajalla on oikein hyvä autokauppiaskaverikin mutta homman antaa uudelle tuntemattomalle tyypille. Firma on perustettu 6.7.
      http://www.taloussanomat.fi/yritykset/uudet/uusi-200275/

Ja jo 5 päivää myöhemmin on auto puunattu, ilmoiteteltu, löydetty ostaja ja myyty.
      Aikalailla haisee tämä ketju.

• rtgt4e

? No on varmaan. No on sunkin auton myymisessä jokin perseellä JOS VUODEN
      myy autoaan, perintörahoillako sen olet hankkinut, pää tuskin riittää
      rahan tekemiseen jos vuoden myy autoaan.

• 60 v.

Autovälittäjä kuten asuntovälittäjäkin, mitä eroa heidän työllään on? Kumpikin tekevät rehellistä työtä ja molemmilla on rehellistä toimintaa. Luottavathan ihmiset asuntovälittäjään niin samoin minä ainakin luotan autovälittäjään! Ajatteleppa ite!

• ihmettelen?

Miten se "autonvälittäjä" onnistui myymään autosi parissa viikossa? Viestisi on kirjoitettu 11.7.2011 ja "autonvälittäjän" yritys on rekisteröity 6.7.2011? Siinä kun on myyntiaikaa vain viisi (5) vuorokautta.Toivottavasti autosi kilometrimittari ei käynyt samaa tahtia kuin kalenterisi.

Oliko "autonvälittäjäsi" saama kauppahinta miten lähellä sitä lähes vuoden pyytämääsi hintaa? Jos ei ollut lähellä, niin ei tullut mieleen laskea pyyntihintaa. Jos oli lähellä, niin oletko harkinnut hakeutua holhoukseen?

Miten muuten se "autonvälittäjäsi" toiminta eroaa autoliikkeistä? Olisithan voinut mennä ihan oikeaan autoliikkeeseen, jättää sen sen vanhan autosi sinne ja ajella sieltä uudella Audillasi tyytyväisenä. Se autoliike hoitaa ihan samat hommat samalla lailla palkkiota vastaan. Lisäksi, jos se ostamasi auto ei ole uusi vaan käytetty, niin siihen pätee virhevastuu, yksityiseltä ostettuun - tai välitettyyn - ei päde.

• näillä mennään

niinpä, välittäjä jobbari ottaa kivan siivun välistä. Ihanan kallista ja helppoa.

• älykäs

Jobbari on jobbari mutta virallisesti rekisteröity firma ei ole mikään jobbari, vaan ihan rehellinen ja asiantunteva välittäjä kuten asuntovälittäjäkin eli on siis rinnastettavissa tosiaankin asuntovälittäjään. Rehellisellä pelillä ja ihmeen älykäs keksintö tuollainen vielä onkin, ei taida Suomessa olla toista tällaista firmaa, hyvä idea!

• naesihminen

Hyvä idea tosiaankin, eipä tarvitse enää itse tuskailla, että miten sitä ilmottelisi autosta josta haluaa päästä eroon, ei kun vain antaa ammatti-ihmisen myytäväksi ja sillä asia hoituu, suosittelen minäkin. Varmaan firma lähtee pyörimään kun se tulee tunnetuksi ihmisille ja huomaavat miten näppärästi myynti toimii.

• itsemyyvä+++++

" suosittelen! 11.7.2011 10:30 "

aloittaja, et kertonut mitään numero tai faktatietoa,
      vaikea arvioida todellinen kannattavuus,
      ainakin vaikeat, vialliset omat autot kannattaa antaa välittäjille.

Nykyään ihmiset ovat vain yhden ammatin omaavia,
      ostaahan moni jopa siivouksia ja pihanhoitoa, auton vaihto/myynti on paljon hankalampaa kuin em.

mutta jos kaupantekoasi miettii, maksoit fiksauksesta, välittämisestä, uuden auton etsinnästä, sekä uuden auton hinnan ja välityspalkiot,
      ei se varmaan mikää erityisen ilmainen juttu ole,
      JA tarvitsi se välittäjä tuntipalkan, työlleen.

Tuollainen voi olla kannattavaa, jos vastapainoksi voi tehdä omia hommia joista tulee jatkuvasti rahaa.

Ei itse autonsa tai asuntonsa useinkaan tuntipalkoille pääse,
      koska ostajia on vain 1-10 % siitä kun liikkeessä ja varsinkin asunnon ostajat muistavat aina mainita että kun itse myyt on ilmaista ja vaativat se edun itselleen.

Minäkin näin eläkeläisenä yritän myydä itse, kun on aikaa ja auton numerotiedot, faktatiedot ovat arvokkaita,
      1. omistaja, alle 100 000 km ajettu ja myynnillä todella pätevä syy, joka on helppo todistaa.
      Ja edellisen auton myimme 18v iässä ja seuraava 2. omistaja piti sitä 22v ikään ja edelleen omistaa sen, mutta ei ole katsastanut määräajassa.

Vain 3 välitäjää on soittanut ja valmiita maksamaa 2800-3000 e kun pyydän lähes 5000 e, kahdessa viikossa ei yhtään oikeaa ostajaa

Alkuun palatessa, sinulla kyllä olisi ollut suorempikin tie,
      >kun vaihdoit

• pappa vaan

ethän sinä myynyt autoa, vaan vaihdoit,

onpa ollut fiksu välittäjä kun on osannut sinua rahastaa,
      noin monimutkaisesti, kahteen kertaan.

paljon paremman lopputulokseen olisit päässyt
      kun olisit kertonut minkälainen autosi on
      sekä
      minkälaiset on toiveet uudesta autostasi,
      sähköpostilla
      5-10 vaihtoautoliikkeeseen.

olisit saanut useita mielipiteitä,
      nyt sain yksipuolisen yhden henkilön mielipiteen.

niin meillä on menetelty ja on vaivatonta.

• samara vuoan

Minä en kyllä rupea ite tuota Samaroa kauppoamaan ja sitä näyttelemään ihan kenelle vuon, ompa hyvä, että on ammattitaetonen myöntimies olemassa,pitääpä ottoa yhteyttä niin peäsen tuosta Samarastani erroon kun lääkäriki otti kortin poes niin en uskalla eneä ajoa joukortilla yhtään metrie
      voevat viijä vielä vaekka linnaan lusimaan niin on parempi vaen myyvä pirssi pois ja ajella taksilla reilusti kotiportailta kaoppaan vuon muorin kansa. Kun vaen saisi tässä aikaseksi niin paljo että ottasin tuonne yhteyttä.

• JuusoMarkit

Hieman naurettavaa huomata että sama "Autonvälittäjä" esiintyy erinimillä täälläkin ja kommentoi kaikkiin mahdollisiin viesteihin muka hieman erillälailla.
      Ainakin tällä mikolla joka y-tunnuksen omaa, ei taida olla ihan nukkumatinkaan kanssa diilit selvillä kun keskellä yötäkin laittelee maileja useampaan otteeseen. Sama silti tekeekö yötyötä vai päivä, mutta miehellä tuntuu olevan aika agressiivinen myyntitapa. Copypastena erään moottoripyörän myyntilauseesta joka ei ainakaan minua houkuttelisi ostamaan yhtään mitään

NYT MENI HERMO!!!! ÄLÄ SOITA JA ÄLÄ TULE KÄYMÄÄN, JOS RAHAT EIVÄT OLE TASKUSSA JA ET OTA PYÖRÄÄ MUKAAN!!!!! RÄKÄNOKAT, RENKAANPOTKIJAT, OSAMAKSUEHDOTTELIJAT JA VIIKKORAHAOSTAJAT PYSYKÄÄ KOTONA!!!!
      HAE VAIKKA VARAOSIKSI!!!
      PYÖRÄ VAIHTUU MIELUITEN EUROIHIN, MUTTA VASTA KATSASTETTU MAX. 250TKM AJETTU N. 1000€ SUOMIAUTOA VOI MYÖS TARJOTA VAIHDOSSA.
      LOPULLINEN JA TIUKKA KÄTEISHINTA ON YLHÄÄLLÄ, ELI HINNASSA EN TULE ENÄÄN EUROAKAAN ALAS.
      TEKSTIVIESTIKYSELYIHIN PUHELIMELLA EN VASTAA.
      TUNTEMATTOMALLA NUMEROLLA SOITTAVILLE EN VASTAA.
      AGRIGAATTEJA, PAKOKAASUNMITTAUSLAITTEITA, KOMPRESSOREJA JA YMSP. ON TURHA TARJOTA VAIHDOSSA.
      JOS ET OLE MOPOA TULOSSA TÄNÄÄN, TAI HUOMENNA HAKEMAAN POIS EUROT TASKUSSA, NIIN ÄLÄ SOITA, ELI VAIHTOEHDOTUKSET TÄNNE, TAI SÄHKÖPOSTIIN
      SÄHKÖPOSTIIN VASTAAN HETI, JOS EN OLE SALILLA, TÖISSÄ, TAI NUKKUMASSA.

• NISSAN NOTE

Kyllä kyseinen yrittäjä hoitaa myyntihommat tosi ammattitaidolla. Minäkin ostin vasta Nissanin häneltä ja kauppa oli tosi reilua! Hän on mukana kaupantekotilaisuudessa ja sehän just herättää luottamusta ostajan taholta. Suosittelen todellakin, yrittäjä on rehellinen ja rehti ja hoitaa hommansa. Kateellisuus taitaa olla yllä mainitulla henkilöllä kun yrittää etsiä kaikkea negatiivista ko. yrityksestä. MINÄ PUHUN KOKEMUKSESTA JA NE OLIVAT TODELLA HYVÄT!

• Rehti mies

JuusoMarkit: Oletpa todella rohkea kun kirjoittelet tuollaista tekstiä. Mitähän Sinulla on kyseistä yrittäjää vastaan, vaiko pelkkä kateus? En uskaltaisi nimettömänäkään kirjoitella tuollaista. Minä olen tehnyt kyseisen yrittäjän kanssa kaupat ja kirjoitan ihan omana itsenäni ja pelkästään positiivista sanottavaa kyseistä firmasta ja sen omistajasta! Tein vasta kaupat yhdestä audista! SUOSITTELEN KYSEISTÄ YRITYSTÄ, TODELLA POSITIIVISTA PALAUTETTA YRITYKSELLE.

• Älä viitsi
        Rehti mies kirjoitti:

JuusoMarkit: Oletpa todella rohkea kun kirjoittelet tuollaista tekstiä. Mitähän Sinulla on kyseistä yrittäjää vastaan, vaiko pelkkä kateus? En uskaltaisi nimettömänäkään kirjoitella tuollaista. Minä olen tehnyt kyseisen yrittäjän kanssa kaupat ja kirjoitan ihan omana itsenäni ja pelkästään positiivista sanottavaa kyseistä firmasta ja sen omistajasta! Tein vasta kaupat yhdestä audista! SUOSITTELEN KYSEISTÄ YRITYSTÄ, TODELLA POSITIIVISTA PALAUTETTA YRITYKSELLE.

Sinua välittäjäpoloista ei kommenttiesi jälkeen usko enää kukaan ja koko itsesi kehuminen on kääntynyt sinua vastaan.

• asiallinen
        Älä viitsi kirjoitti:

Sinua välittäjäpoloista ei kommenttiesi jälkeen usko enää kukaan ja koko itsesi kehuminen on kääntynyt sinua vastaan.

Älä viitsi! Mitähän mahdat tarkoittaa,onko kateus syynä? Myin Nissanin hänen kauttaa ja olen aivan eri mieltä "älä viitsin" kanssa. Et ilmeisesti ole ollut ko. firman kanssa kauppa-asioissa ja et tiedä koko asiaa, niin miksi haluat mollata ko. firmaa. Pysytään täälläkin ihan oikeassa asiassa eikä tuollaisia turhia kommentteja edes viitsisi alkaa kirjoittelemaan. En ole firman omistaja enkä hänen tuttunsa, vaan olen ollut hänen asiakkaansa ja siksi uskallan kirjoittaa ihan rehellistä mielipidettä.

• automyyntiin

Onko tästä yrittäjästä lisää tietoa/palautetta? Miten on mennyt kaupaksi hänen kautta?

• nissan note

Myin nissan noten hänen kauttaan ja kaikki hoitui asianmukaisesti ja kauppa oli rehtiä touhua. Ei mitään negatiivista tullut esille. Suosittelen jos et itse viitsi ruveta autoasi kauppaamaan.

• jaapis
        nissan note kirjoitti:

Myin nissan noten hänen kauttaan ja kaikki hoitui asianmukaisesti ja kauppa oli rehtiä touhua. Ei mitään negatiivista tullut esille. Suosittelen jos et itse viitsi ruveta autoasi kauppaamaan.

Tässä on myös samalla periaatteella toimiva yritys. Toiminta on erittäin asiallista ja kaveri on ollut aikaisemmin töissä isossa autoliikkeessä. Kohtasin myyjänä myös ostajan kauppahetkellä. Liikkeessä on myös myytävänä liikkeen omia vaihtoautoja.

http://www.nettiauto.com/yritys/promotoroulu

• Aloittelijana

Minullakin kiinostaa miten kauppa on käynyt. Olen aikeissa alkaa samalla konseptilla automyynnin, viimenkin.. Toisella ei löydy kyllä netsitä lainkaan autoja, toisella neljä joten onko pulaa asiakkasta. Uskon että kun saadaan lisää palvelun tarjoajia (jopa laadukkaampia, kenties :o) niin asiakkaat heräävät idealle.

• Päivi

Tässä se on taas keskusteluketju negatiivisemmasta päästä. Vainoharhaista on porukka keskustelupalstoilla. Lisäksi puhutaan niin törkeitä ja paikkansapitämättömiä juttuja, että huh huh. Eikä tämä ketju ole ainoa, vaan yleisesti jokakaisessa ketjussa on joku joka alkaa sen negatiivisen jauhannan ja saa nopeasti mukaansa muut vainoharhaiset, jotka näillä palstoilla aikaansa viettävät ja luulevat aina olevansa oikeassa. Ei ole ihme, että meillä Suomessa menee niin huonosti, masennuslääkkeitä popsitaan, perheitä surmataan ja työttömänä kotona nyrkit ojossa kiroillaan yhteiskunnan huonoa jamaa ja haukutaan naapurin uutta autoa huonoksi. Se on kateutta se. Viestiketjun aloittajan kirjoitus oli hyvin positiivinen eikä ketään viestissään loukannut. Ihan sama kuka aloituksen kirjoitti. Eikö se ole ostajan vastuulla minkälaisen auton ostaa ja keneltä!

• Masa vaan

Näinhän se asia on. Nimimerkin suojassa voi puhua soopaa mutta todellisuus on aivan toista. Miksi pitää löytää aina negatiivista jostakin, haetaa niitä positiivisia puolia ja ajatellaan positiivisesti niin itsellekin tulee parempi ja rikkaampi elämä. Kukin yrittäjä tekee työtään, ei kadehtita sitä. Onhan sinullakin mahdollisuus ryhtyä yrittäjäksi kun vain viitsit nähdä vaivaa. Kiitos Päivi kirjoituksesta. Tämän yrittäjän asiat ovat kunnossa ja reilu ja rehellinen yrittäjä ja hoitaa hommansa kuten sovittu! Tsemppiä jatkossakin!!!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      149
      2852
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      365
      2030
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1698
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1401
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe