Jo on härskiä porukkaa, härskimpää kuin vanhat lentotarjoilijat ja "perämiehet". Maakuntakentilla palkka on hieman pienempi. Olen ollut työni puolesta asennushommissa maakuntakentillä. Niillä on aamuruuhka luokkaa 2 konetta ja iltaruuhka 2 konetta, muu aika on sitten hiljaista, korkeintaan kentällä juoksentelevia jäniksiä kyttäävät. Kyllä siinä joutuu lennonjohtaja henkisesti ja fyysisesti koville.
Lennonjohtajien palkka 7500 €/kk
33
3767
Vastaukset
- No näin on
Jos joutuu tulemaan töihin, ja siellä ei ole mitään tekemistä, niin kyllä se rassaa hermoja, ja todella paljon.
- cxfnthj
Sellaista ajan tappamistahan se johtajien(myös lennonjohtajien) työ on.Joten menetetyn vapaa-ajan korvaukseksi pitää johtajille maksaa kunnon korvaus.
- eiks nii?
Pitäähän sitä palkkaa saada, kun Kreikassa veturinkuljettajakin tienaa 7000€!!
- 332211
Mihin helv.... nekin joka vuosi tarvitsee lisää ja lisää,luulis nyt tollasella ja puolet pienemmälläkin pärjäävän,mutta ei, ahne on ahne eikä muuksi muutu...prkl mitä touhua tässä maassa ja koko pallolla
- ahneiden valtakuntaa
Mitäpä tämä nyt on, kreikassa saa junankuljettaja samanverran! Joten perässä mennään konkurssiin....
- Suomalainen, ei mutu
Se on ilmeisesti niin, että tässäkin kansassa on ne jupit, joille rahan ahneus on kaiken edellä, että saadaan sitten elvistellä laatumaterialla ylipalkan jälkeen.
Kyllähän 7500 e on jo käsittämättömän suuri palkka.- i like mani
kaikki, siis tasan tarkkaa aivan kaikki ja kuka tahansa ihan mielellään ton 7500 ekee ottas vaikka sillä työllä ei ois yhtään mitään virkaa mihinkää asiaan.
kyse on vain siitä et jotkut sinnikkäästi haluaa ison pätäkän "töihin" ja pääsee siihen tavoitteeseensa ja toiset taas tyytyy vähempään koska siihen pääsee helpommalla ja sillä saa standardi asia hankittua :)
- Hieno dokumentti,
Ameriikoissa lentäjillä on vuositulot $16000-22000 brutto. Joutuvat tekemään toista työtä, että edes ruokaan riittäisi rahat.
- vauhti kiihtyy
Miksiköhän halpalentoyhtiöt pärjää? Kiinasta saa varmaan lentäjän varmaan alle 500€/kk. Lääkärikin tienaa Kiinassa 300€/kk. Suomalaiset taas pihalle ja ulkkarit töihin. Ai että kun on ihanaa tämä globalisaatio...
http://www.bloomberg.com/news/2011-07-10/china-doctors-earning-300-a-month-flock-to-drug-companies-tripling-wages.html - ???
Mitenkäs luulet että ovat saaneet ton liksan. Ettei vaan vaatimalla. On luonnollista, että vaativat lisää. Ja paljon. Tällastahan tää on. Tää pitäis vaan kaikille opettaa koulussa, etteivät suostu muuhun duuniin kuin lennonjohtajiksi. Jonottaa ja vetää sen aikaa korvauksia et saa sen lennonjohtajan paikan tai ainakin koulutuspaikan.
- DELARUS Neliveto
Mitäs toi nyt on ,me maanviljelijät saamme ainakin tuplasti tuon,mutta se tulee isosta kristusta nimitäin eun.kassasta ?
- tyhmyys tiivistyy
Jos jokin valtion firma Suomessa alkaa vähänkään kannattaa, niin heti ilmestyy jokin ahne ryhmä ulosmittaamaan mahdollisia voittoja.
Finnairilla tästä on tullut jo paha tapa ja senpä takia näille avainalojen työntekijöille pitäisi saada jotain kuria.
Vai hakeeko finnairilaiset samaa kohtaloa, kuin paperiliitto aikanaan. - eioleisoapalkkaatuo
Ei tuo ole iso palkka, öljynporaustyöntekijöillä voi olla 20000EUR/kk palkka, silloin ei tarvitsekaan tehdä töitä kuin joka toinen vuosi.
- voi ollakin
mutta moni ei niissä hommissa yli viikkoa kestäkään, se on miesten hommaa.
- Aivan_täyttä_skeidaa
porauslautoilla on aivan normaalit palkat johon tulee pieni lisä kun joutuu olemaan merellä.
- vanha viisaus
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se, joka antaa. Ymmärrän vielä jotenkin Helsinki-Vantaan lennonjohtajien työn vaativuuden mutta pienkenttien kohdalla työ on todella vain ajan kuluttamista.
- Folio Mulder
Kyllä tuollaisilla tuloilla pitäisi nöyrällä kiitollisuudella jo töitä tehdä eikä kiusata matkan varanneita ihmisiä, jotka heidänkin työn mahdollistavat.
- sanoisin
Valtiot tekee kuolemaa ja täällä yhdet ahneet ovat taas vaatimassa lisää.
;;Eikö nämäkin velikullat ole vapaaehtoisesti pyrkineet hienoon virkaan, jossa ei tarvitse sateesa kärvistellä.
Monet vaativaa ja raskasts työtä tekevät olisivat todella tyytyväisiä saadessaan 7 ja puolen tonnin palkkaa. - Tri Nappo
Ne ovatkin loispummeja.
Sanasssa lennonjohtaja on sana johtaja joka ilmeisesti pitäisi poistaa niin ymmärtäisivät olevansa tavallisia duunareita. Itse olen yksikköni esimies tuotantolaitoksessa ja 25 alaista.
Palkka noin 2900 eunukkia kuussa ja voin taata että työtä riittää päivän mittaan.
Täällä savupiipputeollisuudessa tehdään sekin mahdolliseksi että heillä on asiakkaita minkä lentoa seurailla.
Turha lennonjohtajien on vedota ainoastaan vastuuseen.
Röyhkeää kiristämistä pieneltä porukalta (n.140)- filippiineiltä halve
Ahneella voi olla vain yhdenlainen loppu. Kortisto.
- niinpäniin
7500 € ? mistähän tämä arvioon vedetty.. Tiedän tasan tarkkaan että edes Helsinki - Vantaan lennonjohdon vuoroesimieskään ei tienää kuin 6800 €/kk lisineen päivineen.
Maakuntakentillä ei tienata lähellekkään tällaisia summia kuussa.
Lennonjohtajan työstäkään ei varmaan täällä porukka tiedä tuon taivaallista, sillä se ei ole automatisoitua missään määrin. Lentäminen on automatisoitua pitkälle, mutta lennonjohtaminen on ajatustyötä ja jopa tarkkaa sellaista. Jopa ne maakuntakentän 2 konetta jotka lähtevät aamulla voivat aiheuttaa jos minkälaisia vaaratilanteita, jos tilannetta ei ole johtamassa ammattitaitoinen ja skarppi lj. Lennonjohtajan täytyy myös noudattaa koneiden johtamisessa satoja eri turvallisuuteen liittyviä määräyksiä ja sääntöjä, jotka takaavat sen että se teidänkin lentonne tulee turvallisesti tonttiin.
Osittain tätä hieman keskiverto suomalaisen ansioita korkeampaa palkkaluokkaa selittää myös se että alalle tarvitaan lahjakasta porukkaa, jotka muuten kouluttautuisivat juristeiksi, dippa insseiksi yms yms. Suurin syy on kuitenkin itse vastuu ihmishengistä. Lennonjohtajan tulee pystyä hahmottamaan kolmiulotteisesti koneiden sijainti ja määräämään niiden korkeutta, suuntaa ja nopeutta pitäen mielessä kaikki säännöt jotka koskevat koneiden porrastusta, sekä ennakoimaan koneiden liikkeitä ottaen huomioon sääolosuhteet, koneen suoritusarvot, pyörrevanaporrastukset (eli kärjistetysti : ison airbussin perään ei voi laittaa edes 10 kilometrin päähän lentämään pikku cessnaa) ja mahdolliset vaaratilanteet muiden koneiden kanssa jotka voivat olla joko saapuvia tai lähteviä (eli toimintaa tulee suunnitella muiden lj yksiköiden kanssa). Kaikki nämä seikat tulee työssä päivittäin huomioida ja vieläpä nopeasti muuttuvissa tilanteissa, myös mahdollisissa vaaratilanteissa tulee pystyä toimimaan nopeasti ja tehokkaasti joten paineensietokykyä pitää olla roimasti. Ajatustyötä on paljon ja työ käsittää monta asiaa tehtäväksi yhtä aikaa kuten radio kommunikaatio pilottien kanssa, koneiden tutka labelien päivitys vastaamaan annettua selvitystä, lennonjohtoliuskojen täyttö vastaamaan annettua selvitystä ja tähän kaiken kukkuraksi pitäis samaan aikaan jo suunnitella seuraavan koneen selvityksiä ja mahdollisia vaaranpaikkoja.
Lennonjohtajilla on myös aika vähän viikkotyötunteja (32h/viikossa) mutta tämäkin on vain siksi että se teidän lentoanne johtava kaveri olisi 100% skarppina johtamassa. Sillä se yksi virhearvio voi olla jopa 500 ihmishengen vaativa moka. Verratkaapa siihen että kun kirurgi tekee virheen yksi ihminen voi kuolla, lennonjohtajalla se on yleensä satoja. (http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_Flight_182 , http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9Cberlingen_mid-air_collision http://en.wikipedia.org/wiki/Tenerife_airport_disaster)
Joten siinäpä vähän faktoja lennonjohtajan työstä. Jos pää kestää ja taidot riittää niin ei muuta kuin koulun penkille, muussa tapauksessa ei kannata alkaa marisemaan ja narisemaan palkasta, lyhyestä koulutuksesta, ja 32 tunnin työviikoista. - turha narista
Miksi et itse rupea lennonjohtajaksi? Ei taida nupissa riittää resussit.
- kaikki on suhteellis
7500e miinus suomen verot muut veroluonteiset maksut niin käteen jää alle 4000e.
Jokainen voi ryhtyä lennonvalvojaksi jos lukee itsensä tähän ammattiin. Suomessa vieläpä lähes ilmaiseksi ja opiskelua tuetaan verovaroin.
USA:ssa
Air Traffic Controller FAA (USAn Ilmailulaitos) peruspalkan keskiarvo USAssa $125,295 vuodessa,
eli noin 100.000 euroa vuodessa. Eli onko se Suomalaisen lennonvalvojan palkka sittenkään niin suuri....
http://www.glassdoor.com/Salaries/air-traffic-controller-salary-SRCH_KO0,22.htm- reinot jalassa
Ja veroprosentti 10-20% riippuen osavaltiosta. Eläminen huomattavasti edullisempaa kuin Suomessa. Näillä palkoilla pääsee elämään jo aika mukavasti rapakon takana.
Kovaa duunia joutuu kyllä tekemään, monelle suomipaavolle tämä voi olla yllätys.
- mackaivereitako ovat
lentoalan palkat aina ollut 50-70% liikaa. ovatko ne jotenkin kuin ihmeelisiä otuksia.
miksi näin?- ommik ittnup
lisää liksaa lentäminen ja alan työt ovat vaativia.kuka vaan osaa ajaa jotain vitun auton raatoa 90% imbesillejä tai siivota jälkiään.toista on lentäjät ja valvojat.
- puolet pois
juuri noin asia on,täydellisen yliampuvaa lentoalan palkat.
ministerien palkat,joten mistä se koostuu. älkää vaan kommentoiko,että vastuu on SUURI,se on typerin vastaus. - palkkoja alaspäin
ommik ittnup kirjoitti:
lisää liksaa lentäminen ja alan työt ovat vaativia.kuka vaan osaa ajaa jotain vitun auton raatoa 90% imbesillejä tai siivota jälkiään.toista on lentäjät ja valvojat.
lentäjien palkat aivan utopistisen korkeat,ei mitään älyä. kaikissa ammateissa
tulee ns. erikoishetkiä,jolloin asioita pitää älytä ja osata päättää ns. heti. silti niissä ei palkkaus lentoalaan verrattavisssa,ei edes puolta.
ja silloin tällöin tulee kone alas,joka ikävää,mutta ei se palkka ja "osaaminen" siinä vaiheessa auta kuiten mitään.
konehuollon asentajille min 3000-4500e kk riippuen työstä,koska heidän osaamisella suuri merkitys. lampun kanssa kentällä konetta katsoja tärkeä,mutta ei tarvi olla niin kallis,viat voi "katsoa" halvemmallakin. en tiedä,mitä asentajat saa,mutta muut tiedän.
lennonjohto max 2800-3500e kk riippuen kentästä ja liikennemääristä ilta/yölisät.
lentäjä max 5-7000e kk riippuen koneista,reiteistä lentoajoista lisät.
lentoalan osaaminen kuuluu olla selviö kaikissa amm.ryhmissä,ei mikään kummallisuus muihin ammatteihin verraten.
..vai osaako lentoala tehdä esim.leikkauslääkäreidenkin työt?... paljon muuta erikoisosaamista ? - kiitorataa lähemmäs
caiverit jää toiseksi. ala on saanut erikoiskohtelua kauan ja syyttä. huippuetuja majoituksissa ja mm. eläkkeellä lentänevät vieläkin ilmaiseksi pitkin maailmaa.
palkat voi pudottaa ainakin puoleen. jos ei se riitä,kyllä niitä maailmalla riittää 1/3 palkallakin. näin uhkaillaan ja toimitaan kaikilla aloilla.
ikävä sanoa,mutta ovat aivan liian ylimielisen korkealla..."palkoissaan".
- lentoala
nyt tehtävä luonteva alaslaskeutuminen. pilvien yläpuoli on nähty.
yksinoikeus yläilmoissa oloon ei kuulu tähän aikaan renkipojilta ja -tytöiltä. - Lentojorma
Ja edelleen tämä sama pelleily jatkuu....
- kaikki_pilvessä
Lennonjohtajilla on palkatkin pilvissä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1103277GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831172
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531112Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351062- 60978
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27890- 67878
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872