Homo-Jehovantodistajat

23

Lehdissänne näkee henkilöesittelyjä seuran jäsenistä, järjestön eri tehtävissä toimivista julistajista, tienraivaajista. Lähetystyöntekijät kertovat minkälaista heillä on ollut työssään jne.

Minua kiinnostaisi lukea, mitä homoseksuaali-Jehovantodistajat, esim. homo-tienraivaajat tai homo-kierrosvalvojat kertovat elämästään ja tunteistaan.

Laajasta kirjastostanne esim. vartiotornirompulta vuosien varrelta löytynee joitakin henkilökuvauksia?

27

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heinälokahattunen

Entinen Jehovan todistaja, nykyinen hylkiö?
      14.01.2011 14:20 | RADIO DEI | KALLE SUOMI

Tom-Kristian Heinäaho haki apua päästääkseen irti Jehovan todistajista.
      KUUNTELE ÄÄNIKLIPPI. Kohu Jehovan todistajien ympärillä kiihtyy. Suomen valtamedioissa on viime päivinä kohistu ja keskusteltu yhteisön entisistä jäsenistä, jotka ovat joutuneet erotetuiksi ja lahkon syrjimiksi. Tom-Kristian Heinäaho selvisi ulos lahkosta haettuaan apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä.

Kuluvalla viikolla YLE TV2:n Silminnäkijä -ohjelmassa kuultiin kolmen miehen kertomana kolme erilaista tarinaa siitä, miten elämä jatkuu, kun Jehovan todistajat ja siten myös omat sukulaiset ja lähimmäiset kääntävät selkänsä pois potkituille.

Homoseksuaalisuuden takia Jehovan todistajista erotettu Tom-Kristian Heinäaho joutui elämänsä pahimpaan kriisiin vuonna 2003, kun entinen uskonnontäyteinen ja suljettu elämä päättyi alkaakseen uudelleen täysin erilaisena.

Heinäaho kertoi Radio Dein Ajankohtaistunnille käyneensä henkisesti syvissä vesissä, mutta löytäneensä tukea muun muassa Uskontojen uhrien tuki (UUT) ry:n kautta.

- Jälkeenpäin tuntuu hämmästyttävältä, että siitä selvisi hengissä.

Radio Dein saamien tietojen mukaan Heinäaho ei ole ainoa laatuaan. Vastaavassa tilanteessa on lukuisia muita Jehovan todistajia irti rimpuilleita kohtalotovereita, jotka ovat hakeneet apua Uskontojen uhrien tuki ry:stä.

Jehovan todistajien tiedotusjohtaja Veikko Leinonen katsoo, että media haluaa tieten tahtoen heittää lokaa Jehovan todistajien niskaan esittämällä valheellisia väitteitä.

Jehovan todistajat muodostavat lahkon, joka ei sitoudu mihinkään kristilliseen kirkkokuntaan tai tunnustukseen, vaan noudattaa omaa oppiaan.
      Kuuntele alla olevasta ääniklipistä, mitä Jehovan todistajista erotettu Tom-Kristian Heinäaho sanoo lahkosta lähtöä harkitseville (toimittaja Kalle Suomi). Lisää uutisjuttuja Radio Dein Ajankohtaistunnilla torstaisin kello 9-10. Uusinta 13-14.
      http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/820/entinen_jehovan_todistaja_nykyinen_hylkio

• w93 1/2 s.6

Sisällämme olevan pahan voittaminen
        Apostoli Paavali kuvaili tätä taistelua seuraavasti: ”En todellisuudessa tee sitä hyvää, jota haluan tehdä; teen jatkuvasti sitä pahaa, jota en halua tehdä.” (Roomalaisille 7:19, William Barclayn The New Testament.)
        Paavali oli täysin selvillä siitä, ettei hyvän tekeminen ole aina luontaista.

Eugenio oli nuori, espanjalainen mies, joka taisteli kaksi pitkää vuotta pahoja taipumuksiaan vastaan. Hän selittää:
        ”Minun oli oltava tiukka itselleni. Minulla oli nuoruudesta saakka taipumus moraalittomuuteen. Teini-ikäisenä otin mielelläni osaa homoseksuaalisiin orgioihin, ja rehellisyyden nimessä on myönnettävä, että pidin sellaisesta elämäntavasta.” Mikä herätti lopulta hänessä halun muuttua?

”Halusin miellyttää Jumalaa ja opin Raamatusta, ettei Jumala hyväksy elämäntapaani”, sanoi Eugenio.
        ”Päätin siksi tulla toisenlaiseksi ihmiseksi ja mukautua Jumalan periaatteisiin.
        Minun oli joka päivä taisteltava kielteisiä, likaisia ajatuksia vastaan,
        joita tulvi mieleeni. Olin päättänyt voittaa tämän taistelun ja rukoilin lakkaamatta Jumalalta apua.
        Kahden vuoden kuluttua pahin oli ohi, mutta olen yhä tiukka itseäni kohtaan. Taistelu kuitenkin kannatti.

Nyt minulla on itsekunnioitusta, onnellinen avioliitto ja ennen kaikkea hyvä suhde Jumalaan. Tiedän omasta kokemuksestani, että pahat ajatukset voidaan karkottaa mielestä ennen kuin ne kantavat hedelmää – jos todella ponnistellaan.”
        "Voittaako hyvä koskaan pahan ?"

• 34

ok. kuulostaa aika karulta. ilmeisesti suurin osa nykyisistä Jehovantodistajahomoista ja -lesboista on kaappihomoja :(

• kleptomaani lespo
        34 kirjoitti:

ok. kuulostaa aika karulta. ilmeisesti suurin osa nykyisistä Jehovantodistajahomoista ja -lesboista on kaappihomoja :(

itsehillintää täytyy kehittää.
        varkaan tekee mieli varastaa--mutta oppii hillitsemään varastamishalunsa...
        murhaaja tuntee halua murhata...
        ei kuitenkaan sovi toteuttaa himoaan....
        on paljon himoja jotka on luonnottomia, ja ne oppii poistamaan elämästään

• 19
        kleptomaani lespo kirjoitti:

itsehillintää täytyy kehittää.
        varkaan tekee mieli varastaa--mutta oppii hillitsemään varastamishalunsa...
        murhaaja tuntee halua murhata...
        ei kuitenkaan sovi toteuttaa himoaan....
        on paljon himoja jotka on luonnottomia, ja ne oppii poistamaan elämästään

Jehovantodistajissa noudatetaan ilmeisesti nykyäänkin tiukkaa Räsänen-linjaa...

• 10

halutessaan voi liittää elämänkerran myös lesbosisaresta

• ,.--.,,.--.,,.--.,,.

Rupesin opettelemaan homoseksuaalien puhetyyliä ja käymään homoklubeissa, joissa huumeita ja alkoholia oli runsaasti tarjolla.
        Vaikka ulkonaisesti kaikki näytti hyvin jännittävältä ja vetoavalta, se oli todellisuudessa kuvottavaa. Syvällä sisimmässäni tajusin, että tällainen suhde oli luonnoton eikä sillä ollut tulevaisuutta.

Satuin eräässä pikkukaupungissa Jehovan todistajien valtakunnansalin lähettyville, kun siellä oli kokous meneillään.
        Astuin sisään ja kuuntelin puheen, joka käsitteli tulevaa paratiisia. Kokouksen jälkeen keskustelin joidenkuiden todistajien kanssa ja he kutsuivat minut konventtiin. Lähdin konventtiin, ja se oli minulle jotain aivan uutta: näin onnellisten perheiden palvovan yhdessä Jumalaa. Aloin tutkia Raamattua todistajien kanssa.

Ryhdyin soveltamaan käytäntöön sitä, mitä opin Raamatusta, vaikka se olikin minulle vaikeaa. Pääsin eroon kaikista epäpuhtaista tavoistani.
        Tutkittuani vuoden ja kaksi kuukautta vihin elämäni Jehovalle ja kävin kasteella. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla oli tosi ystäviä. Olen voinut auttaa toisia oppimaan Raamatun totuuden ja palvelen nykyään avustavana palvelijana kristillisessä seurakunnassa. Jehova on todella siunannut minua.”
        w02 1/6 "Kenen vika-sinun vai geeniesi?" s.12

• 13
        ,.--.,,.--.,,.--.,,. kirjoitti:

Rupesin opettelemaan homoseksuaalien puhetyyliä ja käymään homoklubeissa, joissa huumeita ja alkoholia oli runsaasti tarjolla.
        Vaikka ulkonaisesti kaikki näytti hyvin jännittävältä ja vetoavalta, se oli todellisuudessa kuvottavaa. Syvällä sisimmässäni tajusin, että tällainen suhde oli luonnoton eikä sillä ollut tulevaisuutta.

Satuin eräässä pikkukaupungissa Jehovan todistajien valtakunnansalin lähettyville, kun siellä oli kokous meneillään.
        Astuin sisään ja kuuntelin puheen, joka käsitteli tulevaa paratiisia. Kokouksen jälkeen keskustelin joidenkuiden todistajien kanssa ja he kutsuivat minut konventtiin. Lähdin konventtiin, ja se oli minulle jotain aivan uutta: näin onnellisten perheiden palvovan yhdessä Jumalaa. Aloin tutkia Raamattua todistajien kanssa.

Ryhdyin soveltamaan käytäntöön sitä, mitä opin Raamatusta, vaikka se olikin minulle vaikeaa. Pääsin eroon kaikista epäpuhtaista tavoistani.
        Tutkittuani vuoden ja kaksi kuukautta vihin elämäni Jehovalle ja kävin kasteella. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulla oli tosi ystäviä. Olen voinut auttaa toisia oppimaan Raamatun totuuden ja palvelen nykyään avustavana palvelijana kristillisessä seurakunnassa. Jehova on todella siunannut minua.”

YÄK

• yb93 s.48

Thaimaasta tuleva kokemus todistaa Jumalan sanan voimasta muuttaa ihmisiä. Muuan tienraivaajasisar johti raamatuntutkistelua kauneushoitolassa sen omistajalle ja yhdelle hänen asiakkaalleen. Kun tuli puhetta perhe-elämästä ja hyvästä moraalista, asiakas ei näyttänyt pitävän siitä ja lähti pois tutkistelusta.
        Jonkin ajan kuluttua hän uskoutui tienraivaajalle sanoen tuntevansa itsensä liian epäpuhtaaksi voidakseen tutkia Raamattua, sillä hän oli ollut lesbolainen seitsemän vuotta.
        Tienraivaaja kiinnitti Jesajan 1:18:n perusteella huomiota siihen, että Jehova antaa anteeksi tietämättömyydessä tehdyt synnit.
        Nainen jatkoi tutkisteluaan, lopetti moraalittoman suhteensa ja meni myöhemmin naimisiin. Hänet ja hänen miehensä on nyt molemmat kastettu. Kolme hänen sukulaistaan pani merkille hänen tekemänsä muutokset ja alkoi tutkia. Yksi heistä on jo käynyt kasteella.

• pyhä homous
        13 kirjoitti:

YÄK

. Newsweek-lehti sanoo: ”Marylandissa työskentelevä psykologi Richard Sipe, joka on entinen pappi, tekee sen johtopäätöksen, että noin 20 prosenttia USA:n 57000 katolisesta papista on homoseksualisteja – –.
        Muiden terapeuttien mielestä todellinen luku voi nykyään olla lähempänä 40:tä prosenttia.”
        Roomalaiskatolinen teologi John J. McNeill (joka myöntää olevansa homoseksualisti) puolustaa avoimesti homoseksuaalisuutta: ”Jos kahden lesbolaisen tai kahden homoseksualistin rakkaus on rakentavaa inhimillistä rakkautta, se ei ole syntistä eikä vieroita rakastavaisia Jumalan suunnitelmasta, vaan se voi olla pyhää rakkautta.” – The Christian Century.

• agape-ei eros
        pyhä homous kirjoitti:

. Newsweek-lehti sanoo: ”Marylandissa työskentelevä psykologi Richard Sipe, joka on entinen pappi, tekee sen johtopäätöksen, että noin 20 prosenttia USA:n 57000 katolisesta papista on homoseksualisteja – –.
        Muiden terapeuttien mielestä todellinen luku voi nykyään olla lähempänä 40:tä prosenttia.”
        Roomalaiskatolinen teologi John J. McNeill (joka myöntää olevansa homoseksualisti) puolustaa avoimesti homoseksuaalisuutta: ”Jos kahden lesbolaisen tai kahden homoseksualistin rakkaus on rakentavaa inhimillistä rakkautta, se ei ole syntistä eikä vieroita rakastavaisia Jumalan suunnitelmasta, vaan se voi olla pyhää rakkautta.” – The Christian Century.

Alkuvuodesta 1989 ranskalainen piispa Jacques Gaillot väitti vain toistavansa Jeesuksen sanoja, kun hän kirjoitti, että ”homoseksualistit menevät ennen meitä Jumalan valtakuntaan”. :D

Piispa Gaillot jätti kuitenkin mainitsematta, että Jeesus viittasi porttoihin,
        jotka katuivat – ei prostituutiota harjoittaviin – sellaisina,
        jotka astuisivat Jumalan valtakuntaan ennen hänen aikansa itsepäisiä juutalaisia johtajia. – Matteus 21:28–32.

Samalla tavoin espanjalainen pappi José Ramón Carrasco kirjoitti madridilaisessa sanomalehdessä El País, että
        ”Jeesus Kristus ei milloinkaan tuominnut homoseksualisteja. – – Kun hän puhui rakkaudesta, hän puhui lähimmäisenrakkaudesta, eikä hän koskaan eritellyt, pitikö lähimmäisen olla mies vai nainen tai millaista asentoa, muotoa tai tapaa hän rakasti.”

Raamatun kertomus ilmaisee kuitenkin, että Jeesus ei tarkoittanut homoseksuaalisia suhteita.
        Vertauksessa laupiaasta samarialaisesta hän selitti täsmällisesti, mitä lähimmäisenrakkaus merkitsi, nimittäin epäitsekkään kiinnostuksen osoittamista toisten hyvinvointia kohtaan. – Luukas 10:29–37.

Raamattu sanoo homoseksuaalisuutta harjoittavista:
        ”Älkää erehtykö; eivät moraalittomat, eivät epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, eivätkä homoseksualistit – – peri Jumalan valtakuntaa.” – 1. Korinttolaisille 6:9–11, Revised Standard Version, katolinen laitos.

• 12
        pyhä homous kirjoitti:

20-40% ...

Jos lasketaan että n.3,5 miljoonasta Jehovantodistajaveljestä 30 % on homoseksuaaleja ja 3,5 miljoonasta sisarista saman verran lesbosisaria niin, todistajissahan on silloin uskomattomat määrät homoseksuaaleja:

Yli 1000000 homoveljeä ja 1000000 lesbosisarta. Hallintoelimesäkin olisi silloin ehkä kolme homoveljeä.

• 18
        12 kirjoitti:

20-40% ...

Jos lasketaan että n.3,5 miljoonasta Jehovantodistajaveljestä 30 % on homoseksuaaleja ja 3,5 miljoonasta sisarista saman verran lesbosisaria niin, todistajissahan on silloin uskomattomat määrät homoseksuaaleja:

Yli 1000000 homoveljeä ja 1000000 lesbosisarta. Hallintoelimesäkin olisi silloin ehkä kolme homoveljeä.

>>Hallintoelimesäkin olisi silloin ehkä kolme homoveljeä.

mitä ilmeisemmin kuitenkin kaappihomona

• pervo provo
        ,.--.,,.--.,,.--.,,. kirjoitti:

provo pervo

• Thaimaassa ollut!
        yb93 s.48 kirjoitti:

Thaimaasta tuleva kokemus todistaa Jumalan sanan voimasta muuttaa ihmisiä. Muuan tienraivaajasisar johti raamatuntutkistelua kauneushoitolassa sen omistajalle ja yhdelle hänen asiakkaalleen. Kun tuli puhetta perhe-elämästä ja hyvästä moraalista, asiakas ei näyttänyt pitävän siitä ja lähti pois tutkistelusta.
        Jonkin ajan kuluttua hän uskoutui tienraivaajalle sanoen tuntevansa itsensä liian epäpuhtaaksi voidakseen tutkia Raamattua, sillä hän oli ollut lesbolainen seitsemän vuotta.
        Tienraivaaja kiinnitti Jesajan 1:18:n perusteella huomiota siihen, että Jehova antaa anteeksi tietämättömyydessä tehdyt synnit.
        Nainen jatkoi tutkisteluaan, lopetti moraalittoman suhteensa ja meni myöhemmin naimisiin. Hänet ja hänen miehensä on nyt molemmat kastettu. Kolme hänen sukulaistaan pani merkille hänen tekemänsä muutokset ja alkoi tutkia. Yksi heistä on jo käynyt kasteella.

Jt nuori pari saarnas vuoden ja Suomeen tullessa eukko lähti vieraan messiin.

• kokeilunhalu?

HARVA kiistää sitä, että homoseksuaalisuudesta puhutaan nykyään avoimemmin kuin vielä muutama vuosikymmen sitten.
      Ja yritäpä vain sanoa, ettet hyväksy sitä! Todennäköisesti saat päällesi arvosteluryöpyn. 16-vuotias Amy sanoo: ”Eräs tyttö sanoi, että minulla täytyy olla rotuennakkoluuloja, koska mielipiteeni homoseksuaalisuudesta on samaa sarjaa: ennakkoluuloisuutta!”

Nykypäivän sallivat asenteet ovat saaneet jotkut nuoret kokeilemaan suhteita samaan sukupuoleen kuuluvien kanssa.
      ”Koulussa monet tytöt väittävät olevansa lesboja, biseksuaalisia tai sellaisia, jotka ovat uteliaita vain kokeilemaan seksiä kummankin sukupuolen kanssa”, sanoo 15-vuotias Becky.
      18-vuotiaan Christan koulussa on samanlainen tilanne.
      ”Olen saanut ehdotuksia kahdelta luokkatoverilta”, hän sanoo. ”Toinen kirjoitti minulle lapun ja kysyi, haluaisinko kokeilla, miltä tuntuisi olla tytön kanssa.”

Samaa sukupuolta olevien suhteita mainostetaan nykyään niin avoimesti, että mielessäsi on saattanut herätä kysymyksiä:
      Onko homoseksuaalisuus loppujen lopuksi niin kovin paha asia?
      Olenko homo, jos tunnen vetoa samaa sukupuolta kohtaan?
      yp2 ss.231-232

• näyttelijäTom-Tsiisu
      • metkajuttu

Näyttelijä! Todella näyttelijä. Lahjakaskin vielä...

• En enää avaa ovea

käsittämäntöntä kaksinaamaisuutta Jt.

• tööt.tööt.

"En enään avaa ovea".Nimimerkille.Uskotko tosiaan kaiken sen mitä tälläkin palstalla kirjoitetaan pitävän paikkansa?vai kuulutko mahdollisesti noihin loan heittäjiin?Kielenkäyttökin on sitä luokkaa,.Tällä palstalla muutamissa kirjoituksissa erityisesti.

• silmät kiinni

Mitä et sanoisi kasvokkain, älä kirjoita myöskään palstalle
      Toisten arvostelu, nimittely ja solvaaminen ei käy
      Älä hauku, herjaa tai nälvi

Toisten kielivirheillä, maneereilla tai henkilökohtaisilla ominaisuuksilla saivartelu ei edistä mitään

Älä huuda tai HUUDA
      Kukaan ei jaksa jankuttajaa - ei myöskään moderoija!

Asiat riitelevät, eivät ihmiset
      Kunnioita itseäsi - vaali hyvää makua

Kiroilua ei keskustelupalstalla sallita
      Navanalushuumori voi upota poikaporukassa, mutta kirjoitettuna se tuntuu tympeältä

• tyhjät kumisijat

henkilökohtaisilla ominaisuuksilla saivartelu ei edistä mitään

• Syväkurkku69

Asia jäi vaivaamaan ja lähetin tälle Heinäaholle Facebookissa viestin, jossa kyselin hänen kuulumisiaan ja miltä hänestä tuntui elää seurakunnassa homoseksualistina. Ihan asiallisen vastauksen häneltä sain. Varmaan paljonkin seurakunnissa vastaavia tapauksia.

• kirjodet

"Varmaankin paljonkin seurakunnissa vastaavia tapauksia."lainaus.Tällainen oletan tuntuma.Ei tosiasioihin perustuva.Lainaus on "Syväkurkku69."kirjoituksesta.

• älä yleistä

-Varmaankin paljonkin seurakunnissa vastaavia tapauksia-
        Niih.

Joka itse varastaa, luulee muitakin varkaiksi......

joka itse käy vieraissa, luulee että se on srk:ssa yleistä?
        Joka on itse homo , olettaa että muutkin ovat?

• wefwe

Ihmisistä n. 5% on homoja. Jehovan todistajat eivät pääse tätäkään todellisuutta karkuun, se koskee myös heitä.

• Suvaitsevainen.

Homot ovat yleensä hienoja ihmisiä!
      Avuliaita ja mukavia. Ystävinä luotettavia.

Homot kunniaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe