Joskus tuntuu, että jo kauankin seurakunnassa kulkeneet eivät osaa antaa arvoa koko raamatulle, mutta mistä muualta voisi oppia tuntemaan Jumalaa, kuin Raamatusta, jonka Hän on ihmiselle antanut? Jotkut tukeutuvat lähes pelkästään Uuden Testamentin kirjoituksiin ja sen lisäksi vai joihinkin mielitiettyihin Vanhan Tetamentin kirjoituksiin. Toisille Vanha Testamentti saattaa merkitä suorastaan juutalaisuutta, eikä siksi sellaisenaan enää kristityille olisi niin tärkeää. Jeesus kuitenkin tuli täyttämään lain ja sen lupauksen, mistä Vanhassa Testamentissa kerrotaan. Hän toi "Ilosanoman kaikille kansoille", joten VT on myös kristitylle kuuluvaa hengellistä ravintoa.
Evankeliumeissa Jeesus itse viittaa usein Vanhaan Testamenttiin, kuten myös apostolit. Johanneksen ilmestystä on lähes mieletöntä lukea ilman, ettei tutkisi samalla ainakin Danielin kirjaa. Jeesus ilmestyy lukuisissa VT:n paikoissa eri tavoin; konkreettisena, esikuvallisena, allegorisena, jne...
Esimmäisen kerran Jeesus selvästi esiintyy jo 1.Ms. 1:3, kun Jumala sanoo: "Tulkoon valkeus..". Jeesus itse sanoo nimittäin UT:ssa: "Minä olen maailman valkeus..."
Oletko sinä löytänyt Vanhasta Testamentista mielenkiintoisia paikkoja, joissa tunnistat Kristuksen läsnäolon jollakin tavalla? Olisi mielenkiintoista lukea muiden tällaisista oivalluksista.
Tässä eräs paikka.
http://www.youtube.com/watch?v=bLNTEu0kfi0&feature=player_embedded
Yst.terv.
Jeesus Vanhassa Testamentissa
49
202
Vastaukset
- bnmbvnmbnm
No ainakin Jeesuksen omien sanojen mukaan Daavid puhuu Hänestä kun puhuu herrastaan... (pienellä kirjoitettuna, ainakin psalmissa 110)
Eli psalmeista pitäisi löytyä Jeesukseen viittaavia juttuja.. paljonkin. - joskus tutkinut
Suoria yhteneväisyyksi Ut.n Jeesuksen ja banhan testamentin välillä.
- Minä olen hyvä paimen, puhuu Jahve ja Jeesus.
- MINÄ OLEN nimen käyttö. Tähän Juutalaiset loukkaantuivat Jeesuksessa ja sanoivat hänen pilkkaavan Jumalaa.
Monet muut yhteneväisyyden Jeesuksen ja Jahven ominaisuuksissa ja nimissä.
Sitten tietysti ne monet profetiat, jotka täyttyvät Jeesuksessa. En muista montako, mutta paljon niitä on.
Syntiinlankeemuksessa oleva viittaus vaimon siemeneen, joka tallaa käärmeeen pään jnee...
Vertauskuvalliset kertomukset Jeesuksesta kuten Joosefit sun muut ( Historiallisia tosin samalla ) - pertsa2010
Minä olen löytänyt tuollaisen kohdan , joka mielestäni viittaa Jeesukseen
Kristukseen.
Jesaja:
49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
49:7 Näin sanoo Herra, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle: Kuninkaat näkevät sen ja nousevat seisomaan, ruhtinaat näkevät ja kumartuvat maahan Herran tähden, joka on uskollinen, Israelin Pyhän tähden, joka on sinut valinnut.
49:8 Näin sanoo Herra: Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut; minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat.................- goddeloos
Onhan se hienoa tietty omassa pienessä mielessään ymmärtää että tuossa puhutaan Jessestä. Paremmin sopisi jeesajan 12:2... eikö? Kun tunnetusti hutkit voit jopa mielessäsi löytää yhtäläisyyden mielessäsi... vaikka johannekseen... otetaan nyt vaikka 1:14:)
Eikö teidän sana lähde pelastuksesta (yeshu(a)) vai miksi tuo jäi sinulta huomaamatta :p
- Raamattu alistaa
Tämä kirjoitus on täynnä virheitä. Ei "Raamattu"-nimiseen kirjoituskokelmaan kerättyjä tekstejä ole tullut jostain, ne ovat aivan tavallisten ihmisten kirjoittamia ja miehistä valtaa käyttävien miesten hyväksymiä tekstejä. On järjetöntä uskoa tekstien putkahtavan jostain noin vain. Raamatun tekstit ovat poliittisia ja ne pitää ymmärtää suhteessa aikaansa. Niitä ei ole kirjoitettu jeesus-nimisen henkilön elinaikana vaan paljon jälkeen. Samoin noita tekstejä käytetään nykypäivänä vallan välineinä uskovien ohjaukseen. On vaikea ymmärtää, että niin moni menee tuollaiseen halpaan. Mikseivät ihmiset ajattele itsenäisesti?
- j..
On totta, että Raamattuakin käytetään väärin ihmisten toimesta.
Lähtökohtana pidän kuitenkin sitä, että Raamattu on Jumalan sanaa. Sen totuudellisuuden omalla kohdalla voi testata. Jos toimii Jumalan tahdon mukaan tulee tuntemaan onko oppi Jumalasta vai ei. testaus ei tarkoita sitä, että ulkopuolelta katselee kristityiksi tunnustautuvien toimia, vaan antautuu Jumalalle tosissaan.
Jos olet sitä mieltä, että laskuvarjo ei kanna vaikka muut niin väittävät ja olet ehkä nähnytkin, niin voit toki itse kokeilla. Se edellyttää hyppyä lentokoneesta. Ei varjo kanna, jos se on maassa penkkisi vieressä tai vaikka selässäsi. Se toimii vasta hypättyäsi.
Uskallatko tehdä koetta Jumalasta? - nn
j.. kirjoitti:
On totta, että Raamattuakin käytetään väärin ihmisten toimesta.
Lähtökohtana pidän kuitenkin sitä, että Raamattu on Jumalan sanaa. Sen totuudellisuuden omalla kohdalla voi testata. Jos toimii Jumalan tahdon mukaan tulee tuntemaan onko oppi Jumalasta vai ei. testaus ei tarkoita sitä, että ulkopuolelta katselee kristityiksi tunnustautuvien toimia, vaan antautuu Jumalalle tosissaan.
Jos olet sitä mieltä, että laskuvarjo ei kanna vaikka muut niin väittävät ja olet ehkä nähnytkin, niin voit toki itse kokeilla. Se edellyttää hyppyä lentokoneesta. Ei varjo kanna, jos se on maassa penkkisi vieressä tai vaikka selässäsi. Se toimii vasta hypättyäsi.
Uskallatko tehdä koetta Jumalasta?"Uskallatko tehdä koetta Jumalasta?"
Onko oma uskosi vahva? Testaa tämä;
"Niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: ... He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä." nn kirjoitti:
"Uskallatko tehdä koetta Jumalasta?"
Onko oma uskosi vahva? Testaa tämä;
"Niitä, jotka uskovat, seuraavat nämä tunnusmerkit: ... He tarttuvat käsin käärmeisiin, ja vaikka he juovat tappavaa myrkkyä, se ei vahingoita heitä.":D Pitäishän oikean uskovaisen pystyä parantamaan sairaitakin, mutta kirkon omien tutkimusten mukaan suomessa ei ole yhtään todettua ihmeparantumista. Tämän mukaan suomessa ei ole yhtään uskovaista....
Tuo käärme homma...kyy ei ole tappava aikuisille, joten...
- PSARI
Mooseksen kirjojen Joosua on kreikaksi Jeesus, jota sanotaan Raamatun 1. Jeesukseksi.
Vanhoissa teksteissä kerrotaan ylipappi Jeesuksesta, joka uhrasi vastasyntyneitä. Verinen esikoispoika tai äpärälapsi piti viedä temppeliin. Jeesus laittoi lapsen elävältä kiehuvaan veteen, jossa oli edellisten ulosteita ja jäänteitä. Lapsi keitettiin kypsäksi ja syötiin. Jeesus (ben Stada?) viilteli ja söi lapsia. Hänet kivitettiin ja hirtettiin n. 650 eaa. iljettävyyksistään.
Pakkosiirtolaisuuden päätyttyä korjattuun Jerusalemin temppeliin tuli 1. ulipapiksi Jeesus Jehozadakin poika v. 515-490 eaa. Esra syrjäytti hänet ja leeviläinen Jeesus ristiinnaulittiin pääsiäisenä.
Raamatun Vanhan Testamentin puolella Kristus ei tarkoita Jeesusta, vaan sanaa Voideltu, joka tarkoittaa hallitsijaksi, profeetaksi tai Pyhäksi Hengeksi voideltua ylintä. Pyhä Henki oli Jerusalemin temppelin kolmesta ylipapista ylimmäksi ylipapiksi voideltua pappi, joka oli myös seleukidihallitsijoiden aikaan Jerusalemin jumala eli kuvenööri.
Syyrian Seleukidi-hallitsija Antiokhos III valtasi Jerusalemin ja asetti ylipapiksi lainoppineen Simon Ben Siran (= syyrialaisen poika, Sirah, Sirak) v. 220-185 eaa. Simon II:n poika Onias III peri viran ollen v. 185-175 eaa. Simon II:n toinen poika Jeesus lahjoi Seleukus IV:n tullen toiseksi ylipapiksi v. 175-172 eaa.
Antiokhos IV Epifanes, v. 175-164, murhautti setänsä Seleukus IV:n. Ylipapin virasta tuli kiistaa, jolloin Jeesus meni Antiokhoksen tykö lahjoen hänet. Onias III väistyi ja Jeesus pääsi kuvernööri-ylipapiksi. Hän pyysi lupaa gymnasian = urheilukoulun tekoon. Kolmas veli Menelaus vei Jeesuksen lupaamia rahoja Antiokhokselle saaden tietää, paljonko Jeesus oli maksanut virasta. Menelaus tarjosi enemmän ja sai viran. Jeesus pakeni Ammaniin. Huhuttiin Antiokhosin kuolleen Egyptissä ja Jeesus palasi Jerusalemiin. Antiokhos olikin elossa ja palattuaan Egyptistä hyökkäsi temppeliin ja hävitti sen pyhät esineet. Temppelistä tuli Zeuksen temppeli.
Jeesus pakeni Egyptiin opettaen juutalaisuutta ja kirjoitti hepreaksi isoisänsä Onias II:n opit. Veljenpoika Onias IV käänsi v. 131 eaa. kreikaksi isoisänsä isän opetukset ja setänsä Jeesuksen hepreaksi kirjoittamat Siirakinkirjan tekstit paettuaan Egyptiin.
Jerusalemissa olevan Jeesuksen kiveen louhitun haudan sisäänkäynnin edessä on doorilainen pylväs. Katto on pyramidin muotoinen. Muistokirjoitus on arameaksi ja kreikaksi: ”Suren syvästi veljeäni, jolle rakensin tämän hautapaikan, jotta hän saa levätä rauhassa, vanhempi veli.”
Antiokhoksen syyrialaiset joukot eli seleukidit palvoivat epäjumalia ja sitä juutalaispapit eivät hyväksyneet. Ylipappi Mattatias pakeni 5 poikansa kanssa Qumraniin. Mattatias kuoli ja Juudas Makkabealainen valtasi Jerusalemin v. 166 eaa. Ylipappi/ kuvernööriksi tuli Johannan v. 159-153 eaa.
Juudas Makkabealainen halusi liittoutua roomalaisten kanssa ja laittoi Roomaan lähetystön ja veljensä Johannanin. Hän oli naimisissa Miriamin kanssa, joka oli pääsiäisjuhlilla eksyttyään miehestään käytyään kampaajalla. Roomalaissotilaat 1. kohortin jousimiehet, Pantira ja Stada, veivät raskaana olleen tytön sivukadulle raiskattavaksi. Puuseppä Pappos ben Jowself pelasti hänet. Mustasukkainen Johannan ei uskonut, ettei Miriamia oltu raiskattu ja hylkäsi vaimonsa. Pappos kihlasi tytön, mutta huomattuaan raskauden aikoi hylätä hänet.
Miriamin synnytti Jeesuksen v. 159 eaa., jota kutsuttiin äpäräksi ja huoran lapseksi = Jeesus ha-notsriy = Ha-Notzri. Jeesus oli älykäs opiskellen lyhyessä ajassa rabbiksi isänsä Johannan Makkabealaisen tuella.
Jeesus Ha-Notzri syrjäytettiin ylipappeudesta ja hän pakeni Qumraniin perustaen Ha-Notzri- eli Nasaret-haaran.
Fariseus Jeesus ben Perachia pakeni sitruunakapinavainoja Jerusalemista Alexandriaan v. 94 eaa.
Jeesus ben Perachian opetuslapsi oli Jeesus ben Pandera. Nämä yhdessä tulivat Jerusalemiin v. 76 eaa. Pandera opetti egyptiläistä lääketiedettä ja häntä sanottiin noidaksi ja taikuriksi.
Jeesus ben Pandira oli kuningas Aleksander Jannaioksen ylipappi. Hän kuoli ennen aikojaan kapinoinnista, kun hänet hirtettiin pääsiäisaattona Lyddassa v. 86 eaa.
Jeesus Bar Fabus edusti Egyptin Aleksandrialaista juutalaisuutta ollen ylipappi v. 30-23 eaa. syrjäytykseensä asti. Suvusta oli kolmena kautena ylipappi Jerusalemissa.
Jeesus Bar Sie tuli 3 kk olleen ja syrjäytetyn Eleazar Boethuksen pojan tilalle. Jeesus oli liki 8 vuotta ylipappina v. 3 eaa.-6 jaa.- tuhat ja yksi
PSARI
Olet pitkälti oikeilla jäljillä !
Mutta kuka tai ketkä keksivät ; Herran enkelin Gabrielin Uuteen testamenttiin Marian viettelijäksi ?
Noita Joosua nimisiä henkilöitä on ollut siihenkin aikaan enemmänkin ja niin kuin sanoit Jeesus tai Joosua ,- se olisi aivan sama miten tuo Jeesus Nasaretilaisen nimi olisi käännetty.
Sitäpaitsi eivät Kristinuskoiset tunne noita Makkabialaisaikoja , koska Makkabialaiskirjat eivät sovi heidän käsitysmaailmaansa sillä Uusi testamentti ja sen kirjoittajat antavat väärän kuvan ja vääränlaisen tulkinnan niistä ajoista.
Makkabialaiskirjoja ei myöskään ole käännetty Kirkkoraamattuun ja siksi vallalle ovat päässeet kaikenlaiset , maailmanlopun ennustajat, kaikkine tempausoppeineen.
Haluan kiinnittää huomion Danielin kirjaan , siellä tuo mainitsemasi kuningas Antiokhos neljäs Epifanes esiintyy kiistatta ja selkeästi.
Kristityt haluavat pitää mm,Danielin kirjan mystisenä apolkayptisena vaikka se ei sitä ole vaan se sopii juutalaisten elettyyn historiaan sellaisenaan.
Kristinusko on tehnyt oman tulkintansa Danielin kirjasta tuhanneksi haarautuvana valheena ja näin on onnistunut tietämättömiä ihmisiä pitämään valtarakenteensa alla. - PSARI
Tarkennuksena vielä tuohon luettelooni Vanhan Testamentin aikaan olleisiin Jeesuksiin, niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä ylipappi Jeesus bar Fabus oli toisen neitsyt Marian isä. Maria työskenteli Jerusalemin pyhässä temppelissä, jonne hänet oli viety pappien kasvatettavaksi palvelemaan neitsyenä pyhiä.
Tytöt suoritivat erilaisia tehtäviä temppelissä siihen saakka, kunnes ensimmäiset kuukautiset alkoivat (papit eivät aina tienneet kuukautisten jo alkaneen, koska temppeleissä oli myös iäkkäitä naisia , jotka suojelivat nuoria tyttöjä), jonka jälkeen nämä arvottiin Mooseksen lakien mukaisesti vapaille miehille. Vapaiden miesten piti viedä sauvansa temppeliin ja laittaa se samaan kasaan. Ylipappi suoritti arvonnan ottamalla kasasta jonkun sauvan ja kenen sauva nousi ensimmäisenä, hän sai ottaa noin 12-15 vuotiaan neitsyen vaimokseen.
Jumala eli paikallishallitsija, papit eli Henget ja ylipappi eli Pyhä Henki käyttivät usein neitsyitä hyväkseen ja nämä saattoivat olla raskaana jo silloin, kun heidät arvottiin vapaille miehille kuten Joosefille osunut neitsyt Maria Sepforiksen temppelissä. Mariahan oli tullut raskaaksi Pyhästä Hengestä eli ylipapista Sepforiksessa. Jerusalemin temppelin Maria oli tullut raskaaksi Jumalasta eli paikallishallitsijasta elikkä kuvernööristä.
Jerusalemin temppelin Maria naitettiin Jumalan eli kuvernööri Abban veljelle puuseppä Joosefille, joiden Jaakob isä on mainittu Matteuksessa. Jaakobin isä oli Mattan. Jeesus sanoo Markuksen evankeliumissa isänsä nimen: "Abba, isäni!", jossa Abba on tavallinen ihminen, eikä mitään sitä, mitä kirkko väittää eli Pyhän Isän nimi.
Luukas mainitsee Sepforiksen temppelissä työskennelleen Marian miehen Joosefin isäksi Eelin ja hänen isäkseen Mattat -nimisen miehen. Jeesus huutaa ristillä "miksi Eeli" hänet hylkäsi, jossa Eeli on käännetty Jumala -sanaksi. Lieneekö Eeli ollut Beetlehemin tai Sepforiksen paikallishallitsija!?
Sepforiksen temppelissä työskennelleen ja Galilean Beetlehmissä asuneen Marian isä oli Joakim ja äiti Anna ja Joosefin lapset Martta ja Miriam, Jeshus, Jaakob, Tuomas ja Juudas Didimos.
Jerusalemin temppelissä työskennelleen Marian miehen puuseppä Joosefin lapset on lueteltu Apokryfisessä Joosefin evankeliumissa: Juudas, Justus, Jaakob ja Simon sekä 2 tytärtä Assia ja Lyydia. Nämä asuivat Jerusalemista etelään olevassa Beetlehemissä.
Lieneekö Efratan Beetlehem eli Leipomo vielä kolmas Beetlehem, jossa on syntynyt vielä joku Jeesus niminen henkilö.
Nopeimmin pääsee katsomaan Galilean ja Juudean Beetlehemjä oheisesta linkistä
http://www.psari.info/jg40.html
Nimimerkki tuhat ja yksi,
Gabriel nimisiä "enkeleitä" eli sanansaattajia oli useampiakin kuninkaitten työntekijöinä ja luottomiehinä. Nämä kävivät maailman ihmisten luona eli tavallisten ihmisten tykönä kertomassa, jos vaikkapa jumalan eli hallitsijan tekee vähän niin kuin mieli tulla petikaveriksi jonkun neitokaisen tykö, jolloin neitsyen äiti ja sukulaisnaiset tiesivät kylvettää tytön ja pukea hänet parhaimpiinsa jumalan vierailua varten.
- dikduk
Ei ole yhtään Jeesukseen liittyvää ennustusta, eikä kukaan edes tunnistanut Jeesusta VT:n perusteella. Ei edes Paavali joka tarvitsi näyn lakatakseen vainoamasta Jeesuksen seuraajia, VT:tä lukiessaan ja kehuessaan sen tuntemustaan hän vainosi Jeesusryhmää. Mikä sinänsä oli merkillistä, eihän ryhmä vielä ollut edes irrottautunut juutalaisuudesta, joka oli hyvin monimuotoinen ja salli sisällään hyvin monenlaisen ajattelun. Näin kunhan ei poikettu yksijumalaisuudesta eikä kumottu lakia, jonka tulkinnat olivat hyvin vapaita.
Pitää muistaa että Jeesus itsekin, jos hänellä ei ollut biologista juutalaista isää, oli juutalainen vain uuden suulliseen oppiin kuuluvan tulkinnan kautta. Myös se että nainen, joka oli kihloissa tulisi raskaaksi toiselle miehelle, teki lapsesta mamserin, siihen ei vaikuttanut naisen suostumus tai vastaava, näin määrätään Mooseksen laissa. Rikos oli tapahtunut, jos oli vieras siittäjä, rikos joka muutti syntyvän lapsen aseman.
Takaisin ennustuksiin:kaikki UT:ssa esitetty on irrotettu yhteydestään ja on sekalainen jaekimara eri ajoilta . Mikä tahansa kohta irrotettuna yhteydestään voidaan selittää tarkoittamaan mitä hyvänsä. Kristinuskostahan tulikin "pakanoiden" uskonto, juutalaiset mieluummin kuolivat vainoissa kuin alkoivat palvoa uutta jumalmessiasta .
Kristityt joutuivat tilanteesen jossa piti keksiä uusia teologisia oppeja tämän tilanteen selittämiseksi ja juutalaiset, vain koska eivät suostuneet luopumaan omasta uskonnostaan, koettiin pahoina ja uppiniskaisina, Jumalan hyljänneinä joita sai kohdella miten hyvänsä. He olivat sen "ansainneet" tehtiinpä heille mitä hyvänsä. Juutalaisia vainoavat kristityt toimivat messiaaksi julistamansa miehen antamalla valtuudella .Oppi Jahven lähettämästä Daavidin sankarisukuun kuuluvasta voidellusta, joka pelastaisi oman kansansa vihollisten käsistä oli kääntynyt irvikuvakseen. Pikukansan uskonnollinen unelma turvallisesta asumisesta omassa maassa painajaiseksi.- tk
Kyllä sinä höpiset omiasi, Koko vanhatestementti puhuu ja toivoo Jumalan antamsta messiaasta, VanhaTestamantti kertoo Jumalan antamasta laista, sekä profeetoista, jotka ennustuvivat tulevan messiaan, ja isrelin kansan vapahtajan, mutta Jumalan messiaanisuus kristuksessa, ei takoittannut, vain juutalaisen kansan pelstustusta, vaan kaikkien, sillä Jumala sanoi abrahamille: sinun siemenesässäsi tulevat kaikki kansst siunatkuksi. Sillä Aabrahamin siemen oli juutalainen Jeesus, jonka kautta Jumalalla oli tarkoitus pelastaa pakanoista heidät, jotka Hän tahtoi pelastaa. Kristinuskohan on juutalaisten uskonto, sillä kaikki apostolthan olivat juutalaisia, ja vaikka ei olisikaan,kaikille ymmärretyä.Jumala on tehnyt tietttäväksi oman tahtonsa Ainoa poikkeus evankeliumeissa oli Luukas, joka oli roomalainen lääkäri. Tuossa asiassa olet täysin väärässä, Jeesusta koskevia profetioita on Raamattu täynnä, mutta jos et ymmärrä, etlä ymmärrä, niin et ymmnärrä. .
- pertsa2010
tk kirjoitti:
Kyllä sinä höpiset omiasi, Koko vanhatestementti puhuu ja toivoo Jumalan antamsta messiaasta, VanhaTestamantti kertoo Jumalan antamasta laista, sekä profeetoista, jotka ennustuvivat tulevan messiaan, ja isrelin kansan vapahtajan, mutta Jumalan messiaanisuus kristuksessa, ei takoittannut, vain juutalaisen kansan pelstustusta, vaan kaikkien, sillä Jumala sanoi abrahamille: sinun siemenesässäsi tulevat kaikki kansst siunatkuksi. Sillä Aabrahamin siemen oli juutalainen Jeesus, jonka kautta Jumalalla oli tarkoitus pelastaa pakanoista heidät, jotka Hän tahtoi pelastaa. Kristinuskohan on juutalaisten uskonto, sillä kaikki apostolthan olivat juutalaisia, ja vaikka ei olisikaan,kaikille ymmärretyä.Jumala on tehnyt tietttäväksi oman tahtonsa Ainoa poikkeus evankeliumeissa oli Luukas, joka oli roomalainen lääkäri. Tuossa asiassa olet täysin väärässä, Jeesusta koskevia profetioita on Raamattu täynnä, mutta jos et ymmärrä, etlä ymmärrä, niin et ymmnärrä. .
Miika 5: 2-4: Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.
Ja hän on astuva esiin ja kaitseva Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa. Ja he asuvat alallansa, sillä silloin on hän oleva suuri hamaan maan ääriin saakka
(Kirjoitettu noin 750-686 eKr.)
Sak 11:12,13 Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
(Kirjoitettu noin 520 and 518 eKr.)
Ps 22:18: he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
(Kirjoitettu noin 1000 eKr.)
Jes 42:5-7: Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat: Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille VALKEUDEKSI, avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta
(Kirjoitettu noin 701-681 eKr.)
49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain VALKEUDEKSI, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti. - dikduk
pertsa2010 kirjoitti:
Miika 5: 2-4: Mutta sinä, Beetlehem Efrata, joka olet vähäinen olemaan Juudan sukujen joukossa, sinusta minulle tulee se, joka on oleva hallitsija Israelissa, jonka alkuperä on muinaisuudesta, iankaikkisista ajoista.
Sentähden Herra antaa heidät alttiiksi siihen aikaan asti, jolloin synnyttäjä on synnyttänyt; silloin jäljellejääneet hänen veljistänsä palajavat israelilaisten luokse.
Ja hän on astuva esiin ja kaitseva Herran voimassa, Herran, Jumalansa, nimen valtasuuruudessa. Ja he asuvat alallansa, sillä silloin on hän oleva suuri hamaan maan ääriin saakka
(Kirjoitettu noin 750-686 eKr.)
Sak 11:12,13 Sitten minä sanoin heille: "Jos teille hyväksi näkyy, niin antakaa minulle palkkani; jollei, niin olkaa antamatta". Niin he punnitsivat minun palkakseni kolmekymmentä hopearahaa. Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet". Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.
(Kirjoitettu noin 520 and 518 eKr.)
Ps 22:18: he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
(Kirjoitettu noin 1000 eKr.)
Jes 42:5-7: Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat: Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille VALKEUDEKSI, avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta
(Kirjoitettu noin 701-681 eKr.)
49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain VALKEUDEKSI, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.Hallitsijasuku oli Juudasta, Efratasta, Daavidin sukua pidettiin sinä sukuna josta voideltukin tulisi. Sukuun kuuluttiin ja kuulutaan vain isän kautta, jos isä kuuluu tiettyyn sukuun poikakin kuuluu.Sukuun ei voi adoptoitua .Kuka oli Jeesuksen Juudan heimoinen Daavidista polveutuva isä?
Toisekseen Mika sanoo " Hallitsija on nouseva ja kaitseva heitä Herran voimalla. Herra, hänen Jumalansa, antaa hänelle vallan ja kunnian. He saavat elää rauhassa, sillä hänen valtansa ulottuu maan ääriin saakka. [ 5 (5:4) Hän tuo rauhan. Kun assyrialaiset tulevat maahamme, tunkeutuvat palatseihimme, me asetamme heitä vastaan seitsemän paimenta, kahdeksan kansanjohtajaa ..."
Juuda ei ole elänyt rauhassa eikä tässä ole muttia kun hallitsija tulee he saavat elää rauhassa.
30 hopeareahaa joka maksetaan profeetalle on Jeesusennustus, miten niin?
Ps 22 joku pyytää hädissään Jumalaa auttamaan itseään myös Jjeesuksella oli kuollessaan hätä, useimmilla ihmisillä taitaa olla.
Jes 42 puhutaan Kyyroksesta " Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. 25 Minä teen tyhjäksi ennustajapappien merkit ja todistan taikurit petkuttajiksi, minä kukistan maan viisaat ja osoitan heidän tietonsa typeryydeksi.
26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja panen täytäntöön sanansaattajieni neuvot. Minä sanon Jerusalemille: "Sinä saat asukkaasi takaisin", ja Juudan kaupungeille: "Teidät rakennettakoon jälleen!" Minä annan kaupunkieni nousta raunioista. ;
27 Minä sanon merelle: "Kuivu, minä kuivatan sinun syöverisi28 Minä sanon Kyyrokselle: "Paimeneni." Mitä minä tahdon, sen hän toteuttaa, hän sanoo Jerusalemille: "Sinut rakennettakoon", ja temppelille: "Sinut perustettakoon jälleen!"
Jeesushan uhosi Jerusalemin ja sen temppelin tuhoa, mutta Kyyros todella rakennutti sen. Edelleen on kyse paluusta Babelista: näin hän sanoo: -- Ei riitä, että olet minun palvelijani ja saatat ennalleen Jaakobin heimot, tuot takaisin Israelin eloonjääneet. Minä teen sinusta valon kaikille kansoille, niin että pelastus ulottuu maan ääriin saakka--Jeesuksen jälkeen tuli hävitys ja hajaannus ei paluu "8 Näin sanoo Herra: -- Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat, " - pertsa2010
dikduk kirjoitti:
Hallitsijasuku oli Juudasta, Efratasta, Daavidin sukua pidettiin sinä sukuna josta voideltukin tulisi. Sukuun kuuluttiin ja kuulutaan vain isän kautta, jos isä kuuluu tiettyyn sukuun poikakin kuuluu.Sukuun ei voi adoptoitua .Kuka oli Jeesuksen Juudan heimoinen Daavidista polveutuva isä?
Toisekseen Mika sanoo " Hallitsija on nouseva ja kaitseva heitä Herran voimalla. Herra, hänen Jumalansa, antaa hänelle vallan ja kunnian. He saavat elää rauhassa, sillä hänen valtansa ulottuu maan ääriin saakka. [ 5 (5:4) Hän tuo rauhan. Kun assyrialaiset tulevat maahamme, tunkeutuvat palatseihimme, me asetamme heitä vastaan seitsemän paimenta, kahdeksan kansanjohtajaa ..."
Juuda ei ole elänyt rauhassa eikä tässä ole muttia kun hallitsija tulee he saavat elää rauhassa.
30 hopeareahaa joka maksetaan profeetalle on Jeesusennustus, miten niin?
Ps 22 joku pyytää hädissään Jumalaa auttamaan itseään myös Jjeesuksella oli kuollessaan hätä, useimmilla ihmisillä taitaa olla.
Jes 42 puhutaan Kyyroksesta " Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta. 25 Minä teen tyhjäksi ennustajapappien merkit ja todistan taikurit petkuttajiksi, minä kukistan maan viisaat ja osoitan heidän tietonsa typeryydeksi.
26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja panen täytäntöön sanansaattajieni neuvot. Minä sanon Jerusalemille: "Sinä saat asukkaasi takaisin", ja Juudan kaupungeille: "Teidät rakennettakoon jälleen!" Minä annan kaupunkieni nousta raunioista. ;
27 Minä sanon merelle: "Kuivu, minä kuivatan sinun syöverisi28 Minä sanon Kyyrokselle: "Paimeneni." Mitä minä tahdon, sen hän toteuttaa, hän sanoo Jerusalemille: "Sinut rakennettakoon", ja temppelille: "Sinut perustettakoon jälleen!"
Jeesushan uhosi Jerusalemin ja sen temppelin tuhoa, mutta Kyyros todella rakennutti sen. Edelleen on kyse paluusta Babelista: näin hän sanoo: -- Ei riitä, että olet minun palvelijani ja saatat ennalleen Jaakobin heimot, tuot takaisin Israelin eloonjääneet. Minä teen sinusta valon kaikille kansoille, niin että pelastus ulottuu maan ääriin saakka--Jeesuksen jälkeen tuli hävitys ja hajaannus ei paluu "8 Näin sanoo Herra: -- Armon hetkellä minä vastaan sinulle, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta uudelleen jakaisit autioituneet perintömaat, "dikduk sanoi :
.Kuka oli Jeesuksen Juudan heimoinen Daavidista polveutuva isä?
dikduk sanoi :
Ps 22 joku pyytää hädissään Jumalaa auttamaan itseään myös Jeesuksella oli kuollessaan hätä, useimmilla ihmisillä taitaa olla.
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
Niinhän kuulemma tekivätkin.
Niin ja hänen kuolemansa jälkeen Jerusalemin temppelissä tapahtui "yhtä sun toista" merkillistä.
Kun Hän palaa toisen kerran niin kaikki toteutuu.
____
" Minä teen sinusta valon kaikille kansoille, niin että pelastus ulottuu maan ääriin saakka"
Noin on tapahtunutkin.
.Kuka oli Jeesuksen Juudan heimoinen Daavidista polveutuva isä?
dikduk sanoi :
Ps 22 joku pyytää hädissään Jumalaa auttamaan itseään myös Jeesuksella oli kuollessaan hätä, useimmilla ihmisillä taitaa olla.
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
Niinhän kuulemma tekivätkin.
Niin ja hänen kuolemansa jälkeen Jerusalemin temppelissä tapahtui "yhtä sun toista" merkillistä.
Kun Hän palaa toisen kerran niin kaikki toteutuu.
____
" Minä teen sinusta valon kaikille kansoille, niin että pelastus ulottuu maan ääriin saakka"
Noin on tapahtunutkin.
Olisi otettava huomioon myös Raamatun monikerroksisuus , kun tarkastellaan kirjoituksia.Talmudissa ei todeta Jeesuksen kuuluvan kuninkaalliseen sukuun , sen sinulle täällä jo aiemmin lainauksin osoitettu eikä Talmud kirjoita historiallisesta Jeesuksesta mitään, vaan siinä on myöhempää polemiikkia juutalaisia vainoamaan alkaneita kristittyjä kohtaan. Talmud - toinen niistä eli Babylonian Talmud (Palestiinan Talmud ei puhuu Jeesuksesta mitään) sanoo että Jeesus oli roomalaisen sotilaan, Panteran, poika. Kun tuo teksti on kirjoitettu 3-400 luvuilla ei silläkään ole historiallista merkitystä muuta kuin dokumenttina siitä mitä juutalaiset kristityistä tuohon aikana ajattelivat .
Kristityt todella ilmoittavat että Pyhä henki on Jeesuksen siittäjä -onko Pyhä henki Daavidin jälkeläinen ? Jeesuksen äidin sukulinajasta ei ole tietoa ja tieto olisi sinänsä merkityksetöntä.
"Jeesuksen toista tulemusta Kuninkaana juuri odotamme kaiken aikaa"
Niinhän te odotatte olette odottaneet 2000 v mutta tuon Jesajan kohdan mukaan rauha tulee henkilön mukana , sehän oli lupauksen logiikka , ei se että joku tulee ja hänen jälkeensä odotellaan tuhansia mahdollista rauhaa.
"Kirjanoppineet tiesivät mitä Jeesus tarkoitti huudahduksellaan."
Kirjanoppineet eivät mitenkään voineet tietää mitä kukin tarkoitti milläkin psalmin lainauksella, psalmit kun eivät ole ennustuksia vaan kirjoituksia, lauluja , ja niitä käytettiin kuka mitenkin ja vain osa päätyi Vanhaan testamenttiinkaan, jota tuohon aikaan ei vielä kirjoitusten osalta ollut edes lyöty lukkoon.
Jeesuksen vaatteista on voitu lyödä arpaa, mutta varmasti samalla tavoin muiden teloitettujen, jos vaatteilla ei katsottu olevan omistajaa eikä missään ole ennustusta että roomalaiset miehittäjät teloittavat messiaan ja sitten arpovat hänen vaatteensa.
Messiasajatus lähtee siitä että Jahven lähettämä messias todella auttaa kansaansa sen vihollisia vastaan ja kansa saa vapauden sortajiensa ikeestä , ei sitä että messias surmataan ja siitä alkavat vainot ja maanpako joissa juutalaisten suurin vainoaja kaiken kukkuraksi ovat "messiaaseen " uskomaan alkaneet pakanat .
VT: stä lainaamiesi kohtien mukaan messiaan tultua ei tule maanpakoa eikä temppelin hävitystä vaan rauha ja turva.Messias ei palaa, hän on VT:n mukaan ihminen ja elää vain kerran . Ei ole mitään messiaan toista tuloa.
VT on varsin selkeä, paitsi jos irrottaa jakeet yhtyedestään, sillä tavoin saa sotkua mihin hyvänsä tekstiin .Mitään mitä juutalaiset kirjoitustensa perusteella odottivat messiaalta Jeesus ei toteuttanut ja nyt kristityt sen asemesta että olisi esitttää näyttöä, odottavat uutta tulemusta ja selittävät että Jeesus toteutti "ennustukset " joiden mukaan roomalaiset vievät messiaalta tämän vaatteet ja messias huutaa apua kuollessaan ja siksi pitäisi uskoa että Jeesus oli messias . Ehkä kannattaisi painottaa kristinuskon merkitystä ja syntyä uutena uskontona, juutalaisten messiasta ei ole kuulunut , mutta Jeesus uuden uskonnon perustajana on elänyt ja toiminut. - pertsa2010
dikduk kirjoitti:
Talmudissa ei todeta Jeesuksen kuuluvan kuninkaalliseen sukuun , sen sinulle täällä jo aiemmin lainauksin osoitettu eikä Talmud kirjoita historiallisesta Jeesuksesta mitään, vaan siinä on myöhempää polemiikkia juutalaisia vainoamaan alkaneita kristittyjä kohtaan. Talmud - toinen niistä eli Babylonian Talmud (Palestiinan Talmud ei puhuu Jeesuksesta mitään) sanoo että Jeesus oli roomalaisen sotilaan, Panteran, poika. Kun tuo teksti on kirjoitettu 3-400 luvuilla ei silläkään ole historiallista merkitystä muuta kuin dokumenttina siitä mitä juutalaiset kristityistä tuohon aikana ajattelivat .
Kristityt todella ilmoittavat että Pyhä henki on Jeesuksen siittäjä -onko Pyhä henki Daavidin jälkeläinen ? Jeesuksen äidin sukulinajasta ei ole tietoa ja tieto olisi sinänsä merkityksetöntä.
Niinhän te odotatte olette odottaneet 2000 v mutta tuon Jesajan kohdan mukaan rauha tulee henkilön mukana , sehän oli lupauksen logiikka , ei se että joku tulee ja hänen jälkeensä odotellaan tuhansia mahdollista rauhaa.
Kirjanoppineet eivät mitenkään voineet tietää mitä kukin tarkoitti milläkin psalmin lainauksella, psalmit kun eivät ole ennustuksia vaan kirjoituksia, lauluja , ja niitä käytettiin kuka mitenkin ja vain osa päätyi Vanhaan testamenttiinkaan, jota tuohon aikaan ei vielä kirjoitusten osalta ollut edes lyöty lukkoon.
Jeesuksen vaatteista on voitu lyödä arpaa, mutta varmasti samalla tavoin muiden teloitettujen, jos vaatteilla ei katsottu olevan omistajaa eikä missään ole ennustusta että roomalaiset miehittäjät teloittavat messiaan ja sitten arpovat hänen vaatteensa.
Messiasajatus lähtee siitä että Jahven lähettämä messias todella auttaa kansaansa sen vihollisia vastaan ja kansa saa vapauden sortajiensa ikeestä , ei sitä että messias surmataan ja siitä alkavat vainot ja maanpako joissa juutalaisten suurin vainoaja kaiken kukkuraksi ovat "messiaaseen " uskomaan alkaneet pakanat .
VT: stä lainaamiesi kohtien mukaan messiaan tultua ei tule maanpakoa eikä temppelin hävitystä vaan rauha ja turva.Messias ei palaa, hän on VT:n mukaan ihminen ja elää vain kerran . Ei ole mitään messiaan toista tuloa.
VT on varsin selkeä, paitsi jos irrottaa jakeet yhtyedestään, sillä tavoin saa sotkua mihin hyvänsä tekstiin .Mitään mitä juutalaiset kirjoitustensa perusteella odottivat messiaalta Jeesus ei toteuttanut ja nyt kristityt sen asemesta että olisi esitttää näyttöä, odottavat uutta tulemusta ja selittävät että Jeesus toteutti "ennustukset " joiden mukaan roomalaiset vievät messiaalta tämän vaatteet ja messias huutaa apua kuollessaan ja siksi pitäisi uskoa että Jeesus oli messias . Ehkä kannattaisi painottaa kristinuskon merkitystä ja syntyä uutena uskontona, juutalaisten messiasta ei ole kuulunut , mutta Jeesus uuden uskonnon perustajana on elänyt ja toiminut.dikduk sanoi :
Talmudissa ei todeta Jeesuksen kuuluvan kuninkaalliseen sukuun ,
dikduk sanoi :
Jeesuksen äidin sukulinjasta ei ole tietoa ja tieto olisi sinänsä merkityksetöntä.
dikduk sanoi :
kristityt todella ilmoittavat että Pyhä henki on Jeesuksen siittäjä -onko Pyhä henki Daavidin jälkeläinen ?
_________
Tuo asia "teidän" täytyy päättää aivan itse,mutta geneettisesti sukulinja Daavidiin oli olemassa Marian kautta.
Kirjanoppineet olivat sen ajan asiantuntijoita tekstien suhteen ja tiesivät varmasti mitä Jeesus tarkoitti.
Kyllä on ,mutta sinun täytyy itse lukea nuo asiat.Olen jo unohtanut tärkeitä asioita siihen liittyen,mutta Hänen tuloonsa liittyen on paljon tekstejä.Esimerkiksi ratsastaako aasilla vai hevosella.
Talmudissa ei todeta Jeesuksen kuuluvan kuninkaalliseen sukuun , sen sinulle täällä jo aiemmin lainauksin osoitettu eikä Talmud kirjoita historiallisesta Jeesuksesta mitään, vaan siinä on myöhempää polemiikkia juutalaisia vainoamaan alkaneita kristittyjä kohtaan. Talmud - toinen niistä eli Babylonian Talmud (Palestiinan Talmud ei puhuu Jeesuksesta mitään) sanoo että Jeesus oli roomalaisen sotilaan, Panteran, poika. Kun tuo teksti on kirjoitettu 3-400 luvuilla ei silläkään ole historiallista merkitystä muuta kuin dokumenttina siitä mitä juutalaiset kristityistä tuohon aikana ajattelivat .
VT on varsin selkeä, paitsi jos irrottaa jakeet yhtyedestään, sillä tavoin saa sotkua mihin hyvänsä tekstiin .Mitään mitä juutalaiset kirjoitustensa perusteella odottivat messiaalta Jeesus ei toteuttanut ja nyt kristityt sen asemesta että olisi esitttää näyttöä, odottavat uutta tulemusta ja selittävät että Jeesus toteutti "ennustukset " joiden mukaan roomalaiset vievät messiaalta tämän vaatteet ja messias huutaa apua kuollessaan ja siksi pitäisi uskoa että Jeesus oli messias . Ehkä kannattaisi painottaa kristinuskon merkitystä ja syntyä uutena uskontona, juutalaisten messiasta ei ole kuulunut , mutta Jeesus uuden uskonnon perustajana on elänyt ja toiminut.Kaikkia ennustuksia on voitu laittaa Jeesuksen tekemiksi ja se on tarkoituksenmukaista Raamatun väärentämistä, jossa on vain yritetty saada jälkeenpäin Jeesus istumaan vt:n ennustuksiin ja tehty uuteen testamenttiin ennustuksiin sopivia tapahtumia.
Huomiotavaa on justiinsa se, että tärkeimmissä asioissa, jotka voidaan tänäkin päivänä todeta historiasta, Jeesus ei toteuttanut ennustuksia. Jeesus ei tuonut rauhaa. Messiaan piti tuoda rauha, mutta kummallinen yhtäläisyys siinä kuitenkin on. Jeesus sanoi tulevansa saman sukupolven aikana takaisin ja saman sukupolven aikana tuhottiin Jerusalamin temppeli... Kävi juuri toisinpäin kuin Jesaja ennusti Messiaasta.- vakaavanhaväinö
mave kirjoitti:
Kaikkia ennustuksia on voitu laittaa Jeesuksen tekemiksi ja se on tarkoituksenmukaista Raamatun väärentämistä, jossa on vain yritetty saada jälkeenpäin Jeesus istumaan vt:n ennustuksiin ja tehty uuteen testamenttiin ennustuksiin sopivia tapahtumia.
Huomiotavaa on justiinsa se, että tärkeimmissä asioissa, jotka voidaan tänäkin päivänä todeta historiasta, Jeesus ei toteuttanut ennustuksia. Jeesus ei tuonut rauhaa. Messiaan piti tuoda rauha, mutta kummallinen yhtäläisyys siinä kuitenkin on. Jeesus sanoi tulevansa saman sukupolven aikana takaisin ja saman sukupolven aikana tuhottiin Jerusalamin temppeli... Kävi juuri toisinpäin kuin Jesaja ennusti Messiaasta."Jeesus sanoi tulevansa saman sukupolven aikana takaisin ja saman sukupolven aikana tuhottiin Jerusalamin temppeli... Kävi juuri toisinpäin kuin Jesaja ennusti Messiaasta."
"Sama sukupolvi" -sanonnalla on monta eri tieteellistä merkitystä/perspektiiviä. vakaavanhaväinö kirjoitti:
"Jeesus sanoi tulevansa saman sukupolven aikana takaisin ja saman sukupolven aikana tuhottiin Jerusalamin temppeli... Kävi juuri toisinpäin kuin Jesaja ennusti Messiaasta."
"Sama sukupolvi" -sanonnalla on monta eri tieteellistä merkitystä/perspektiiviä.:D Älä käytä sinulle tuntemattomia sanoja...
- dikduk
pertsa2010 kirjoitti:
dikduk sanoi :
Talmudissa ei todeta Jeesuksen kuuluvan kuninkaalliseen sukuun ,
dikduk sanoi :
Jeesuksen äidin sukulinjasta ei ole tietoa ja tieto olisi sinänsä merkityksetöntä.
dikduk sanoi :
kristityt todella ilmoittavat että Pyhä henki on Jeesuksen siittäjä -onko Pyhä henki Daavidin jälkeläinen ?
_________
Tuo asia "teidän" täytyy päättää aivan itse,mutta geneettisesti sukulinja Daavidiin oli olemassa Marian kautta.
Kirjanoppineet olivat sen ajan asiantuntijoita tekstien suhteen ja tiesivät varmasti mitä Jeesus tarkoitti.
Kyllä on ,mutta sinun täytyy itse lukea nuo asiat.Olen jo unohtanut tärkeitä asioita siihen liittyen,mutta Hänen tuloonsa liittyen on paljon tekstejä.Esimerkiksi ratsastaako aasilla vai hevosella.
"The history of the Talmud reflects in part the history of Judaism persisting in a world of hostility and persecution. Almost at the very time that the Babylonian savoraim put the finishing touches to the redaction of the Talmud, the emperor Justinian issued his edict against deuterosis (doubling, repetition) of the Hebrew Bible.[41] It is disputed whether, in this context, deuterosis means "Mishnah" or "Targum": in patristic literature, the word is used in both senses. This edict, dictated by Christian zeal and anti-Jewish feeling, was the prelude to attacks on the Talmud, conceived in the same spirit, and beginning in the thirteenth century in France, where Talmudic study was then flourishing.
The charge against the Talmud brought by the Christian convert Nicholas Donin led to the first public disputation between Jews[42] and Christians and to the first burning of copies of the Talmud in Paris in 1242.[43] The fire of copies of the Talmud continued [44]" wikipediasta.
"Vanhurskaat Joakim ja Anna olivat Jumalansynnyttäjän Neitsyt Marian vanhemmat ja siis samalla Jeesuksen isovanhemmat.
Pyhä Joakim kuului Juudan sukukuntaan ja polveutui suoraan kuningas Daavidista" Äidin suku ei vaikuta, eikä näistä Joakimeista ja Annoista ole tietoja muuta kuin kristittyjen legendoissa. Kukaan ihminen ei VT:n mukaan ole pyhä eikä voi synnyttää Jumalaa . UT kertoo että Jeesuksella ei ollut ihmisisää ja että hän syntyi vastoin Mooseksen lain määräyksiä , nainen sai synnyttää vain kihlatulleen ja tämän siittämän lapsen .
"Tuo asia "teidän" täytyy päättää aivan itse,mutta geneettisesti sukulinja Daavidiin oli olemassa Marian kautta."
Ei kelpaa koska suku meni VAIN isän kautta.Sääntöjä ei jälkikäteen voi muuttaa.
"Kirjanoppineet olivat sen ajan asiantuntijoita tekstien suhteen ja tiesivät varmasti mitä Jeesus tarkoitti."
ei kukaan voinut tietää miten joku käytti psalmeja, kirjanoppinut tai ei .Psalmit eivät olleet profetioita eivätkä lakia.
"dikduk sanoi :
Ei ole mitään Messiaan toista tuloa.
_________
Kyllä on ,mutta sinun täytyy itse lukea nuo asiat.Olen jo unohtanut tärkeitä asioita siihen liittyen,mutta Hänen tuloonsa liittyen on paljon tekstejä.Esimerkiksi ratsastaako aasilla vai hevosella."
Eli taas triviaa :kymmenet tuhannet ihmiset ratsastivat aasilla ja siitä nyt piti tunnistaa messias, joka ei tehnyt mitään siitä mitä varsinaisesti piti.
Missä kerrotaan että messias tulee kahdessa vaiheessa joiden välillä on tuhansia vuosia? Ei hän silloin olisi voinut ihminenkään joka nimenomaan hän tulisi olemaan."Kuten Mooses.."
"Se mitä juutalaiset odottivat Messiaalta on merkityksetöntä - se mitä Messias odotti juutalaisilta oli ............................"
Ei ole sehän on tämän ajatuksen ydin: messias tulisi auttamaan kansaansa, ei olemaan sen uusi jumala tai henkilö jota pitäisikin alkaisi palvoa . Messiaan toiminta ei riippuisi ihmisistä tai näiden suhtautumisesta häneen. - pertsa2010
dikduk kirjoitti:
http://www.come-and-hear.com/sanhedrin/sanhedrin_43.html
Missä sanotaan että Jeesus olisi kuninkaallista sukua vaan (With Yeshu however it was different, for he was connected with the government )
On mukava että Talmudia nyt sentään arvostetaan vaikka se ei ole luotettava historiallisena lähteenä. Aiemmin yrittivät tuhota Talmudin koska Talmud kuulema antoi vääriä tietoja Jeesuksesta.
"The history of the Talmud reflects in part the history of Judaism persisting in a world of hostility and persecution. Almost at the very time that the Babylonian savoraim put the finishing touches to the redaction of the Talmud, the emperor Justinian issued his edict against deuterosis (doubling, repetition) of the Hebrew Bible.[41] It is disputed whether, in this context, deuterosis means "Mishnah" or "Targum": in patristic literature, the word is used in both senses. This edict, dictated by Christian zeal and anti-Jewish feeling, was the prelude to attacks on the Talmud, conceived in the same spirit, and beginning in the thirteenth century in France, where Talmudic study was then flourishing.
The charge against the Talmud brought by the Christian convert Nicholas Donin led to the first public disputation between Jews[42] and Christians and to the first burning of copies of the Talmud in Paris in 1242.[43] The fire of copies of the Talmud continued [44]" wikipediasta.
"Vanhurskaat Joakim ja Anna olivat Jumalansynnyttäjän Neitsyt Marian vanhemmat ja siis samalla Jeesuksen isovanhemmat.
Pyhä Joakim kuului Juudan sukukuntaan ja polveutui suoraan kuningas Daavidista" Äidin suku ei vaikuta, eikä näistä Joakimeista ja Annoista ole tietoja muuta kuin kristittyjen legendoissa. Kukaan ihminen ei VT:n mukaan ole pyhä eikä voi synnyttää Jumalaa . UT kertoo että Jeesuksella ei ollut ihmisisää ja että hän syntyi vastoin Mooseksen lain määräyksiä , nainen sai synnyttää vain kihlatulleen ja tämän siittämän lapsen .
"Tuo asia "teidän" täytyy päättää aivan itse,mutta geneettisesti sukulinja Daavidiin oli olemassa Marian kautta."
Ei kelpaa koska suku meni VAIN isän kautta.Sääntöjä ei jälkikäteen voi muuttaa.
"Kirjanoppineet olivat sen ajan asiantuntijoita tekstien suhteen ja tiesivät varmasti mitä Jeesus tarkoitti."
ei kukaan voinut tietää miten joku käytti psalmeja, kirjanoppinut tai ei .Psalmit eivät olleet profetioita eivätkä lakia.
"dikduk sanoi :
Ei ole mitään Messiaan toista tuloa.
_________
Kyllä on ,mutta sinun täytyy itse lukea nuo asiat.Olen jo unohtanut tärkeitä asioita siihen liittyen,mutta Hänen tuloonsa liittyen on paljon tekstejä.Esimerkiksi ratsastaako aasilla vai hevosella."
Eli taas triviaa :kymmenet tuhannet ihmiset ratsastivat aasilla ja siitä nyt piti tunnistaa messias, joka ei tehnyt mitään siitä mitä varsinaisesti piti.
Missä kerrotaan että messias tulee kahdessa vaiheessa joiden välillä on tuhansia vuosia? Ei hän silloin olisi voinut ihminenkään joka nimenomaan hän tulisi olemaan."Kuten Mooses.."
"Se mitä juutalaiset odottivat Messiaalta on merkityksetöntä - se mitä Messias odotti juutalaisilta oli ............................"
Ei ole sehän on tämän ajatuksen ydin: messias tulisi auttamaan kansaansa, ei olemaan sen uusi jumala tai henkilö jota pitäisikin alkaisi palvoa . Messiaan toiminta ei riippuisi ihmisistä tai näiden suhtautumisesta häneen.dikduk :
Jos sitten ajatellaan sitä vaihtoehtoa, että ensimmäisellä vuosisadalla elänyt Jeesus olisi Messias, on merkillepantavaa, että juuri hänellä on ollut oikeanlainen kuninkaallinen sukupuu. Esim. Talmud (sanhedrin 43 a) ei kiistänyt väitettä Jeesuksen kuulumisesta Juudan sukukuntaan ja Daavidin sukuun, vaan siinä todetaan:
"Jeesus, joka oli kuninkaallista syntyperää." - PSARI
mave kirjoitti:
:D Älä käytä sinulle tuntemattomia sanoja...
Inhoan Raamatun tonkimista, mutta on joskus suorastaan pakko, joten heitänpä minäkin lusikkani vielä tähän soppaan...
Seksuaalisuus koettiin antiikin maailmassa hävettävänä asiana, joten tuon ajan suuret johtajat Platonista Aleksanteri Suureen olivat syntyneet ilman maallista isää, joten Jeesuksen syntyminen neitseestä sopii hyvin tuon ajan henkeen. Jeesuksen ajan kertomuksien ei tarvinnut vastata antiikin ajan hengen mukaisesti todellisuutta.
Markus vanhimpana evankeliumina ei kerro Jeesuksen isästä, eikä tunne Joosefia ollenkaan. Matteuksessa Joosefin isä on Jaakob ja hänen isänsä Mattan, mutta Luukkaassa Joosefin isä on Eeli ja hänen isänsä Mattat eli Joosefit ovat eri sukua. Apokryfeistä löytyy eri nimet Joosefien lapsiksi.
Matteuksessa on käytetty Septuagintan mukaista käännöstä Jesajan 7:14 kohdasta kirjoitettaessa Immanuelista. Heprealainessa alkutekstissä ei ole mainintaa betulah -sanasta eli neitsyestä, vaan sanaa almah, mikä tarkoittaa nuorta naimatonta naista, eikä neitsyttä.
Jesajan ennustuksen aikoihin tapahtui syyrialaisten hyökkäys pohjoisvaltakuntaan ja nämä yrittivät hyökätä myös Juudaan noin 744 eaa. Jesaja esitti ennustuksen Herran antamana merkkinä eli ennen kuin poika olisi likipitäen 7-13 vuotias Juudan vihollisista tulisi loppu. Ennustus oli tarkoitettu ainoastaan tuohon historialliseen tilanteeseen Aahas kuninkaan aikaan, eikä suinkaan esittelemään jotain 700 vuoden päässä olevaa Jeesuksen syntymää.
"Herra antaa teille merkin: nuori nainen tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." "Ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi." Ennustukset eivät toteutuneet tämän kuuluisan profeetta Jesajan kohdalla ja Jeesusta ei missään mainita Immanuelina.
Daavid ei ollut kuninkaallista syntyperää, vaan hänestä syntyi uusi kuningassuku hänen kohottuaan lammaspaimenesta harpunsoittajaksi ja sittemmin paikalliskuninkaaksi sekä lopulta koko maan kuninkaaksi. Pitäää myös muistaa se, että Daavidilla ei ollut omia lapsia, vaan Raamattu kertoo hänen vaimonsa Mikalin sisaren Merabin synnnyttäneen
2. Sam. 21:8 Hän otti kaksi Aijan tyttären Rispan poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä viisi Saulin tyttären Merabin poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt meholalaiselle Adrielille, Barsillain pojalle.
Paavali ei mainitse Jeesuksen äidin tai isän nimeä, vaan kertoo Jeesuksen syntyneen "naisesta" Gal. 4. Niissä UT:n kirjoissa, joissa Kristusta kuvataan eksplisiittisesti Jumalana ja/tai Luojana (kuten Fil.,Kol., Hepr., Tiit.) ei niin ikään viitata millään tavalla neitseelliseen syntymään tai neitseestä syntymisen tarpeellisuuteen.
Markuksen evankeliumissa (6:3) Jeesuksen isästä on epäselvyys eikä Joosefia edes tunneta Markuksen käyttämässä traditiossa, vain äiti ja sisaret sekä veljet (3:31-35). Jeesuksen kuvataan 3:20-21 luvussa olevan hullu, ja että hänen omaisensa aikoivat ottaa hänet huostaansa. Muissa evankeliumissa tätä kohtaa ei ole. Mark. 6 Jeesusta nimitetään Marian pojaksi. Juutalaisyhteiskunnassa äidin nimen käyttö oli loukkaavaa ja ihmisiä kutsuttiin aina isän mukaan.
Markuksen evankeliumin ensimmäisessä luvussa Jeesus kastetaan, hän täyttyy Pyhällä Hengellä ja Jumala valitsee tavallisen ihmisen, Jeesuksen, omaksi pojakseen, jolloin Jumala ei ole Jeesuksen biologinen isä.
Joh.1:45 jakeessa Filippus sanoo Jeesusta "Joosefin pojaksi Nasaretista". Se tarkoittaa sitä, että tämä Jeesus oli syntyisin Nasaretista, eikä suinkaan Betlehemistä. Juutalaiset sanoivat: "Ei kai messias Galileasta tule! Kirjoituksissahan sanotaan, että Messias on Daavidin jälkeläinen ja tulee Betlehemistä..." Joh.7:41-42.
No nyt voi heittää Raamattu 1992:n taas sille kuuluvaan paikkaan. PSARI kirjoitti:
Inhoan Raamatun tonkimista, mutta on joskus suorastaan pakko, joten heitänpä minäkin lusikkani vielä tähän soppaan...
Seksuaalisuus koettiin antiikin maailmassa hävettävänä asiana, joten tuon ajan suuret johtajat Platonista Aleksanteri Suureen olivat syntyneet ilman maallista isää, joten Jeesuksen syntyminen neitseestä sopii hyvin tuon ajan henkeen. Jeesuksen ajan kertomuksien ei tarvinnut vastata antiikin ajan hengen mukaisesti todellisuutta.
Markus vanhimpana evankeliumina ei kerro Jeesuksen isästä, eikä tunne Joosefia ollenkaan. Matteuksessa Joosefin isä on Jaakob ja hänen isänsä Mattan, mutta Luukkaassa Joosefin isä on Eeli ja hänen isänsä Mattat eli Joosefit ovat eri sukua. Apokryfeistä löytyy eri nimet Joosefien lapsiksi.
Matteuksessa on käytetty Septuagintan mukaista käännöstä Jesajan 7:14 kohdasta kirjoitettaessa Immanuelista. Heprealainessa alkutekstissä ei ole mainintaa betulah -sanasta eli neitsyestä, vaan sanaa almah, mikä tarkoittaa nuorta naimatonta naista, eikä neitsyttä.
Jesajan ennustuksen aikoihin tapahtui syyrialaisten hyökkäys pohjoisvaltakuntaan ja nämä yrittivät hyökätä myös Juudaan noin 744 eaa. Jesaja esitti ennustuksen Herran antamana merkkinä eli ennen kuin poika olisi likipitäen 7-13 vuotias Juudan vihollisista tulisi loppu. Ennustus oli tarkoitettu ainoastaan tuohon historialliseen tilanteeseen Aahas kuninkaan aikaan, eikä suinkaan esittelemään jotain 700 vuoden päässä olevaa Jeesuksen syntymää.
"Herra antaa teille merkin: nuori nainen tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel." "Ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, autioituvat ne maat, joita sinä nyt pelkäät noiden kahden kuninkaan vuoksi." Ennustukset eivät toteutuneet tämän kuuluisan profeetta Jesajan kohdalla ja Jeesusta ei missään mainita Immanuelina.
Daavid ei ollut kuninkaallista syntyperää, vaan hänestä syntyi uusi kuningassuku hänen kohottuaan lammaspaimenesta harpunsoittajaksi ja sittemmin paikalliskuninkaaksi sekä lopulta koko maan kuninkaaksi. Pitäää myös muistaa se, että Daavidilla ei ollut omia lapsia, vaan Raamattu kertoo hänen vaimonsa Mikalin sisaren Merabin synnnyttäneen
2. Sam. 21:8 Hän otti kaksi Aijan tyttären Rispan poikaa, Armonin ja Mefibosetin, jotka tämä oli synnyttänyt Saulille, sekä viisi Saulin tyttären Merabin poikaa, jotka tämä oli synnyttänyt meholalaiselle Adrielille, Barsillain pojalle.
Paavali ei mainitse Jeesuksen äidin tai isän nimeä, vaan kertoo Jeesuksen syntyneen "naisesta" Gal. 4. Niissä UT:n kirjoissa, joissa Kristusta kuvataan eksplisiittisesti Jumalana ja/tai Luojana (kuten Fil.,Kol., Hepr., Tiit.) ei niin ikään viitata millään tavalla neitseelliseen syntymään tai neitseestä syntymisen tarpeellisuuteen.
Markuksen evankeliumissa (6:3) Jeesuksen isästä on epäselvyys eikä Joosefia edes tunneta Markuksen käyttämässä traditiossa, vain äiti ja sisaret sekä veljet (3:31-35). Jeesuksen kuvataan 3:20-21 luvussa olevan hullu, ja että hänen omaisensa aikoivat ottaa hänet huostaansa. Muissa evankeliumissa tätä kohtaa ei ole. Mark. 6 Jeesusta nimitetään Marian pojaksi. Juutalaisyhteiskunnassa äidin nimen käyttö oli loukkaavaa ja ihmisiä kutsuttiin aina isän mukaan.
Markuksen evankeliumin ensimmäisessä luvussa Jeesus kastetaan, hän täyttyy Pyhällä Hengellä ja Jumala valitsee tavallisen ihmisen, Jeesuksen, omaksi pojakseen, jolloin Jumala ei ole Jeesuksen biologinen isä.
Joh.1:45 jakeessa Filippus sanoo Jeesusta "Joosefin pojaksi Nasaretista". Se tarkoittaa sitä, että tämä Jeesus oli syntyisin Nasaretista, eikä suinkaan Betlehemistä. Juutalaiset sanoivat: "Ei kai messias Galileasta tule! Kirjoituksissahan sanotaan, että Messias on Daavidin jälkeläinen ja tulee Betlehemistä..." Joh.7:41-42.
No nyt voi heittää Raamattu 1992:n taas sille kuuluvaan paikkaan.Jotenkin noin se menee...
- tuhat ja yksi
PSARI kirjoitti:
No nyt voi heittää Raamattu 1992:n taas sille kuuluvaan paikkaan.Sitä ennen kannattaa vielä tarkistaa.
>>> No nyt voi heittää Raamattu 1992:n taas sille kuuluvaan paikkaan.>>>
Se ketä Ahab todella pelkäsi;
Silloin oli kaksi juutalaisvaltiota ; toinen oli OHOLA ja toinen OHOLIBA.
Pohjoisempi liittoutui ja Ahab oli eteläisemmän Juudan kuninkaan.
Sekin vielä ,kun Israel koki tuhonsa n, 722 eaa.
- otto.maddi
Vanha testamennti on kokonaisuudessaan kuvaa siitä, mikä uudessa testamentissa vahvistuu.
Samalla historiallista ja kuvallista.
Siinä on Jumalallinen kyky kirjan takana.- 1+1
Näin juuri "Vanha testamennti on kokonaisuudessaan kuvaa siitä, mikä uudessa testamentissa vahvistuu."
Jeesus on vanhantestamentin punainen lanka. 1+1 kirjoitti:
Näin juuri "Vanha testamennti on kokonaisuudessaan kuvaa siitä, mikä uudessa testamentissa vahvistuu."
Jeesus on vanhantestamentin punainen lanka.Tuntuu todella mahdottomalta ja oudolta, jos Jumalan kansa, Israel, ei lainkaan ole vieläkään tietoinen, että Jeesus oli heidän kirjoitustensa "punainen lanka".
Israelilaiset, jos ketkä kyllä tietävät Jumalansa avulla, kenestä on kyse. Ja heidän mukaansa ei ainakaan Jeesuksesta, joten Jeesus ei mitenkään voi olla VT:n tarkoitettu henkilö. Itse en pidä juutalaisia niin pöhköinä kuin eräät.
Ja Jeesus ei ole tullut takaisin, kuten olettaa sopiikin, kun huijauksesta on kyse. Sukupolvi sukuplvetsa toiseen odottaa. Ja ne "ennusmerkit", kuten maaanjäristykset. Niitä ja kaikkea muitakin mullistuksia ja sotia on ollut aina, mutta ei Jeesus tullut takaisin.- tuhat ja yksi
Niinköhän ?
>>> Vanha testamennti on kokonaisuudessaan kuvaa siitä, mikä uudessa testamentissa vahvistuu.
Samalla historiallista ja kuvallista.
Siinä on Jumalallinen kyky kirjan takan.>>>
Missä kohtaa tämä vahvistuu Uudessa testamentissa ?
( Ohola on Saamaria ja Oholiba Jerusalem).
Hes.23:-
Et taida olla nyt ajan tasalla?
- dikduk
VT:ssä ei ole yhtään Jeesusta koskevaa profetiaa, sen vuoksi kristinusko ei kiinnostanut juutalaisia vaan siitä tuli muiden uskonto. Toinen syy oli että Jeesus ei tehnyt mitään mitä messiaalta odotettiin.
Kristillinen"pelastus" on asia jota VT ei tunne,ei kellään ole mitään hätää niissä uskonnoissa joissa ovat , ei mikään helvetti heitä uhkaa.- PSARI
dikduk, olet oikeassa.
Paavali ei edes aikonut ottaa juutalaisten historiasta kertovia tekstejä Raamattuun, mutta kristinuskoon kääntyneet juutalaiset vaativat omien heimokirjojensa ottamista mukaan. Galatalaiskirje kertoo tästä asiasta.
Pitää muistaa, että Juudeassa oli 3 messiaanista virkaa, jotka olivat jumalan, profeetan ja pyhän hengen virka. Messias tarkoittaa Voideltua eli näihin kolmeen virkaan voideltiin aina uusi messias ja messiaan odotus tarkoittaa Raamatussa edellisen viranhaltijan kuoltua tai hänet karkotettaessa uuden viranhaltijan odotusta. Jumala sana tarkoittaa arvonimeä. Jerusalemin suuressa temppelissä oli 3 ylintä pappia, joista 1 voideltiin Messiaaksi ja hän sai arvonimen pyhä henki.
Jeesus bar Abbas oli ainut henkilö Juudean historiassa, jolla on ollut nämä kaikki 3 messiaanista virkaa. Jeesus ruoskittiin kuoliaaksi samana päivänä, jolloin hänet kirkastettiin eli kruunattiin Jerusalemin paikallisjumalaksi eli kuvernööriksi.
Raamattu 1992 katkaisee kaikki siteet VT:n ja UT:n välillä. Jeesuksne väitettiin olleen Daavidin sukujuurta, mutta näin ei ole, sillä Daavid kuningas ei saanut koskaan omia perillisiä ja Raamatussa kerrotaan, kuinka Daavidille annettiin hänen siskonsa synnyttämät 5 poikaa.
Neitsyt Maria otettiin Sepforiksen temppeliin 3 vuotiaana. Hänen isänsä Joiakim oli tämän temppelin ylipappi ja hänen vaimonsa oli Anna. Sepforiksessa on vieläkin Joiakimin ja Annan talon rauniot. Beetlehem, Daavidin synnyinkaupunki on lähellä Sepforista, joiden kaupunkien paikat voitte tarkistaa Raamattu 1933/38:n kartoista. Oikea Jeesus syntyi siis tässä Beetlehemissä, eikä suinkaan 130 km päässä Jerusalemin eteläpuolella sijaitsevassa Beetlehemissä.
Maria ei ole neitsyt Maria, joka sanoo Raamatussa, ettei hän miehistä mitään tiedä, vaan tuo Maria on Sakariaan vaimon Elisabetin sisko Maria.
- body
Joillakin ihmisillä on halu kiertää museoita ja ihailla siellä mennyttä aikaa, no se heille suotakoon ja kukin ihailkoon mitä haluaa, mutta miksi Jeesusta pitää etsiä Vanhasta Testamentista, kun nykyaikana on ihan tarpeeksi raihnaisia, köyhiä, sairaita, ja syrjäytyneitä joissa voisi nähdän Jeesuksen.
Heissä pitäisi nähdä kärsivän Jeesuksen ja heitä auttaa, sillä se oli Jeesuksen sanoma, eikä kiertää menneisyyden maailmassa.- tuhat ja yksi
>>> Joillakin ihmisillä on halu kiertää museoita ja ihailla siellä mennyttä aikaa, no se heille suotakoon ja kukin ihailkoon mitä haluaa, mutta miksi Jeesusta pitää etsiä Vanhasta Testamentista, kun nykyaikana on ihan tarpeeksi raihnaisia, köyhiä, sairaita, ja syrjäytyneitä joissa voisi nähdän Jeesuksen.>>>
Miksikö ?
Kristinuskon valheessa jotkut kertovat löydetyn Jeesus Nasaretilaista koskevia ennustuksia Vt,n puolelta.
On aika kertoa tuo suuri valhe ihmisille jotka eivät itse viitsi ottaa asioista selvää ja uskovat heille syötettyä uskontoa , tuota valhetta syötetään lapsesta hautaan yhteiskuntamme toimesta.
Siispä Jeesus Kristus ,- Jeesus Nasaretilainen ei esiinny Danielin kirjassa lainkaan !
Katso itse minkälaista valhetta Kristinusko kertoo !
Ei myöskään missään Vt.n, kirjoituksissa! - pertsa2010
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>> Joillakin ihmisillä on halu kiertää museoita ja ihailla siellä mennyttä aikaa, no se heille suotakoon ja kukin ihailkoon mitä haluaa, mutta miksi Jeesusta pitää etsiä Vanhasta Testamentista, kun nykyaikana on ihan tarpeeksi raihnaisia, köyhiä, sairaita, ja syrjäytyneitä joissa voisi nähdän Jeesuksen.>>>
Miksikö ?
Kristinuskon valheessa jotkut kertovat löydetyn Jeesus Nasaretilaista koskevia ennustuksia Vt,n puolelta.
On aika kertoa tuo suuri valhe ihmisille jotka eivät itse viitsi ottaa asioista selvää ja uskovat heille syötettyä uskontoa , tuota valhetta syötetään lapsesta hautaan yhteiskuntamme toimesta.
Siispä Jeesus Kristus ,- Jeesus Nasaretilainen ei esiinny Danielin kirjassa lainkaan !
Katso itse minkälaista valhetta Kristinusko kertoo !
Ei myöskään missään Vt.n, kirjoituksissa! - dikduk
pertsa2010 kirjoitti:
Mikään noista kohdista, paitsi itsestään selvä asia että messias tulisi olemaan juutalainen mies , ei liity Jeesukseen eikä suurin osa edes messiaaseen. Jesaja ei puhu neitsyeestä , vaan nuoresta naisesta jonka poika syntyi 700 v ennen Jeesusta. Jeesus ei kuulunut Daavidin sukuun eikä olisi ollut edes juutalainen ellei suullinen laki olisi muuttanut määritelmää siitä kuka on juutalainen . Laki kielsi kihloisssa olevaa naista saamasta lapsia muiden kuin kihlattunsa kanssa ,jos näin kuitenkin kävi lapsi oli äpärä. Jeesuksen isä ei ollut Marian kihlattu eli Joosef .
Jer 31:15(-16 sopivasti jätettty pois)
kertoo että lapsia ei murhattu, vaan maapakoon joutuneet pojat palaavat hengissä kotiin "15 Näin sanoo Herra: -- Kuulkaa! Ramasta kuuluu huuto, katkera itku ja valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole.
16 Näin sanoo Herra: -- Lakkaa itkemästä, kuivaa kyyneleet silmistäsi! Saat palkan vaivannäöstäsi: lapsesi palaavat kotiin vihollismaasta, sanoo Herra. "
UT:n kertomasta lastenmurhasta ei ole tietoa, ei ole mahdollista että vihattu Herodes tapatti lapsia ilman että sitä olisi huomattu .
Hoos 11:1
Kun Israel oli nuori, minä rakastin sitä, Egyptistä minä kutsuin poikani. 2.
2 Sitten Israel kuuli muita kutsuja ja kääntyi pois. Se uhrasi baaleille, poltti uhreja kivipatsaille "
Jeesusennustus? Ei vaan viittaus Egyptin orjuuteen.
Edelläkävijä? Herodes siis teloitti profeetta Elijan? "Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian"
Deut 18:15-18
oleva kuin Mooses? Mooses oli ihminen ei jumalinkarnaatio.
"Juutalaiset tulevat vihaamaan Häntä"
Ps 69
"Enemmän kuin hiuksia päässäni on niitä, jotka minua syyttä vihaavat. Vahvoja he ovat, nuo, jotka tahtovat tuhota minut. Syyttä he ovat minun vihamiehiäni. Kuinka voisin palauttaa sellaista, mitä en ole varastanut?
5 Jumala, sinä tunnet erehdykseni, rikkomukseni eivät pysy sinulta salassa "
Eli edellinen jae on ennustus Jeesuksesta, mutta seuraava jae tarkoittaakin yhtäkkiä jo jotakuta muuta.Missä muuten kerrotaan että vihaajat ovat juutalaisia tai että puhutaan "messiaasta"?
"Juutalaisten johtajat eivät hyväksy Häntä"
Ps 118:22
" Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on nyt kulmakivi"????
Juutalaiset ja pakanat käyvät yhdessä Häntä vastaan
Ps 2:1-2
Miksi kansat kapinoivat, kansakunnat juonia punovat? 2 Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan "
Kuninkaat olivat Jahven voideltuja ja israelilaiset kuninkaineen kävivät jatkuvia sotaa naapurikansojen kanssa , mutta Jeesuksen kimppuun ei käynyt yksikään kuningas, Rooman maaherra puhalsi Jeesuksen pelin poikki.
Enempää en jaksa käydä läpi, "ennustukset" ovat yhtä ja samaa järjetöntä pullamössöä. - pertsa2010
dikduk kirjoitti:
Mikään noista kohdista, paitsi itsestään selvä asia että messias tulisi olemaan juutalainen mies , ei liity Jeesukseen eikä suurin osa edes messiaaseen. Jesaja ei puhu neitsyeestä , vaan nuoresta naisesta jonka poika syntyi 700 v ennen Jeesusta. Jeesus ei kuulunut Daavidin sukuun eikä olisi ollut edes juutalainen ellei suullinen laki olisi muuttanut määritelmää siitä kuka on juutalainen . Laki kielsi kihloisssa olevaa naista saamasta lapsia muiden kuin kihlattunsa kanssa ,jos näin kuitenkin kävi lapsi oli äpärä. Jeesuksen isä ei ollut Marian kihlattu eli Joosef .
kertoo että lapsia ei murhattu, vaan maapakoon joutuneet pojat palaavat hengissä kotiin "15 Näin sanoo Herra: -- Kuulkaa! Ramasta kuuluu huuto, katkera itku ja valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole.
16 Näin sanoo Herra: -- Lakkaa itkemästä, kuivaa kyyneleet silmistäsi! Saat palkan vaivannäöstäsi: lapsesi palaavat kotiin vihollismaasta, sanoo Herra. "
UT:n kertomasta lastenmurhasta ei ole tietoa, ei ole mahdollista että vihattu Herodes tapatti lapsia ilman että sitä olisi huomattu .
2 Sitten Israel kuuli muita kutsuja ja kääntyi pois. Se uhrasi baaleille, poltti uhreja kivipatsaille "
Edelläkävijä? Herodes siis teloitti profeetta Elijan? "Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian"
Ps 69
"Enemmän kuin hiuksia päässäni on niitä, jotka minua syyttä vihaavat. Vahvoja he ovat, nuo, jotka tahtovat tuhota minut. Syyttä he ovat minun vihamiehiäni. Kuinka voisin palauttaa sellaista, mitä en ole varastanut?
Eli edellinen jae on ennustus Jeesuksesta, mutta seuraava jae tarkoittaakin yhtäkkiä jo jotakuta muuta.Missä muuten kerrotaan että vihaajat ovat juutalaisia tai että puhutaan "messiaasta"?
Miksi kansat kapinoivat, kansakunnat juonia punovat? 2 Miksi kuninkaat nousevat kapinaan, hallitsijat liittoutuvat keskenään Herraa ja hänen voideltuaan vastaan "
Kuninkaat olivat Jahven voideltuja ja israelilaiset kuninkaineen kävivät jatkuvia sotaa naapurikansojen kanssa , mutta Jeesuksen kimppuun ei käynyt yksikään kuningas, Rooman maaherra puhalsi Jeesuksen pelin poikki.
Enempää en jaksa käydä läpi, "ennustukset" ovat yhtä ja samaa järjetöntä pullamössöä.dikduk sanoi :
Jeesus ei kuulunut Daavidin sukuun eikä olisi ollut edes juutalainen ellei suullinen laki olisi muuttanut määritelmää siitä kuka on juutalainen .
dikduk sanoi :
Laki kielsi kihloisssa olevaa naista saamasta lapsia muiden kuin kihlattunsa kanssa ,jos näin kuitenkin kävi lapsi oli äpärä. Jeesuksen isä ei ollut Marian kihlattu eli Joosef .
dikduk sanoi :
Jeesus ei kuulunut Daavidin sukuun eikä olisi ollut edes juutalainen ellei suullinen laki olisi muuttanut määritelmää siitä kuka on juutalainen .
dikduk sanoi :
Laki kielsi kihloisssa olevaa naista saamasta lapsia muiden kuin kihlattunsa kanssa ,jos näin kuitenkin kävi lapsi oli äpärä. Jeesuksen isä ei ollut Marian kihlattu eli Joosef .
Hän tietää mitä Pyhä Henki saa tehdä ja mitä ei.Jos messiaasta sanotaan että hän on Daavidin sukuinen , ei silloin tarkoiteta äidin sukua vaan sitä miten juutalaiset suvut menivät: äiti ei synnyttänyt oman isänsä sukuun vaan lapsen siittäjän sukuun . Poikeuksetta.Tästä on täysin turhaa väitellä, jos asiaa katsotaan juutalaiselta kannalta ja niin on pakko tehdä , kun puhutaan siitä messiaasta joka kuuluu juutalaisuuteen. .
Juutalaisuudessa rakenneta messiaan varaan vaan vain Jahven jonka yksi ihmispalvelijoista messias VT:n mukaan on .
"dikduk sanoi :
pertsa2010 kirjoitti:
dikduk sanoi :
dikduk sanoi :
Hän tietää mitä Pyhä Henki saa tehdä ja mitä ei.Vastasin tähän jo kerran mutta taisi vastaus hävitä bittiavaruuksiin joten otetaan uusiksi:juutalaiseen sukuun ei kuuluta äidin vaan isän kautta,nainen ei siis synnytä oman isänsä sukuun vaan miehensä, lapsensa siittäjän sukuun. Tästä ei ole poikkeusta.Nyt puhutaan juutalaisuuden messiaan suvusta , joten juutalainen laki ja käytäntö yksin pätevät .
"dikduk sanoi :
dikduk kirjoitti:
Vastasin tähän jo kerran mutta taisi vastaus hävitä bittiavaruuksiin joten otetaan uusiksi:juutalaiseen sukuun ei kuuluta äidin vaan isän kautta,nainen ei siis synnytä oman isänsä sukuun vaan miehensä, lapsensa siittäjän sukuun. Tästä ei ole poikkeusta.Nyt puhutaan juutalaisuuden messiaan suvusta , joten juutalainen laki ja käytäntö yksin pätevät .
"dikduk sanoi :
Mooseksen lain määräykset ovat mitä ovat, ei niille voi jälkikäteen mitään ja ne olivat voimassa Jeesuksen aikaan ja hänen osaltaan, mutta tervetuloa Antti-pappi keskustelemaan aiheesta.No joo en jostain syystä nähnyt omaa vastausta vaikka sitä hain, anteeksi toisto.
dikduk kirjoitti:
Ps 69
Enempää en jaksa käydä läpi, "ennustukset" ovat yhtä ja samaa järjetöntä pullamössöä.Tossa puhutaan Hitleristä....
- pertsa2010
dikduk kirjoitti:
Jos messiaasta sanotaan että hän on Daavidin sukuinen , ei silloin tarkoiteta äidin sukua vaan sitä miten juutalaiset suvut menivät: äiti ei synnyttänyt oman isänsä sukuun vaan lapsen siittäjän sukuun . Poikeuksetta.Tästä on täysin turhaa väitellä, jos asiaa katsotaan juutalaiselta kannalta ja niin on pakko tehdä , kun puhutaan siitä messiaasta joka kuuluu juutalaisuuteen. .
Juutalaisuudessa rakenneta messiaan varaan vaan vain Jahven jonka yksi ihmispalvelijoista messias VT:n mukaan on .
"dikduk sanoi :
äiti ei synnyttänyt oman isänsä sukuun vaan lapsen siittäjän sukuun . Poikeuksetta.
Isä oli Pyhä Henki ja lasta ei voi kukaan sanoa silloin äpäräksi.
Foorumin papit ovat jo tehneet melkein kaiken mahdollisen,mutta ovat varmasti haluamassa ennätyksiä jatkossakin.
äiti ei synnyttänyt oman isänsä sukuun vaan lapsen siittäjän sukuun . Poikeuksetta.
Isä oli Pyhä Henki ja lasta ei voi kukaan sanoa silloin äpäräksi.
Foorumin papit ovat jo tehneet melkein kaiken mahdollisen,mutta ovat varmasti haluamassa ennätyksiä jatkossakin.
Jeesuksen veriuhrin ansiosta meillä on mahdollisuus pelastua , jos haluamme - se herätti ainakin minut aikoinaan.Kristinusko voi opettaa omissa asioissaan mitä hyvänsä, mutta juutalaiseen sukuun, myös Daavidin, synnytään vain niin että siihen sukuun kuuluva isä siittää äidin. Talmud ei tunnusta Jeesuksesta yhtään mitään.
Lapsi on mamzer jos kihlattu nainen synnyttää lapsen kellekään muulle kuin kihlatulleen, ja on aivan sama kuka isä siinä tapauksessa on.
"Jeesuksen veriuhrin ansiosta meillä on mahdollisuus pelastua , jos haluamme - se herätti ainakin minut aikoinaan " Anteeksianto kuuluu juutalaisuudessa yksin Jumalalle, ei kellekään voidellulle. Tässä nyt kumminkin edelleen puhumme henkilöstä jota yrität tuputtaa juutalaisten messiaaksi .
- Tie Doxi vaan
Ps. 22:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi. Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
Matteus 27:46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Markus 15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?
Tiedoksi vaan, että "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" on väärin käännetty.- Tie Doxi vaan
"Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" ----- sanonnan oikeaoppinen käännös, on tehtävä Kreikan, Arabian ja/tai Koptisella kielellä, sekä kielten 300-500 EAA sanaston ja kieliopin mukaisesti.
- vakaavanhaväinö
""Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" ----- sanonnan oikeaoppinen käännös, on tehtävä Kreikan, Arabian ja/tai Koptisella kielellä, sekä kielten 300-500 EAA sanaston ja kieliopin mukaisesti. "
Siksi että sanonta on laintattu Septuagintasta =) - tuhat ja yksi
""Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" ----- sanonnan oikeaoppinen käännös,,,>>>
Niinpä ,- se on ihmisen puhetta.
Tavallisen ihmisen Jeesus Nasaretilisen, äärimmäisessä hädässä totuus paljastuu, lahkosaarnaaj Jeesus ei käsittänyt sitä ,kun Jumala ei tullutkaan pelastamaan häntä ,- vaan pelastajia olivat Roomalaiset sotilaat ,jotka ottivat tajuttoman Jeesuksen alas jne.
- Kukaan ei herää henkiin oltuaan vuorokauden/vuorokausia kuolleena.
Jonkunlainen tolkku täytyy asioita tutkaillessa säilyttää.
- Kukaan ei neitseestä sikiä , 2000 vuotta sitten ei vielä tunnettu ihmisen lisääntymismeksnismia tarkoin ja näin on tuokin harhauskomus juurtunut Kristinuskon harhaan.
- Raamattu puhuu nuoren naisen raskaaksitulosta ja synnyttämisestä ja se on merkki ettei lapsi opi,, ennenkuin Assurian kuningas valloittaa pohjoisen Juutalaisvaltion Israelin n,722 eaa. ( Ei ole ennustus Jeesus Nasaretilaiseen)- dia_gnosis
Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit
ο θεος ο θεος μου προσχες μοι ινα τι εγκατελιπες
väärin käännetty - dia_gnosis
dia_gnosis kirjoitti:
Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit
ο θεος ο θεος μου προσχες μοι ινα τι εγκατελιπες
väärin käännettyHuom: Kreikan, Arabian, Koptin kielinen kirjoitus leikkaantui pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947783- 374117
- 483670
- 2533308
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as442878Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna222800Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402772- 462653
- 1452637
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292589