Tervehdys kaikille,
Olen 28-vuotias mies, joka on kärsinyt selkävaivoista 17-vuotiaasta asti. Kivut alkoivat alaselän noidannuolina. Nykyisin oireet ovat moninaisemmat mutta tyypillisintä on alaselän oikean puolen jumiutuminen tai kipu. Lisäksi kärsin keskiselän kivusta istuttaessa ja pakara- ja takareiden seutu on todella jäykkä. Kipu leviää joskus kallonpohjalihaksiin asti
Oma urheilutaistani on jalkapallon parista. Nuorena treenasin ehkä jopa liikaa ja lepopäiviä oli hyvin harvakseltaan.Lajitreenin lisäksi juoksin paljon ja yläasteella ja lukiossa kärsin myös kovasta penikkataudista (säärikivut).
Olen käynyt lukuisia kertoja eri hierojilla. Lisäksi ongelmaani olen etsinyt helpotusta kolmelta eri fysioterapeutilta. Heidän ohjelmistaan ja hoidoistaan ei myöskään ollut apua. Viimeksi kävin hoitamassa selkääni n. 15 kertaa kiropraktikolla ilman tuloksia. Lisäksi kipufoorumin fysiatri Turusen hoidoista ei ollut mitään hyötyä. Olen venytellyt ahkerasti.
Onko kukaan kärsinyt samasta ongelmasta? Olisiko vinkkejä ongelmaan?
Kuinka eroon sitkeästä selkäkivusta?
2
189
Vastaukset
- Ykskaksvaan
Kuvailepa kipua tarkemmin... Onko se pahinta tiettyyn vuorokauden aikaan? Miten liikunta vaikuttaa siihen? Onko se jatkuvaa vai liittyykö se joidenkin tiettyjen nivelten liikkeeseen? Reagoiko se kipulääkkeisiin?
Selkäkipu voi johtua ehkä tuhannesta eri syystä ja niiden hoitokin on hyvin erilaista syystä riippuen. - Liimatukka
Vartalolla ei ole mitään tietyä ajankohtaa jolloin se oireilisi eniten. Liikunta tuo lisää kipuja. Liikunnalla käsitetään kaikki kävelyä raskaampi. Olen joutunut jättämään juoksun ja painojen nostelun lähes kokonaan, koska ne eivät vie tilannetta eteenpäin vaan pahentavat. Lähes kaikki liikunta tuo lisää ongelmia.
Venyttely ja hieronta auttavat tilapäisesti. Kipua ei aina tunnu jos on makuullaan mutta pitkään istuminen aiheuttaa ongelmia niin keskiselässä kuin välillä oikeassa alaselässä. Kipulääkkeet helpottavat kipuja. Nivelet rutisevat välillä äänekkäästi alaselässä kun kallistelen selkää sivulle. Myös nivuset rutisevat ja aivan kuin ne menisivät taivuttaessa välillä paikalleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764568Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093803Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1523546Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.442004Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1281078
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381014- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27862