Peltopyyn metsästyksestä

Pyyläinen

Minkä kumman tähden peltopyytä saa Pohjanmaalla metsästää ilman erillistä lupaa?Peltopyitä on entistä vähemmän esim. Lapuanjoen lakeuksilla. Harmiton lintu verrattuna vaikkapa naakkoihin, harakoihin ja räkättirastaisiin, jotka tekevät kaikenlaista "ilkeyttä". Peltopyyn metsästys tulisi ainakin Pohjanmaan maakunnissa kieltää kokonaan.

6

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • metsämam

Sitä ihmettelen itsekkin, vaikka olen metsästäjä. Peltopyy täytyisi rauhoittaa. Täällä on harvinaista ja luonnovaraista itäistä kantaa, joita ei ole istutettu.
      Kumma kun lintujen suojelu organisaatiot ei puutu asiaan ?
      Häpeän metsästäjänä !

• rutkunmuna

Hienot herrat hienossa pukineissaan ja kanakoirineen pyydystää peltopyitä, olisko tässä syy, eliittiporukan huvia.
        Jos peltopyy olis tavan pulliaisen metsästyskohde kiellot olis päällä alta aikayksikön.

• Järkeä asiaan

Senhän voi kieltää kukin seura tai maanomistaja maillaan.
      esim: maanomistaja voi vaikka seuralle sanoa että lopettaa vuokrasopimuksen jos seura ei kiellä peltopyyn metsästystä maillaan.
      No itse metsästäjänä en ampuisi peltopyytä jo sen harvinaisuuden takia sen verran vastuuta pitää olla metsästäjällä.
      Taitaa asialla olla nämä niinsanotut harrastelija präiskijät.

• er7gty9

No ei niitä kyllä montaa ammuta vuodessa, niiden metsästäjiä on niin vähän. En ole sitten minkään lajin metsästäjä, en sillä kirjoita, että niitä tahtosin ampua. Kyllä kissat niiden poikasia syö moninverroin enempi kun mettämiehet.

• sdklgjsldkfj

Joissain metsästysseuroissa peltopyyn ampuminen on kielletyä, kuten seurassa jossa itse olen. Ja kuten ed kirjoittaja mainitsi, suuremman loven kantaan tekee villikissat, ketut ja supikoirat kanahaukat

• koirasi

Ei niitä metsästetä. Niitä ruokitaan ja niille järjestetään suojapaikkoja petojen ja talven varalle. Ja niillä reenataan koiria. Mutta niillä ei kukaan täytä vattaansa eikä pakastinta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3978
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2871
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2292
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1301
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      889
    6. 131
      865
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      824
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe