Minkä kumman tähden peltopyytä saa Pohjanmaalla metsästää ilman erillistä lupaa?Peltopyitä on entistä vähemmän esim. Lapuanjoen lakeuksilla. Harmiton lintu verrattuna vaikkapa naakkoihin, harakoihin ja räkättirastaisiin, jotka tekevät kaikenlaista "ilkeyttä". Peltopyyn metsästys tulisi ainakin Pohjanmaan maakunnissa kieltää kokonaan.
Peltopyyn metsästyksestä
6
299
Vastaukset
- metsämam
Sitä ihmettelen itsekkin, vaikka olen metsästäjä. Peltopyy täytyisi rauhoittaa. Täällä on harvinaista ja luonnovaraista itäistä kantaa, joita ei ole istutettu.
Kumma kun lintujen suojelu organisaatiot ei puutu asiaan ?
Häpeän metsästäjänä !- rutkunmuna
Hienot herrat hienossa pukineissaan ja kanakoirineen pyydystää peltopyitä, olisko tässä syy, eliittiporukan huvia.
Jos peltopyy olis tavan pulliaisen metsästyskohde kiellot olis päällä alta aikayksikön.
- Järkeä asiaan
Senhän voi kieltää kukin seura tai maanomistaja maillaan.
esim: maanomistaja voi vaikka seuralle sanoa että lopettaa vuokrasopimuksen jos seura ei kiellä peltopyyn metsästystä maillaan.
No itse metsästäjänä en ampuisi peltopyytä jo sen harvinaisuuden takia sen verran vastuuta pitää olla metsästäjällä.
Taitaa asialla olla nämä niinsanotut harrastelija präiskijät. - er7gty9
No ei niitä kyllä montaa ammuta vuodessa, niiden metsästäjiä on niin vähän. En ole sitten minkään lajin metsästäjä, en sillä kirjoita, että niitä tahtosin ampua. Kyllä kissat niiden poikasia syö moninverroin enempi kun mettämiehet.
- sdklgjsldkfj
Joissain metsästysseuroissa peltopyyn ampuminen on kielletyä, kuten seurassa jossa itse olen. Ja kuten ed kirjoittaja mainitsi, suuremman loven kantaan tekee villikissat, ketut ja supikoirat kanahaukat
- koirasi
Ei niitä metsästetä. Niitä ruokitaan ja niille järjestetään suojapaikkoja petojen ja talven varalle. Ja niillä reenataan koiria. Mutta niillä ei kukaan täytä vattaansa eikä pakastinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846