Miksi olette sinkkuja?

Mies 44

Onko muita, jotka ovat sinkkuja ihan vaan rationaalisista syistä? Siis että haluaa elämän olevan mahd. simppeliä vaikka sitten olisi vähän tylsempääkin välillä. Ja että ei halua jakaa kovalla työllä ansaittuja rahoja kenenkään toisen kanssa kuten parisuhteessa usein tapahtuu. Nämä on varmaan vähän outoja syitä olla sinkku, mutta hyvin pitkälti näistä syistä olen itse sinkku. Entä miten vanhoja olette? Itse olen 44. Varmaankin vanhimpia tällä palstalla.

64

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

      En vain ole koskaan kelvannut naisille. En nuorena, en vanhempana, en opiskelijana, työttömänä enkä töissä käyvänäkään. Nyt olen jo niin yksinelämiseen ja omaan rauhaani jumiutunut, etten enää osaisi esimerkiksi asua kenenkään kanssa.

      • ~cissi~

        Voi ei... hali


    • Jaska'

      Joo, tykkään pitää mun elämän simppelinä. Mulle esimerkiksi mahdollisen tyttöystävän vanhempien luona vietetty viikonloppu olis kauhistus ja oman elämän tuhlaamista, kun on parempaakin tekemistä. Musta ei oo notkumaan.
      Kyläilyä,juhlia,naisen elämän tekeminen jännittäväks,menemistä, tulemista,suorittamista. Oon kelaillu tota seurustelu asiaa moneltakin kantilta ja aina tullu samaan lopputulokseen, että ei se mun elämä ainakaan helpommaksi muutu naisen myötä,ei todellakaan. Silti jostain syystä haluais ehkä perheenkin. Vittu, aina samanlaista saatanan henkistä vääntämistä tämä elämä.

      • Jaska'

        Miinuksien jakaminen on typerää. Jos vastauksessani on jotain ihmettelemistä, niin passaa kirjottaa jotain.


      • Samanikäinen N
        Jaska' kirjoitti:

        Miinuksien jakaminen on typerää. Jos vastauksessani on jotain ihmettelemistä, niin passaa kirjottaa jotain.

        Asialla on taas joku ns. adressisukupolven ääliö, jonka mielestä peukkujen klikkaaminen on kommunikointia.


    • Itserakkauden huippu

      Ap:n kanssa samoilla linjoilla. Suurin syy taitaa olla se että olen itsekäs eli en ole enää tässä iässä ;) 33vee valmis minkäänlaisiin kompromisseihin kotonani. Haluan tehdä mitä huvittaa.

      Jos löytäisin oman kloonini, eri sukupuolta kuitenkin tottakai, voisin harkitakin parisuhdetta :o

    • Samanikäinen N

      Olen suurin piirtein samanikäinen kuin sinä. Pidän itsekseni olemisesta ja asumisesta enkä kaipaa saman katon alle ketään muuta. En ole kyllä koskaan yrittänytkään kimppa-asumista opiskelija-aikojen pakon jälkeen, sain siitä silloin kyllikseni. En usko, että moni mies suostuisi asumaan vaimonsa kanssa naapureina, joten taidan pitäytyä tässä yhden hengen taloudessa.

      Yksi syy sinkkuna olemiseeni on se, että vaikka minä olenkin ollut (ja näytän yhä olevan) miesten mielestä hyvin kiinnostava, jokainen miesystäväehdokaskin on yrittänyt tehdä minusta jonkun muun ihmisen. Aina on ollut jotakin pielessä. Ihminen ei mielestäni pysty muuttamaan perusluonnettaan, joten on parempi päästää mies menemään ja antaa vielä vauhtiakin mieluummin kuin yrittää olla joku satuhahmo tai - vielä pahempaa - jonkun exä tämän parhaana päivänä.

      En tarvitse olkapäätä enkä elättäjää. Seksikumppani olisi kyllä kiva olla olemassa, mutta koska seksi tuntemattoman miehen kanssa ei minulle sovi, on oltava ilman. Joitakin vuosia sitten kokeilin sattumalta fyysistä tuttavuutta tutun miehen kanssa ja pari vuotta sitten toisen kanssa, mutta kumpikin rupesi hyvin nopeasti sekä takertuvaksi että mustasukkaiseksi. Ei sellaista jaksa.

      Inhoan jahtaamisleikkejä ja roolipelejä. En ole hyvä kompromissien tekemisessä. Itsemääräämisoikeus on minulle tärkeä asia.

      Siinäpä niitä. On niitä varmasti enemmänkin, ja voin kyllä kuvitella, että joillakuilla muilla olisi tarjota pitkä lista minun "vioistani". Viihdyn vikoineni kumminkin. :)

    • --------------------

      Olen sinkku enkä ota miestä nalkuttamaan ja vaatimaan. Helpompaa elellä yksin.

      • korjaa faktuusit

        Naiset nalkuttavat, eivät miehet.


    • 56 m tyu67

      En voi tehdä naisen kanssa lähempää tuttavuutta, koska kun nainen saa tietää muutamia asioita taustastani, niin hän jättää heti minut.
      Kyllä pystyn tutustuman naisiin, mutta tausta-asiani on sellaiset, että ne kun tulevat naisen tietoon, hän ei haluakkaan enää tutustua paremmin minuun.

      Voin mennä baariin ja saan joskus iskettyäkin sieltä yhden yön seuraa, mutta en kerro itsestäni ja taustastani juuri mitään, tai sitten valehtelen, jos kysymykset alkavat mennä kovin yksityiskohtaisiksi, se taas tietää sitä, että suhdetta ei tule, korkeintaa yhden yön seksiä.
      Valheelle ei voi rakentaa mitään, koska valheet kitenkin ennen pitkää paljastuvat.

      • hxhhhh jsssssss

        Millainen tausta? voidaan arvioida onko se oikeesti tärkee juttu vai kuvitteletko vaan!


      • 56 m tyu67
        hxhhhh jsssssss kirjoitti:

        Millainen tausta? voidaan arvioida onko se oikeesti tärkee juttu vai kuvitteletko vaan!

        Pienet tulot, asuminen äitini kanssa, muutama sairaus, joka ei näy päälle päin.
        Olematon koulutus, heikot eväät siis edetä elämässä.


      • neiti LK
        56 m tyu67 kirjoitti:

        Pienet tulot, asuminen äitini kanssa, muutama sairaus, joka ei näy päälle päin.
        Olematon koulutus, heikot eväät siis edetä elämässä.

        Peukutin plussaa rehellisestä vastauksesta. En minäkään tarttuisi tuohon "hyvään".


      • Sir Von Baughen
        56 m tyu67 kirjoitti:

        Pienet tulot, asuminen äitini kanssa, muutama sairaus, joka ei näy päälle päin.
        Olematon koulutus, heikot eväät siis edetä elämässä.

        jaa,no en usko että noi muut on niin pahoja kompastus kiviä mut äitin kanssa asuminen on se pahin.Onko nämä sairauden sitten sellaisia ettet voi asua omillasi vai asutko kustannus syistä äitisi kanssa


    • Mies 44

      Jo tähänastisten vastausten perusteella näyttää siltä, että itsemääräämisoikeus on tärkeä syy sinkkuuteen. Sitä se on minullekin. Pariutuneilla vain näyttää olevan vaikeuksia tällaista näkemystä ymmärtää.

      • vapaa_sinkkuM

        Itsemääräämisoikeus on tärkeä asia. Sinkkuna on kaikki langat omissa käsissä, eläminen on hieman kalliimpaa, mutta itsenäisyydestä ja vapaudesta kannattaa maksaakkin. Maailma on sinkulle avoin. Monet oppivat arvostamaan tällaisia asioita vasta menetettyään ne, mutta sellaisia monet ovat.


      • 31

        Ymmärrän täysin itsemäärisoikeuden vaalimisen, haluttomuuden passata ja kuunnella nalkutusta. Nuo asiat ovat tuiki tärkeitä minullekin. Sen sijaan en jaksa ymmärtää, että jollekin raha voi olla elämänkumppania merkittävämpää. Rakkaan ihmisen kanssa jakaisin ilomielin kaiken, minkä omistan.


      • Mies 44
        31 kirjoitti:

        Ymmärrän täysin itsemäärisoikeuden vaalimisen, haluttomuuden passata ja kuunnella nalkutusta. Nuo asiat ovat tuiki tärkeitä minullekin. Sen sijaan en jaksa ymmärtää, että jollekin raha voi olla elämänkumppania merkittävämpää. Rakkaan ihmisen kanssa jakaisin ilomielin kaiken, minkä omistan.

        En minä nyt ihan sitä tarkoittanut, että raha olisi elämänkumppania tärkeämpää. Sellaisen elämänkumppanin löytyminen vain on käytännössä täyttä utopiaa, jolle voisi vielä kovalla työllä ansaitut rahansakin jakaa. Mieluummin siis elän yksin kuin uhraan itsenäisyyden, kotirauhan ja vielä suuren osan kovalla työllä ansaituista rahoistakin elääkseni sellaisessa parisuhteessa, jossa en todellisuudessa edes halua elää.


      • huh huh
        Mies 44 kirjoitti:

        En minä nyt ihan sitä tarkoittanut, että raha olisi elämänkumppania tärkeämpää. Sellaisen elämänkumppanin löytyminen vain on käytännössä täyttä utopiaa, jolle voisi vielä kovalla työllä ansaitut rahansakin jakaa. Mieluummin siis elän yksin kuin uhraan itsenäisyyden, kotirauhan ja vielä suuren osan kovalla työllä ansaituista rahoistakin elääkseni sellaisessa parisuhteessa, jossa en todellisuudessa edes halua elää.

        Samat sanat. Tienaan paljon enemmän kuin keskiverto palkansaaja enkä tahdo jakaa "pottia" kenenkään miehen kanssa.
        Vai mites olisi?


      • jesss!
        huh huh kirjoitti:

        Samat sanat. Tienaan paljon enemmän kuin keskiverto palkansaaja enkä tahdo jakaa "pottia" kenenkään miehen kanssa.
        Vai mites olisi?

        Mikäpä voisi korvata sitä lämpöistä läikähdystä sydänalassa, jonka oman rakkaan tiliotteen ja sijoitussalkun tarkastelu saa aikaan? Ei mikään! Ihminen saa rahalla kaiken tarvitsemansa. Kypsemmälläkin iällä passa ihastella runsasta omaisuuttaan ja olla onnellinen, ettei koskaan alentunut jakamaan suurta onneaan toisen ihmisen kanssa.


      • vapaa_sinkkuM
        jesss! kirjoitti:

        Mikäpä voisi korvata sitä lämpöistä läikähdystä sydänalassa, jonka oman rakkaan tiliotteen ja sijoitussalkun tarkastelu saa aikaan? Ei mikään! Ihminen saa rahalla kaiken tarvitsemansa. Kypsemmälläkin iällä passa ihastella runsasta omaisuuttaan ja olla onnellinen, ettei koskaan alentunut jakamaan suurta onneaan toisen ihmisen kanssa.

        Yksineläessä sekä parisuhteessa kaikki lähtee siitä, että talous on kunnossa. Tiesitkö, että ongelmat raha-asioissa ovat yleisin syy avioeroihin? Raha itsessään ei ole kaikkein tärkein asia, tai mikään elämän päämäärä, mutta kaikki lähtee siitä, että raha-asiat ovat omassa hoidossa, ja kunnossa.
        Eli: Sinulla pitää olla vakituiset tulot, sekä tulot ja menot tasapainossa. Myös järkeä pitää olla, rakkaus yms. hetken mielijohteet eivät saa mennä järjen edelle.


      • Asiaa!
        vapaa_sinkkuM kirjoitti:

        Yksineläessä sekä parisuhteessa kaikki lähtee siitä, että talous on kunnossa. Tiesitkö, että ongelmat raha-asioissa ovat yleisin syy avioeroihin? Raha itsessään ei ole kaikkein tärkein asia, tai mikään elämän päämäärä, mutta kaikki lähtee siitä, että raha-asiat ovat omassa hoidossa, ja kunnossa.
        Eli: Sinulla pitää olla vakituiset tulot, sekä tulot ja menot tasapainossa. Myös järkeä pitää olla, rakkaus yms. hetken mielijohteet eivät saa mennä järjen edelle.

        Puhut asiaa. Kun tulee puhetta taloudellisesta itsemääräämisoikeudesta, joku tulee väistämättä paikalle esittelemään asioiden ääripäitä: joko kuulemma rakastaa ihmistä tai sitten palvoo mammonaa, eikä mitään välimuotoja ole.

        Samaa asiaa liippaa läheltä monien ihmisten hysteerinen suhtautuminen avioehtoon. Käyn joskus lueskelemassa noita ihmissuhdepalstoja, ja aina siellä on joku selittämässä avioehdon yksityiskohtia miettivälle, että "sä et ymmärrä rakkaudesta mitään".

        Mutta kai niitä höttöpäitäkin johonkin tarvitaan.


      • evoluution vastaista
        vapaa_sinkkuM kirjoitti:

        Yksineläessä sekä parisuhteessa kaikki lähtee siitä, että talous on kunnossa. Tiesitkö, että ongelmat raha-asioissa ovat yleisin syy avioeroihin? Raha itsessään ei ole kaikkein tärkein asia, tai mikään elämän päämäärä, mutta kaikki lähtee siitä, että raha-asiat ovat omassa hoidossa, ja kunnossa.
        Eli: Sinulla pitää olla vakituiset tulot, sekä tulot ja menot tasapainossa. Myös järkeä pitää olla, rakkaus yms. hetken mielijohteet eivät saa mennä järjen edelle.

        "Sinulla pitää olla vakituiset tulot, sekä tulot ja menot tasapainossa. Myös järkeä pitää olla, rakkaus yms. hetken mielijohteet eivät saa mennä järjen edelle."

        Se vaan on harmi, kun ihmiset, joilla on rahaa, järkeä ja sydäntä kirjoittelee luuseripalstoille sinkkuuden autuudesta. Juuri heidän kuuluisi lisääntyä ja levittää ihmiskunnan laadukkaimpia geenejä eteenpäin.


      • Mies 44
        huh huh kirjoitti:

        Samat sanat. Tienaan paljon enemmän kuin keskiverto palkansaaja enkä tahdo jakaa "pottia" kenenkään miehen kanssa.
        Vai mites olisi?

        ;)


    • pakollinen nimim. :P

      En ota kontaktia siinä mielessä, enkä oikeastaa edes ajattele parisuhdeasioita. Kai sitä on vaan niin tottunut olemaan sinkkuna. :)

    • WrappedInPlastic

      Sinkkuilun syy? Viihdyn aivan liian hyvin itsekseni.

    • cgjgiyityi

      Sinkkuäiti kohta 31v en jaksa mielistellä ja vetää perässä miehiä, joille minun itsenäinen elämäntyylini ei sovi. Aina pitäisi joka paikkaan mennä yhdessä, tukehdun parisuhteessa, jossa saa olla mitään omaa. Ja koska niin itsenäistä yksilöä ei ole löytynyt, jolla olisi muutakin elämää kuin parisuhde niin saapi olla. Ja en myöskään jaksa rahasta tappelemista, kun on aina joutunut maksamaan omat miehen/miehen lasten menot niin yksin pääsee kaikin puolin helpommalla!

    • 9+6

      Nuoret päivittelee kun ei löydy sopivaa tai kun ei löydy ollenkaan. Kolmenkympin ohittaneet ovat jo heittäneet pyyhkeen kehään kun tietävät, että ei löydy sopivaa.

      No mikäs siinä niin kauan kun valtiolla on varaa maksaa tukia ja avustuksia suoraan rahana tai palvelujen muodossa.

      • Mitä tukia?

        Puhutko vanhempainrahoista ja lapsilisistä?


      • 9+6
        Mitä tukia? kirjoitti:

        Puhutko vanhempainrahoista ja lapsilisistä?

        Rahallista avustusta saattaa saada suoraan lisien ja tukien muodossa muodossa tai sitten palkkaa tuottamattoman kunnan suojatyöpaikan kautta. Palveluita on terveydenhuollosta, liikenteeseen ja muihin julkisiin palveluihin.

        Kalliimmaksi se yksin asuminen tulee henkilölle itselleen kuin yhteiskunnalle. Tulee olemaan kova kolaus jos noita joudutaan karsimaan, mutta toivotaan ettei tarvitse.


      • Mitä tukia?
        9+6 kirjoitti:

        Rahallista avustusta saattaa saada suoraan lisien ja tukien muodossa muodossa tai sitten palkkaa tuottamattoman kunnan suojatyöpaikan kautta. Palveluita on terveydenhuollosta, liikenteeseen ja muihin julkisiin palveluihin.

        Kalliimmaksi se yksin asuminen tulee henkilölle itselleen kuin yhteiskunnalle. Tulee olemaan kova kolaus jos noita joudutaan karsimaan, mutta toivotaan ettei tarvitse.

        Yritätkö sinä ilmaista sitä, että sinkut nostavat lisiä ja tukia tai ovat suojatyöpaikoissa?


      • 9+6
        Mitä tukia? kirjoitti:

        Yritätkö sinä ilmaista sitä, että sinkut nostavat lisiä ja tukia tai ovat suojatyöpaikoissa?

        Enpäs ole kategorisoinut noita menoja vain sinkuihin vaan yleisesti, mutta jos sinkkuihin haluaa keskittyä niin esimerkisi asumislisässä kumppanin tulot vaikuttavat olennaisesti tilanteeseen. Toinen mikä tulee mieleen, jossa puhutaan yksineläjästä, on eron jälkeen maksettava elatustuki, eli jos toinen vanhemmista ei ole kykenevä maksamaan elatusrahaa niin Kela maksaa sen.

        Nyt mennään mutun puolelle, mutta asuntorakentaminen pikku sinkkukämpiksi verrattuna hieman isompiin kahden tai kolmen asuttaviin (osittain mietin tässä myös tätä tapetilla ollutta lakiuudistusta uusista vuokra-asunnoista, ja niiden alennetuista neliöhinnoista).

        Suojatyöpaikat eivät liity tähän sinkku vs. pariskunta asiaan, vaan viittaan sillä aiempaan, jossa puhuin valtion varoista ja niiden käytöstä.


      • 9+6
        9+6 kirjoitti:

        Enpäs ole kategorisoinut noita menoja vain sinkuihin vaan yleisesti, mutta jos sinkkuihin haluaa keskittyä niin esimerkisi asumislisässä kumppanin tulot vaikuttavat olennaisesti tilanteeseen. Toinen mikä tulee mieleen, jossa puhutaan yksineläjästä, on eron jälkeen maksettava elatustuki, eli jos toinen vanhemmista ei ole kykenevä maksamaan elatusrahaa niin Kela maksaa sen.

        Nyt mennään mutun puolelle, mutta asuntorakentaminen pikku sinkkukämpiksi verrattuna hieman isompiin kahden tai kolmen asuttaviin (osittain mietin tässä myös tätä tapetilla ollutta lakiuudistusta uusista vuokra-asunnoista, ja niiden alennetuista neliöhinnoista).

        Suojatyöpaikat eivät liity tähän sinkku vs. pariskunta asiaan, vaan viittaan sillä aiempaan, jossa puhuin valtion varoista ja niiden käytöstä.

        edelliseen vielä tarkennus. Tuo elatustuki toki vain siinä tilanteessa, jos eroavalla pariskunnalla on lapsi.


      • 9+6
        9+6 kirjoitti:

        Enpäs ole kategorisoinut noita menoja vain sinkuihin vaan yleisesti, mutta jos sinkkuihin haluaa keskittyä niin esimerkisi asumislisässä kumppanin tulot vaikuttavat olennaisesti tilanteeseen. Toinen mikä tulee mieleen, jossa puhutaan yksineläjästä, on eron jälkeen maksettava elatustuki, eli jos toinen vanhemmista ei ole kykenevä maksamaan elatusrahaa niin Kela maksaa sen.

        Nyt mennään mutun puolelle, mutta asuntorakentaminen pikku sinkkukämpiksi verrattuna hieman isompiin kahden tai kolmen asuttaviin (osittain mietin tässä myös tätä tapetilla ollutta lakiuudistusta uusista vuokra-asunnoista, ja niiden alennetuista neliöhinnoista).

        Suojatyöpaikat eivät liity tähän sinkku vs. pariskunta asiaan, vaan viittaan sillä aiempaan, jossa puhuin valtion varoista ja niiden käytöstä.

        Tässä myös tällainen otos, eli suurin osa köyhyysrajan alapuolella olevista on sinkkuja. Suoraan ei voi väittää, että sinkkuus olisi yhtä kun köyhyys, mutta tilastollisesti tarkasteltuna sinkut saavat enemmän esim. toimeentulotukea kun parisuhteessa elävät. Itse voit vetää johtopäätökset.

        Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivuilta:
        http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tutkimus/hankkeet/stop_koyhyys/yksinasuvilla_on_korkea_koyhyysriski


      • Äh....
        9+6 kirjoitti:

        Tässä myös tällainen otos, eli suurin osa köyhyysrajan alapuolella olevista on sinkkuja. Suoraan ei voi väittää, että sinkkuus olisi yhtä kun köyhyys, mutta tilastollisesti tarkasteltuna sinkut saavat enemmän esim. toimeentulotukea kun parisuhteessa elävät. Itse voit vetää johtopäätökset.

        Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen sivuilta:
        http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tutkimus/hankkeet/stop_koyhyys/yksinasuvilla_on_korkea_koyhyysriski

        Sanot, että puolison tuet vaikuttavat tukiin, mutta kuitenkin mielestäsi on vikaa siinä, että tukea saava sinkku saa enemmän kuin puolison elättämä?


      • 9+6
        Äh.... kirjoitti:

        Sanot, että puolison tuet vaikuttavat tukiin, mutta kuitenkin mielestäsi on vikaa siinä, että tukea saava sinkku saa enemmän kuin puolison elättämä?

        Kyllä saivartelulla saa asiat päälaelleen käännettyä jos haluaa, mutta en kyllä tiedä mitä voitat asettamalla sanoja minun suuhuni.

        En missään vaiheessa todennut, että siinä olisi jotain vikaa. Päinvastoin.

        "No mikäs siinä niin kauan kun valtiolla on varaa maksaa tukia ja avustuksia suoraan rahana tai palvelujen muodossa."


    • jhkhjkhjk

      Tottunut elämään yksin. niin ei tässä ole mitään ihmeellistä. Joskus kun olen seurustellut, niin molemmilla on ollut aina oma asunto. Yhteen muuttaminen ei ole koskaan tullut mieleenkään, vaikka muutama yli vuoden kestänyt suhde onkin ollut.

      Ei muutankaan jaksais katsella toista koko aikaa. m35

      • ghjghjgh

        Tieteen kuvalehden äo testin tulos 129. Miksi se ketju poistettiin??


    • >_>

      Koska maailmasta on äärettömän vaikea löytää ihmistä, joka osaa ajatella itse eikä vain ohjelmoidu yhteiskunnan normien ja paineiden alla ja käyttäydy 'kuten yhteiskunta odottaa käyttäytyvän' kuitenkin samalla kiltin ja muut huomioonottavan asenteen omaten.

      Jos ensimmäinen kohta passaa, on tyypillisesti jonkinlainen itsekäs/itsekeskeinen anarkisti, kun taas toisen kohdalla ajatusmaailma on kovin suppea ja yleensä täysin muualta omaksuttu eikä todelliseen itsenäiseen ajatteluun oikein kyetä - asioita ei osata kyseenalaistaa vaan elämä eletään yksikielisen kitaran soittamisen tapaan.

      • kun ei niin ei

        Juu, mut mieti sitten kun löydät sen oikein sopivan, joka osaa itekin ajatella, on kiltti ja muut huomioonottava ja aivan ihanana paketti ja kun avaat sen, niin katos vaan sillä olikin se ongelma :)


    • tolkuntolkku

      Parisuhteessa tulee aina vaatimuksia niitä sanomattomiakin, jotka sitten muodostuvat liian suuriksi ongelmiksi sitten hetken päästä niistä samoista asioista aina jaksetaan vääntää...kun sä et koskaan ja mä aina ja sitä rataa..

    • Jaa a... oon varmaan asettanu riman liian korkealle mahdollisen kumppanin suhteen :P

      Pitäisi alkaa ilmeisesti alentamaan rimaa, mutta minkä sille mahtaa, että koitan tavoitella sitä parasta ?

      Kyllä sillä tulevalla kumppanilla pitäisi olla samanlaiset elintavat, kuin minulla, tai ainakin lähellä sitä.

      Tarkoitan tällä sitä, että itse käyn salilla niin nainen ei söisi sitä jäätelöä, joka päivä. Kyllä jäätelöä saa syödä - en kiellä sitä, mutta elintavat pitäisi olla samanlaiset.

      • voi järjenjättiläist

        Olet sä veen tyhmä ei voi muuta sanoa. Mitun v...tun väliä sen kumppanin jäätelön syönnillä tai muillakaan elintavoilla on, kun kysymys on rakkaudesta eikä elintavoista. Narsistiset ihmiset juoksee salilla ja kuvittelee olevansa jotenkin niin ihmeellisiä ja kuolemattomia, muusta ne ei sitten jaksa jauhaakaan kuin niistä hiton kaloreista ja kuntoilemisistaan. Tylsempiä ihmisiä maailmassa jota tiedän, täysin hurahtaneita oman napansa tuijottajia.


      • voi järjenjättiläist kirjoitti:

        Olet sä veen tyhmä ei voi muuta sanoa. Mitun v...tun väliä sen kumppanin jäätelön syönnillä tai muillakaan elintavoilla on, kun kysymys on rakkaudesta eikä elintavoista. Narsistiset ihmiset juoksee salilla ja kuvittelee olevansa jotenkin niin ihmeellisiä ja kuolemattomia, muusta ne ei sitten jaksa jauhaakaan kuin niistä hiton kaloreista ja kuntoilemisistaan. Tylsempiä ihmisiä maailmassa jota tiedän, täysin hurahtaneita oman napansa tuijottajia.

        No en kyllä ajattele olevani ihmeellinen tai kuolematon :D en tiedä sinusta, mutta en ainakaan ajattele tuollain.

        Jokainen tekee omat valinnat, mutta kyllä naisella pitäisi olla edes samanlaisia elintapoja. Tämähän on minun mielipiteeni ja sinulla on omasi.

        Jos olen päättänyt, että ihannekumppani olisi liikunnallinen, niin so what ? Ongelma sinulle ?

        Vaikka käyn salilla useita kertoja viikossa, niin kyllä puhun muustakin kuin kaloreista :D

        No tylsiä ja tylsiä - tiedän monta henkilöä, jotka eivät käy salilla ja ovat erittäin tylsiä, joten et voi yleistää.


      • huoh,huh
        spit-z kirjoitti:

        No en kyllä ajattele olevani ihmeellinen tai kuolematon :D en tiedä sinusta, mutta en ainakaan ajattele tuollain.

        Jokainen tekee omat valinnat, mutta kyllä naisella pitäisi olla edes samanlaisia elintapoja. Tämähän on minun mielipiteeni ja sinulla on omasi.

        Jos olen päättänyt, että ihannekumppani olisi liikunnallinen, niin so what ? Ongelma sinulle ?

        Vaikka käyn salilla useita kertoja viikossa, niin kyllä puhun muustakin kuin kaloreista :D

        No tylsiä ja tylsiä - tiedän monta henkilöä, jotka eivät käy salilla ja ovat erittäin tylsiä, joten et voi yleistää.

        Tylsempiä ihmisiä ovat ihmiset niiden vaatimuslistojensa kanssa, jotka tujottavat vain mitä he toisesta irti saavat, miten voivat toista hyväksi käyttää jne. Kun listalta puuttuu se yksikin täydellisen ihannekumppanin kriteeri hänet rankataan välittömästi. Ellen olisi antanut nykyiselle kumppanilleni tilaisuutta ja katsonut vain elintapoja ja ulkokuorta, en olisi koskaan tullut näkemään ja tuntemaan millainen aarre minulla on käsissäni. Lopettakaa se ihannekumppanin ja ulkoisiin seikkoihin tuijottaminen ja tutustukaa ihmiseen hänen sisällään voitte yllättyä ja saada muutakin kuin pinnallisen salikaverin hikoilemaan yhdessä punttisalille. Antakaa jokaisen olla omia itsejään ja olkaa itse vapaasti se mitä olette.


      • Sivusta huomautan
        huoh,huh kirjoitti:

        Tylsempiä ihmisiä ovat ihmiset niiden vaatimuslistojensa kanssa, jotka tujottavat vain mitä he toisesta irti saavat, miten voivat toista hyväksi käyttää jne. Kun listalta puuttuu se yksikin täydellisen ihannekumppanin kriteeri hänet rankataan välittömästi. Ellen olisi antanut nykyiselle kumppanilleni tilaisuutta ja katsonut vain elintapoja ja ulkokuorta, en olisi koskaan tullut näkemään ja tuntemaan millainen aarre minulla on käsissäni. Lopettakaa se ihannekumppanin ja ulkoisiin seikkoihin tuijottaminen ja tutustukaa ihmiseen hänen sisällään voitte yllättyä ja saada muutakin kuin pinnallisen salikaverin hikoilemaan yhdessä punttisalille. Antakaa jokaisen olla omia itsejään ja olkaa itse vapaasti se mitä olette.

        Kärjistätköhän sinä nyt hieman turhaan?


    • Nainen48...

      Olen sinua vanhempi nainen, 48 vuotias. Olen ollut avioliitossa ja avoliitossa.
      Minulla on aikuinen tytär. Viimeiset 7 vuotta olen ollut yksin, ja olen tullut siihen tulokseen, että viihdyn parhaiten näin. En kaipaa ihmisiä ympärilleni jatkuvasti. Minulla menee aika loistavasti esim. nyt kesälomalla. Pidän puutarha kunnossa, luen keinussa, sisustan taloani, lenkkeilen, käyn mökillä, pidän puutarhan siellä kunnossa, nautin veden ääressä olemisesta, istun terassilla, luen, juon valkoviiniä ja syön mansikoita.
      Välillä käyn vieraassa kaupungissa shoppailemassa, eikä kukaan motkota, kun tulen kotiin syli täynnä uusia ostoksia.
      En oikein ymmärrä, onko ainut syy miksi, et ole suhteessa, se, että et halua jakaa rahasi?
      Toki jos ryhtyisin suhteeseen, haluaisin teoreettisesti hyvin toimeentulevan miehen, mutta en siksi, että odottaisin, että hän elättää minua tai muuten vaan jakaisi rahaa minulle, vaan siksi, että meillä olisi suunnillen samat lähtökohdat ja mahdollisuus toteuttaa asioita ilman, että pitäisi riidellä niistä.
      En voisi olla suhteessa, jossa jatkuvasti tai satunnaisesti riidellään jostain.
      Rakastan rauhaa.
      Näin siis teoriassa, eri asia on sitten jos se sielunkumppani todellakin kävelisi vastaan, en osaa sanoa, mitä sitten enää ajattelisin.
      Tärkeintä olisi kutenkin, että mies viihtyisi myös yksin, koska tukehdun, jos joudun jatkusvasti olemaan toisen kanssa, tärkein asia on kuitenkin, että mies on psyykkisesti tasapainossa, olen nähnyt sen toisenkin vaihtoehdon, ja tiedän mistä puhun. En pidä erityisemmin kyläilystä, kesäloma ei todellakaan tulisi käytettyä sukulaisten ja tuttavien luona ramppaamiseen. Matkustamisesta pidän kylläkin, mutta ilman ohjelmaa ja aikatauluja.
      Pidän kuitenkin ihmisistä, ja minulla on helppo tutustua sekä miehiin, että naisiin. Minussa on kaksi puolta, iloinen sosiaalinen minä, ja minä joka kaipaa yksinäisyyttä.
      No, se siitä, eksyin vahingossa miettimään ihannekumppania, vaikka en edes sellaista etsi, mutta jos hän tulisi oveni taakse, voisin harkita, jos hän on ihannemieheni.

      • oppia ikä

        En ymmärrä tätä ihannemies-nainen juttua ollenkaan. Rakkaus tulee kun se tulee, eikä siinä ihanteet paljon auta. Kysymys on ajankohdasta ja asenteesta. Kun ei ole hakua päällä ei kukaan kiinnosta sillä tavalla, kun taas haku on päällä, niin vastaan kävelee montakin mielenkiintoista varteenotettavaa ehdokasta.

        Ovesi takana saisi seistä vaikka kilometrin jono, mutta jos et ole sen tarpeessa sinun on turha alkaa suhteeseen. Jokaisella on aikansa, joskus se antaa odottaa, joskus vielä vanhastakaan ei ole kunnolla päässyt irti, kun rakkaus toiseen roimahtaa.


      • Mies 44

        "En oikein ymmärrä, onko ainut syy miksi, et ole suhteessa, se, että et halua jakaa rahasi?"

        Ei tokikaan ainoa syy. Ei varmaan edes tärkein. Kyllä tärkein syy on se, että haluan vain päättä elämästäni itse. En tiedä, miksi se on minulle niin tärkeää. Ja tietenkin se elämän helppous. Sinkkuna eläminen on toki kaikin puolin helpompaa kuin parisuhteessa.


    • n.26

      Syitä miksi olen sinkku: Itsekkyys, ei aikaa parisuhteelle, en huoli ketä tahansa, tarviin paljon omaa aikaa ja vapautta. Olen sinkkuäiti ja hyvin lapseni kanssa pärjätään kahdestaan. Miehen kyllä helposti saisin jos niin haluaisin. Seksiä saan sillon tällöin yhdeltä tietyltä mieheltä muuta en juuri nyt kaipaa.

      • Lällällää-ä

        Et ole sinkku, koska olet äiti. Olet naimaton yksinhuoltaja.


      • Mies 44

        Ei sinkkuudessa itsessään mitään itsekästä ole. Ei se ole keneltäkään pois, jos ihminen elää yksin. Ihminen voi olla itsekäs vain suhteessa toisiin ihmisiin. Sinkkuutta voi verrata autiolla saarella elämiseen. Vaikka siellä kuinka nautiskelisit, ei se olisi keneltäkään pois :) Itsekkääksi eläminen menee vasta siinä vaiheessa kun elää parisuhteessa, mutta pyrkii säilyttämään kaikki sinkkuelämän nautinnot kumppanista välittämättä ja sen lisäksi poimii vielä parisuhteestakin hyvät puolet.
        Näin minä olen asian järkeillyt.


    • rikquu

      Saa olla ja mennä vapaammin, vähemmän pakotteita, taloudelliset syyt ja tietysti se että viihtyy sinkkuna ylipäänsä. Kyllä välillä kun tsekkaa ton yhen kaverin perhe-elämää niin voi olla erittäin iloinen että on itse sinkku; stressiä, riitoja, huutavia ipanoita, no thanks. :)

    • ___m79

      Sinkku olen varmaan ihan siitä syystä, etten osaa/uskalla mennä iskemään naisia ja sen lisäksi sellaiset naiset joista itse olisin kiinnostunut eivät yleensä kiinnostu minusta. Tämän lisäksi tulen niin hyvin toimeen ja viihdyn itsekseni, että en nyt ihan ketä tahansa huolisi ihan vaan, että saisi vain jonkun. Tykkään myös kun elämä on simppeliä ja saa tehdä tai olla tekemättä mitä huvittaa eikä siitä tarvitse tilittää kenellekään. Rahat nyt olisin valmis jakamaan naisen kanssa, mutta toki haluaisin, että naisellakin olisi sellaiset tulot joilla hän pystyy itsensä elättämään eikä eläisi kaikenmaailman tukien varassa.

    • FF

      Itsenäisyys ja mukavuudenhalu, siinäpä ne syyt. Enkä nosta minkäänlaisia tukia tai lisiä tai ole julkisen sektorin työpaikassa, tiedoksi sille joka niistä mussutti.

    • Monta syytä taitaa olla. En käy paikoissa joissa tapaisin miehiä. En ole kunnolla etsinyt. Etsimisen aloitettuani löytyneet pari yritelmää loppuneet syystä tai toisesta (eli syyt: minussa, hänessä tai jossain muussa). Ei vielä kirvestä kuitenkaan kaivossa.

    • Me

      Itsekkäiden ja yksinäisten ihmisten maa.... jos ei osaa antaa niin ihan oikeudenmukaista että ei saa.

      Säälin teitä....

    • Nainen 21

      En ole pahemmin kiinnostunut seksistä. Ei voi mitään jos arvostan muunlaista läheisyyttä enemmän. :D

      • mies 36

        Ei ole panettanut tarpeeksi, että ketään olisin viitsinyt raahata kotiani rumentamaan :)


      • Mies 44

        En ole minäkään kiinnostunut seksistä niin paljoa, että olisin valmis ottamaan vastaan kaiken sen muunkin, mikä tulisi sen seksin mukana kaupan päälle :)


    • Yksinkertainen syy on että kun itse kiinnostun jostakin naisesta niin hän ei taas ole musta kiinnostunut. Vastaavasti toisin päin kun toinen on kiinnostunut niin mua ei kiinnosta juuri lainkaan. Eli ei vaan natsaa kiinnostumiset yhteen, näin se menee on mennyt jo kauan.

    • Heliocentric

      Haluan nousta biologisten lainalaisuuksien yläpuolelle.

      Biologinen lainalaisuus, eli kansan kielellä "luonto" ajaa ihmistä varsinkin nuorena etsimään itselleen kumppania.
      Mutta kun ihminen tiedostaa tämän johtuvan pelkästään biologiasta, hän voi nousta sen yläpuolelle, hän tajuaa että tavallaan ihminen ei tässä toimi vapaasta tahdosta, vaan on luonnon kausaliteettien alainen, mutta ajattelevana olentona ihminen voi rikkoa tämän kausaalisuuden, ja alkaa toimia luontoansa vastaan.

      Tietysti tästä luonnon aiheuttamasta ohajutuvuudesta seuraava sosiaalinen yhteisön paine pakottaa yksilön toimimaan niin että hän haluaa sopeutua yhteisöön ja toimii yhteisön asettamien odotusten mukaisesti.
      Silloin hän siis toimii niin, jotta sopeutuisi yhteisöön, ja valitsee kumppanin ja yhteisö on tyytyväinen ja normit on täytetty.

      Mutta kaikissa tapauksissa yksilö ei olekkaan tyytyväinen sisäisesti, vaikka hän on toteuttanutkin yhteisön hänelle asettamat odotukset.

      Eli näemme tästä, että perinteiden , sosiaalisten odotusten, ja biologisten lainalaisuuksien mukainen eläminen ei aina anna tyydytystä yksilölle, vaan hänen tulisi elää siten, että hänen siäsinen elämänsä olisijärjestyksessä ja sopusoinnussa, vaikka se joutuisikin ristiriitaan ulkoisten odotusten kanssa.

    • y-x

      Ei biologian yläpuolelle voida noin vain nousta, sillä jos olet kuullut biologisesta kellosta, niin meille on annettu aikarajat milloin niitä lapsia kuuluu tehdä ja milloin sen aika on ohi. Ei meille naisille ole annettu vaihtoehtoja kuten ei paljon teille mihillekään. Kaiken elämän tarkoitus on sen jatkuvuus ja ihminen toteuttaa sitä automaattisesti lapsia syntyy se on kaiken tarkoitus muuta tarkoitusta ei elämällä ole.

      • Heliocentric

        >>>>>>Ei biologian yläpuolelle voida noin vain nousta, sillä jos olet kuullut biologisesta kellosta, niin meille on annettu aikarajat milloin niitä lapsia kuuluu tehdä ja milloin sen aika on ohi. Ei meille naisille ole annettu vaihtoehtoja kuten ei paljon teille mihillekään. Kaiken elämän tarkoitus on sen jatkuvuus ja ihminen toteuttaa sitä automaattisesti lapsia syntyy se on kaiken tarkoitus muuta tarkoitusta ei elämällä ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      410
      2257
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      62
      1933
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      218
      1525
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1177
    5. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      135
      1160
    6. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      76
      1132
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      56
      1063
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      988
    9. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      62
      930
    10. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      279
      926
    Aihe