Panacodi

Lääkettä Aina *O_o*

Maximi Annostus on se 8kpl päivässä ja usein sitä pitää ottaakkin juuri se 8kappaletta päivässä, mutta onko sitä hyväksi syödä vuosi tolkulla?!

Kaikki jotka ovat syöneet/syövät ihan OIKEAAN kipuun (ei mitään huvikäyttöä!!!) niin kertokaa onko teille tullut mitään haittoja ja onko maksa-arvonne pysyneet normaaleina?!

Ja Sitten tämän lääkkeen lopetus sitten, kun kipu saadaan taltutettua niin onko tästä lääkkeestä "ns. helppo päästä pois"?

Kiitoksia jo etukäteen! :)

8

215

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

Jos vuosikausia käyttää codeiinia niin ei se lopetus helppoa ole.

Eikö mikään muu kipulääke käy kuin kyseinen? Vuosikausia 4 gr/vrk parasetamolia ei ole tosiaan maksalle hyväksi

• ed.

OT;
      lääkkeen nimihän on Panacod.

Onko kivun syy selvitetty ja voiko sille itse kivun aiheuttajalle tehdä jotain?

• Lääkettä Aina *O_o*

Panacod on tosiaan se Oikea nimi, mutta panacodista puhutaan kuitenkin Aina!

Tramalia on myös kokeiltu, mutta ei ole niin paljon kipua vievää vaikutusta..
      Vaikka pitäisi kuitenkin olla vahvempaa!
      Sillä tosin saa yön nukuttua, kun illalla ottaa...
      Yöksi otan tämän sitten aina joskus!

Kivun syy on kyllä tiedossa ja tällehän joskus jotain tehdäänkin, mutta millon niin se on sitten eriasia, vaikka oisin valmis vaikka heti!!!

Ei tämä lääkkeen syöminen mitään herkkua ole ja, jos olet syömättä niin kivut ovat yhtä helv**tiä!

• Vieroitusoireitako

Ehkäpä osa noista kovista kivuista on jo oireita Panacodin kodeiinin vieroitusoireita kun yrittää vähentää annosta. Itse olen käyttänyt Panacodia vain ajoittain todella kovaan kipuun. Onneksi se on ollut nyt satunnaista kun toiseen polveen saatiin jo tekonivel. Pidempi kävely kipeyttää kyllä leikkaamattoman polven ja sen kipujen helpotukseen on riittänyt yksikin Panacod päivässä parin-kolmen päivän ajan.

• panacodiakin

Panacodia aikoinani syönyt viikkoja sen 8 kpl/vrk, itse suurinta kipua ei vienyt, muita kipuja helpotti, ei ollut ongelmia lopettaa (seinään), vaan ainoa ikävä sivuvaikutus oli ummetus. Tosin syön aina somacia tai vastaavaa vatsansuojalääkettä samalla kuin vahvoja särkylääkkeitäkin. Sekä verikokeissa käyn 6-12 kk välein et tiedän maksan tilanteen. Sain sitten onneksi mulle sopivamman lääkkeen (tramal) ja sillä kivut hävisivät 70%, vaikka vieroittautuminen siitä vuoden käytön jälkeen olikin sitten jo toinen juttu...

• örp

harvemmin päiväannos on se 8kpl / päivä koska parasetamoli ei tosiaan tee kauheen eetvarttia maksalle. ja 8 x 500mg = 4000mg eli 4g parasetamolia on aika hemmetin paljon vuorokaudessa!

ja koska panacod on opioidilääke eli etäisesti morfiinille sukua, syntyy siihen tottakai riippuvuus, toisinaan jopa hyvin nopeasti. ja mitään "miedompaa" opioidilääkettä vieroituskäyttöön ei ole joten eroon pääseminen saattaa olla hankalaakin.

• Lääkettä Aina *O_o*

Enpä sanoisi vieroitusoireiksi, koska kipu on ollut ihan samanlaista kokoajan ja siis ennen lääkitystäkin!

Nyt oltu pari päivää vähillä annoksilla ja olo on aika väsynyt ja päätä särkee kovastikkin!
      Kipuakin tosin on, mutta sehän ei uutta ole!!!

Aamulla normisti heti se 2tbl, mutta nyt aamulla vaan 1 ja päivällä 1
      ja tällä kahdella on nyt menty tää päivä!

Kai tää pääkipu on joku vierotusoire kipua, kun normisti päivässä menee se 6tbl. ja joskus enempikin!
      Niskakin jumittaa, mutta pakko testata, JOS pärjäisi vähemmälläkin edes Hetken!!!

Ei tämä hääviä ole olla ilman lääkettä, mutta lääkkeestäkin vissiin on vaan pitemmän päälle haittaa!
      Tämä on testiä miten pärjään, mutta olen tosi kipuherkkä muutenkin!! :)

• Mats_E

Jos kipu on yhtä hankala lääkkeen kanssa kuin ilmankin, eikö se sitten yksinkertaisesti kannata jättää pois?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe