Olen syönyt Yasminelle e-pillereitä noin 1,5 vuotta ja haluaisin lopettaa, sillä tällä hetkellä ei ole ehkäisytarvetta.
Ehdin kuitenkin aloittaa uuden liuskan viime tyhjennysvuodon jälkeen ja olen nyt syönyt siitä neljä pilleriä.
Kysymys kuuluukin, voinko lopettaa kesken kaiken vai pitäisikö syödä liuska loppuun? Vai meneekö kuukautiset ihan sekaisin, jos lopettaa kesken?
Ja toinen kysymys: Millaisia oireita teille on tullut Yasminelle-pillereistä? Itse olen mielestäni tullut todella herkäksi ja saatan itkeä pienillekin asioille. En ole varma johtuuko niistä, mutta luulisin.
Tämäkin on siis yksi syy, miksi haluan pillerit lopettaa.
Ehdin kuitenkin aloittaa uuden liuskan viime tyhjennysvuodon jälkeen ja olen nyt syönyt siitä neljä pilleriä.
Kysymys kuuluukin, voinko lopettaa kesken kaiken vai pitäisikö syödä liuska loppuun? Vai meneekö kuukautiset ihan sekaisin, jos lopettaa kesken?
Ja toinen kysymys: Millaisia oireita teille on tullut Yasminelle-pillereistä? Itse olen mielestäni tullut todella herkäksi ja saatan itkeä pienillekin asioille. En ole varma johtuuko niistä, mutta luulisin.
Tämäkin on siis yksi syy, miksi haluan pillerit lopettaa.
Vastaukset 1
Vanhimmat
Mitenkään ei voi tietää mitä kuukautisillesi tapahtuu. Niitä sinulla ei ole ollut n. 1,5 vuoteen ja ensimmäiset kuukautiset pillereiden jälkeen voivat tulla käytännössä koska tahansa. Voihan sitä vaikka koittaa jäljitellä sitä luontaista kiertoa ja syödä liuskan loppuun ennen lopettamista, pakollista se ei kuitenkaan ole, mikäli tosiaan mitään ehkäisytarvetta ei ole (eikä sitä ole ollut viimeisen viikon aikana).
Toivottavasti tuo sinun "tällä hetkellä" ei ole mikään lyhyt aika. Ei tee keholle hyvää lopettaa ja aloittaa uudelleen pillerit lyhyellä aikavälillä. Olet siis toivottavasti valmistautunut pitkään taukoon tai lopulliseen lopettamiseen.