hapsuhuivin nimi

löytyiskö teko-ohje

http://edithknits.blogspot.com/2011/06/hapsuja.html

16

2009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verkkolankaa...

      Huiviin on käytetty verkkolankaa (myydään ihan sillä nimellä) ja sitten vaan neulomaan tai virkkaamaan ihan normaalisti (paksut puikot tai koukku).

      Mielestäni 'hapsuhuivi'-sana on virheellinen....

    • Nimi on

      'röyhelöhuivi' tai 'frillahuivi'. Jos laitat s-postiosoitteesi, niin laitan sinulle kirjoittamani ohjeen.

      Ensi viikolla pidetään myös kyseisen huivin ilmainen neulontakurssi. En mainosta sitä tässä sen enempää, sillä tämä palstahan ei ole mainostamista varten.

      • suhuviii

      • En osaa sanoa
        suhuviii kirjoitti:

        hei voisitko mulle laittaa teko ohjeen kun en saa siitä spiraalia. [email protected]

        miksi joidenkin huiveista tulee 'littanoita' ja toisten omista spiraalimaisia. Omat konstini voin toki jakaa ihan tässä ja nyt: Ensinäkin kehoitan aina käyttämään pieniä puikkoja (3-4½), sanoo valmistaja mitä hyvänsä. Huivista tulee tiiviimpi ja se säilyy käytössäkin kauniimpana kuin isoilla puikoilla neulottu huivi. Liian isolla puikolla neulottu huivi venyy käytössä, sillä lähes kaikki röyhelöhuivilangat ovat 100% keinokuituja. Toinen käyttämäni jippo on neuloa krs:n viimeinen silmukka takareunan kautta oikein. Itse neulon huivit aina 6-7 s:lla.


    • lankailija

      Tuohon tarvitaan erikoislankaa, ainakin vähän samantyylinen tulee röyhelölangasta, johon on hyvä kuvallinen ohje Vihreän vyyhdin sivuilla:
      http://www.vihreavyyhti.fi/solot.htm

    • volankia ja spiraali
      • kevään frillat

      • frillaa ja krroikiva
        kevään frillat kirjoitti:

        Frillalangalle vielä yksi nimi krookiv
        http://shop.kl24.ee/609/#s609

        Ihnania efektilankoja

        http://shop.kl24.ee/242/#s242

        Todella-haluaisin sellaisen littanan enkä mitään havajlaista leitä !
        Osaako kukaan neuvoa lankojen eroja ?

        Nyt on tullut myös pompulareunaisena
        http://silmusolmu.fi/uutiset.html?a100=145



        Lanka: Schachenmayr smc Frilly
        Menekki: 74g
        Puikot: 5,0 mm Knit Pro pyöröt ?????


        hän kun tykästyi röyhelöihin.
        Seuraavasta linkistä näät ohjevideon frillahuivin tekoon

        http://www.youtube.com/watch?v=L2C2wPI6IjM&feature=youtube_gdata_player


      • Niitä littanoita
        frillaa ja krroikiva kirjoitti:

        Todella-haluaisin sellaisen littanan enkä mitään havajlaista leitä !
        Osaako kukaan neuvoa lankojen eroja ?

        Nyt on tullut myös pompulareunaisena
        http://silmusolmu.fi/uutiset.html?a100=145



        Lanka: Schachenmayr smc Frilly
        Menekki: 74g
        Puikot: 5,0 mm Knit Pro pyöröt ?????


        hän kun tykästyi röyhelöihin.
        Seuraavasta linkistä näät ohjevideon frillahuivin tekoon

        http://www.youtube.com/watch?v=L2C2wPI6IjM&feature=youtube_gdata_player

        tulee sellaisista röyhelölangoista, joissa on silmukkaa markkeeraava lenkki yläreunassa. Röyhelöisempi tulee jos neuloo joka toisesta lenkistä, maltillisempaa jokaisesta lenkistä neuloen.


    • ei ihan littana kuit

      Littana tehdään sellaisesta kapeammasta nauhalangasta. Esim. www,lankapuoti,fi näyttää myyvän sitä.

      • mikäköhän näistä ?

      • oisko oikea

      • littanan lanka
        oisko oikea kirjoitti:

        Numerot 21, 32, 34, 4, 8,9 . Noista tulee littanaa röyhelöä. Tilasin joskus jotain muitakin värejä sähköpostilla kun kaikkia mitä niillä oli ei näkynyt nettisivuilla.

        Hiukka hämää, kun ei tuottajan nimeä = vyötä näkyvissä
        tuliskos näistä littanaa
        http://shop.kl24.ee/609/#s609


      • littanan tekijä
        littanan lanka kirjoitti:

        Hiukka hämää, kun ei tuottajan nimeä = vyötä näkyvissä
        tuliskos näistä littanaa
        http://shop.kl24.ee/609/#s609

        Äkkiä katsottuna noista ei saa littanaa ainakaan normaalilla tavalla tekemällä, en tiedä onko muita tyylejä tehdä.


      • littanan tekijä
        littanan tekijä kirjoitti:

        Äkkiä katsottuna noista ei saa littanaa ainakaan normaalilla tavalla tekemällä, en tiedä onko muita tyylejä tehdä.

        siis tark noita shop24 lankoja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe