luottotiedottomalle

autolaina

Tietääkö kukaan, saako luottotiedoton (ulosotossa ei ole mitään)mistään autoliikkeestä uutta autoa osamaksulla. käsiraha kyllä olisi maksaa.
Tai onko jotain muita rahoitusvaihtoehtoja ?

25

5605

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkljl

Useampikin tuttu on saanut auton osamaksulla vaikka on maksuhäiriöitä. Pärstäkerroinkin vaikuttaa kummasti automyyjään.

• ostanut olen

ainakin pari liikettä on joista olen ostanut itsekin.niin vähän kalliimpaa kuin halvempaakin.katso esim netistä.
        www.autoareena.fi
        katso lisäksi
        www.matinrengas.fi
        www.mjsauto.fi
        olisi kiva kuulla sitten ostitko jne?

• lisäys

www.autovakuus.com
        näin olen ymmärtänyt.mutta tästä olisiko jollain parempaa tietoa.

• korot
        ostanut olen kirjoitti:

ainakin pari liikettä on joista olen ostanut itsekin.niin vähän kalliimpaa kuin halvempaakin.katso esim netistä.
        www.autoareena.fi
        katso lisäksi
        www.matinrengas.fi
        www.mjsauto.fi
        olisi kiva kuulla sitten ostitko jne?

Sinä ostanut olen, oliko millainen korko, maksuaika ja käsirahan suuruus, jos muistat?

• ostanut.
        korot kirjoitti:

Sinä ostanut olen, oliko millainen korko, maksuaika ja käsirahan suuruus, jos muistat?

erityistä ollut.korko ihan sama kuin muutenkin,ehkä jopa pienempikin.nyt en ole aivan varma mutta:jos muistan oikein niin maksoinkohan 1500e käsirahana ja ostin 6800e.maksavan auton!olen luottotiedottomana ostanut kyllä 14000e.maksavanki auton,mutta siitä on jo jokunen vuosi!
        viisaat sanoo:jos autoliike on hyvä ja varoissa,heillä on omakin luotto koska ei ole pakko saada rahoitusyhtiöltä heti rahojansa!on autoliikkeitä jotka ehdottomasti vaatii luottotiedot,mutta usein autossa onkin jotain vikaa tai liikkeellä menee huonosti.

• korot
        korot kirjoitti:

Että maksuaika, oliko kaikenlaisia vaihtoehtoja esim. 1-2 v, vai joku pikalaina. Kiitos vielä vastauksesta,

• ostanut.
        korot kirjoitti:

Että maksuaika, oliko kaikenlaisia vaihtoehtoja esim. 1-2 v, vai joku pikalaina. Kiitos vielä vastauksesta,

oli ihan oman valintani mukasesti.muistaakseni valitsin 200e.lyhennyksellä.minkä hintaista autoa etsit...ja etsitkö pääkaupunki seudulta?se on näissä hyvä että kun on extra tunnollinen niin saa suhteen liikkeeseen ja kuten minäkin vaihdoin sitten jo nopeastikin uudempaan-hienompaan.mutta kerro vähän mitä etsit ja hintaluakkaa ja mistä.

• ostanut.
        korot kirjoitti:

tuloja sinulla tietenkin pitää olla että voit lyhentää.mutta kerro tosiaan vähän mitä etsit,millaista autoa-hintaluakka jne.

• korot
        korot kirjoitti:

Asia harkinnassa, jos sitten syksyllä. Täytyy ensin tienta vaikka parin tonnia sitä käsistä ja sitten ruveta tutkimaan vaihtoehtoja esim. 6000-7000 e maksava, ja aika pieneen autoon pitää tyytyä. Muuten kiinnostais Audi tai pikkumersu, siis A-malli.

• Volvo
        ostanut. kirjoitti:

tuloja sinulla tietenkin pitää olla että voit lyhentää.mutta kerro tosiaan vähän mitä etsit,millaista autoa-hintaluakka jne.

Hei,
        Minä luottotiedoton etsin itselleni Volvo V70, hintaluokkaa noin 25-28 tuhatta euroa, käsirahana vaihtoauto arvoltaan noin 10 tuhatta euroa. Vakinainen työpaikka on.

• tiedoton
        Volvo kirjoitti:

Hei,
        Minä luottotiedoton etsin itselleni Volvo V70, hintaluokkaa noin 25-28 tuhatta euroa, käsirahana vaihtoauto arvoltaan noin 10 tuhatta euroa. Vakinainen työpaikka on.

kerro meille että oliko liike tuttu?itse sanoit luottotiedoista?vaatiko takaajaa tms?kerro yleistietoja ostosta.

• Volvo
        tiedoton kirjoitti:

kerro meille että oliko liike tuttu?itse sanoit luottotiedoista?vaatiko takaajaa tms?kerro yleistietoja ostosta.

...siis olen hankkimassa kyseistä autoa. Nykyinenkin auto on ostettu liikkeestä vaikka oli merkintöjä, kaikki erät olen ajallaan maksanut eikä ole mitään ongelmia ollut. Takaajaa en ole tarvinnut koska auto on ollut itsestään riittävä vakuus.Jo osto vaiheessa ilmoitin myyjälle maksuhäiriöistäni.

• Tiina

Et saa luottoa mistään, vaikka ulosutossa ei olekaan mitään, luottoja saat vasta jos/kun tietosi poistuvat Suomen asiakastiedosta. Kannattaa siis huolehtia, ettei rästiin jää mitään, luottotiedot palautuu (riippuu maksuhäiriöstä, montako vuotta)5-10 vuoden kuluttua viimeisestä häiriöstä. Mitään tietoa et siitä saa esim. postitse, kun olet taas luottokelvollinen. Saat Suomen asiakastiedosta sinua koskevat merkinnät, kun pyydät niitä henkilökohtaisesti ja mukana pitää olla henkilöllisyystodistuksesta oik.todistettu jäljennös. Voit saada muita vakuudettomia luottoja, esim. r-kioskista hakemuksia, mutta todellinen vuosikorko on 20-30 %, eli ei kannata missään nimessä.

• ghkk

Luottoa saa aina kun on vaan tarpeeksi vakuuksia. Ja tässä on kyseessä auton osto joten on vieläkin paremmat mahdollisuudet saada auto osamaksulla kuin että hakisi pankista lainaa.

• ostanut
        ghkk kirjoitti:

Luottoa saa aina kun on vaan tarpeeksi vakuuksia. Ja tässä on kyseessä auton osto joten on vieläkin paremmat mahdollisuudet saada auto osamaksulla kuin että hakisi pankista lainaa.

kyllä luottotiedoton auton saa.kuten minäkin.

• Tiedoton

Myös pankista saa lainaa vaikka olisi mitä merkintöjä tai vaikka ulosotossakin olisi maksuja. Kunhan on jotain todisteita siitä, että olet hoitanut asioitasi ja lyhennät maksujasi.

Takaajaa tietysti tarvitset, mutta niinpä siihen yleensä tarvitsee kuka tahansa toinenkin.

Nykyään luottotietonsa menettänyt saa hyvää kohtelua. Ymmärretään, etteivät kaikki ole omasta tahdostaan tai laiminlyönneistään saaneet merkintää. Myös kunnon kansalainen saattaa joutua ongelmiin, eikä se silti ihmistä mitenkään pahenna.

• tiitu

et muuten saa pankista mitään jos luottotietosi eivät ole kunnossa.ensin kysytään henkilötunnus sitten takahuoneeseen,soitto rekisteriin,kahden minuutin kuluttua sinulle kerrotaan "valitettavasti emme voi käsitellä lainaanomustasi".se siitä.

• minä
        tiitu kirjoitti:

et muuten saa pankista mitään jos luottotietosi eivät ole kunnossa.ensin kysytään henkilötunnus sitten takahuoneeseen,soitto rekisteriin,kahden minuutin kuluttua sinulle kerrotaan "valitettavasti emme voi käsitellä lainaanomustasi".se siitä.

minustakaan luottotiedoton pankki lainaa saa.mutta autoja saa.

• sdgsdg
        minä kirjoitti:

minustakaan luottotiedoton pankki lainaa saa.mutta autoja saa.

Ei saakaan jos se menee noin. Mut jos sulla on esittää kunnon vakuudet niin kyllä tasantarkkaan tulee lainaa. Sehän on vaan pankille tuottavaa toiminta amyöntää laina ja jos vakuus kattaa kulut niin ei luulis olevan ongelmaa, ja näinhän se menee käytännössäkin.

• Reiska
        sdgsdg kirjoitti:

Ei saakaan jos se menee noin. Mut jos sulla on esittää kunnon vakuudet niin kyllä tasantarkkaan tulee lainaa. Sehän on vaan pankille tuottavaa toiminta amyöntää laina ja jos vakuus kattaa kulut niin ei luulis olevan ongelmaa, ja näinhän se menee käytännössäkin.

Pelkkää merkintää saa olla joskus maailman tappiin asti ja vaikka ulosottokin rullata samalla, omaisuus ja vakuudet ratkaisevat. Harvoinhan tietenkin samaan aikaan on runsaasti velkaa merkintöjä vielä omaisuuttakin riittävästi mutta joskus näinkin.

Pelkät merkinnät eivät sulje. Mitäs siinä estettä on jos tarpeeksi on pistää lainan taakse. Jos otat 100 000e lainaa ja sen vakuutena on 150 000 kämppä niin kyllä irtoaa jos vain sen verran katsotaan muutakin maksukykyä olevan että heti seuraavassa kuussa tarvisi pakkohuutokauppaa olla pykäämässä.

Takavuosina itsellä aivan sama tilanne hetkosen ja monella muullakin tutulla. Omakotitalot ja kesämökit kun vain säilyivät niin aina pystyy lainan taakse tunkemaan jos niikseen tulee. Itselläkin merkinnät poistuivat vasta pari vuotta sitten.

• Ihmettelijä
        sdgsdg kirjoitti:

... hankkia kallis auto, jos ei ole pystynyt muitakaan velkoja maksamaan. Ja kuka tämmöisen lainanhakijan takaajaksi ryhtyy .... jos haluaa jotain jännitystä elämään ....

Ja jos hankkii kalliimman puoleisen auton, vaikkapa 10.000 euron, ottaa pankista lainaa n. 8000 euroa. Niin se voidaan ulosmitata muista veloista ja pankkilaina voi jäädä maksettavaksi ja autoa ei oo.

• Pankkiiri
        tiitu kirjoitti:

Eli jos merkinnät on hoidettu ja vakuus kunnossa pitäisi järjestyä.

Jos ulosotossa tavaraa yleensä vaatimuksena, että lainalla myös maksetaan kaikki pois ja vakuudeksi käy vain reaalivakuus (ei siis pelkkä henkilötakaus). Korkokin tietenkin hieman korkeampi.

Viestiketjuun voin vielä lisätä, ettei asia ole niin yksinkertainen, että pankilla aina kannattaa luotottaa kun vakuutta löytyy: Täytyy huomioida, että pankille on aika kallista (työaika muut (varsinkin mahd. juristien) kulut) lähteä realisoimaan vakuuksia varsinkin kun huomioi, että nykyisellä korkotasolla lainat on pelkkä sisäänheittotuote, eikä pankille tuota juuri mitään.

Itselläni ei ainakaan tarvitse takahuoneeseen lähteä luottotietoja katsomaan: Kyllä ne ruudulle napsahtaa samalta istumalta:) Kannattanee muutenkin ajatella itsensä pankkiirin asemaan: Millä ehdoilla, koroilla jne. lähtisit itse vippaamaan ventovieraalle ihmiselle rahaa?

• Lainailija
        Pankkiiri kirjoitti:

Eli jos merkinnät on hoidettu ja vakuus kunnossa pitäisi järjestyä.

Jos ulosotossa tavaraa yleensä vaatimuksena, että lainalla myös maksetaan kaikki pois ja vakuudeksi käy vain reaalivakuus (ei siis pelkkä henkilötakaus). Korkokin tietenkin hieman korkeampi.

Viestiketjuun voin vielä lisätä, ettei asia ole niin yksinkertainen, että pankilla aina kannattaa luotottaa kun vakuutta löytyy: Täytyy huomioida, että pankille on aika kallista (työaika muut (varsinkin mahd. juristien) kulut) lähteä realisoimaan vakuuksia varsinkin kun huomioi, että nykyisellä korkotasolla lainat on pelkkä sisäänheittotuote, eikä pankille tuota juuri mitään.

Itselläni ei ainakaan tarvitse takahuoneeseen lähteä luottotietoja katsomaan: Kyllä ne ruudulle napsahtaa samalta istumalta:) Kannattanee muutenkin ajatella itsensä pankkiirin asemaan: Millä ehdoilla, koroilla jne. lähtisit itse vippaamaan ventovieraalle ihmiselle rahaa?

"Kannattanee muutenkin ajatella itsensä pankkiirin asemaan: Millä ehdoilla, koroilla jne. lähtisit itse vippaamaan ventovieraalle ihmiselle rahaa? "

Tätäpä ei moni jaksa ajatella. Paljon kai riippuu pankkiiristakin saako asiakas lainaa vai ei. Jokunen vuosi takaperin tulottomana opiskelijana sain 30 tonnia (mk) mootoripyörää varten. Eikä ollut edes takaajia. Mitään ongelmia ei lainan kanssa koskaan tullut ja maksoin sen pois jopa suunniteltua nopeammin. Sittemmin töissä ollessani en saanut 8000 euroa autoa varten, koska oli määräaikainen työsopimus, voimassa 2 vuotta, joka sittemmin vakinaistettiin. Mitään häiriöitä ei edelleenkään ollut.
        Vakinaistamisen jälkeen pyysin viittätonnia solopalvelun kautta ja se tupsahti kuin manulle illallinen.

Eli tuskin mitään selvää luototuskäytäntöä ole olemassakaan, vaan kaikki on tapauskohtaista ja riskit arvioidaan sen hetken mukaan.

• osuuspankista

vaikka luottotiedossa on merkintä.jouduin vain viemään voudilta lapun että kaikki velát oli maksettu pois.

• sdfeeeee

luototmenny.blogspot.com/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2146
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      36
      2033
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      17
      1902
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      46
      1347
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      73
      1287
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      863
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      53
      751
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      721
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      678
    10. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      49
      671
    Aihe