Milli kouraan - vatut Winkkarista

Pankkisetä täällä

Ymmärränhän minä huonon tuurin, kyvyttömyyden ja tyhmyyden yhdistelmän. Peruskoulun päästötodistus ei riitä lukioon. Kotikylän herkkupersanderi ei anna pesää. Motoyritys menee konkkaan ja pankki vie talon. Kyllä se kyrsii.

Tähän saumaan saapuu sitten winkkari ja Kultasydän. Kynsi jostakin muutama tonni ja kohta alkaa rahaa valua kotioppäi, 400% puolessa vuodessa. Kyllä tästä sarjaluuserin nuppi kajahtaa ihan kybällä. Nyt näytetään kyläläisille närhen munakkaat ja se Nordean tympeä pankkiäijä haistakoon pitkät pastillit.

No nyt kaatui tämä viimeinen viritys ja mitä tekeekään capinautti. Veisaa sitä virttä, että ei voi olla totta, ei voi olla mahdollista. Rikolliset viranomaiset kynivät ja paistoivat kultamunia munivan Hannu Hanhen.

Kyllä se on totta.

Mitäpä jos viimeinkin ottaisit kokeneemman neuvosta vaarin ja ryhdistäytyisit siinä. Tee työtä ja säästä, siitä se omaisuus pikku hiljaa kasaantuu. Sellainen tonni kuussa Nordeaa ja kas, vuoden päästä sinulla onkin 12 tonnia. Sijoitat rahat osakkeisiin ja saat keskimäärin 10% vuosituoton. 23 vuoden päästä sinulla on kasassa ensimmäinen milli. Ei ole vaikeaa.

Mitä sinä huutelet, että ei palkasta riitä tonni kuussa säästöön. Miten tuo kiinalainen SOL'lin siivoja sitten säästää saman kuussa? Jaa, se kiinalainen ei tempaisekaan lauantailärvejä, käväise Seinäjoen tangomarkkinoilla ja osta uutta taulutelkkari.

Päätä itse, mitä haluat. Haluatko sen launtailärvin vai millin? Mietippä sitä.

4

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nordea täti
    • Capitakokemus

Pankkisetä nyt oikoo mutkia suoriksi!

"Ymmärränhän minä huonon tuurin, kyvyttömyyden ja tyhmyyden yhdistelmän. Peruskoulun päästötodistus ei riitä lukioon. Kotikylän herkkupersanderi ei anna pesää. Motoyritys menee konkkaan ja pankki vie talon. Kyllä se kyrsii."

Ei kai pelkillä lukion papereilla tee tänään yhtään mitään nykyaikana, jos ei siitä pääse jatkamaan mihinkään, niin ammattikoulunkäyneetkin ajavat työmarkkinoilla ohi.

Silloin kun minä keskikoulun jälkeen kävin lukion, niin sitä ylioppilasta katsottiin meidänkin kylällä vähän ylöspäin ja sanottiin, että hän on oikein ylioppilas.

Nuorena ylioppilaana pääsin heti kunnalle töihin ja etenin sielä kurssien kautta, mutta mitään muuta koulua en ole käynyt.

Nelikymppisenä perustin ensimmäisen oman yritykseni ja nyt tässä eläkeiän kynnyksellä lopettelen neljättä yritystäni ja täytyy sanoa, että päivääkään en ole katunut, vaikka 90-lama hieman retuutti, mutta selvittiin silti ilman konkurssia, koska oli velkaa kohtuullisesti ja ei menty siihen ulkomaisen velan miinaan, kuten monille yrittäjille kävi.

Mikään yrityksistäni ei ole ollut kuitenkaan ns. motoyritys, vaikka arvostankin heitä todella paljon ja näyttäisi ainakin ulkoisesti, että monilla heistä menee ihan kohtuullisen hyvin, oli sitten capitalainen tai ei.

"Tähän saumaan saapuu sitten winkkari ja Kultasydän. Kynsi jostakin muutama tonni ja kohta alkaa rahaa valua kotioppäi, 400% puolessa vuodessa. Kyllä tästä sarjaluuserin nuppi kajahtaa ihan kybällä. Nyt näytetään kyläläisille närhen munakkaat ja se Nordean tympeä pankkiäijä haistakoon pitkät pastillit."

Valitettavasti johdantosi osittain pitää paikkansa, sillä mitään tuottoja ei todellakaan luvattu ja se luki selvällä suomenkielellä ohjeissa ja tuo 400% vuodessa oli ensin median keksimä väittämä, jonka sinä nyut sitten olet livauttanut 400%puolessa vuodeksi? Aika suurpiirteistä tuomitsemista?? Vai mitäs arvelet?

Mutta täytyy myöntää, että oli pieni ryhmä, joka otti varoituksista huolimatta myös velkaa, että sai sijoitettua Wincapitaan ja siinä on mielestäni myöskin joku osuus sponsoreilla.

"Mitäpä jos viimeinkin ottaisit kokeneemman neuvosta vaarin ja ryhdistäytyisit siinä. Tee työtä ja säästä, siitä se omaisuus pikku hiljaa kasaantuu. Sellainen tonni kuussa Nordeaa ja kas, vuoden päästä sinulla onkin 12 tonnia. Sijoitat rahat osakkeisiin ja saat keskimäärin 10% vuosituoton. 23 vuoden päästä sinulla on kasassa ensimmäinen milli. Ei ole vaikeaa."

Ai kokeneemman neuvosta vaari? ;)
      On kyllä osakkeitakin, mutta ne nyt ovat laskeneet jo pitkään. Valuuttakaupasta on sensijaan tullut tuottoja, koska en sieläkään veikkaa yhtä hevosta ja sanonkin, että kyllä sielä kannattaa rajojaan kokeilla, sillä huonommin sielä omaisuutensa häviää, kuin esim. osakemarkkinoilla, vaikka menisi huonostikkin, joilla voi tulla todellakin iso jytky.

Pääosiltaan kuitenkin wincapitasijoittajat olivat keskimääräistä vauraampia ja asiansa hyvin hoitaneita ihmisiä yhteiskuntamme korkeiltakin paikoilta. Mikä eräille vastustajille on selvinnyt vasta aivan viimeaikoina.

Suurinosa oli sijoituksistaan hiljaa, mutta valitettavasti kaikkien pää ei kestänyt vaurastumista ja tehtiin tyhmiä tekoja.

"Päätä itse, mitä haluat. Haluatko sen launtailärvin vai millin? Mietippä sitä. "

Minä en ota lauantailärviä koskaan ja alkoholia voin kyllä ottaa lasillisen viiniä joskus hyvässä seurassa ja väkeviä käytän erittäin harvoin pieniä määriä ja tupakkaa en ole polttanut kuin 30v. sitten.

Milliä rahaa minulla ei ole ollut henkilökohtaisella tilillä koskaan ja mitä sillä tekisin, sillä raha on luotu kiertämään sijoituksiin, lapsille ja omaan hyvinvointiin, esim. huvila, pikkupurjevene, lentoharrastus >riippuliidin.
      Juuri kaksi tuntia sitten ostin prinsessalle(poikani tytölle) käytetyn ison leikkimökin, jonka maalaan ja fiksaan itse, koska olen luonteeltani nuuka.:) (oli muuten tuo kiinalainen juttu tuttu ja arvostan suuresti sitä kiinalaista.)

Jokaisen kanattaisi ihan tosissaan miettiä, miten sen elämänsä elää.

• Pankkisetä

" On kyllä osakkeitakin, mutta ne nyt ovat laskeneet jo pitkään. Valuuttakaupasta on sensijaan tullut tuottoja, koska en sieläkään veikkaa yhtä hevosta..."

Jännä juttu tuo ahneuden luoma yksisilmäisyys. Osakkeita kannattaisi ostaa juuri nyt kun hinnat rytkähtää alas. Tarkoitus on tehdä voittoa eikä suinkaan köyhtyä.

Hajauttamisesta en viitsi saarnata, kyllä sinä iso mies tiedät ajallisen hajauttamisen periaatteen, Jos 20 vuotta pötkyyn ostaa, siinä on sitten kaikki nousukaudet ja laskukaudet kyllä mukana. Samoin salkku kannattaa hajauttaa ainakin pariinkymmeneen kohteeseen. Jos tämä on sinusta yhden hevosen veikkausta, olkoon.

Muutenkin olen sitä mieltä, että omilla rahoillaan pelaavan ei kannata tavoitella isoa jytkyä. Tuotto ja riski ovat naamion kaksi puolta. Iso jytkyn mahdollisuus kantaa mukanaan myös ison tappion riskin.

Wincapitann yhteydessä ei kannata puhua sijoittamisesta. Rikollinen touhu on edelleen rikollista, jos Suomen laki pysyy voimassa.

Meillä on erilaiset tavoitteet elämässä. En hirveästi pidä purjevenettä hyvinvointina, mutta hyvä pystykorva on kyllä sitä. Vieläkö kun olisi hyvät lintumetät.

• löytyieitarvi huutaa

westermark löytyi. kirjoittaa toisessa paikassa.
      Sikamaster
      5.8.2011 13:28
      0
      Sulje
      Plussat:
      Ainakin idea on omaperäinen
      Ajan myynti on katteeltaan ehdottomasti parasta
      Nuoret on aika laumakansaa joten porukan saaminen voi hyvinkin onnistua

Miikat:
      Vaikea nähdä ihmistä maksamassa kahvilassa käyttämästään ajasta ainakaan toistuvasti
      "Yhden hitin ihmeen" vaara melko suuri.

Rahoituksen saaminen voi kyllä olla vaikeaa koska kaikki laskenta mitä Suomen maassa ravintoloiden suhteen tehdään perustuu kahteen tekijään. Volyymiin ja katteeseen. Kohdallasi volyymi on erittäin vaikeasti määritettävissä ja kate on ääretön joten voi mennä rahoittajien matematiikat hieman solmuun :)

Mutta jos pätäkkää tarvitset ja luulet tosissaan selviäväsi 25 000 eurolla (joka on ravintolan perustamiseen muuten aika naurettavan vähän) niin suosittelen esim. finnveraa joka takaa uusyrityslainoja aina 30 000 euroon asti.
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10034201

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2176
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2075
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      27
      1963
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1376
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1316
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      873
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      802
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      721
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      713
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      698
    Aihe