Minkä ikäsenä ootte alkanu käyttää ritsikoita? Kattokaas ku oon 10 v 7kk ja tuntuu vähä, et pitäis alkaa käyttää, siisku tuntuu jotenkii nololta ilman. Kenelläkää meijänluokkalaisilla ei oo rintikoita, et sillee. Ja en viitti sanoo mutsille, et tarviin... Vinkkejä?
Rintsikat
27
1258
Vastaukset
- Ongelmia
Vastauksia?
- ...
joskus 11v, mutta sano vaan sille että tartteet rintsikat tai sit meet kaupassa äitis kanssa kattoo rintsikoita ja sanot et haluut itelles rintsikat, on sekin nainen ja on ostanut itelleenkin rintsikoita joten kyllä se ymmärtäs.
- kysynkysyn
siis miten isot rinnat tol alottajal o??
- outoa?
Voi että! Tartteeks teidän alkaa hössöttää tollasesta turhanpäiväsestä jutusta? Kun hän kysy sitä niin siihen pitäis vastata!
- kokemushöpisee
Itse ostin ensimmäiset kunnolliset rintsikat kaverin kanssa joskus 12-13 vuotiaana.( Koko oli 80A) En tiennyt kokoa mutta summissa otin parit hyvän näköiset ja kokoiset sovituskoppiin. Sopivat löytyivät tuurilla nopeasti, eikä onneksi pitänyt kutsua myyjää apuun.
Hoidin siis asian näin äidilleni puhumatta. (Hän ei itse kupillisia liivejä käyttänyt ennen tätä vuotta, joten ajattelin kommentin olevan "et sinä tarvitse" tai jotain sellaista, vaikka olemmekin hyvin läheisiä.)
Kävin ostamassa muutamat lisää ja pesin ne ollessani yksin kotona. Parin vuoden päästä keräsin rohkeutta ja menin äitini kanssa rintaliiviostoksille, siitä lähtien on sitten salailu jäänyt.
Ei siihen välttämättä siis äitiä tarvita, vaikka apua toki saattaa olla.
Jos sinusta tosiaan tuntuu, että tarvitset liivit, niin hanki ne. Sillä ei ole väliä, onko kavereillasi rintsikat vai ei, sillä jokainen kehittyy eri tahtiin. Jos tämä kuitenkin haittaa sinua, on melkovarmaa että et liivejä kovin kipeästi tarvitse. (Koska olet valmis unohtamaan ne kaveriesi takia.)
Sinulle voisivat myös käydä harjoitusliivit, tai pikkutopit. Käytin niitä sinun ikäisenäsi ja kyllä ne asiansa ajoivat. - puddis
lähetä äitillesi tekstari, et tarttet rintsikat. mun äiti ainakin hyvin ymmärs.
mut kannattaa miettiä et tarvitko jo oikeesti, yleens sillo o sopiva ikä alkaa käyttää kun menkat alkaa. :) toki voit mennä vaik johonki toiseen kaupunkii kauppaa tai kirpparil kattoo rintsikoit. - 10v aikuistunut tytt
Oon 10v ja mul on 3 rintsikat. Njoo ehkä kuulostaa tyhmältä mut mun koko on 70AA. Mä en kertonut äidille vaan se huomas ne ku halas mua et mulla oli rintsikat, siitä asti ollaan käyty ostaa niitä
- ööö...
mä alotin käyttää liivejä kun olin 8v eikä mun menkat ollu sillo viä ees alkanu, mut kaarituellisii rupesin käyttää kun olin 10 ja puol vuotta. Mun menkat alko jouluna 2009.olin sillo 11v. mun ekat liivit oli kokoo 70A, ja sillonki mun isän tyttöystävä käski ostaa ne. Oon nyt 13v ja käytän kokoo 70C.
- minä ja minun tisut
minä olen 12v ja käytän rintaliivi numeroa 65aa toivoisin jo että alkais kasvamaan vähän enemmän*********!!! mutta minun mielestä sinun pitäisi ostaa rintaliivit joss ne on tarpeeksi isot.
esim. voit mennä vaate kauppaan katsomaan rintalivejä ja joss on sinun koossa siellä niin voit koittaa mutta muista että vaikka siellä on sinun kokoa niin ei tarvitse
aina ostaa.
ja sinä eragaegae voit olla HILJAAA!!!kaikki ketkä haluavat saa olla mukana suomi24.
tipsi:voit esim. sanoa sinun äidille että haluat ostaa lahjoja ja silloin sinä ostat ne rintaliivit ja (esim.) joululahjan äidillesi(siis joss ostat vaate kaupasta.)
onnea matkaan:) - 12-Rintsikka tyttö
Moikka, oon 12 vuotias tyttö, ja mä käytän iha himo pienen kokosii rintsikoita, mutta meiä luokkalaiset tytöt käyttävät kauhean määrän toppauksia, mutta itte en sellasta harrasta, ja mulla on yhet topat, kaarelliset liivit, ja nekin käytiin äitin tädin kanssa ostamassa. Sitten on kahet topit, ja yhet toppaamattomat normi rintsikat. Kokoa rintsikoilla on ehkä 65aa?? Mutta ihan reippaasti sanot vain äitillesi, koska onhan hänkin ollut joskus samassa vaiheessa :)
- A-75
Mä aloin käyttää "oikeita" rintsikoita vasta 7-luokan alussa, 13-vuotiaana ... Ja sillonkin koko oli vaan 75-A
- moikka
Ei se rintsikoiden hankinta ole ikäkohtaista, vaan rintsikat ostetaan silloin, kun tissit alkaa kasvaa. Ensimmäiset "harjoitusrintsikat" (eli sellaset missä ei ole muotoiltua kuppia) taisin saada noin kymmenen vuotiaana.
Jos tissisi eivät vielä ole kasvaneet ollenkaan, tai vain hyvin vähän, suosittelen harjoitusliivien hankintaa. Ja sano vaan asiasta rohkeasti äidillesi, kyllä hänen luulisi ymmärtävän :) - pieni rintainen ?
olen 11-vuotta ja en käytä rintaliivejä kun minulla on pienemmät kun pikku siskollani joka on 7-vuotta :( mutta jos sinulla on jo aloittaneet kasvunsa niin äitisi kyllä ymmärtää :)
- mä ;)
Mä oon 13v. eli seiskalla ja mulla on vasta tooooooosi pienet rinnat ja käytän vaan sellasii toppimallisii! Mun luokkakavereilla on kaikilla tosi isot rinnat mut en rupee tunkee pumpulii yms rintsikohin et saisin isot rinnat! Jotkut mun kaverit tekee sillein kun niillä ei oo melkein yhtään rintoja!
- hlörkgödgs
sanot äitilles että tarvin rintsikat siinä se...eiköhän nyt sen verran ymmärrä ku itekki on nainen.
- neuvoja
jos sinusta tuntuu että tarttet rintsikat,m niin senkus sanot äidilles. jokainen tietää itse koska tarvitsee rintaliivit. ja luokan likat on kateellisia ;D
- hei te
mä kerran vaa sanoin äidille et tarttisin rintsikat. me mentiin kauppaan ja äiti etti sopivan koon. mä vaa seurasin nolona perässä. oikee koko löyty heti. kannatta vaa mennä kertoo äidille. kyllä se ymmärtää.
- TyttöVaan
Pikkuttopit ovat ainakin hyvät aluksi tai jos rintsikat ovat viellä isot... Itsellänikin on viellä pikkutoppeja =) PS itse sain rintsikat äidiltäni joululahjaksi :D
- siiiis mitä
Tääl on 10v ipanoita joil on rintsikat kokoo 65AA? Ne on nii säälittävän pienet ettette työ ees tarvii niitä! Mihi tää maailma on menossa? Kyl toppi peittää tei ikäsil iha tarpeeks. Mie ostin ekat liivit äitinkaa seiskalla ja nekii oli miulle ns. "harjotusliivit" ja piin niit ainakii puol vuotta. Nyt oon 17 mut en kyl todellakaa 10 vuotiaana miettiny rintsikoita vaa leikin ja olin lapsi!
- .
sanoin mutsille et haluun rintsikat ku olin vitosel , ne oli kokoo 70a ja sen jälkee ollaa mutsin kaa käyty ostaa mut sit tänävuonna (oon seiskal) aloin käymää ite ostaa , sillee et kysyn mutsilt rahat (: koko on nykyää 75c
- Viiksimorso
Moi! Itse olen 12 vuotias nuori ja koin samanlaisen ongelman pari vuotta sitten. Kaikilla "isoilla tytöillä" oli, joten piti minunkin saada. No, sittenhän minulle ostettiin sellaiset Seppälän pienet kangasliivit. Nyt pari vuotta "viisaampana" katsotaan ja nauretaan kaikille niille jotka on 10v. ja käyttävät rintsikoita, koska useimmilla jää 5cm rinnan ja kupin väliin. Näytttää nimittäin aika luonnottomalta kun olet 10v. ja kokosi on 80b.
- apua antava :)
se on yksilöllistä ,millon pitää alkaa käyttää. jokaisella alkaa kehittymään omaan tahtiinsa,joten ei ole noloa. äidille voit vaikka sanoa että nyt pitäis mennä ostamaan :)
- Rusinapelto
Ite sanoin vaan äitille. Olen kuutosella ja käytän kokoa 70a, ja tyytyväinen siihen:)
- ettätämmöstä
Jos susta itestäs tuntuu että tarviit rintsikat niin kannattaa pyytää äidiltäs. Ei se oo yhtään noloa ja äitis varmasti ymmärtää, koska on kokenut joskus saman. Mä ite aloi käyttää jo yheksän vuotiaana ja ymmärrän että se voi nolottaa, jos kavereilla ei vielä oo. Sä ite tiedät parhaiten, koska niitä tarvitset.
Oon kans 10v. ja käytän
- Rintsikaton?
Voit ensin ostaa vaikka sellaiset kaarituettomat, siis esim H&M, Lindex tai Kappahl. Itse ostin ekat rintsikat(äiti osti) 5. luokan lopussa, sellaiset soft-malliset. Mutta tosiaan jos kupilliset ovat vielä liian isot, voit käyttää sellaisia harjoitusrintsikoita. Sano vaan äitilles, kyl sen pitäs ymmärtää! Tai jos et oikeasti uskalla niin voit myös ostaa itse.. (;
- Avulias orava
Käyn nykyään itse rintsikkaostoksilla, se on oikeastaan kivaa! (; Niitä on kivan värisiä ja tuntuisia.. Mun kaveri ei uskaltanu käyttää niitä eikä sanoo äitilleen, koska sen bestis olis silleen OMG:O rintsikoitten suhteen..-.- Sit kerran kun oltiin kyseisen kaverin kaa kaupoilla, sanoin vaan et "osta nyt ne!" Ei se uskaltanu, joten se valkkas sopivat, anto mulle rahat ja mä maksoin ne kassalla. Ja se sen bestis saa nyt itsekkin joululahjaks rintsikat. Näin esimerkiksi voi auttaa toistakin ;) Ja onnea sulle!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh791954Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1481260
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako195563- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472